Jump to content

Μήτσος Κασόλας


Φάντασμα
 Share

Recommended Posts

O Mήτσος Kασόλας γεννήθηκε το 1936. Σπούδασε κινηματογράφο και θέατρο. Eργάστηκε ως φωτογράφος και οπερατέρ (1961-1967) στο κινηματογραφικό τμήμα του Yπουργείου Παιδείας, απ' όπου και τον έδιωξε η Xούντα. Για τρία χρόνια στη Φίνος Φιλμ ήταν βοηθός σκηνοθέτη σε ταινίες του Nτίνου Δημόπουλου. Aσχολείται με τη συγγραφή βιβλίων και σεναρίων και υπήρξε μέλος γνωμοδοτικών επιτροπών σεναρίων στο Eλληνικό Kέντρο Kινηματογράφου. Παράλληλα άσκησε και το επάγγελμα του δημοσιογράφου -ως μέλος της EΣHEA- από το 1972 έως το 1992, σε πολλές εφημερίδες του κέντρου και της περιφέρειας: "Tα Nέα", "Aυγή", "Oικονομική Πορεία" κ.ά. Aπό το 1964 μέχρι τώρα έχει εκδώσει πέντε ποιητικές συλλογές, ένα χρονικό, ένα δοκίμιο για τον Νίκο Καββαδία και οχτώ μυθιστορήματα. Tο 1974 πήρε το A' Kρατικό Bραβείο για το χρονικό του "H άλλη Aμερική" και το 1982 τιμήθηκε με το A' Kρατικό Bραβείο για το μυθιστόρημά του "O Πρίγκιπας", που προβλήθηκε ως τηλεοπτική σειρά είκοσι έξι επεισοδίων στην ET-1, σε σκηνοθεσία του Tάσου Ψαρρά. Το μυθιστόρημά του "Αγγελίνα" μεταφέρθηκε ως σειρά στη ΝΕΤ, επίσης από τον Τάσο Ψαρρά, με τον τίτλο "Ο θησαυρός της Αγγελίνας". Ποιήματά του μελοποίησε ο Γιάννης Mαρκόπουλος και έχουν ενσωματωθεί στην ταινία του Zυλ Nτασέν "Δοκιμή". Aποσπάσματα του βιβλίου του "H άλλη Aμερική" περιέχονται σε βιβλία της μέσης εκπαίδευσης. Mια σειρά από τα έργα του διδάσκονται στο Πανεπιστήμιο Xάρβαρντ (τμήμα ξένων γλωσσών). Eπιλογή από το ποιητικό του έργο μεταφράστηκε και κυκλοφόρησε στην Aμερική με τον τίτλο "Harvest" το 1971.

Δείτε τα βιβλία του και διαβάστε κριτικές γι' αυτά, στο Goodreads.

Βιβλία του συγγραφέα:

01. Η γερακίνα - Μυθιστόρημα (Εκδόσεις Καστανιώτη, 2019)
02. Έξι θεατρικά έργα (Andy's Publishers, 2018)
03. Ο πρίγκιπας - Ο βίος και η πολιτεία του πρίγκιπα Σκαφίδα: Ο θάνατος του, η ταφή του, η ανάστασή του, τα θαύματά του και ένα σημείωμα (Εκδόσεις Καστανιώτη, 2018), (Εκδόσεις Καστανιώτη, 1996)
04. Για ένα μανιφέστο πολιτισμού - Από τη μικρή μέγιστη Ελλάδα (Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός, 2017)
05. Το μέλλον είναι πίσω μας (Οι Εκδόσεις των Συναδέλφων, 2015)
06. Νίκος Καββαδίας - Ο δαίμονας χόρευε μέσα του (Εκδόσεις Καστανιώτη, 2009)
07. Ερμιόνη - Άγρια νύχτα τρυφερή: Μυθιστόρημα (Εκδόσεις Καστανιώτη, 2007)
08. Η άλλη Αμερική - Ή αυτή την καμήλα θα τη φας ή απ' αυτό το χωριό θα φύγεις, το ψωμί είναι στρογγυλό, κυλάει πάντα στην κόψη του γκρεμού: Καλώς ορίσατε στις ΗΠΑ (Εκδόσεις Καστανιώτη, 2006), (Κέδρος, 1987)
09. Αγγελίνα - Μυθιστόρημα (Εκδόσεις Καστανιώτη, 2005)
10. Νίκος Καββαδίας - Γυναίκα, θάλασσα, ζωή. Αφηγήσεις στο μαγνητόφωνο (Εκδόσεις Καστανιώτη, 2004)
11. Όλα για την αγάπη του Χάρη - Μυθιστόρημα (Εκδόσεις Καστανιώτη, 2002)
12. Τρεις αρραβώνες, πέντε γάμοι, ένα τρένο - Μυθιστόρημα (Εκδόσεις Καστανιώτη, 2000)
13. Το γένος το ιερό και το βέβηλο - Μυθιστόρημα (Εκδόσεις Καστανιώτη, 1999), (Κέδρος, 1992)
14. Το σάπιο νερό - Μυθιστόρημα (Εκδόσεις Καστανιώτη, 1998), (Κέδρος, 1989)
15. Μια σοφή μαϊμού και ένας τρελός χρυσοθήρας (Εκδόσεις Καστανιώτη, 1997)
16. Ο άρχοντας του κόσμου - Μυθιστόρημα (Κέδρος, 1990)
17. Βοαλεία ή μια τρύπα στο σύμπαν (Εξάντας, 1989)

Πηγή: biblionet

Link to comment
Share on other sites

image.png.2d38b9ba6bb5bc63504162eb628dd174.png

Ο Πρίγκιπας  

Ο Πρίγκιπας ενώ δεν έχει καμία σχέση με κανέναν πρίγκιπα και με κανέναν Άγιο, όντας στον αντίποδα και των δύο. Πετυχαίνει παρόλα αυτά και πρίγκιπας να ναι και άγιος και θαύματα πολλά να κάνει έξω από κάθε θεϊκή δύναμη όχι όμως και έξω από την ανάγκη.

Η ιστορία τοποθετείται σε κάποιο χωριό του κάμπου περί το 1950, το Δαφνί. Πληθώρα ηρώων με πάμπολλες διηγήσεις, που μπερδεύουν τον αναγνώστη, σε αυτό συμβάλει και το πυκνόγραμμένο κείμενο με λιγοστούς διαλόγους. Το 1981 πήρε το πρώτο κρατικό βραβείο μυθιστορήματος, έγινε επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά στην ΕΡΤ. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..