Jump to content

Έντουαρντ Μόργκαν Φόρστερ (E. M. Forster)


Φάντασμα
 Share

Recommended Posts

Ο Edward Morgan Forster θεωρείται ένας από τους μεγάλους σύγχρονους βρετανούς συγγραφείς. Γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1879 και αποφοίτησε από το Κινγκς Κόλλετζ του Καίμπριτζ το 1897. Εκτός από τα πέντε ονομαστά μυθιστορήματά του ανάμεσα στα οποία το "Χάουαρτνς Έντ" (1910), ο Φόρστερ εξέδωσε άλλα 19 έργα: δύο βιογραφίες, δύο βιβλία από τις εμπειρίες του στην Αλεξάνδρεια, στον 1ο Παγκόσμιο πόλεμο, ένα σενάριο και το λιμπρέττο της όπερας Μπίλυ Μπαντ. Δύο μυθιστορήματά του είναι εμπνευσμένα από την Ιταλία "Εκεί που οι άγγελοι φοβούνται να πατήσουν" (1905) και "Δωμάτιο με θέα" (1908). Το "Πέρασμα στην Ινδία" (1924) πούλησε ένα εκατομμύριο αντίτυπα. Οι δύο συλλογές διηγημάτων του έχουν για τίτλο "Ουράνια συλλογή" (1911) και "Αιώνια στιγμή" (1928). Στις μελέτες του ανήκουν: "Απόψεις για το μυθιστόρημα" (1927), "Η συγκομιδή του Άμπινγκερ" (1936) και "Δύο ζήτω για τη δημοκρατία" (1951). Πέθανε τον Ιούνιο του 1970.

Βραβεία:
The Benson Medal [The Royal Society of Literature] 1937

Δείτε τα βιβλία του και διαβάστε κριτικές γι' αυτά, στο Goodreads.

Βιβλία του συγγραφέα που έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά:

01. Ένα δωμάτιο με θέα. Ρουθ (Μεταίχμιο, 2018)
02. A Room with a View - Ένα δωμάτιο με θέα (Μεταίχμιο, 2017), (Μεταίχμιο, 2011), (Μεταίχμιο, 2006), (Οδυσσέας, 1994)
03. The Machine Stops - Η μηχανή σταματά (Οκτώ, 2016)
04. The Forster - Cavafy Letters: Friends at a Slight Angle - Φίλοι σε ελαφρήν απόκλιση (Ίκαρος, 2013)
05. Εισαγωγή στην ποίηση του Καβάφη Επιλογή κριτικών κειμένων (Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2012)
06. Howards End - Επιστροφή στο Χάουαρντς Εντ (Ημερησία, 2011), (Μεταίχμιο, 2011), (Μεταίχμιο, 2007), (Λιβάνης - Το Κλειδί, 1992)
07. A Passage to India - Το πέρασμα στην Ινδία (Μεταίχμιο, 2011), (Μεταίχμιο, 2007), (Πλέθρον, 2003), (Κονιδάρης, 1989)
08. Maurice - Μωρίς. Μυθιστόρημα (Εκδόσεις Καστανιώτη, 2009), (Εκδόσεις Καστανιώτη, 1988)
09. The Longest Journey - Το πιο μεγάλο ταξίδι. Μυθιστόρημα (Εκδόσεις Καστανιώτη, 2008)
10.  "The Road From Colonus", Collected Short Stories - Ο δρόμος για τον Κολωνό. Διήγημα (Μπιλιέτο, 2006), (Ερμείας, 1994)
11. The life to come and other stories - Στην άλλη ζωή. Διηγήματα (Εκδόσεις Καστανιώτη, 2000)
12. Where Angels Fear to Tread - Εκεί όπου οι άγγελοι φοβούνται να διαβούν. Μυθιστόρημα (Εκδόσεις Καστανιώτη, 1999), (Ερμείας, 1992)
13. Η αιώνια στιγμή (Νεφέλη, 1996)
14. Pharos and Pharillon - Φάρος και φαρίσκος. Ιστορίες της Αλεξάνδρειας και ένα κείμενο του Γιώργου Σεφέρη για τον Ε. Μ. Φόρστερ (Αλεξάνδρεια, 1991)
15. Δοκίμια Ποίηση, τέχνη, κλασικά γράμματα, ζωή (Εκδόσεις Α. Καραβία, 1980)

Πηγή: biblionet

Link to comment
Share on other sites

Τον Ιανουάριο του 2022 διάβασα το πολύ καλό Ταξίδι στην Ινδία:

1271212458_.thumb.jpg.636b69abfbd46b460436aeb8f0f753b5.jpg

Τον Φεβρουάριο του 2015 διάβασα το μεγάλο διήγημα (ή μικρή νουβέλα) επιστημονικής φαντασίας "Η μηχανή σταματά", οπότε το "Ταξίδι στην Ινδία" αποτελεί τη δεύτερη επαφή μου με το έργο του Ε. Μ. Φόρστερ. Ήθελα εδώ και πολύ καιρό να διαβάσω το συγκεκριμένο βιβλίο, τόσο γιατί μου αρέσουν πολύ οι κλασικές ιστορίες που διαδραματίζονται σε μέρη μακρινά και εξωτικά και που αναδεικνύουν μια άλλη εποχή, όσο και γιατί ήθελα επιτέλους να δω και την ομότιτλη ταινία του Ντέιβιντ Λιν. Ε, τα πέτυχα και τα δυο την ίδια μέρα, μιας και χθες το μεσημέρι τελείωσα το βιβλίο και στο καπάκι το βράδυ είδα και την ταινία, που την έδειξε η ΕΡΤ 2. Μα τέτοια σύμπτωση πια; Λοιπόν, το βιβλίο μου άρεσε, ήταν όπως περίπου το περίμενα, αν και η αλήθεια είναι ότι είχε κάποια βαρετά σημεία εδώ κι εκεί, δεν μπορώ να πω δηλαδή ότι με συνεπήρε στον απόλυτο βαθμό όπως άλλα παρόμοια μυθιστορήματα. Όμως μου άρεσαν πολύ τα όλα σκηνικά της Ινδίας, η ατμόσφαιρα, καθώς επίσης και η ποιοτικότατη γραφή -με τις εξαιρετικά όμορφες περιγραφές τοπίων και καταστάσεων-, ενώ βέβαια πολύ ενδιαφέρον είχαν τα θέματα που άγγιξε ο συγγραφέας, που πιστεύω ότι λίγο έως πολύ μας απασχολούν ακόμα και στις μέρες μας. Όπως και να 'χει, είναι ένα ποιοτικό και γενικά απολαυστικό μυθιστόρημα, με αργούς ρυθμούς και χωρίς πολλές εξάρσεις, που θέλει τον χρόνο του αλλά και υπομονή εκ μέρους του αναγνώστη. Όσον αφορά την ταινία, οφείλω να πω ότι μου άρεσε λιγάκι παραπάνω από το βιβλίο, τη βρήκα πραγματικά εξαιρετική και πολύ όμορφη, με φοβερή φωτογραφία, ωραίο ρυθμό και ικανοποιητικότατες ερμηνείες. Είναι σίγουρα μια από τις καλύτερες ταινίες εποχής που έχω δει μέχρι στιγμής!

8/10

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..