Jump to content

Αλμπέρτο Μοράβια (Alberto Moravia)


Φάντασμα
 Share

Recommended Posts

Ο Αλμπέρτο Μοράβια (1907-1990) γεννήθηκε και πέθανε στη Ρώμη, που είναι το σκηνικό των περισσότερων βιβλίων του. Πρόκειται για έναν από τους σημαντικότερους σύγχρονους συγγραφείς της Ιταλίας: ο Μοράβια έγραψε μέσα στο περιβάλλον του μεταπολεμικού ρεαλισμού χωρίς να ταυτιστεί με κανένα λογοτεχνικό κίνημα, δημιουργώντας, μάλλον, ο ίδιος σχολή με το έργο του. Το 1929 εκδόθηκε στο Μιλάνο το πρώτο του μυθιστόρημα, "Οι αδιάφοροι", μια ρεαλιστική περιγραφή της μεσαίας τάξης, που έγινε μπεστ σέλερ και αργότερα μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με πρωταγωνιστή τον Ροντ Στάιγκερ. Με τα επόμενα μυθιστορήματά του επιχείρησε να σχολιάσει την κατάσταση των πραγμάτων στην Ιταλία κατά τη διάρκεια του φασισμού, προκαλώντας το θρησκευτικό και πολιτικό κατεστημένο της εποχής. Η κοινωνική αλλοτρίωση, το σεξ χωρίς αγάπη, η συχνά αξιολύπητη εικόνα του ανδρικού φύλου, το οιδιπόδειο σύμπλεγμα, η συναισθηματική ανικανότητα, τα προβλήματα του σύγχρονου ζευγαριού και η απομόνωση αποτελούν μερικούς από τους θεματικούς άξονες στα μυθιστορήματα "Αγκοστίνο", 1944, "Μια γυναίκα από τη Ρώμη", 1947, "Η ανυπακοή", 1948, "Ο κομφορμιστής", 1951, "Η χωριάτισσα", 1957, "Η πλήξη", 1960. Έγραψε, επίσης, νουβέλες, σενάρια και συλλογές διηγημάτων. Πολλά βιβλία του μεταφέρθηκαν στον κινηματογράφο (όπως τα "Μια γυναίκα από τη Ρώμη", το 1954, από τον Λουίτζι Τζάμπα, "Αγκοστίνο", το 1962, από τον Μάουρο Μπολονίνι, "Η περιφρόνηση", το 1963, από τον Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, "Η πλήξη", το 1963, από τον Νταμιάνο Νταμιάνι, "Οι αδιάφοροι", το 1964, από τον Φραντσέσκο Μαζέλι, "Ο κομφορμιστής", το 1970, από τον Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, κ.ά.), καθώς διακρίνονται από καθαρά "κινηματογραφικές" αρετές: απλό αφηγηματικό στιλ, δυνατή πλοκή, καίριες ψυχολογικές παρατηρήσεις και αυθεντικούς χαρακτήρες.

Δείτε τα βιβλία του και διαβάστε κριτικές γι' αυτά, στο Goodreads.

Βιβλία του συγγραφέα που έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά:

01. La donna leopardo - Η γυναίκα λεοπάρδαλη (Οξύ - Brainfood, 2022), (Σ. Ι. Ζαχαρόπουλος, 1992)
02. L' attenzione - Η προσήλωση (Κριτική, 2021), (Σ. Ι. Ζαχαρόπουλος, 1997)
03. La Noia - Η πλήξη (Ελληνικά Γράμματα, 2020), (Σ. Ι. Ζαχαρόπουλος, 1991)
04. L' uomo che guarda - Ο άνθρωπος που κοιτάζει (Οξύ - Brainfood, 2020), (Σ. Ι. Ζαχαρόπουλος, 1988)
05. Gli indifferenti - Οι αδιάφοροι (Ελληνικά Γράμματα, 2019), (Σ. Ι. Ζαχαρόπουλος, 1995)
06. Ανθολογία ιταλικού διηγήματος. 20ός αιώνας (Οροπέδιο, 2018)
07. I due amici - Οι δύο φίλοι. Αποσπάσματα μιας ιστορίας στη διάρκεια του πολέμου και μετά τον πόλεμο (Εκδόσεις Πατάκη, 2013)
08. Storie della preistoria - Ιστορίες από την προϊστορία (Μεταίχμιο, 2011), (Μεταίχμιο, 2004)
09. Passegiate Africa - Περιπλάνηση στην Αφρική. Μυθιστόρημα (Κέδρος, 2010)
10. Racconti dispersi 1928-1951 - Διηγήματα που σκόρπισαν στο δρόμο 1928-1951 (Εκδόσεις Καστανιώτη, 2003)
11. Il comformista - Ο κομφορμιστής (Εκδόσεις Πατάκη, 2000)
12. Robert Bresson (Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, 1999)
13. Agostino - Αυγουστίνος (Σ. Ι. Ζαχαρόπουλος, 1997), (Οδυσσέας, 1985)
14. Nanni Moretti. 36ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (Εκδόσεις Καστανιώτη, 1995)

15. La cosa - Το πράμα (Σ. Ι. Ζαχαρόπουλος, 1994)
16. La villa del Venerdi - Η βίλα της Παρασκευής (Σ. Ι. Ζαχαρόπουλος, 1991)
17. Il paradiso - Ο παράδεισος (Σ. Ι. Ζαχαρόπουλος, 1991)
18. Vita di Moravia - Η ζωή του Μοράβια (Σ. Ι. Ζαχαρόπουλος, 1991)
19. Il viaggio a Roma - Το ταξίδι στη Ρώμη (Σ. Ι. Ζαχαρόπουλος, 1990)
20. Lo e lui - Εγώ κι αυτός (Σ. Ι. Ζαχαρόπουλος, 1989)
21. Ο τρελλός χορός της Μαίριλυν (Οδός Πανός - Σιγαρέτα, 1987)

Πηγή: biblionet

Link to comment
Share on other sites

1207344251_.thumb.jpg.0246dcffaf28a949c1abae7b6140b960.jpg

Το ταξίδι στη Ρώμη 

Ο ήρωας του βιβλίου, είναι ένας άλλος Οιδίποδας που αναζητεί μία εξήγηση για τον εαυτό του, μπροστά σε τρομερά και αναπάντητα ερωτήματα για τη μητέρα του, που ανακαλύπτει, μάλλον ζωντανεύει τώρα με τρόπο συνταρακτικό, στην ερωτική σκηνή με τον εραστή της, μία σκηνή που έχει σημαδέψει όλη τη ζωή του.

Το ταξίδι στη Ρώμη είναι ένα ταξίδι μύησης στην ωριμότητα. Μία ιστορία εξομολογήσεων που ουσιαστικά δεν συμβαίνει τίποτα. Όμως επανέρχεται, αν και όχι σε μεγάλες εντάσεις, το επικίνδυνο, σκοτεινό και παμπάλαιο παιχνίδι της αιμομιξίας.

Edited by Ghost
Προστέθηκε το εξώφυλλο του βιβλίου.
Link to comment
Share on other sites

456257074_.jpg.4cf69d1d42f05ff602f630e371cae019.jpg

Ο παράδεισος

Μέσα απ' τα 34 διηγήματα που αποτελούν τον παράδεισο, 34 γυναίκες μιλούν για τον εαυτό τους σε πρώτο πρόσωπο. Ο συγγραφέας αποτύπωσε την κραυγή μιας γυναίκας που μέσα από 34 παραλλαγές, ψάχνει απεγνωσμένα να βρει το δικό της μονοπάτι, καθώς περιπλανιέται στον λαβύρινθο μιας εποχής άγχους και αβεβαιότητας.

Η πραγματικότητα όμως είναι οδυνηρή και η αντοχή τους λιγοστή. Επινοούν πλαστές καταστάσεις, καταφεύγουν σε αθέμιτα μέσα, αναζητούν παράδοξες λύσεις, και έτσι ενώ προσπαθούν να πλησιάσουν με όλη τη δύναμη της ψυχής τους σε αυτό που θα τις απελευθερώσει, απομακρύνονται όλο και περισσότερο από κοντά του.

Edited by Ghost
Προστέθηκε το εξώφυλλο του βιβλίου.
Link to comment
Share on other sites

Τον Μάρτιο του 2018 διάβασα το Αυγουστίνος:

1242264172_.jpg.f810323ecc6405ed80a92f134444ca64.jpg

Πρώτο βιβλίο του Αλμπέρτο Μοράβια που πέφτει στα χέρια μου και δηλώνω ικανοποιημένος. Πρόκειται για ένα αρκετά σύντομο και περιεκτικό μυθιστόρημα, που σκιαγραφεί το πορτρέτο ενός δεκατριάχρονου αγοριού, του οποίου η αθωότητα χάνεται ξαφνικά μέσα σ'ένα καλοκαίρι, έπειτα από κάποια συγκεκριμένα περιστατικά. Ο μικρός Αυγουστίνος κάνει διακοπές με τη νέα και όμορφη χήρα μητέρα του σ'ένα παραθαλάσσιο μέρος, όντας ουσιαστικά το επίκεντρο της προσοχής της. Μέχρι που μια μέρα εμφανίζεται ένας νέος άντρας, ο οποίος τη σαγηνεύει. Ο Αυγουστίνος ταράζεται συναισθηματικά, νιώθει προδομένος και προσπαθώντας να καλύψει το κενό, μπλέκεται με κάτι αλητόπαιδα και έναν αμφιβόλου ηθικής βαρκάρη. Νομίζω ότι την όλη διαφορά στο βιβλίο την κάνει, φυσικά, η πολύ καλή και οξυδερκής γραφή του Μοράβια. Από τις περιγραφές των τοπίων και των γεγονότων, μέχρι τις περιγραφές των συναισθημάτων και των σκέψεων του νεαρού πρωταγωνιστή, ο συγγραφέας κατάφερε να μου κρατήσει το ενδιαφέρον από την αρχή μέχρι το τέλος. Η ιστορία είναι αρκετά απλή και συγκεκριμένη, αλλά ο τρόπος γραφής θεωρώ ότι την απογειώνει ως ένα σημείο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα διαβάσω και άλλα βιβλία του Αλμπέρτο Μοράβια.

8/10

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..