Jump to content

κείμενο με δίκους του κανόνες


feuilledemonicek
 Share

Recommended Posts

Σε, κάθετι, λοιπόν, που παρουσιάζει συνέχεια και είναι διαιρετίο μπορούμε να πάρουμε ή ένα κομμάτι μεγαλύτερο ή ένα κομμάτι ή ένα κομμάτι μικρότερο, ή ενα κομμάτι ίσο, και αυτά η σε σχέση με τι ίδιο πράγμα ίσο, και αυτά ή σε σχέση με εμάς…Και ονομάζω “μέσον” σε σχέση με ττο πράγμα. Άυτό που απέχει εξίσου απο καθένα απο τα δύο άκρα, το οποίο, βέβαια, είναι ένα και το ίδιο για όλους’ ενώ “σε σχέση με εμάς” ονομάζω “μέσον” αυτό που ούτε είναι πάρα πολύ ούτε πολύ λίγο και ούτε ένα είναι, ούτε το ίδιο για όλους.

Για π.χ., αν τα δέκα είναι πολλά και τα δύο λίγα, ως μέσον σε σχέση με το πράγμα παίρνουν το έξι’ γιατί αυτό υπερέχει και υπέρερχέται κατά τον ίδιο αριθμό μονάδων αυτό, βέβαια, είναι το μέσον, σύμφωνα με τις διδασκαλίες της αριθμητικής.

Το μέσον όμως <<το σε σχέση προς εμάς>> δεν πρέπει να το πάρουμε με τον ίδιο τρόπο.Γιατί, άν τροφή βάρους δέκα μνων είναι για κάποιον μεγάλη ποσότητα να φάει, και η τροφή δύο μηνών είναι λίγη, ο προπονητής δεν θα ορίσει 6 μηνές’ γιατί και αυτή η ποσότητα ίσως είναι πολλή γιάυτόν που θα τη φάει ή είναι λίγη’ για έναν μίλωνα, δηλαδή, θα ήταν λίγη, γι άυτόν όμως που μόλις τώρα αρχίζει τη γύμναση του θα’ταν πολλή.Το ίδιο ισχύει και στο τρέξιμο και στη πάλη.

Έτσι, λοιπόν, κάθε ειδικός αποφεύγει την υπερβολή και την έλλειψη.

-και ψάχνει να βρει το μέσον, και αυτο επιλέγει, όχι ομως το μέσον, το σχέση με το πράγμα, αλλά το σχέση με εμάς.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ναι αλλά είναι γραμμένο και πριν από 23 αιώνες, μπορεί οι κανόνες να μην είναι οι δικοί μας αλλά είναι οι κανόνες εκείνης της εποχής. Αν δεν τηρούνται οι κανόνες, ένα κείμενο δεν είναι πρωτοποριακό, είναι ακατανόητο.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

επτά, φόραγαν
κι έτσι πήγαν
τρέχανε κι έτρεχαν
γοργά ποδήλατα
πουκάμισα μαύρα
χέρια, ως τα δέντρα
γραφή κι ανάγνωση
χαρτί από χιόνι
κι ύστερα
υπερβολή

κάλπαζαν, νύχτα 
κι έτσι πήγαν
ζήσανε κι έζησαν
ακονισμένες πέτρες
σκέψεις μαύρες
γυαλί, ως τα μάτια
γραφή κι αντίσταση
πύργοι από δάκρυα
κι ύστερα
έλλειψη

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Μα θα ερχόμουν, αναπόφευκτα, μιας και είναι, προφανώς, πολύ (και, ίσως, αισθητικά περιττό), ως έχει, στο για σένα. Στο για μένα, πάλι, θα ερχόμουν, έρχομαι, στα λόγια του κειμένου με του δικούς του κανόνες, μιας και, νομίζω, είναι λίγο, ακόμα και ως έχει (και θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο πολύ, αν και, ίσως, αισθητικά άρτιο, ακόμα και σ’ αυτό το λίγο).

Link to comment
Share on other sites

Θα τολμούσα να πω κάτι που έλεγε και ο αείμνηστος ο Τζιμάκος 

Μην παίρνετε ναρκωτικά. Δεν φτάνουν για όλους! 🤪

Edited by Kriton
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Kriton said:

Μην παίρνετε ναρκωτικά. Δεν φτάνουν για όλους! 🤪

Με αδικείται κύριε Υπουργέ, εγώ σκοτώνομαι για το κόμμα!

Edited by Nick V.
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..