BladeRunner Posted September 30 Share Posted September 30 Ο Ντέιβιντ Μίτσελ γεννήθηκε το 1969 στο Southport του Worcestershire, στην Αγγλία. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Κεντ αγγλική και αμερικανική λογοτεχνία και στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακό στη συγκριτική λογοτεχνία. Πέρασε ένα χρόνο στη Σικελία, πριν ταξιδέψει στην Ιαπωνία και συγκεκριμένα στη Χιροσίμα, όπου έζησε οκτώ χρόνια διδάσκοντας Αγγλικά. Σήμερα ζει στο Κορκ της Ιρλανδίας, με την Ιαπωνίδα σύζυγό του και τα δυο τους παιδιά. Εκτός από τα Χίλια φθινόπωρα του Γιάκομπ ντε Ζουτ, ο Μίτσελ έχει γράψει τα: Ghostwritten (1999), Number9dream (2001), Cloud Atlas (2004), Black Swan Green (2006), Τhe Bone Clocks (2014), Slade House (2015), Utopia Avenue (2020). Tα Number9dream και Cloud Atlas περιλήφθηκαν στον βραχύ κατάλογο υποψηφιοτήτων του Βραβείου Μπούκερ. Οι κριτικοί επαίνεσαν τη γραφή του, από το πρώτο του κιόλας βιβλίο, για την «εκθαμβωτική εκδοχή μιας μη γραμμικής, μεταφυσικής πρόζας», με αποτέλεσμα να συμπεριληφθεί στον κατάλογο των «περισσότερο υποσχόμενων νέων Βρετανών μυθιστοριογράφων» του περιοδικού Granta, το 2003. Βιβλία του Ντέιβιντ Μίτσελ που έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά: *Ghostwritten - Το δέντρο της τύχης (Ελληνικά Γράμματα) *Cloud Atlas - Ο Άτλας του ουρανού (Ελληνικά Γράμματα), Άτλας νεφών (Μεταίχμιο) *Black Swan Green - Μαύρος κύκνος (Ελληνικά Γράμματα) *The Thousand Autumns of Jacob de Zoet - Τα χίλια φθινόπωρα του Γιάκομπ ντε Ζουτ (Τόπος) *The Bone Clocks - Τα κοκάλινα ρολόγια (Τόπος) *Utopia Avenue - Utopia Avenue (Μεταίχμιο) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BladeRunner Posted September 30 Author Share Posted September 30 Cloud Atlas: Άτλας νεφών Πρώτη επαφή με το έργο του Ντέιβιντ Μίτσελ και δηλώνω εκστασιασμένος. Θα μπορούσα να τον γνωρίσω με το "Το δέντρο της τύχης", που είναι το πρώτο του βιβλίο και που έχω εδώ και χρόνια στη συλλογή μου, αλλά κάτι μου έλεγε ότι το "Άτλας νεφών", που αγόρασα πρόσφατα, θα ήταν η ιδανικότερη αρχή. Βέβαια, για να είμαι ειλικρινής, δεν είναι ακριβώς η πρώτη επαφή με τον Μίτσελ, μιας και το 2012 είχε τύχει να δω στο σινεμά την ταινία των αδελφών Γουατσόφσκι, αφού τότε το βιβλίο ήταν εξαντλημένο και δεν το έβρισκα πουθενά. Το θέμα είναι ότι από τότε πέρασαν δώδεκα χρόνια και δεν θυμόμουν σχεδόν τίποτα από την πλοκή της ταινίας, πέρα από κάποιες σκηνές και εικόνες. Ευτυχώς! Γιατί έτσι απόλαυσα τα μάλα το βιβλίο, δεν ήξερα ουσιαστικά τίποτα από την εξέλιξη της πλοκής και των χαρακτήρων, κι έτσι διάβασα μια άκρως απολαυστική ιστορία, που βέβαια αποτελείται από πολλές διαφορετικές ιστορίες. Έχουμε επιστημονική φαντασία, δράμα, περιπέτεια, δράση, έρωτες, ο συγγραφέας με τις ιστορίες του μας ταξιδεύει στον χρόνο και των χώρο, μπρος και πίσω, καταφέρνοντας με κάποιο τρόπο να ενώσει όλες τις πλοκές και όλους τους χαρακτήρες. Υπέροχη γραφή, που πολλές φορές διαφέρει από μέρος σε μέρος ανάλογα την εποχή και τον χαρακτήρα που αφηγείται, χιούμορ, ενδιαφέρουσες ιδέες, υπέροχη ατμόσφαιρα, για μένα είναι όλα άψογα. Εντάξει, ίσως να μην δένουν όλα απόλυτα, ίσως σαν βιβλίο να μην είναι για όλα τα γούστα, όμως προσωπικά με καθήλωσε, με άρπαξε από τον γιακά από την πρώτη σελίδα και δεν με άφησε παρά μετά την ανάγνωση της τελευταίας λέξης. Τέλος, πρέπει να δώσω τα συγχαρητήριά μου και στη μεταφράστρια, που έκανε εξαιρετική δουλειά, σε ένα βιβλίο που σίγουρα αφηγηματικά έχει αρκετές απαιτήσεις του από έναν μεταφραστή/μια μεταφράστρια. 9.5/10 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.