Jump to content

Θεαματικότητα και 'εφέ'


Rikochet
 Share

Recommended Posts

Τι τεχνικές χρησιμοποιείτε για να προσδώσετε θεαματικότητα στα γραπτά σας, να αφήσετε άφωνο τον αναγνώστη; Κάποια 'εφε' ίσως; Κάποια συγκεκριμένη τεχνική/ες;

Link to comment
Share on other sites

Τα "εφέ" που χρησιμοποιεί ένας συγγραφέας νομίζω ότι κατ'αρχήν πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι είναι τελείως διαφορετικά από αυτά του σινεμά. Ως εφέ στη συγγραφή θεωρώ τα εξής πράγματα:

  • Shock value, δηλαδή να συμβεί κάτι το απρόσμενο: πχ, να σκοτωθεί ο χαρακτήρας που φαίνεται να είναι πρωταγωνιστής.
  • Αποκαλύψεις: κάτι κρυφό γίνεται φανερό και απορείς πώς τόση ώρα δεν το έβλεπες.
  • Αλλαγή πορείας: η πλοκή, τελικά, δεν οδηγεί εκεί όπου φαινόταν αλλά αλλού.

"Εφέ" τύπου να κάνει ο χαρακτήρας απίθανες μανούβρες ή να πετάγονται φοβερές λάμψεις δε νομίζω ότι από μόνα τους μπορούν να προσφέρουν κάτι, εκτός κι αν συνοδεύεονται από αρκετό περιεχόμενο ή αν έχουν κάτι που να είναι γραμμένο έτσι ώστε να σε σοκάρει. Πχ, τα αμέτρητα πτώματα και οι διαλυμμένες ιπτάμενες πόλεις που είχαν τσακιστεί στη γη, στην αρχή του Midnight Tides, νομίζω είναι μια πολύ καλή σκηνή με "εφέ", γιατί σε σοκάρει με το ΜΕΓΕΘΟΣ της καταστροφής και του θανάτου.

Link to comment
Share on other sites

Όταν λες εφέ τι ακριβώς εννοείς; Εφέ όπως στις ταινίες ή γενικότερα;

Πάντως για εφέ το κόλπο είναι πολύ καλές περιγραφές, καθώς και τα πόσα φανερόνουν, κρύβουν και αφήνουν να εννοηθούν. Θεαματικές σκηνές. Έξυπνες ατάκες. Αλλαγές στη πλοκή από το πουθενά (και ότι άλλο είπε ο Βάρδος)

Link to comment
Share on other sites

ego de mporo na po pos xrhsimopoio efe...ektos an h litothta sthn ekfrash kai h kynikothta metriountai os efe.

Link to comment
Share on other sites

ego de mporo na po pos xrhsimopoio efe...ektos an h litothta sthn ekfrash kai h kynikothta metriountai os efe.

Είσαι τρομερός ψεύτης! :) Φυσικά και χρησιμοποιείς, αλλά, μάλλον, το κάνεις ασυνείδητα. Πχ, συνήθως, αναφέρεις κάτι πλαγίως και μόνο στο τέλος αποκαλύπτεις --ή αφήνεις να αποκαλυφθεί-- τι πραγματικά συμβαίνει (όπως με τον τύπο που προσευχόταν ή τον άλλο με τα "τριαντάφυλλα").

Link to comment
Share on other sites

look dude...i just work here

 

:p

 

 

Edit:Logo spamming :p

 

Ontos den skeftika oti ayto mporei na 8eorh8ei efe.

Edited by northerain
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..