Βάρδος Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 Όταν συμβαίνουν τέτοια πράγματα στις διεθνείς εκδόσεις, δεν είναι να αναρωτιέσαι μήπως (α) ο κόσμος έχει τρελαθεί, (β) έχει λοβοτομηθεί, ή (γ) πηγαίνει, απλά, κατά διαόλου; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mort13 Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 Δεν μου κάνει και πολλή εντύπωση... πιο πολύ με εξέπληξε αυτό: Many of the agencies find it hard to cope with the volume of submissions. One said last week that she receives up to 50 manuscripts a day, but takes on a maximum of only six new writers a year. 50 χειρόγραφα την ημέρα! Να σου πω, αν ήμουν κι εγώ αναγκασμένος να διαβάζω κάθε μέρα τα τερατουργήματα απο 49 ψωνάρες που νομίζουν ότι είναι συγγραφείς είναι πολύ πιθανό μέσα στην όλη αναστάτωση να μου ξέφευγε το ένα διαμάντι... και πολύ λέω... με ρυθμό 50 την ημέρα, μέσα σε ένα χρόνο λαμβάνουν 18250 χειρόγραφα και μόλις 6 από αυτά ξεχωρίζουν, δηλαδή ποσοστό 0.03%. Με πόση προσοχή να διαβάσουν ένα δείγμα όταν κατά 99.97% θα είναι σκουπίδι; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heiron Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 Ναι,κι εμενα μου εκανε εντυπωση αυτο ακριβως. ΑΛΛΑ Δε σημαινει οτι μονο 6 αξιζουν.Απλα μονο για 6 υπαρχει η δυνατοτητα να εκδοθουν.Ετσι πρεπει να διαλεξεις τα 6 καλυτερα απο τα 18250 χειρόγραφα.Πραγμα παρα πολυ δυσκολο και εξαιρετικα κουραστικο. Παντως ειχε φαση που συνεβη κατι τετοιο σε συγγραφεα του βεληνεκους του Ναιπολ και μαλιστα στα γεραματα και μετα απο τοσα πολλα βραβεια(Νομπελ,Μπουκερ κτλ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Βάρδος Posted January 3, 2006 Author Share Posted January 3, 2006 Δε σημαινει οτι μονο 6 αξιζουν.Απλα μονο για 6 υπαρχει η δυνατοτητα να εκδοθουν.Ετσι πρεπει να διαλεξεις τα 6 καλυτερα απο τα 18250 χειρόγραφα.Πραγμα παρα πολυ δυσκολο και εξαιρετικα κουραστικο. Επίσης, εξαιρετικά υποκειμενικό' γιατί μπορεί, αντικειμενικά, να είναι καλά πολλά από αυτά τα βιβλία. Βέβαια, σίγουρα, θα υπάρχουν κι αρκετές σαβούρες εκεί μέσα... και δεν είναι να σε εκπλήσσει όταν, αρκετές φορές, εκδίδονται ακριβώς αυτές οι σαβούρες; Αναμφίβολα, θα υπήρχε κάτι καλύτερο μέσα σε τόσα βιβλία --ή, μάλλον, πολλά καλύτερα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaspK Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 Το συμπέρασμα είναι ότι μάλλον ξετρυπώνουν, εν γένει, 6 μάλλον σακοράφες από 18250 στάχια συν τα ρέστα... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mort13 Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 Επίσης, εξαιρετικά υποκειμενικό' γιατί μπορεί, αντικειμενικά, να είναι καλά πολλά από αυτά τα βιβλία. Βέβαια, σίγουρα, θα υπάρχουν κι αρκετές σαβούρες εκεί μέσα... και δεν είναι να σε εκπλήσσει όταν, αρκετές φορές, εκδίδονται ακριβώς αυτές οι σαβούρες; Αναμφίβολα, θα υπήρχε κάτι καλύτερο μέσα σε τόσα βιβλία --ή, μάλλον, πολλά καλύτερα. Κανονικά ναι, θα ήταν λογικό (και ανθρώπινο) να υπάρχει υποκειμενικότητα. Αλλά αυτό που προβληματίζει είναι ότι και οι 20 κατασκευαστές πλυντηρίων, εεεεε εκδοτικοί οίκοι ήθελα να πώ, απέρριψαν τα βιβλία που αναφέρονται στο παράδειγμα. Ούτε σε 1 στους 20 δεν άρεσαν; Άρα αυτό μάλλον σημαίνει ότι για να αντιμετωπίσουν την πλημμύρα από υποβολές υποψήφιων βιβλίων ακολουθούν μια συγκεκριμένη φόρμουλα εμπορικότητας ως προς την επιλογή με αποτέλεσμα όσα δεν ανήκουν σε αυτή την φόρμουλα να απορρίπτονται, ακόμα κι αν είναι καλά. Φαντάζομαι πχ ότι για ένα fantasy βιβλίο μπορεί να υπάρχει μια φόρμουλα του στυλ: "20% μαγεία + 5% ξωτικά +30% ορφανός και κατετρεγμένος ήρωας κλπ." κι ότι παρεκλίνει το τρώει η μαρμάγκα... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Βάρδος Posted January 3, 2006 Author Share Posted January 3, 2006 Το σχόλιό μου ήταν γενικότερο. Συμφωνώ μ'αυτό που λες: ότι υπάρχει, δηλαδή, μια φόρμουλα και πάνω σ'αυτήν παίρνουν αποφάσεις. Το οποίο είναι δυστυχές, γιατί οι καλοί συγγραφείς σπάνια, έως ποτέ, γράφουν βάσει φόρμουλας. Κι αυτό σημαίνει ότι χάνονται πολλά καλά βιβλία σε όλη την εκδοτική διαδικασία. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atrelegis Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Είναι το αρνητικό στοιχείο. Από την άλλη,. έχετε στείλει κάτι εσείς; Είστε σίγουροι ότι είναι ασφαλές; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Βάρδος Posted January 4, 2006 Author Share Posted January 4, 2006 Τι λες, ρε Ατρ-Ελ-έγκι; Τι να είναι ασφαλές; Μήπως μιλάς για το άλλο topic; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.