Rikochet Posted June 30, 2004 Share Posted June 30, 2004 Το ερέθισμα για αυτό το θέμα, αλλα και για τις σκέψεις που προηγήθηκαν πριν αποφασίσω να το φτιάξω, είναι ένα συμβάν που έλαβε χώρα στο topic με μια έναν πρόλογο μου, ονόματι "Γατοφαντασίες". Εκεί λοιπόν, για όσους βαριούνται να πανε να το διαβάσουν, καταχώρησα (ελληνιστί postαρα ), ένα πρόλογο μιας ιστορίας, της οποίας υπόβαθρο ήταν ένας κόσμος που είχα σκεφτεί εκείνη τη μέρα. Σαφώς και ήταν επειρεασμένος απο άλλα πράγματα που έχω δει, ή διαβάσει, αλλα η κεντρική ιδέα ήταν δικιά μου (ή τουλάχιστον έτσι πίστευα μέχρι τότε ). Μετά απο λίγο λοιπόν, και ενώ εγώ είχα ενθουσιαστεί και ανέπτυσα, έχτιζα σιγά σιγά μέσα στο μυαλό μου τον εν λόγω κόσμο, postάρει ο Nihilio ένα λίνκιο. Σε αυτό το link λοιπόν περιγραφόταν ένα rpg, του οποίου η κεντρική ιδέα, αλλα και ο κόσμος, ήταν ΟΛΟΙΔΙΑ με τα δικά μου. Απογοητεύτικα λοιπόν, γιατι μέχρι τότε νόμιζα πως η ιδέα ήταν πρωτότυπη... Αυτό όμως με ώθησε να σκεφτώ λίγο για την έννοια του πρωτότυπου, και για να "testάρω" το συλλογισμό μου, αρχίζοντας να ψάχνω πρωτότυπες ιδέες για έναν άλλο κόσμο που φτιάχνω, ο οποίος είναι grey fantasy. Μετά απο πολλή σκέψη (ουφ, κουράστικα ), και πολλές ιδέες που απορρίφθηκαν για τον ένα ή τον άλλο λόγο, κατέληξα στο οτι το 90% τουλάχιστον των ιδεών που μου ήρθαν είχαν ήδη ειπωθεί. Μπορεί βέβαια να μην έχω πλούσια φαντασία . Αν κάποιος θέλει να γράψει κάτι πρωτότυπο τι κάνει; Παίρνει ήδη υπάρχουσες ιδέες και τις διαμορφώνει όπως τον βολεύουν, ή ψάχνει να βρεί κάτι πραγματικά πρωτότυπο; (λίγο δύσκολο βέβαια, γιατι όλα έχουν λίγο πολύ ειπωθεί). Επίσης, σκεφτόμουν, πως άμα "δανειστώ" κάτι που μου άρεσε και το βάλω σε μια ιστορία μου ελάχιστα ή καθόλου αλλαγμένο θα έπρεπε να νιώθω τύψεις; Προσωπικά πιστεύω οτι αν αυτό δωθεί με όμορφο τρόπο, και δεν "χτυπάει" πάρα πολύ, τότε δεν θα έπρεπε να στενχωριέμαι που το "δανείστηκα". Ποια είναι η γνώμη σας επι του θέματος/θεμάτων; Χίλια συγνώμη για το μεγάλο post, αλλα ήθελα κάπου να τα βγάλω. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Βάρδος Posted June 30, 2004 Share Posted June 30, 2004 Μεγάλο post; Πού είναι το μεγάλο post; Η απάντησή μου είναι απλή: Μην ανησυχείς! Δεν υπάρχουν καινούργιες ιδέες. There's nothing new under the sun. Προσπάθησε να γράψεις, όσο πιο ανεπηράστος μπορείς, για εκείνο που σου αρέσει. Ακόμα κι αν η βασική σου ιδέα μοιάζει με μια άλλη, αποκλείεται --ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ-- να τη γράψεις με τον ίδιο τρόπο που θα τη γράψει ένας άλλος συγγραφέας. Επίσης, άμα ρίξεις μια ματιά στα περισσότερα βιβλία, θα δεις πως πάμπολλες πλοκές και βασικές ιδέες μοιάζουν πολύ αναμεταξύ τους. Τα μικρά πράγματα είναι που κάνουν την ιστορία σου διαφορετική από τις υπόλοιπες. Τα άλλα, αν τα ψάξεις λιγάκι, θα δεις πως όλα είναι, πάνω-κάτω, ίδια. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elsanor Posted June 30, 2004 Share Posted June 30, 2004 Rikochet είναι πραγματικά απογοητευτικό να σου συμβαίνει κάτι τέτοιο... Ευτυχώς δε μου έχει τύχει (ακόμα)... Στο θέμα του δανεισμού ιδεών ή "δανεισμού" ιδεών αν θέλεις, ( ;) ) είμαι όσο να ναι κατά. Αλλά από την άλλη δε γίνεται να μην επηρεαστείς από όσα έχεις διαβάσει... Όμως αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορείς να γράψεις κάτι πραγματικά καλό ολοδικό σου. Απλά μην απογοητεύεσαι, γιατί όσα μου έχεις δώσει να διαβάσω δείχνουν ότι έχεις πολύ φαντασία και όχι λίγη όπως λες. B) keep writing... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaspK Posted July 1, 2004 Share Posted July 1, 2004 Το έχω πάθει αρκετές φορές, και αυτό αφορά και στη σχεδίαση κόσμων για ΡουΠουΤζιά (), αλλά θ' αναφέρω κάτι που είχε πει ο Ιωάννης Σεβαστιανός Μπαχ: «Όλοι επηρεαζόμαστε από τις γνώσεις, τις εμπειρίες και τα βιώματα μας. Δεν υπάρχει πραγματικά πρωτότυπο έργο τέχνης.» Ποιος το είπε, παρακαλώ! ο άνθρωπος που βρισκόταν δεκαετίες μπροστά από την εποχή του! Πάντως, πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού του φαινομενού αποτελεί και ο αθλητισμός: δεν πάς να κουρέβεσαι, αν δεν ξεπεράσεις την καλύτερη επίδοση, κανείς δε θα σε θυμάται ως αυτόν που επανέλαβε Χ φορές αυτό το κατόρθωμα! Επιπλέον, και δε θέλω να με περάσετε για ψωνάρα επειδή, σας τ' ορκίζομαι, ό,τι γράφω εδώ, σ' αυτήν τη συζήτηση είναι αλήθεια: όταν ήμουν στην 1η Γυμνασίου, κι ενώ μας έδειχνε ο καθηγητής μας τα τετράγωνα, με μία κοπέλα να μην καταλαβαίνει, της έδειξε μία αφαίρεση, το 30² - 20². Εγώ, μετά από ένα τέταρτο, άρχισα να βαριέμαι, ώσπου, χαζεύοντας, διαπίστωσα ότι το 30 + 20 = 50, αλλά και το 30 - 20 = 10. Εκεί κάτι δε μου πήγε καλά, και πρόσεξα ότι 50 * 10 = 500, που είναι και το αποτέλεσμα της ανωτέρω διαφοράς τετραγώνων! Ο καθηγητής μου όμως δε με πίστεψε την επόμενη που του το είπα, λέγοντας ότι μου το είπε κάποιο από τ' αδέρφια μου! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nihilio Posted July 2, 2004 Share Posted July 2, 2004 Γενικά τίποτα δεν είναι νέο στο κόσμο απλά είναι θέμα: α) Πώς θα συνδυάσεις τις επιροές σου β) Το ύφος που θα ακολουθήσεις. Για παράδειγμα ας πάρουμε τον άρχοντα των δαχτυλιδιών και τα chronicles από dragonlance. Και στα δύο μια ομάδα ανθρώπων κτλ πρέπει να πάει το αντικείμενο Α στο αρχηγείο του μεγάλου κακού που σχεδιάζει να κατακτήσει το κόσμο. Και ενώ γίνονται αυτά αρχίζουν να εμφανίζονται διχόνοιες, ενώ η ομάδα διαλύεται. Με άλλα λόγια μιλάμε για εντελώς ίδια βασική πλοκή. Παρ' όλα αυτά είναι δύο εντελώς διαφορετικά έργα επειδή έχουν γραφεί με διαφορετικό τρόπο. Γενικά μη στύβεις το κεφάλι σου για εντελώς νέες ιδέες. Τέτοιες θα έχεις μια ή δύο φορές στη ζωή σου ΑΝ είσαι τυχερός και ταλαντούχος. Απλά συνδίασε ότι υπάρχει ως τώρα για να βγάλεις κάτι νέο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darky Posted July 3, 2004 Share Posted July 3, 2004 Ο μόνος τρόπος να είσαι πρωτότυπος είναι να μην έχεις διαβάσει ποτέ σου τίποτα. Να ξεκινήσεις να γράφεις σα να πρωτοανακαλύπτεις τη γραφή και τη λογοτεχνία. Αλλά αυτό δεν είναι εφικτό :-) Οπότε έστω και ασυνείδητα θα χρησιμοποιήσεις και κάτι που δεν είναι δικό σου. Ακόμα και όταν αντιγράφεις συνειδητά αρκεί να μην είσαι ιάπωνας. Ας πάρουμε για παράδειγμα τον Lovecraft. Αυτός έφτιαξε όλη την περί Κθούλου μυθολογία αλλά τις καλύτερες ιστορίες τις έγραψαν άλλοι. "...ο φρικιαστικά αποτρόπαιος τρομακτικός τρόμος..." και τρόπος γραφής του έδειχνε άνθρωπο με εξαιρετικά καλές ιδέες αλλά δυστυχώς δίχως ταλέντο στη συγγραφή. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nihilio Posted July 4, 2004 Share Posted July 4, 2004 darky, θα διαφωνίσω μαζί σου για το Lovecraft. Αυτό που είχε ήταν μια ιδιότυπη γραφή. Απρόσωπη, γεμάτη λεπτομέρειες και που προσπαθούσε να δώσει ένα τόνο αληθοφάνειας στην ιστορία του. Το σκοπό του πάντως το πετυχαίνει και αυτό μετράει. Τώρα αν εσύ κολάς στα πολλά επίθετα... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Μελδόκιος Posted July 4, 2004 Share Posted July 4, 2004 Χθες, σε μια δημιουργική αντιπαράθεση που είχα με τον αδερφό μου (έπεσαν και μπόλικες σφαλιάρες) κατέληξα στο εξής: Πως η "πρωτοτυπία" έχει μια ιδιαίτερη σημασία στο χώρο του φανταστικού. Για να μείνει ένας απαιτητικός αναγνώστης φαντασίας ικανοποιημένος από αυτό που θα διαβάσει, περιμένει εκτός από ενδιαφέρουσα πλοκή και χαρακτήρες, μια προτότυπη ιδέα, έναν καινούριο κόσμο, κοινωνία, σύστημα μαγείας κτλ. Γιατί γι' αυτόν ακριβώς το λόγο διαβάζει φαντασία. Για να βιώσει το καινούριο, να εξερευνήσει το ανεξερεύνητο. Συμφωνώ πάντως σε αυτά που ειπώθηκαν για το πόσο επηρεαζόμαστε από αυτά που έχουμε διαβάσει. Πάντως ρίκο αυτό το έπαθα κι εγώ. Πολλοί μου είπανε ότι η μεταβλητή i θυμίζει lovecraft, μάλλον εξαιτίας του πηγαδιού και της φύσης του... Πάντως εγώ όταν το έγραψα δεν είχα διαβάσει καθόλου Lovecraft, ούτε το είχα μελετήσει το θέμα... (άσχετο το ότι τώρα λιώνω). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Μελδόκιος Posted July 4, 2004 Share Posted July 4, 2004 Nihilio συμφωνώ μαζί σου για τον Λαβκραφτ. Το μόνο αρνητικό που παρατήρησα στα γραπτά του είναι πως δεν έχει ισχυρή πλοκή, που μερικές φορές φτάνει σε σημείο είναι ισχνή. Αλλά πάλι η πλοκή δεν είναι τόσο μεγάλης σημασίας σε αυτό που θέλει να περάσει, κι έτσι δικαιολογείται. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Βάρδος Posted July 4, 2004 Share Posted July 4, 2004 Δεν έχει και καθόλου διάλογο. Εγώ σχεδόν ό,τι έχω πιάσει να διαβάσω από Lovecraft, στο τέλος, με έχει βάλει για ύπνο. Κατά την άποψή μου, το πρόβλημά του είναι: Show don't tell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oberon Posted July 4, 2004 Share Posted July 4, 2004 Δεν θα διαφωνήσω γενικά με τα γραφόμενα αλλά έχω μια ένσταση που αφορά μάλλον την ε.φ. Καινούργιες ιδέες εκεί υπάρχουν λόγω της εξέλιξης της επιστήμης. Οπως το cyberpunk που δεν θα μπορούσε ποτέ να υπάρξει χωρίς την εξέλιξη των υπολογιστών και του Ιντερνετ. Ακόμη το να γράψει κανείς κάτι που του φαίνεται πρωτότυπο και μετά να ανακαλύψει πως έχει γραφτεί κάτι ανάλογο δεν είναι καθόλου αντιγραφή και είναι μάλιστα ιδιαίτερα κολακευτικό. Η μυθοπλασία πάλι μπορεί να μην εξαρτάται από την λεγόμενη "σκληρή" επιστήμη αλλά από τις λεγόμενες "μαλακές" επιστήμες. Κοινωνιολογία και ψυχολογία κυρίως. Τι εννοώ? Οχι δεν μιλάω για το world-building εδώ. Θα σας πω με ένα παράδειγμα τι εννοώ. Ο Ελρικ σαν πολεμιστής θα ήταν κατανοητός ακόμη και σε έναν αναγνώστη του 19ου αιώνα. Ο Ελρικ σαν χαρακτήρας όμως, με όλο το βάθος, και την παράνοια, που τον διακρίνει είναι περισσότερο κατανοητός στην δική μας εποχή. Χαοτική και συχνά παρανοική, γεμάτη αποξένωση και αναζήτηση της ταυτότητας. Το "ψυχόδραμα" του Ελρικ είναι χαρακτηριστικό της νοοτροπίας της εποχής μας (αν και έχω την εντύπωση πως ίσως ένας αρχαίος Ελληνας αναγνώστης να κατανοούσε τον Ελρικ. Τεσπα. Αλλο αυτό). Και άλλο ένα παράδειγμα πιό χοντρό. Γυναίκα-πολεμίστρια που να έχει επιλέξει η ίδια την πορεία της! Κάτι που δεν θα γινόταν πιστευτό όχι 100 χρόνια πριν αλλά ούτε 30! Η χειραφέτηση των γυναικών, ένα κοινωνικό φαινόμενο, δημιούργησε κάτι πρωτότυπο στη λογοτεχνία, και όχι μόνο, της μυθοπλασίας. Dain Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
northerain Posted July 4, 2004 Share Posted July 4, 2004 ego pali diafono se ola me ton darky.Isa isa, an den diabaseis tpt apo logotexnia, 8a katalikseis na grafeis klasikes istories pou exoun hdh graftei.Oso gia ton lovecraft, den 8a ton elega atalanto.Pisteyo oti einai mallon 8ema goustou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Βάρδος Posted July 4, 2004 Share Posted July 4, 2004 Πάντως, Riko, δε νομίζω ότι σου λείπουν οι φρέσκιες ιδέες, αν σκεφτεί κανείς τον καινούργιο κόσμο που φτιάχνεις. Αν μη τι άλλο, εκεί μέσα όλο καλές ιδέες έχεις. Τώρα, αν ζητάς το "απόλυτα πρωτότυπο", αυτό, κατ'εμέ, δεν υπάρχει. Παίξε με τα κομμάτια που έχεις --τα οποία δεν είναι λίγα! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Βάρδος Posted July 6, 2004 Share Posted July 6, 2004 As an epic fantasist, I've been stung by the 'laymen' versus 'literati' divide that seems to be forming along the epic and urban fantasy lines - especially regarding the 'new weird.' It's strange how little versions of this hierarchy seem to crop up in every sphere of human cultural production. For my own part, too many people seem convinced of the superiority of their tastes for me to have that much faith in the superiority of my own. All I like to point out to self-professed rule-breakers is that in many cases they're not so much overturning a set of conventions as they are buying into another. Post-modern works, for instance, have their own stable of conventions: hybridity instead of purity, existentially subversive doubles instead of dragons, displaced subjects instead of heroes, and undecidability instead of apocalyptic evil. I try to test the rules I follow, but I'm not convinced that simply swapping one set of commonplace rules for another set of arcane ones counts as 'original.' It's too mechanical. Originality, I suspect, arises between the rules. R. Scott Bakker συγγραφέας του Prince of Nothing Σχολιάστε! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaspK Posted July 7, 2004 Share Posted July 7, 2004 Ο άνθρωπος ΈΓΡΑΨΕ! Αυτό έχω να πω. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikar Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 (edited) Originality, I suspect, arises between the rules. To va briskei kaveic kavovec (formec) pou xaraktnrizouv eva suggrafiko eidoc --dnladn tetoiouc touc opoiouc kaveic akolou8wvtac "tufla" paragei keimeva evtoc tou eidouc-- eivai eva evdiaferov paixvidi. Eivai omwc eva paixvidi mallov gia tov kritiko kai tov avalutn, alla se kamia periptwsn gia to suggrafea. Pisteuw pwc to eilikrivec grayimo dev givetai sto stil "Ok, ti va grayw snmera; X8ec egraya vouar. Na pai3w ligo me fantasy snmera; Mpa... Ekava fantasy prox8ec. Lew va kavw ligo horror tote. Xmm... ma pou skata eivai oi kavovec; Pavw sto trapezi touc eixa afnsei. <emoticon> tnv upnretria mou <emoticon>!" Pisteuw pwc o suggrafeac grafei me basn snmasiakec movadec kai snmasiaka sxnmata, ta opoia gia metafusikouc logouc tov apasxolouv h tov evdiaferouv (kai prokuptouv apauto to "afougkrazes8ai" pou 8ix8nke se alla 8emata). To grayimo tote eivai mia diadikasia suvarmognc kai orgavwsnc twv mikrwv autwv snmasiwv, me apwtero stoxo mia suvistamevn snmasia (n opoia malista sxetizetai amesa kai mauto pou leme "8ema"). Stn diadikasia autnc tnc orgavwsnc mporei kaveic va milnsei gia kavovec (ek twv usterwv), oi opoioi omwc pote dev eivai stegva "mnxavikoi", suvtaktikoi, alla pavta e3artwvtai apautec tic domikec, mikrec snmasioulec pou suv8etouv to olo grapto. To grayimo dev eivai pote ka8ara suvtaktiko paixvidi. Mporei kaveic va paizei, sav va paizei basei kavovwv, alla autoi eivai apo tn fusn touc ndn snmasiec. To evdiaferov erwtnma tou Rikochet dev pisteuw oti mporei va apavtn8ei se epipedo kavovwv kai formac. Dev pisteuw dnladn oti eivai govimo va ya3eic va breic "prwtotupn forma". Avti8eta, pisteuw oti n prwtotupia egkeitai stn snmasiodotnsn epi tnc formac. Kai parapera, se e3airetikec periptwseic, n snmasiodotnsn apaitei apo tn fusn tnc mia vea forma. Suvepwc, diafwvw me tov Bardos otav leei There's nothing new under the sun giati auto aporriptei tnv avadusn kaivourgiwv snmasiwv --- kai mautov tov tropo telika akurwvetai o idioc o xrovoc(!). Auto faivetai pio kala stnv paratnrnsn tou Dain: Ο Ελρικ σαν πολεμιστής θα ήταν κατανοητός ακόμη και σε έναν αναγνώστη του 19ου αιώνα. Ο Ελρικ σαν χαρακτήρας όμως, με όλο το βάθος, και την παράνοια, που τον διακρίνει είναι περισσότερο κατανοητός στην δική μας εποχή. Χαοτική και συχνά παρανοική, γεμάτη αποξένωση και αναζήτηση της ταυτότητας. Το "ψυχόδραμα" του Ελρικ είναι χαρακτηριστικό της νοοτροπίας της εποχής μας [...] Και άλλο ένα παράδειγμα πιό χοντρό. Γυναίκα-πολεμίστρια που να έχει επιλέξει η ίδια την πορεία της! Κάτι που δεν θα γινόταν πιστευτό όχι 100 χρόνια πριν αλλά ούτε 30! Η χειραφέτηση των γυναικών, ένα κοινωνικό φαινόμενο, δημιούργησε κάτι πρωτότυπο στη λογοτεχνία, και όχι μόνο, της μυθοπλασίας. Pragmatika, o xrovoc snmatodoteitai apo to "koivwvika kaivourgio" kai eivai autoc pou paragei to prwtotupo. H apavtnsn mou loipov sto Rikochet eivai n e3nc: av 8elei kaveic va eivai prwtotupoc, arkei va brei tnv upomovn kai to 8arroc va afougkrazetai to xrovo, dnladn tnv koivwvia kai o,ti kaivourgio autn avadeikvuei, kai va to katagrafei me osn eilikriveia avtexei. Edited May 15, 2005 by Vikar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienna Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Πρωτοτυπία σίγουρα μπορεί αν υπάρξει, ακόμα και αν παρουσιάζεις μια ιδέα που κάποιος κάπου κάποτε την έχει παράξει και επεξεργαστεί. Έχει σημασία ο τρόπος που το κάνεις, έχει σημασία το ποιός είσαι, μιας και αυτή η ιδέα θα περάσει μέσα από σένα και το συγγραφικό σου πρίσμα. Ο κόσμος αλλάζει σε πολλά πράγματα, μένει ίδιος σε άλλα, η εποχή στην οποία ζούμε παίζει ρόλο, οι συνθήκες ζωής μας παίζουν ρόλο. Δεν είναι τυχαίο που αν δώσεις ένα θέμα σε αρκετούς ανθρώπους θα γράψουν εντελώς διαφορετικές ιστορίες. Ακόμα και την βασική πλοκή να τους δώσεις, θα ξεπηδήσουν από μέσα τους διαφορετικά πράγματα. Όλα έχουν ξαναγίνει κατα κάποιον τρόπο, και δεν είμαι βέβαιη πως μπορεί να υπάρξει παρθενογένεση, αλλά πάντα μπορεί να υπάρχει πρωτοτυπία. Το quote του Βάρδου είναι πολύ καλό. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balidor Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Θα συμφωνήσω με τον Vikar, Δεν νομιζω οτι θα βρέις την απόλυτη "ΙΔΕΑ", το ίδιο θέμα το σκεφτόμουν κι εγώ. Το ίδιο συμβαίνει στα σενάρια για ταινίες (τωρα τελευταια ολο κομικ και βιβλία) όπως και στη μουσική! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atrelegis Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Eτοίμαζα για 3 χρόνια έναν κόσμο που προέκυψε copy-paste του Ebberon! Ο σχεδιασμός ξεκίνησε το 1998 και είχε γεμίσει τουλάχιστον 300 σελίδες με ιστορίες του (ψιλοάθλιες στο γράψιμο, αλλά τέλος πάντων), ώσπου εκδόθηκε το CAMPAIGN SETTING! Κουράγιο Rikochet! Δεν πειράζει, κάποια μέρα θα ποδοπατήσουμε αυτούς που μας αντιγράφουν! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bardoulas© Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 Έχω παρατήσει δυο φορές διήγηματα, επειδή το βασικό τους θέμα το έχω δει ένα μήνα μετά σε ταινία (για την ιστορία, τα διηγήματα ήταν "Ο αλκοολικός Άη-Βασίλης ενάντια στους Τεχνοκαλλικάντζαρους και Z.G.A.D.A. 2). Μπορεί να μη μοιάζουν καθόλου όπως εξελίσσονται, αλλά άμα ξενερώσεις μια φορά.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Διγέλαδος Posted October 2, 2005 Share Posted October 2, 2005 Για να προχωρήσω την κουβέντα παρά - πέρα πρωτότυπο μπορεί να γίνει ένα δίηγημα όταν χρησιμοποιήσει κάτι που υπάρχει σαν ιδεολογία ή φιλοσοφία μέσα σ'ένα φανταστικό κόσμο. Όπως η Ούρσουλα Λε Γκούιν, δεν είναι πρωτότυπο αυτό που έκανε με τη γνώση της αληθινής ονομασίας των πραγμάτων και τα μαγικά να βασίζονται σε αυτή; Τελικά η Ούρσουλα έχει επηρεαστεί πάρα πολύ από το Τάο. Επίσης πρωτότυπο δε θα ήταν να φτάξεις έναν κόσμο που οι αναρχία θα ήταν το πολίτευμα ενος πολιτισμού και να περιέγραφες πως ζουν εκεί πέρα; Αυτά για τώρα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Βάρδος Posted October 2, 2005 Share Posted October 2, 2005 Απαντάω χάριν της κουβέντας, καθαρά: έχε το κατά νου. Όπως η Ούρσουλα Λε Γκούιν, δεν είναι πρωτότυπο αυτό που έκανε με τη γνώση της αληθινής ονομασίας των πραγμάτων και τα μαγικά να βασίζονται σε αυτή; Βασικά, όχι. Η ιστορία με τα αληθινά ονόματα και τη μαγεία είναι μια πολύ, πολύ παλιά ιστορία. Επίσης πρωτότυπο δε θα ήταν να φτάξεις έναν κόσμο που οι αναρχία θα ήταν το πολίτευμα ενος πολιτισμού και να περιέγραφες πως ζουν εκεί πέρα; Μάλλον, δύσκολο να γίνει πιστευτό θα ήταν. Η αναρχία είναι, ουσιαστικά, η έλλειψη πολιτεύματος. Αλλιώς, αν υπάρχει πολίτευμα, τότε θα πρέπει να υπάρχει και κάποια εξουσία. Η απόλυτα αναρχία προϋποθέτει ότι δεν υπάρχουν νόμοι, αλλά όλοι σέβονται όλους. Αυτό, συνήθως, δε συμβαίνει στην πραγματικότητα. Εδώ είναι δύσκολο να συμβεί σε ένα φόρουμ (Σκεφτείτε το λίγο ;) ), φανταστείτε πόσο δύσκολο είναι να συμβεί σε μια ολόκληρη κοινωνία. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Διγέλαδος Posted October 2, 2005 Share Posted October 2, 2005 Γι' αυτό θα ήταν και πρωτότυπο, αν κατάφερνες να δείξεις μια κοινωνία δηλαδή που να είναι αρμονική με αυτόν τον τρόπο. ΟΚ άλλο. Αν περιγράψεις ένα κόσμο απο διαφορετική οπτική γωνία; Όπως απο τα μάτια ενός αυτιστικού παιδιού όπως στο "Ποιός σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα - Χάντον, Μαρκ" το οποίο είχε αρκετή επιτυχία. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Βάρδος Posted October 2, 2005 Share Posted October 2, 2005 Αν περιγράψεις ένα κόσμο απο διαφορετική οπτική γωνία;Όπως απο τα μάτια ενός αυτιστικού παιδιού όπως στο "Ποιός σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα - Χάντον, Μαρκ" το οποίο είχε αρκετή επιτυχία. Τρελά δύσκολο (για μένα, τουλάχιστον). Θα δυσκολευόμουν να μπω σε μια τέτοια ψηχολογία, κατά πρώτον, αν και γενικά μ'αρέσει να μπαίνω σε παράξενες ψυχολογίες. Κι επιπλέον, τι είδους ιστορία να πεις όταν είσαι στην ΟΓ ενός αυτιστικού; Υποτίθεται ότι αυτά τα παιδιά δεν έχουν επικοινωνία με το περιβάλλον. Πάντως, για τον Χάντον, που το επιχείρησε, μόνο αυτό έχω να πω: Θέλει πολλά κότσια. Βέβαια, κι ο Bush αυτιστικός είναι, αλλά άλλου είδους. Για έναν τέτοιο αυτιστικό, θα γούσταρα πολύ να γράψω... ;) Και τώρα που το σκέφτομαι, έχω γράψει, στο τελευταίο μου βιβλίο. Αλλά είναι γυναίκα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trillian Posted October 2, 2005 Share Posted October 2, 2005 Κοιτάξτε, οι ιδέες ειναι περίεργες....έχουν πολλές πλευρές και πολλά μονοπάτια. Οπότε, απ τη μια μπορείς να πεις ότι ό,τι και να γράψεις δεν ειναι πρωτότυπο, γιατί έστω ένα ψίγμα αυτής της ιδεας θα υπάρχει κάπου άλλού, αλλά απο την άλλη ισχύει και το ανάποδο, ότι η ιδια ιδέα μπορει να γραφτεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και να πάρει πολλές κατευθύνσεις, οποτε...μπορείς να πρωτοτυπήσεις. Ας πούμε, αυτό που επιχειρεί ο Κινγκ στο Μαύρο Πύργο (όχι , δε σας λέω τι, να το διαβάσετε ) δεν είναι πρωτότυπο ακριβώς, αλλά κανένας άλλος απ όσο ξέρω δεν το επιχείρησε σε τέτοιο μέγεθος. ¨Ηθελε πολλά κότσια για να κάνει αυτο που έκανε (συγγραφικα) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.