Jump to content

Κριτικές


Iced-Archon
 Share

Recommended Posts

Επείδη κυκλοφορούν στα βιβλία και ώρες ώρες όταν καθόμαστε στην μεγαλη βιβλιοθήκη ενος βιβλιοπολείου και χαζεύουμε πιο βιβλίο να αγοράσουμε λεγόντας απο μέσα μας τώρα αξιζει αυτό τα λεφτά του ή θα τα κλέω αργότερα. Σε αυτό το τοπικ ας λέμε δύο λόγια για ένα βίβλιο για το πως μας φάνηκε, με τι θέμα πραγματευόταν και γενικά σαν βίβλιο πως ήταν. Γιατι είναι κάποια βίβλια που αξίζουν πραγματίκα αλλα υπάρχει ένας φόβος για πειραματήσμο για πολλους και δίαφορους λόγους.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Θα προτείνω για ακόμη μία φορά (διακινδυνεύοντας να σας σπάσω τα νεύρα :p ) το υπέροχο "The Once & Future King" του T.H. White.

 

Πραγματεύεται την ιστορία του βασιλιά Αρθούρου βασισμένος πάνω στο ίσως παλαιότερο έργο που αναφέρεται στο μύθο (αυτό γραμμένο από τον Sir Thomas Malory). Στην ουσία ξαναλέει το μύθο από μία διαφορετική πλευρά. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι έχει κάνει μία εργασία αναλύοντας το πρωτότυπο του Malory, αναλύοντας τις πολιτικές και πολιτιστικές ιδέες της εποχής. Το έργο του όμως είναι διαχρονικό και, με αποκορύφωμα το τελευταίο κεφάλαιο που έχει προσθέσει ο ίδιος στο μύθο, καταλήγει να μας διδάσκει ένα μεγάλο μάθημα ανθρωπιάς.

 

Από την άλλη όμως δε γίνεται καθόλου κουραστικός αναλύοντας μόνο τις ιδέες του, αλλά τις δίνει μέσα από μία καταπληκτική περιγραφή (ίσως λίγο πολύπλοκη για τη σημερινή εποχή, ειδικά αν το διαβάσει κανείς στα Αγγλικά) τοπίων και καταστάσεων. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχει εμπλουτίσει το μύθο χωρίς να καταστρέφει την πρωτότυπη ομορφιά του.

 

Διαβάστε το ανεπιφύλακτα! Για εκτενέστερη περιγραφή κάντε κλίκ εδώ.

 

Γενικά αν έχετε όρεξη να διαβάσετε κριτικές για νουβέλες (κυρίως σε d&d κόσμους - δυστυχώς δεν έχουμε ακόμα για άλλα βιβλία :D ) δείτε εδώ.

Edited by Elsanor
Link to comment
Share on other sites

Διάβασα το A Game of Thrones, της σειράς A Song of Ice and Fire, του George R.R Martin. Αριστούργιμα! Εκπληκτικό! Masterpiece!

 

Αλλα ρε γαμώτο, όλο το βιβλίο κυλά σχετικά ήρεμα, και στο τέλος αρχίζει τις απανωτές ανατρωπές και θανάτους! Κρύος ιδρώτας με είχε κόψει απο την αγωνία... :(

 

Σας το προτείνω ανεπιφύλακτα! :cool2: :thumbsup: :cool2:

 

Βούρ τώρα για το A Clash of Kings... :book:

Link to comment
Share on other sites

Αλλα ρε γαμώτο, όλο το βιβλίο κυλά σχετικά ήρεμα, και στο τέλος αρχίζει τις απανωτές ανατρωπές και θανάτους! Κρύος ιδρώτας με είχε κόψει απο την αγωνία...

 

Αν σε έκοψε κρύος ιδρώτας στο πρώτο βιβλίο, φαντάσου να φτάσεις και στο Storm of Swords όπου γίνεται το έλα να δεις. Είσαι τυχερός που δε θέλω να καρφώσω τι γίνεται ... :p

Link to comment
Share on other sites

Τελείωσα το Gardens of the Moon του Steven Erikson. To βιβλίο είναι πραγματικά καλό! Αν και σε μέγεθος είναι κάπως μεγάλο (700 σελ. περίπου), ο συγγραφέας καταφέρνει να κρατήσει τον αναγνώστη. Οι χαρακτήρες είναι προσγειωμένοι και "πραγματικοί". Η ιστορία είναι περίπλοκη χωρίς να είναι δυσνόητη και υπάρχουν αρκετοί χαρακτήρες.

 

Αυτό που μου έκανε εντύπωση σε αυτό το βιβλίο είναι η χρήση της μαγείας και το αντίκτυπο αυτής στην κοινωνία (και στον πόλεμο). Από τη στιγμή που ο συγγραφέας δέχεται την ύπαρξη της μαγείας στον κόσμο του, δεν την παρουσιάζει σαν κάτι το μοναδικό (όπως άλλοι συγγραφείς), αλλά την αποδέχεται ως δεδομένο και την συμπεριλαμβάνει στα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Δείχνει δηλαδή, πώς οι άνθρωποι ζουν με αυτή.

 

Το βιβλίο μου έκανε μεγάλη εντύπωση και το συστήνω ανεπιφύλακτα (αν και νομίζω ότι οι περισσότεροι από εσάς θα το έχουν διαβάσει). Μία σημείωση μόνο, το βιβλίο που διάβασα ήταν το πρωτότυπο στην Αγγλική, οπότε δεν μπορώ να μιλήσω για την ελληνική μετάφραση.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Θα προτείνω το καλύτερο(κατ' εμέ) βιβλίο που έχω διαβάσει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο(και ίσως το καλύτερο που έχω διαβάσει ποτέ)...Πρόκειται για το "Σπήλαιο των Ιδεών", του Χοσέ Κάρλος Σόμοθα, Ισπανού ψυχιάτρου.Μην περιμένετε απίστευτα τεχνολογικά θαύματα ή ξόρκια που κινούν γή και ουρανό...Πρόκειται για ένα φιλοσοφικό-ψυχολογικό θρίλερ που εκτυλλίσεται στην αρχαία Αθήνα, μετά το τέλος του Πελλοπονησιακού Πολέμου...Ο καλύτερος μαθητής της Ακαδημιας του Πλάτωνα βρίσκεται δολοφονημένος και ο αποκρυπτογράφος αινιγμάτων(κάτι σαν αρχαίος ντετέκτιβ) Ηρακλής Πόντωρ προσπαθεί να εξιχνιάσει το έγκλημα...Να περιμένετε γερές δόσεις μυστηρίου, σκηνές τρόμου που παρουσιάζονται σαν έργα τέχνης :cold: , αναφορές στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία(πλατωνικός ιδεαλισμός), την αρχαία ελληνική θρησκεία(ορφικές παραδόσεις-διονυσιακή λατρεία), έναν απίθανο τρόπο γραφής και το κυριότερο ένα ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΑΠΡΟΣΔΟΚΗΤΟ ΤΕΛΟΣ :lmao: ...(πιστέψτε με, δεν υπερβάλλω καθόλου...)Πάρτε το και μάλλον δε θα το μετανοιώσετε...

Υ.Γ.:Η μεταφράσρια έχει κάνει ΦΟΒΕΡΗ δουλεια!

Link to comment
Share on other sites

Tad Williams - Otherland Series

 

1. City of Golden Shadow

2. River of Blue Fire

3. Mountain of Black Glass

4. Sea of Silver Light

 

Πολύ καλή σειρά, με αρκετό suspence, και αρκετά καλό τέλος. Έκλεισε πολύ ωραία την σειρά στο τέταρτο, με κανά δυο εκπλήξεις. Και μέχρι το τέταρτο βιβλίο δεν αποκαλύπτει τι σχέση έχουν κάποιοι χαρακτήρες μεταξύ τους.

 

Πολύ καλό είναι αυτό που διαβάζω τώρα, το Perdido Street Station του China Mieville. Περισσότερα όταν καταφέρω να το τελειώσω.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Perdido Street Station - China Mieville

 

Όταν στην πόλη του New Crobuzon φτάσει ο Yagharek, θα υφανθεί μία απίστευτη ιστορία, μία ιστορία την οποία μόνο οι εμπλεκόμενοι θα γνωρίζουν. Οι κάτοικοι της πόλης αν και ανήσυχοι από τους εφιάλτες που ταράζουν τον ύπνο τους, θα μάθουν άραγε ποτέ την αλήθεια; Και οι πρωταγωνιστές της ιστορίας θα δουν τους εφιάλτες τους κατά πρόσωπο και θα πρέπει να τους αντιμετωπίσουν πριν τραφούν από τις ψυχές τους...

 

Το Perdido Street Station είναι science fiction, fantasy και με κάποια στοιχεία horror, αλλά η μίξη τους δεν αποδυναμώνει το βιβλίο. Αντίθετα βρίσκεσαι να θέλεις να ρουφήξεις όλο το βιβλίο όσο το δυνατόν γρηγορότερα όσο περισσότερο διαβάζεις. Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα που έχει ο Mieville είναι οι δυνατές περιγραφές που κάνει. Επίσης οι χαρακτήρες του είναι ανθρώπινοι, με τα ίδια πάθη και ελαττώματα που έχουμε όλοι μας. Η εξέλιξη της ιστορίας σε κρατάει μέχρι το τέλος, και σε όσους αρέσει να διαβάζουν το τέλος μετά τα πρώτα κεφάλαια, μην το κάνετε γιατί δεν θα καταλάβετε τίποτα. Κάθε σκέλος της ιστορίας ξετυλίγεται σιγά σιγά, και μην σας ξενίσουν οι πρώτες σελίδες του βιβλίου. Αυτές θα γίνουν κατανοητές αργότερα, και ίσως να θέλετε (όπως εγώ) να τις ξαναδιαβάσετε όταν φτάσετε στην μέση του βιβλίου.

 

Το προτείνω ανεπιφύλακτα σε όλους.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Παιδιά πάρτε να διαβάσετε Carol Berg, εκπληκτικό γράψιμο, ανατροπές, πολύ ωραίος κόσμος και πολύ βαθος στους χαρακτήρες, στο τέλος θα νιώθετε πως είναι συγγενείς σας. :p

Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδιά, στο σπήλαιο των ιδεών κατάφερα να φτάσω μέχρι το τρίτο κεφάλαιο και μετά το παράτησα. Σιχάθηκα αυτό που έκανε η μεταφράστρια. Έβαζε έναν αστερίσκο και έβαζε μία υποσημείωση που είτε δεν έβγαζε νόημα κανένα ή η υποσημείωση ήταν δύο σελίδες. Αφήστε που σε κάθε κεφάλαιο ο συγγραφέας κόλλαγε σε μία λέξη και στα συνώνημά της.

Link to comment
Share on other sites

drowvarius ίσως δεν το κατάλαβες αλλά οι υποσημειώσεις δεν ήταν της μεταφράστριας αλλά κομμάτι του βιβλίου(ο μεταφραστής είναι πρόσωπο της ιστορίας). Είναι πολύ παράξενα γραμμένο βιβλίο και ίσως θα πρεπε να σου πώ πως είναι δύσκολο να βγάλεις συμπέρασμα αν δεν δεις το τέλος... που πραγματικά είναι τελείως απροσδόκητο. Τώρα ακόμα και η εμμονή του συγγραφέα με τις λέξεις έχει την εξηγησή της (hint=είναι τελείως συμβολικές) αλλά και πάλι πρέπει να φτάσεις στο τέλος για να την κατανοήσεις πλήρως. Πίστεψέ με , σ' αυτό το βιβλίο τελικά τίποτα δεν είναι όπως αρχικά φαίνεται. :) . Αν βέβαια το βρήκες βαρετό και σιχαίνεσαι να το ξαναπιάσεις το κατανοώ, απλά σου εξηγώ πως είναι από τα μυθιστορήματα που πρέπει να τα τελειώσει κανείς, τόσο για να τα καταλάβει όσο και για να τα εκτιμήσει σωστά. :book: :)

Edited by The Blackcloak
Link to comment
Share on other sites

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον The Blackcloak ακόμη μια φορά για το αριστούργημα που προτείνε να διαβάσουμε... "Το σπηλαίο των Ιδεών" ήταν πράγματι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ! Απορρώ drowvarius που δεν σου άρεσε...Γούστα είναι αυτα, αλλά και πάλι! Κανε μια ακόμη προσπάθεια να το διαβάσεις αξίζει. :) :pirate2:

Link to comment
Share on other sites

Για να σπάσω τη μονοτονία θα γράψω για έναν Έλληνα συγγραφέα αν και δεν ξέρω αν ο ίδιος αποδέχεται αυτό τον χαρακτηρισμό. Πρόκειται για τον Οδυσσέα Ιωάννου. Πολλοί μπορεί να τον ξέρουν ως στιχουργό (πχ. Θάλασσα στη σκάλα, Βυθισμένες αγκυρες), άλλοι ως ραδιοφωνικό παραγωγό και διευθυντη προγράμματος του Μελωδία 99,2 και αλλοι ως συντάκτη του περιοδικού Μετρό. Επίσης σε κάποια φάση αρθρογραφούσε και στο Metropolis Press. Όλα αυτά και άλλα πολλά κάνει στη ζωή του ο συμπαθέστατος κατ'εμε κύριος Ιωάννου. Αυτό που δεν ξέρουν πολλοί είναι ότι έχει εκδόσει 2 βιβλία το "Ζει το κορίτσι του Fruit Punch?" από τις εκδόσεις Κέδρος και το "Κέρματα" από τις εκδόσεις Ιανός. Το πρώτο είναι μια συλλογή από μικρά διηγήματα γλυκοπικρα και μέχρι σήμερα είναι το αγαπημένο μου βιβλίο. Το δεύτερο είναι μια συλλογή από άρθρα του δημοσιευμένα, προσωπικά μου φαίνεται περισσότερο σαν έκθεση ιδεών και ψυχής.

 

Δείτε τον θα σας εκπλήξει....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Upcoming Events

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..