Στηβεν Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Είναι μια ερώτηση που με απασχολεί καιρό. Πόσο μερίδιο πέρνει ένας συγγραφέας απο τα κέρδη ενός βιβλίου? Μιλώντας πάντα για πρωτοεμφανιζόμενους, οι οποίοι, πιστεύω, μάλλον δεν κλείνουν καλές συμφωνίες. Αν ωστόσο έχετε πληροφορίες για μερίδια διάσημων συγγραφέων, τότε πείτε και για αυτό. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
northerain Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Νομίζω συνήθως πρωτοεμφανιζόμενοι παίρνουν ενα συγκεκριμένο ποσό και ένα μικρό ποσοστό έπειτα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nihilio Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 (edited) H μαύρη αλήθεια είναι ότι ο πρωτοεμφανιζόμενος μερικές φορές δεν παίρνει μερίδια από τα κέρδη (δηλαδή παίρνει αλλά βάζει και από την τσέπη του και μάλλον χαμένος βγαίνει), είναι μάλλον θέμα του όγκου των πωλήσεων. Γενικά πάντως νομίζω ότι το τυπικό μερίδιο είναι γύρω στο 10% χωρίς να βάζω το χέρι μου στη φωτιά, ή αυτό που λέει ο northerain, δηλαδή ένα ποσό μπροστά συν ένα ποσοστό αν υπάρξουν πωλήσεις πάνω από ένα ύψος. Edited March 3, 2007 by Nihilio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arachnida Posted March 4, 2007 Share Posted March 4, 2007 Φυσικά υπάρχουν οίκοι οι οποίοι εκδίδουν και προωθούν πονήματα επί πληρωμή. Αυτή είναι πρακτική που χρησιμοποιούν και οι μεγάλοι εκδοτικοί οίκοι στην Ελλάδα, είναι ένα κοινό μυστικό. Κανείς δεν μισεί το χρήμα. Τώρα για τις υπόλοιπες περιπτώσεις, ακόμα και αν είναι κάποιος πρωτοεμφανιζόμενος συγγραφέας, δικαιούται και λαμβάνει ποσοστό επί των πωλήσεων. Συνήθως στην Ελλάδα αυτό το ποσοστό κυμαίνεται μεταξύ 10 έως 15%. Ίσως ορισμένα βαριά ονόματα (πχ Μουρσελάς ή Τριανταφύλλου), που συνήθως φιγουράρουν στις λίστες με τα ευπώλητα να επιτυγχάνουν πιο κερδοφόρες συμφωνίες. Το ποσοστό δεν είναι πολύ μικρό αν αναλογιστεί κανείς όχι τόσο το κόστος της εκτύπωσης, όσο το κόστος του απαραίτητου marketing (πληρωμένες καταχωρήσεις κλπ). Επίσης αν ο οίκος στέλνει στις προθήκες μερικές εκατοντάδες τίτλων κάθε χρόνο, είναι επόμενο από τις πωλήσεις λίγων, να καλύψει και τη ζημιά όσων δεν "περπατάνε". Σε εναλλακτικές λύσεις, όπως πχ στον ηλεκτρονικό εκδοτικό οίκο, όπου έχω ένα βιβλίο (και σύντομα δεύτερο), το Lulu.com, ο συγγραφέας πετυχαίνει πολύ καλύτερες συμφωνίες που φτάνουν να αποδίδουν το 80%. Φυσικά το βάρος της προώθησης πέφτει σε μένα ατομικά και γενικά είναι κάτι που οι περισσότεροι θα υποτιμήσουν με μία πρώτη ματιά, άρα λύση ανάγκης. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Στηβεν Posted March 8, 2007 Author Share Posted March 8, 2007 Ανάλυσε μου λίγο, αν μπορείς, για την ηλεκρτονική έκδοση, τρόπους μαρκετινγκ κλπ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arachnida Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Όσον αφορά το lulu, προφανώς περισσότερες πληροφορίες θα πάρεις αν επισκεφτείς τη σελίδα. Γενικά το βάρος του marketing πέφτει πάνω στους ώμους σου. Εσύ πρέπει να το κάνεις γνωστό, να φροντίσεις για δελτία τύπου, να το προωθήσεις σε φίλους και γνωστούς. Όσο πιο "επιθετική" προώθηση μπορείς να κάνεις, τόσο καλύτερα θα είναι για σένα. Το lulu διαθέτει και μερικά πακέτα προώθησης, που θα σου εξασφαλίσουν μία άλφα προβολή στο Amazon κλπ κλπ, αλλά αν το βιβλίο σου δεν είναι γραμμένο στα αγγλικά, δεν έχει και πολύ νόημα να τα χρησιμοποιήσεις (επί πληρωμή παρέχονται). Όμως έχει πολύ οργανωμένο community, που θα βρεις χρήσιμες συμβουλές και μπορείς να ανταλλάξεις απόψεις. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
northerain Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Αυτό που δεν μου αρέσει στο Lulu είναι γενικά η ποιότητα των βιβλίων...εκτός απο πολύ απλά πράγματα, δεν έχουν πολλές επιλογές. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.