Jump to content

Μερίδια Οίκων Και Συγγραφέων


Στηβεν
 Share

Recommended Posts

Είναι μια ερώτηση που με απασχολεί καιρό. Πόσο μερίδιο πέρνει ένας συγγραφέας απο τα κέρδη ενός βιβλίου? Μιλώντας πάντα για πρωτοεμφανιζόμενους, οι οποίοι, πιστεύω, μάλλον δεν κλείνουν καλές συμφωνίες. Αν ωστόσο έχετε πληροφορίες για μερίδια διάσημων συγγραφέων, τότε πείτε και για αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω συνήθως πρωτοεμφανιζόμενοι παίρνουν ενα συγκεκριμένο ποσό και ένα μικρό ποσοστό έπειτα.

Link to comment
Share on other sites

H μαύρη αλήθεια είναι ότι ο πρωτοεμφανιζόμενος μερικές φορές δεν παίρνει μερίδια από τα κέρδη (δηλαδή παίρνει αλλά βάζει και από την τσέπη του και μάλλον χαμένος βγαίνει), είναι μάλλον θέμα του όγκου των πωλήσεων. Γενικά πάντως νομίζω ότι το τυπικό μερίδιο είναι γύρω στο 10% χωρίς να βάζω το χέρι μου στη φωτιά, ή αυτό που λέει ο northerain, δηλαδή ένα ποσό μπροστά συν ένα ποσοστό αν υπάρξουν πωλήσεις πάνω από ένα ύψος.

Edited by Nihilio
Link to comment
Share on other sites

Φυσικά υπάρχουν οίκοι οι οποίοι εκδίδουν και προωθούν πονήματα επί πληρωμή. Αυτή είναι πρακτική που χρησιμοποιούν και οι μεγάλοι εκδοτικοί οίκοι στην Ελλάδα, είναι ένα κοινό μυστικό. Κανείς δεν μισεί το χρήμα.

Τώρα για τις υπόλοιπες περιπτώσεις, ακόμα και αν είναι κάποιος πρωτοεμφανιζόμενος συγγραφέας, δικαιούται και λαμβάνει ποσοστό επί των πωλήσεων. Συνήθως στην Ελλάδα αυτό το ποσοστό κυμαίνεται μεταξύ 10 έως 15%. Ίσως ορισμένα βαριά ονόματα (πχ Μουρσελάς ή Τριανταφύλλου), που συνήθως φιγουράρουν στις λίστες με τα ευπώλητα να επιτυγχάνουν πιο κερδοφόρες συμφωνίες.

Το ποσοστό δεν είναι πολύ μικρό αν αναλογιστεί κανείς όχι τόσο το κόστος της εκτύπωσης, όσο το κόστος του απαραίτητου marketing (πληρωμένες καταχωρήσεις κλπ). Επίσης αν ο οίκος στέλνει στις προθήκες μερικές εκατοντάδες τίτλων κάθε χρόνο, είναι επόμενο από τις πωλήσεις λίγων, να καλύψει και τη ζημιά όσων δεν "περπατάνε".

Σε εναλλακτικές λύσεις, όπως πχ στον ηλεκτρονικό εκδοτικό οίκο, όπου έχω ένα βιβλίο (και σύντομα δεύτερο), το Lulu.com, ο συγγραφέας πετυχαίνει πολύ καλύτερες συμφωνίες που φτάνουν να αποδίδουν το 80%. Φυσικά το βάρος της προώθησης πέφτει σε μένα ατομικά και γενικά είναι κάτι που οι περισσότεροι θα υποτιμήσουν με μία πρώτη ματιά, άρα λύση ανάγκης.

Link to comment
Share on other sites

Ανάλυσε μου λίγο, αν μπορείς, για την ηλεκρτονική έκδοση, τρόπους μαρκετινγκ κλπ. :beerchug:

Link to comment
Share on other sites

Όσον αφορά το lulu, προφανώς περισσότερες πληροφορίες θα πάρεις αν επισκεφτείς τη σελίδα.

Γενικά το βάρος του marketing πέφτει πάνω στους ώμους σου. Εσύ πρέπει να το κάνεις γνωστό, να φροντίσεις για δελτία τύπου, να το προωθήσεις σε φίλους και γνωστούς. Όσο πιο "επιθετική" προώθηση μπορείς να κάνεις, τόσο καλύτερα θα είναι για σένα.

Το lulu διαθέτει και μερικά πακέτα προώθησης, που θα σου εξασφαλίσουν μία άλφα προβολή στο Amazon κλπ κλπ, αλλά αν το βιβλίο σου δεν είναι γραμμένο στα αγγλικά, δεν έχει και πολύ νόημα να τα χρησιμοποιήσεις (επί πληρωμή παρέχονται).

Όμως έχει πολύ οργανωμένο community, που θα βρεις χρήσιμες συμβουλές και μπορείς να ανταλλάξεις απόψεις.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που δεν μου αρέσει στο Lulu είναι γενικά η ποιότητα των βιβλίων...εκτός απο πολύ απλά πράγματα, δεν έχουν πολλές επιλογές.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..