RaspK Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Συγχωρέστε με που έκρινα βιαστικά, αλλά δεν είδα και κανένας να λέει τίποτα παραπάνω από άρτια δοσμένες σκηνές βίας και σφαγής. Και αν ο λόγος για να τη δω είναι απλώς η έκκριση αδρεναλίνης, θα προτιμήσω το βιντεοπαιχνίδι που θα με βάλει στο ρόλο του φονιά και έτσι θα επιτελέσει καλύτερα αυτό το ρόλο. Θα γίνω κακός και θα σου πω ότι η Κιάρα μόλις είχε πει ότι της άρεσε αρκετά. Το ίδιο κι εγώ. Σίγουρα δεν είναι η ταινία όλων των εποχών, αλλά it's worth seeing it - with a large company. Έτυχε να δω περισσότερους γνωστούς απ' όσους περίμενα - μάλιστα, επειδή πήγα στον κινηματογράφο καρφί από την δουλειά, ούτε καν ξέροντας από πριν τι είχαν κανονίσει οι υπόλοιποι, απλά πήρα τηλέφωνο ένα φίλο που είχα να δω κανά-δυο εβδομάδες και το έμαθα, και τελικά άφησαν το εισιτήριο και τ' όνομά μου στην είσοδο για να μπω κι εγώ - διαπίστωσα δε, βγαίνοντας, ότι μερικά από τα παιδιά πιο πάνω είχαν πάει κι αυτοί στον ίδιο κινηματογράφο! Όλοι μπορούμε να σου πούμε ότι στον κινηματογράφο γενικά υπήρχε η αίσθηση του κοινού, όχι του ακρωατηρίου: οι θεατές έπρατταν και ζούσαν την ταινία, κι αυτό, ό,τι και να λέμε, είναι κάτι που δεν είδα τόσο έντονα παρά σε λίγες άλλες ταινίες, και όχι τόσο έντονα. Στην τελική, όσο κατά και να είμαι στην αρχαιολατρεία και διάφορα άλλα εθνικιστικά προσχήματα, η ιστορική σημασία της μάχης των Θερμοπυλών είναι αδιαμφισβήτητη και δεν μπορείς παρά να νοιώσεις ένα κάτι με τα καλά της ταινίας. Τα σαθρά, δε, σημεία μόνο πρόβλημα δεν προκάλεσαν, αφού έδωσαν λαβή στο πνεύμα της καφρίλας, εμπνέοντας το κοινό σε απίστευτα σχόλια, μερικά από τα οποία αξίζουν ειδικής μνείας ( π.χ. στο σημείο που ο Ξέρξης ακουμπάει με χάρη τα χέρια του στους ώμους του Λεωνίδα, ειπώθηκε από το Saulot η ατάκα: «Μασαζάκι;» ενώ η εμφάνιση των Αθανάτων οδήγησε στην ατάκα: «Είναι νίντζα!» ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
month Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Χμμμ, Αν βάλουμε στο ίδιο τσουβάλι Τροία, Μέγας Αλέξανδρος και 300, το πιο ωραίο και επικό είναι το τελευταίο! Δεν ακολουθάει ακριβώς την ιστορία, και απο το κόμικ έχει αφεραίσει μια σκηνή που ήταν ιδιαίτερα κάφρικη, αλλά όλο αυτό το ύφος και η επικούρα όπως και το σχόλιο "Είναι τρείς προς ένα· καλές αναλογίες για Έλληνες!" και γενικά όλη η ταινία, ήταν απίστευτη! Δες την στο σινεμά, γιατί θα όπως είπανε και πιο πάνω στο μόνιτορ θα χάσει πολύ. Και αν θες βρες και τρεις κάφορυς φίλους και δείτε την μαζί! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaspK Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Ποιά σκηνή που λες αφαιρέθηκε; Δε θυμάμαι... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arachnida Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Λοιπόν κατά τη γνώμη μου η ταινία ήταν άριστη. Κάνω paste όσα έγραψα στο kritikes.gr, προσθέτοντας πως το τραγούδι που ακούγεται στο traile είναι το Just like you imagined, των Nine inch nails και πως η αφήγηση του Φάραμιρ ήταν έξοχη. Όταν είδα την ταινία άκουσα κι ένα επιτυχημένο σχόλιο, για την σκηνή με το "ω ξειν αγγέλειν...". Ένας είπε "ευτυχώς που το ακούσαμε και στα αγγλικά για να καταλάβουμε τι λέει." Καλό; "Τι κι αν οι Θερμοπύλες έχουν μεταφραστεί ως Hotgates, τι κι αν οι ημίθεοι πολεμιστές Σπαρτιάτες πολεμούν σχεδόν γυμνοί, τι κι αν ο Λεωνίδας είναι είκοσι χρόνια νεότερος, τι κι αν δεν ακούγεται ούτε μισή λέξη στα ελληνικά, τι κι αν ο στρατός του Ξέρξη περιλαμβάνει μια σειρά από τέρατα βγαλμένα από μυθιστορήματα φανταστικής λογοτεχνίας; Η ταινία, παρόλες τις επιθέσεις που δέχτηκε προκαταβολικά για παραποίηση της ιστορίας, τελικά απόδειξε πως μόνο αυτό δεν έκανε. Το σενάριο ακολουθεί ακριβώς την ιστορία όπως την ξέρουμε, όπως μας την έχουν μάθει τα σχολικά βιβλία. Σε ορισμένα σημεία δε, η λεπτομέρεια στην ιστορική απεικόνιση είναι πραγματικά εντυπωσιακή: το μεγαλοπρεπές Λάμδα που φέρουν οι ασπίδες των Σπαρτιατών, οι σχηματισμοί της φάλαγγας, οι στάχτες που έχει ρίξει σε όλο του το σώμα ο λοχαγός για να ασχημήνει θρηνώντας για τον θάνατο του γιου του, το λακωνικό «ή ταν ή επί τας» και τέλος το «Ω ξειν αγγέλειν λακαιδαιμονίοις…» Είναι αλήθεια πως οι δημιουργοί έχουν χρησιμοποιήσει υπερβολές και έχουν προσθέσει φανταστικά περιστατικά, αλλά δεν παρατήρησα ούτε μία φράση που ειπώνεται από τα χείλη του Λεωνίδα και να είναι αταίριαστη ή απρεπής. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η ταινία του Snyder, είναι η μεταφορά του κόμικ «300» του Frank Miller και όχι μεταφορά των «Πυλών της Φωτιάς» του Pressfield. Η ταινία επίσης εισάγει μία νέα αισθητική στο είδος του έπους, καθώς όλες οι σκηνές έχουν γυριστεί μπροστά σε blue ή green screen και έχουν επεξεργαστεί κατόπιν ψηφιακά. Το αποτέλεσμα είναι ομολογουμένως κάτι παραπάνω από εντυπωσιακό και εξαιρετικά αληθοφανές. Είναι επίσης εντελώς διαφορετικό και εμφανώς αρτιότερο σε όλους τους τομείς απ’ το αποτέλεσμα του Sin City, παρότι οι δημιουργοί δήλωσαν ταυτότητα με αυτό το έργο. Ερμηνείες, σκηνογραφία, σκηνοθεσία, η αφηγητική δεινότητα του Wenham, όλα δημιουργούν ένα θέαμα εντυπωσιακό, σε τόσο μεγάλο βαθμό, που χορταίνει το ανθρώπινο μάτι και πλημμυρίζει το νου. Ειδικές μνείες αξίζουν στο εξυψωτικό score της ταινίας απ’ τον Tyler Bates και στην εξαιρετικά προσεγμένη δουλειά που έγινε στον υποτιτλισμό. Πιο πολύ απ’ όλα, όμως, βαρύνει ο επικός τόνος, το ηρωικό πνεύμα και τα αρχαιοελληνικά ιδανικά που εξυμνούνται στον υπερθετικό βαθμό. Δεν κρύβω πως στην προβολή που παρακολούθησα, το τέλος της ταινίας βρήκε τους θεατές της ταινίας όρθιους να έχουν ξεσπάσει σε χειροκροτήματα." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naurgul Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Το ξέρω ότι πολλοί θα με μισήσετε για αυτό που θα πω τώρα, αλλά δε μπορώ παρά να παραθέσω το πικρόχολο σχολιάκι μου: Όταν ο κινηματογράφος μετατρέπεται σε ρωμαϊκή αρένα όπου τα πάντα μεταφράζονται σε "άρτος και θέαμα", κάτι δεν πάει καλά. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
northerain Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Ααχαχαχαχα έλεος ρε τι άκυρο είναι αυτό. Δεν κολλάει πουθενά. Ο κινηματογράφος δηλαδή ολες τις άλλες μέρες είναι υψηλή τέχνη ενώ οταν δείχνει αυτήν την ταινία είναι αρένα? Επίσης, αρνούμαι να συζητήσω παραιτέρω την ταινία που ακόμα δεν είδες. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naurgul Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Καλά, καλά... οφείλω να παραδεχθώ πως είναι και ολίγον τι trolling αυτό που κάνω, οπότε δε θα πω τίποτα άλλο μέχρι να την δω την ταινία. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iliosporos Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Εγώ είδα την ταινία απο την πρώτη μέρα προβολής και εντυπωσιάστηκα από το αποτέλεσμα.. Ήταν ότι ακριβώς περίμενα έχοντας δει το τρέηλερ και αν αφήσουμε στην άκρη τις σεναριακές ανακρίβειες απο οπτικής άποψης η τ αινία είναι μαγευτική. Τα χρώματα, η φωτογραφία, το ψηφιακό αίμα που απλώνεται και χάνεται σαν σκόνη, η εναλλαγή αργής-γρήγορης κίνησης είναι κάτι άλλο... Ναι ξέρω, είναι αμερικανιά, είναι προπαγάνδα ράμπο-εναντίον Ιρανών-Περσών αλλά είναι ταινιάρα. Και δεν καταλαβαίνω τον λόγο για τον οποίο όλοι έχουν πέσει πάνω της. Είναι το αντίστοιχο του: Όχι ο Stephen King δεν αξίζει να θεωρείται συγγραφέας. Γράφει τρόμο και βγάζει best seller. Και το 300 έχει δράση, αίμα και κόβει πολλά εισιτήρια. Ενοχλεί κανέναν;; Έμένα πάντως όχι Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trillian Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Ειδα κι εγώ την ταινια και ηταν ιδιαιτέρως απολαυστικη! Απιστευτα πλάνα, ένα πραγματικά απιστευτο οπτικό αποτέλεσμα, και πολυ απολαυστικές ατάκες! . Δεν περίμενα απο την ταινία να δώσει μαθήματα ιστορίας, αλλά γενικά νομίζω ότι τα δίνει, παρά το σενάριο - ή ίσως και εξαιτίας αυτού. Εγώ πάλι δεν είδα κανέναν Ράμπο - ίσως γιατί εφόσον ειναι δικη μας η ιστορια ξέρουμε ότι οι Σπαρτιάτες ήταν οι αυθεντικοί Ράμπο :tongue: Ίσως έπρεπε να περάσει περισσότερο αυτή η πλευρά στην ταινια - η αρνητικη πλευρα της Σπάρτης δηλ - αλλά οπως ειπα δεν περιμενα απο την ταινια κάποιο μάθημα, οπότε δε με απασχόλησε. Η ιστορική απεικόνιση του τρόπου που μάχονταν, με τις φάλαγγες και τις ασπιδες κτλ ήταν απιστευτη και δε με χάλασε που ήταν σχεδόν γυμνοι - που το ξέρουμε ότι δεν πολεμούσαν έτσι άλλωστε; . Η ουσία της ιστορίας περνάει μια χαρά, μέσα από ένα απιστευτο οπτικό αποτέλεσμα, κι αυτό μου φτάνει και μου περισσεύει. Το ίδιο θα έλεγα κι αν η ιστορία δεν ήταν ελληνική αλλά αφορούσε κάποιες φυλές της αφρικής πχ. Και η καφρίλα στις ατάκες νομιζω ότι λειτούργησε πάρα πολύ καλά - δεν ξερω αν ο Λεωνίδας όντως ηταν τοσο ειρωνικός και άφοβος ώστε να πει στον Ξέρξη ότι "ξέρεις, θα ήθελα πολυ να γονατίσω μπροστά σου, αλλά σκότωσα τόσους στρατιώτες σου το πρωι που με πονάει το γόνατο και δε μπορώ", αλλά αυτή η "καφρίλα" σήμερα καταφέρνει και περνάει το νόημα της αντίστασης αυτών των αντρών και την νοοτροπία του "η ταν ή επι τας". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cortomalteze Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Δεν ξέρω αν είναι προπαγάνδα. Μια τέτοια ταινία όπως θέλει ο καθένας την ερμηνεύει. Το έχουμε παρακάνει με τις υπεραναλύσεις στο Ελλάντα. Μπορείς να το ερμηνεύσεις ως ιμπεριαλιστική , ως κομμουνιστική, ως ότι γουστάρεις προπαγάνδα. Όμως το βασικά πάντα ξεχνάμε. Η ταινία ήταν καλή; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaspK Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Καλότατη. Εμένα τα μόνα που με τσίμπησαν λίγο ήταν τα τελείως μπρούτζινα όπλα (αν θέλετε, δοκιμάστε να σηκώσετε μπρούτζινη ασπίδα - από MDF έχω μεταχειριστεί και ξέρω ότι είναι δύσκολο να την χειριστείς, αφού δεν την φοράς όπως την πανοπλία!), ενώ το χαριτωμένο παράδοξο, που έλεγα μετά την ταινία και στα παιδιά, είναι ότι αν δε φορούσαν πανοπλία, θα... τα είχαν όλα έξω (ιστορικές πηγές το αποδεικνύουν αυτό)! Πάντως, η ταινία παραμένει πολύ ευχάριστη παρά ή/και λόγω της αύθονης καφρίλας. Σημειωτέον, πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι οι Σπαρτιάτες ίσως να είχαν βρει τρόπο να φτιάχνουν ατσάλι. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nihilio Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Την είδα κι εγώ την ταινία και ευτυχώς δεν βίασαν πολύ το κόμικ (αν και το ψιλοέκαναν, ιδίως εκεί που αφορά τη βασίλισσα και το subplot που αφορά το τι γίνεται πίσω στη Σπάρτη). Σχετικά ιστορικά ακριβές (πιάνει το γενικό κλίμα και τα κύρια γεγονότα, όπως έχουν καταγραφεί), οπτικά εντυπωσιακό (πραγματικά και καθόλου σενάριο να μην είχε μόνο οι μάχες θα εντυπωσίαζαν, έβαζαν κάτω τις περισσότερες επικές ταινίες που είδαμε τα τελευταία χρόνια), σενάριο στα σημεία που στηρίζονται στο κόμικ απίστευτα μεστό και κάφρικο όσο δεν πάει, στα "fillers" λίγο κατώτερο αλλά όχι κακό απαραίτητα, πολύ καλή αν και λίγο υπερβολική μουσική επένδυση (μου άρεσε τρελά που κάποιος τόλμησε να βάλει και ηλεκτρική κιθάρα σε μια επική ταινία αντί για συμφώνικες μόνο), ικανοποιητικές ερμηνείες και εντυπωσιακό σχεδιασμό χαρακτήρων. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να δωθεί στη φωτογραφία και τα ειδικά εφέ που ήταν μαγευτικά, δίνοντας ένα αποτέλεσμα εντυπωσιακότατο. Πρέπει να το δείτε για να καταλάβετε τι εννοώ. Τι δε μου άρεσε: τα τέρατα που ναι μεν είναι συμβολισμός, αλλά αυτό δεν σταματά τον κάνει υπερβολικό (ο ελεύθερος άνθρωπος που οδηγείται από τη λογική ενάντια στη δυσειδαιμονία και τον σκοταδισμό με άρειους τούμπανους Σπαρτιάτες ενάντια σε ορκ νίτζα και τρολλ, για όνομα δηλαδή) Κατάλήγοντας, είναι μια ταινία που θα της έβαζα άνετα ένα 9/10 και που πραγματικά αξίζει να την δει ο κάθε ένας από εδώ. ΥΓ: Έκοψαν την όλη σκηνή με τον Stelios/Stumblios κάτι που αφαίρεσε πολύ από το όλο characterisation και του Σπαρτιάτη, και του Λοχαγού και του Λεωνίδα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaspK Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Α, ναι, θυμήθηκα ποια λες! Ναι, όντως, αυτό μου είχε κάνει κάποια εντύπωση εκείνην την ώρα, αλλά μετά το προσπέρασα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest silversoldier Posted March 13, 2007 Share Posted March 13, 2007 Γενικά το βρήκα σαν μία λίγο ανιστόρητη έκδοση! Ωστόσο είχε μία καλή βάση και φυσικά απίστευτα εφέ! Συγκεκριμένα το περιβάλλον του άρχοντα των δακτυλιδιών σε κινήσεις Αχιλλέα στην Τροία!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
araquel Posted March 13, 2007 Share Posted March 13, 2007 εμμ.... δεν έχουμε ήδη ένα τόπικ για να το επαινούμε και να το θάβουμε (καθείς με τα γούστα του)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darkchilde Posted March 13, 2007 Share Posted March 13, 2007 Έκανα Merge τα δύο topics, το ένα που άνοιξε ο lithonis και το δεύτερο που άνοιξε ο silversoldier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isis Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 (edited) Αν δε σταθούμε στις ιστορικές ανακρίβειες και το αντιμετωπίσουμε ως απόδοση ενός κόμικ, η ταινία ήταν εξαιρετική! Την είδα την περασμένη εβδομάδα και πραγματικά ενθουσιάστηκα (να σημειώσω πως δε μου φάνηκε ταινία για δεκαπεντάχρονα όπως διάβασα σε διάφορες κριτικές). Είχε πάθος, παλμό, εξαιρετική φωτογραφία (κι ας ήταν προϊόν επεξεργασίας στούντιο εξ' ολοκλήρου), φοβερά μουσικά στοιχεία (ίσως και ακραία κατά περίσταση) και βαθειά νοήματα που περνούσαν έμμεσα και αποτελεσματικά. Δεκτός ο τρόπος παρουσίασης του Εφιάλτη: άλλωστε η παραμόρφωση στην ψυχή και στο σώμα δε διαφέρουν και τόσο από μια άποψη. Όσο για τον Ξέρξη...(εδώ χωράνε διάφορα ανέκδοτα) παρουσιάστηκε με τρόπο που γελοιοποιείται και (αν και δεν είμαι εθνικίστρια) δε με ενόχλησε δευτερόλεπτο. Ένας ωραίος τρόπος να περάσεις το βράδυ της Παρασκευής και ένα από τα λίγα εισιτήρια κινηματογράφου που δε μετάνιωσα που αγόρασα, εδώ και πολύ καιρό. Edited March 14, 2007 by Isis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drowvarius Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Χωρίς να έχω διαβάσει τους προλαλήσαντες λέω μερικά πράγματα για την ταινία. Ίσως περιέχουν μερικά spoilers. Οι σκηνές μάχης ήταν υπέροχες. Οι ατάκες θανατηφόρες. Αλλά ως εκεί. Από εκεί και πέρα ξεκίνησε το ...ξενέρωμά μου. Ίσως επειδή είμαι κολλημένος με την ιστορία. Θα ακούσω βέβαια την κλασσική ατάκα : ταινία πας να δεις, όχι ιστορία. Η απάντησή μου είναι ότι από τη στιγμή που αναφέρεται σε ιστορικά πρόσωποα πάω να δω ιστορία και όχι ταινία. Θα ξεκινήσω από τα πιο ανώδυνα. Το σπαθί που κράταγαν στην ταινία ήταν ένα είδους χαντζάρα και όχι το κλασσικό κοντόσπαθο των Σπαρτιατών. Ο σχηματισμός μάχης είναι τελείως λανθασμένος. Δεν πολέμαγαν σαν μονάδες, αλλά σαν ομάδα. Έχω περάσει από τις Θερμοπύλες 5-6 φορές. Ούτε μία φορά δεν είδα το στενό έτσι όπως το παρουσιάζουν. Δηλαδή ένα βουνό και στη μέση μια χαραδρούλα, την οποία μπορούσαν να κλείσουν άνετα 5=6 άτομα αν κάθονται ο ένας δίπλα στον άλλον. το χειρότερο από όλα είναι και spoiler. Παρουσιάζει την Γοργώ - τη γυναίκα του Λεωνίδα - ως πόρνη. Την παρουσιάζει κατ'αρχάς να παρακαλάει για τη ζωή του άντρα της. Καμμία Σπαρτιάτισσα δεν θα παρακάλαγε να σωθεί ο άντρας της. Αντίθετα, θα ήθελε να σκοτωθεί για να μην ντροπιάσει την πόλη του. Δείχνει τη Γοργώ να...συνουσιάζεται με έναν προδότη Σπαρτιάτη μόνο και μόνο για να στείλει βοήθεια στους 300. Αυτό βέβαια δεν θα γινόταν ποτέ. Επίσης, δείχνει τον εν λόγο προδότη να κατηγορεί τη Γοργώ μπροστά στους Ομοίους ως πόρνη και προδότρια. Και να την τραβάει και να προσπαθεί να την σκοτώσει. Και οι Σπαρτιάτες κάθονταν άπραγοι σύμφωνα με την ταινία. Αν κάποιος τολμούσε να πει άσχημα λόγια για μία απλή γυναίκα Σπαρτιάτη στρατιώτη θα τον είχαν σκοτώσει επί τόπου, κατά πόσο να έλεγε κάτι για τη βασσίλησα της Σπάρτης. Από ιστορικά στοιχεία λοιπόν ένα μεγάλο μηδέν. Άξιζαν μόνο οι σκηνές μάχης και οι ατάκες. Έχει και άλλες ανακρίβειες αλλά θα τις γράψω σε επόμενο μήνυμα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaspK Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 (edited) Θα πω εδώ ένα πράγμα για τα περί του οπλισμού, επειδή είναι μεγάλο δικό μου πάθος και οφείλω να πω κι εγώ κάτι: στην Ελλάδα, το πρώτο ξιφο/σπαθοειδές πράγμα που υπήρξε δεν είναι το ξίφος (το «κοντόσπαθο» που λες, πράγμα που βλέπουμε σε παραστάσεις κυρίως και παρουσιάζεται στα μουσεία και στα βιβλία ως το όπλο των αρχαίων Ελλήνων, παραβλέποντας ότι είναι σχετικό «καινούριο» όπλο), αλλά η κοπίς (σας θυμίζει μήπως η λέξη το khopesh των Αιγυπτίων;!). Υπάρχει, δε, μια υπόνοια, μιας και το συζητάμε, ότι οι Σπαρτιάτες είχαν βρει τρόπο να φτιάχνουν ατσάλι στην ύστερη ελληνική ιστορία, πράγμα που συμπέρανε μελετητής από αναφορά στο σβήσιμο των νομισμάτων και όπλων που κάνανε σε ξύδι για να μην μπορούν να με μετατρέπουν τα μεν στα δε (δεν μπορείς να σβήσεις σίδερο σε ξύδι, και είχαν πάψει να χρησιμοποιούν μπρούτζο). Edited January 28, 2008 by RaspK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drowvarius Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Σε αυτό, αγαπητέ Raspk πάω πάσο, μιας και δεν το ξέρω. Αλλά οι Σπαρτιάτες ήταν γνωστοί για τα κοντά ξίφη τους, τα οποία ήταν κάτι σαν μεγάλα μαχαίρια. Επίσης συμφωνώ με τον Nihilio για την αφαίρεση της σκηνής με τον Στύλιο. (Είχα ξεχάσει ότι το όνομά μου προέρχεται από το αρχαίο Στύλιος) Επίσης θα συμφωνήσω με την Isis για το πως παρουσιάζουν τον Εφιάλτη. Ως προδότη ήθελαν να τον υποβαθμίσουν και να τον παρουσιάσουν ως τέρας, βάζοντας τον εσωτερικό του κόσμο στην εμφάνισή του. Με ενόχλησε η μεταφορά του ονόματος του Λεωνίδα. Το Λεωνάιντας δεν ήταν και ότι καλύτερο. Επίσης, ο μεταφραστής νομίζω πως πρέπει να κρεμαστεί στην πλατεία Συντάγματος για παραδειγματισμό. Εξαιτίας της χάλια μετάφρασης η ταινία έχασε πολύ. Παράδειγμα, το οποίο αναφέρεται και στο κόμικ : Κάποια στιγμή κάνουν την πρώτη επίθεσή τους οι Αθάνατοι, και λέει ο αφηγητής Δήλιος : Immortals. We will put their name to the test. Η μετάφραση ήταν : Αθάνατοι. Θα πολεμήσουμε και με αυτούς.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iliosporos Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Και μάλιστα το λέει δύο φορές, και όταν ο Δάξος περιγράφει τους αθάνατους στον Λεωνίδα, και όταν εμφανίζονται πρώτη φορά οι αθάνατοι και το ξαναλέει ο αφηγητής. Θα πολεμήσουμε και μαζί τους...!!!! Συμφωνώ με δημόσια κρεμάλα στην πλατεία Συντάγματος. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oberon Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 (edited) Δεν έχω δει την ταινία. Θυμάμαι όμως πολύ καθαρά σε σχολικό ταξίδι στις Θερμοπύλες τον καθηγητή να μας λεει πως οι Θερμοπύλες τα αρχαία χρόνια "ήταν" μια στενή χαράδρα. Όπως αλλάζουν π.χ. οι παραλίες (μπορείτε να συγκρίνετε εικόνες του Μαραθώνα πριν 2500 χρόνια και σημερινές) έτσι αλλάζει και ο υπόλοιπος γεωφυσικός χάρτης. Επίσης προτού στήσετε όλες αυτές τις κρεμάλες στο Σύνταγμα, :tongue: πως θα μεταφράζετε εσείς την εν λόγω φράση? Edited March 16, 2007 by Dain Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
month Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Αθάνατοι. Ας δοκιμάσουμε αν το όνομά τους λέει την αλήθεια. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienor Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 (edited) "Αθάνατοι. Για να δούμε αν είναι όνομα και πράγμα." (εάν θες και μια ελληνική αντίστοιχη φράση σε πιο αργκώ χεχεχεχε) Βεβαίως, εντάξει, όλοι ακούσαμε το αγγλικό και το καταλάβαμε. Ε, δεν είναι και για εκτέλεση επειδή δε μας το είπε όπως θα θέλαμε άνθρωπος είναι κι αυτός. Edited March 16, 2007 by Nienor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oberon Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 (edited) Aυτό ακριβώς θέλω να πω Κιάρα. Μπορούν να υπάρχουν πολλές "αποδόσεις" χωρίς να είναι μεταφραστικά επακριβείς (εξ άλλου αυτό θα πει και απόδοση). Η ακριβής μετάφραση είτε δεν θα είχε νόημα (Αθάνατοι. Θα βάλουμε το όνομά τους σε τεστ. Ποιο τεστ? Μαθηματικών?) είτε θα ήταν "non-stressful" ή νοηματικά σαθρή εξ αιτίας των διαφορών ανάμεσα στα Ελληνικά και τα Αγγλικά. Η δική σου πάντως Κιάρα μ'άρεσε. Αρκετούς ψύλλους στ'άχυρα έψαξα για σήμερα. :tongue: Πάω να διαβάσω καμμια ιστορία από τις κάμποσες και καλές που έχουν δημοσιευτεί τελευταία! Edited March 16, 2007 by Dain Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.