Jump to content

Χρόνια Πολλά, Donald!


RaspK
 Share

Recommended Posts

Μόλις πριν από λίγο θυμήθηκα ότι χτες, 9 Ιουνίου, είναι η επισήμως αναγνωρισμένη γενέθλια μέρα του Donald Fauntleroy Duck, κατά κόσμο γνωστότερο και ως Donald Duck, και θυμήθηκα ένα ενδιαφέρον θέμα που παρουσιάζεται στις ιστορίες, αλλά ιδιαίτερα στα comics.

 

Στις περισσότερες νουβέλες, οι χαρακτήρες έχουν μια τάση να μεγαλώνουν σε ηλικία (ή να μικραίνουν, αν υπάρχει κάποιος λόγος ή αν ο συγγραφέας γράφει κάποιο prequel) με ρεαλιστικές βάσεις, αλλά γενικά κατά τη βούληση του ανθρώπου που δημιουργεί τις ιστορίες. Έτσι, στο Riftwar Saga οι χαρακτήρες γρήγορα «παροπλίζονται,» τρόπον τινά, αφού οι χαρακτήρες παίρνουν ο ένας τη θέση του άλλου, στον Άρχοντα ο Μπίλμπο, ο Γκάνταλφ, τα Ξωτικά, όλοι οι Δαχτυλιδοκουβαλητές αφήνουν τη Μέση Γη κι οι υπόλοιποι χαρακτήρες αποκτούν παιδιά, και ούτω καθεξής.

 

Από την άλλη, στα comics είναι συνήθης η μη γήρανση - πράγμα που πολύ επιτυχημένα διακωμωδεί ο Peter David βάζοντας έναν «κλώνο του» να λέει, περίπου, τα κάτωθι στον Animal Man του (special thanks to Month & Άγγελος for the info): «Εσείς οι ήρωες των κόμιξ δε γερνάτε παρά ελάχιστα, γιατί όλη σας η ζωή λαμβάνει χώρα μόνο στα panels τους. Είδες πόσο γρήγορα φτάσαμε από το σπίτι μου στο πάρκο; Για να φτάσουμε εδώ εμείς οι απλοί άνθρωποι πρέπει να κάνουμε όλη τη διαδρομή από εδώ έως εκεί!»

 

Πόση σημασία έχει, όμως, η γήρανση του χαρακτήρα; Δεν είναι, σε κάποιο βαθμό, καλό να μη γερνάει ο χαρακτήρας τόσο γρήγορα;

Link to comment
Share on other sites

Μετέφερα το θέμα στο Γενική Λογοτεχνεία, όπου και ταιριάζει περισσότερο.

 

Τώρα για το αν οι χαρακτήρες πρέπει ή όχι να γερνάνε, αυτό εξαρτάται από την ιστορία. Στα κόμιξ πχ δεν μπορούν να γερνάνε σε πραγματικό χρόνο (αν και νομίζω ότι έχουν υπάρξει και τέτοια κόμιξ, πχ το Hellblazer της Vertigo για κάποια περίοδό του), σε σειρές βιβλίων όμως θα μπορούσαν να μεγαλώνουν από το ένα στο επόμενο και μάλιστα η ωρίμανση αυτή έχει πάντα ενδιαφέρον, γιατί επιφέρει και αλλαγές στους χαρακτήρες.

Link to comment
Share on other sites

Έχω την εντύπωση ότι η γήρανση αυτή έχει ενδιαφέρον λόγω μιας πολύ συγκεκριμένης πτυχής: όσες φορές έχουμε δει γερασμένους χαρακτήρες σε comic είναι περισσότερο για να καταδείξει το πώς αλλάζουν τα πράγματα όταν ο χαρακτήρας έχει όντως γεράσει (Kingdom Come, The Dark Knight Returns, κ.ά.), δίνοντας σχεδόν πάντα μια πιο πεσιμιστική, παγανιστικά τελεσίδικη αντιμετώπιση του μέλλοντος· ότι κι αν κάνει ο χαρακτήρας, όσα κι αν επιτύχει, τελικά φτάνει σ' ένα σημείο που οι δυνάμεις του δεν είναι αρκετές να επιφέρουν την αλλαγή που χρειάζεται και τελικά ξεπερνάει τα όριά του.

Link to comment
Share on other sites

Παναγιώτη, ο παγανισμός που κολλάει με τους γερασμένους υπερήρωες;

Link to comment
Share on other sites

Παναγιώτη, ο παγανισμός που κολλάει με τους γερασμένους υπερήρωες;

 

Τι εννοεί ο συνωνόματος με το 'Παγανιστικά τελεσίδικη'; Μάλλον ότι ο παγανισμός είναι μοιρολατρικός και το μέλλον ντετερμινιστικά καθορισμένο μέσα στους κοσμικούς κύκλους. (Πες μου αν έπεσα μέσα, RaspK).

 

Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι το "ότι κι αν κάνει ο χαρακτήρας, όσα κι αν επιτύχει, τελικά φτάνει σ' ένα σημείο που οι δυνάμεις του δεν είναι αρκετές να επιφέρουν την αλλαγή που χρειάζεται και τελικά ξεπερνάει τα όριά του." Αν είναι έτσι, δεν πάει περίπατο η "παγανιστική τελεσιδικία";

Link to comment
Share on other sites

Πρώτον, ναι, αναφέρομαι στο μοτίβο της βέβαιης «αποτυχίας» του καλού που οδηγεί στην εκ του μηδενός ανασύνθεση του κόσμου, όπως μετά το Ragnarok, βάσει της οποίας ο Αέναος Κύκλος Ζωής-Θανάτου, που είναι η βάση των παγανιστικών θρησκειών, τελικά σπάζει.

 

Όσων αφορά το ξεπέρασμα των ορίων, αναφέρομαι σ' εκείνα τα όρια που μας καθορίζουν, παρά στα όρια των δυνατοτήτων μας. Έτσι, στο The Dark Knight Returns, όπως και στο Kingdom Come,

ο Batman και ο Superman αντίστοιχα έχουν χάσει τόσα ώστε να μην «παίζουν τίμια» πλέον.

 

Link to comment
Share on other sites

Εγώ έχω μια άλλη ερώτηση να κάνω: Πού το βρήκες καλέ αυτό το "Fauntleroy"? Πρώτη μου φορά ακούω να έχει μεσαίο όνομα ο Ντόναλντ Ντακ!

Link to comment
Share on other sites

Xρόνια Πολλά στον Ντοναλντάκο! Και να σκεφτείτε πως έβαλα αυτό το άβαταρ χωρίς να θυμηθώ πως ήταν τα γενέθλιά του και έγινε 73 ετών ο πάπιος μας! Σίγουρα δεν του φαίνεται καθόλου!

Πράγματι το μεσαίο του όνομα είναι Fauntleroy, και νομίζω πως έχει αναφερθεί σε καρτούνς και αργότερα και στα κόμικς. Έτσι τον έχει ονομάσει σε μία τουλάχιστον περίπτωση η Γιαγιά Ντακ (της οποίας το μικρό όνομα σε περίπτωση που δεν το γνωρίζατε είναι Elvira!) ;)

Link to comment
Share on other sites

Στην αρχή νόμιζα ότι τα χρόνια πολλά πάνε στον Dain λόγω άβαταρ...

 

Άλλα όπως και να ναι χρόνια πολλά στον πιο γκαντέμη και ατσούμπαλο παπιοήρωα...

 

Τρίλιαν μου φαίνεται δεν μελετάς Ρόσα...

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά θα με στείλετε αδιάβαστη τώρα... *σαφώς* και μελετάω τον Ρόσα :tongue: πού αναφέρεται το μεσαίο όνομα του Ντόναλντ; Ααααγκρ, πάω να ψάξω τα Κομιξ!

 

Χρόνια πολλά στον πάπιο μας λοιπόν!

Link to comment
Share on other sites

Δεν είμαι σίγουρος πως αναφέρεται σε ιστορίες του Ρόζα (ο ίδιος Ρόζα το λέει το όνομά του, ανεξάρτητα από το πώς το προφέρουν στο Ελληνικό ΚΟΜΙΞ <---personal pet peeve), αλλά είναι σίγουρα παλαιότερο, τουλάχιστον από τα 40ς. Συγκεκριμμένα η Γιαγιά Ντακ τον αποκάλεσε Donald Fauntleroy σε κόμικ στριπ της εποχής.

 

Και μια που λέγαμε και για ονόματα, υποθέτω πως ξέρετε και ολόκληρα τα ονόματα των 3 ανιψακίων, ε? (Τα οποία επίσης δεν μεγαλώνουν ποτέ, αν και η ηλικία τους παίζει ανάμεσα στα 8 και τα 12 ανθρώπινα χρόνια, ανάλογα με το συγγραφέα ή την ιστορία).

Edited by Dain
Link to comment
Share on other sites

Και μια που λέγαμε και για ονόματα, υποθέτω πως ξέρετε και ολόκληρα τα ονόματα των 3 ανιψακίων, ε?

Όχι!

Link to comment
Share on other sites

Ηugo, Lewis/Louis και Duane ή Dwight. Mάλλον όμως Duane. Πηγή είναι κάποιο παλιό Disney fanzine που έβγαζαν κάποιοι Disney Comics scholars, αλλά τα ονόματα αυτά έχουν επίσης αναφερθεί και σε mailing list για το Barks και το Rosa.

Link to comment
Share on other sites

Αφού είναι γενέθλιο το τόπικ, και δεδομένου ότι όπως ο μπαμπάς θα γίνουν φίλοι του Ντόναλντ, μπορώ να πω χρόνια πολλά Έλλη (αριστερά) και Αντώνη (δεξιά), ή θα είμαι εκτός θέματος; Καλά... καλά... το αφήνω μια μέρα και το σβήνω.

post-394-1181511904_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Νίκο να σου ζήσουν τα ζουζόύνια.

 

Η Αφροδίτη, η μεγάλη ανηψιά (η μαγισσούλα ντέ) μόλις έγινε κουτσοδόντα! Τα πρώτα δοντάκια της φύγανε και αρχίσανε να βγαίνουνε τα καινούργια.

Link to comment
Share on other sites

Xρόνια τους Πολλά, Νικ! Διδυμάκια, ε? Είναι κουκλιά και τα δύο (όπως και η Μαγισσούλα και τα άλλα ανίψια της Βούλας που μας έδειξε σε άλλο τοπίκιον). :)

Link to comment
Share on other sites

Ναι, διδυμάκια.

Μήπως να κάναμε ένα τόπικ με παιδιά, ανήψια κλπ.;

Link to comment
Share on other sites

Χρόνια πολλά για τα πιτσιρίκια. Να τα χαίρεσαι.

 

Περισσότερες πληροφορίες για τον Donald

Που αλλού;

 

Αν δεν κάνω λάθος, η ποιο σύγχρονη αναφορά για το μεσαίο όνομα του Donald υπάρχει στον «Βίο και πολιτεία του Σκρούντζ Μακ Ντακ» που κυκλοφόρησε πρόσφατα σε αλμπουμάκι πολυτελείας. Εκεί θα γνωρίσετε όλη την οικογένεια Duck.

Link to comment
Share on other sites

Ηugo, Lewis/Louis και Duane ή Dwight. Mάλλον όμως Duane. Πηγή είναι κάποιο παλιό Disney fanzine που έβγαζαν κάποιοι Disney Comics scholars, αλλά τα ονόματα αυτά έχουν επίσης αναφερθεί και σε mailing list για το Barks και το Rosa.

 

Dain, στο σχετικό λήμμα της Wikipedia αναφέρει δύο εκδοχές για τα ονόματα. Φυσικά, όλα τα λεφτά είναι σ' εκείνο το... Deuteronomy!

Link to comment
Share on other sites

Deuteronomy??? :rofl2:

Χμμ, αναρωτιέμαι τι θεωρείται "canon" (από το Δευτερονόμια φτάσαμε στον Κανόνα. Καλά πάμε!) για τα ονόματα. Υποθέττω για τα κόμικς ο Μπαρκς και ο Ρόζα αλλά ποτέ δεν ξέρεις. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ηugo, Lewis/Louis και Duane ή Dwight. Mάλλον όμως Duane. Πηγή είναι κάποιο παλιό Disney fanzine που έβγαζαν κάποιοι Disney Comics scholars, αλλά τα ονόματα αυτά έχουν επίσης αναφερθεί και σε mailing list για το Barks και το Rosa.

 

Άρα καλά τους θυμάμαι μεταφρασμένους ως Χιούι, Ντιούι και Λιούι...

Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλά τους θυμάσαι. Εξ άλλου και στα Αγγλικά Hewy, Louie και Dewey λέγονται. Σε άλλες γλώσσες όμως έχουν πολύ διαφορετικά ονόματα, όπως Qui, Quo, Qua στην Ιταλία, και Riri, Fifi και Loulou στη Γαλλία.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..