Jump to content

Η οικονομία στην ΕΦ


Recommended Posts

Αναφέρθηκε αλλού το οικονομικό(και κοινωνικό) σύστημα στο Σταρ Τρεκ.Η συζήτηση ήταν πάνω σε άλλο θέμα αλλά κι αυτό δεν είναι λιγότερο ενδιαφέρον.

Η επιστημονική φαντασία μας έχει δώσει διάφορα συστήματα.Οικονομικά,κοινωνικά,πολιτικά.Γιατί αυτό προσφέρει κατα κύριο λόγο.Όχι διαστημοπλοια και εξωγήινους και πιου πιου αλλά ένα όραμα για το μέλλον,καλύτερο ή χειρότερο από αυτά που έχουμε.Από το όραμα του Σταρ Τρεκ ως τον υπερκαπιταλισμό του κυβερνοπανκ και τις διάφορες δυστοπίες.

Πείτε ποιά σας έκαναν εντύπωση,ποιά σας άρεσαν και ποιά όχι.Ποιά είναι ρεαλιστικά και αν δεν είναι ΄τι θα προτείνατε εσείς;

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Αναφέρθηκε αλλού το οικονομικό(και κοινωνικό) σύστημα στο Σταρ Τρεκ.Η συζήτηση ήταν πάνω σε άλλο θέμα αλλά κι αυτό δεν είναι λιγότερο ενδιαφέρον.

Η επιστημονική φαντασία μας έχει δώσει διάφορα συστήματα.Οικονομικά,κοινωνικά,πολιτικά.Γιατί αυτό προσφέρει κατα κύριο λόγο.Όχι διαστημοπλοια και εξωγήινους και πιου πιου αλλά ένα όραμα για το μέλλον,καλύτερο ή χειρότερο από αυτά που έχουμε.Από το όραμα του Σταρ Τρεκ ως τον υπερκαπιταλισμό του κυβερνοπανκ και τις διάφορες δυστοπίες.

Πείτε ποιά σας έκαναν εντύπωση,ποιά σας άρεσαν και ποιά όχι.Ποιά είναι ρεαλιστικά και αν δεν είναι ΄τι θα προτείνατε εσείς;

 

Σαν... σοσιαλιστής υπέρμαχος της ελεύθερης οικονομίας του οικονομικό σύστημα στο Γαλάζιο Άρη του Ρόμπινσον που άρεσε. Δεν θα στοιχημάτιζα ότι θα μπορούσε απαραιτήτως να δουλέψει αλλά δεν θα το θεωρούσα και απαραιτήτως ανεφάρμοστο. Για το Σταρτρεκ το έχω πεί και αλλού ότι απλά δεν δουλεύει λογιστικά το σύστημα. (Όπως δεν παραδουλεύει και η στρατιωτική πλευρά ενάντια σε αντίπαλο με κανονικά οργανωμένες ένοπλες δυνάμεις αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία. Άλλωστε όταν έσφιξαν τα πράγματα στα 2370 αρκετά από τα ευσεβή κηρύγματα στον τομέα απλά μας άφησαν χρόνους. :whistling: )

Link to comment
Share on other sites

Σαν... σοσιαλιστής υπέρμαχος της ελεύθερης οικονομίας του οικονομικό σύστημα στο Γαλάζιο Άρη του Ρόμπινσον που άρεσε. Δεν θα στοιχημάτιζα ότι θα μπορούσε απαραιτήτως να δουλέψει αλλά δεν θα το θεωρούσα και απαραιτήτως ανεφάρμοστο.
η gift economy, που εμφανίζεται στην τριλογία του άρη και εμένα μου είχε κάνει εντύπωση.

για όποιον δεν έχει διαβάσει τα συγκεκριμένα βιβλία, η gift economy συνίσταται σε μια ελεύθερη οικονομία, στην οποία οι εμπλεκόμενοι ανταλάσσουν τα προϊόντα μεταξύ τους. στην διαδικασία ανταλλαγής, ο καθένας προσπαθεί να βγει 'χαμένος' από την ανταλλαγή, δίνοντας παραπάνω από όσα παίρνει, εξ'ου και gift economy.

 

στην ιστορία του βιβλίου, το οικονομικο αυτό σύστημα πετυχαίνει, καθώς οι αρειανοί δεν είναι τόσοι πολλοί, και οι ανάγκες τους αρκετά βασικές. για να έχει αυτό πρακτική εφαρμογή στον κόσμο μας, θα πρέπει να εφαρμοστεί σε αποκεντρωμένες, ολιγομελείς ομάδες που ζουν ως ένα βαθμό ανεξάρτητα και αυτάρκεις. κάτι τέτοιο συμπλέει με τις προσταγές της ριζοσπαστικής οικολογίας για πιο οικολογικά προσανατολισμένες κοινότητες.

στις πυκνοκατοικημένες περιοχές, στις πόλεις και στη σήμερον ημέρα που και οι ανάγκες μας, αληθινές και πλασματικές, είναι τόσο πολυάριθμες, το οικονομικό σύστημα που περιγράφεται στην τριλογία του άρη είναι ανεφάρμοστο, πρώτον γιατί δεν μπορούν να καλυφθούν όλες οι ανάγκες με το ίδιο οικονομικό σύστημα, καθώς η ύπαρξη πολλών αγαθών (π.χ. τεχνολογικών) προϋποθέτει εμπόριο με άλλες χώρες/ κοινότητες και με οποιοδήποτε άλλο οικονομικό σύστημα, το υπό εξέταση σύστημα θα έχανε το νόημά του. και δεύτερον, γιατί σε μια πολυπληθή κοινότητα, υπάρχουν πολύ περισσότερες μεταβλητές που πρέπει να υπολογίσει κανείς, και οι οποίες εμποδίζουν την εφαρμογή του συστήματος αυτού.

 

αυτά από μένα.

Link to comment
Share on other sites

post-1004-1203026661_thumb.jpg

post-1004-1203026682_thumb.jpg

Ο Χαν Σόλο φορτώνει την αμοιβή του. Ήταν 17.000.

17.000 όμως τι; Το σενάριο δεν διευκρινίζει. Από τα πολλά κιβώτια να συμπεράνω πως μάλλον δεν γνώριζαν το χαρτονόμισμα.

Link to comment
Share on other sites

Ο Han πληρώθηκε σε "είδος" (κάποιο πολύτιμο μέταλλο), γιατί πληρωμή σε μετρητά θα μπορούσε να ανιχνευθεί πίσω στους επαναστάτες (κι όχι, δεν ντρέπομαι που το γνωρίζω αυτό :atongue2: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..