Jump to content

Incal


0Nautilus0
 Share

Recommended Posts

Αφορμή για αυτό το τόπικ είναι μια συζήτηση που είχαμε με την αδερφή της Naroualis στο τελευταίο μίτινγκ στο θησείο σχετικά με τα ευρωπαϊκά κόμικς και ειδικότερα το Ινκαλ.

 

Συγγραφέας του Ινκαλ είναι ο Alexandro Jodorowsky και σκιτσογράφος ο Moebius (Jean Giraud). Το σενάριο του αφορά τις περιπέτειες του John Difool ενός κλάσεως Ρ, ιδιωτικού ντετέκτιβ του μέλλοντος σε μια μεταβιομηχανική μητρόπολη χτισμένη κάτω από το έδαφος της Γης, (με αρκετά στοιχεία κοινωνικής και ηθικής παρακμής). Ο πρωταγωνιστής φαινομενικά απλοϊκός χαρακτήρας εμπλέκεται σε μια σειρά περιπετειών που σχετίζονται με ένα ταξίδι εσωτερικισμού και ολοκλήρωσης του ατόμου αλλά και τη σωτηρία του σύμπαντος.

 

Σκοπός του συγκεκριμένου τόπικ είναι να επισημάνω τονίσω το γεγονός ότι το Ινκαλ αποτελεί την πρώτη και ίσως μοναδική προσπάθεια εισαγωγής των κλειδιών Tarot στο χώρο των κόμικς και της ΕΠ.Φ. Οι βασικοί χαρακτήρες έχουν βασιστεί σε στα κλειδιά π.χ. ο πρωταγωνιστής είναι ο Fool - τρελός και αρκετά από τα κλειδιά μπορούν εύκολα να διακριθούν αυτούσια στις σελίδες του κόμικ.

 

Ο Jodorowsky έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με τα Tarot * και την ψυχολογία και την ΕΠ.Φ. (βλ. DUNE ταινία) και γενικά τα έργα του διακατέχονται από ιδιαίτερο σουρεαλισμό. Αξίζει πιστεύω να προσθέσει κανείς στη συλλογή του ή έστω να διαβάσει το συγκεκριμένο κόμικ που επηρέασε ολόκληρη γενιά δημιουργών και αναγνωστών.

 

*

....Είναι επίσης δάσκαλος των Ταρώ, ψυχοθεραπευτής- ψυχομάγος που βασίζει την θεραπεία που πραγματοποιεί στους ασθενείς του στην αναδρομή και αναβίωση του οικογενειακού γενεαλογικού τους δέντρου, εμψυχωτής του Mystical Cabaret (δωρεάν παραστάσεις-μαθήματα που παραδίδει μια φορά την εβδομάδα στο Παρίσι)....

 

 

Μια περίληψη του τι αφορά το inkal μπορεί κάποιος να βρει εδώ

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%BF_...%BA%CE%AC%CE%BB

 

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Incal

ενώ περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέριες μπορεί κανεις να βρει στην παρακάτω εξαιρετική σελίδα

http://www.comicorange.gr/jodoincal.htm"]http://www.comicorange.gr/jodoincal.htm[/i]

 

Μερικές φράσεις του συγγραφέα

 

"Και οραματίζομαι… με μεγάλη ικανοποίηση… όλα τα συνταρακτικά του Μη-Μανιφεστισμού να δραστηριοποιήσουν την κραυγή που δημιουργεί το σύμπαν. Μπορεί μια μέρα και να σε δω να τρέμεις, να κυριεύεσαι από σπασμούς, να μεγεθύνεσαι και να σμικρύνεσαι μέχρι να ανοίξει το στόμα σου και ο κόσμος να βγει από μέσα του, δραπετεύοντας απ' το παράθυρο σαν ποταμός, και να ρεύσει μες την πόλη. Τότε θα αρχίσουμε να ζούμε"

A. Jodorowsky, 1971

 

"Αρχικά είχα ένα όνειρο όπου έψαχνα για την εσωτερική ψύχω-πνευματική υπόσταση του Θεού. Είδα δύο πυραμίδες και αποφάσισα να πάω μέσα τους. Έπειτα ανατινάχτηκα στο φως. Όταν ξύπνησα ήμουν ευτυχισμένος και έτσι με αυτό τον τρόπο είχα την ιδέα για το "Inkal", το οποίο αντιπροσωπεύει τον δικό μας εσωτερικό Θεό, το κέντρο του δικού μας ασυνείδητου".

Alexandro Jodorowsky

 

reason for edit by araquel: διόρθωση τίτλου (και παρεπιπτόντως, μορφοποίηση των λινκς για να μη χρειάζεται copy-paste)

Edited by araquel
Link to comment
Share on other sites

Ο Jodorowsky είναι ακριβώς το είδος του ανθρώπου που δε μπορείς να αποφασίσεις κατά πόσον είναι μέγας πνευματικός δάσκαλος ή ένας ακόμη απατεώνας.

 

Πάντως τα αναφερόμενα κόμικ του είναι πολύ καλά, όπως και τα διάφορα άλλα συνδεόμενα που έχει κάνει (Metabarons, Technopriests) αλλά και οι ταινίες του (El Topo, The Magic Mountain). Δεν υπάρχει ειδικό τόπικ γι' αυτόν; Αν όχι, παράλειψη!

 

Σκοπός του συγκεκριμένου τόπικ είναι να επισημάνω τονίσω το γεγονός ότι το Ινκαλ αποτελεί την πρώτη και ίσως μοναδική προσπάθεια εισαγωγής των κλειδιών Tarot στο χώρο των κόμικς και της ΕΠ.Φ.

 

Δεν είναι και τόσο λίγα τα βιβλία με (φαντασίας ή πιο mainstream) με αναφορές στο θέμα ή και με όλη την πλοκή στηριγμένη στις σχετικές ιδέες. Ιδού και μια λίστα:

 

http://home.comcast.net/~lucizain/tarlit.html

Link to comment
Share on other sites

Ο Jodorowsky είναι ακριβώς το είδος του ανθρώπου που δε μπορείς να αποφασίσεις κατά πόσον είναι μέγας πνευματικός δάσκαλος ή ένας ακόμη απατεώνας.

 

Πάντως τα αναφερόμενα κόμικ του είναι πολύ καλά, όπως και τα διάφορα άλλα συνδεόμενα που έχει κάνει (Metabarons, Technopriests) αλλά και οι ταινίες του (El Topo, The Magic Mountain). Δεν υπάρχει ειδικό τόπικ γι' αυτόν; Αν όχι, παράλειψη!

 

Αυτή είναι μια ακραία άποψη, μαύρο ή άσπρο. Για μένα αρκεί ότι έχει κάνει κάτι πρωτότυπο, το οποίο μου αρέσει...

 

Δεν είναι και τόσο λίγα τα βιβλία με (φαντασίας ή πιο mainstream) με αναφορές στο θέμα ή και με όλη την πλοκή στηριγμένη στις σχετικές ιδέες. Ιδού και μια λίστα:

 

http://home.comcast.net/~lucizain/tarlit.html

 

Πολύ καλό το λινκ. Έχεις τσεκάρει αν υπάρχει κάποιο reference σε SF ? Για παράδειγμα, εντόπισα το Dune του Herbert στη λίστα, αλλά δεν θυμάμαι κάποια αναφορά σε Tarot μέσα και το έχω διαβάσει και δυο φορές. Σύμφωνα βέβαια με το συγγραφέα της σελίδας το έχει διαβάσει και υπάρχουν αναφορές...???

 

Αυτό που με ενδιαφέρει είναι αν υπάρχει κάτι που να συνδυάζει Tarot και SF, γιατί σε κόμικ σίγουρα τα έχουμε ξαναδεί (π.χ. βλ. Neil Gaiman)

Link to comment
Share on other sites

Αυτή είναι μια ακραία άποψη, μαύρο ή άσπρο. Για μένα αρκεί ότι έχει κάνει κάτι πρωτότυπο, το οποίο μου αρέσει...

 

Ε, δεν το βλέπω τόσο πολύπλοκα το θέμα. Απλά αναρωτιέμαι σε ποιο βαθμό ο ίδιος πιστεύει σε όσα λέει, αν πιστεύει ακόμη αυτά που πρέσβευε 20 χρόνια πριν κτλ.

 

 

Πολύ καλό το λινκ. Έχεις τσεκάρει αν υπάρχει κάποιο reference σε SF ? Για παράδειγμα, εντόπισα το Dune του Herbert στη λίστα, αλλά δεν θυμάμαι κάποια αναφορά σε Tarot μέσα και το έχω διαβάσει και δυο φορές. Σύμφωνα βέβαια με το συγγραφέα της σελίδας το έχει διαβάσει και υπάρχουν αναφορές...???

 

Δυστυχώς δεν έχω βρει κάποια σχετικά λίστα που να καταπιάνεται αποκλειστικά με βιβλία φαντασίας.

 

Όσον αφορά το Dune, δεν είναι στο πρώτο βιβλίο, αλλά παίζει στο δεύτερο σημαντικό ρόλο (

κάποιος γεμίζει τον τόπο ταρώ για να αποκτήσουν πολλοί άνθρωποι μικρές μαντικές ικανότητες και να μπερδέψουν τον Πωλ - αν θυμάσαι, όσοι έχουν ενόραση δεν μπορούν να δουν ο ένας τον άλλο.

Επίσης γίνεται και ένας χορός μεταμφιεσμένων με κουστούμια εμπνευσμένα από το εν λόγω ταρώ). Στο τρίτο αναφέρεται μία φορά μόνο (8ο κεφάλαιο, 9η παράγραφος;)

 

Λεπτομέρειες για τις κάρτες δίνονται στην εγκυκλοπαίδεια, αλλά ως γνωστόν, δεν θεωρείται canon.

Edited by Electroscribe
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Στα Ελληνικά τι μεταφράσεις του Black Incal/Before the Incal υπάρχουν; Ξέρω ότι οι αγγλικές είναι ελλειπείς (λείπει ο τελευταίος τόμος του Black Incal ενώ στο before the Incal έχουν πειράξει πολύ τα χρώματα και σπάσει σε τεύχη τους τόμους)

Link to comment
Share on other sites

Στα Ελληνικά τι μεταφράσεις του Black Incal/Before the Incal υπάρχουν; Ξέρω ότι οι αγγλικές είναι ελλειπείς (λείπει ο τελευταίος τόμος του Black Incal ενώ στο before the Incal έχουν πειράξει πολύ τα χρώματα και σπάσει σε τεύχη τους τόμους)

 

Στα ελληνικά υπάρχουν τα εξής:

 

Σειρά Το Ινκάλ:

 

1. Το μαύρο Ινκάλ

2. Το Ινκάλ του φωτός

3. Αυτό εκεί κάτω

4. Αυτό εκεί πάνω

5. Η πέμπτη ουσία, Α' - Ο γαλαξίας που ονειρεύεται

6. Η πέμπτη ουσία, Β' - Ο πλανήτης Ντιφούλ

 

Σειρά Πριν το Ινκάλ:

 

1. Αντίο πατέρα

2. Ελεεινός ιδιωτικός ντετέκτιβ κατηγορίας "P"

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Διάβασα το Before the Incal/Incal με αυτή τη σειρά και έκανα μεγάλο λάθος που δεν πρέπει να επαναλάβετε. Το τέλος του Before the Incal (prequel) κάνει τρελά σπόιλερ για το Incal.

 

Το Incal (με το οποίο θα ξεκινήσετε) είναι ένα καταπληκτικό κόμικ. Συνδιασμός Cyberpunk. space opera, καυστικής σάτιρας και μυστικισμού μας περιγράφει τις περιπέτειες ενός ταπεινού ντετέκτιβ που αποκτά τυχαία το Incal, ένα πανίσχυρο αντικείμενο που όλοι κυνηγούν. Σε μία αστική μεγαλούπολη ενός πλανήτη της Αυτοκρατορίας των Ανθρώπων όπου οι άνθρωποι είναι αποχαυνωμένοι μπροστά στην τηλεόραση και στα εμπορικά διαθέσιμα παραισθισιογώνα ξεκινάει το κυνηγητό για να φτάσει σε μία ιστορία επικών διαστάσεων.

Όπως ανέφερε και ο 0Nautilus0, τα ταρώ παίζουν σημαντικό ρόλο, καθώς όλη η ιστορία στηρίζεται και τραβάει την εικονογραφία της από τη Μεγάλη Αρκάνα. Ίσως οι πιο ορθολογιστές να ενοχληθούν λίγο από το μυστικιστικό/εσωτερικιστικό του θέματος, αλλά αυτό ζυγιάζεται από το κυνικό χιούμορ και το ευφάνταστο artwork και την τρελή έμπνευση.

Το κόμικ μου θύμισε πολύ Marvel εποχής Lee/Kirby και είναι γεμάτο με τόσο αρχετυπικές σκηνές/design που είναι αδύνατο να αφήσει κάποιον ασυγκίνητο.

 

Το Before the Incal από την άλλη είναι τα πρώτα βήματα του John DiFool μέχρι και την αρχή του Incal. Πολύ πιο εύκολα προσβάσιμο, με αρκετά καλές σκηνές αλλά, ταυτόχρονα, και λιγότερο εντυπωσιακό, ενώ προς το τέλος, που συνδέει τις δύο σειρές κάνει τεράστια κοιλιά.

 

Το Incal ψάχτε το και διαβάστε το όπως και δήποτε, το Before the Incal είναι προαιρετικό.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..