RaspK Posted December 3, 2004 Share Posted December 3, 2004 (edited) Έπειτα από κάποιες παρατηρήσεις που έκανα στις συζητήσεις μου με άλλα άτομα αλλά και στους χώρους αυτής της αγοράς που απαρτίζουμε, μου δημιουργήθηκε η εξής απορία: Η καρικατούρα είναι πλέον αρεστή ή όχι; Για να είμαι σωστός στον τρόπο που θέτω τη συζήτηση, να παραθέσω το γεγονός ότι καρικατούρα αποκαλείται (έχοντας σα βάση ο όρος την πρωταρχική του εμφάνιση στο χώρο της γελοιογραφίας) οποιαδήποτε μορφή έχει σα σκοπό της τη διακωμώδιση (ή άλλη μορφή σάτειρας ή σαρκασμού) ενός ατόμου, αντικειμένου ή θέματος που επιτυγχάνεται χρησιμοποιώντας διαστρεβλωμένες μορφές και ιδιότητες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα καρικατούρας: - Ραν-Ταν-Πλαν (με τη χαρακτηριστική του μυτόγκα) - Αφοί Ντάλτον (τεράστια πηγούνια) - Οικογένεια μάγων Χάρπελ (τρελοί για δέσιμο, αν κι ευφυείς) Καρικατούρες, βέβαια, όπως καταλαβαίνετε, δεν υπάρχουν μόνο στις εικαστικές τέχνες, αλλά και στη συγγραφική τέχνη. Το θέμα είναι λίγο ιδιότυπο κι αναμένονται κι άλλες εξελίξεις... Edited December 4, 2004 by RaspK FOG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Βάρδος Posted December 3, 2004 Share Posted December 3, 2004 Το ζήτημα είναι αν η καρικατούρα πετυχαίνει να αποδώσει αυτό για το οποίο προορίζεται ή αν είναι, απλώς, (άλλη) μία γελοία φιγούρα. Αν ισχύει η πρώτη περίπτωση, τότε προφανώς και έχει θέση στην τέχνη. Αν ισχύει η δεύτερη περίπτωση, τότε η καρικατούρα είναι ανεπιτυχής. Πάντως, γενικά, εμένα δε μ'αρέσουν οι καρικατούρες. Αν έχω κάτι να πω, το λέω με σοβαρό --πολλές φορές, (μελο)δραματικό-- τρόπο. Επίσης, πολύ δύσκολα οι άλλοι καταφέρνουν να με κάνουν να γελάσω. Τις περισσότερες κωμωδίες, πχ, τις βρίσκω κρύες. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drowvarius Posted December 3, 2004 Share Posted December 3, 2004 Πιστεύω ότι οι καρικατούρεσ είναι ότι καλύτερο υπάρχει. Ναι μεν σατυρίζουν αλλά το κάνουν καλά πολλές φορές. Μάλιστα θεωρώ την εφημερίδα "Το Ποντίκι" από τις πιο σοβαρές που υπάρχουν, παρόλο που είναι μεγγάτη γελοιογραφίες. Κάποιος, με μία καρικατούρα μπορεί να πεί πολλά πράγματα, για τα οποία θα χρειαζόταν βιβλία ολόκληρα για να αποδωθούν.. Επίσης περνάει το μήνυμά του καλύτερα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balidor Posted February 27, 2005 Share Posted February 27, 2005 Oi karikatoures mamane... an 8ewreitai kai to Southpark !!! (kai kati allo eixa sto mualo mou allato ksexasa!!!) Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa eidika apo tote pou eida se kapoio Metal Periodiko to Comic tou Cthulhu ... o Mikros Cthulhu pe8ana.. einai karikatoura eeee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaspK Posted February 27, 2005 Author Share Posted February 27, 2005 (edited) Ο Μικρός Κθούλου αποτελεί ένα εξαίσιο παράδειγμα καρικατούρας... Πρώτ' απ' όλα επειδή δεν περιορίζεται στην καρικατούρα-σχέδιο, αλλά όλα, και η δομή και οι ψυχοσυνθέσεις των χαρακτήρως είναι καρικατούρες. Η οικογένεια Χάρπελ που ανέφερα παραπάνω αποτελεί μία από τις πραγματικά ιδιότυπες κι ενδιαφέρουσες προσπάθειες του Salvatore να κάνει πλάκα. Γενικά, η καρικατούρα δεν περιορίζεται μόνο στο κόμικ, αλλά εκεί έκανε το μεγάλο πάταγο (για προφανείς λόγους)· πέτυχε, επίσης, στην ηθοποιία. Edited February 27, 2005 by RaspK FOG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.