Jump to content

Διαπραγμάτευση συμβολαίων έκδοσης


Guest melissoula

Recommended Posts

Μια ειδυλλιακή εισαγωγή από τον...Νίκο Μουρατίδη (τον γνωστό dj, ραδιοφωνικό και μουσικό παραγωγό, τηλεπερσόνα) που τώρα είναι και εκδότης:

 

"Οι εκδόσεις Τετράγωνο δημιουργήθηκαν από μια ανάγκη διαφορετικής επικοινωνίας στο χώρο των εκδόσεων. Θέλοντας να αποδεσμευτούμε από τους μεγάλους εκδοτικούς οίκους και τις απαιτήσεις τους, φτιάξαμε κάτι μικρό και κομψό με σκοπό να κυκλοφορούμε «χαλαρά» και χωρίς το άγχος των πωλήσεων να κρέμεται πάνω απ’ τα κεφάλια μας σαν δαμόκλειος σπάθη, μερικά βιβλία που σε άλλη περίπτωση δεν θα είχαν τύχη.

Θέλουμε περίεργα βιβλία, με ενδιαφέροντα θέματα απ’ όλους τους χώρους. Και μυθιστορήματα, και παιδικά, και ποίηση, και διηγήματα [που οι μεγάλοι οίκοι ισχυρίζονται ότι... «το διήγημα πέθανε» και ότι... «δεν πουλάνε πια»], ακόμη και coffee table books με πρωτοτυπία. Ξέρετε πόσα παιδιά υπάρχουν που δεν μπορούν να βρουν την άκρη τους γιατί οι μεγάλοι εκδοτικοί οίκοι «καίγονται» να βγάλουν μόνο best seller;

 

Αυτό είναι το σκεπτικό σε χοντρικές γραμμές και αν βέβαια υπολογίσουμε και την τάση που επικρατεί τις τελευταίες δεκαετίες - «κάν’ το μόνος σου» - ε, τότε έχουμε αργήσει πολύ.

Από κάποια στιγμή και μετά που οι νέοι καλλιτέχνες και οι νέοι δημιουργοί δεν μπορούσαν να βρουν πεδίο επικοινωνίας με τις εταιρίες μεγαθήρια και τις τεράστιες πολυεθνικές – εταιρίες δίσκων, γκαλερί, εκδοτικούς οίκους, στούντιο κτλ.- αποφάσισαν να το κάνουν...μόνοι τους. Να «παραδώσουν» την τέχνη τους στο κόσμο χωρίς μεσάζοντες. Χωρίς τις απαιτήσεις των πολυεθνικών ή των εταιριών που ξεκίνησαν σαν... ντελικατέσεν και έχουν καταντήσει σούπερ μάρκετ.

Έτσι ανέβηκαν πολλές μουσικές στο internet, έτσι φτιάχτηκε το my space ή το Youtube, έτσι κυκλοφόρησαν πολλά ενδιαφέροντα βιβλία και εκδόθηκαν πολλά free press και έτσι πολλοί μουσικοί παρακάμπτοντας τις εταιρίες έφτιαξαν τα δικά τους label και κυκλοφόρησαν τα cd τους. Ο Nikko Patrelakis ήταν απ’ τους πρώτους που το έκαναν και μου το έλεγε συνέχεια: «Ότι θέλεις, κάν’ το μόνος σου».

Για να πάρω όμως την απόφαση και να κάνω τις εκδόσεις Τετράγωνο, έπαιξε καταλυτικό ρόλο ο Σταμάτης Κραουνάκης και η απόφαση του να φύγει απ’ τις εταιρίες και να κυκλοφορεί μόνος του τα cd του με μεγάλη επιτυχία. Εκείνος βέβαια έχει την Δέσποινα –αδελφή του- που κάνει τα πάντα, αλλά δεν πειράζει και εγώ στο χώρο των βιβλίων θα βρω την άκρη μου.

Οι αγαθές προθέσεις μετράνε. Κι’ αν «σπάσω» τα μούτρα μου, δεν πειράζει...πάλι απ’ την αρχή, ξανά σε κάτι άλλο.

 

Νίκος Μουρατίδης"

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Arachnida

    16

  • greenmist

    11

  • Blondbrained

    11

  • dolph

    10

[ρε μελισουλα, στο λένε όλοι ( και ειδικά άτομα που έχουν περάσει από τη διαδικασία ) δεν υπάρχει σωστός και λάθος όρος συμβολαίου, τα πάντα εξαρτώνται από τους στόχους σου.

 

Επίσης το πως παίζει η αγορά λίγο πολύ το κάλυψαν δεν έχει νόημα να προσπαθείς να πείσεις εμάς για τους Όρους που θεωρείς εσύ σωστούς η πραγματικότητα σε οποιαδήποτε αγορά που υπάρχει υπερπροσφορά είναι ότι ΑΝ σκοράρεις τη πώληση του προϊόντος σου συνήθως το τίμημα είναι take it or leave it ποσό μάλλον αν το προϊόν σου δεν είναι αποδεδειγμένα ανταγωνιστικό και είναι δε και λίγο ιδιαίτερο!

 

ίσως θα μπορούσες να ανεβάσεις λίγο το "κασέ" του προϊόντος του αν έχεις μια επικοινωνιακή υποστήριξη που έχεις ΕΣΥ στήσει από πίσω ( μπλογκ, ιστοσελίδα βίντεο ραδιοφωνική εκπομπή κτλ ) αλλά και πάλι αυτό είναι ένα μεγάλο ίσως, αν δεν έχεις τα pivot να αποδείξεις τη κερδοφορία ενός εγχειρήματος είσαι υπό στη διαπραγμάτευση, όταν δεν έχεις προηγούμενο να πατήσεις δε...

 

Ίσως το μόνο που έχει νόημα είναι να μη δεσμευτείς για μελλοντικά projects αλλά πάλι αυτό είναι δίκοπο μαχαίρι, γιατί αν πας καλά οκ θα βγάλεις ΙΣΩΣ κάτι παραπάνω αν δε πας όμως... ποιος θα δώσει δεύτερη ευκαιρία σε κάποιον που έβαλε ήδη μέσα έναν οίκο?

 

Ελπίζω να μας πούν αυτοί που εχουν εκδόσει με τί όρους εκδίδουν και από ποιούς εκδότες. Αυτές οι πληροφορίες θα είναι σημαντικές για μια σφαιρική εικόνα.

 

κακώς το ελπίζεις αυτο γιατι αφ ενός οι πληροφορίες αυτές εθίστε να είναι εμπιστευτικές, αφ εταίρου είναι bad business. Αν θες βαλε εσυ προτάσεις που σου έγιναν και ευχαρίστως ειμαι βέβαιος οτι ολοι θα πουν τη γνώμη τους :p

Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula
ρε μελισουλα, στο λένε όλοι ( και ειδικά άτομα που έχουν περάσει από τη διαδικασία ) δεν υπάρχει σωστός και λάθος όρος συμβολαίου, τα πάντα εξαρτώνται από τους στόχους σου......

 

Αναφέρθηκαν "σούπερ" συμβόλαια κλπ. Οπως τα λές όμως φαίνεται πιο σωστό, μπορεί να ήταν σουπερ υποκειμενικά, αφού αντικειμενικό κριτήριο δεν φαίνεται να υπάρχει, ούτε αναφέρθηκε καμία συγκεκριμένη πληροφορία για να τη συγκρίνουμε με άλλες.

 

Ίσως το μόνο που έχει νόημα είναι να μη δεσμευτείς για μελλοντικά projects αλλά πάλι αυτό είναι δίκοπο μαχαίρι, γιατί αν πας καλά οκ θα βγάλεις ΙΣΩΣ κάτι παραπάνω αν δε πας όμως... ποιος θα δώσει δεύτερη ευκαιρία σε κάποιον που έβαλε ήδη μέσα έναν οίκο?

Οι μεγάλοι εκδοτικοί μπορεί να σκέφτονται 1000 φορές αν θα σε εκδόσουν όμως άπαξ και το αποφασίσουν είναι δεδομένο οτι, ειδικά ο καινούργιος συγγραφέας, ανεβαίνει το πρεστίζ του αυτόματα. Δεν νομίζω λοιπόν ότι κανένας μεγάλος εκδοτικος οίκος θα δεχόταν να σε προωθήσει βάζοντας το όνομα του δίπλα στο δικό σου, για να πάς εσύ μετά σε άλλον.

 

 

κακώς το ελπίζεις αυτο γιατι αφ ενός οι πληροφορίες αυτές εθίστε να είναι εμπιστευτικές, αφ εταίρου είναι bad business. Αν θες βαλε εσυ προτάσεις που σου έγιναν και ευχαρίστως ειμαι βέβαιος οτι ολοι θα πουν τη γνώμη τους :p

 

Στο καλιτεχνικό κύκλωμα συνηθίζεται να κάνουν φιγούρα ο κάθε ένας τί παίρνει και πόσο κασέ μπορεί να κτυπήσει. Εγώ αν είχα υπογράψει σουπερ συμβόλαιο θα το διαφήμιζα σίγουρα. Ωστε στο επόμενο συμβόλαιο μου όσοι με θέλουν να έχουν υπόψη τους να μου δώσουν παραπάνω.

 

Αφού όμως μετά από τόσα πόστ δεν έχουμε ΚΑΜΙΑ πληροφορία συγκεκριμένη για

-καλά μέτρια και απαράδεκτα ποσοστά

- καλούς ή κακούς όρους δέσμευσης μελλοντικών έργων του ιδίου συγγραφέα

όπως και για οτιδήποτε σχεδόν άλλο πρέπει

 

α) είτε να υποθέσουμε ότι τα συμβόλαια που έχουν κάνει όσοι έχουν κάνει από εδώ δεν τα θεωρούν οι ίδιοι τόσο σουπερ ώστε να καμαρώνουν γι'αυτά, είτε

β) δεν έχουν κάνει καθόλου συμβόλαια οπότε δεν έχουν γνώμη.

 

Σε κάθε περίπτωση, ευχαριστώ για το χρόνο σας, το θέμα ήταν συγκεκριμένο από την αρχή, λιτό και απόλυτα σαφές πιστεύεω. Δυστυχώς δεν προέκυψε καμία συγκεκριμένη ουσιώδης και χρήσιμη πληροφορία.

Edited by melissoula
Link to comment
Share on other sites

...Σε κάθε περίπτωση, ευχαριστώ για το χρόνο σας, το θέμα ήταν συγκεκριμένο από την αρχή, λιτό και απόλυτα σαφές πιστεύεω. Δυστυχώς δεν προέκυψε καμία συγκεκριμένη ουσιώδης και χρήσιμη πληροφορία.

 

Δεν μιλάς σοβαρά, έτσι;

 

Μην απαντήσεις, έκανα ένα απλό φιλοσοφικό ερώτημα προς τον εαυτό μου!

Το έγραψα σε κοινή θέα για να μην το ξεχάσω (έχω κακή μνήμη).

 

Μάλιστα :D

Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula

Α ναι προέκυψε μια χρησιμη πληροφορία. Δεν αφορά τους όρους συμβολαίων έκδοσης όμως :chinese:

Link to comment
Share on other sites

1) Στο καλιτεχνικό κύκλωμα συνηθίζεται να κάνουν φιγούρα ο κάθε ένας τί παίρνει και πόσο κασέ μπορεί να κτυπήσει. Εγώ αν είχα υπογράψει σουπερ συμβόλαιο θα το διαφήμιζα σίγουρα. Ωστε στο επόμενο συμβόλαιο μου όσοι με θέλουν να έχουν υπόψη τους να μου δώσουν παραπάνω.

 

2) Αφού όμως μετά από τόσα πόστ δεν έχουμε ΚΑΜΙΑ πληροφορία συγκεκριμένη για

-καλά μέτρια και απαράδεκτα ποσοστά

- καλούς ή κακούς όρους δέσμευσης μελλοντικών έργων του ιδίου συγγραφέα

όπως και για οτιδήποτε σχεδόν άλλο πρέπει [...]

 

1) Λοιπόν, surprise! Όχι εδω. Ή τουλάχιστον ότι εγώ.

Ίσως να μην ανήκω στο "καλλιτεχνικό κύκλωμα".

Ίσως να σιχαίνομαι τη φιγούρα.

Ίσως πάλι να σέβομαι μια ιδωτική συμφωνία που έχω υπογραψει με έναν επαγγελματία του χώρου και να μην θέλω να την κάνω βούκινο δημόσια.

Αλλά πιο έυκολο είναι να σκεφτεί κανείς ότι

α) είτε τα συμβόλαια που έχω κάνει δεν τα θεωρώ ο ίδιος τόσο σούπερ ώστε να... καμαρώνω γι' αυτά,

β) είτε (ακόμα πιο εύκολο) ότι δεν έχω κάνει καθόλου συμβόλαια οπότε δεν έχω γνώμη

Ναι. Μάλλον αυτό θα είναι.

 

2) Και, melissoula, από την αρχή του τόπικ προσπαθώ να βοηθήσω όπως μπορώ. Αλλά το να αρχίσω να κουοτάρω τον εαυτό μου μόνο δυο πράγματα μπορεί να σημαίνει:

 

α) Είτε ότι απ' τη μια μέρα στην άλλη έγινα σπουδαίος και τρανός και πετάω τα βαθυστόχαστα αποφθέγματα σαν τα ρύζια στο χορό του Ησαΐα μαζί με τις σακουλίτσες "3άλφα",

β) είτε δεν γίνομαι κατανοητός και αντιληπτος.

 

Και (όπως είπε και ο θείος Άλμπερτ, μια που πιάσαμε τα αποφθέγματα) δεν είμαι καθόλου σίγουρος για το πρώτο.

 

[...] κατά τη γνώμη μου αυτά που πρέπει, μπορεί και οφείλει ένας "πρωτοεμφανιζόμενος Έλληνας συγγραφέας, άσημος κατά τα άλλα, που γεννήθηκε εδώ, ζει εδώ, και γράφει εδώ (όλα έχουν σημασία) Λογοτεχνία του Φανταστικού" να προσπαθήσει να πετύχει σε ένα συμβόλαιο είναι

 

1) Όσο πιο λίγα επόμενα "δεσμευμένα" βιβλία μπορεί (ιδανικά κανένα -εγώ!-, τρία είναι αρκετά, πέντε είναι πολλά, περισσότερα σκλαβιά. Δηλαδή πόσα θα γράψει στη ζωή του; )

2) Όσο λιγότερα χρόνια δέσμευση δικαιωμάτων μπορεί (πέντε είναι καλά, δέκα είναι αρκετά, παραπάνω σκλαβιά. Δηλαδή ως πότε θα το θυμούνται το βιβλίο του αν δεν βγαίνουν νέες εκδόσεις; )

3) Όσα περισσότερα ποσοστά μπορεί 8-10% είναι καλά. Λιγότερα θεωρούνται λίγα.

4) Πληρωμή από το πρώτο πουλημένο αντίτυπο. Οτιδήποτε άλλο θεωρείται συμμετοχή στα έξοδα της έκδοσης. Αμά ήταν έτσι το έβγαζε και μόνος του (που λέει ο λόγος φυσικά μην υπερβάλλουμε γιατί τα διαδικαστικά είναι το κάτι άλλο...).

 

Νομίζω ότι αυτά δεν είναι υπερβολικές απαιτήσεις και (αρκετές απ' αυτές) μπορούν να γίνουν δεκτές από έναν εκδότη που πραγματικά του αρέσει το υποψήφιο προς έκδοση έργο. Αν θυμηθώ κάτι άλλο θα επανέλθω.

 

.

.

.

Παρακαλώ.

Edited by mman
Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula
1) Όσο πιο λίγα επόμενα "δεσμευμένα" βιβλία μπορεί (ιδανικά κανένα -εγώ!-, τρία είναι αρκετά, πέντε είναι πολλά, περισσότερα σκλαβιά. Δηλαδή πόσα θα γράψει στη ζωή του; ) 2) Όσο λιγότερα χρόνια δέσμευση δικαιωμάτων μπορεί (πέντε είναι καλά, δέκα είναι αρκετά, παραπάνω σκλαβιά. Δηλαδή ως πότε θα το θυμούνται το βιβλίο του αν δεν βγαίνουν νέες εκδόσεις; ) 3) Όσα περισσότερα ποσοστά μπορεί 8-10% είναι καλά. Λιγότερα θεωρούνται λίγα. 4) Πληρωμή από το πρώτο πουλημένο αντίτυπο. Οτιδήποτε άλλο θεωρείται συμμετοχή στα έξοδα της έκδοσης. Αμά ήταν έτσι το έβγαζε και μόνος του (που λέει ο λόγος φυσικά μην υπερβάλλουμε γιατί τα διαδικαστικά είναι το κάτι άλλο...). Νομίζω ότι αυτά δεν είναι υπερβολικές απαιτήσεις και (αρκετές απ' αυτές) μπορούν να γίνουν δεκτές από έναν εκδότη που πραγματικά του αρέσει το υποψήφιο προς έκδοση έργο. Αν θυμηθώ κάτι άλλο θα επανέλθω.
Ευχαριστώ. Ευχομαι αν υπάρχουν ενστάσεις απο άλλους, ως πρός τα ποσοστά, τα χρόνια κλπ, να εκφραστούν επίσης
Link to comment
Share on other sites

Στο καλιτεχνικό κύκλωμα συνηθίζεται να κάνουν φιγούρα ο κάθε ένας τί παίρνει και πόσο κασέ μπορεί να κτυπήσει. Εγώ αν είχα υπογράψει σουπερ συμβόλαιο θα το διαφήμιζα σίγουρα. Ωστε στο επόμενο συμβόλαιο μου όσοι με θέλουν να έχουν υπόψη τους να μου δώσουν παραπάνω.

 

Δε ξερω αν στο φορουμ ελαφρολαικων σηκωνουν σκαναρισμενα τα συμβολαια τους οι καλλιτεχνες αλλα σε διαβεβαιω οτι ο περισότερος κοσμος δεν αποκαλύπτει τις λεπτομέρειες των συμβασεων του για πολλους και διαφορους λόγους (ειδικά αν ειναι σούπερ).

 

εδω ειδικα εφ οσον δεν εχεις την ανεση να παρεις 2 -3 προσφορες και να παιξεις με τη καλητερη θα σου πρότεινα να γκουγκλαρεις το θεμα για να δεις μερικα καλα άρθρα οπως αυτο: http://www.fonerbooks.com/contract.htm που περιγραφουν κατ αρχήν το ΤΙ εχεις να διαπραγματευτεις ( γιατι πιστεψε με το ποσοστο σου ειναι το λιγοτερο) καθως και να ψαχτεις μηπως βρεις καποιον δικηγορο με εμπιρεια στο χωρο να σε συμβουλεψει.

Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula

Aυτό που σκέπτομαι, και θα ήθελα γνώμες, είναι το εξής. Αν ένας πολύ δυνατός εκδοτικός οίκος,π.χ. Καστανιώτης, Πατάκης, Ψυχογιός, Μοντέρνοι Καιροί, Λιβάνης, Κέδρος σου βάζει τον γνωστό όρο περί των επομένων βιβλίων σου είναι κάποιο πρόβλημα αν τον δεχτείς; Αν ακόμη σου λέει ότι τα ποσοστά προμήθειας σου στο παρόν συμβόλαιο θα ισχύουν για τα επόμενα βιβλία σου που έχεις υποχρέωση να τους παρουσιιάσεις κατα πρωτεραιότητα, είναι κάποιο πρόβλημα; Αν το πρώτο συμβόλαιο σε καλύπτει, θέλω να πώ, τί πειράζει άν είσαι διαρκώς σε έναν εκδοτικό οίκο, όταν αυτός είναι από τους μεγαλύτερους και δυνατότερους του χώρου; Ποιός ο λόγος δηλαδή να φύγεις από τον ένα μελλοντικά για να πάς στον άλλον, αφού πανω κάτω όλοο αυτοί την ίδια καλή δουλειά κάνουν και τα ίδια μπεστ σελλερ φτιάχνουν; Σε έναν εκδότη Γ Εθνική να πώ οκ, να μήν δεχτείς τη δέσμευση για επόεμενα έργα σου, όμως άν παίζεις Α Εθνική και στις καλύτερες ομάδες υπάρχει κάποιος λόγος για τον οποίο ΔΕΝ θα έπρεπε να υπογράψεις τον όρο περί πρωτεραιότητας αξιολόγησης των επόμενων βιβλίων σου;

Edited by melissoula
Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula
....εδω ειδικα εφ οσον δεν εχεις την ανεση να παρεις 2 -3 προσφορες και να παιξεις με τη καλητερη
Ευτυχώς έχω αυτή την άνεση γι'αυτό και ρωτάω τόσα εδώ κι ευχαριστώ πόλύ για τις απαντήσεις. Ειδικά το λινκ του εγγλέζου που έβαλες ήταν πολύ συγκεκριμένο και κατατοπιστικό.
Link to comment
Share on other sites

Ε, ρε μελισσούλα, αν έχεις Λιβάνη, Καστανιώτη και Ψυχογιό να σε παρακαλάνε ποιος θα σε βγάλει στα ράφια, τότε παίχτο ζόρικη με τον ένα, κόψε αντιδράσεις και μετά πήγαινε στον δεύτερο άνετη και ξέροντας τι σε παίρνει και τι όχι. Έχεις πάντα και τον τρίτο για καβάτζα, αν δεν πιάσει ούτε η άνεση ούτε το ζοριλίκι.

Link to comment
Share on other sites

Αν το πρώτο συμβόλαιο σε καλύπτει,

 

apantas monh sou an se kaluptei .... eise kalumenh

 

an exeis hdh prosfores apla des tes me ena dikigoro oti kai na sou poume ston aera... einai aerologia

Link to comment
Share on other sites

Celestial, παρακαλώ κάνε επεξεργασία στο τελευταίο ποστ σου και γράψ' το με ελληνικούς χαρακτήρες. Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Melissoula, αν θες περισσότερες πληροφορίες ή συμβουλές ή οτιδήποτε και νομίζεις ότι μπορώ να σε βοηθήσω στείλε μου ένα mail ή κάτι τέτοιο.

Για τελική απάντηση στο τι είναι καλό συμβόλαιο, νομίζω το περιέγραψε σαφώς ο Μιχάλης.

Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula

Ε, ρε μελισσούλα, αν έχεις Λιβάνη, Καστανιώτη και Ψυχογιό να σε παρακαλάνε ποιος θα σε βγάλει στα ράφια, τότε παίχτο ζόρικη με τον ένα, κόψε αντιδράσεις και μετά πήγαινε στον δεύτερο άνετη και ξέροντας τι σε παίρνει και τι όχι. Έχεις πάντα και τον τρίτο για καβάτζα, αν δεν πιάσει ούτε η άνεση ούτε το ζοριλίκι.

Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Εμπλέκονται και συναισθηματικοί παράγοντες. Η συμπεριφορά κάποιων εκδοτών είναι πραγματικά συναρπαστική. Εχουν ένα ένσικτο και έναν τρόπο να ανταπόκρίνονται που πραγματικά δικαιολογεί το μέγεθός τους. Σου δίνει την αίσθηση ότι αν αυτοί πουν ότι ένα βιβλίο αξίζει αυτό είναι. Θα κολλήσεις ύστερα για ένα και δυο % που τυχόν θα σου προσφέρει κάποιος άλλος που για τους Χ λόγους δεν σου γεμίζει το μάτι ότι έχει το ίδιο sharp ενσικτο; Μόνο να σκεφτεί κανείς ότι το ενσικτο του ενός από του αλλουνού και ο τρόπος που δρούν μπορεί να σου αποφέρει, όχι πολλά, αλλά 10000 αντίτυπα λιγότερα ή περισσότερα, οι μικροδιαφορές σε ποσοστά προμήθειας εξαφανίζονται αμέσως.
Link to comment
Share on other sites

Άρα την απάντηση την ψιλοέχεις wink.gif

 

Παρεμπιπτόντως, μιλάμε για βιβλίο SFF;

 

Και ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ που είσαι σε αυτή την πλεονεκτική θέση. Το βιβλίο σου πρέπει να είναι διαμάντι!

Ανυπομονώ να μάθω για την έκδοσή του για να το πάρω!!!

Edited by dolph
Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula

Άρα την απάντηση την ψιλοέχεις wink.gif

 

E ναι, δεν εχεις κι άδικο. Απλά είναι η πρώτη μου φορά δεν έχω και τις γνώσεις οπότε όπως καταλαβαίνεις δεν ξέρω αν όλα είναι όπως πρέπει και μπορώ να αρχίσω να χοροπηδάω :-) !!

Link to comment
Share on other sites

E ναι, δεν εχεις κι άδικο. Απλά είναι η πρώτη μου φορά δεν έχω και τις γνώσεις οπότε όπως καταλαβαίνεις δεν ξέρω αν όλα είναι όπως πρέπει και μπορώ να αρχίσω να χοροπηδάω :-) !!

 

Πάντως δεν θα είναι κακό να συμβουλευτείς και κάναν ειδικό δικηγόρο ή την εταιρεία προστασίας συγγραφέων (κάπως έτσι λέγεται, δεν θυμάμαι).

Link to comment
Share on other sites

Aυτό που σκέπτομαι, και θα ήθελα γνώμες, είναι το εξής. Αν ένας πολύ δυνατός εκδοτικός οίκος,π.χ. Καστανιώτης, Πατάκης, Ψυχογιός, Μοντέρνοι Καιροί, Λιβάνης, Κέδρος σου βάζει τον γνωστό όρο περί των επομένων βιβλίων σου είναι κάποιο πρόβλημα αν τον δεχτείς; Αν ακόμη σου λέει ότι τα ποσοστά προμήθειας σου στο παρόν συμβόλαιο θα ισχύουν για τα επόμενα βιβλία σου που έχεις υποχρέωση να τους παρουσιιάσεις κατα πρωτεραιότητα, είναι κάποιο πρόβλημα; Αν το πρώτο συμβόλαιο σε καλύπτει, θέλω να πώ, τί πειράζει άν είσαι διαρκώς σε έναν εκδοτικό οίκο, όταν αυτός είναι από τους μεγαλύτερους και δυνατότερους του χώρου; Ποιός ο λόγος δηλαδή να φύγεις από τον ένα μελλοντικά για να πάς στον άλλον, αφού πανω κάτω όλοο αυτοί την ίδια καλή δουλειά κάνουν και τα ίδια μπεστ σελλερ φτιάχνουν; Σε έναν εκδότη Γ Εθνική να πώ οκ, να μήν δεχτείς τη δέσμευση για επόεμενα έργα σου, όμως άν παίζεις Α Εθνική και στις καλύτερες ομάδες υπάρχει κάποιος λόγος για τον οποίο ΔΕΝ θα έπρεπε να υπογράψεις τον όρο περί πρωτεραιότητας αξιολόγησης των επόμενων βιβλίων σου;

Αν κάνεις την τρελή, υπογράψεις με κακούς όρους αλλά κάνεις τη μεγάλη επιτυχία, τότε μπορείς στο επόμενο να αναδιαπραγματευθείς τους όρους. Κι αν ο οίκος σου δε συμφωνεί, μπορείς πάντα να δοκιμάσεις να κυνηγήσεις μεταγραφή και αφήνεις το νομικό τους τμήμα του νέου εκδοτικού να κανονίσει τη χαρτούρα.

Γενικά, βρες πρώτα εκδότη και μετά ασχολήσου με το συμβόλαιο. Τα όσα ειπώθηκαν (ειδικά από τον mman) είναι καλά ενδεικτικά για το τι παίζει.

Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula

Πάντως δεν θα είναι κακό να συμβουλευτείς και κάναν ειδικό δικηγόρο ή την εταιρεία προστασίας συγγραφέων (κάπως έτσι λέγεται, δεν θυμάμαι).

 

Δεν βρήκα τέτοια εταιρία ευχαριστώ πάντως. Η δικηγόρος μου ψάχνει για ειδικούς δικηγόρους, σίγουρα δεν θα είναι κακό να τους συμβουλευτώ, κάτσε να τους βρώ πρώτα.

 

Αν κάνεις την τρελή, υπογράψεις με κακούς όρους αλλά κάνεις τη μεγάλη επιτυχία, τότε μπορείς στο επόμενο να αναδιαπραγματευθείς τους όρους. Κι αν ο οίκος σου δε συμφωνεί, μπορείς πάντα να δοκιμάσεις να κυνηγήσεις μεταγραφή και αφήνεις το νομικό τους τμήμα του νέου εκδοτικού να κανονίσει τη χαρτούρα.

Γενικά, βρες πρώτα εκδότη και μετά ασχολήσου με το συμβόλαιο. Τα όσα ειπώθηκαν (ειδικά από τον mman) είναι καλά ενδεικτικά για το τι παίζει.

 

Αυτό δεν μπορεί να γίνει με τους μεγάλους εκδοτικούς. Αν τους αρέσει πολύ ένα βιβλίο σου πιο εύκολα θα δεχτούν να σου δώσουν μεγαλύτερα ποσοστά παρά να ΜΗ δεσμευτείς για τα επόμενα βιβλία σου. Προσωπικά το βρίσκω απόλυτα λογικό και δεν το έθιξα κάν. Χαίρομαι που επιβεβαιώνουν κι άλλοι τα λεγόμενα του mman γιατί με βάση αυτόν τον άξονα διαπραγματεύομαι και εγώ. Πιστεύω ότι άν διαπραγματευόμουν έχοντας υπόψη ότι η Δημουλίδου, στο πρώτο της συμβόλαιο με το Λιβάνη, που προφανώς αυτό ήταν που κράτησε τόσα χρόνια, πήρε 20%, θα ζητούσα ακατέβατα τουλάχιστον 16-17%, πράγμα που θα ήταν εκτός πραγματικότητας.

Edited by melissoula
Link to comment
Share on other sites

Πιστεύω ότι άν διαπραγματευόμουν έχοντας υπόψη ότι η Δημουλίδου, στο πρώτο της συμβόλαιο με το Λιβάνη, που προφανώς αυτό ήταν που κράτησε τόσα χρόνια, πήρε 20%, θα ζητούσα ακατέβατα τουλάχιστον 16-17%, πράγμα που θα ήταν εκτός πραγματικότητας.

 

Melissoula το "προφανώς" σου δεν ισχύει.

Στον συγκεκριμένο οίκο η συμβουλή μου είναι να μην διαπραγματευτείς ιδιαίτερα.

Επίσης υπογράφεις ξεχωριστό ποσοστό για κάθε βιβλίο. Δεν έχεις το ίδιο ποσοστό όταν είσαι πρωτοεμφανιζόμενος και το ίδιο στο 5ο σου βιβλίο.

Τέλος θα ήθελα να εξηγήσεις τη λογική σου. Γιατί αν παίρνει 20% η κυρία Δημουλίδου, θα πρέπει εσύ να είσαι στο 16%;

Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula
Melissoula το "προφανώς" σου δεν ισχύει.

Δηλαδή η Δημουλίδου είναι η μόνη που δεν δέσμευσαν τα μελλοντικά της βιβλία στου Λιβάνη όταν πρωτουπέγραψε;! Θα ειναι πολύ ενδιαφέρον να πείς, αν ξέρεις, πώς το κατάφερε αυτό.

....υπογράφεις ξεχωριστό ποσοστό για κάθε βιβλίο.
Εσύ θα υπέγραφες ποτέ κατι τέτοιο από την πλευρά κάποιου μεγάλου εκδοτικού; Να πάρεις δηλαδή έναν άγνωστο να τον/την κάνεις αστέρι κι ύστερα να τον/την αφήσεις να σου ζητάει ότι θέλει;

 

Τέλος θα ήθελα να εξηγήσεις τη λογική σου. Γιατί αν παίρνει 20% η κυρία Δημουλίδου, θα πρέπει εσύ να είσαι στο 16%;
Επειδή εμφανίζομαι πρώτη φορά.

 

 

Θέλω να επισημάνω κάτι πάντως εδώ. Να μήν δίνουμε λανθασμένες εντυπώσεις έστω και κατα λάθος αφού εδώ μπορεί να παρακολουθούν την συζήτηση και άλλοι συγγραφείς που προβληματίζονται για το πρώτο τους συμβόλαιο και όχι μόνο. Δεν νομίζω ότι υπάρχει ποσοστό 20% ! Οποιος πρωτοεμφανιζόμεμος ζητήσει ακόμη και 16% νομίζω ότι θα απορριφθεί δια ροπάλου. Και θα είναι μια καταστροφή που θα έχεις προκαλέσει εσύ Γιαννη έμμεσα με τις δηλώσεις σου περί του υποτιθέμενου 20% της "κυρίας Δημουλίδου".

 

Αν το έπαιρνε κάποιος, ακόμη και φτασμένος, αυτό το ποσοστό που λές θα υπήρχαν τόσες (που είναι πολλές) κατηγορηματικές δηλώσεις και σ'αυτο το τοπικ, σύμφωνα με τις οποίες δεν ζει ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ελληνας συγγραφέας απο την συγγραφή; Θα ήταν πολλοί έλληνες συγγραφείς εκκατομυριούχοι χωρίς καν να γράφουν άρθρα, μεταφράσεις κλπ όπως λέγεται σε αρκετά άλλα σχόλια οτι κάνουν οι φτασμένοι για να ζήσουν τελικά από τη συγγραφή.

 

Η Δημουλίδου στο κλαμπ που έχει στον Παθφαιντερ, ισχυρίζεται ότι πουλησε 79000 από το τελευταίο της βιβλίο. Αν έπαιρνε 20% στου Λιβάνη σίγουρα δεν έφυγε για ένα 2% παραπάνω οπότε ας πουμε ότι παίρνει 25% στον Ψυχογιο. Αυτό θα σημαίνε μόνο από αυτό το βιβλίο τους περί τα 200,000 ευρώ. Κι έχει βγάλει 14 βιβλία όλα μπεστ σέλλερ, δηλαδή περί το 1 εκ ευρώ σε δέκα χρονια δηλαδη περί τις 100,000 ευρώ το χρόνο πρό φόρων!!

 

Οπότε είτε θα πρέπει να σταματήσουμε να λέμε ότι θέλουμε για τα ποσοστά των συγγραφέων είτε, να σταματησουμε να αποθαρρύνουμε τους συγγραφείς ότι η συγγραφική στην Ελλάδα είναι τέχνη της πείνας.

Edited by melissoula
Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή η Δημουλίδου είναι η μόνη που δεν δέσμευσαν τα μελλοντικά της βιβλία στου Λιβάνη όταν πρωτουπέγραψε;! Θα ειναι πολύ ενδιαφέρον να πείς, αν ξέρεις, πώς το κατάφερε αυτό.

Εσύ θα υπέγραφες ποτέ κατι τέτοιο από την πλευρά κάποιου μεγάλου εκδοτικού; Να πάρεις δηλαδή έναν άγνωστο να τον/την κάνεις αστέρι κι ύστερα να τον/την αφήσεις να σου ζητάει ότι θέλει;

 

Θέλω να επισημάνω κάτι πάντως εδώ. Να μήν δίνουμε λανθασμένες εντυπώσεις έστω και κατα λάθος αφού εδώ μπορεί να παρακολουθούν την συζήτηση και άλλοι συγγραφείς που προβληματίζονται για το πρώτο τους συμβόλαιο και όχι μόνο. Δεν νομίζω ότι υπάρχει ποσοστό 20% ! Οποιος πρωτοεμφανιζόμεμος ζητήσει ακόμη και 16% νομίζω ότι θα απορριφθεί δια ροπάλου. Και θα είναι μια καταστροφή που θα έχεις προκαλέσει εσύ Γιαννη έμμεσα με τις δηλώσεις σου περί του υποτιθέμενου 20% της "κυρίας Δημουλίδου".

 

Αν το έπαιρνε κάποιος, ακόμη και φτασμένος, αυτό το ποσοστό που λές θα υπήρχαν τόσες (που είναι πολλές) κατηγορηματικές δηλώσεις και σ'αυτο το τοπικ, σύμφωνα με τις οποίες δεν ζει ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ελληνας συγγραφέας απο την συγγραφή; Θα ήταν πολλοί έλληνες συγγραφείς εκκατομυριούχοι χωρίς καν να γράφουν άρθρα, μεταφράσεις κλπ όπως λέγεται σε αρκετά άλλα σχόλια οτι κάνουν οι φτασμένοι για να ζήσουν τελικά από τη συγγραφή.

 

Η Δημουλίδου στο κλαμπ που έχει στον Παθφαιντερ, ισχυρίζεται ότι πουλησε 79000 από το τελευταίο της βιβλίο. Αν έπαιρνε 20% στου Λιβάνη σίγουρα δεν έφυγε για ένα 2% παραπάνω οπότε ας πουμε ότι παίρνει 25% στον Ψυχογιο. Αυτό θα σημαίνε μόνο από αυτό το βιβλίο τους περί τα 200,000 ευρώ. Κι έχει βγάλει 14 βιβλία όλα μπεστ σέλλερ, δηλαδή περί το 1 εκ ευρώ σε δέκα χρονια δηλαδη περί τις 100,000 ευρώ το χρόνο πρό φόρων!!

 

Οπότε είτε θα πρέπει να σταματήσουμε να λέμε ότι θέλουμε για τα ποσοστά των συγγραφέων είτε, να σταματησουμε να αποθαρρύνουμε τους συγγραφείς ότι η συγγραφική στην Ελλάδα είναι τέχνη της πείνας.

 

Σόρυ, έγινε κάποια παρεξήγηση, που νομίζω οφείλεται στο ότι παρερμήνευσες αυτά που έγραψα.

Και με θίγει λίγο το ύφος σου, δεν τα κατεβάζω απ' το κεφάλι μου. Κράτα ό,τι θες.

 

α. Κατά τη γνώμη μου ο πρωτοεμφανιζόμενος δεν είναι σε ιδιαίτερη θέση να διαπραγματευτεί. Ό,τι του δώσουν, αν θέλει το παίρνει. Επίσης η σημαντικότερη συμβουλή που έχω είναι το "keep it down to earth". Αν πας και τους πεις ότι ο Καλπούζος παίρνει 16%, θέλω κι εγώ κάτι που να το πλησιάζει γιατί γράφω καλά, είσαι χαμένος από χέρι (γνώμη μου).

 

β. Δεν είπα ότι δεν δέσμευσαν τη Χρυσιίδα. Κρίνοντας από τα δικά μου (και όσων φίλων το συμβόλαιο έχω δει), υπογράφεις ποσοστό ξεχωριστά για το κάθε βιβλίο. Δηλαδή στο πρώτο μπορεί να είσαι με 10% και στο δεύτερο να σε ανεβάσουν στο 12%.

 

γ. Για το αν υπάρχουν συγγραφείς που ζουν απ' το βιβλίο, το έχω ξανατονίσει στα αντίστοιχα τόπικ. Τον υπολογισμό τον έκανες. Βλέπεις ότι για μερικούς υπάρχουν λεφτά και καλά. Άλλωστε στον Ψυχογιό είναι μότο ότι οι συγγραφείς τους ζούνε από τα βιβλία τους (όχι χίλιοι συγγραφείς, έτσι; οι πέντε-δέκα που πουλάνε κάμποσες χιλιάδες αντίτυπα). Και ναι, είναι απολύτως λογικό ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στην Ελλάδα να βγάζει 100 χιλιάρικα τον χρόνο.

 

δ. Το ότι φεύγει από τον Χ εκδοτικό οίκο κάποιος, για να πάει στον Ψ, δεν είναι θέμα (αποκλειστικά) ποσοστών. Προηγούνται χίλια δυο και μετά πάνε τα ποσοστά. Για παράδειγμα ένας φίλος που μόλις έφυγε από έναν μικρό εκδοτικό για να πάει στον Λιβάνη, το έκανε για λόγους διανομής.

Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula

Μπήκα στον κόπο και βρήκα τα εξής:

 

1) Συνέντευξη του κυρίου Καστανιώτη σύμφωνα με την οποία τα royalties στην Ελλάδα είναι 10-15% μεγιστο. Επίσης στην ίδια συνέντευξη λέει ότι εδώ δίνουμε τις μεγαλύτερες προμήθειες κάτι που διαπίστωσα στην συνέχεια

 

2) εδώ και

3) εδω και

3) εδώ

 

 

Link to comment
Share on other sites

Μπήκα στον κόπο και βρήκα τα εξής:

 

1) Συνέντευξη του κυρίου Καστανιώτη σύμφωνα με την οποία τα royalties στην Ελλάδα είναι 10-15% μεγιστο. Επίσης στην ίδια συνέντευξη λέει ότι εδώ δίνουμε τις μεγαλύτερες προμήθειες κάτι που διαπίστωσα στην συνέχεια

 

2) εδώ και

3) εδω και

3) εδώ

 

 

Τα ξένα links για τα δικαιώματα δεν τα διάβασα.

Σύμφωνα με το νόμο, λοιπόν το 10% είναι το ελάχιστο ποσοστό που μπορεί να πάρει ο συγγραφέας (αυτό σημειωσέ το). Άρα 10 με 15% θα είναι ο μέσος όρος. Δεν το έχω μετρήσει.

Και δεν είπα ότι παίρνουν όλοι 20%. Τόσο θα παίρνουν τα τοπ ονόματα.

Δεν νομίζω ότι διαφωνούμε σε κάτι.

 

Θέλω να μείνει ως άποψη μου: όταν είσαι πρωτοεμφανιζόμενος θα πάρεις περίπου ό,τι σου δώσουν (αλλά είπαμε, για τα επόμενα βιβλία επαναδιαπραγματεύεσαι).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..