Jump to content

Διαπραγμάτευση συμβολαίων έκδοσης


Guest melissoula

Recommended Posts

Δηλαδή η Δημουλίδου είναι η μόνη που δεν δέσμευσαν τα μελλοντικά της βιβλία στου Λιβάνη όταν πρωτουπέγραψε;! Θα ειναι πολύ ενδιαφέρον να πείς, αν ξέρεις, πώς το κατάφερε αυτό.

Εσύ θα υπέγραφες ποτέ κατι τέτοιο από την πλευρά κάποιου μεγάλου εκδοτικού; Να πάρεις δηλαδή έναν άγνωστο να τον/την κάνεις αστέρι κι ύστερα να τον/την αφήσεις να σου ζητάει ότι θέλει;

 

Επειδή εμφανίζομαι πρώτη φορά.

 

 

Θέλω να επισημάνω κάτι πάντως εδώ. Να μήν δίνουμε λανθασμένες εντυπώσεις έστω και κατα λάθος αφού εδώ μπορεί να παρακολουθούν την συζήτηση και άλλοι συγγραφείς που προβληματίζονται για το πρώτο τους συμβόλαιο και όχι μόνο. Δεν νομίζω ότι υπάρχει ποσοστό 20% ! Οποιος πρωτοεμφανιζόμεμος ζητήσει ακόμη και 16% νομίζω ότι θα απορριφθεί δια ροπάλου. Και θα είναι μια καταστροφή που θα έχεις προκαλέσει εσύ Γιαννη έμμεσα με τις δηλώσεις σου περί του υποτιθέμενου 20% της "κυρίας Δημουλίδου".

 

Αν το έπαιρνε κάποιος, ακόμη και φτασμένος, αυτό το ποσοστό που λές θα υπήρχαν τόσες (που είναι πολλές) κατηγορηματικές δηλώσεις και σ'αυτο το τοπικ, σύμφωνα με τις οποίες δεν ζει ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ελληνας συγγραφέας απο την συγγραφή; Θα ήταν πολλοί έλληνες συγγραφείς εκκατομυριούχοι χωρίς καν να γράφουν άρθρα, μεταφράσεις κλπ όπως λέγεται σε αρκετά άλλα σχόλια οτι κάνουν οι φτασμένοι για να ζήσουν τελικά από τη συγγραφή.

 

Η Δημουλίδου στο κλαμπ που έχει στον Παθφαιντερ, ισχυρίζεται ότι πουλησε 79000 από το τελευταίο της βιβλίο. Αν έπαιρνε 20% στου Λιβάνη σίγουρα δεν έφυγε για ένα 2% παραπάνω οπότε ας πουμε ότι παίρνει 25% στον Ψυχογιο. Αυτό θα σημαίνε μόνο από αυτό το βιβλίο τους περί τα 200,000 ευρώ. Κι έχει βγάλει 14 βιβλία όλα μπεστ σέλλερ, δηλαδή περί το 1 εκ ευρώ σε δέκα χρονια δηλαδη περί τις 100,000 ευρώ το χρόνο πρό φόρων!!

 

Οπότε είτε θα πρέπει να σταματήσουμε να λέμε ότι θέλουμε για τα ποσοστά των συγγραφέων είτε, να σταματησουμε να αποθαρρύνουμε τους συγγραφείς ότι η συγγραφική στην Ελλάδα είναι τέχνη της πείνας.

Ερώτηση, μιλάμε για ποσοστά επί των πωλήσεων επί τη λιανική τιμή ή των εσόδων από την πώληση στα βιβλιοπωλεία/μεσάζοντες; Στη δεύτερη περίπτωση τα λεφτά μειώνονται κάπου στο μισό.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Arachnida

    16

  • greenmist

    11

  • Blondbrained

    11

  • dolph

    10

Guest melissoula
Και δεν είπα ότι παίρνουν όλοι 20%. Τόσο θα παίρνουν τα τοπ ονόματα.

Το υποθέτεις πάλι. Στο μεταξύ στο Λιβάνη η Δημουλίδου υπέγραψε πρώτη φορά. Αν έπαιρνε εκεί 20% στον Ψυχογιό παίρνει παραπάνω. Οπότε είναι σαν να λέμε ότι οι τοπ αμοιβές είναι ακόμη παραπάνω.

 

Για να ξέρουμε όλοι, ειδικά οι πρωτοεμφανιζόμενοι να διαπραγματευόμαστε σωστά, πρέπει να ξερουμε 2 πράγματα:

1) Ποιά είναι τα υψηλότερα royalties που δίνονται στην χώρα μας και

2) αν οι μεγάλοι εκδοτικοί δέχονται να σε κάνουν αστέρι και ύστερα εσύ να επαναδιαπραγματεύεσαι κάθε βιβλίο.

 

Στην ουσία και τα δυο λένε το ίδιο. Αν ξεκινώντας σου πούν ότι δεν θα επαναδιαπραγματευτείς όμως σου δώσουν 13% όταν το ταβάνι είναι στα 15% είσαι μαλλον καλά. Αν σου δώσουν 10% στο πρώτο σου βιβλίο και το δικαίωμα να επαναδιαπραγματεύεσαι σε κάθε συμβολαιο είναι ακόμη καλύτερα. Στα πέντε πετυχημένα βιβλία μπορεί να έχεις φτάσει να ανεβάζεις 2-3% στο κάθε ένα. Αρα ίσως κοντά και στο 25%! Όμως αν το ταβάνι είναι στο 15% όπως λέει ο κυριος Καστανιώτης τότε απλά έχεις χάσει 3% από τα πρώτα 5 βιβλία σου χωρίς λόγο, και έχεις κερδίσει ένα 2% από έκτο όποιυ με πολλά παζάρια θα έχεις φτάσει το 15%.

 

Ερώτηση, μιλάμε για ποσοστά επί των πωλήσεων επί τη λιανική τιμή ή των εσόδων από την πώληση στα βιβλιοπωλεία/μεσάζοντες; Στη δεύτερη περίπτωση τα λεφτά μειώνονται κάπου στο μισό.

Επί της ονομαστικής τιμής, που είναι η τιμή που δίνει στο βιβλίο ο εκδοτικός με την ανακοίνωση της έκδοσης του.

Link to comment
Share on other sites

Melissoula όσο χρήσιμες είναι οι εμπειρίες εκδομένων συγγραφέων, άλλο τόσο είναι και οι εμπειρίες όσων έχουν απλά προτάσεις. Με αυτή τη λογική θα ήθελα να σε ρωτήσω ποιές είναι οι προτάσεις που δέχθηκες και, αν θέλεις, ποιες οι αμφιβολίες σου σε αυτές. Επίσης πιστεύω πως θα βοηθούσε να διευκρινήσεις και το είδος του βιβλίου σου, τουλάχιστον αν είναι φανταστικό ή όχι καθώς η φανταστική λογοτεχνία συχνά τυγχάνει ιδιαίτερης μεταχείρισης -και στα συμβόλαια φυσικά.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Link to comment
Share on other sites

Το υποθέτεις πάλι. Στο μεταξύ στο Λιβάνη η Δημουλίδου υπέγραψε πρώτη φορά. Αν έπαιρνε εκεί 20% στον Ψυχογιό παίρνει παραπάνω. Οπότε είναι σαν να λέμε ότι οι τοπ αμοιβές είναι ακόμη παραπάνω.

 

Για να ξέρουμε όλοι, ειδικά οι πρωτοεμφανιζόμενοι να διαπραγματευόμαστε σωστά, πρέπει να ξερουμε 2 πράγματα:

1) Ποιά είναι τα υψηλότερα royalties που δίνονται στην χώρα μας και

2) αν οι μεγάλοι εκδοτικοί δέχονται να σε κάνουν αστέρι και ύστερα εσύ να επαναδιαπραγματεύεσαι κάθε βιβλίο.

 

Στην ουσία και τα δυο λένε το ίδιο. Αν ξεκινώντας σου πούν ότι δεν θα επαναδιαπραγματευτείς όμως σου δώσουν 13% όταν το ταβάνι είναι στα 15% είσαι μαλλον καλά. Αν σου δώσουν 10% στο πρώτο σου βιβλίο και το δικαίωμα να επαναδιαπραγματεύεσαι σε κάθε συμβολαιο είναι ακόμη καλύτερα. Στα πέντε πετυχημένα βιβλία μπορεί να έχεις φτάσει να ανεβάζεις 2-3% στο κάθε ένα. Αρα ίσως κοντά και στο 25%! Όμως αν το ταβάνι είναι στο 15% όπως λέει ο κυριος Καστανιώτης τότε απλά έχεις χάσει 3% από τα πρώτα 5 βιβλία σου χωρίς λόγο, και έχεις κερδίσει ένα 2% από έκτο όποιυ με πολλά παζάρια θα έχεις φτάσει το 15%.

 

 

Επί της ονομαστικής τιμής, που είναι η τιμή που δίνει στο βιβλίο ο εκδοτικός με την ανακοίνωση της έκδοσης του.

 

Χαίρομαι που συνεχίζουμε το τόπικ. Ευτυχώς με έχεις πετύχει σε διακοπές και έχω χρόνο :)

 

Εκτός αν κάποιος έχει να αναφέρει διαφορετική εμπειρία, ο πρωτοεμφανιζόμενος μπορεί να διαπραγματευτεί μετά το πρώτο βιβλίο του. Αυτό είναι γεγονός.

Το ότι η Δημουλίδου έφυγε για τον Ψυχογιό δεν σημαίνει ότι από 20% της δώσανε 25%. Γιατί έχεις κολλήσει με αυτό; Μπορεί απλούστατα να σημαίνει ότι από 20% της είπανε ότι "θα σου δίνουμε 18% (υποθετικά νούμερα) και θα έχεις εγγυημένη προώθηση ως το νούμερο 2 όνομά μας και εγγυημένα 70.000 αντίτυπα". Και τέλος πάντων το τόπικ σε λίγο θα ονομαστεί το "πολυθρύλητο συμβόλαιο της Δημουλίδου". Αν θες μπορείς να την κάνεις add στο facebook και να τη ρωτήσεις ό,τι θες. Είμαι σίγουρος ότι σε pm θα σου απαντήσει στα πάντα. Εγώ πιστεύω ότι παίρνει κάνα 20άρι. Δεν είμαι ο λογιστής της.

Λες επίσης ότι πρέπει να γνωρίζεις πόσο παίρνουν τα μεγάλα αστέρια στο χώρο όταν διαπραγματεύεσαι το πρώτο συμβόλαιο. Αυτό δεν είναι μέτρο σύγκρισης, έτσι; Για την ακρίβεια είναι το χειρότερο που μπορείς να κάνεις. Όταν υπογράφεις συμβόλαιο με τη Δόξα Δράμας δεν χρειάζεται να ξέρεις πόσα παίρνει ο Σισέ. Χρειάζεται να ξέρεις πόσα παίρνει ο αντίστοιχος παίχτης στη Νίκη Βόλου. Δεν θα συγκριθείς με τον Σισέ. Ξέχνα το πόσο παίρνει ο Σισέ.

Γενικά όσα χρειάζεται να ξέρεις τα έχει αναλύσει ο Μανωλιός.

 

Πάντως θα ήθελα σε pm τουλάχιστον να μου πεις προς τι όλο αυτό το ενδιαφέρον. Μπορεί να ήμουν σε θέση να βοηθήσω περισσότερο αν ήξερα με λεπτομέρειες την κατάσταση.

Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula
Με αυτή τη λογική θα ήθελα να σε ρωτήσω ποιές είναι οι προτάσεις που δέχθηκες και, αν θέλεις, ποιες οι αμφιβολίες σου σε αυτές.

Αυτό δεν μπορώ να το συζητήσω τώρα γιατί βρίσκομαι στη μέση της διαπραγμάτευσης των προτάσεων αυτών.

 

 

Εκτός αν κάποιος έχει να αναφέρει διαφορετική εμπειρία, ο πρωτοεμφανιζόμενος μπορεί να διαπραγματευτεί μετά το πρώτο βιβλίο του. Αυτό είναι γεγονός.

 

Δεν είναι γεγονός.

 

 

Το ότι η Δημουλίδου έφυγε για τον Ψυχογιό δεν σημαίνει ότι από 20% της δώσανε 25%. Γιατί έχεις κολλήσει με αυτό; Μπορεί απλούστατα να σημαίνει ότι από 20% της είπανε ότι "θα σου δίνουμε 18% (υποθετικά νούμερα) και θα έχεις εγγυημένη προώθηση ως το νούμερο 2 όνομά μας και εγγυημένα 70.000 αντίτυπα". Και τέλος πάντων το τόπικ σε λίγο θα ονομαστεί το "πολυθρύλητο συμβόλαιο της Δημουλίδου".

 

Μπορει στου Λιβάνη να μήν δίνουν το μαξ 15% που λέει ο κύριος Καστανιώτης, και στο Ψυχογιό απλά να της το έδωσαν. Ούτε το άλλο εναλλακτικό που είπες μπορεί να ισχύει. Δηλαδή τι; Αν πουλήσει 25000 που πάλι είναι μεγάλο νούμερο, θα πληρώσει ο Ψυχογιός στη Δημουλίδου 45000 τεμάχια επί 18%, αποζημίωση; Μυιθιστόρημα γράφουμε; Το "πολυθρυλητο συμβόλαιο" του 20% μάλλον είναι μόνο στην φαντασία σου, με τον μόνο θρύλο να τον φτιάχνεις μάλλον μόνο εσύ Γιάννη με τα σχόλια σου σ'αυτό το τόπικ. Γιατί για να τα πιστέψει και κάπόιος άλλος πρέπει να πιστέψει για κάποιους λόγους ότι :

 

1) ο κυριος Καστανιώτης βγήκε και είπε σε συνέντευξη στο ιν τζι αρ, ψέματα σε όλους τους έλληνες συγγραφείς

2) οι άλλοι έλληνες συγγραφείς που παίρνουν μεγαλύτερα ποσοστά φοβούνται να το περηφανευτούν και το κρατουν κρυφό καμάρι.

3) ενώ υπάρχουν ένα σωρό έλληνες συγγραφείς εκκατομυριουχοι, το επάγγελμα εξακολουθεί να θεωρείται τέχνη της πείνας

 

Όμως πιο πολύ φαίνεται να ταιριάζει με όσα γίνονται λέγονται και φαίνονται ότι

1) Ο κύριος Καστανιώτης λέει την αλήθεια και έτσι η συντριπτική πλειοψηφία των ελλήνων συγγραφέων είναι στο 10%

2) Η ελληνική αγορά είναι μικρή και το 10% συντριπτική πλειοψηφία, οπότε λογικό είναι η συγγραφική στην ελλάδα είναι στη συντριπτική της πλειοψηφία να είναι μια τέχνη πείνας

3) Απένατι σε τόσους πεινασμένους όσοι παίρνουν το πολυπόθητο 15% και ζουν από τη συγγραφή το μαθαίνουν και οι πέτρες και τέλος

4) Εξ αιτίας του μικρού αγοραστικού κοινού ακόμη και οι πολύ πετυχημένοι στη χώρα μας ΔΕΝ γίνονται εκκατομυριούχοι ΜΟΝΟ απο την ελληνική αγορά.

 

 

Λες επίσης ότι πρέπει να γνωρίζεις πόσο παίρνουν τα μεγάλα αστέρια στο χώρο όταν διαπραγματεύεσαι το πρώτο συμβόλαιο. Αυτό δεν είναι μέτρο σύγκρισης, έτσι; Για την ακρίβεια είναι το χειρότερο που μπορείς να κάνεις. Όταν υπογράφεις συμβόλαιο με τη Δόξα Δράμας δεν χρειάζεται να ξέρεις πόσα παίρνει ο Σισέ. Χρειάζεται να ξέρεις πόσα παίρνει ο αντίστοιχος παίχτης στη Νίκη Βόλου. Δεν θα συγκριθείς με τον Σισέ. Ξέχνα το πόσο παίρνει ο Σισέ.

 

Έχεις δίκιο, τα πράγματα είναι απλά στη Δόξα Δραμας. Αν όμως σε έχουν δεί και σε θέλουν Παναθηναικός Ολυμπιακός, για την πρώτη ομάδα, σου δίνουν πολύ καλές απολαβές όμως απαιτούν μακροετές και πολυ δεσμευτικό συμβόλαιο, τότε τι κάνεις; Μουλαρώνεις και λές ή επαναδιαπραγμάτευση ή τίποτα; Κι άν αυτά που σου δίνουν είναι όντως τα καλυτερα ή έστω πολυ κοντά σ'αυτά; Θα τα κλωτσούσες επειδη κάποιος έλεγε διάφορα εξωπραγματικά σε κάποιο φόρουμ; Για το πόσα υποτιθεται παίρνειο ο κάθε Σισέ. Πουθενά δεν λέει ότι στον πρώτο χρόνο σου δεν μπορείς κι εσύ να σκοράρεις το ίδιο ή και περισσότερο από τον κάθε Σισέ (ποιός είναι αυτός αλήθεια, εγώ τον Κριστιάνο Ρονάλντο ξέρω). Οπότε σε ενδιαφέρει πόσα παίρνει γιατί τόσα θα πρέπει να παίρνεις κι εσύ σε ένα χρόνο.

 

Πάντως θα ήθελα σε pm τουλάχιστον να μου πεις προς τι όλο αυτό το ενδιαφέρον. Μπορεί να ήμουν σε θέση να βοηθήσω περισσότερο αν ήξερα με λεπτομέρειες την κατάσταση.
Δεν απαντάω ούτε συζητάω με κανέναν κατ ιδίαν τίποτα. Οτι μπορώ να πώ το λέω εδώ. Επίσης το θέμα νομίζω ότι δεν ενδιαφέρει μόνο εμένα αλλά πάρα πολλούς εδώ. Προσωπικά διαπραγματεύομαι την έκδοση του πρώτου μου μυθιστορήματος με κάποιους από τους μεγαλύτερους εκδοτικούς οίκους. Όλοι είναι πολύ καλοί μαζί μου, δεν έχω το παραμικρό παράπονο, όμως όλοι θέλουν πόλύ δεσμευτικούς όρους (και φυσικά κανείς δεν μου έχει δώσει 20%! smile.gif ) Edited by melissoula
Link to comment
Share on other sites

Ποιοί είναι οι πολύ δεσμευτικοί όροι;

Μην μας πεις ανά εκδοτικό οίκο, αλλά κάνε μια λίστα με το σύνολο τους για να μάθουμε και εμείς σε παρακαλώ.

Link to comment
Share on other sites

Καλή επιτυχία στην έκδοση του νέου σου μυθιστορήματος τότε Μελισσούλα και καλή τύχη στις διαπραγματεύσεις. Αν σε βοηθάει, σκέψου πως υπάρχει κι η αντίστροφη πλευρά του νομίσματος, δηλαδή αν κάποιος σε θέλει για δέκα χρόνια, σημαίνει ίσως ότι πιστεύει σε σένα. Εκτός από κολακευτικό, δείχνει πρόθεση να επενδύσει πάνω σου, να προωθήσει το βιβλίο σου κ.ο.κ.

Και κάτι ακόμα, επειδή έχεις κολλήσει στη Δημουλίδου. Υπάρχουν χίλιες αιτίες για να λήξει μια συνεργασία, εκτός των ποσοστών. Φαντασία θα έχεις σίγουρα, υποθέτω πως θα μπορείς να βρεις μερικές ;-)

Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula

Κατ΄αρχήν ευχαριστώ όλους για τις ευχές τους και τις συμβουλές τους όποιες κι άν ήταν, κι εσένα Σόλονορ για την διαφορετική οπτική γωνία.Δεν έχεις καθόλου άδικο.

 

Για να επιστρέψουμε στο θέμα μιάς και σίγουρα θα ενδιαφέρει πολλούς ας πούμε γενικά και όχι συγκεκριμένα για ότι διαπραγματεύομαι εγώ. Μετά τα ποσοστά, τα royalties δηλαδή, που το εξαντλήσαμε, ας περάσουμε σε άλλους σημαντικούς όρους.

 

1) Διάρκεια συμβολαίου. Η διάρκεια εκφράζει για πόσο χρόνο ο εκδότης έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης του συγκεκριμένου έργου. Θα έλεγε κανείς αμέσως "όσο λιγότερο τόσο καλύτερα" όμως ας μήν βιαστούμε. Αυτό θα ίσχυε μόνο αν ο συγγραφέας σκόπευε, μετά το Χ χρόνο δέσμευσης, να βγάλει τα βιβλία πλέον με δικά του έξοδα, όντας εκείνος ο εκδότης. Όμως ο συγγραφέας γράφει, ο εκδότης εκδίδει. Υπάρχουν διάφορα σχήματα και παραλλαγές που άπτονται αυτού του όρου. Ο Καζαντζάκης ας πούμε, έκανε την γυναίκα του εκδότρια, και έπαιρνε πλέον το 100% του κέρδους που προέκυπτε από τα βιβλία του, αφού αυτά αποδεσμεύτηκαν από τους εκδοτικούς που τα είχαν πρωτοεκδόσει.

 

2) Υποχρέωση παρουσίασης για αξιολόγηση κατα πρωτεραιότητα στον εκδοτικό οίκο των επόμενων έργων του συγγραφέα. Μπορεί να ποικίλει από ένα έως όλα τα βιβλία του συγγραφέα για το διάστημα της σύμβασης. και

 

3) Τα επόμενα βιβλία έχουν τα ίδια ή επαναδιαπραγματεύσιμα ποσοστά προμηθειών και όρους. Προφανώς άν το πρώτο συμβόλαιο είναι σούπερ, το να διατηρήσεις τους ίδιους όρους και προμήθειες για όλα τα επόμενα είναι πολύ καλό.

 

Στην ουσία ο 3 είναι ο πυρηνικός όρος. Αν είσαι άγνωστος δεν έχεις σκοράρει ποτέ σε μάτς. Ο προικισμενος μάνατζερ όμως μιας ομάδας, αν σε δεί να παίζεις στην αλάνα, και έχει ένσικτο, ξέρει ότι θα σκοράρεις και στα μάτς και παντού, πρίν το κάνεις. Γι΄'αυτό σε θέλει. Για να σε βάλει αμέσως στην πρώτη ομάδα για να σε εκμεταλλευτεί όσο το δυνατόν συντομότερα και περισσότερο. Το "εκμεταλλευτεί" εδω δεν νοείται απαραίτητα με την κακή έννοια. Θα φροντίσει λοιπον επίσης να σε δέσει, ωστε να μήν του ζητάς τα μαλιοκέφαλά του μέσα σε ένα χρόνο.

 

Μπορεί ένας συγγραφέας να πεί ότι παραιτείται στο πρώτο βιβλίο όλων των επιπλέον δικαιωμάτων, προκειμένου να διατηρήσει την ελευθερία διαπραγμάτευσης. Ωστε αφού γίνει γνωστός να παζαρέψει ότι θέλέι. Αυτό όμως είναι δίκοπο μαχαίρι. Κατ'αρχήν άν το βιβλίο φαίνεται να αξίζει μάλλον κανείς μάνατζερ δεν θα το δεχτεί ακόμη κι άν του πείς οτι υπογράφεις με 8%. Επίσης είναι δίκοπο μαχαίρι και για τον συγγραφέα κι άν ακόμη το περάσει. Αν δώσεις ένα βιβλίο που αξίζει με 8% για να διατηρήσεις την ελευθερία σου και το βιβλίο γράψει 250,000 αντίτυπα εσύ θα έχεις χάσει τότε τα μαλιοκέφαλα σου.

 

Όπως βλέπετε σε καμία περίπτωση δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα.

Edited by melissoula
Link to comment
Share on other sites

Παρακαλώ όλους, και ειδικά τους mods, αν αυτό το post φανεί προς στιγμήν να ολισθαίνει προς το off-topic, να φανούν υπομονετικοί.

 

melissoula:

 

Το γεγονός ότι τρεις μεγάλοι εκδοτικοί προσπαθούν να δεσμεύσουν από τώρα τα ποσοστά σου για όλα τα μελλοντικά βιβλία σου μαζί τους, δεν σημαίνει ότι αυτό συμβαίνει και με κάθε πρωτοεμφανιζόμενο. Προφανώς για όσους φαίνονται λιγότερα υποσχόμενοι, οι εκδοτικοί δεν είναι τόσο δεσμευτικοί, τουλάχιστον όχι όλοι. Μην γενικεύεις λοιπόν και μην δημιουργείς εντυπώσεις που δεν ισχύουν καθολικά.

 

Τρεις μεγάλοι εκδοτικοί κονταροχτυπιούνται για χάρη σου. Τα θερμά μου συγχαρητήρια, όχι τόσο για τα χρήματα που σίγουρα θα βγάλεις όσο για το ότι σίγουρα πρέπει να έχεις γράψει κάτι εμπορικό και (πιθανότατα) και ποιοτικό. Όμως, στο μοναδικό άλλο τόπικ που έχεις ποστάρει είχες δηλώσει (και ζητώ συγγνώμη εκ των προτέρων αν κάνω λάθος) ότι δεν προλαβαίνεις να γράψεις. Εδώ μας τα αλλάζεις. Και χρειάστηκαν πάνω από 80 posts σ' αυτό εδώ το topic για να παραδεχτείς ότι έχεις έτοιμο ένα βιβλίο προς έκδοση. Δεν θα ήταν πολύ καλύτερα για όλους να ξέραμε από την αρχή για τι μιλάμε; Και μετά από 100 περίπου posts (εκτός αν δεν το πρόσεξα κάπου μέσα στη βροχή) δεν έχεις καταδεχτεί ακόμα να απαντήσεις στην ερώτηση αν το βιβλίο σου ανήκει στο χώρο του Φανταστικού.

Κατ' αρχήν είναι θέμα ευγένειας. Ζητάς από ανθρώπους που έχουν εκδόσει βιβλία να ξεφωνίσουν δημόσια τους όρους των συμβολαίων τους ("δελεάζοντάς" τους μάλιστα να "κάνουν φιγούρα") ενώ εσένα σου βγάζουμε με το τσιγκέλι τις πληροφορίες που θα μας βοηθούσαν να σε ενημερώσουμε σωστά, σύμφωνα με αυτά που ξέρουμε τουλάχιστον.

Και δεν είναι θέμα περιέργειας. Δεν είναι τό ότι αυτό είναι ένα φόρουμ που ασχολείται με το Φανταστικό και όχι την ρεαλιστική τέχνη. Δεν είμαστε κλειστό γκέτο εδώ, ούτε θα σε αποπέμπαμε. Είναι ότι τόσες μέρες μπορεί να σου λέμε μπαρούφες! Αν το βιβλίο σου δεν κινείται στον χώρο του Φανταστικού, τότε θα πρέπει να πετάξεις σίγουρα τα μισά από τα δικά μου τουλάχιστον posts, αφού αναφέρονται στο περίφημο πακέτο του "πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα του Φανταστικού" και μαζί βέβαια και όλο τον χρόνο που τους αφιέρωσα. Μήπως θα μπορούσα επιτέλους να πληροφορηθώ αν το έκανα τσάμπα;

 

Κλείνω με μια συμβουλή που αν θέλεις την πετάς πάραυτα στα σκουπίδια: Αν δεν είσαι η Χρύσα Δημουλίδου, ξεκόλα καμιά φορά από το πόσα πήρε ή παίρνει ή δεν παίρνει η Χρύσα Δημουλίδου... Και, άποψή μου, μην δίνεις πια τόσο βάρος στο οικονομικό, δεν πρόκειται να ζήσεις απ' αυτό στην Ελλάδα, ακόμα κι αν είσαι στον χώρο του mainstream. Αν δεν γίνομαι κατανοητός δεν πρόκειται ποτέ γράφοντας και πουλώντας αποκλειστικά λογοτεχνία να μπορέσεις να καλύψεις επί χρόνια, λογαριασμούς, φαγητό, ένδυση, διασκέδαση, ασφάλιση, φόρους, αρρώστιες, παιδιά, σκυλιά, γατιά, αυτοκίνητα, ενοίκια, σύνταξη και ό,τι άλλο περιλαμβάνει μια μέση, "φυσιολογική" ζωή. Σου εύχομαι με όλη μου την καρδιά να βγω ψεύτης. Αλλά δεν το βλέπω.

Edited by mman
Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula
.... Όμως, στο μοναδικό άλλο τόπικ που έχεις ποστάρει είχες δηλώσει (και ζητώ συγγνώμη εκ των προτέρων αν κάνω λάθος) ότι δεν προλαβαίνεις να γράψεις.
Τώρα. Με τόσο που γράφω εδώ μέσα βρε παιδιά μαζί με τις άλλες μου υποχρεωσεις (παιδιά, σκυλιά, γατιά) τι να προλάβω; :D.
Δεν θα ήταν πολύ καλύτερα για όλους να ξέραμε από την αρχή για τι μιλάμε;
Απο την αρχή ξέρουμε για τί μιλάμε: Διαπραγμάτευση συμβολαίων έκδοσης. Όλες οι πληροφορίες που συζητάμε εδω την αφορούν.
Και μετά από 100 περίπου posts (εκτός αν δεν το πρόσεξα κάπου μέσα στη βροχή) δεν έχεις καταδεχτεί ακόμα να απαντήσεις στην ερώτηση αν το βιβλίο σου ανήκει στο χώρο του Φανταστικού.
Συγγνωμη το αμελησα σαν επουσιωδες (στο συγκεκριμένο θέμα). Δεν ανήκει.
.....ενώ εσένα σου βγάζουμε με το τσιγκέλι τις πληροφορίες που θα μας βοηθούσαν να σε ενημερώσουμε σωστά, σύμφωνα με αυτά που ξέρουμε τουλάχιστον.
Με ενημερώσατε μια χαρά, και νομίζω οτι όλοι όσοι διαβάσανε το θέμα αποκόμισαν επίσης πολλές και χρήσιμες πληροφορίες. Προσωπικές λεπτομέρειες δεν ανέφεραν ουτε αυτοί που έχουν κάνει συμβόλαια, θα αναφέρω εγώ που είμαι στη μεση διαπραγμάτευσης; Θέλεις να με χαντακώσεις βρε Μιχάλη μου;
Και, άποψή μου, μην δίνεις πια τόσο βάρος στο οικονομικό, δεν πρόκειται να ζήσεις απ' αυτό στην Ελλάδα, ακόμα κι αν είσαι στον χώρο του mainstream.
Να το πάλι. Κι ύστερα κτίζουν άλλοι θρύλους για εκκατομυριούχους και αστρονομικά ποσοστά Edited by melissoula
Link to comment
Share on other sites

Θα σταθώ μόνο σ' ένα απ' αυτά που είπες κι αυτό είναι πως το βιβλίο σου δεν ανήκει στον χώρο του φανταστικού. Δεν είναι επουσιώδες. Είναι τραγικά ουσιώδες για πολλούς λόγους, μερικοί απ' τους οποίους είναι:

 

α) ότι για σελίδες επί σελίδων μιλάς επί ανίσοις όροις με άτομα τα οποία έφτυσαν αίμα για να εκδώσουν βιβλία ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ. Ένα (καλό) μέινστριμ κείμενο βρίσκει πολύ πιο εύκολα τον δρόμο του προς τους εκδοτικούς, τα ράφια και τους αναγνώστες απ' ότι ένα κείμενο φαντασίς.

β) εκθέτεις τους προβληματισμούς σου όχι σ' ένα φόρουμ συγγραφής, αλλά σ' ένα φόρουμ φαντασάδων που έχει σαν παρακλάδι του και την συγγραφή λογοτεχνίας του φανταστικού. Δε νομίζω κάποιος από εδώ να 'χει εκδώσει μέινστριμ για να μπορέσει να σου δώσει τα φώτα του.

γ) τόσες μέρες σπάμε τα κεφάλια μας απ' το απλό γεγονός ότι κάποιοι νομίζαμε πως σε κυνηγούσαν εκδοτικοί για να βγάλουν βιβλίο φαντασίας κι αναρωτιόμασταν τι τόσο λάθος κάνουμε τόσο καιρό όσοι κυνηγάμε εμείς τους εκδοτικούς για να δούμε τα βιβλία μας σε hard cover.

 

Θα σε συμβούλευα ν' αλιεύσεις απόψεις από φόρουμ συγγραφής μέινστριμ λογοτεχνίας. Νομίζω πως οι δικές τους συμβουλές θα ήταν ουσιαστικότερες απ' τις δικές μας.

Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula

γ) τόσες μέρες σπάμε τα κεφάλια μας απ' το απλό γεγονός ότι κάποιοι νομίζαμε πως σε κυνηγούσαν εκδοτικοί για να βγάλουν βιβλίο φαντασίας κι αναρωτιόμασταν τι τόσο λάθος κάνουμε τόσο καιρό όσοι κυνηγάμε εμείς τους εκδοτικούς για να δούμε τα βιβλία μας σε hard cover.

 

Paperback κατ'αρχήν μάλλον το βλέπω πιο πιθανό.

 

Τώρα θα πρέπει να χαλάρωσες που ξέρεις ότι το δικό μου βιβλίο δεν είναι φάντασυ.

 

Πάντως τα royalties για τα οποία μιλούσε ο κ. Καστανιώτης αφορούν μέγιστα και ελάχιστα. Το θέμα δηλαδή είναι χρήσιμο για όλους. Τα μέγιστα μπορεί να αφορούν τα mainstream και τα ελάχιστα το δικό σου είδος επειδή ίσως στην Ελλάδα να μήν πουλάει τόσο. Ομως όπως είδαμε εκδίδονται και φάντασυ βιβλία και από μεγάλους εκδοτικούς μάλιστα. Αρα δεν είναι απαραίτητο όπως λές, ενας φάντασυ συγγραφέας να κυνηγάει αντί να τον κυνηγάνε.

 

Υπαρχουν δυο συγγραφείς φάντασυ εδώ όπως είδα, ένας στου Λιβάνη και ένας που όπως λέει έχει υπογράψει στου Πατάκη. Σίγουρα θα μπορουσαν να σε φωτίσουν σχετικά με ρογιαλτις, όρους κλπ, ακριβώς με την ευκαιρία του θέματος που άνοιξα. Λυπάμαι άν τήρησαν σιγήν ιχθύος και δεν εδωσαν καμία πληροφορία. Ο ένας δυστυχώς για σένα, δεν απάντησε καθόλου ο δέ Γιάννης αφιέρωσε πόσα πόστ να μιλάει για τα υποτιθέμενα ποσοστά της κυρίας Δημουλίδου.:mf_surrender:Ίσως τώρα που διαμαρτυρήθηκες μιλήσουν κι αυτοί περισσότερο για συμβόλαια φάντασυ, ακριβώς δηλαδή αυτά που σε απασχολούν. Εγώ, μια φορά το θέμα το άνοιξα, δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο, αφού δεν γράφω στο είδος σου.

 

 

Θα σε συμβούλευα ν' αλιεύσεις απόψεις από φόρουμ συγγραφής μέινστριμ λογοτεχνίας. Νομίζω πως οι δικές τους συμβουλές θα ήταν ουσιαστικότερες απ' τις δικές μας.

Θα είναι μεγάλη εξυπηρέτηση άν μπορείς να δώσεις ένα λίνκ.

Edited by melissoula
Link to comment
Share on other sites

melissoula, όλο λες ότι το θέμα αφορά όλους, βλέπω όμως ότι είσαι η μόνη / ο μόνος που ρωτάς. Θα παρακαλούσα, λοιπόν, εάν ενδιαφέρεται και κανείς άλλος να συμμετέχει στη συζήτηση να το κάνει. Διαφορετικά ας περιοριστεί αυτό το θέμα σε μια ιδιωτική συζήτηση - εφόσον μάλιστα η απορία σου δεν αφορά τον χώρο του SF&F.

 

Χαίρομαι που η κοινότητά μας έχει αρκετούς καλοπροαίρετους ανθρώπους που με την εμπειρία τους θέλησαν να φωτίσουν τα πρώτα σου εκδοτικά βήματα. Αναρωτιέμαι αν, μόλις ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις σου με τους εκδοτικούς οίκους, θα επιστρέψεις την εξυπηρέτηση αυτή στην κοινότητά μας και θα μοιραστείς μαζί μας την εμπειρία σου και τα διδάγματα που πήρες από αυτήν.

 

Η μελισσούλα, αφού μαζέψει το νέκταρ από τα διάφορα λουλουδάκια, δεν το τρώει μόνη της αλλά το γυρνάει στο μελίσσι της.

Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula

melissoula, όλο λες ότι το θέμα αφορά όλους, βλέπω όμως ότι είσαι η μόνη / ο μόνος που ρωτάς. Θα παρακαλούσα, λοιπόν, εάν ενδιαφέρεται και κανείς άλλος να συμμετέχει στη συζήτηση να το κάνει. Διαφορετικά ας περιοριστεί αυτό το θέμα σε μια ιδιωτική συζήτηση - εφόσον μάλιστα η απορία σου δεν αφορά τον χώρο του SF&F.

 

Χαίρομαι που η κοινότητά μας έχει αρκετούς καλοπροαίρετους ανθρώπους που με την εμπειρία τους θέλησαν να φωτίσουν τα πρώτα σου εκδοτικά βήματα. Αναρωτιέμαι αν, μόλις ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις σου με τους εκδοτικούς οίκους, θα επιστρέψεις την εξυπηρέτηση αυτή στην κοινότητά μας και θα μοιραστείς μαζί μας την εμπειρία σου και τα διδάγματα που πήρες από αυτήν.

 

Η μελισσούλα, αφού μαζέψει το νέκταρ από τα διάφορα λουλουδάκια, δεν το τρώει μόνη της αλλά το γυρνάει στο μελίσσι της.

 

Τεταρτε,

 

Θα ζητήσω 17% ακατεβατα, και δικαίωμα να διαπραγματεύομαι σε κάθε επόμενο βιβλίο. Αμα μου κάτσει υπόσχομαι ότι θα κάνω πάρτυ και θα σας καλέσω όλους.

Link to comment
Share on other sites

α χα δεν ειναι φανταζυ ... ειπα κι εγω :p ειχα ψαρωσει οτι εισε η επόμενη ροουινγκ κι ετσι.

 

Αυτο οντως αλάζει πολύ τα δεδομένα, οντως ενα μεινστριμ βιβλίο μπορει να κάνει τρελλές πωλήσεις οποτε έχει νόημα το ποσοστό δε μιλάμε για 5 -10 χιλιάδες αντίτυπα ( το ελ΄πιζω για σένα δηλαδή ) επίσεις θα σου πρότεινα υπο αυτό το φώς να εισε προσεχτική για οποιοδήποτε όρο δεσμεύει τα δικαιόματα για μεταφορα του κειμένου σου σε άλλη μορφή

 

Φορουμ μεινστριμάδων δεν υπάρχει απο όσο ξέρω διοτι το μεινστριμ εχει μαρούλι πραγμα που καθιστά την ανταλαγή απόψεων πολύ ποιο δύσκολη ( ελλαδα power ).

 

Παντως ειμαι βέβειος οτι θα θέλαμε να μάθουμε πως πήγε το εγχείρημα σου ( απο την αρχή του ως το τέλος ), γιατι δε ξέρεις ποτε τι γίνεται, μπορει αυριο να το γυρίσει κανείς σε μεινστριμ και τοτε αυτο το τόπικ ισως εξυπηρετησεις σαν " οδηγος"

Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula

α χα δεν ειναι φανταζυ ... ειπα κι εγω :p ειχα ψαρωσει οτι εισε η επόμενη ροουινγκ κι ετσι....

.....Παντως ειμαι βέβειος οτι θα θέλαμε να μάθουμε πως πήγε το εγχείρημα σου ( απο την αρχή του ως το τέλος ), γιατι δε ξέρεις ποτε τι γίνεται, μπορει αυριο να το γυρίσει κανείς σε μεινστριμ και τοτε αυτο το τόπικ ισως εξυπηρετησει σαν " οδηγος"

 

Τώρα τα λές καλά γιατί ο Τέταρτος ήταν μάλλον άδικος προηγουμένως. Φυσικά και το τοπικ εξυπηρετεί πάρα πολλούς με πολλούς τρόπους, (και ελπίζω όλοι να κατάλαβαν ότι αν ζητήσουν 17% θα φάνε πόρτα στα σίγουρα, μη πάρω και κανένα στο λαιμό μου πανω στη πλάκα).

 

Ολοι μπορούν να ρωτήσουν, απλά όποιος ενδιαφέρεται ρωτάει. Και η Σόνια αντί να μου γκρινιάζει τί απάντησα και τί όχι, μπορούσε να ρωτήσει αυτά που ήθελε για την πληροφόρησή της εδώ, ειδικά όταν οι συμφορουμίστες της γράφουν στο είδος της. Περισσότερες απαντήσεις θα έπαιρνε απόσες πήρα εγώ για το δικό μου είδος.

 

Επίσης Σόνια μιας και σε έπιασε το παράπονο, δες αυτό που μόλις αναφέρθηκε. Ροουλινγκ... Να πουμε και Κίνγκ; Το είδος με το οποίο ασχολείστε εδώ είναι παγκοσμίως το πιο προσοδοφόρο, απλά όπως φαίνεται στην Ελλάδα δεν έχει κάνει ακόμη κανείς τους εκδοτικούς να τον κυνηγήσουν. Γι'αυτό όμως δεν φταίει το Φάντασυ ή η ελληνική αγορά.

Edited by melissoula
Link to comment
Share on other sites

Μελισσούλα, μιας που περάσαμε στο ζουμί, δηλαδή τη διαπραγμάτευση, νομίζω πως αυτό που μετράει είναι τι σου έχουν ήδη προτείνει. Ωστόσο σε κάθε περίπτωση, αν ήμουν στη θέση σου, θα ζητούσα 10% για το πρώτο και δικαίωμα επαναδιαπραγμάτευσης στα επόμενα βιβλία. Άντε, αν δε θες να σε πιάσουν με τίποτα κότσο, πρότεινε ίσως μεγαλύτερα ποσοστά αν ξεπεράσει τα 2000 αντίτυπα (π.χ. 10% ως 2.000, 12 ως 4.000 κλπ). Όπως και να έχει καλή τύχη!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Γι'αυτό όμως δεν φταίει [...] η ελληνική αγορά.

 

melissoula, γιατί δεν δοκιμάζεις να γράψεις και να προσπαθήσεις να πουλήσεις ένα βιβλίο Φανταστικής Λογοτεχνίας στην Ελλάδα -με το δικό σου (Ελληνικό φαντάζομαι) όνομα φυσικά;

Εννοείται ότι ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα είχε να ξεκινούσες από τους ίδιους μεγάλους οίκους που σε κυνηγάνε τώρα.

Αν τα καταφέρεις, όλοι εμείς θα κερδίσουμε ένα (πιθανότατα) εξαιρετικό βιβλίο του είδους και θ' ανοίξει ο δρόμος και για όσους από μας έχουν το απαιτούμενο επίπεδο γραφής.

Επίσης, αν τα καταφέρεις, μην ξεχάσεις να συγκρίνεις τους όρους που σου προσφέρθηκαν με αυτούς που σου προσφέρονται τώρα -για να μη μιλήσουμε για την ευκολία με την οποία αυτό θα γίνει.

Αν δεν τα καταφέρεις, τότε ίσως έχεις μια πιο σφαιρική άποψη για το κατά πόσο φταίει η ελληνική αγορά.

Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula

melissoula, γιατί δεν δοκιμάζεις να γράψεις και να προσπαθήσεις να πουλήσεις ένα βιβλίο Φανταστικής Λογοτεχνίας στην Ελλάδα -με το δικό σου (Ελληνικό φαντάζομαι) όνομα φυσικά;

Εννοείται ότι ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα είχε να ξεκινούσες από τους ίδιους μεγάλους οίκους που σε κυνηγάνε τώρα.

Αν τα καταφέρεις, όλοι εμείς θα κερδίσουμε ένα (πιθανότατα) εξαιρετικό βιβλίο του είδους και θ' ανοίξει ο δρόμος και για όσους από μας έχουν το απαιτούμενο επίπεδο γραφής.

Επίσης, αν τα καταφέρεις, μην ξεχάσεις να συγκρίνεις τους όρους που σου προσφέρθηκαν με αυτούς που σου προσφέρονται τώρα -για να μη μιλήσουμε για την ευκολία με την οποία αυτό θα γίνει.

Αν δεν τα καταφέρεις, τότε ίσως έχεις μια πιο σφαιρική άποψη για το κατά πόσο φταίει η ελληνική αγορά.

 

Solonor εχεις υπογράψει καποια φορά συμβόλαιο; Κάτι άλλο. Προηγουμένως αναφέρθηκε ότι η επαναδιαπραγμάτευση είναι δεδομένη. Θα έλεγα από ότι βλέπω ότι να μήν την θεωρεί δεδομένη κανένας με μεγάλους εκδοτικούς γιατι μπορεί να χαλάσεο συμφωνίες που αλλιώς θα προχωρούσαν. Ειδικά όσο περισσότερο τους αρέσουν τα γραπτά σας, τόσο πιο πολύ θα αποκλείεται να σας δώσουν δικαίωμα επαναδιαπραγμάτευσης νομίζω.

 

Μιχάλη, ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη όμως δεν νομίζω ότι μπορώ να γράψω φάντασυ. Με ενδιαφέρει η πραγματικότητα και γι'αυτήν γράφω. Αν έχω διαβάσει λίγο είναι Κινγκ. Να σκεφτείς ότι δεν είχα δεί τον άρχοντα των δακτυλιδιών πρίν τον δούνε τα παιδιά μου, όσο για τον Χαρρυ Πότερ ακόμη απορώ τί του βρίσκουν. Είμαι το ίδιο νυχτωμένη προφανώς όσο ενας φανατικός αναγνώστης Αγκάθα Κρίστι που ξαφνικά διαβάζει ένα αισθηματικό άρλεκιν. Βεβαια με τη φαντασία μου μπορώ να προβλέψω ότι πρέπει να είναι εξαιρετικά διασκεδαστικό για τον συγγραφέα να γράφει φαντασυ. Δράκοι, μαγεία, ξωτικά θρύλοι... Και ο τρόμος επίσης έχει τη διασκέδαση ότι κάνεις απίθανα πράγματα στους πρωταγωνιστές σου, πραγματικά μπορείς να βγάλεις το άχτι σου πανω τους.Διασκεδάζοντας την ίδια στιγμή και με τον τρόμο που προκαλείς στους αναγνώστες, το πιάνω σωστά; (όμως θα βγούμε οφ τοπικ τώρα και θα μας την πέσει ο τεταρτος)

Edited by melissoula
Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι γεγονός.

 

Το "πολυθρυλητο συμβόλαιο" του 20% μάλλον είναι μόνο στην φαντασία σου, με τον μόνο θρύλο να τον φτιάχνεις μάλλον μόνο εσύ Γιάννη με τα σχόλια σου σ'αυτό το τόπικ.

 

Σόρυ έλειπα για μία μέρα στην Κοζάνη. Ήταν πολύ όμορφα, αν δεν έχετε πάει να την επισκεφθείτε.

 

Μελισσούλα συνεχίζεις να με προσβάλεις και δεν μπορώ να καταλάβω το λόγο.

Ξεκίνησες ένα τόπικ που δείχνει ότι είναι για ένα θέμα που σε ενδιαφέρει άμεσα. Και προσπάθησα με πολλή υπομονή να σε βοηθήσω. Το επόμενο που έχω να κάνω για να σε πείσω ότι μπορείς (γενικά) να επαναδιαπραγματευτείς το ποσοστό των επόμενων βιβλίων, είναι να σκανάρω το συμβόλαιό μου.

Οι γνώσεις μου φτάνουν ως εδώ. Η υπόθεση του να υπάρχουν 3 μεγάλοι εκδοτικοί που θέλουν διακαώς ένα βιβλίο, ξεφεύγει απ' τα στενά όρια της εμπειρίας μου. Υποθέτω ότι ο καθένας ξεχωριστά δεν ξέρει ότι μιλάς και με τους άλλους (υπολογίζοντας ότι υπέγραψες προσύμφωνα όταν παρέδωσες το δακτυλόγραφο). Άρα είναι σωστό να μην θέλεις να αποκαλύψεις δημόσια περισσότερες λεπτομέρειες.

 

Θα περιμένω με ανυπομονησία την εξέλιξη της υπόθεσής σου. Σου εύχομαι να πετύχεις το καλύτερο δυνατό συμβόλαιο.

Και όταν με το καλό βγει το βιβλίο, θα ήθελα μία συνέντευξη σου στο bookmarks.

 

ΥΓ Ο Λευτέρης είμαι σίγουρος ότι είναι Ιθάκη και απολαμβάνει τις διακοπές του.

Edited by Arachnida
Link to comment
Share on other sites

Βεβαια με τη φαντασία μου μπορώ να προβλέψω ότι πρέπει να είναι εξαιρετικά διασκεδαστικό για τον συγγραφέα να γράφει φαντασυ. Δράκοι, μαγεία, ξωτικά θρύλοι...

 

This is more or less the opinion of the average Greek reader. Κι αυτό δεν είναι το κατάλληλο τόπικ για ν' αναλύσουμε τι είναι κι αν είναι διασκεδαστική ή εύκολη η συγγραφή βιβλίων φαντασίας. Αλλά μπορούν τα λόγια σου να σου δώσουν μια μικρή ιδέα για το πώς αντιμετωπίζεται στην Ελλάδα η λογοτεχνία του φανταστικού και κατά πόσο ένας μεγάλος εκδοτικός οίκος είναι διατεθειμένος να επενδύσει σε κάτι που η πλειοψηφία των αναγνωστων θεωρεί παραμυθάκι (στην καλύτερη περίπτωση) ή το αποτέλεσμα δράκων, μάγων, ξωτικών και θρύλων στο μπλέντερ. Στο εξωτερικό, ίσως θα σε ενδιέφερε να μάθεις, η λογοτεχνία του φανταστικού αντιμετωπίζεται πολύ πιο ώριμα και σοβαρά γι αυτό και βγαίνουν αξιόλογοι συγγραφείς φαντασίας που έρχονται μετεφρασμένοι ή κινηματογραφημένοι στην χώρα μας. Ο Τόλκιν, στον οποίο αναφέρεσαι σαν ταινία τυγχάνει να είναι ο δημιουργός ενός επικού αριστουργήματος κι επίσης τυγχάνει να θεωρείται ένας απ' τους πατέρες της λογοτεχνίας του φανταστικού και πηγή έμπνευσης για περισσότερους ανθρώπους απ' όσους μπορείς να φανταστείς και σε περισσότερους τομείς απ' όσους τυχόν γνωρίζεις. Διδάσκεται στα σχολεία της Βρεττανίας ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών με τους δράκους και τους μάγους και τα ξωτικά του. Και δεν είναι στο ίδιο μάθημα με την Χιονάτη και τους εφτά νάνους. Η εκεί αγορά αγκαλιάζει το φανταστικό, όχι σαν το παραστρατημένο παιδί της λογοτεχνίας, αλλά σαν ένα απ' τα πιο άξια και αγαπητά. Δεν συνεχίζω, γιατί θα σπαμμάρω ατελείωτα και γιατί δεν έχει νόημα, μιας και δεν έχεις ουδεμία επαφή με τον κλάδο. Allow me only one last thing. Κάθε Σεπτέμβρη, στην Οξφόρδη, λαμβάνει χώρα το Oxonmoot. Μια συνάντηση ανθρώπων απ' όλο τον κόσμο (έχοντας πάει, συνάντησα κόσμο από Αμερική και Κινα) που αγάπησαν τον καθηγητή και πηγαίνουν ν' αποδώσουν φόρο τιμής στο έργο του. Ανάμεσα σε άλλα, γίνονται θεατρικές παραστάσεις, παρουσιάσεις έργων τέχνης (από ζωγραφική, γλυπτική, λογοτεχνία μέχρι και μουσικές παραστάσεις) εμπνευσμένες απ' την Μέση Γη. Για λίγες μέρες, η Οξφόρδη γίνεται η Μέση Γη, κάτι το οποίο κανείς που δεν έχει πάει δεν μπορεί να καταλάβει. Αυτός ο άνθρωπος που ασχολήθηκε με τους μάγους και τους δράκους και τα ξωτικά του, δημιούργησε έναν ολόκληρο κόσμο να στεγάσει την φαντασία χιλιάδων, για να μην πω εκατομμυρίων, ανθρώπων κι έγινε, γίνεται ακόμα, τόσες δεκάδες χρόνια μετά τον θάνατό του, μούσα τόσων πολλών και πνευματικός πατέρας των φαντασάδων. Σπαμ τέλος, απλά έπρεπε να σου δώσω μια μικρή ιδέα για το τι σημαίνει λογοτεχνία του φανταστικού εκεί έξω απ' την χώρα μας.

 

Εδώ μέσα, θα περάσουν πολλές γενιές μέχρι να μπορέσουμε να δώσουμε στην λογοτεχνία του φανταστικού τον χώρο που της αξίζει. Μέχρι τότε, εμείς οι φαντασάδες θα σκιζόμαστε για να εκδώσουμε με οποιουσδήποτε όρους (λέγοντας "εμείς", δεν εννοώ για κανέναν λόγο εμένα που δεν έχω κάνει ποτέ καμία κίνηση σε κανέναν εκδοτικό οίκο, ακριβώς γιατί ξέρω τι θ' αντιμετωπίσω και δεν θέλω να το αντιμετωπίσω), την ίδια ώρα που "εσείς" οι συγγραφείς της μέινστριμ λογοτεχνίας (με την οποία δεν έχω κανένα προηγούμενο, mind you) θα έχετε δυο και τρεις εκδοτικούς στα πόδια σας και την άνεση να διαπαγματευτείτε τους όρους σας.

 

Δυστυχώς, δεν γνωρίζω κάποιο φόρουμ μέινστριμ λογοτεχνίας, αλλά μια έρευνα στο google ίσως να σε βοηθούσε.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως δεν υπάρχει λόγος να γίνει μάχη mainstream vs fantasy λογοτεχνίας, γιατί μετά θα πούνε κάποιοι της Ε.Φ. ότι δεν θέλουν να έχουν σχέση με το fantasy, άλλοι θα πούνε ότι δεν είναι το ίδιο mainstream ο Μπουραντάς με τον Καζαντζάκη, θα πεταχτούν οι οπαδοί του Γιάλομ να κατακεραυνώσουν τους υπόλοιπους, και πάει λέγοντας...

Η λογοτεχνία, όποιο κομμάτι της και να πάρουμε, αφορά όλους· και η καλή λογοτεχνία είναι καλή είτε είναι fantasy, είτε φιλοσοφική, είτε ρομαντική και πάει λέγοντας.

 

Τώρα, όσον αφορά στην όλη υπόθεση της melissoulas, -και ελπίζω να έχεις καταλάβει ότι έχεις δημιουργήσει ένα σχετικό θέμα στο φόρουμ melissoula- νομίζω ότι έχει προέλθει από την μή ειλικρινή προσέγγιση τής κοινότητάς μας. Χωρίς να μας δώσει τις ειλικρινείς προθέσεις της, ήρθε και πρόσβαλλε όλους τους νεώτερους λογοτέχνες (ενώ ανήκει και η ίδια σε αυτούς, όπως εν τέλει ομολόγησε!), ήρθε και προσπάθησε να μάθει τους όρους των συμβολαίων όσων έχουν υπογράψει με εκδοτικούς οίκους, για να καταλήξει πού; Να καταλήξει ότι ξέρει καλύτερα απ' όλους μας σε όλα και ότι ίσως και να μην υπήρχε λόγος να μας διαφωτίσει στην ουσία! Μάλιστα, μάς έδωσε να καταλάβουμε ότι δεν την ενδιαφέρουν τα είδη της λογοτεχνίας που ενδιαφέρουν όλους τους υπόλοιπους και μας έχουν φέρει κοντά σε αυτόν τον δικτυακό τόπο και στην ουσία εμμέσως-πλην σαφώς, η παρουσία της εδώ αφορούσε μόνο την προσπάθειά της να ψαρέψει τί αξίζει και τί όχι, τί μπορεί να μάθει από εμάς και τί όχι.

 

Χμμ, το καλό είναι ότι αυτή η προσέγγιση έχει συγκεκριμένο τέλος: τώρα που δεν «χρειάζεται» άλλο το φόρουμ των «φαντασάδων», θα μας στερήσει την σημαντική παρουσία της.

Εκτός... τί να κάνω ο άνθρωπος, φαντασάς είμαι και εγώ (!) αν όλα αυτά είναι παραμύθια και συνεχίσουμε να υποβαλλόμαστε στην συγκεκριμένη τεχνική έμμεσης ανάκρισης.

Προσωπικά ελπίζω το πρώτο.

 

By the way, που λέμε και εμείς στο Ελλάντα: αν έχεις γράψει mainstream και μάλιστα σε θέλουν οι συγκεκριμένοι τρεις οίκοι... τί στο καλό ήθελα να πώ; @%$^# το άλτσχάιμέρ μου!!!

 

ΥΓ. Τα ανωτέρω είναι γραμμένα βάσει της όλης αίσθησης που έχω λάβει από τα δύο topics που έχεις ξεκινήσει. Σαφώς και θα έχει και τρύπες το σκεπτικό μου, απλά παραθέτω το feeling που έχω αποκομίσει.

Edited by dolph
Link to comment
Share on other sites

Δεκάδες συμβόλαια, συμφωνητικά, επιταγές, επίσης έχω δεχθεί άλλα τόσα εξώδικα, απειλές, μηνύσεις, καταγγελίες, διαταγές πληρωμής, αποφάσεις κατάσχεσης, u name it. Τώρα στο θέμα της επαναδιαπραγμάτευσης, ειλικρινά δεν ξέρω, δεν απαντώ. Μου φαίνεται λογική η άποψή σου, αλλά σίγουρα ένας δικηγόρος θα γνωρίζει κάτι παραπάνω.

Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula
Το επόμενο που έχω να κάνω για να σε πείσω ότι μπορείς (γενικά) να επαναδιαπραγματευτείς το ποσοστό των επόμενων βιβλίων, είναι να σκανάρω το συμβόλαιό μου.

 

Πολύ χρήσιμο αυτό, όμως εδώ και τόσα πόστ δυσκολεύεσαι ακόμη και να πείς τους όρους. Τελος πάντων άπαξ και είπες ότι σου έκαναν σουπερ συμβόλαιο στου Λιβάνη, όπως καταλαβαίνεις ο καθε ένας σ'αυτό το τοπίκ θα ηθελε να έχει μια ιδέα του τί εστί "σουπερ".

 

 

Σπαμ τέλος, απλά έπρεπε να σου δώσω μια μικρή ιδέα για το τι σημαίνει λογοτεχνία του φανταστικού εκεί έξω απ' την χώρα μας.

 

Ευχαριστώ Σόνια, πολύ εκτεταμένη και κυρίως συναισθηματικά μεταδοτική η παρουσίαση σου.

 

 

Δεκάδες συμβόλαια, συμφωνητικά, επιταγές, επίσης έχω δεχθεί άλλα τόσα εξώδικα, απειλές, μηνύσεις, καταγγελίες, διαταγές πληρωμής, αποφάσεις κατάσχεσης, u name it. Τώρα στο θέμα της επαναδιαπραγμάτευσης, ειλικρινά δεν ξέρω, δεν απαντώ. Μου φαίνεται λογική η άποψή σου, αλλά σίγουρα ένας δικηγόρος θα γνωρίζει κάτι παραπάνω.

 

Σ'αυτό συμφωνώ απόλυτα. Ομως τώρα στις γιορτές είναι αδύνατον να βρώ ειδικό δικηγόρο επί εκδοτικών, λείπει και η δικηγόρος μου που μου είπε ότι θα ψάξει να βρεί έναν για μένα οπότε το συζητάμε ερασιτεχνικά.

Link to comment
Share on other sites

Ω, συγχαρητήρια! Καλά ράφια και τα σχετικά...

 

Νιώθω λίγο 'προδομένη', για τους λόγους που ανέφερε κι ο Μιχάλης "σου", αλλά θα σου κάνω μια πολύ μεγάλη χάρη, όχι για να χάσεις τον ενθουσιασμό σου, αλλά για να είσαι σίγουρη ότι θα τον κρατήσεις και μετά την υπογραφή και την κυκλοφορία του βιβλίου σου.

 

Υπήρχε ένα παλιότερο τόπικ, για τους μεγάλους και τους μικρούς εκδοτικούς οίκους. Νομίζω πέρισυ είχα γράψει εκεί, και είχα καταθέσει την εμπειρία μου από φίλο συγγραφέα, που ήταν ένας από τους πολλούς που ΔΕΝ πληρώθηκε ποτέ το 'εκπληκτικό' ποσοστό του 'σούπερ εκπληκτικού' συμβόλαιου που είχε υπογράψει με τον τρίπλεξ σούπερ φοβερό εκδοτικό με το αφαντάστου μεγέθους ένστικτο!

Έκανε αγωγές, στο τέλος βαρέθηκε να πληρώνει πολεμώντας έναν από τους μεγαλύτερους εκδοτικούς στην Ελλάδα, κι απλά τους μούτζωσε και πήγε σε άλλο μεγάλο εκδοτικό (αυτόν θα τον πω, γιατί για καλό είναι), τον Πατάκη, όπου και τις πωλήσεις του έκανε, και τα λεφτουδάκια του πήρε. Το πρώτο βιβλίο που δεν πληρώθηκε ποτέ, ήταν τύπου φάντασυ, το δεύτερο επίσης, αν και με αέρα mainstream.

 

Η συμβουλή μου, λοιπόν, είναι να ακούσεις κυρίως το δικό σου ένστικτο, στις επαφές σου και τις συζητήσεις σου με τους εκδοτικούς (μικρούς, μεσαίους ή μεγάλους), γιατί στα λόγια και ακόμα και στα χαρτιά, όλοι λένε πολλά! Κάνε μία έρευνα αγοράς (το ίντερνετ μπορεί να σου δώσει πολλές πληροφορίες), πριν φας τα μούτρα σου, επειδή κάποιος ήξερε πώς να σου πετάξει το αγκίστρι για να σε πιάσει για τα καλά, και να σε 'εκμεταλλευτεί' (ναι, δυστυχώς η λέξη "παίζει" και πολύ μαλιστα).

 

Καλή επιτυχία σου εύχομαι, κατά τ'άλλα!

 

Α, να πω και για την δική μου εμπειρία, με την ευκαιρία. Έχω υπογράψει με τις εκδόσεις Χαραμάδα, και είμαι σουπερ ντούπερ ικανοποιημένη από τους όρους (και τους χρόνους, και τα ποσοστά), αλλά ΚΥΡΙΩΣ ειμαι απόλυτα ικανοποιημενη από τον άνθρωπο-εκδότη :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..