Jump to content

Χάρτες


distaros
 Share

Recommended Posts

Γενικά,αυτό που λατρεύω περισσότερο να σχεδιάζω είναι χάρτες...

 

Παρακάτω έχω μερικά δείγματα του κόσμου της Ίρμεν.

Αν κανείς θέλει να χαρτογραφήσει τον κόσμο του και του αρέσει το στυλ,ας μου πει και θα είναι απολαυσή μου να το κάνω.

 

post-171-1108250658_thumb.jpg

post-171-1108250676_thumb.jpg

post-171-1108250692_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Πολυτάλαντος είσαι, Χάρε! Οι χάρτες είναι πραγματικά πολύ καλοί. Χτες διάβαζα τυχαία ένα άρθρο για fractals, και ανέφερε πολλά για την φρακταλική μορφή που παίρνουν οι ακτογραμμές και στην πραγματικότητα.

Και φαίνεται πως έχεις κάνει πολλή δουλειά στη φάντασυ χαρτογράφηση με πολλές λεπτομέρειες. Δε σου λείπει τίποτα από το να κάνεις ένα βιβλίο με εικονογράφηση τελικά!! :D

Link to comment
Share on other sites

Αχ και μένα μ' αρέσει πολύ να κάνω χάρτες! Εύγε!

Link to comment
Share on other sites

Χάρε, με καταστρέφεις, πρωί-πρωί! Έλεγα, πια, να παρατήσω το φόρουμ και να κάτσω να γράψω τίποτα (έχω ένα κεφάλαιο στη μέση, το οποίο με τραβάει από τα μαλλιά, για να το συνεχίσω), αλλά απλά δεν μπορώ να μην απαντήσω σε αυτό το θέμα!

 

Λατρεύω τους χάρτες. Από μικρός την είχα την ασθένεια. Καθόμουν και έκανα χάρτες φανταστικών περιοχών. Ούτε τους μισούς από αυτούς τους χάρτες δεν έχω χρησιμοποιήσει για κάτι "σοβαρό", αλλά η πώρωση είναι που μετράει. Απο κεί και πέρα, φυσικά και έχω φτιάξει χάρτες για όλους μου τους κόσμους. Σπάνια μπαίνω στον κόπο να τους κάνω ιδιαίτερα καλλιτεχνικούς --απλά, θέλω να δείξω τι είναι πού--, αλλά πάντα τους κάνω αξιοπρεπείς και τους βρίσκω απαραίτητους.

 

Έχω παρατηρήσει ότι οι χάρτες και η εξέλιξη των ιστοριών μου κινούνται παράλληλα. Σχεδόν ποτέ δεν έχω χαρτογραφήσει τα πάντα για τον κόσμο μου. Καθώς όμως γράφω, ο χάρτης μεγαλώνει. Όχι, δεν εννοώ ότι μεγαλώνει ο κόσμος' αυτό θα ήταν παρακμιακό. Ξέρω ακριβώς πόσο μεγάλος είναι ο κόσμος μου στο γενικό χάρτη. Αλλά, γράφοντας, βλέπω ότι, πχ, χρειάζομαι τον χάρτη της τάδε πόλης. Κάθομαι και τον κάνω. Χρειάζομαι αναλυτικό χάρτη της τάδε χώρας. Κάθομαι και τον κάνω. Χρειάζομαι αναλυτικό χάρτη των 5 δωματίων όπου διαμένει ο τάδε χαρακτήρας. Κάθομαι και τον κάνω. Ο χάρτης μπορεί να είναι από ένα σχήμα με μερικές γραμμές έως κάτι που έχω επεξεργαστεί στον υπολογιστή. Το τελευταίο συμβαίνει σπανιότερα. Οι χάρτες είναι για να με βοηθάνε, ώστε να ξέρω πού κινούνται οι χαρακτήρες μου και τι συμβαίνει στον κόσμο.

 

Έχεις φτιάξει ποτέ χάρτη για να γράψεις πολιορκία; Είναι απίστευτη πώρωση! :D

 

Αυτός εδώ είναι ο χάρτης της Νότιας Βάλγκριθμωρ (μιας ηπείρου του κόσμου της Κουαλανάρα που δουλεύω τώρα)

.jpg

 

Αυτός είναι ο γενικός χάρτης της Κουαλανάρα τα τελευταία πεντακόσιες χιλιάδες χρόνια.

world_map.jpg

 

Να φανταστείς, τις ηπείρους Ναζ-Λορ, Μιρλίμη, και Οντον'γκόκι δεν τις έχω χαρτογραφημένες αναλυτικά ακόμα, γιατί απλά δεν έχει τύχει να μου χρειαστούν άμεσα στην ιστορία που γράφω αυτή τη στιγμή, η οποία διαγραμματίζεται κυρίως στη Νότια Βάλγκριθμωρ, στη Βόρεια Λιάμνερ-Κρωθ, και ελάχιστα στη Βόρεια Βάλγκριθμωρ.

 

Όπως βλέπεις, αρρώστια με τους χάρτες...

 

Έχω ακούσει, όμως, και διάφορες απόψεις για τους χάρτες. Τι έχετε να πείτε για τα ακόλουθα δύο;

 

Δείτε εδώ.

 

Και επίσης:

 

An intriguing thing has been happening.

 

Once upon a time, in the dim gray recesses of history, I used to draw enormous, highly-detailed maps of fantasy worlds. I would spend months mapping out worlds, creating lands that were as realistic as I could make them. I would draw forests and mountains, streams and oceans, painstakingly coloring each piece with either watercolor paints or a combination of pens and colored pencils. I would slave over names, trying to create regional dialects via places, aiming always for consistency and accuracy within the realm of my creation.

 

I have a ton of these maps... and they're all withering away in files, never to be used.

 

Nowadays, I still use maps as a tool for writing. I have to, if only to keep from bouncing places around with no coherency. But the maps I have now, for [dead empires], is little more than a scribbled pen sketch, ammended with much scratching out and replacing.

 

As my writing of fantasy becomes deeper, my creation of fantastic world maps becomes more shallow.

 

Interesting.

 

 

--Gabe

Link to comment
Share on other sites

Λατρεύω τους χάρτες. Από μικρός την είχα την ασθένεια. Καθόμουν και έκανα χάρτες φανταστικών περιοχών. Ούτε τους μισούς από αυτούς τους χάρτες δεν έχω χρησιμοποιήσει για κάτι "σοβαρό", αλλά η πώρωση είναι που μετράει. Απο κεί και πέρα, φυσικά και έχω φτιάξει χάρτες για όλους μου τους κόσμους. Σπάνια μπαίνω στον κόπο να τους κάνω ιδιαίτερα καλλιτεχνικούς --απλά, θέλω να δείξω τι είναι πού--, αλλά πάντα τους κάνω αξιοπρεπείς και τους βρίσκω απαραίτητους.

 

Κι εγώ πορώνομαι αφάνταστα. Το στιλ μου είναι παρόμοιο με του Χάρου. Αλλά φτου! Δεν έχω σκάνερ για να σας δείξω τους χειρόγραφους χάρτες. Αυτοί που έχω στον υπολογιστή με ms paint είναι μια ειδική κατηγορία χαρτών στην οποία καταγράφω πολεοδομικά στοιχεία με το ένα pixel να συμβολίζει ένα τετράγωνο περίπου 20x20 μέτρων περίπου. Θα τους ποστάρω, αλλά είναι ένα πολύ ιδιαίτερο και ακαταλαβίστικο σχετικά είδος χάρτη. Θα βάλω και ένα υπόμνημα (κάθε χρώμα συμβολίζει κάτι). Οι περισσότεροι δεν έχουν ονόματα.

Link to comment
Share on other sites

Θα ήθελα να τα πούμε περί χαρτών καμιά φορά· ίσως σ' αυτήν τη συνάντηση, ίσως έτσι κι ανέβω Θεσσαλονίκη που λέω στις 25-26 του μήνα... Θα δω.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Οι χαρτες ειναι πορωση!!!Εγω μικρος που δεν ασχολουμουν ουτε με λογοτεχνια ουτε με κατι σχετικο,εκανα χαρτες για τις μαχες με τα παιχνιδια μου!Και ναι-εννοειτε-εκανα πολυ αναλυτικους χαρτες για πολιορκιες και ετσι.Προσφατα βρηκα εναν οπου ειχα ΟΛΗ την χρονικη εξελιξη,τις μοναδες αριθμητικα,την οχυρωση,τις επιμερους μαχες...καταλαβαινετε.

Οι χαρτες του Χαρου παρα πολυ καλοι αλλα θα ηθελα να τους δω πιο πληρεις(με περισσοτερα ονοματα-στοιχεια).

Του Βαρδου ειναι αρκετα εως πολυ πληρεις αλλα πολυ "απλοικος" ο γενικος χαρτης με τις ηπειρους.Θα ηθελα ας πουμε η νοτια ηπειρος να εχει περισσοτερους κολπους,χερσονησους,...Μεγαλωσα βλεποντας τον εντελως ανωμαλο χαρτη τις Ελλαδας με την πιο τρελη ακτογραμμη και μου φανηκε καπως.

Οσο για τον Ασγκαροθ..δυστυχως δεν εμφανιζονται καλα.Μονο τον κατω απο το #7 που για να γινω και λιγο κακος μου θυμισε αμυδρα την περιοχη ινδικου-ειρηνικου.Παντως η σχεδιαση ηταν παρα πολυ καλη και ειχε τα στοιχεια που ζητουσα απο το Βαρδο ας πουμε.

Αντε,περιμενω να θαψω και τον Θρογκο.Μπορει να τον βρω και να τους δω απο κοντα βεβαια.

Νο offence intented!!

Link to comment
Share on other sites

Επειδή η χαρτογραφία είναι μέρος του επαγγέλματός μου ως μηχανικού, έχω μια ιδιαίτερη ευαισθησία γύρω από το θέμα το οποίο έχετε ανοίξει. Οφείλω, λοιπόν, με όλο το σεβασμό προς την κοινότητα να παραθέσω βασικά στοιχεία και υποδείξεις για τις προσπάθειες των παιδιών που έχουν έως τώρα ασχοληθεί με μία ενδεικτική απόδοση των φανταστικών τους κόσμων.

 

Οι χάρτες ασχολούνται με δύο στοιχεία της πραγματικότητας: τη γεωγραφική θέση και τα χαρακτηριστικά. Οι γεωγραφικές θέσεις είναι σημεία στο χώρο των δύο διαστάσεων. Τα χαρακτηριστικά είναι ποιοτικά ή ποσοτικά, όπως οι γλώσσες ή οι θερμοκρασίες.

 

Όλοι οι γεωγραφικοί χάρτες είναι σμικρύνσεις. Έτσι, ο χάρτης είναι μικρότερος από την περιοχή που απεικονίζει. Για κάθε χάρτη υπάρχει μια καθορισμένη αναλογία ανάμεσα στην πραγματικότητα και το χαρτί, η κλίμακα.

 

Σε όλους τους χάρτες υπεισέρχονται γεωμετρικοί μετασχηματισμοί. Ο συστηματικός μετασχηματισμός είναι αυτό που λέμε χαρτογραφική προβολή.

 

Όλοι οι χάρτες είναι αφαιρέσεις της πραγματικότητας. Κατά συνέπεια οι χάρτες απεικονίζουν μόνο τις πληροφορίες που έχουν επιλεγεί για την εκάστοτε χρήση του χάρτη.

 

Όλοι οι χάρτες χρησιμοποιούν σήματα που παραπέμπουν στα στοιχεία της πραγματικότητας. Τα νοήματα αυτών των σημάτων συνιστούν το συμβολισμό στη χαρτογραφία.

 

Η όψη ενός χάρτη εξαρτάται κατά πολύ από το σκοπό της χρήσης του. Ο κύριος στόχος των χαρτών είναι να αποθηκεύσουν γεωγραφικές πληροφορίες σε χωρική μορφή. Άλλοι εξυπηρετούν ανάγκες μετακίνησης και πλοήγησης. Άλλοι σχεδιάζονται για αναλυτικούς σκοπούς, που περιλαμβάνουν μετρήσεις και υπολογισμούς. Άλλοι χάρτες, πάλι, χρησιμοποιούνται για τη σύνοψη μεγάλου όγκου στατιστικών δεδομένων και κατά συνέπεια είναι χρήσιμοι για την πρόβλεψη χωρικών φαινομένων και τον εντοπισμό τάσεων Ορισμένες φορές, οι χάρτες χρησιμοποιούνται για να οπτικοποιήσουν κάτι που διαφορετικά θα ήταν αόρατο, ενώ, τέλος, μπορεί να αποσκοπούν στην ανάπτυξη της χωρικής σκέψης.

 

Τέλος με τη θεωρία, στο προκείμενο...Γιατί δεν είναι χάρτες όσες προσπάθειες έχω δει στο πλαίσιο του παρόντος topic, ακόμα κι αν ξεχάσουμε δια παντός τις νέες τεχνολογίες και θεωρήσουμε πως (για να έχουν μεσαιωνική απόδοση) όλα οφείλουν να γίνουν κατά το δυνατόν λιτά και να φαίνονται σχεδόν χειρόγραφα. Αναφέρομαι βασιζόμενη σε πραγματικούς μεσαιωνικούς, προ και μεταχριστανικούς και βυζαντινούς χάρτες.

 

1.Από τον παγκόσμιο χάρτη του Εκαταίου (6ος αι. π.Χ.) έως και τον παγκόσμιο χάρτη των Hondius/Mercator (1631) ΟΛΟΙ οι χάρτες πάντοτε είχαν συγκεκριμένο προσανατολισμό ο οποίος υποδηλωνόταν με συγκεκριμένο συμβολισμό. Είτε ως βέλος είτε ως ρόδο ανέμων. Μάλιστα ο προσανατολισμός έχει τόσο μεγάλη χαρτογραφική αλλά και πολιτική σημασία ώστε σε περιπτώσεις όπως π.χ. του μεσαιωνικού αραβικού χάρτη του Ιδρίζι (πτολεμαϊκής επιρροής) η πόλη να απεικονίζεται με το νότο ή το βορρά στο πάνω μέρος ανάλογα με τις επιρροές των κυβερνώντων καθεστώτων.

Κοινώς, παιδιά κανένας από τους χάρτες που είδα - εκτός κι αν δεν είδα καλά - δεν έχει σημάδι προσανατολισμού - Βορρά!

 

2.Οι χάρτες της Μεσαιωνικής αλλά και της κάθε εποχής χαρακτηρίζονται από πρώιμα δείγματα ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ, δηλαδή μεθόδων αναγωγής της γήινης επιφάνειας από τη σφαίρα στο επίπεδο (εκτός κι αν, επειδή κυρίως συζητώνται φανταστικοί κόσμοι στα firums, οι φανταστικοί κόσμοι είναι τοποθετημένοι σε επίπεδους πλανήτες!). Αν μη τη άλλο ο δημιουργός ενός πρότυπου χάρτη θα πρέπει να σεβαστεί την απόδοση των μεγεθών και να γνωρίζει πως καμία χαρτογραφική αποτύπωση δεν είναι 100% ορθή, πάντα υπεισέρχονται στις απεικονίσεις σφάλματα λόγω αναγωγής και αναγλλύφου, ενώ ΠΑΝΤΟΤΕ αναφέρεται η ΚΛΙΜΑΚΑ απεικόνισης, ώστε πραγματικά να είναι η απεικόνιση ΧΑΡΤΗΣ, δηλαδή σμίκρυνση και όχι ένα ΚΡΟΚΙ δηλαδή πρόχειρο σχέδιο εκτός αναλογίας με τη γήινη επιφάνεια. (Ούτε κλίμακα είδα πουθενά!)

 

3.Οι χάρτες δε δημιουργήθηκαν μόνο για να περιέχουν πληροφορία, αλλά και για να την οπτικοποιούν. Με εξαίρεση το σχέδιο του Bardos της Νότιας Βάλγκριθμωρ, το οποίο χρησιμοποιεί διαφορετικά είδη γραμμών για να οριοθετήσει διαφορετικά είδη καλύψεων γης ή δικτύων παροχής, τα υπόλοιπα σχέδια δε δίνουν σαφή την περιεχόμενη ποιοτική πληφορορία. Χαρακτηριστικά αναφέρω πως αν δεν υπήρχαν τα βουνά στους χάρτες της Ίρμεν του Άνεργου Χάρου δε θα ήταν προφανής ο διαχωρισμός της στεριάς από τη θάλασσα, με δεδομένο ότι μια κλειστή τεθλασμένη γραμμή μπορεί να είναι εξίσου νησί ή λίμνη!

 

4.Οι ονοματολογίες περιοχών είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο στη χαρτογραφία, ενώ ΑΝΕΚΑΘΕΝ η γραμματοσειρά και το μέγεθος των ονομάτων καθορίζει την πολιτική και οικονομική σημασία τους. Μόνο στον πρώτο χάρτη του Bardos οι επαρχίες είναι γραμμένες με κεφαλαία και όλα τα υπόλοιπα με μικρά. Δυστυχώς, όμως, σε εμένα που πρώτη φορά παίρνω στα χέρια μου αυτό το χάρτη χωρίς προηγούμενη πληροφορία για την περιοχή, το Δρακοδάσος θα μπορούσε να είναι τοπονύμιο και όχι είδος εδαφοκάλυψης, ακόμη κι αν βλέπω τα δέντρα! (ή μήπως δεν έχουμε στην Ελλάδα χωριά με παράξενα ονόματα;)

 

5.Βασικό στοιχείο στην οπτικοποίηση και το συμβολισμό παίζει και το χρώμα. Η σωστή απόδοση των χρωμάτων ώστε να δίνουν τη σωστή πληροφορία είναι μεγάλο κεφάλαιο, όμως μια γαλάζια θάλασσα κι ένα πράσινο δάσος δε θα άφηναν καμία αμφιβολία ως προς το τι ειναι τι στους χάρτες της Ίρμεν αλλά και σε όλους τους υπόλοιπους, μια και κυριαρχεί το ασπρο-μαυρο σε όσα σχέδια είδα.

 

Και επειδή μίλησα πολύ, καταλήγω λέγοντας αυτό: η χαρτογραφία με τον τρόπο που γνωρίζουμε σήμερα είναι επιστήμη με παρελθόν 25 αιώνων. Όσο παλαιοί και να είναι οι κόσμοι στους οποίους δημιουργείτε, οι βασικοί κανόνες που μόλις ανέφερα ως επί το πλείστον προϋπήρχαν. Έτσι οι χάρτες ξεχώριζαν από τους ζωγραφικούς πίνακες και με δεδομένη την αντίληψη της διάκρισης, κανένας ποτέ δεν αποκάλεσε ένα ζωγραφικό πίνακα χάρτη, παρ' ότι πολλοί χάρτες μοιάζουν με ζωγραφικούς πίνακες!

 

Για επίδοξους χαρτογράφους ή σχεδιαστές σκίτσων των φανταστικών τους κόσμων, έχω να προτείνω το βιβλίο του Ε. Λιβιεράτου "Χαρτογραφίας και χαρτών περιήγησις" που αποτελεί επισκόπηση των χαρτών και των χαρακτηριστικών τους από τους Ίωνες έως και τη χάρτα του Ρήγα (έχει χιλιάδες παραδείγματα, για να πάρετε ιδέα) και φυσικά (ως γνήσιος τεχνοκράτης) τα "Στοιχεία Χαρτογραφίας" των Robinson, Morrison, Muehrcke, Kimerling και Guptill, για ένα ολοκληρωμένο εγχειρίδιο στη δημιουργία και τις αρχές της χαρτογραφίας.

 

Ευχαριστώ για την υπομονή, ελπίζω να βοήθησα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Isis, ευχαριστούμε για τις πληροφορίες. Πάντα λατρεύω να μαθαίνω πράγματα για χάρτες. Το δυστυχές είναι ότι σχεδόν ποτέ δεν τους κάνω για να παρουσιαστούν. Όπως είπε κι ο heiron, πχ, δεν έχω δώσει αρκετή βάση στην ακτογραμμή, ώστε να την κάνω πιο τραχιά, όπως λογικά μια ακτογραμμή θα ήταν. Αυτό συμβαίνει επειδή, ουσιαστικά, φτιάχνω χάρτες για να με βοηθάνε στα βιβλία μου, να ξέρω πού είναι η τάδε πόλη, η τάδε χώρα, η τάδε περιοχή, κτλ. Δε με απασχολεί τόσο η όμορφη εμφάνιση του χάρτη. Πού να δείτε τους χάρτες που έχω κάνει για πόλεις... ή τους πρόχειρους χάρτες για διάφορες μικρές περιοχές ή καταστάσεις: εκεί πέφτει φρίκη τελείως.

 

Πάντως, ένα πράγμα στο οποίο πάντα δίνω βάση είναι η κλίμακα. Isis, η κλίμακα είναι στην κάτω δεξιά γωνία και στους δύο χάρτες. Δεν είναι κλίμακα στιλ 1:1.000 γιατί δε με βολεύει (α) όταν μετράω με το χάρακα πάνω στο χάρτη και (β) στις σμικρύνσεις με ηλεκτρονικά μέσα. Η "μεζούρα", όμως, που είναι σχεδιασμένη πάνω στο χάρτη μικραίνει μαζί του. Έτσι, αν μικρύνω τον χάρτη στα 3/4, η μεζούρα θα μικρύνει κι αυτή στα 3/4. Ενώ, αν έγραφα επάνω 1:1.000.000, αυτό δε θα μίκραινε στα 3/4, προφανώς. Σημείο του Βορρά δεν έχω, βέβαια, γιατί ξέρω απλά ότι είναι πάνω, κι αφού τους κάνω για να με βοηθήσουν σ'αυτά που γράφω, όχι για να τους παρουσιάσω, δε μου χρειάζεται.

 

Την κλίμακα τη θεωρώ τόσο σημαντική επειδή τη λαμβάνω υπόψη μου σε όλα τα ταξίδια για τα οποία γράφω. Δε "μαγειρεύω" γεγονότα. Όταν οι χαρακτήρες μου ταξιδεύουν, μετράω επάνω στο χάρτη και βρίσκω πόσες μέρες είναι στο δρόμο, έτσι ξέρω πότε ο καθένας, πχ, φτάνει σε μια πόλη, σε ένα νησί κτλ.

 

Επίσης, πάντα αφήνω κάποια μέρη του χάρτη λευκά, για να μπορώ να προσθέσω ad hoc μικροπράγματα, όπως χωριά, μικρά δάση, μικρές λίμνες κτλ, σύμφωνα με τις ανάγκες της ιστορίας. Πχ, στην περιοχή ανάμεσα στη Νουάλβορ και στη Μπένριγκ (στο βασίλειο του Νόρβηλ της Νότιας Βάλγκριθμωρ) οι περιοχές είναι δασώδεις και υπάρχουν και κάποια χωριά, τα οποία ο συγκεκριμένος χάρτης δεν δείχνει. Άλλο ένα πράγμα που δε δείχνει είναι ότι υπάρχει μια μεγάλη δημοσιά από τη Σέλριγκ προς τη Νέλβορ, το οποίο είναι λάθος και το έχω διορθώσω σε ανανεωμένη μορφή του χάρτη.

 

Α, και άλλο ένα πράγμα που ποτέ δε βάζω --και μου κάνει εντύπωση που η Isis δεν το πρόσεξε-- είναι υπόμνημα, το οποίο είναι, γενικά, πολύ σημαντικό για να φαίνονται καθαρά οι συμβολισμοί πάνω στο χάρτη.

Link to comment
Share on other sites

Πρόσεξα την έλλειψη υπομνήματος, η αλήθεια είναι, όμως ξέχασα να το αναφέρω!

Έχεις απόλυτο δίκιο και είναι μεγάλη παράλειψή σου, είτε το κάνεις επίτηδες είτε κατά λάθος.

Link to comment
Share on other sites

post-108-1115627135_thumb.jpg

Παγκόσμιος χάρτης του κόσμου μου.Ελπίζω να φαίνεται καλύτερα...

Link to comment
Share on other sites

post-108-1115627424_thumb.jpg

Μοτίβα που προσθέτω στους χάρτες μου.

Αν αναρωτιέστε γιατί κάνω ξεχωριστά ποστ είναι λόγω περιορισμένου χώρου στα attachments...

Link to comment
Share on other sites

post-108-1115627809_thumb.jpg

Ο χάρτης του κόσμου μου με πολλά "στολίδια"(μου βγήκε η πίστη για να το χωρέσω στο ποστ)

Μη δίνετε σημασία στα ονόματα.Ήταν πρόχειρα και τα έχω αλλάξει με πιο εξωτικά τώρα.

Edited by Asgaroth
Link to comment
Share on other sites

post-108-1115628026_thumb.jpg

Το πολεοδομικό σχέδιο της Νεφερέλ, πρωτεύουσας των ξωτικών της σκοτεινιάς(Τζε'εχάρ) στον κόσμο μου.

post-108-1115628341_thumb.jpg

Τα εν λόγω ξωτικά, σε μια σκηνή μάχης που μου ήρθε όταν ζωγράφιζα το χάρτη της μάχης...

 

Αυτά προς το παρόν...Ευχαριστώ για την υπομονή σας.

Link to comment
Share on other sites

Ωραίοι οι χάρτες σου asgaroth...ειδικά ο παγκόσμιος έγχρωμος...αλλά γιατί οι άλλοι είναι κάπως; Δεν φαίνονται καλά.

Link to comment
Share on other sites

Call it σκατένιο σκάνερ...

Βασικά στην αρχή δε φαινόταν τίποτα.Τα πάτησα καμιά διακοσιαριά sharpen στο paintshop pro για να ξεχωρίσουν λίγο οι γραμμές.Τα μίκρυνα κιόλας για να χωρέσουν στο ποστ και γιναν χάλια...

Link to comment
Share on other sites

Αν είναι με μολύβι οι χάρτες, παίξε λίγο με το contrast και το φωτισμό, και θα το βγάλεις καλύτερα.

 

Όπως και να έχει, φαίνεται πολύ καλή δουλειά, πάντως. Κι εμένα μου άρεσε περισσότερο ο έγχρωμος. Βγάζει ένα ωραίο συναίσθημα όταν τον κοιτάς.

Link to comment
Share on other sites

Όπως είπε κι ο heiron, πχ, δεν έχω δώσει αρκετή βάση στην ακτογραμμή, ώστε να την κάνω πιο τραχιά, όπως λογικά μια ακτογραμμή θα ήταν.

 

Η τραχύτητα μιας ακτογραμμής εξαρτάται από την κλίμακα απόδοσης.

Πιο συγκεκριμένα, οι ακτογραμμές και όλα τα γραμμικά στοιχεία ενός χάρτη υφίστανται μια διαδικασία που καλείται "γενίκευση" και είναι ουσιαστικά μια απλοποίηση των τεθλασμένων ώστε να μην οπτικοποιείται το σύνολο της πληροφορίας μα τα μέρη που είναι χρήσιμα και να μην παθαίνει flooding ο χάρτης.

 

Και ΟΧΙ ο Βορράς δεν είναι πάντα προς τα πάνω Βάρδε!! Σπανίως μάλιστα είναι το χαρτί σε απόλυτα κατακόρυφο προσανατολισμό σε σχέση με την προβολή! (σ' έπρηξα,ε;) :D

 

Κάτι που επίσης δεν έχω αναφέρει στα προαπαιτούμενα είναι ο Τίτλος του χάρτη, με μεγάλα γράμματα στην κορυφή του σχεδίου.

 

Asgaroth, ωραία ιδέα η διακόσμιση του πλαισίου, δούλεψε με το scanner σου ή με κάποιο sharpening tool να δούμε καλύτερα λεπτομέρειες ή πέρασε το σχέδιό σου από ψηφιοποιητή vector να φαίνονται καλύτερα τα γραμμικά στοιχεία.

 

(Συνεχίζω να έχω τις ίδιες ενστάσεις που είχα εκφράσει και πριν σχετικά με το τι είναι και πως φτιάχνεται ένας χάρτης, μα είμαι μάλλον μία και κολλημένη με τη μπάλα, οποτε δεν επιμένω! :whistling: )

Link to comment
Share on other sites

Υποψιάζομαι πως αν συνδυάσουμε την πόρωση μου με την τεχνητή παλαίωση της όψης χαρτιών, χαρτών, και γενικα οτιδήποτε συμβατού βρεθεί μπροστά μου :p με τις γνώσεις της Ίσιδας για την χαρτογραφία, θα βγει κάτι πανέμορφο.

Edited by Nienna
Link to comment
Share on other sites

Και ΟΧΙ ο Βορράς δεν είναι πάντα προς τα πάνω Βάρδε!! Σπανίως μάλιστα είναι το χαρτί σε απόλυτα κατακόρυφο προσανατολισμό σε σχέση με την προβολή! (σ' έπρηξα,ε;) :D

 

Μα, σου είπα, αυτοί οι χάρτες που κάνω δεν είναι για να καταλαβαίνει ο άλλος τι συμβαίνει' είναι για να καταλαβαίνω εγώ τι υπάρχει πού, όταν γράφω μια ιστορία. Επομένως, ξέρω πού είναι ο Βορράς, άρα δε με απασχολεί να το σημειώσω, με εννοείς;

 

Αν ήθελα να φτιάξω έναν χάρτη που θα ήταν για να παρουσιαστεί --που, δηλαδή, δε θα ήταν για να καταλαβαίνω εγώ πού είναι τι, αλλά θα ήταν για τους άλλους--, τότε θα έβαζα και επιπλέον πράγματα που, τώρα, δε βάζω, γιατι δε μου χρειάζονται.

Link to comment
Share on other sites

Βάρδε, η περίπτωσή μου είναι σαν να προσπαθείς να πείσεις έναν ιερωμένο πως δεν υπάρχει Θεός!

 

Προσωπικά δε με ενδιαφέρει ποιός χρησιμοποιεί το χάρτη σου, όμως για να τον ονομάζεις χάρτη "πρέπει" να έχει κάποια βασικά χαρακτηριστικά. Αν δεν τα έχει, όποια κι αν είναι η αιτία, δεν τον αποκαλείς χάρτη αλλά σχέδιο, γραφικό, εικόνα κ.ο.κ.

 

Με το ίδιο σκεπτικό, για να αναγνωρίσει κάποιος ένα σκύλο, ανεξάρτητα ράτσας ή χρησιμότητας (π.χ. για συντροφιά ή για φύλακας) ΠΡΕΠΕΙ να είναι τετράποδο ζώο το οποίο να γριλίζει σε οποιοδήποτε τόνο! Αν έχει φτερά ή δεν έχει τέσσερα πόδια τότε ΔΕΝ είναι σκύλος, ακόμα κι αν εσένα σου αρέσει να τον ονομάζεις έτσι γιατί είναι δικός σου!!

 

Μου θυμίζεις ένα ανέκδοτο που άκουσα προσφατα που ένας άνθρωπος αποκαλούσε ένα Σουηδό "Βασίλη" γιατί του ήταν δύσκολο να προφέρει το όνομά του ή γιατί δεν τον ενδιέφερε να μάθει το όνομά του!

 

Όσοι δε με ξέρουν ως Ίσιδα, με αποκαλούν απλά ξεροκέφαλο ον!

 

Όμως σέβομαι την άποψή σου :worshippy: και με συγχωρείς για την επιμονή (όμως κάποια πράγματα πρέπει να λέγονται και κάποιες επιστήμες να αποσαφηνίζονται και να μην απλοποιούνται!!)

Link to comment
Share on other sites

Αν ο σκύλος έχει ένα βγαλμένο μάτι κι ένα κομμένο αφτί δεν είναι, πια, σκύλος; :-Ρ Στην τελική, δε με απασχολεί αν είναι "επιστημονικος" χάρτης ή όχι' είναι απλά κάτι που χρησιμοποιώ και με βολεύει, όπως έκανε χάρτη ο πρωτογονος άνθρωπος πάνω στον τοίχο της σπιλιάς του, για να μπορεί να βρει πρόχειρα το δρόμο του.

Link to comment
Share on other sites

Epeidh sas eida pou diafwnhte, kai epeidh pisteuw oti oi diafwnies arxizoun kai katalhgous sto misos, sas dixnw kai egw ton KATAPLHKTIKO xarth pou eixa kanei prin 2 xrons otan variomoun... Fanera ephreasmenos apo to ADOM (meldok, nethack sux...) sas lew oti o xarths mou exei oti xreiazetai enas sygxronos xarths...

mapas.gif

 

PS: to misos einai afrodisiako, xrhshmopoihste to...

Link to comment
Share on other sites

Ήρεμα, ρε CYB. Δεν παίζει ζήτημα "μίσους", ούτε από τη μεριά μου, ούτε, πιστεύω, από τη μεριά της Ίσιδας. Απλά, συζητάμε --διαφωνώντας μεν, αλλά συζητάμε.

 

Ο χάρτης σου είναι και γαμώ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..