Jump to content
Keuthonymos

ΟΔΗΓΙΕΣ-ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ προς επίδοξους συγγραφείς

Recommended Posts

Keuthonymos

Δεν ξέρω κατα πόσο μπορώ να πάρω απαντήσεις από αυτό το topic, αλλά καιρό τώρα ήθελα να το ανοίξω. Θα ήθελα όποιος/α μπορεί να δώσει κάποιες οδηγίες-συμβουλές σε κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με τη συγγραφή. Αν είναι δυνατόν συγκεκριμένα παραδείγματα κι όχι γενικότητες. Επίσης μέσα σε όλα αυτά καλό θα ήταν να υπάρξουν (αν γίνεται κι αν είναι δυνατόν) σχεδιαγράμματα ή κάποιες τυποποιημένες κατευθύνσεις (όπως π.χ στο σχολείο στο μάθημα της έκθεσης : Πρόλογος-Κυρίως θέμα-Επίλογος).

Δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτό αυτό που ζητάω, αλλά πραγματικά θα ήταν πολύ χρήσιμο να δοθούν οδηγίες-συμβουλές-στοιχεία-πληροφορίες σε κάποιους (σαν κι εμένα) που θέλουν να ασχοληθούν με τη συγγραφή.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DinoHajiyorgi

Συγκεκριμένα, δεν θέλεις να μάθεις πως να κινηθείς για να εκδόσεις γραπτό σου, δεν θέλεις να μάθεις τι χρειάζεται να σπουδάσεις για κάτι τέτοιο... ζητάς οδηγίες για το πως να συγγράφεις; Πως να γράφεις ιστορίες;

Share this post


Link to post
Share on other sites
northerain

Διάβασε κάθε μέρα.

Γράφε κάθε μέρα.

Ανέβασε τις ιστορίες σου στο φορουμ για να λάβεις κριτική και σχόλια.

 

Δυστυχώς στην συγγραφή δεν υπάρχουν οδηγίες όπως στην έκθεση. Με ποιο πράγμα συγκεκριμένα θες βοήθεια?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Παρατηρητής

Διάβασε κάθε μέρα.

Γράφε κάθε μέρα.

Ανέβασε τις ιστορίες σου στο φορουμ για να λάβεις κριτική και σχόλια.

 

Δυστυχώς στην συγγραφή δεν υπάρχουν οδηγίες όπως στην έκθεση. Με ποιο πράγμα συγκεκριμένα θες βοήθεια?

 

Θα συμφωνήσω με τον Νορθερ.

Γράφοντας κάνεις εξάσκηση.

Διαβάζοντας μελετάς.

Ανεβάζοντας κείμενα στο φόρουμ έχεις πολλά ωφέλη.

 

Μπορείς βέβαια να εμπιστευτείς κάποιο βιβλίο Περι Συγγραφής, μιας και κυκλοφορούν πάρα πολλά εκεί έξω καθώς οι επίδοξοι συγγραφείς έχουν πληθύνει. Υπάρχουν επίσης και τα Σεμινάρια Δημιουργικής Γραφής, όμως κοστίζουν πολύ και δεν ξέρω αν θα σε αφήσουν απολύτως ικανοποιημένο. Είναι σαν τις Σχολές Οδήγησης. Θα μάθεις κάποια βασικά πράγματα αλλά δεν θα γίνεις οδηγάρα σε δέκα μαθήματα. Με την εξάσκηση και τα χρόνια αποκτάς την πείρα.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wordsmith

Για βιβλίο περί συγγραφής, επειδή έχω μαζέψει κάμποσα τελευταία, θα πρότεινα ως μακράν το πιο πρακτικό απ'όλα, το Characters and Viewpoint του Orson Scott Card. Έχει γράψει επίσης και το How to Write Science Fiction and Fantasy, αν θέλεις κάτι πιο εξειδικευμένο. Είναι πολύ μικρά, γύρω στις 180 σελ το καθένα, διαβάζονται εύκολα, υπάρχουν στο amazon και κάνουν γύρω στις 6 λίρες το καθένα.

Ως προς τα σεμινάρια δημιουργικής γραφής (έχω κάνει και απ' αυτά 5-6), σίγουρα βοηθάνε στο να σε πιέζουν να γράψεις για να κάνεις εξάσκηση και με την εξάσκηση βελτιώνεσαι, όσο άσχετος και να είναι ο δάσκαλος. Αν μένεις στην Αθήνα, πήγαινε μόνο στο Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (www.ekebi.gr), τα άλλα υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι μάπες. Βέβαια είναι ακριβά και να το σκεφτείς. Ίσως να μπορεί να τα αντικαταστήσει το να ανεβάζεις εδώ διηγήματα και να σου τα σχολιάζουν (αυτό κάνουν και τα σεμινάρια).

Ως προσωπική σύμβουλή, θα σου έλεγα να μαζεύεις writing tips σε ένα μπλοκάκι (από βιβλία, εφημερίδες, συζητήσεις, ίντερνετ) και θα βρίσκεις σιγά σιγά τις συμβουλές που ταιριάζουν στο σταδιο που βρίσκεσαι εσύ αυτή τη στιγμή σαν συγγραφέας. Ο δικός μου κατάλογος από τέτοιες συμβουλές, για να πάρεις ένα παράδειγμα, είναι:

1)Μη γράφεις πολύ μεγάλες προτάσεις.

2)Πρόσεχε τα εκφραστικά λάθη.

3)Μη βάζεις σώνει και καλά παρομοιώσεις και στολίδια. Δεν κάνουν το κείμενο καλύτερο οπωσδήποτε.

4) Κάτι που μπορεί να το έχει ήδη καταλάβει/συμπεράνει ο αναγνώστης από τα ήδη γραμμένα, μην το ξαναγράφεις για να σιγουρευτείς ότι το έπιασαν όλοι.

5)Εκμεταλλεύσου πλήρως την ιδέα σου, μην την αφήνεις στη μέση. Μη θέλεις να πεις τα πάντα στο ίδιο κείμενο. Για μια πολύπλοκη ιδέα, γράψε ένα "τούβλο" αλά Στίβεν Κινγκ. Για ένα διήγημα, βρες μια μικρή και απλή ιδέα και ξεζούμισέ την.

 

Ελπίζω να σε βοήθησα.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tetartos
[...]σε κάποιους (σαν κι εμένα) που θέλουν να ασχοληθούν με τη συγγραφή.

 

Ξεκαθάρισε ΓΙΑΤΙ πραγματικά θέλεις να ασχοληθείς με τη συγγραφή.

Εάν βρεις κάτι αληθινό και δυνατό, να το προσέχεις και να το φροντίζεις. Θα είναι η δημιουργική σου φλόγα.

Εάν πάλι δεν βρεις κάτι δικό σου αλλά αλλονών απόψεις, ανάγκες ή επιθυμίες, τότε ψάξε αλλού να βρεις την πραγματική σου κλήση (ή κλίση).

Share this post


Link to post
Share on other sites
RObiN-HoOD

Share this post


Link to post
Share on other sites
dreamwhisperer

Ο Δεκάλογος της σίγουρης αποτυχίας (νομίζω ότι είναι ότι πιο χρήσιμο):

 

1. Θεώρησε ότι είσαι ο μεγαλύτερος συγγραφέας που έχει γεννηθεί. Το ταλέντο σου είναι τόσο ανυπέρβλητο, που μπορείς να πετύχεις τα πάντα χωρίς καν να προσπαθήσεις.

2. Αγνόησε τους πάντες γύρω σου. Είναι κατώτεροί σου, τι μπορούν να ξέρουν, που δεν το έχεις ξεπεράσει ήδη; Μην διαβάζεις άλλους συγγραφείς. Είναι κατώτεροί σου, άρα δεν μπορούν να σου δώσουν τίποτα.

3. Το ελληνικό κοινό είναι πολύ μικρό και απαίδευτο για εσένα. Γράψε κατευθείαν σε άλλη γλώσσα είτε την ξέρεις είτε όχι.

4. Μία νουβέλα είναι πολύ μικρό πρότζεκτ. Ξεκίνα με κάτι μεγαλεπήβολο, μία τριλογία (τουλάχιστον!). Κάτι που θα αλλάξει τη λογοτεχνία για πάντα.

5. Μην ολοκληρώνεις τίποτα. Άσε της ιδέες ακέραιες και απλώς συνέχιζε κάνοντας άλματα. Κάποια στιγμή θα τις δουλέψεις όλες μαζί και η οκταλογία σου θα είναι έτοιμη. Πρόκειται μόνο για 800.000 λέξεις.

6. Να παρουσιάζεσαι στους γύρω σου ως συγγραφέας, έστω και αν δεν έχεις ξεκινήσει ακόμα το γράψιμο. Λίγη Ποεϊκή κατάθλιψη είναι ακόμα πιο στυλάτη, όταν συνδυαστεί με κατάλληλο ντύσιμο.

7. Θεώρησε κάθε απόρριψη από εκδότη, ως συνομωσία των σκοτεινών δυνάμεων.

8. Γράψε γρήγορα και βιαστικά. Μην μελετάς, μην διορθώνεις. Αυτόματη γραφή, είναι ότι πιο ωραίο.

9. Μην χρησιμοποιείς ξεπερασμένες φόρμες. Πειραματίσου με τρία, τέσσερα ή και πέντε είδη γραφής ταυτόχρονα, είναι πολύ πιο πρωτοποριακό.

10. Δεν έχει σημασία το γιατί γράφεις, το μήνυμα που θέλεις να δώσεις. Σημασία έχει η φαντασίωση της επιτυχίας. Κατά βάθος δεν έχει καν νόημα η συγγραφή και η λογοτεχνία, το θέμα είναι να γυριστεί χολιγουντιανή ταινία. Ξεκίνα να φαντασιώνεσε με το ποιους ηθοποιούς θα διαλέξεις, όταν όλοι θα σε παρακαλάνε.

  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
tetartos

Χαχαχά, αυτό ήταν ό,τι πιο χρήσιμο έχω διαβάσει τον τελευταίο καιρό! :thmbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
wordsmith

51AG1jgs4hL._BO2,204,203,200_PIsitb-sticker-arrow-click,TopRight,35,-76_AA300_SH20_OU01_.jpg

 

Χμμμμ... Even dummies can write, δηλαδή... Να ανησυχήσω, γιατρέ μου;

Share this post


Link to post
Share on other sites
Παρατηρητής

Ο Δεκάλογος της σίγουρης αποτυχίας (νομίζω ότι είναι ότι πιο χρήσιμο):

 

1. Θεώρησε ότι είσαι ο μεγαλύτερος συγγραφέας που έχει γεννηθεί. Το ταλέντο σου είναι τόσο ανυπέρβλητο, που μπορείς να πετύχεις τα πάντα χωρίς καν να προσπαθήσεις.

2. Αγνόησε τους πάντες γύρω σου. Είναι κατώτεροί σου, τι μπορούν να ξέρουν, που δεν το έχεις ξεπεράσει ήδη; Μην διαβάζεις άλλους συγγραφείς. Είναι κατώτεροί σου, άρα δεν μπορούν να σου δώσουν τίποτα.

3. Το ελληνικό κοινό είναι πολύ μικρό και απαίδευτο για εσένα. Γράψε κατευθείαν σε άλλη γλώσσα είτε την ξέρεις είτε όχι.

4. Μία νουβέλα είναι πολύ μικρό πρότζεκτ. Ξεκίνα με κάτι μεγαλεπήβολο, μία τριλογία (τουλάχιστον!). Κάτι που θα αλλάξει τη λογοτεχνία για πάντα.

5. Μην ολοκληρώνεις τίποτα. Άσε της ιδέες ακέραιες και απλώς συνέχιζε κάνοντας άλματα. Κάποια στιγμή θα τις δουλέψεις όλες μαζί και η οκταλογία σου θα είναι έτοιμη. Πρόκειται μόνο για 800.000 λέξεις.

6. Να παρουσιάζεσαι στους γύρω σου ως συγγραφέας, έστω και αν δεν έχεις ξεκινήσει ακόμα το γράψιμο. Λίγη Ποεϊκή κατάθλιψη είναι ακόμα πιο στυλάτη, όταν συνδυαστεί με κατάλληλο ντύσιμο.

7. Θεώρησε κάθε απόρριψη από εκδότη, ως συνομωσία των σκοτεινών δυνάμεων.

8. Γράψε γρήγορα και βιαστικά. Μην μελετάς, μην διορθώνεις. Αυτόματη γραφή, είναι ότι πιο ωραίο.

9. Μην χρησιμοποιείς ξεπερασμένες φόρμες. Πειραματίσου με τρία, τέσσερα ή και πέντε είδη γραφής ταυτόχρονα, είναι πολύ πιο πρωτοποριακό.

10. Δεν έχει σημασία το γιατί γράφεις, το μήνυμα που θέλεις να δώσεις. Σημασία έχει η φαντασίωση της επιτυχίας. Κατά βάθος δεν έχει καν νόημα η συγγραφή και η λογοτεχνία, το θέμα είναι να γυριστεί χολιγουντιανή ταινία. Ξεκίνα να φαντασιώνεσε με το ποιους ηθοποιούς θα διαλέξεις, όταν όλοι θα σε παρακαλάνε.

 

Κι όμως, με αυτές τις δέκα μεθόδους, κάποιοι τα κατάφεραν ενώ όσοι έπραξαν αντίθετα, απέτυχαν και παραμένουν στον πάτο.

Share this post


Link to post
Share on other sites
heiron

Για τη λιστα του ντριμ είμαι λιγο διχασμένος.Αστεία και πετυχημένη γενικα αλλά εχω κάποιες ενστασεις.

 

1.Οκ,το ζουμι ειναι το "χωρίς να προσπαθησεις" που βγαζει την πλακα.Αλλα κατα τα άλλα δεν βλέπω το κακό στην φιλοδοξια και το "ψωνιο".Προσωπικα μου τη σπανε,αλλά δεν σημαινει ότι δεν πετυχαινουν στη ζωή τους.Καθε άλλο,συνηθως τα ψωνια προκοβουν περισσοτερο στις τεχνες.

2.Τελειο.

3.Αν ξερεις τη γλώσσα γιατι να μην γραψεις και σε μια που δεν ειναι η κυρια γλώσσα σου;Αν εισαι μεταναστης;Αν οι γονεις σου ειναι διαφορετικης εθνικοτητας;

4.Σε πρώτη φαση καλύτερα να αρχίζεις με μικρά κειμενα αλλά δεν ειναι και τοσο τραγικο λάθος να γραψεις ενα τούβλο που πιθανον να εχει και 2 συνεχειες.

5.Καλο,σαν το 2.

6.Επισης καλο(οσοι με ξερουν θα καταλαβουν ότι ειναι το αγαπημενο μου).

7.Προφανώς καλο.

8.Φαινομενικα σωστο.Αλλά πχ οταν ο Μουρκοκ ξεπετουσε βιβλια σε λιγες μερες δεν σημαινει ότι εγραφε μπουρδες.Φυσικα δεν ειμαστε ολοι Μουρκοκ.Και εννοείται ότι η προχειροτητα ειναι ο,τι χειροτερο.

9.Προσωπικα συμφωνω.Αλλα δεν ειναι τοσο πετυχημενο οσο τα 2,5,6,7.

10.Διαφωνω με την πρώτη πρόταση(μετα το κομμα κυριως).Δεν ειναι αναγκη να θελεις να κανεις κυρηγμα,"να περασεις ενα μηνυμα".Αλλά το υπολοιπο ειναι πολυ ωραιο.

Edited by heiron
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drake Ramore

Όπως καταλαβαίνεις λοιπόν φίλε keuthonyme διαβάζοντας όλα τα παραπάνω ποστ, ο καθένας αντιλαμβάνεται πολύ διαφορετικά την συγγραφή, και δεν υπάρχει μυστική συνταγή μιας και όλοι σχεδόν οι παραπάνω έχουν γράψει κατα καιρούς κάποια πολύ καλά κείμενα.

 

Μην το ζορίζεις, γράψε.

...κι αν σου βγει θα το καταλάβεις και εσύ, και εμείς! wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nihilio

H δικιά μου συμβουλή (κλεμένη από τον Alan Moore) είναι να γράφεις κάτι που σε αφορα και που θα ήθελες και ο ίδιος να διαβάσεις.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
RObiN-HoOD

51AG1jgs4hL._BO2,204,203,200_PIsitb-sticker-arrow-click,TopRight,35,-76_AA300_SH20_OU01_.jpg

 

Χμμμμ... Even dummies can write, δηλαδή... Να ανησυχήσω, γιατρέ μου;

 

Not really.

 

Αφενός η σειρά For Dummies καλύπτει μια πολύ μεγάλη γκάμα σε πολλά θέματα τα οποία βιβλία είναι πολύ καλά για εισαγωγικά, αφετέρου επειδή διαβάζω κατά διαστήματα τη σειρά μπορώ να πω πως μόνο for dummies δεν είναι.

 

Το συγκεκριμένο είναι αρκετά καλό για νέους. Δίνει αρκετές συμβουλές σε bullets, fast and easy κατά τον αμερικάνικο τρόπο.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Keuthonymos

Σας ευχαριστώ όλους/ες που ασχοληθήκατε με το ερώτημά μου. Χρήσιμες οι συμβουλές σας. Ελπίζω να μείνει ανοιχτό το topic για να προστεθεί οτιδήποτε άλλο θελήσει κάποιος.

 

Προς DinoHajiyorgi

Ακριβώς αυτό που ρωτάς ζητάω

 

Προς northerain

Συγκεκριμένα ήθελα οδηγίες όπως στην έκθεση αλλά...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nienor

Έχω κι εγώ δύο συμβουλές:

 

Η μία είναι να διαβάσεις τα τόπικ της συγγραφής (δε θα βγάλεις κανένα νόημα για το τι ΠΡΕΠΕΙ να κάνεις -γιατί αυτό δεν υπάρχει έτσι κι αλλιώς- αλλά σίγουρα θα βγάλεις νόημα για το τι θεωρεί ο καθένας από μας ότι πρέπει να κάνεις :p)

 

Η δεύτερη είναι οι τρεις χρυσοί κανόνες για τους πετυχημένους διαλόγους: Όταν βρεις κάποιον που να τους γνωρίζει να μου τον συστήσεις κι εμένα! :p (κλεμμένο, αλλά δε μπορώ να ξαναβρω το site του τύπου που το έχει γράψει)

 

Άντε να πω κι άλλη μία που ίσως και να φανεί χρήσιμη, αλλά μόνο αν δεν έχεις γράψει τίποτα μέχρι στιγμής: Σκέψου μια απλή ολοκληρωμένη ιστορία (κι όταν λέω απλή, δεν είναι ούτε τόσο εύκολο ούτε τόσο αυτονόητο, αλλά τουλάχιστον να έχει αρχή μέση τέλος) γράψτην όπως θα έγραφες έκθεση παίζοντας τον συγγραφέα (RPG, όπως ακριβώς στην έκθεση του λυκείου) και μετά πιάσε τον αγαπημένο σου συγγραφέα δες πως το έχει κάνει εκείνος και ξαναγράφτην. Μετά διάβασέ τη και θα δεις. Δε θα έχεις μια καλή ιστορία (είναι σχεδόν σίγουρο αυτό) αλλά θα έχεις μια καλή μελέτη και μια μικρή συναίσθηση του τι θέλεις να κάνεις και πως για να το χρησιμοποιήσεις στις επόμενες.

Share this post


Link to post
Share on other sites
LeoCrow

[...]9. Μην χρησιμοποιείς ξεπερασμένες φόρμες. Πειραματίσου με τρία, τέσσερα ή και πέντε είδη γραφής ταυτόχρονα, είναι πολύ πιο πρωτοποριακό.[...]

 

Στο 9 διαφωνώ ώς ένα βαθμό για το οτι είναι μέσο αποτυχίας, διότι θεωρώ οτι όλοι πρέπει να πειραματιστούν μέχρι να βρούν το στύλ γραφής που τους ταιριάζει, αλλα και να εκπαιδεύσουν τους εαυτούς τους ωστε να είναι ευέλικτοι. Εξάλλου δεν μπορούν να γραφούν τα πάντα χρησιμοποιόντας μία στάνταρ φόρμα. Τουλάχιστον αυτή είναι η γνώμη μου

Edited by LeoCrow

Share this post


Link to post
Share on other sites
heiron

Ο ντριμγουισπερερ απλα (και σωστα) κατακρινει οσους νεοκοπους συγγραφεις ενθουσιαζονται χωρις λογο και νομιζουν οτι αν γραψουν με εναν διαφορετικο τροπο θα θεωρηθουν κουλ και ξεχωριστοι.Κατα τη γνωμη μου το οτι εχουν επικρατησει συγκεκριμενες φορμες τοοοσα χρονια και ολα τα βιβλια ουσιαστικα γραφτηκαν ετσι σημαινει οτι ετσι ρπεπει να γραφει κανεις,ειδικα αν ειναι αρχαριος.Αργοτερα μπορει για την πλακα του να πειραματιστει απο περιεργεια και ιιιισως προκυψει κατι καλουτσικο.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stanley

Ένας είναι ο τρόπος:διάβαζε. Διάβαζε λογοτεχνία,όχι θεωρία λογοτεχνίας. Και είναι,επίσης, πάρα πολύ σημαντικός ο παράγων ΄΄ταλέντο΄΄.Αν δεν έχεις κάποια στόφα,δύσκολα θα γράψεις κάτι καλό,γιατί αλλιώς όλοι οι αναγνώστες στον κόσμο θα ήταν συγγραφείς!Επίσης,θέλει συνεχή εξάσκηση,να γράφεις και να αυτοβελτιώνεσαι οληνώρα.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ad Noctum

BUMP γιατί το παρακάτω μου άρεσε πάρα πολύ!

 

 

Ο Δεκάλογος της σίγουρης αποτυχίας (νομίζω ότι είναι ότι πιο χρήσιμο):

 

1. Θεώρησε ότι είσαι ο μεγαλύτερος συγγραφέας που έχει γεννηθεί. Το ταλέντο σου είναι τόσο ανυπέρβλητο, που μπορείς να πετύχεις τα πάντα χωρίς καν να προσπαθήσεις.

2. Αγνόησε τους πάντες γύρω σου. Είναι κατώτεροί σου, τι μπορούν να ξέρουν, που δεν το έχεις ξεπεράσει ήδη; Μην διαβάζεις άλλους συγγραφείς. Είναι κατώτεροί σου, άρα δεν μπορούν να σου δώσουν τίποτα.

3. Το ελληνικό κοινό είναι πολύ μικρό και απαίδευτο για εσένα. Γράψε κατευθείαν σε άλλη γλώσσα είτε την ξέρεις είτε όχι.

4. Μία νουβέλα είναι πολύ μικρό πρότζεκτ. Ξεκίνα με κάτι μεγαλεπήβολο, μία τριλογία (τουλάχιστον!). Κάτι που θα αλλάξει τη λογοτεχνία για πάντα.

5. Μην ολοκληρώνεις τίποτα. Άσε της ιδέες ακέραιες και απλώς συνέχιζε κάνοντας άλματα. Κάποια στιγμή θα τις δουλέψεις όλες μαζί και η οκταλογία σου θα είναι έτοιμη. Πρόκειται μόνο για 800.000 λέξεις.

6. Να παρουσιάζεσαι στους γύρω σου ως συγγραφέας, έστω και αν δεν έχεις ξεκινήσει ακόμα το γράψιμο. Λίγη Ποεϊκή κατάθλιψη είναι ακόμα πιο στυλάτη, όταν συνδυαστεί με κατάλληλο ντύσιμο.

7. Θεώρησε κάθε απόρριψη από εκδότη, ως συνομωσία των σκοτεινών δυνάμεων.

8. Γράψε γρήγορα και βιαστικά. Μην μελετάς, μην διορθώνεις. Αυτόματη γραφή, είναι ότι πιο ωραίο.

9. Μην χρησιμοποιείς ξεπερασμένες φόρμες. Πειραματίσου με τρία, τέσσερα ή και πέντε είδη γραφής ταυτόχρονα, είναι πολύ πιο πρωτοποριακό.

10. Δεν έχει σημασία το γιατί γράφεις, το μήνυμα που θέλεις να δώσεις. Σημασία έχει η φαντασίωση της επιτυχίας. Κατά βάθος δεν έχει καν νόημα η συγγραφή και η λογοτεχνία, το θέμα είναι να γυριστεί χολιγουντιανή ταινία. Ξεκίνα να φαντασιώνεσε με το ποιους ηθοποιούς θα διαλέξεις, όταν όλοι θα σε παρακαλάνε.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andkand

Συνοψίζω:

 

1.Διάβαζε συνέχεια λογοτεχνία (και όχι μόνο λέω εγώ)

 

2. Δοκίμασε να γράψεις και τόλμησε να εκτεθείς δείχνοντας αυτά που έγραψες και συζητώντας τα με άλλους. Έχω ξαναπεί ότι είμαι εντυπωσιασμένος με το συγκεκριμένο forum. Είμαι σίγουρος ότι αν κάποιος το αξιοποιήσει σωστά μπορεί να βελτιωθεί πολύ μέσα από αυτό!

 

3. Προσπάθησε να γράψεις κάτι που θα ήταν ενδιαφέρον για εσένα, κάτι που θα άρεσε σε εσένα να διαβάσεις. Μην προσπαθείς να βρεις αναγνωστικό κοινό. Αν γράψεις κάτι καλό, το αναγνωστικό κοινό θα έρθει να σε βρει αυτό!

 

4. Χρειάζεται να υπάρχει και κάποιο έμφυτο ταλέντο στο γράψιμο. Ευτυχώς ή δυστυχώς δεν μπορούν να γίνουν όλοι συγγραφείς…

 

5. Μην καβαλήσεις το καλάμι (αυτό δε θα σε βοηθήσει - ειδικά στην αρχή της συγγραφικής σου καριέρας - αλλά, αντίθετα, θα σε κάνει νούμερο και δε θα σε αφήσει να εξελιχθείς)!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
David1778

Έχω ξαναπεί ότι είμαι εντυπωσιασμένος με το συγκεκριμένο forum. Είμαι σίγουρος ότι αν κάποιος το αξιοποιήσει σωστά μπορεί να βελτιωθεί πολύ μέσα από αυτό!

 

Μεγάλη αλήθεια. To sff είναι πυρηνικό όπλο στα χέρια κάποιου που θέλει να βελτιωθεί.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Howard Crease

Τι συμβουλή θα δίνατε σε κάποιον που γράφει ένα μυθιστόρημα; Να δείξει δείγματά του σε γνωστούς πριν το ολοκληρώσει; Ή μήπως δεν κάνει, γιατί το feedback που θα πάρει ίσως επηρεάσει την ιστορία;

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naroualis

Είμαι σίγουρος ότι αν κάποιος το αξιοποιήσει σωστά μπορεί να βελτιωθεί πολύ μέσα από αυτό!

 

 

Εγώ είμαι το ζωντανό παράδειγμα. Και σε ιδιωτική συζήτηση, μπορώ να σας φέρω περίπου είκοσι ακόμα!

 

Τι συμβουλή θα δίνατε σε κάποιον που γράφει ένα μυθιστόρημα; Να δείξει δείγματά του σε γνωστούς πριν το ολοκληρώσει; Ή μήπως δεν κάνει, γιατί το feedback που θα πάρει ίσως επηρεάσει την ιστορία;

 

Προσωπικά, προτιμώ το πρώτο. Τελειώνω ένα κεφάλαιο (φροντίζω να είναι μεγαλούτσικο, ώστε να μην το διαβάζει και σελίδα-σελίδα ο χριστιανός) και το στέλνω σ' όποιον έχει τη ψυχαναγκαστική επιθυμία να το διαβάσει. Από την άλλη βέβαια, κάποιος μου είπε πρόσφατα ότι διαβάζοντας ένα βιβλίο ολόκληρο παίρνει μια πιο σαφή εικόνα του θέματος. Κι άλλωστε κι ο αναγνώστης σου, τελικά, σε μια ανάγνωση θα το διαβάσει.

 

Πάντως δεν καταλαβαίνω γιατί να είναι κακό να επηρεάζει το feedback την ιστορία. Από τη στιγμή που εσύ σαν συγγραφέας αποφασίσεις ότι ναι, αυτό θα ήταν καλύτερο και θα ταίριαζε και με την ιστορία όπως την έχω στο μυαλό μου, μόνο καλό μπορείς να δεις. Αρκεί να μην κάνει πάντα ότι σου λένε, χωρίς να το περνάς από το κόσκινο που λέγεται προσωπική κρίση.

 

Σκέψου μόνο ότι ένα πρώιμο σχόλιο, μπορεί να σε γλιτώσει από πατάτα, που μετά μπορεί και να μη διορθώνεται (στην ουσία να σε γλιτώσει από πολλές ώρες έξτρα δουλειάς στις διορθώσεις.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..