Jump to content

Συμβουλές προς όσους φιλοδοξούν να εκδοθούν


aScannerDarkly

Recommended Posts

Θέλει σκέψη για το αν θα έφτανε στη Ματριόσκα, χωρίς να είχαν προηγηθεί τα προηγούμενα δύο βήματα.

 

Αυτό εξήγησέ το μας λίγο, Γιάννη, αν έχεις την καλοσύνη (που ξέρω ότι την έχεις): κατά τη γνώμη σου ενισχύει (με τις απαραίτητες επιφυλάξεις, βεβαίως) την άποψη του φίλου μας του Μπόρχες (ότι δηλαδή η παρουσία προηγούμενων αυτοεκδόσεων στο βιογραφικό σου ενδέχεται να αυξήσει τις πιθανότητες να σου ανοίξει τις πόρτες του ένας εκδοτικός) ή όχι; Ή μήπως αναφέρεσαι στο ότι, χάρη στις προηγούμενες προσπάθειές του, ο Ελ Ρόι κατάφερε να γράψει ένα τρίτο έργο το οποίο είχε εκδοτικό ενδιαφέρον για τις βδ (με τη λογική ότι κάθε επόμενο έργο είναι καλύτερο από τα προηγούμενα και επομένως αυξάνει τις πιθανότητες να εκδοθεί);

Edited by odesseo
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 348
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Άστροφιλ

    21

  • Arachnida

    18

  • georgezerv76

    17

  • odesseo

    16

Την άποψή σου, όμως, δεν μας λες, Γιώργο. Ναι ή όχι στην αυτοέκδοση;

 

Πιστεύω ότι ο επαγγελματίας συγγραφέας, δηλαδή εκείνος που οι περισσότεροι από εμάς θέλουμε να γίνουμε, είναι αυτός που τον πληρώνουν για να τον διαβάζουν και όχι το ανάποδο. Μπορεί και να κάνω λάθος αλλά έτσι νομίζω πως γίνεται (και πως πρέπει να γίνεται) αν και ζούμε σε μια εποχή όπου τα πάντα έχουν αρχίσει να αντιστρέφονται...

Link to comment
Share on other sites

Θέλει σκέψη για το αν θα έφτανε στη Ματριόσκα, χωρίς να είχαν προηγηθεί τα προηγούμενα δύο βήματα.

 

Αυτό εξήγησέ το μας λίγο, Γιάννη, αν έχεις την καλοσύνη (που ξέρω ότι την έχεις): κατά τη γνώμη σου ενισχύει (με τις απαραίτητες επιφυλάξεις, βεβαίως) την άποψη του φίλου μας του Μπόρχες (ότι δηλαδή η παρουσία προηγούμενων αυτοεκδόσεων στο βιογραφικό σου ενδέχεται να αυξήσει τις πιθανότητες να σου ανοίξει τις πόρτες του ένας εκδοτικός) ή όχι; Ή μήπως αναφέρεσαι στο ότι, χάρη στις προηγούμενες προσπάθειές του, ο Ελ Ρόι κατάφερε να γράψει ένα τρίτο έργο το οποίο είχε εκδοτικό ενδιαφέρον για τις βδ (με τη λογική ότι κάθε επόμενο έργο είναι καλύτερο από τα προηγούμενα και επομένως αυξάνει τις πιθανότητες να εκδοθεί);

 

Σε ένα βαθμό μου έδειξε ότι ο συγγραφέας έχει εμπειρία και πολλή όρεξη. Αλλά εξέτασα ξεχωριστά την υποβολή του βιβλίου. Αν δεν με ικανοποιούσε απόλυτα το περιεχόμενο δεν θα επηρεαζόμουν. Όπως έχω δει μεγάλους εκδοτικούς να απορρίπτουν συγγραφείς που έχουν πίσω τους πολλά βιβλία, επίσης από μεγάλους εκδοτικούς. Μια έκδοση σού εξασφαλίζει την είσοδο στο χώρο, αλλά δεν σου ανοίγει απαραίτητα πόρτες.

 

Θέλω να προσθέσω κάτι ακόμα στην πολυπλοκότητα του θέματος. Τα τελευταία χρόνια, έχω σημειώσει τουλάχιστον δύο περιπτώσεις βιβλίων που ήταν αυτοεκδόσεις και κατάφεραν να φτάσουν σε υποψηφιότητες σοβαρών λογοτεχνικών βραβείων. Στο "σοβαρών" ας βάλει όποιος θέλει εισαγωγικά. Ένα από τα δύο ήταν υποψήφιο για το πιο γνωστό και καθιερωμένο βραβείο της χώρας, το βραβείο αναγνωστών του ΕΚΕΒΙ.

Link to comment
Share on other sites

Και τώρα παιδια με την κρίση τι γίνεται? οι εκδοτικοί συνεχίζουν να εκδιδουν? Ή εκδίδουν μονο τους γνωστους? ειναι αργά πια για τους άσημους συγγραφείς?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Και τώρα παιδια με την κρίση τι γίνεται? οι εκδοτικοί συνεχίζουν να εκδιδουν? Ή εκδίδουν μονο τους γνωστους? ειναι αργά πια για τους άσημους συγγραφείς?

 

 

 

Αργά ποτέ δεν είναι, αλλά σίγουρα πλέον δίνουν ευκαιρίες δυσκολότερα.

Link to comment
Share on other sites

Μπόρχες, νομίζω πως, από τη στιγμή που αποφασίζεις ότι δέχεσαι να πληρώσεις για να εκδώσεις το έργο σου, η σημαντικότερη ερώτηση είναι η εξής: Πώς κρίνεις την προόωθηση του βιβλίου σου από τον εκδοτικό; Και δε λέω σε σύγκριση με έναν από τους γνωστούς και μεγάλους, αλλά σε σύγκριση με την προώθηση που θα μπορούσε να σου προσφέρει ένας σχετικά μικρός, αλλά σοβαρός οίκος. Αν μη τι άλλο, από τη στιγμή που πληρώνεις, πρέπει να έχεις και απαιτήσεις - αν μη τι άλλο, την προώθηση ζητάς από το εκδοτικό οίκο. Εκεί νομίζω βρίσκεται και ο δεύτερος δισταγμός σε σχέση με την αυτοέκδοση, μήπως ο εκδότης απλώς κάνει την αρπαχτή του με μηδενικό ρίσκο.

 

Δεν ξέρω τι τύχη είχε το βιβλίο σου, γι' αυτό και ρωτάω.

Link to comment
Share on other sites

Μπόρχες, νομίζω πως, από τη στιγμή που αποφασίζεις ότι δέχεσαι να πληρώσεις για να εκδώσεις το έργο σου, η σημαντικότερη ερώτηση είναι η εξής: Πώς κρίνεις την προόωθηση του βιβλίου σου από τον εκδοτικό; Και δε λέω σε σύγκριση με έναν από τους γνωστούς και μεγάλους, αλλά σε σύγκριση με την προώθηση που θα μπορούσε να σου προσφέρει ένας σχετικά μικρός, αλλά σοβαρός οίκος. Αν μη τι άλλο, από τη στιγμή που πληρώνεις, πρέπει να έχεις και απαιτήσεις - αν μη τι άλλο, την προώθηση ζητάς από το εκδοτικό οίκο. Εκεί νομίζω βρίσκεται και ο δεύτερος δισταγμός σε σχέση με την αυτοέκδοση, μήπως ο εκδότης απλώς κάνει την αρπαχτή του με μηδενικό ρίσκο.

 

Δεν ξέρω τι τύχη είχε το βιβλίο σου, γι' αυτό και ρωτάω.

 

Καλημέρα.

Η ερώτηση σου είναι λογική, αγαπητέ μου φίλε. Νομίζω ότι η προώθηση υπήρξε ικανοποιητική απ' όσο μπορώ να κρίνω. Ενδεχομένως να μπορούσε να ήταν και καλύτερη, αλλά δε νομίζω ότι κι ένας μικρός εκδοτικός θα μού προσέφερε πολλά περισσότερα. Εγώ βασίστηκα και βασίζομαι στη διαφήμιση από στόμα σε στόμα και στον κύκλο των γνωστών μου. Η αυτοέκδοση υπήρξε ένα όχημα και μόνο.

 

Ωστόσο ο καθένας, επειδή ακριβώς πληρώνεις, μπορεί να συζητήσει και να διαπραγματευτεί με τον εκάστοτε εκδοτικό οίκο και αν τον ικανοποιεί το πακέτο να προχωρήσει.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ενδεχομένως να μπορούσε να ήταν και καλύτερη, αλλά δε νομίζω ότι κι ένας μικρός εκδοτικός θα μού προσέφερε πολλά περισσότερα.

Ας μας πούνε οι φίλοι που έχουν εκδοθεί από μεγάλους οίκους, τι προώθηση έγινε στα βιβλία τους - και ποιο το αποτέλεσμά της, μέχρι στιγμής.

 

Εγώ βασίστηκα και βασίζομαι στη διαφήμιση από στόμα σε στόμα και στον κύκλο των γνωστών μου.
Έχω την εντύπωση ότι αυτή η μέθοδος είναι, τουλάχιστον στις μέρες που ζούμε, μονόδρομος. Όλες τις άλλες τις βρίσκω αμφιλεγόμενες και αναποτελεσματικές. Κακά τα ψέματα, εάν δεν τρέξει ο συγγραφέας για το έργο του, κανένας δεν θα τρέξει. Αλλά θέλει κυνήγι και προσπάθεια, όχι καναπέ. Edited by odesseo
Link to comment
Share on other sites

Έχω να προτείνω άλλη μια λύση για το άσχημο παπάκι βιβλίο που δε θέλει να εκδόσει κανείς.

Το κρατάς στο συρτάρι. Γράφεις το επόμενο, ελπίζοντας να γίνει επιτυχία (και το μεθεπόμενο και το μεταμεθεπόμενο κλπ)

Το δίνεις για έκδοση εκ των υστέρων. Αφού θα είσαι διάσημος συγγραφέας, θα το δεχτούν (πιο εύκολα).

Link to comment
Share on other sites

Έχω να προτείνω άλλη μια λύση για το άσχημο παπάκι βιβλίο που δε θέλει να εκδόσει κανείς.

Το κρατάς στο συρτάρι. Γράφεις το επόμενο, ελπίζοντας να γίνει επιτυχία (και το μεθεπόμενο και το μεταμεθεπόμενο κλπ)

Το δίνεις για έκδοση εκ των υστέρων. Αφού θα είσαι διάσημος συγγραφέας, θα το δεχτούν (πιο εύκολα).

 

Ενδιαφέρουσα πρόταση. Αλλά τι γίνεται όταν έχει γεμίσει το συρτάρι σου από βιβλία που δεν βρίσκουν το δρόμο για τον εκδότη - κι εκείνη η ρημάδα η επιτυχία αργεί πολύ να φανεί;

Edited by odesseo
Link to comment
Share on other sites

Έχω να προτείνω άλλη μια λύση για το άσχημο παπάκι βιβλίο που δε θέλει να εκδόσει κανείς.

Το κρατάς στο συρτάρι. Γράφεις το επόμενο, ελπίζοντας να γίνει επιτυχία (και το μεθεπόμενο και το μεταμεθεπόμενο κλπ)

Το δίνεις για έκδοση εκ των υστέρων. Αφού θα είσαι διάσημος συγγραφέας, θα το δεχτούν (πιο εύκολα).

 

Το έχουν εφαρμόσει κατα το παρελθόν διάσημοι συγγραφείς. Σωστή σκέψη.

Όμως, ειδικά σήμερα που οικονομικά "δεν υπάρχει σάλιο" είναι αμφίβολο αν θα σου εκδώσουν το οτιδήποτε.

Γενικά ζούμε σε χαλεπούς καιρούς.

Link to comment
Share on other sites

Ενδιαφέρουσα πρόταση. Αλλά τι γίνεται όταν έχει γεμίσει το συρτάρι σου από βιβλία που δεν βρίσκουν το δρόμο για τον εκδότη - κι εκείνη η ρημάδα η επιτυχία αργεί πολύ να φανεί;

Εάν θέλω να γίνω εμπορικός συγγραφέας (δηλ. να βγάλω και κάτι από τα βιβλία μου) και έχω μεγάλο συρτάρι και κανένα από τα (πολλά) βιβλία μου δεν το έχει εκτιμήσει κανένας από τους (πολλούς) εκδότες στους οποίους το έχω στείλει, θα αρχίσω να σκέφτομαι εκείνη την παροιμία που λέει κάτι για στραβό γιαλό.

 

 

Το έχουν εφαρμόσει κατα το παρελθόν διάσημοι συγγραφείς. Σωστή σκέψη.

Όμως, ειδικά σήμερα που οικονομικά "δεν υπάρχει σάλιο" είναι αμφίβολο αν θα σου εκδώσουν το οτιδήποτε.

Γενικά ζούμε σε χαλεπούς καιρούς.

Ακριβώς γι' αυτό δε θα επενδύσω στο σήμερα αλλά στο αύριο.

Link to comment
Share on other sites

Εάν θέλω να γίνω εμπορικός συγγραφέας (δηλ. να βγάλω και κάτι από τα βιβλία μου) και έχω μεγάλο συρτάρι και κανένα από τα (πολλά) βιβλία μου δεν το έχει εκτιμήσει κανένας από τους (πολλούς) εκδότες στους οποίους το έχω στείλει, θα αρχίσω να σκέφτομαι εκείνη την παροιμία που λέει κάτι για στραβό γιαλό.

 

Συμφωνώ απολύτως. Κι επειδή ο γιαλός είναι συχνά στραβός (μιας και πολλοί γύρω μας αρμενίζουνε στραβά), δεν νομίζω ότι θα χάσει κανένας εάν κινητοποιηθεί προκειμένου να προωθήσει τη δουλειά του ιδίοις αναλώμασι.

 

(Εύκολο, Γιώργο, να λες σε κάποιον "παράτα τα".)

Edited by odesseo
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Πολλά και ενδιαφέροντα σε αυτό το τόπικ. Εγώ σκέφτομαι κάτι που προκύπτει κάπως από τα παραπάνω, νομίζω ειπώθηκε και εξ απαλών ονύχων*laugh.gif Αν κάποιος έχει φάει πόρτα από όλους τους οίκους και ένας του πει " με 1000-2000 ευρώ σου βγάζω τόσα αντίτυπα", δεν βοηθάει; Από το καθόλου μού φαίνεται προτιμότερο. O αντίλογος εδώ φαντάζομαι πως είναι ότι θα σε διαβάσουν όχι λιγότεροι αν κάνεις ένα e-book ή μια διανομή από χέρι σε χέρι, ωστόσο δεν είμαι και τόσο σίγουρος για την ισχύ του.

 

Επίσης, σχετικά με το οικονομικό κομμάτι, αν ο συγγραφές δώσει ας πούμε 1500 ευρώ, δεν θα πάρει ένα κομμάτι πίσω από τις όποιες πωλήσεις; Τελικά, θα έχει ρίξει ένα σχετικά μικρό ποσό, τηρουμένων πάντα των αναλογιών και των συνθηκών.

 

Προφανώς, νομίζω, κανείς μας δεν θέλει εξαρχής να κάνει κάτι τέτοιο, μιλάμε μάλλον για μια έσχατη λύση. Αναρωτιέμαι, απλώς, αν ο συγγραφέας μπορεί να προωθήσει τον εαυτό του, π.χ μέσω μπλογκ. Εγώ προσωπικά πολλές διαφημίσεις βιβλίων βλέπω σε εφημερίδες και free press αλλά δεν επηρεάζομαι και πολύ - δεν ξέρω για εσάς. Επίσης, ένας συγγραφέας, σαν φυσικό πρόσωπο, δεν μπορεί να διοργανώσει μια παρουσίαση ή κάτι τέτοιο σε έναν χώρο; Αυθόρμητες, ίσως και αφελείς, ερωτήσεις που μου έρχονται καθώς γράφω.

 

*το "εξ απαλών ονύχων" σκόπιμα λάθος εδώ, να εξηγούμαστεdirol.gif

Edited by Stanley
Link to comment
Share on other sites

Guest old#2065

Μπράβο Βασίλη, πολύ καλό νέο, σου εύχομαι καλή επιτυχία :good:

Θα είχε ενδιαφέρον για πολλούς αν εδω η στο σχετικό τόπικ μας έλεγες την διαδικασία που ακολούθησες. Πιστεύω οτι θα βοηθούε αρκετούς.

Link to comment
Share on other sites

Πολλά και ενδιαφέροντα σε αυτό το τόπικ. Εγώ σκέφτομαι κάτι που προκύπτει κάπως από τα παραπάνω, νομίζω ειπώθηκε και εξ απαλών ονύχων*laugh.gif Αν κάποιος έχει φάει πόρτα από όλους τους οίκους και ένας του πει " με 1000-2000 ευρώ σου βγάζω τόσα αντίτυπα", δεν βοηθάει; Από το καθόλου μού φαίνεται προτιμότερο. O αντίλογος εδώ φαντάζομαι πως είναι ότι θα σε διαβάσουν όχι λιγότεροι αν κάνεις ένα e-book ή μια διανομή από χέρι σε χέρι, ωστόσο δεν είμαι και τόσο σίγουρος για την ισχύ του.

 

Επίσης, σχετικά με το οικονομικό κομμάτι, αν ο συγγραφές δώσει ας πούμε 1500 ευρώ, δεν θα πάρει ένα κομμάτι πίσω από τις όποιες πωλήσεις; Τελικά, θα έχει ρίξει ένα σχετικά μικρό ποσό, τηρουμένων πάντα των αναλογιών και των συνθηκών.

 

Προφανώς, νομίζω, κανείς μας δεν θέλει εξαρχής να κάνει κάτι τέτοιο, μιλάμε μάλλον για μια έσχατη λύση. Αναρωτιέμαι, απλώς, αν ο συγγραφέας μπορεί να προωθήσει τον εαυτό του, π.χ μέσω μπλογκ. Εγώ προσωπικά πολλές διαφημίσεις βιβλίων βλέπω σε εφημερίδες και free press αλλά δεν επηρεάζομαι και πολύ - δεν ξέρω για εσάς. Επίσης, ένας συγγραφέας, σαν φυσικό πρόσωπο, δεν μπορεί να διοργανώσει μια παρουσίαση ή κάτι τέτοιο σε έναν χώρο; Αυθόρμητες, ίσως και αφελείς, ερωτήσεις που μου έρχονται καθώς γράφω.

 

*το "εξ απαλών ονύχων" σκόπιμα λάθος εδώ, να εξηγούμαστεdirol.gif

 

Σε όλα είσαι σωστός. Έχω ίδια εμπειρία.chinese.gif

Link to comment
Share on other sites

Πολλά και ενδιαφέροντα σε αυτό το τόπικ. Εγώ σκέφτομαι κάτι που προκύπτει κάπως από τα παραπάνω, νομίζω ειπώθηκε και εξ απαλών ονύχων*laugh.gif Αν κάποιος έχει φάει πόρτα από όλους τους οίκους και ένας του πει " με 1000-2000 ευρώ σου βγάζω τόσα αντίτυπα", δεν βοηθάει; Από το καθόλου μού φαίνεται προτιμότερο. O αντίλογος εδώ φαντάζομαι πως είναι ότι θα σε διαβάσουν όχι λιγότεροι αν κάνεις ένα e-book ή μια διανομή από χέρι σε χέρι, ωστόσο δεν είμαι και τόσο σίγουρος για την ισχύ του.

 

Επίσης, σχετικά με το οικονομικό κομμάτι, αν ο συγγραφές δώσει ας πούμε 1500 ευρώ, δεν θα πάρει ένα κομμάτι πίσω από τις όποιες πωλήσεις; Τελικά, θα έχει ρίξει ένα σχετικά μικρό ποσό, τηρουμένων πάντα των αναλογιών και των συνθηκών.

 

Προφανώς, νομίζω, κανείς μας δεν θέλει εξαρχής να κάνει κάτι τέτοιο, μιλάμε μάλλον για μια έσχατη λύση. Αναρωτιέμαι, απλώς, αν ο συγγραφέας μπορεί να προωθήσει τον εαυτό του, π.χ μέσω μπλογκ. Εγώ προσωπικά πολλές διαφημίσεις βιβλίων βλέπω σε εφημερίδες και free press αλλά δεν επηρεάζομαι και πολύ - δεν ξέρω για εσάς. Επίσης, ένας συγγραφέας, σαν φυσικό πρόσωπο, δεν μπορεί να διοργανώσει μια παρουσίαση ή κάτι τέτοιο σε έναν χώρο; Αυθόρμητες, ίσως και αφελείς, ερωτήσεις που μου έρχονται καθώς γράφω.

 

*το "εξ απαλών ονύχων" σκόπιμα λάθος εδώ, να εξηγούμαστεdirol.gif

 

Νομίζω οτι αυτό που προέχει να απαντηθεί σε αυτήν την περίπτωση είναι το τι ακριβώς περιμένει ο συγγραφέας απο το έργο του.

 

Αν θέλει απλώς να διαβαστεί, η λύση κάποιου μπλογκ με δωρεάν διάθεση του έργου είναι κάτι που θα του δώσει αυτό που ζητάει χωρίς να ξοδέψει ούτε ένα ευρώ. Αν μάλιστα βάλει και donation στο μπλογκ ίσως βγάλει και ένα χαρτζιλίκι (αν είναι καλό το έργο του). Επίσης μπορεί να να το δώσει σε συνέχειες ώστε τα donation να είναι περισσότερα ή να δώσει κάποια αρχικά κεφάλαια από το έργο του δωρεάν και για τα επόμενα να ζητήσει ένα μικρό αντίτιμο μέσω paypal. Αυτό είναι η μια λύση.

 

Μια άλλη λύση είναι να κάνει αυτό που έχουν κάνει αρκετοί (και από εδώ μέσα ο Ντίνος). Αυτοέκδοση μέσω lulu.com και κοστολόγηση ώστε να του μένουν 1-2 ευρώ ανα αντίτυπο (ή 10 ευρώ ανα αντίτυπο ή καθόλου ευρώ αν θέλει). Το lulu θα κοστολογήσει το δέσιμο του βιβλίου, θα βάλει το κέρδος του επάνω και από εκεί και πέρα είναι στο χέρι του συγγραφέα το πόσο και το αν θα βγάλει από το print on demand.

 

Τώρα για την λύση του να δώσεις 2000 ευρώ σε έναν εκδοτικό οίκο για να εκδοθείς είναι μια κάποια λύση, αλλά τι παραπάνω θα σου προσφέρει από τις παραπάνω λύσεις;

-Για να βγάλεις χρήματα θα πρέπει να κάνεις πρώτα απόσβεση του κεφαλαίου που διέθεσες. Είναι αυτό εφικτό; Αν είναι εφικτό να πουλήσεις τόσα αντίτυπα μήπως να κοίταζες την λύση του lulu; Γιατί να ξεκινησεις να μαζευεις λεφτά απο το -2000€ αντί απο το 0€; (Η λύση προϋποθέτει οτι το έργο αξίζει και οι εκδοτικοί που το απέρριψαν δεν κάνουν καλά την δουλειά τους)

-Αν πάλι το κάνεις για την αναγνωσιμότητα, όση προώθηση και να κάνει ο οίκος που πλήρωσες, δεν θα πετύχεις να σε διαβάσουν περισσότεροι απο ότι σε ένα δωρεάν μπλογκ.

 

Ο προβληματισμός μου είναι: Για ποιον λόγο να πληρώσεις για να εκδοθείς όταν υπάρχουν περισσότερο αποδοτικές λύσεις, είτε προς τον παράγοντα του κέρδους, ειτε προς τον παράγοντα της αναγνωσιμότητας;

 

*(Το δεύτερο ενικό πρόσωπο δεν απευθύνεται σε εσένα, είναι γενικό)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Πολλά και ενδιαφέροντα σε αυτό το τόπικ. Εγώ σκέφτομαι κάτι που προκύπτει κάπως από τα παραπάνω, νομίζω ειπώθηκε και εξ απαλών ονύχων*laugh.gif Αν κάποιος έχει φάει πόρτα από όλους τους οίκους και ένας του πει " με 1000-2000 ευρώ σου βγάζω τόσα αντίτυπα", δεν βοηθάει; Από το καθόλου μού φαίνεται προτιμότερο. O αντίλογος εδώ φαντάζομαι πως είναι ότι θα σε διαβάσουν όχι λιγότεροι αν κάνεις ένα e-book ή μια διανομή από χέρι σε χέρι, ωστόσο δεν είμαι και τόσο σίγουρος για την ισχύ του.

 

Επίσης, σχετικά με το οικονομικό κομμάτι, αν ο συγγραφές δώσει ας πούμε 1500 ευρώ, δεν θα πάρει ένα κομμάτι πίσω από τις όποιες πωλήσεις; Τελικά, θα έχει ρίξει ένα σχετικά μικρό ποσό, τηρουμένων πάντα των αναλογιών και των συνθηκών.

 

Προφανώς, νομίζω, κανείς μας δεν θέλει εξαρχής να κάνει κάτι τέτοιο, μιλάμε μάλλον για μια έσχατη λύση. Αναρωτιέμαι, απλώς, αν ο συγγραφέας μπορεί να προωθήσει τον εαυτό του, π.χ μέσω μπλογκ. Εγώ προσωπικά πολλές διαφημίσεις βιβλίων βλέπω σε εφημερίδες και free press αλλά δεν επηρεάζομαι και πολύ - δεν ξέρω για εσάς. Επίσης, ένας συγγραφέας, σαν φυσικό πρόσωπο, δεν μπορεί να διοργανώσει μια παρουσίαση ή κάτι τέτοιο σε έναν χώρο; Αυθόρμητες, ίσως και αφελείς, ερωτήσεις που μου έρχονται καθώς γράφω.

 

*το "εξ απαλών ονύχων" σκόπιμα λάθος εδώ, να εξηγούμαστεdirol.gif

 

Νομίζω οτι αυτό που προέχει να απαντηθεί σε αυτήν την περίπτωση είναι το τι ακριβώς περιμένει ο συγγραφέας απο το έργο του.

 

Αν θέλει απλώς να διαβαστεί, η λύση κάποιου μπλογκ με δωρεάν διάθεση του έργου είναι κάτι που θα του δώσει αυτό που ζητάει χωρίς να ξοδέψει ούτε ένα ευρώ. Αν μάλιστα βάλει και donation στο μπλογκ ίσως βγάλει και ένα χαρτζιλίκι (αν είναι καλό το έργο του). Επίσης μπορεί να να το δώσει σε συνέχειες ώστε τα donation να είναι περισσότερα ή να δώσει κάποια αρχικά κεφάλαια από το έργο του δωρεάν και για τα επόμενα να ζητήσει ένα μικρό αντίτιμο μέσω paypal. Αυτό είναι η μια λύση.

 

Μια άλλη λύση είναι να κάνει αυτό που έχουν κάνει αρκετοί (και από εδώ μέσα ο Ντίνος). Αυτοέκδοση μέσω lulu.com και κοστολόγηση ώστε να του μένουν 1-2 ευρώ ανα αντίτυπο (ή 10 ευρώ ανα αντίτυπο ή καθόλου ευρώ αν θέλει). Το lulu θα κοστολογήσει το δέσιμο του βιβλίου, θα βάλει το κέρδος του επάνω και από εκεί και πέρα είναι στο χέρι του συγγραφέα το πόσο και το αν θα βγάλει από το print on demand.

 

Τώρα για την λύση του να δώσεις 2000 ευρώ σε έναν εκδοτικό οίκο για να εκδοθείς είναι μια κάποια λύση, αλλά τι παραπάνω θα σου προσφέρει από τις παραπάνω λύσεις;

-Για να βγάλεις χρήματα θα πρέπει να κάνεις πρώτα απόσβεση του κεφαλαίου που διέθεσες. Είναι αυτό εφικτό; Αν είναι εφικτό να πουλήσεις τόσα αντίτυπα μήπως να κοίταζες την λύση του lulu; Γιατί να ξεκινησεις να μαζευεις λεφτά απο το -2000€ αντί απο το 0€; (Η λύση προϋποθέτει οτι το έργο αξίζει και οι εκδοτικοί που το απέρριψαν δεν κάνουν καλά την δουλειά τους)

-Αν πάλι το κάνεις για την αναγνωσιμότητα, όση προώθηση και να κάνει ο οίκος που πλήρωσες, δεν θα πετύχεις να σε διαβάσουν περισσότεροι απο ότι σε ένα δωρεάν μπλογκ.

 

Ο προβληματισμός μου είναι: Για ποιον λόγο να πληρώσεις για να εκδοθείς όταν υπάρχουν περισσότερο αποδοτικές λύσεις, είτε προς τον παράγοντα του κέρδους, ειτε προς τον παράγοντα της αναγνωσιμότητας;

 

*(Το δεύτερο ενικό πρόσωπο δεν απευθύνεται σε εσένα, είναι γενικό)

 

 

 

Νομίζω ότι είναι πολύ απλή η απάντηση. Όπως έχει ήδη αναφερθεί, το ότι θα συνεισφέρει ο συγγραφέας για να εκδοθεί το έργο του δεν σημαίνει πως ο εκδότης θα δεχτεί και το καθετί. Αν μη τι άλλο, είναι σίγουρο ότι δεν θα βάλει το όνομά του για να εκδώσει κάτι που είτε δεν του αρέσει είτε δεν τον αντιπροσωπεύει. Αν μιλάμε δε και για μικρούς οίκους, η συνεισφορά του συγγραφέα μπορεί να είναι και μονόδρομος ( δεν έχω ιδέα, απλώς το θέτω ως ενδεχόμενο λογικό ), βάζει δεν βάζει το χέρι του στη φωτιά ο εκδότης. Με άλλα λόγια, ακόμα και με αυτή τη μορφή η έκδοση ενέχει μια αναγνώριση προς το πρόσωπο του συγγραφέα και το έργο του, άσχετα πώς θα πάει στην πορεία.

Link to comment
Share on other sites

Μπράβο Βασίλη, πολύ καλό νέο, σου εύχομαι καλή επιτυχία :good:

Θα είχε ενδιαφέρον για πολλούς αν εδω η στο σχετικό τόπικ μας έλεγες την διαδικασία που ακολούθησες. Πιστεύω οτι θα βοηθούε αρκετούς.

 

Ευχαριστώ! Μια απο τις ιστορίες ξεκίνησε εδώ κιόλας..

Σε ποια διαδικασία αναφέρεσαι ακριβώς; Για την συγγραφή κατά τη διάρκεια του NaNoWrimo ή για το self-publishing? Γιατί το NaNoWriMo είναι σχετικά απλό (απλά πίνεις καφέδες και προσπαθείς να προλάβεις το τέλος του μήνα). Το self-publishing (ή αυτοέκδοση άν θέλετε) είναι λίγο πιό περίπλοκη υπόθεση, αλλά πάλι σχετικά απλή άν μιλάμε μόνο για e-book (η χάρτινη έκδοση έχει κάποιες ιδιαιτερότητες). Άν αναφέρεσαι στο self-publishing ευχαρίστως να γράψω κάτι σάν μικρό οδηγό.

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω με Drake Ramore.

 

Εσύ, Γιάννη, αν ένας συγγραφέας σού έλεγε "βάζω τα έξοδα" αλλά δεν σου άρεσε το βιβλίο του ή θεωρούσες πως θα ζημιώσει το προφίλ που ενδεχομένως θες να δημιουργήσεις στον οίκο σου, θα το εξέδιδες;

 

Από την άλλη, νομίζω e-book μπορεί να βγάλει ο καθένας. Δεν θέλω να προσβάλλω κανέναν, αλλά εγώ προσωπικά δε νομίζω να διάβαζα ένα e-book που έχει βγάλει κάποιος μόνος του ή ακόμα ένα βιβλίο υπό ιδιωτική "εκδοτική" σκέπη.

Edited by Stanley
Link to comment
Share on other sites

Όλα ξεκινάνε (και τελειώνουν) με το τι θέλεις πραγματικά να κάνεις. Κι όπως σε κάθε περίπτωση, τα προβλήματα ξεκινάνε όταν θέλεις δύο ή περισσότερα πράγματα ταυτόχρονα.

 

Ε, και που 'σαι, Stanley: μη βιάζεσαι να πεις "δε νομίζω να διάβαζα ένα e-book που έχει βγάλει κάποιος μόνος του". Δεν ξέρεις πως τα φέρνει η ζωή.

Edited by odesseo
Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω με Drake Ramore.

 

Εσύ, Γιάννη, αν ένας συγγραφέας σού έλεγε "βάζω τα έξοδα" αλλά δεν σου άρεσε το βιβλίο του ή θεωρούσες πως θα ζημιώσει το προφίλ που ενδεχομένως θες να δημιουργήσεις στον οίκο σου, θα το εξέδιδες;

 

Από την άλλη, νομίζω e-book μπορεί να βγάλει ο καθένας. Δεν θέλω να προσβάλλω κανέναν, αλλά εγώ προσωπικά δε νομίζω να διάβαζα ένα e-book που έχει βγάλει κάποιος μόνος του ή ακόμα ένα βιβλίο υπό ιδιωτική "εκδοτική" σκέπη.

 

 

Είναι προφανές ότι δεν θα δεχόμουν. (και είναι κάτι που έχω ακούσει αρκετές φορές)

Αλλά φαντάζομαι λίγοι θα έβγαιναν να το παραδεχτούν. (και είναι και λογικό)

 

Συμφωνώ ότι e-book μπορεί να βγάλει ο καθένας. Και για αυτό όποιος καταφεύγει σε αυτή τη λύση οφείλει να είναι δέκα φορές πιο προσεκτικός και να σέβεται τον αναγνώστη που θα κατεβάσει το βιβλίο του.

Link to comment
Share on other sites

Είναι προφανές ότι δεν θα δεχόμουν. (και είναι κάτι που έχω ακούσει αρκετές φορές)

Αλλά φαντάζομαι λίγοι θα έβγαιναν να το παραδεχτούν. (και είναι και λογικό)

 

Τι εννοείς, Γιάννη. Ότι λίγοι θα παραδέχονταν, όπως εσύ, ότι αρνούνται να βγάλουν ένα τέτοιο βιβλίο; Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τι λες.

 

 

Συμφωνώ ότι e-book μπορεί να βγάλει ο καθένας. Και για αυτό όποιος καταφεύγει σε αυτή τη λύση οφείλει να είναι δέκα φορές πιο προσεκτικός και να σέβεται τον αναγνώστη που θα κατεβάσει το βιβλίο του.

 

Δέκα φορές πιο προσεκτικός από ποιον; Από τον εκδότη που θα αναλάβει να του εκδώσει το βιβλίο;

Άντε ξανά-μανά μισόλογα.

 

Πάρτε το χαμπάρι. Δεν υπάρχει εξασφάλιση από κανέναν για τίποτα. E-book, έντυπο, αυτοέκδοση, συμβόλαιο: ό,τι και να προτιμήσετε, εάν δεν έχετε βιβλίο, δεν έχετε τίποτα. Είτε το γράψετε κατευθείαν στα αγγλικά, είτε όχι, εάν δεν έχετε βιβλίο, δεν έχετε τίποτα. Αλλάξτε όσο θέλετε για να εκδοθείτε, κάντε κωλοτούμπες, κυκλοφορήστε γυμνοί μπροστά από τους τσολιάδες στο Σύνταγμα. Εάν δεν έχετε βιβλίο, δεν έχετε τίποτα. Μπορεί να σας εκδώσουν, αλλά ως γραφικότητα, όχι ως συγγραφέα.

 

Όλα εξαρτώνται από το πόσο (και για πόσο) μπορεί καθένας να κοροϊδεύει τον εαυτό του.

Edited by odesseo
Link to comment
Share on other sites

 

 

Πάρτε το χαμπάρι. Δεν υπάρχει εξασφάλιση από κανέναν για τίποτα. E-book, έντυπο, αυτοέκδοση, συμβόλαιο: ό,τι και να προτιμήσετε, εάν δεν έχετε βιβλίο, δεν έχετε τίποτα. Είτε το γράψετε κατευθείαν στα αγγλικά, είτε όχι, εάν δεν έχετε βιβλίο, δεν έχετε τίποτα. Αλλάξτε όσο θέλετε για να εκδοθείτε, κάντε κωλοτούμπες, κυκλοφορήστε γυμνοί μπροστά από τους τσολιάδες στο Σύνταγμα. Εάν δεν έχετε βιβλίο, δεν έχετε τίποτα. Μπορεί να σας εκδώσουν, αλλά ως γραφικότητα, όχι ως συγγραφέα.

 

Όλα εξαρτώνται από το πόσο (και για πόσο) μπορεί καθένας να κοροϊδεύει τον εαυτό του.

 

Ιδέα δεν έχω τι θες να πεις. Ή μάλλον έχω, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί το λες.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..