Jump to content

Αγαπημενες μου σειρηνες


Recommended Posts

Δεν βρίσκω πλέον λόγο να επιμείνω στη συζήτηση. Όλες οι απαντήσεις βρίσκονται στο post της Μαριάντζελας.

Αρκετά με τις θεωρίες. Πάμε να σχολιάσουμε κανένα ποίημα!

Δεν νομίζω ότι αυτή τη φορά μπορείς να τη βγάλεις "αβρόχοις ποσί' Παναγιώτη.

 

Απευθύνω την ερώτηση και προς εσένα, μιας κι εσύ δείχνεις πρόθυμος να μουσκέψεις τις γάμπες σου. Έχουν διαφορά για σένα οι φράσεις

 

τα ελληνικά τα μιλάμε για να γίνουμε άνθρωποι

τα ελινικα τα μιλαμε για να γινουμε ανθροπι

ta ellhnika ta milame gia na ginoume anthrwpoi

 

κι εάν ναι, ποια; Χωρίς θεωρίες, παρακαλώ.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • odesseo

    13

  • Oberon

    10

  • laas7

    10

Guest old#2065

Δεν βρίσκω πλέον λόγο να επιμείνω στη συζήτηση. Όλες οι απαντήσεις βρίσκονται στο post της Μαριάντζελας.

Αρκετά με τις θεωρίες. Πάμε να σχολιάσουμε κανένα ποίημα!

Δεν νομίζω ότι αυτή τη φορά μπορείς να τη βγάλεις "αβρόχοις ποσί' Παναγιώτη.

 

Απευθύνω την ερώτηση και προς εσένα, μιας κι εσύ δείχνεις πρόθυμος να μουσκέψεις τις γάμπες σου. Έχουν διαφορά για σένα οι φράσεις

 

τα ελληνικά τα μιλάμε για να γίνουμε άνθρωποι

τα ελινικα τα μιλαμε για να γινουμε ανθροπι

ta ellhnika ta milame gia na ginoume anthrwpoi

 

κι εάν ναι, ποια; Χωρίς θεωρίες, παρακαλώ.

Αυτό το παιχνίδι το έχουμε ξαναπαίξει Παναγιώτη, εγώ τις έβρεξα τις γάμπες (όσο τις έβρεξα). Σειρά σου τώρα να το κάνεις. Δεν νομίζω να θεωρείς εποικοδομητικό να θέτεις εκ του ασφαλούς ερωτήσεις, καθισμένος αναπαυτικά και να βλέπεις τους άλλους, που δεν είναι και ειδικοί να παλεύουν με ένα θέμα που επι αιώνες έχει φανατικούς και τόνους επιχειρηματολογίας και απο τις δυο μεριές. Η απάντησή μου πιό πάνω είναι το περισσότερο που μπορείς να πάρεις για την ώρα.

Δεν νομιμοποιήται να προτείνει παρτούζα, κάποιος που ήρθε μπάκουρος στο πάρτυ, βρέχεις κώλο, τρως ψάρια:lol:

Edited by npaps
Link to post
Share on other sites

Δεν βρίσκω πλέον λόγο να επιμείνω στη συζήτηση. Όλες οι απαντήσεις βρίσκονται στο post της Μαριάντζελας.

Αρκετά με τις θεωρίες. Πάμε να σχολιάσουμε κανένα ποίημα!

Δεν νομίζω ότι αυτή τη φορά μπορείς να τη βγάλεις "αβρόχοις ποσί' Παναγιώτη.

 

Απευθύνω την ερώτηση και προς εσένα, μιας κι εσύ δείχνεις πρόθυμος να μουσκέψεις τις γάμπες σου. Έχουν διαφορά για σένα οι φράσεις

 

τα ελληνικά τα μιλάμε για να γίνουμε άνθρωποι

τα ελινικα τα μιλαμε για να γινουμε ανθροπι

ta ellhnika ta milame gia na ginoume anthrwpoi

 

κι εάν ναι, ποια; Χωρίς θεωρίες, παρακαλώ.

Αυτό το παιχνίδι το έχουμε ξαναπαίξει Παναγιώτη, εγώ τις έβρεξα τις γάμπες (όσο τις έβρεξα). Σειρά σου τώρα να το κάνεις. Δεν νομίζω να θεωρείς εποικοδομητικό να θέτεις εκ του ασφαλούς ερωτήσεις, καθισμένος αναπαυτικά και να βλέπεις τους άλλους, που δεν είναι και ειδικοί να παλεύουν με ένα θέμα που επι αιώνες έχει φανατικούς και τόνους επιχειρηματολογίας και απο τις δυο μεριές. Η απάντησή μου πιό πάνω είναι το περισσότερο που μπορείς να πάρεις για την ώρα.

Δεν νομιμοποιήται να προτείνει παρτούζα, κάποιος που ήρθε μπάκουρος στο πάρτυ, βρέχεις κώλο, τρως ψάρια:lol:

 

Σε ξαναρώτησα επειδή δεν είδα πουθενά την απάντησή σου, Νίκο. Αν έχεις την καλοσύνη, μου υποδεικνύεις πού απάντησες.

Εάν όχι, κράτα τις παρτούζες για τον εαυτό σου.

 

Link to post
Share on other sites

Δεν βρίσκω πλέον λόγο να επιμείνω στη συζήτηση. Όλες οι απαντήσεις βρίσκονται στο post της Μαριάντζελας.

Αρκετά με τις θεωρίες. Πάμε να σχολιάσουμε κανένα ποίημα!

Δεν νομίζω ότι αυτή τη φορά μπορείς να τη βγάλεις "αβρόχοις ποσί' Παναγιώτη.

 

Απευθύνω την ερώτηση και προς εσένα, μιας κι εσύ δείχνεις πρόθυμος να μουσκέψεις τις γάμπες σου. Έχουν διαφορά για σένα οι φράσεις

 

τα ελληνικά τα μιλάμε για να γίνουμε άνθρωποι

τα ελινικα τα μιλαμε για να γινουμε ανθροπι

ta ellhnika ta milame gia na ginoume anthrwpoi

 

κι εάν ναι, ποια; Χωρίς θεωρίες, παρακαλώ.

Αυτό το παιχνίδι το έχουμε ξαναπαίξει Παναγιώτη, εγώ τις έβρεξα τις γάμπες (όσο τις έβρεξα). Σειρά σου τώρα να το κάνεις. Δεν νομίζω να θεωρείς εποικοδομητικό να θέτεις εκ του ασφαλούς ερωτήσεις, καθισμένος αναπαυτικά και να βλέπεις τους άλλους, που δεν είναι και ειδικοί να παλεύουν με ένα θέμα που επι αιώνες έχει φανατικούς και τόνους επιχειρηματολογίας και απο τις δυο μεριές. Η απάντησή μου πιό πάνω είναι το περισσότερο που μπορείς να πάρεις για την ώρα.

Δεν νομιμοποιήται να προτείνει παρτούζα, κάποιος που ήρθε μπάκουρος στο πάρτυ, βρέχεις κώλο, τρως ψάρια:lol:

 

Σε ξαναρώτησα επειδή δεν είδα πουθενά την απάντησή σου, Νίκο. Αν έχεις την καλοσύνη, μου υποδεικνύεις πού απάντησες.

Εάν όχι, κράτα τις παρτούζες για τον εαυτό σου.

 

 

Ω λα λα...

Link to post
Share on other sites
Guest old#2065

Και φτάνουμε στο ζητούμενο, να απλοποιηθεί κι άλλο η γλώσσα; Να υπάρχουν μόνο γιώτα, όμικρον και έψιλον; Να καταργηθούν και οι τόνοι; Δεν ξέρω ούτε έχω τις γνώσεις για να πάρω θέση. Όμως πέρα από την οποιαδήποτε υποκειμενική άποψη περί αισθητικής, μουσικότητας, αλλοτρίωσης κλπ, δεν μπορεί κάποιος να παραβλέψει το αντικειμενικό. Η υπεραπλουστευμένη αυτή μορφή χωρίς τόνους και ορθογραφία πως θα διαχωρίζει την πέδη από το παιδί, την τύχη από τα τείχη, τα γέλια από την γελοία. Για αυτό, ενώ διδάχτηκα την καθαρεύουσα, προσαρμόστηκα στην γενική παραδοχή, της σημερινής δημοτικής. Δεν θα δεχτώ ποτέ τα γκρήκλις, και θα προσαρμοστώ στις περεταίρω απλοποιήσεις, εάν και όταν αυτή γίνει από ειδικούς όπως ο φίλος Παναγιώτης, που δεν διστάζει να με βάζει συχνά πυκνά να βαδίσω σε ναρκοπέδιο. :hmm:

 

 

Η απάντησή μου.

(Η παρτούζα ήταν ένα (ίσως οχι και το πιό εύστοχο) παράδειγμα. Μην τσιμπάς;-)

 

Ω λα λα...

Νάτα, πλακώσανε και γαλλόφωνοι παρατηρητές.:book:

Link to post
Share on other sites

Και φτάνουμε στο ζητούμενο, να απλοποιηθεί κι άλλο η γλώσσα; Να υπάρχουν μόνο γιώτα, όμικρον και έψιλον; Να καταργηθούν και οι τόνοι; Δεν ξέρω ούτε έχω τις γνώσεις για να πάρω θέση. Όμως πέρα από την οποιαδήποτε υποκειμενική άποψη περί αισθητικής, μουσικότητας, αλλοτρίωσης κλπ, δεν μπορεί κάποιος να παραβλέψει το αντικειμενικό. Η υπεραπλουστευμένη αυτή μορφή χωρίς τόνους και ορθογραφία πως θα διαχωρίζει την πέδη από το παιδί, την τύχη από τα τείχη, τα γέλια από την γελοία. Για αυτό, ενώ διδάχτηκα την καθαρεύουσα, προσαρμόστηκα στην γενική παραδοχή, της σημερινής δημοτικής. Δεν θα δεχτώ ποτέ τα γκρήκλις, και θα προσαρμοστώ στις περεταίρω απλοποιήσεις, εάν και όταν αυτή γίνει από ειδικούς όπως ο φίλος Παναγιώτης, που δεν διστάζει να με βάζει συχνά πυκνά να βαδίσω σε ναρκοπέδιο. :hmm:

 

 

Η απάντησή μου.

(Η παρτούζα ήταν ένα (ίσως οχι και το πιό εύστοχο) παράδειγμα. Μην τσιμπάς;-)

 

Ω λα λα...

Νάτα, πλακώσανε και γαλλόφωνοι παρατηρητές.:book:

 

Ε, απαραίτητοι σε κάθε... menage a troisrofl.gif

Link to post
Share on other sites
Guest old#2065

Παραδόξως, το "εν αρχή ην ο λόγος" (που πρεσβεύει η Μαριάντζελλα) βρίσκεται στην καρδιά του λογοκεντρισμού (τον οποίον εξέφρασες τέλεια με την παραπάνω φράση, διαφωνώντας μαζί της).

Τέλος πάντων, διαφωνία ίσως δεν είναι η κατάλληλη λέξη, δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε, συζήτηση κάνουμε. Άρα διάβασε: διαφωνία=έναυσμα για κουβέντα :)

 

 

Τι εννοείς για το εργαλείο, δεν το έχουμε ήδη;

Ναταλία, επειδή εκφράζεις, επακριβώς αυτό που θεωρώ εποικοδομητική συζήτηση, είναι αγένεια απο μέρους μου να μην σου απαντήσω.

Γιά το εργαλείο εννοώ ότι το έχουμε, αλλά ίσως είναι φτωχότερο από ότι ήταν παλιά, και ότι ίσως γίνει φτωχότερο στο μέλλον. Στις συζητήσεις αυτές εμπλέκομαι με την αφέλεια κάποιου που αναζητά απαντήσεις, και είναι ανοικτός σε τεκμηριωμένα επιχειρήματα. Είμαι ο μέσος πολίτης, ούτε ειδικές γνώσεις ούτε φανατικός οπαδός μιάς άποψης. Δεν θέλω όμως να μπαίνω και στη γυάλα του πειραματόζωου. Ισως βρείς χρήσιμο αυτό το σύνδεσμο, του οποίου τις θέσεις αντιμετωπίζω με κριτική ματιά. http://www.ereisma.edu.gr/index.php?view=article&catid=34:typos&id=224:-lr---&option=com_content&Itemid=68

Link to post
Share on other sites

Εγώ πάλι θα πω μια ακόμα πιο επαναστατική ιδέα και τη λέω σοβαρά. Είμαι υπέρ της επιστροφής στο πολυτονικό σύστημα και στην απλή καθαρεύουσα. Γιατί με τη "δημοτικιά" από τη μία, την επιβεβλημένη, δήθεν, "εξέλιξη" της γλώσσας με αποφάσεις του υπουργείου παιδείας (δεν ήξερα πως η γλώσσα μας εξελίσσεται σύμφωνα με τις πολιτικές ατζέντες του καθενός. Νόμιζα πως ήταν μια πιο φυσική διαδικασία), με τη θεοποίηση του λαϊκισμού και της κακώς εννοούμενης "ντοπιολαλιάς" που επίσης έχει επιβληθεί, και σε συνδυασμό με τα greeklish και άλλα διάφορα "Ιντερνετέζικα" και "κινητοτηλεφωνέζικα", η γλώσσα μας κινδυνεύει να φθαρεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να γίνει τελικά ένας αγνώριστος φτωχός συγγενής της γλώσσας που ήταν κάποτε.

 

Δεν ξέρω αν συμμερίζομαι τα περί "δονήσεων" και όλα αυτά, αλλά το γεγονός είναι πως δεν έχουμε την πολυτέλεια ούτε των Αγγλόφωνων λαών, ούτε των Κινεζόφωνων ή Ισπανόφωνων ώστε να μην κάνουμε μια προσπάθεια να διατηρηθεί ο όλος πλούτος των Ελληνικών. Πλούτος που περιλαμβάνει και τους τόνους, και τα πνεύματα, και την ορθογραφία τους. Λυπάμαι που το λέω, αλλά ο απόφοιτος λυκείου πριν 30, 40, 50 χρόνια μιλούσε και έγραφε Ελληνικά σχεδόν άπταιστα, και στην καθαρεύουσα. Κι ας υπήρχαν κάποιες δυσκολίες στην εκμάθηση των κανόνων που είχε το πολυτονικό σύστημα. Αν μη τι άλλο, ακόνιζε και λίγο το νου και ανάγκαζε τους μαθητές να δώσουν κάποια σημασία στη γλώσσα τους. Σήμερα όμως, βλέπεις απόφοιτους λυκείου να μην μπορούν να σταυρώσουν σωστή πρόταση. Και δεν αναφέρομαι μόνο στις τυχαίες συνομιλίες στο Διαδίκτυο, αλλά ακόμα και σε εκφωνητές ραδιοφωνικών εκπομπών, παρουσιαστές τηλεοπτικών εκπομπών, δημοσιογράφους κ.ο.κ.

 

Ε, ναι, λοιπόν! Επιστροφή στο πολυτονικό και στην απλή καθαρεύουσα που έκαναν τα Ελληνικά να είναι Ελληνικά! Και μη με πει κάποιος "οπισθοδρομικό" και άλλες τέτοιες αηδίες, γιατί θα του θυμίσω τις εκατοντάδες χιλιάδες λέξεις της γλώσσας μας που ούτε γνωρίζουμε πια, ούτε χρησιμοποιούμε. Εκτός αν "προοδευτικό" είναι να κάνουμε κάτι όλο και πιο φτωχό, όλο και πιο ανούσιο, όλο και πιο "εύπεπτο" για τα ευαίσθητα ταχυφαγικά (στα Ελληνικά: φαστφουντάδικα) στομάχια μας.

 

Ω, ναι. Έγινα κακός πάλι. Φτου να πάρει. :p

 

Σημείωση: Καμμία σχέση τα παραπάνω με πολιτικές ιδεολογίες και κόμματα. Ούτε με ενδιαφέρει ποιοι στηρίζουν ή δεν στηρίζουν το πολυτονικό σύστημα. Μου αρκεί πως το στηρίζουν ακόμα και λογοτέχνες προοδευτικότατων αντιλήψεων όπως π.χ. η Ζηράννα Ζατέλη. Για όποιον ενδιαφέρεται υπάρχει και λινκ σχετικά με μια ανεξάρτητη κίνηση πολιτών για την επιστροφή στο πολυτονικό: http://www.polytoniko.org/

 

 

Link to post
Share on other sites

+1 από μένα, τουλάχιστον για το εξής:

Εκτός αν "προοδευτικό" είναι να κάνουμε κάτι όλο και πιο φτωχό, όλο και πιο ανούσιο, όλο και πιο "εύπεπτο"...

 

Τώρα για το πολυτονικό και την απλή καθαρεύουσα, παρά τις όποιες επιφυλάξεις μου, δέχομαι πρόθυμα τουλάχιστον ότι υπάρχουν σοβαρά ερείσματα και επιχειρήματα.

Link to post
Share on other sites

Εγώ πάλι θα πω μια ακόμα πιο επαναστατική ιδέα και τη λέω σοβαρά. Είμαι υπέρ της επιστροφής στο πολυτονικό σύστημα και στην απλή καθαρεύουσα. Γιατί με τη "δημοτικιά" από τη μία, την επιβεβλημένη, δήθεν, "εξέλιξη" της γλώσσας με αποφάσεις του υπουργείου παιδείας (δεν ήξερα πως η γλώσσα μας εξελίσσεται σύμφωνα με τις πολιτικές ατζέντες του καθενός. Νόμιζα πως ήταν μια πιο φυσική διαδικασία), με τη θεοποίηση του λαϊκισμού και της κακώς εννοούμενης "ντοπιολαλιάς" που επίσης έχει επιβληθεί, και σε συνδυασμό με τα greeklish και άλλα διάφορα "Ιντερνετέζικα" και "κινητοτηλεφωνέζικα", η γλώσσα μας κινδυνεύει να φθαρεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να γίνει τελικά ένας αγνώριστος φτωχός συγγενής της γλώσσας που ήταν κάποτε.

 

Δεν ξέρω αν συμμερίζομαι τα περί "δονήσεων" και όλα αυτά, αλλά το γεγονός είναι πως δεν έχουμε την πολυτέλεια ούτε των Αγγλόφωνων λαών, ούτε των Κινεζόφωνων ή Ισπανόφωνων ώστε να μην κάνουμε μια προσπάθεια να διατηρηθεί ο όλος πλούτος των Ελληνικών. Πλούτος που περιλαμβάνει και τους τόνους, και τα πνεύματα, και την ορθογραφία τους. Λυπάμαι που το λέω, αλλά ο απόφοιτος λυκείου πριν 30, 40, 50 χρόνια μιλούσε και έγραφε Ελληνικά σχεδόν άπταιστα, και στην καθαρεύουσα. Κι ας υπήρχαν κάποιες δυσκολίες στην εκμάθηση των κανόνων που είχε το πολυτονικό σύστημα. Αν μη τι άλλο, ακόνιζε και λίγο το νου και ανάγκαζε τους μαθητές να δώσουν κάποια σημασία στη γλώσσα τους. Σήμερα όμως, βλέπεις απόφοιτους λυκείου να μην μπορούν να σταυρώσουν σωστή πρόταση. Και δεν αναφέρομαι μόνο στις τυχαίες συνομιλίες στο Διαδίκτυο, αλλά ακόμα και σε εκφωνητές ραδιοφωνικών εκπομπών, παρουσιαστές τηλεοπτικών εκπομπών, δημοσιογράφους κ.ο.κ.

 

Ε, ναι, λοιπόν! Επιστροφή στο πολυτονικό και στην απλή καθαρεύουσα που έκαναν τα Ελληνικά να είναι Ελληνικά! Και μη με πει κάποιος "οπισθοδρομικό" και άλλες τέτοιες αηδίες, γιατί θα του θυμίσω τις εκατοντάδες χιλιάδες λέξεις της γλώσσας μας που ούτε γνωρίζουμε πια, ούτε χρησιμοποιούμε. Εκτός αν "προοδευτικό" είναι να κάνουμε κάτι όλο και πιο φτωχό, όλο και πιο ανούσιο, όλο και πιο "εύπεπτο" για τα ευαίσθητα ταχυφαγικά (στα Ελληνικά: φαστφουντάδικα) στομάχια μας.

 

Ω, ναι. Έγινα κακός πάλι. Φτου να πάρει. :p

 

Σημείωση: Καμμία σχέση τα παραπάνω με πολιτικές ιδεολογίες και κόμματα. Ούτε με ενδιαφέρει ποιοι στηρίζουν ή δεν στηρίζουν το πολυτονικό σύστημα. Μου αρκεί πως το στηρίζουν ακόμα και λογοτέχνες προοδευτικότατων αντιλήψεων όπως π.χ. η Ζηράννα Ζατέλη. Για όποιον ενδιαφέρεται υπάρχει και λινκ σχετικά με μια ανεξάρτητη κίνηση πολιτών για την επιστροφή στο πολυτονικό: http://www.polytoniko.org/

 

 

 

Παίρνω σαν αφορμή τα παραπάνω για κάποιες σκόρπιες, καθαρά προσωπικές παρατηρήσεις.

 

1. Μπορεί να σπούδασα θετικές επιστήμες, αλλά το λύκειο το έχω βγάλει. Η μάνα μου έχει βγάλει μόνο το λύκειο, είναι νοικοκυρά, διαβάζει πλέον μόνο ευπώλητα (για να το πω ευγενικά), αλλά γράφει ακόμη στο πολυτονικό και ξέρει καλύτερα ελληνικά από μένα. Εγώ τρέχω στο λεξικό κι εκείνη βρίσκει τη σημασία των λέξεων από τις ρίζες τους.

 

2. Ενώ διαβάζω αδιάλειπτα, για κάποιο περίεργο λόγο (μπορεί να φταίει κι η ολοένα και μεγαλύτερη έκθεσή μου στο διαδίκτυο, δεν ξέρω), τα τελευταία χρόνια, τα ελληνικά μου διαρκώς χειροτερεύουν.

 

3. Τα περί πολυτονικού και επιστροφής στην απλή καθαρεύουσα, τα είχα διαβάσει πρώτη φορά πριν κάμποσα χρόνια σε μια συνέντευξη του Αλέξανδρου Ασωνίτη. Δύο πράγματα μού είχαν κάνει τότε εντύπωση: πρώτον το παράπονό του ότι η δημοτική δεν του παρείχε τον πλούτο εκείνο που χρειαζόταν για να εκφραστεί όπως ήθελε και δεύτερον ο (εύκολα επαληθεύσιμος) ισχυρισμός, ότι με την απλή καθαρεύουσα λες αυτό που θες με τις μισές περίπου λέξεις από αυτές που χρειάζεσαι στη δημοτική – ό,τι κι αν σημαίνει αυτό (για την ποιότητα και την πυκνότητα της σκέψης τουλάχιστον).

 

4. Δεν ξέρω τι θεωρεί πια κανείς 'προοδευτικό' στην Ελλάδα. Αλλά η παράθεση κάποιων προοδευτικών αριστουργημάτων είναι η μόνη βάση πάνω στην οποία θα δεχόμουν να μπω σε μια τέτοιου είδους συζήτηση.

Edited by Cyrano
Link to post
Share on other sites
KELAINO

Κι εγώ στο χέρι πολυτονικό γράφω. Καθαρά επειδή μπορώ και για λόγους αισθητικής. Αλλά δε γίνεται να υποστηρίξω σε καμιά περίπτωση την επιστροφή σε αυτό. Ούτε θέλω να πάρω θέση για την απλοποίηση της γλώσσας.

Πάντα η ορθογραφία με φαινόταν εύκολη και αυτονόητη. Παρατηρώ πώς και η κόρη μου έχει μια ευκολία στην ορθογραφία. Νομίζω ότι μερικοί έχουμε γεννηθεί έτσι, όπως μερικοί άλλοι έχουν γεννηθεί ξέρω 'γω καλλίφωνοι.

 

3. Τα περί πολυτονικού και επιστροφής στην απλή καθαρεύουσα, τα είχα διαβάσει πρώτη φορά πριν κάμποσα χρόνια σε μια συνέντευξη του Αλέξανδρου Ασωνίτη. Δύο πράγματά μου είχαν κάνει τότε εντύπωση: πρώτον το παράπονό του ότι η δημοτική δεν του παρείχε τον πλούτο εκείνο που χρειαζόταν για να εκφραστεί όπως ήθελε και δεύτερον ο (εύκολα επαληθεύσιμος) ισχυρισμός, ότι με την απλή καθαρεύουσα λες αυτό που θες με τις μισές περίπου λέξεις από αυτές που χρειάζεσαι στη δημοτική – ό,τι κι αν σημαίνει αυτό (για την ποιότητα και την πυκνότητα της σκέψης τουλάχιστον).

 

Συμφωνώ. Τίποτα δεν μας εμποδίζει να τη χρησιμοποιούμε όταν το κρίνουμε απαραίτητο, το κάνω συχνά κατά περιόδους.

Link to post
Share on other sites
Guest old#2065

Χαίρομαι που η συζήτηση πήρε αυτή την τροπή. +1 στους τέσσερεις προλαλλήσαντες (=+4 :lol: ). Πιστεύω ότι εκφράζουν το γενικότερο προβληματισμό που νοιώθουμε οι περισσότεροι.

(Οχι Διονύση δεν έγινες καθόλου κακός αυτή τη φορά:D )

Edited by npaps
Link to post
Share on other sites

Προσωπικά έχω ψιλοξεχάσει το πολυτονικό. Διδάχτηκα βέβαια το μονοτονικό στην τελευταία τάξη του λυκείου (και ίσως γι'αυτό κάνω κάτι ψιλολαθάκια και σήμερα, αν και νομίζω πως και το μονοτονικό έχει αλλάξει κάποιους κανόνες του από τότε). Όμως πολύ ευχαρίστως θα ξαναθυμόμουν να γράφω στο πολυτονικό σύστημα. Σχετικά με την απλή καθαρεύουσα, ωστόσο, χαίρομαι πάρα πολύ που την διδάχτηκα και τη θυμάμαι ακόμα, και δεν μου φαίνεται καθόλου απηρχαιωμένη, παλιά, παράταιρη, παρελθοντική και άλλα διάφορα τέτοια. Αντίθετα, μου δίνει τη δυνατότητα να διαβάσω εκατοντάδες βιβλία από Έλληνες συγγραφείς του παρελθόντος - μερικοί από τους οποίους έγραψαν στην καθαρεύουσα και έργα που θα λέγαμε μυθοπλαστικά ή επιστημονικής φαντασίας - χωρίς να χρειάζομαι μετάφραση από τα Ελληνικά στα . . . Ελληνικά! Γι'αυτό και μόνο το τελευταίο θεωρώ πως ήταν δώρο να διδαχτώ τόσο το πολυτονικό όσο και την καθαρεύουσα.

 

Η Κελαινώ είπε:

Αλλά δε γίνεται να υποστηρίξω σε καμιά περίπτωση την επιστροφή σε αυτό.

 

Σεβαστή η άποψή σου, μεν, αλλά θα ήθελες, χάριν της συζήτησης και μόνο, να τη στηρίξεις; Να παραθέσεις το σκεπτικό σου δηλαδή;

 

 

Link to post
Share on other sites
Guest old#2065

Προσωπικά έχω ψιλοξεχάσει το πολυτονικό.

Λοιπόν Διονύση για να φρεσκάρεις το πολυτονικό

1. Τα κείμενα του Lary Cool στη βιβλιοθήκη

2.Το βιβλίο μου "Νίκολα Τέσλα, ο Προμηθέας της 5ης λεωφόρου". Εκδόσεις Ταλως Φ. (Ω ναι, είναι σε πολυτονικό).

Link to post
Share on other sites
KELAINO

Α, σόρρυ Όμπερον, νόμιζα ότι προέκυπτε από τα συμφραζόμενα... :dazzled:

 

 

Γιατί δεν θα ήθελα να επιβάλλω κάτι που απλώς μ' αρέσει και είναι εύκολο σε μένα αλλά πολύ δύσκολο σε άλλους ως υποχρεωτικό για όλους. Το ίδιο ισχύει και για πολυτονικό και για ορθογραφία και για καθαρεύουσα.

Για την πιθανή ευεργετική επίδραση αυτών στον άνθρωπο δεν έχω άποψη, ούτε γνωρίζω σχετικές έρευνες, ούτε έχω κάποια εμπειρία που να δείχνει κάτι τέτοιο. Άρα ούτε την επιβολή τους "για το καλό μας" μπορώ να υποστηρίξω.

Ας συνεχίσουμε οι ενδιαφερόμενοι να γράφουμε όπως θέλουμε, χωρίς να ενοχλούμε τους χρόνια ανορθόγραφους, αυτό.

Edited by KELAINO
Link to post
Share on other sites

Προσωπικά έχω ψιλοξεχάσει το πολυτονικό.

Λοιπόν Διονύση για να φρεσκάρεις το πολυτονικό

1. Τα κείμενα του Lary Cool στη βιβλιοθήκη

2.Το βιβλίο μου "Νίκολα Τέσλα, ο Προμηθέας της 5ης λεωφόρου". Εκδόσεις Ταλως Φ. (Ω ναι, είναι σε πολυτονικό).

 

Ευχαριστώ για τις προτάσεις, Νίκο. Το 2ο θα το προμηθευόμουν ευχαρίστως. Έχω πολλά βιβλία στο πολυτονικό σύστημα (μια που οι παπούδες μου διάβαζαν πάρα πολύ και οι δύο και είχαν αξιόλογες βιβλιοθήκες) αλλά το πρόβλημά μου είναι πως έχω ξεχάσει αρκετούς από τους *κανόνες* του για να γράψω ο ίδιος στο πολυτονικό σύστημα σωστά. Όχι πως δεν θα μπορούσα να γράψω αυτόματα στο πολυτονικό - 11 χρόνια πολυτονικής διδασκαλίας δεν ξεχνιούνται εύκολα - αλλά θα έκανα κάμποσα λάθη σήμερα, για να μην μιλήσω για τη δυσκολία να μάθω και να δακτυλογραφώ στο πολυτονικό. Σκέφτομαι να το προσπαθήσω πάντως. :)

 

 

 

Link to post
Share on other sites
Guest old#2065

. Όχι πως δεν θα μπορούσα να γράψω αυτόματα στο πολυτονικό - 11 χρόνια πολυτονικής διδασκαλίας δεν ξεχνιούνται εύκολα - αλλά θα έκανα κάμποσα λάθη σήμερα, για να μην μιλήσω για τη δυσκολία να μάθω και να δακτυλογραφώ στο πολυτονικό. Σκέφτομαι να το προσπαθήσω πάντως. :)

 

 

 

Και εγώ δεν το έγραψα στο πολυτονικό. Ο εκδότης το έθεσε ως όρο και νομίζω χρησιμοποιησε ένα πρόγραμμα που λεγόταν κάτι σαν magenta νομίζω, αλλά ήταν πριν 5 χρόνια, τώρα θα υπάρχουν καλύτερα.

Link to post
Share on other sites

Α, σόρρυ, νόμιζα ότι προέκυπτε από τα συμφραζόμενα... :dazzled:

 

 

Γιατί δεν θα ήθελα να επιβάλλω κάτι που απλώς μ' αρέσει και είναι εύκολο σε μένα αλλά πολύ δύσκολο σε άλλους ως υποχρεωτικό για όλους. Το ίδιο ισχύει και για πολυτονικό και για ορθογραφία και για καθαρεύουσα.

Για την πιθανή ευεργετική επίδραση αυτών στον άνθρωπο δεν έχω άποψη, ούτε γνωρίζω σχετικές έρευνες, ούτε έχω κάποια εμπειρία που να δείχνει κάτι τέτοιο. Άρα ούτε την επιβολή τους "για το καλό μας" μπορώ να υποστηρίξω.

Ας συνεχίσουμε οι ενδιαφερόμενοι να γράφουμε όπως θέλουμε, χωρίς να ενοχλούμε τους χρόνια ανορθόγραφους, αυτό.

 

Τώρα προκύπτει πολύ πιο ξεκάθαρα. Ωστόσο δεν νομίζω να έθεσε κανεις το θέμα με όρους επιβολής (αν και το μονοτονικό επιβλήθηκε), ούτε βέβαια με όρους "για το καλό μας".

 

 

Από την άλλη, ίσως απλά να μου φαίνεται εμένα "κάπως", αλλά η τελευταία σου φράση "...χωρίς να ενοχλούμε τους χρόνια ανορθόγραφους" μου ακούγεται περίεργη. Υπάρχει κάποιος λόγος να σεβαστούμε το δικαίωμα στην ανορθογραφία, ειδικά σε έναν κοινό χώρο; Το αναφέρω έτσι γιατί φυσικά δεν θα καθόμουν να έκανα παρατήρηση στη γριά αδελφή της γιαγιάς μου, που είχε πάει μόνο στο δημοτικό, επειδή ήταν ανορθόγραφη. Αλλά όταν διαβάζω μια ιστορία εδώ στο φόρουμ, ή ένα άρθρο σε μια εφημερίδα, ή και ένα βιβλίο και βλέπω απίστευτες χοντράδες στην ορθογραφία δεν μπορώ να μην ενοχληθώ. Στην περίπτωση, δε, ιστοριών στις οποίες η κακή ορθογραφία ή γλώσσα μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λόγους εκτός των δυνάμεων του γράφοντος (π.χ. αν υπάρχει πρόβλημα δυσλεξίας) τότε το κατανοώ και φυσικά δεν θα "ενοχλήσω". Εξ άλλου, γι'αυτό ήμουν υπέρ του εργαστηρίου Γραφής και Ανάγνωσης. Αλλά το δικαίωμα στην άγνοια, το δικαίωμα στην κατακρεούργηση της γλώσσας με το "έτσι θέλω", προσωπικά δεν το δέχομαι και ενόχληση κάνει ο ανορθόγραφος και ο αγράμματος. Όχι οι υπόλοιποι.

 

Όπως και να έχει, ας το λήξουμε εδώ αυτό το σημείο. Προσωπικά, εντυπωσιάζομαι πολύ από το γεγονός πως οι "εξ άνωθεν" παρεμβάσεις που έχουν γίνει στην Ελληνική γλώσσα τις τελευταίες δεκαετίες, ή και λίγο παλαιότερα, ποτέ μα ποτέ δεν πλούτισαν τη γλώσσα, αλλά την έκαναν πολύ φτωχότερη. Οπότε γι'αυτό είμαι υπέρ της επιστροφής σε μια γλώσσα πλουσιότερη και ομορφότερη από κάθε άποψη κι ας έχει και τις "φτερουγίτσες", όπως αποκαλεί η Ζατέλη τα πνεύματα και τους τόνους. :)

 

 

Edited by Oberon
Link to post
Share on other sites
KELAINO

Δεν εννοούσα αυτούς που γράφουν λογοτεχνία ΚΑΙ έχουν την απαίτηση να διαβάζουν οι άλλοι τα γραπτά τους. Είπα ότι δεν παίρνω θέση στο ζήτημα της απλοποίησης της ορθογραφίας για όλους τους πολίτες. Σκεφτόμενη τους ανεπίδεκτους, ναι.

 

Το μονοτονικό δεν ξέρω αν έκανε καλά και καταργήθηκε. Δε χρησίμευε σε τίποτα ουσιαστικό, είχε μόνο ετυμολογικό ενδιαφέρον. Όπως και η ιστορική ορθογραφία θα με πεις...

 

 

Link to post
Share on other sites

Δεν εννοούσα αυτούς που γράφουν λογοτεχνία ΚΑΙ έχουν την απαίτηση να διαβάζουν οι άλλοι τα γραπτά τους. Είπα ότι δεν παίρνω θέση στο ζήτημα της απλοποίησης της ορθογραφίας για όλους τους πολίτες. Σκεφτόμενη τους ανεπίδεκτους, ναι.

 

Το μονοτονικό δεν ξέρω αν έκανε καλά και καταργήθηκε. Δε χρησίμευε σε τίποτα ουσιαστικό, είχε μόνο ετυμολογικό ενδιαφέρον. Όπως και η ιστορική ορθογραφία θα με πεις...

 

 

 

Δεν είναι πως δεν κατανοώ αυτό που λες, από τη μία, από την άλλη όμως, αν ο γνώμωνας, το μέτρο, είναι οι όποιοι ανεπίδεκτοι τότε θα έπρεπε από το σχολείο να καταργήσουμε τα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Χημεία, τα Αρχαία, και άλλα διάφορα "δύσκολα".

 

 

Σχετικά με την Ελληνική γλώσσα πάντως, νομίζω πως απλά βλέπουμε διαφορετικά τη σημασία της. Αν η σημασία μιας γλώσσας είναι καθαρά χρηστική, σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες της εκάστοτε εποχής, ή της εκάστοτε κοινωνίας, τότε δεν βλέπω κανένα απολύτως λόγο, όπως περίπου ανέφερε κι ο Odesseo νωρίτερα, να μην καταργηθούν το ωμέγα, το ύψιλον, το ήτα, το τελικό σίγμα, αρκετοί δίφθογγοι, και η οξεία. Και αυτά δεν "χρησιμεύουν σε τίποτα ουσιαστικό".

 

Αν όμως βλέπουμε μια γλώσσα σαν κάτι περισσότερο, δηλαδή σαν Τέχνη (και δεν αναφέρομαι εδώ στη λογοτεχνία), σαν Ιστορία, σαν ζωντανό κομμάτι μιας παράδοσης ενός λαού και ενός πολιτισμού - που τελικά την δικαιώνει σαν Τέχνη - τότε όλα αυτά, συμπεριλαμβανομένων και του πολυτονικού, της καθαρεύουσας, και μιας πληθώρας λέξεων, αποκτούν ένα ρόλο που είναι, για μένα, ουσιαστικότατος. Γιατί τη βλέπω, όπως και κάθε γλώσσα, σαν Τέχνη. Τέχνη που εξελίσσεται, ναι, αλλά όχι τέχνη που γίνεται φτωχότερη κάνοντας βήματα προς τα πίσω επειδή κάποιοι "έτσι αποφάσισαν" για διάφορους λόγους.

Edited by Oberon
Link to post
Share on other sites

Καλημέρα σας,

όντως πολύ ενδιαφέρουσα τροπή πήρε η συζήτηση όσο εγώ κοιμόμουνα!

Γιά το εργαλείο εννοώ ότι το έχουμε, αλλά ίσως είναι φτωχότερο από ότι ήταν παλιά, και ότι ίσως γίνει φτωχότερο στο μέλλον. Στις συζητήσεις αυτές εμπλέκομαι με την αφέλεια κάποιου που αναζητά απαντήσεις, και είναι ανοικτός σε τεκμηριωμένα επιχειρήματα. Είμαι ο μέσος πολίτης, ούτε ειδικές γνώσεις ούτε φανατικός οπαδός μιάς άποψης. Δεν θέλω όμως να μπαίνω και στη γυάλα του πειραματόζωου. Ισως βρείς χρήσιμο αυτό το σύνδεσμο, του οποίου τις θέσεις αντιμετωπίζω με κριτική ματιά. http://www.ereisma.e...ntent&Itemid=68

 

Ευχαριστώ για το σύνδεσμο. Είναι όντως ενδιαφέρον κείμενο.

Δύο απορίες έχω (απευθύνονται σε όποιον θέλει ν' απαντήσει), εντελώς αθώες και χωρίς ατζέντα:

1. Εγώ δεν διδάχτηκα ποτέ το πολυτονικό σύστημα, κι έχω παρατηρήσει πως, όποτε διαβάζω κείμενα γραμμένα στο πολυτονικό, μετά από λίγο απλά ξεχνάω την παρουσία του (τώρα που το αναφέρατε, όντως, τα κείμενα της Ζατέλη--ίσως η αγαπημένη μου Ελληνίδα συγγραφέας--είναι γραμμένα έτσι. Αν με ρωτούσε κανείς να του πω τι είναι η Ζατέλη, σίγουρα θα ξεχνούσα να πω ότι γράφει στο πολυτονικό). Τι εξυπηρετεί η παρουσία του πολυτονικού; Στην περίπτωση της Ζατέλη νομίζω είναι θέμα αισθητικής και συνήθειας. Σε περίπτωση άλλων (ονόματα δε λέμε, οικογένειες δε θίγουμε, άλλαξε και κάτι ταμπελίτσες τελευταία) είναι δήλωση ιδεολογίας. Το ν' αρχίσω εγώ να γράφω σε πολυτονικό τι νόημα θα είχε (εφόσον η γλώσσα μου θα παρέμενε η ίδια); (Όσο έγραφα νομίζω η Κελαινώ έχει ήδη απαντήσει.)

 

2. Σε τι στηρίζεται το επιχείρημα ότι, όταν οι Έλληνες μιλούσαν την απλή καθαρεύουσα, τη μιλούσαν όλοι άπταιστα; Μια επισκόπηση του τύπου της ανάλογης εποχής θα έφερνε στην επιφάνεια εξίσου πολλά (τηρουμένων των αναλογιών) μαργαριτάρια με σήμερα. Δείτε πχ. το ιστολόγιο του κ. Σαραντάκουπου λεξιλογεί μεν για τα σημερινά, αλλά συχνά αναφέρεται και στα παλαιότερα.

 

ΟΚ απαντήσε κι ο Oberon όσο έγραφα. Σόρρυ!

Edited by Ayu
Link to post
Share on other sites

Καλημέρα σας,

όντως πολύ ενδιαφέρουσα τροπή πήρε η συζήτηση όσο εγώ κοιμόμουνα!

Γιά το εργαλείο εννοώ ότι το έχουμε, αλλά ίσως είναι φτωχότερο από ότι ήταν παλιά, και ότι ίσως γίνει φτωχότερο στο μέλλον. Στις συζητήσεις αυτές εμπλέκομαι με την αφέλεια κάποιου που αναζητά απαντήσεις, και είναι ανοικτός σε τεκμηριωμένα επιχειρήματα. Είμαι ο μέσος πολίτης, ούτε ειδικές γνώσεις ούτε φανατικός οπαδός μιάς άποψης. Δεν θέλω όμως να μπαίνω και στη γυάλα του πειραματόζωου. Ισως βρείς χρήσιμο αυτό το σύνδεσμο, του οποίου τις θέσεις αντιμετωπίζω με κριτική ματιά. http://www.ereisma.e...ntent&Itemid=68

 

Ευχαριστώ για το σύνδεσμο. Είναι όντως ενδιαφέρον κείμενο.

Δύο απορίες έχω (απευθύνονται σε όποιον θέλει ν' απαντήσει), εντελώς αθώες και χωρίς ατζέντα:

1. Εγώ δεν διδάχτηκα ποτέ το πολυτονικό σύστημα, κι έχω παρατηρήσει πως, όποτε διαβάζω κείμενα γραμμένα στο πολυτονικό, μετά από λίγο απλά ξεχνάω την παρουσία του (τώρα που το αναφέρατε, όντως, τα κείμενα της Ζατέλη--ίσως η αγαπημένη μου Ελληνίδα συγγραφέας--είναι γραμμένα έτσι. Αν με ρωτούσε κανείς να του πω τι είναι η Ζατέλη, σίγουρα θα ξεχνούσα να πω ότι γράφει στο πολυτονικό). Τι εξυπηρετεί η παρουσία του πολυτονικού; Στην περίπτωση της Ζατέλη νομίζω είναι θέμα αισθητικής και συνήθειας. Σε περίπτωση άλλων (ονόματα δε λέμε, οικογένειες δε θίγουμε, άλλαξε και κάτι ταμπελίτσες τελευταία) είναι δήλωση ιδεολογίας. Το ν' αρχίσω εγώ να γράφω σε πολυτονικό τι νόημα θα είχε (εφόσον η γλώσσα μου θα παρέμενε η ίδια); (Όσο έγραφα νομίζω η Κελαινώ έχει ήδη απαντήσει.)

 

2. Σε τι στηρίζεται το επιχείρημα ότι, όταν οι Έλληνες μιλούσαν την απλή καθαρεύουσα, τη μιλούσαν όλοι άπταιστα; Μια επισκόπηση του τύπου της ανάλογης εποχής θα έφερνε στην επιφάνεια εξίσου πολλά (τηρουμένων των αναλογιών) μαργαριτάρια με σήμερα. Δείτε πχ. το ιστολόγιο του κ. Σαραντάκουπου γλωσσολογεί μεν για τα σημερινά, αλλά συχνά αναφέρεται και στα παλαιότερα.

 

ΟΚ απαντήσε κι ο Oberon όσο έγραφα. Σόρρυ!

 

Μαργαριτάρια πάντα υπήρχαν, ναι. Φυσικά και δεν έγραφαν όλοι τέλεια παλαιότερα. Εξ άλλου, αναφέρθηκα συγκεκριμένα σε απόφοιτους λυκείου (ή έστω, εξατάξιου ή οκτατάξιου γυμνασίου). Η διαφορά βρίσκεται πως σήμερα, όπως έγραφα στο αρχικό μου ποστ του τόπικ, η εισροή των greeklish (τα οποία σημειωτέον και γω χρησιμοποιώ πού και πού), της λογικής των sms όπου υπάρχει βιασύνη και σύντμηση πολλών λέξεων. π.χ. "κ" αντί για "και", και η χαλαρότητα που γενικά υπάρχει στη χρήση της γλώσσας ακόμα και μέσα στα σχολεία, έχουν δημιουργήσει το φαινόμενο να μην υπάρχει λόγος πια να χρησιμοποιείται η γλώσσα σωστά, ακόμα κι αν κάποιος την έχει διδαχθεί σωστά. Έστω και με μονοτονικό. Νομίζω πως σήμερα ο μέσος απόφοιτος λυκείου γνωρίζει λιγότερα καλά τη γλώσσα από ότι ο απόφοιτος κάμποσων δεκαετιών νωρίτερα που είχε διδαχθεί μια Ελληνική κάπως πιο περίπλοκη, λόγω του πολυτονικού, και με περισσότερο λεξιλόγιο, λόγω της απλής καθαρεύουσας. Σε παραπέμπω, αν θέλεις, στο μήνυμα #35 του Cyrano πιο πάνω, που αναφέρεται στην καθαρεύουσα.

 

 

Εν τέλει, παλαιότερα, υπήρχε μια "αναγκαιότητα", μια προσπάθεια να χρησιμοποιείται σωστά η γλώσσα. Σήμερα αυτή η αναγκαιότητα έχει ισοπεδωθεί εντελώς, γι'αυτό βλέπουμε ευτράπελα που χτυπάνε άσχημα, ειδικά όταν γίνονται από ανθρώπους που θα περίμενε κανείς να χρησιμοποιούν την Ελληνική γλώσσα σωστά, όπως δημοσιογράφους, παρουσιαστές, συγγραφείς, κ.λπ.

 

 

Σημείωση: Ούτε και γω είμαι, φυσικά, "αναμάρτητος". Κοίτα πιο πάνω. Γράφω τη λέξη "τόπικ" με Ελληνικά γράμματα, αντί για "νήμα", και το ακρωνύμιο sms αντί για . . . πώς είναι το sms στα Ελληνικά; :p Δεν είναι διαφορετικό από όσα έγραψε ο Odesseo στο blog του νωρίτερα. http://community.sff...ός-καπνικαρέας/ "Κάθομαι σε ένα internet καφέ επί της οδού Καπνικαρέας..."

Edited by Oberon
Link to post
Share on other sites

Καλά, ας μην αρχίσει να εξομολογείται ο καθένας τις αμαρτίες του ως προς το θέμα, γιατί τότε θα πρέπει κι εγώ να ομολογήσω ότι συχνά το γυρνάω στα greeklish όταν γράφω ηλεμηνύματα (tongue.gif) σε φίλους. (Oops... did I just...? Crap!)

(Μπάι δε γουέι, τα γκρήκλις δεν είναι τόσο καινούριο φαινόμενο. Πχ. δείτε εδώ)

Link to post
Share on other sites

Καλά, ας μην αρχίσει να εξομολογείται ο καθένας τις αμαρτίες του ως προς το θέμα, γιατί τότε θα πρέπει κι εγώ να ομολογήσω ότι συχνά το γυρνάω στα greeklish όταν γράφω ηλεμηνύματα (tongue.gif) σε φίλους. (Oops... did I just...? Crap!)

(Μπάι δε γουέι, τα γκρήκλις δεν είναι τόσο καινούριο φαινόμενο. Πχ. δείτε εδώ)

 

A, ωραίο το λινκ!! Για δες κάτι πράγματα!

 

 

Καλά, τέτοιες "αμαρτίες" όλοι τις κάνουμε. Δεν είναι θέμα. Και γω σαν δάσκαλος Αγγλικών, συχνά διανθίζω τα ποστς μου με Αγγλικές λέξεις (πράγμα που θα προτιμούσα να μην κάνω). Ωστόσο, υπάρχει μια διαφορά ανάμεσα στις λέξεις που χρησιμοποιούμε στην καθομιλουμένη, ή λέξεις που έχουν περάσει στη γλώσσα είτε αυτούσιες όπως π.χ. Ιντερνετ/Internet, είτε μεταφρασμένες, μια που σίγουρα σε κάθε εποχή υπάρχουν καινούργιες λέξεις, και στο πώς χρησιμοποιούμε το σύνολο της γλώσσας, όπως και για ποιους λόγους επιλέγουμε να χρησιμοποιήσουμε τη γλώσσα σωστά ή λανθασμένα.

 

Γενικά, δηλαδή, βλέπω να φτωχαίνει η ελληνική γλώσσα όσο πάει, αντί να πλουτίζεται ή, έστω, να διατηρείται ο ήδη υπάρχων πλούτος της. Μέρος της γενικότερης ισοπέδωσης, υποθέτω, γι'αυτό και είμαι υπέρ όσω είπα στα άλλα ποστς πιο πάνω.

 

 

Link to post
Share on other sites

(Μπάι δε γουέι, τα γκρήκλις δεν είναι τόσο καινούριο φαινόμενο. Πχ. δείτε εδώ)

 

Μοιάζουν με greeklish, αλλά δεν είναι. Τα διαφοροποιεί η σκοπιμότητα: η Erophili προοριζόταν για απαγγελία (ενδεχομένως, εικάζω, από ξένους τροβαδούρους οι οποίοι ανάμεσα στο κοινό τους θα είχαν και ελληνόφωνους). Ta greeklish ta grafw epeidh variemai na alla3w plhktrologio h epeidh den yposthrizei ellhnika to pc mou (κάτι που δεν ισχύει πλέον εδώ και χρόνια).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..