Jump to content

Die Welle - The Wave (2008)


Nargathrod
 Share

Recommended Posts

αν υπάρχει μπορεί κάποιος να κάνει λινκ; ευχαριστώ πολύ!

Link to comment
Share on other sites

Σε βιβλία εθνολογίας αναφέρεται ότι βασικό ίδιον των Γερμανών, είναι ότι σε μαγάλο βαθμό διατηρούν υποσυνείδητα τον χαρακτήρα του βάρβαρου που θέλει να εξαπλωθεί και να κατακτήσει.

Οι Γερμανοί, οι οποίοι είχαν τους τελευταίους αιώνες την μεγαλύτερη συνεισφορά και προσφορά τόσο στον πολιτισμό και τις τέχνες όσο και στις επιστήμες, με πραγματικά σημαντικότατο αριθμό εκπροσώπων σε κάθε τομέα και οι οποίοι μελέτησαν, κατανόησαν και μετουσίωσαν ίσως περισσότερο από κάθε άλλο το αρχαίο ελληνικό πνεύμα, αποτυπώνωντάς το στην δομή τόσο της γλώσσας τους όσο και της κοινωνίας τους (η γερμανική γλώσσα είναι δομικά εγγύτερη στα αρχαία ελληνικά απ' ότι τα νέα ελληνικά)

Εξάλλου οι Γερμανοί ιστορικοί ήταν αυτοί που έκαναν την σύνδεση μεταξύ των κατοίκων, του τμήματος εκείνου της Οθωμανικής αυτοκρατορίας που βρισκόταν στο ελλαδικό χώρο και της Αρχαίας Ελλάδας και μας υπενθίμησαν ποιους είχαμε προγόνους, ανεξάρτητα από το πόσο πραγματικά σχετιζόμαστε με αυτούς.

Απο την άλλη, όταν βρίσκονται σε θέση ισχύος είναι αμείλικτοι και δεν δείχνουν έλεος ή συμπόνοια. Είναι βαθιά αποτυπωμένο στην συνείδησή τους ότι στον κόσμο επιβιώνουν μόνο οι ισχυροί και γι' αυτό είναι άκρως ανταγωνιστικοί (και βάβαια επιτυχημένοι από άποψη ισχύος). Το θέμα είναι ότι στη συμπεριφορά τους αυτή χάνουν το μέτρο και δεν μπορούν να βάλουν όρια, σε αυτό που επιδιώκουν, την κατάκτηση, σε σημείο να οδηγούνται στην καταστροφή, αρχικά των άλλων και τελικά του εαυτού τους.

Link to comment
Share on other sites

αν υπάρχει μπορεί κάποιος να κάνει λινκ; ευχαριστώ πολύ!

 

Το είχα βάλει και στο προηγούμενο post μου:

 

http://www.biblionet...ook&bookid=2308

 

 

δεν το είδα το λινκ πιο πάνω! Όπως και να έχει σε ευχαριστώ πολύ φαίνεται καλό ανάγνωσμα

Link to comment
Share on other sites

Και όμως, κάποια κομμάτια του άρθρου πιστεύω πως είναι αρκετά σχετικά...

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα προβάλεται η ταινία στο σχολείο, το απόγευμα. Θα πάω με φίλους να την ξαναδώ.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Η Ελλάδα φημίζεται για την φέτα της! Και η Τουρκία βγάζει φέτα αλλά δεν φημίζεται για αυτήν όσο για το μπακλαβά και τις χορεύτριες της κοιλιάς! (belly dancers :) )

Με την ίδια λογική ο Γερμανικός εξπρεσιονισμός τον οποίο ανέφερε ένας φίλος σε προηγούμενη ανάρτηση, ήταν η μεγάλη άνθιση στην Γερμανία μετά τον Α παγκόσμιο πόλεμο! Όμως λόγω οικονομικών δυσκολιών οι Γερμανοί παραγωγοί δεν μπορούσαν να γυρίσουν ταινίες ανάλογης ποιότητας με εκείνες του Hollywood! Συνεπώς κατ, εμέ δεν φημίζονταν ποτέ για την παραγωγή ταινιών. Χωρίς αυτό να αποκλείει ότι βγήκαν αξιόλογες γερμανικές ταινίες! Μια από αυτές είναι και το κύμα! :)

 

 

 

Ο απαρχαιωμένος, κατά τα λεγόμενά σου, Γερμανικός Εξπρεσιονισμός επηρέασε πολλούς σημαντικούς Ευρωπαίους κινηματογραφιστές, πιο γνωστό ίσως τον Σουηδό Ingmar Bergman, ο οποίος με την σειρά του επηρέασε την Ευρωπαϊκή κινηματογραφική ρότα. Αργότερα, με την έλευση του Ναζισμού, ο κινηματογράφος αναγκάστηκε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της προπαγάνδας και έτσι οι μεγάλοι σκηνοθέτες ‘σώπασαν’.

 

Μετά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, ο Αμερικανικός κινηματογράφος, ο οποίος ακολουθούσε την δική του προπαγανδιστική πορεία με συντηρητικές και σεξιστικές ταινίες να έχουν την τιμητική τους, γνώρισε άνθηση λόγω της βαρύτητας που έδωσε το κράτος σε ένα μέσον που μπορούσε τόσο εύκολα να κάνει πλύση εγκεφάλου, αλλά και λόγω του γεγονότος ότι οι ΗΠΑ ήταν ανερχόμενη μεγάλη παγκόσμια δύναμη. Με την έλευση των κινημάτων της ισότητας και κατά του πολέμου, ο συντηρητισμός ήταν πλέον απαρχαιωμένος και ο καλύτερος τρόπος κοιμίσματος της μάζας ήταν πλέον η σύγχρονη pop κουλτούρα. Ταυτόχρονα, στην Γερμανία είχαν αναδειχθεί οι σκηνοθέτες του New German Cinema, ίσως ο πιο γνωστός εκ των οποίων ήταν ο Rainer Werner Fassbinder, οι οποίοι επίσης σώπασαν όταν ένας νέος κύκλος οικονομικής ανάπτυξης σηματοδοτήθηκε το ’80 (η εποχή των υπολογιστών, των γιάπηδων και της φιλοδοξίας) ξανά από τις ΗΠΑ.

 

Σήμερα η Γερμανία δεν είναι αμελητέα στην παγκόσμια σκηνή, και αυτό συνεπάγετε ταυτόχρονης κινηματογραφικής –επιχειρηματικής- δραστηριότητας. Την ταινία Die Welle την είχα δει πριν χρόνια και δεν θυμάμαι λεπτομέρειες, αλλά θυμάμαι εντυπώσεις. Το θέμα που πραγματεύεται έχει μεγάλο ενδιαφέρον και σηκώνει συζήτηση. Από σκηνοθετικής απόψεως ποντάρει στην δημιουργία σασπένς και αδρεναλίνης στο θεατή. Κλασσικό παράδειγμα δημοφιλούς κινηματογράφου. Αυτόματη μείωση σε νοήματα και μια υπόθεση που μπάζει, όπως παρατήρησαν και οι προλαλήσαντες.

 

Αυτό που ήθελα να τονίσω είναι ότι είναι κρίμα (για να μην πω ντροπή και όνειδος :p) να λέμε ότι ο Γερμανικός κιν/φος έχει χαμηλότερη ποιότητα από αυτήν του Hollywood, όταν έχει να επιδείξει τα πιο σημαντικά δείγματα τεχνικής, και σκεπτόμενου cinema. Πόσο μάλλον όταν το μοντέρνο CGI είναι η σημερινή έκδοση του mise-en-scene, δηλαδή ουσιαστικά τεχνικής εξπρεσιονιστών δημιουργών. Εντάξει, ας μην μπερδεύουμε την βούρτσα με την .... (γκουχ).

Edited by Suss Kind
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Η Ελλάδα φημίζεται για την φέτα της! Και η Τουρκία βγάζει φέτα αλλά δεν φημίζεται για αυτήν όσο για το μπακλαβά και τις χορεύτριες της κοιλιάς! (belly dancers smile.gif )

Με την ίδια λογική ο Γερμανικός εξπρεσιονισμός τον οποίο ανέφερε ένας φίλος σε προηγούμενη ανάρτηση, ήταν η μεγάλη άνθιση στην Γερμανία μετά τον Α παγκόσμιο πόλεμο! Όμως λόγω οικονομικών δυσκολιών οι Γερμανοί παραγωγοί δεν μπορούσαν να γυρίσουν ταινίες ανάλογης ποιότητας με εκείνες του Hollywood! Συνεπώς κατ, εμέ δεν φημίζονταν ποτέ για την παραγωγή ταινιών. Χωρίς αυτό να αποκλείει ότι βγήκαν αξιόλογες γερμανικές ταινίες! Μια από αυτές είναι και το κύμα! smile.gif

 

 

 

Ο απαρχαιωμένος, κατά τα λεγόμενά σου, Γερμανικός Εξπρεσιονισμός επηρέασε πολλούς σημαντικούς Ευρωπαίους κινηματογραφιστές, πιο γνωστό ίσως τον Σουηδό Ingmar Bergman, ο οποίος με την σειρά του επηρέασε την Ευρωπαϊκή κινηματογραφική ρότα. Αργότερα, με την έλευση του Ναζισμού, ο κινηματογράφος αναγκάστηκε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της προπαγάνδας και έτσι οι μεγάλοι σκηνοθέτες ‘σώπασαν’.

 

Μετά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, ο Αμερικανικός κινηματογράφος, ο οποίος ακολουθούσε την δική του προπαγανδιστική πορεία με συντηρητικές και σεξιστικές ταινίες να έχουν την τιμητική τους, γνώρισε άνθηση λόγω της βαρύτητας που έδωσε το κράτος σε ένα μέσον που μπορούσε τόσο εύκολα να κάνει πλύση εγκεφάλου, αλλά και λόγω του γεγονότος ότι οι ΗΠΑ ήταν ανερχόμενη μεγάλη παγκόσμια δύναμη. Με την έλευση των κινημάτων της ισότητας και κατά του πολέμου, ο συντηρητισμός ήταν πλέον απαρχαιωμένος και ο καλύτερος τρόπος κοιμίσματος της μάζας ήταν πλέον η σύγχρονη pop κουλτούρα. Ταυτόχρονα, στην Γερμανία είχαν αναδειχθεί οι σκηνοθέτες του New German Cinema, ίσως ο πιο γνωστός εκ των οποίων ήταν ο Rainer Werner Fassbinder, οι οποίοι επίσης σώπασαν όταν ένας νέος κύκλος οικονομικής ανάπτυξης σηματοδοτήθηκε το ’80 (η εποχή των υπολογιστών, των γιάπηδων και της φιλοδοξίας) ξανά από τις ΗΠΑ.

 

Σήμερα η Γερμανία δεν είναι αμελητέα στην παγκόσμια σκηνή, και αυτό συνεπάγετε ταυτόχρονης κινηματογραφικής –επιχειρηματικής- δραστηριότητας. Την ταινία Die Welle την είχα δει πριν χρόνια και δεν θυμάμαι λεπτομέρειες, αλλά θυμάμαι εντυπώσεις. Το θέμα που πραγματεύεται έχει μεγάλο ενδιαφέρον και σηκώνει συζήτηση. Από σκηνοθετικής απόψεως ποντάρει στην δημιουργία σασπένς και αδρεναλίνης στο θεατή. Κλασσικό παράδειγμα δημοφιλούς κινηματογράφου. Αυτόματη μείωση σε νοήματα και μια υπόθεση που μπάζει, όπως παρατήρησαν και οι προλαλήσαντες.

 

Αυτό που ήθελα να τονίσω είναι ότι είναι κρίμα (για να μην πω ντροπή και όνειδος :p) να λέμε ότι ο Γερμανικός κιν/φος έχει χαμηλότερη ποιότητα από αυτήν του Hollywood, όταν έχει να επιδείξει τα πιο σημαντικά δείγματα τεχνικής, και σκεπτόμενου cinema. Πόσο μάλλον όταν το μοντέρνο CGI είναι η σημερινή έκδοση του mise-en-scene, δηλαδή ουσιαστικά τεχνικής εξπρεσιονιστών δημιουργών. Εντάξει, ας μην μπερδεύουμε την βούρτσα με την .... (γκουχ).

 

Θεωρώ ότι το πόστ σου γράφτηκε μόνο για να κατηγορήσει... βλέπεις δεν είπα κάτι για απαρχαιωμένο γερμανικό κινηματογράφο... είναι μάλλον μια δικιά σου υπόθεση που την βάζεις να την λέω εγώ.... Διάβασε καλύτερα τι γράφω... Το να καταλήγουμε σε συμπεράσματα χωρίς να διαβάζουμε την άποψη του άλλου είναι κάπως... δεν συμφωνείς;

 

Λοιπόν για να μην παρεξηγιόμαστε άσκοπα και να μην ξεφεύγουμε από το τόπικ!

 

Το κύμα ήταν μια αρκετά καλή γερμανική ταινία. Με εντυπωσίασε το τέλος του, που δεν το περίμενα και με έκανε να αναρωτηθώ πολλά πράγματα. Γι'αυτό τον λόγο δημιούργησα το εξής θέμα για να ακούσω τις απόψεις σας. Αν ήθελα να τσακωθώ για λόγους ποιότητας και δεν ξέρω εγώ τι θα φρόντιζα να το λέει στον τίτλο του τόπικ... άρα όχι πια πόλεμοι (κόμπλεξ τσακωμοί), ειρήνη!

Link to comment
Share on other sites

  • Φάντασμα changed the title to Die Welle - The Wave (2008)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..