Jump to content

Έκδοση εκ του μηδενός (αυτοέκδοση) ~Greek Version~


Rincewind

Recommended Posts

Στην πραξη μπορεις να βγαλεις 100 αντιτυπα ολομοναχος και να τα μοιρασεις σε γνβστους και φιλους. Καθως και print on demand που θελει 30€ αρχικη επενδυση

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με τον Μανώλη. Να πω ότι η αυτοέκδοση ήρθε για να μείνει χρόνια. Τα νούμερα που ειπώθηκαν είναι πάνω κάτω τα ίδια. Ωστόσο μην τα δένεται κόμπο γιατί διαφέρουν από εκδοτικό σε εκδοτικό. 

Link to comment
Share on other sites

κακά τα ψέματα, για δυο και μόνο δυο πράγματα είναι χρήσιμος ο εκδότης : προώθηση και διανομή. Αν αυτά δεν τα έχεις, γιατί να πληρώσεις; Δε μπα να έχεις γράψει το αριστούργημα, βιβλίο που δεν φαίνεται, και βιβλίο που δεν βρίσκεται απλά ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!!!

 

Στο δια ταύτα, η αυτοέκδοση στην Ελλάδα (για να μην πω η αυτοέκδοση γενικώς) εμένα δεν με πείθει. Από τη στιγμή που ο εκδότης έχει ήδη βγάλει το κέρδος του από τον συγγραφέα, δεν τον ενδιαφέρει καθόλου η προώθηση ή οι πωλήσεις του βιβλίου. Ξέρω ότι γενικεύω, αλλά δυστυχώς, μετά από υποσχέσεις και φιοριτούρες (και ένεκα φτώχειας καταραμένης) πάντα το πράμα κάπου εκεί καταλήγει. 

 

όποιος έχει την όρεξη, το χρόνο και τις ικανότητες να προμοτάρει τον εαυτό του, έχει καλώς. Τότε όμως, γιατί να σκάσει δυο και τρία χιλιάρικα στον εκδότη και να μην εκδώσει το βιβλίο του σε αντίστοιχες online επιχειρήσεις που το κάνουν σε κλάσμα της τιμής; Αφού έτσι και αλλιώς την υπόλοιπη δουλειά μόνος του θα την τραβήξει...

 

Αλλά για όλους τους υπόλοιπους; Που έχουν δουλειά, άλλες ασχολίες, οικογένεια κλπ; ή που, σε τελική ανάλυση, αυτά τα λεφτά έχουμε κάπου πολύ πιο σημαντικά να τα διαθέσουμε; Και εγώ έχω υλικό έτοιμο για έκδοση. Αλλά προτιμώ χίλιες φορές να διαθέσω αυτά τα λεφτά, ακόμα και αν μου περίσσευαν (που ΔΕΝ μου περισσεύουν) σε χαζομάρες που όμως θα κάνουν το παιδί μου να χαρεί, παρά στο να ικανοποιήσω το ψώνιο μου. Απλώς για να έχω να λέω ότι έχω βγάλει ένα βιβλίο; Το οποίο δεν θα φαίνεται πουθενά και για να το βρει κανείς θα πρέπει να του βγει η πίστη;

 

όχι, ευχαριστώ. Προτιμώ να κάνω αυτό που λέει ο Μιχάλης, να τυπώσω, να τα χαρίζω και να βγάλω και τα γούστα μου έτσι. (και καμιά υποχρέωση επίσης!!!)

 

και πείτε με δογματικό, αλλά νομίζω ότι ο δημιουργός δεν πρέπει να πληρώνει για να δείξει την τέχνη του. Να μην δεχτεί απολαβές για τη δουλειά του, οκ. (γιατί η ΣΟΒΑΡΗ συγγραφή είναι δουλειά κανονικότατη ) Δεν είναι θέμα ντροπής - εξάλλου δεν γνωρίζει ο αναγνώστης αν πλήρωσες το βιβλίο σου ή όχι. Είναι και θέμα αρχής. 

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Giorgos Lagonas ενώ δε λες κάτι παράλογο, όπως είπα και στο πρώτο μου ποστ θα προτιμούσα να μην επεκταθούμε σε πολύ αναλυτικές προσωπικές, θεωρητικές απόψεις για την αυτοέκδοση διότι πραγματικά δε θα μας οδηγήσει πουθενά. Ίσως στο τέλος να δημιουργηθούνι λανθασμένες εντυπώσεις και  να έχουμε απ'το πουθενα.. μικρο-παρεξηγήσεις.

 

Προφανέστατα κανείς δε θα απαγορεύσει στον άλλο να πει τη γνώμη του, ωστόσο θα ήταν καλύτερο να επικεντρωθούμε στο πρακτικό κομμάτι του θέματος που έχει να κάνει με την υλοποίηση της προσπάθειας.

Edited by Rincewind
Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά, θα με ενδιέφερε πολύ να μάθω τι ισχύει όσον αφορά το ζήτημα της επιμέλειας. Έχω διαβάσει πολλά self-published books, τόσο από Έλληνες όσο και από ξένους συγγραφείς -μάλιστα τουλάχιστον ένα που έκανε τεράστια επιτυχία, αγοράστηκε και από εκδοτικούς, μεταφράστηκε, έβγαλε συνέχεια κτλ- και σε όλα μου έχει φανεί ότι η επιμέλεια, αν υπάρχει, είναι η ελάχιστη δυνατή. Τυπογραφικά, ορθογραφικά, συντακτικά και γενικά πολλά πράγματα που τυπικά δεν βλέπεις σε κυκλοφορίες μεγάλων εκδοτικών οίκων. Μήπως θα μπορούσαν όποιοι έχουν προσωπική εμπειρία να μας δώσουν τα φώτα τους στο θέμα αυτό; 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

υπάρχουν self publishing οίκοι που δεν κάνουν καθόλου επιμέλεια και καλά με σκοπό να μειωθεί για τον συγγραφέα το κόστος του "πακέτου" με άλλα λόγια, ότι αν εσύ νιώθεις πως το βιβλίο σου το έχεις ήδη επιμεληθεί επαρκώς, να μην πληρώσεις ξανά για μια δουλειά που έχεις ήδη κάνει, αλλά να εκδώσεις με μικρότερο κόστος. 

 

πέραν τούτου, από γνωστό μου που αυτοέκδοσε στον ΟΣΕΛΟΤΟ μια επιμέλεια υποτίθεται πως έγινε στο βιβλίο του, αλλά διαβάζοντας το είχε πολλά λάθη, κυρίως συντακτικά και έκφρασης.

 

Στα ίδια επίπεδα φαντάζομαι κινούνται κάποιοι οίκοι, μάλλον εξαρτάται σε ποιον θα αυτοεκδώσεις. Τύχη (ή γνωριμίες) να έχεις για να πέσεις σε καλό. Έχω διαβάσει και αυτοεκδόσεις από γνωστό "νέο" οίκο που ασχολείται με gothic, ποίηση, φανταστικό κλπ και ό,τι έχει περάσει από τα χέρια της συγκεκριμένης επιμελήτριας έχει δουλευτεί εξαιρετικά. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Έχω διαβάσει τρία βιβλία από ΟΣΕΛΟΤΟ και εντόπισα αρκετά προβλήματα όπως αυτά που αναφέρεις. Μάλιστα, αυτούς ακριβώς είχα στο μυαλό μου διατυπώνοντας την ερώτησή μου. Στην περίπτωση που ο εκδοτικός οίκος δεν προσφέρει στο πακέτο του επιμέλεια ή προσφέρει αλλά δεν μείνεις ικανοποιημένος από τη δουλειά, τι δυνατότητες υπάρχουν; Από τη στιγμή που ο συγγραφέας πληρώνει τα πάντα, δεν έχει κάποιο δικαίωμα λόγου σ'αυτό; Και, επίσης, σε τι βαθμό υπάρχει σε πρακτικό επίπεδο η δυνατότητα να προσλάβει κάποιος έναν επαγγελματία επιμελητή ως, ας πούμε, freelancer; 

Link to comment
Share on other sites

Νομιζω η επιμελεια ειναι καθαρα θεμα του ποιος συνεργατης θα την κανει. Ενας μεγάλος εκδοτικος τεινει να εχει καλύτερες επιμελειες επειδη σε βαθος χρονου θα διατηρησει καλυτερο ροστερ επιμελητων, ενας "μικρος" θα εχει "δευτερατζες" γιατι για τετοιους πληρωνει. Χωρις αυτο να σημαινει οτι πχ στον μεγαλο εκδοτοκο δε μπορει να βρεθεις να δουλευεις με μετριο επιμελητη που ειναι υπο δοκιμη/ εχει δοντι και να πεσεις σε καταπληκτικο επιμελητη που συμπληρωνει μεροκαματο σε μικρο...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Και τώρα που δε γράφω από ένα κινητό, ας αναλύσω λίγο περισσότερο τι εννοώ:

Μιας και η κουβέντα Οσελότο έχω διαβάσει δύο βιβλία. Το ένα δε θεωρώ ότι είχε προβλήματα στην επιμέλεια, πάνω-κάτω ήταν σε καλό επίπεδο. Το δεύτερο, το οποίο όμως βγήκε σε limited έκδοση είχε πολλά προβλήματα. Υποθέτω ότι, λόγω του μικρού τιράζ, έγιναν εκπτώσεις στη διόρθωση. Επίσης, ξέρω πως μέλος του φόρουμ που έχει εκδόσει στον Οσελότο έχει τις καλύτερες εντυπώσεις και θα πρότεινε για συνεργασία τον εκδοτικό και σε άλλους. Ίσως τα προβλήματα που αναφέρετε οι υπόλοιποι να έχουν να κάνουν με επιλογές των συγγραφέων για άποψη, για μείωση κόστους ή/και εγγενή προβλήματα του πρωτότυπου κειμένου. Αν μιλήσετε με επαγγελματίες διορθωτές θα έχουν ιστορίες τρόμου για συγγραφείς που αρνήθηκαν να γίνουν αλλαγές στο κείμενό τους.

 

Τώρα, για το αν η αυτοέκδοση είναι το μέλλον, θα έλεγα όχι. Μία πολύ καλή πρόταση που άκουσα πρόσφατα είναι αυτοέκδοση μέσω εκδοτικού-κολλεκτίβας συγγραφέων. Δηλαδή, συγγραφείς να μαζέψουν κεφάλαιο, να βρουν ένα άτομο με βιβλία στο ΤΕΒΕ που θα δεχτεί να κάνει επέκταση επαγγέλματος και στη συνέχεια να πληρώνουν οι ίδιοι τα βιβλία τους με τον εκδοτικό να κανονίζει το δίκτυο διανομής και τα γραφειοκρατικά. Το μοντέλο αυτό στο εξωτερικό το έχει ακολουθήσει η Image Comics, τρίτη μεγαλύτερη εκδοτική του χώρου (μετά από DC και Marvel) Βεβαίως μιλάμε για μία εντελώς διαφορετική αγορά και διαφορετική εποχή. αλλά η ιδέα αυτή πιστεύω θα είχε πολλές προοπτικές, αν οργανωθεί σωστά. Προϋποθέτει βέβαια ότι θα βρεθεί μαλάκας να τρέχει για όλους, κάτι το οποίο σε βάθος χρόνου είναι προβληματικό.

Τώρα, η αυτοέκδοση από τον Χ μικρό εκδοτικό με περιορισμένο δίκτυο διανομής, μέτριες υπηρεσίες και μηδενική προώθηση δε μου γεμίζει το μάτι. Σε μεγάλο βαθμό βλέπω ότι συγγραφείς; ρίχνουν στον "κουβά" λεφτά για να ικανοποιήσουν το εγώ τους. Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις που πήραν τα λεφτά τους πίσω και έβγαλαν ίσως και ένα μηνιάτικο μετά από μία διετία στην αγορά, αλλά τα νούμερα μου δείχνουν ότι, ως επί το πλείστον, μιλάμε για μία κακή επένδυση σε μία δύσκολη εποχή.

 

Μία άλλη επιλογή είναι η αυτοέκδοση που θα κάνεις μόνος σου και θα πουλήσεις τα βιβλία χέρι με χέρι. Σε αυτό έχω εμπειρία, πριν κάμποσα χρόνια είχαμε βγάλει τρεις συλλογικές δουλείες σε κόμιξ, το Zine of Synergy 1-3. Το zine βγήκε ως εξής, μία ομάδα ατόμων που συναντήθηκε σε κομιξοεβέντ το 2006 άρχισε να μαζεύεται και να σχεδιάζει μαζί και σύντομα αποφάσισε να βγάλει ανθολογίες με τις δουλειές μας.

Το πρώτο τεύχος βγήκε το 2008, στη μεγάλη άνθηση των Ελληνικών κόμιξ. Το κόστος καλύφθηκε από ένα μόνο άτομο (που την εποχή εκείνη είχε την οικονομική άνεση να το κάνει) και όλα τα κέρδη από τις πωλήσεις στο Comicdom Con της χρονιάς εκείνης πήγαν σε φιλανθρωπικό σωματείο.

Το 2009 βγήκε το δεύτερο τεύχος το οποίο και, στο Comicdom Con του 2009, έγινε ανάρπαστο. Τα χρήματα μπήκαν ρεφενέ από την ομάδα, σε 2,5 μέρες όμως είχε αποσβεστεί το κόστος και τα κέρδη πήγαν για την έκδοση του επόμενου.

Το 2011 βγήκε το τρίτο zine και η κρίση είχε χτυπήσει για τα καλά. Το 2009 την ομάδα αποτελούσαμε φοιτητές και νεαροί επαγγελματίες, το 2011 είμασταν ως επί το πλείστον άνεργοι και υποαμειβόμενοι και το Zine βγήκε κόντρα στη μιζέρια της εποχής. Αλλά οι αγελάδες είχαν κάνει δίαιτα και τα έσοδα ήταν σαφέστατα χαμηλότερα.

Η εμπειρία μου από τις εκδόσεις αυτές μου λέει ότι, σε μικρές αγορές είναι ένα εφικτό μοντέλο, αρκεί να αποδεχτείς ότι δε θα γίνεις μπεστσελλερίστας αλλά το έργο σου θα διαβαστεί από άτομα που αγαπάνε αυτό που κάνεις. Στο χώρο του sff υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα, σε αντίθεση με τα κόμιξ δεν υπάρχει ούτε κάποιο μεγάλο φεστιβάλ που μπορεί να λειτουργήσει ως χώρος πώλησης ούτε και η DIY κουλτούρα, ενώ τα μικρά τιράζ ανεβάζουν πολύ το κόστος (όχι όμως τόσο όσο το Print on Demand).

Αν υπήρχε κάποια πλατφόρμα ή κάποιος χώρος που θα μπορούσε να λειτουργήσει για να επιτύχει την πώληση τέτοιων εκδόσεων, τότε θα είχαμε μία "επανάσταση" στη σκηνή: 100-200 αντίτυπα ανά συγγραφέα, πωλήσεις χέρι με χέρι και χωρίς μεσάζωντες.

 

Αυτά τα λίγα από εμένα, ίσως επανέλθω κάποια στιγμή για να εξηγήσω και το γιατί η αυτοέκδοση, ενώ είναι λύση στην Ελληνική αγορά, ΔΕΝ είναι σε καμία περίπτωση το μέλλον και, μακροπρόθεσμα, δημιουργεί προβλήματα για όλους μας.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Όποιος θέλει να ενημερωθεί πάνω στην αυτοέκδοση, μπορεί να γλυτώσει χρόνο αγοράζοντας το βιβλίο του Ουμπέρτο Έκο “Το εκκρεμές του Φουκώ”. Υπάρχει εκτενής και λεπτομερής αναφορά στο πως λειτουργεί η αυτοέκδοση, ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει κάτι από τότε που γράφτηκε κι είναι κι ένα καλό βιβλίο. Μπορεί ο Γκάραμοντ κι ο Μανούτιος, οι εκδοτικοί οίκοι που αναφέρει να είναι επινοήσεις, αλλά ακριβώς γι αυτό το λόγο ο Έκο έχει λυτά τα χέρια για να πει τα πράγματα με τ' όνομά τους.

Ουσιαστικά η αυτοέκδοση λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο και μηχανισμούς όχι μόνο στη λογοτεχνία αλλά και στο θέατρο, τη μουσική κι αλλού. Το κόστος κυμαίνεται μεταξύ κάποιων εκατοντάδων και χιλιάδων ευρώ και το κοινό που θ' ανταποκριθεί μεταξύ κάποιων δεκάδων κι εκατοντάδων ανθρώπων. Η δική μου εμπειρία, την περιόδο που ήμουν φοιτητής και λίγο μετά, έχει να κάνει με κάποια κείμενα και στίχους που μου ζητήθηκαν φίλο μουσικό για μια μουσική παράσταση αρχικά κι ένα μουσικό cd αργότερα. Οι όροι που έθεσα ήταν “δεν πληρώνομαι, δεν πληρώνω, δε θέλω ν' ανακατευτώ πέραν του πεδίου της συγγραφής” κι από εκεί και πέρα ήμουν περίεργος τι θα προκύψει. Το συγκεκριμένο άτομο το κυνήγησε πολύ και στις δύο περιπτώσεις, με δελτία τύπου, αφίσες, προβολή στο ραδιοόφωνο, στήριξη από επαγγελματίες ανθρώπους του χώρου, κάποιοι 'κράχτες'-μέντορες που ανέλαβαν να δώσουν μια επιπλέον ώθηση. Το πρακτικό αποτέλεσμα ήταν ν' ανέβει από την κλίμακα των αρκετών δεκάδων θεατών-ακροατών σ' εκείνη των λίγων εκατοντάδων. Ομοίως η επένδυση που έκανε βελτίωσε το αποτέλεσμα κατά ένα βαθμό, είτε επειδή άλλοι επαγγελματίες αναμείχθηκαν ως επαγγελματίες μουσικοί, φωτιστές, ηχολήπτες, γραφίστας για την αφίσα κλπ., είτε ως διαφήμιση σε μέσα σχετικής μεγάλης εμβέλειας, επαγγελματικό θέατρο κλπ. Προσωπικά η αίσθηση που αποκόμισα ήταν ότι ο κόπος ήταν αναντίστοιχος με τα προσδοκώμενα ωφέλη. Και στις δύο περιπτώσεις τα έξοδα καλύφθηκαν οριακά, ενώ και το βιογραφικό κάποιου δεν “αναβαθμίζεται” με παρόμοιες προσπάθειες. Αυτό που κατάλαβα είναι ότι η προώθηση έχει ένα όριο – ο καθοριστικός παράγοντας είναι η ποιότητα του εκάστοτε έργου και σε ένα μικρότερο βαθμό η τύχη.

Τι θα πει ποιότητα; Καλή ερώτηση. Είναι αυτό για το οποίο ένας αναγνώστης εμπιστεύεται έναν εκδοτικό οίκο προκειμένου ν' αγοράσει ένα άγνωστο βιβλίο ενός άγνωστου συγγραφέα. Αν το στοίχημα του αναγνώστη πετύχει μερικές φορές, τότε ο αναγνώστης εμπιστεύεται τον εκδοτικό οίκο. Αυτό είναι το 'βάρος' του ονόματος ενός εκδοτικού οίκου. Όλα τα υπόλοιπα (δίκτυο διανομής, διαφήμιση κλπ) είναι σημαντικά μέν, δευτερεύοντα δε. Άλλωστε “ταμείο” κάνει ο αναγνώστης, ο οποίος έχει την κακή συνήθεια να ανοίγει ένα βιβλίο και να διαβάζει 2-3 σελίδες προτού το αγοράσει,ο αναγνώστης που θέλει να διαβάσει κάτι καλό και δε θα συμβιβαστεί με κάτι μέτριο ακόμη κι αν του το προσφέρεις τσάμπα.

Εξαιρέσεις φυσικά υπάρχουν, η εξυπνάδα έγκειται να μην αναγάγονται σε κανόνα. Η αυτοέκδοση είναι ένα μέσο, τίποτε άλλο. Το πως θα το χρησιμοποιήσει κάποιος, είναι δικό του θέμα. Αλλά θέλει προσοχή, ειδικά από τα νεαρά άτομα. Οι πιθανότητες να γίνεις διάσημος είναι ελάχιστες – εκείνες του να μετατραπείς από χαρωπό ερασιτέχνη σε μανιοκαταθλιπτικό performing self, πολύ περισσότερες. Έχω πικρή εμπειρία από καλούς φίλους, αλλά εδώ βγαίνω off topic και καλύτερα να σταματήσω.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

 Στο χώρο του sff υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα, σε αντίθεση με τα κόμιξ δεν υπάρχει ούτε κάποιο μεγάλο φεστιβάλ που μπορεί να λειτουργήσει ως χώρος πώλησης ούτε και η DIY κουλτούρα, ενώ τα μικρά τιράζ ανεβάζουν πολύ το κόστος (όχι όμως τόσο όσο το Print on Demand).

Αν υπήρχε κάποια πλατφόρμα ή κάποιος χώρος που θα μπορούσε να λειτουργήσει για να επιτύχει την πώληση τέτοιων εκδόσεων, τότε θα είχαμε μία "επανάσταση" στη σκηνή: 100-200 αντίτυπα ανά συγγραφέα, πωλήσεις χέρι με χέρι και χωρίς μεσάζωντες.

 

Άραγε έχουμε εδώ μέσα κάποιον που να ψήνεται να επενδύσει προς αυτή την κατεύθυνση και να έχει κάμποσο κεφάλαιο να διαθέσει; Όχι ότι δεν επιβιώνει ο χώρος στις μέρες μας, έστω και κούτσα-κούτσα, αλλά νομίζω ότι τέτοιου τύπου κινήσεις θα έπρεπε να υπάρχουν περισσότερες...

Link to comment
Share on other sites

Διάβαζα τις προάλλες ένα άρθρο στο Writer's Forum περί αυτοέκδοσης και ένα από τα πιο εντυπωσιακά επιχειρήματα υπέρ ήταν το εξής: αν ένας συγγραφέας εκδόσει μόνος του το βιβλίο του σε ηλεκτρονική μορφή και το πουλάει 2 λίρες Αγγλίας το αντίτυπο, θα έχει περισσότερο κέρδος απ' ότι αν το εμπιστευτεί σε κάποια μεγάλη εκδοτική (ουσιαστικά, δηλαδή, πηγαίνοντάς το στον εκδοτικό οίκο, ο συγγραφέας θα βγάλει λιγότερα από 2 λίρες ανά αντίτυπο που θα πουληθεί). Οπότε είναι μια λύση για όποιον είτε έχει την άνεση να γράφει απευθείας στα αγγλικά είτε προτιμά να επενδύσει τα λεφτά του στο να μεταφράσει το βιβλίο του. Ιδανική λύση σίγουρα δεν είναι, αλλά και ποια είναι, τελικά;  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ιδανική λύση προφανώς δεν υπάρχει elgalla.

 

Στο ερώτημα που έθεσες προηγουμένως, περί επιμέλειας, προσθέτω ακόμη ότι θα μπορούσες να απευθυνθείς και σε κάποιο φιλόλογο, ο οποίος όχι μόνο θα αναλάβει να εντοπίσει/διορθώσει ορθογραφικά αλλά παράλληλα θα προτείνει εναλλακτικές λέξεις, παρομοιώσεις κτλ Το κόστος διαφέρει ανάλογα την εμπειρία του διορθωτή.

 

Η λύση που αναφέρεις στο τέλος της πρότασής σου, δυστυχώς, είναι η πιο ρεαλιστική ~ή ορθή αν θέλετε~ γι'αυτόν που αυτοεκδίδει κι έχει υψηλές φιλοδοξίες.

 

Μία μετάφραση έργου σημαίνει ότι : α.) ο συγγραφέας ξεφεύγει απ'τα πολύ περιορισμένα όρια της Ελληνικής αγοράς και πρακτικά, απευθύνεται σε όλο τον κόσμο .Αν αναλογιστούμε και πόσο μικρή - ανοργάνωτη είναι η δική μας φάντασυ σκηνή τότε το αίσθημα διεθνοποίησης του έργου στην Αγγλική...φαντάζει μονόδρομος  , β.) ο δημιουργός μπορεί να χρησιμοποιήσει σοβαρές υπηρεσίες του εξωτερικού για τη διάθεση του έργου του. Κι όχι μόνο μία, πολλές ταυτόχρονα.

 

Βέβαια...υπάρχει πάντα και ο αντίλογος : α.) η καλή μετάφραση έχει σοβαρό κόστος, β.) αγγλικά σημαίνει... ιντερνάτιοναλ οπότε απεριόριστος ανταγωνισμός, γ.) εάν η προώθηση στον Ελληνικό χώρο είναι δύσκολη ..τότε η αντίστοιχη για κάτι πιο διεθνές τι είναι;

 

Όπως και να εξετάσει κάποιος την αυτοέκδοση, θα παρατηρήσει ότι του στρώνονται μπρος του πολλά θετικά αλλά και αρνητικά ταυτόχρονα. Σε κάθε περίπτωση πιστεύω ότι απευθύνεται ~κυρίως~ σε άτομα ισχυρής θέλησης που πιστεύουν ολοκληρωτικά στο έργο τους και θέλουν να πάρουν το ρίσκο της επένδυσης επάνω τους.

Edited by Rincewind
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Διάβαζα τις προάλλες ένα άρθρο στο Writer's Forum περί αυτοέκδοσης και ένα από τα πιο εντυπωσιακά επιχειρήματα υπέρ ήταν το εξής: αν ένας συγγραφέας εκδόσει μόνος του το βιβλίο του σε ηλεκτρονική μορφή και το πουλάει 2 λίρες Αγγλίας το αντίτυπο, θα έχει περισσότερο κέρδος απ' ότι αν το εμπιστευτεί σε κάποια μεγάλη εκδοτική (ουσιαστικά, δηλαδή, πηγαίνοντάς το στον εκδοτικό οίκο, ο συγγραφέας θα βγάλει λιγότερα από 2 λίρες ανά αντίτυπο που θα πουληθεί). Οπότε είναι μια λύση για όποιον είτε έχει την άνεση να γράφει απευθείας στα αγγλικά είτε προτιμά να επενδύσει τα λεφτά του στο να μεταφράσει το βιβλίο του. Ιδανική λύση σίγουρα δεν είναι, αλλά και ποια είναι, τελικά;  

 

Στην αγγλία και στην Αμερική, ο κόσμος διαβάζει ακόμη και στα παγκάκια, είτε pocket, είτε με readers. Αναμενόμενο είναι ότι ένα μεγάλο ποσοστό από ένα τέτοιου τύπου αναγνωστικό κοινό, θα επιχειρήσει να διαβάσει σε ηλεκτρονική μορφή και κάτι διαφορετικό από άρθρα και έρευνες. Επομένως η ηλεκτρονική μορφή είναι η καλύτερη λύση για ένα τέτοιο κοινό.

 

Για τα ελληνικά δεδομένα, μπορούμε να ελπίζουμε μόνο σε μία ενδεχόμενη διάδοση των readers, διότι οι οθόνες των pc, έχουν ήδη δοκιμαστεί ως μέσο ανάγνωσης λογοτεχνίας και απέτυχαν παταγωδώς.....

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν...

 

ανακάλυψα ότι οι εκδόσεις Άλλωστε προσφέρουν υπηρεσίες Print on Demand και πρέπει  να είναι, αυτή τη στιγμή, ο μοναδικός αυτοεκδοτικός που κάνει κάτι τέτοιο.

 

Πιο συγκεκριμένα προσφέρει 2 πακέτα :

http://www.alloste.gr/9--

 

με τιμές 30 & 90 ευρώ αντίστοιχα, οι υπηρεσίες του είναι ...μάλλον δίκαιες για τα Ελληνικά δεδομένα.

 

Υπάρχει όμως κι ένα αλλά... :

 

 

 

ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ: Ο συγγραφέας αμείβεται με ποσοστό 20% επί της λιανικής τιμής κάθε πωληθέντος έργου του.

 

Εάν κάποιος/α μπορεί να χωνέψει κάτι τέτοιο τότε νομίζω ότι σε επίπεδο κόστους τουλάχιστον, ο αυτο-εκδιδόμενος έχει μία πολύ καλή επιλογή.

 

Τα υπόλοιπα είναι γνωστά κι αναφέρονται με ειλικρίνεια στο site. Προώθηση απ'τον/την συγγραφέα, για μεγάλη διανομή σε βιβλιοπωλεία τα ποσοστά θα συζητηθούν και η βασική διάθεση πραγματοποιείται από το site τους σε τιμή που επιθυμεί ο ενδιαφερόμενος.

 

Δίνω και το επίσημο site :

http://www.alloste.gr/

 

Απ'ότι είδα είναι "παρακλάδι" (?) των εκδόσεων Locus7 ~του πολύ γνωστού μας Γ. Μπαλάνου.

 

 

Κάποια στιγμή θα κάνω ένα μεγάλο ποστ που θα αναφέρω ότι μπορώ από υπηρεσίες αυτοέκδοσης και μερικά σχόλια για τα πακέτα τους.

Edited by Rincewind
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Απ'ότι είδα είναι "παρακλάδι" (?) των εκδόσεων Locus7 ~του πολύ γνωστού μας Γ. Μπαλάνου.

 

 

 

Ζήτω ο μεγάλος ερευνητής Γ. Μπαλάνος. Το ελληνικό φανταστικό θα ήταν ένα τίποτα χωρίς αυτόν....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν...

 

ανακάλυψα ότι οι εκδόσεις Άλλωστε προσφέρουν υπηρεσίες Print on Demand και πρέπει  να είναι, αυτή τη στιγμή, ο μοναδικός αυτοεκδοτικός που κάνει κάτι τέτοιο.

 

Πιο συγκεκριμένα προσφέρει 2 πακέτα :

http://www.alloste.gr/9--

 

με τιμές 30 & 90 ευρώ αντίστοιχα, οι υπηρεσίες του είναι ...μάλλον δίκαιες για τα Ελληνικά δεδομένα.

 

Υπάρχει όμως κι ένα αλλά... :

 

 

 

ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ: Ο συγγραφέας αμείβεται με ποσοστό 20% επί της λιανικής τιμής κάθε πωληθέντος έργου του.

 

Εάν κάποιος/α μπορεί να χωνέψει κάτι τέτοιο τότε νομίζω ότι σε επίπεδο κόστους τουλάχιστον, ο αυτο-εκδιδόμενος έχει μία πολύ καλή επιλογή.

 

Τα υπόλοιπα είναι γνωστά κι αναφέρονται με ειλικρίνεια στο site. Προώθηση απ'τον/την συγγραφέα, για μεγάλη διανομή σε βιβλιοπωλεία τα ποσοστά θα συζητηθούν και η βασική διάθεση πραγματοποιείται από το site τους σε τιμή που επιθυμεί ο ενδιαφερόμενος.

 

Δίνω και το επίσημο site :

http://www.alloste.gr/

 

Απ'ότι είδα είναι "παρακλάδι" (?) των εκδόσεων Locus7 ~του πολύ γνωστού μας Γ. Μπαλάνου.

 

 

Κάποια στιγμή θα κάνω ένα μεγάλο ποστ που θα αναφέρω ότι μπορώ από υπηρεσίες αυτοέκδοσης και μερικά σχόλια για τα πακέτα τους.

Έχει βγάλει εκεί βιβλίο μία γνωστή μου (σύντομα θα κάνω και σχετικό τόπικ) με καλές εντυπώσεις από ότι μου έλεγε

Link to comment
Share on other sites

 

 

Απ'ότι είδα είναι "παρακλάδι" (?) των εκδόσεων Locus7 ~του πολύ γνωστού μας Γ. Μπαλάνου.

 

 

 

Ζήτω ο μεγάλος ερευνητής Γ. Μπαλάνος. Το ελληνικό φανταστικό θα ήταν ένα τίποτα χωρίς αυτόν....

 

 

Ανεξάρτητα πόσο εκτιμάς τον κ. Μπαλάνο, είναι αρκετά χρόνια στο χώρο, έχει κάποιες διακρίσεις στο ενεργητικό του και κυρίως προσφέρει μία υπηρεσία που ενδιαφέρει το thread. Είναι λίγο περιττό να πετάμε υπονοούμενα απ'το πουθενά...

 

Nihilio θα εξυπηρετούσε πολύ το thread η γνώμη της φίλης σου. Εφόσον, κάνεις το τόπικ δώσε ένα σύνδεσμο κι εδώ για παραπομπή, όχι τίποτα άλλο ...να έχουμε και δείγματα από αυτές τις υπηρεσίες.

 

Κάποιες ερωτήσεις που νομίζω παρουσιάζουν ενδιαφέρον ~γι'αυτούς που θέλουν να εκδοθούν :

 

1. Τελικά το κόστος ρυθμίζεται απ'τον συγγραφέα; Βλέπω στο ονλαιν κατάστημά τους υψηλές τιμές. Μήπως τις βάζουν τόσο ψηλά λόγω του σχετικά μικρού ποσοστού που δεν αφήνει περιθώρια για μεγάλο κέρδος (20%) ; Ποιο είναι το χαμηλότερο που μπορεί να οριστεί;

 

2. Ποιότητα εκτύπωσης; Λογικά αφορά την ασπρόμαυρη έκδοση. Τα εξώφυλλο και πίσω μέρος είναι σκληρό χαρτί ή πλαστικό;

 

3. Στο πιο ακριβό πακέτο πως κρίνεται η επιμέλεια τους σε αυτά που προσφέρουν;

 

4. Λήψη κερδών (το κλασσικό ερώτημα :p ) ;

Link to comment
Share on other sites

Σημείο προσοχής:

ΠΩΛΗΣΗ ΒΙΒΛΙΩΝ: Η πώληση των βιβλίων σας θα γίνεται αποκλειστικά από το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο μας

(Σε περίπτωση που επιθυμείτε να πωληθεί το βιβλίο σας και σε βιβλιοπωλείο -διαδικασία χονδρικής πώλησης- το ποσοστό της αμοιβής θα οριστεί κατόπιν συμφωνίας.)

 

Επίσης, όσο κι αν εκτιμώ τον κ.Μπαλάνο για την μεταφυσική του έρευνα και όσα μας έχει προσφέρει, δεν μπορώ να πω πως το 20% των κερδών είναι ικανοποιητικό. 

20% ποσοστό + 6% εφορία + 15% κόστος εκτύπωσης (φουσκωμένο) = 59% στον εκδοτικό οίκο επί της λιανικής. Θα μπορούσε να δώσει 40% στον δημιουργό. Από την άλλη, πρέπει να κάνει απόσβεση και την αγορά της τεχνολογίας print on demand, για την οποία δεν έχω ιδέα ως προς το κόστος της. Ίσως αργότερα ανεβάσει το ποσοστό και μπει και στα βιβλιοπωλεία. Τότε, κατά τη γνώμη μου, θα είναι μια καλή φθηνή επιλογή.

Link to comment
Share on other sites

Έχει κανείς να προτείνει κάποιες υπηρεσίες αυστηρά print-on-demand;

 

Εννοώ τυπογραφεία που απλώς τυπώνουν το βιβλίο σου χωρίς να το διανέμουν/προωθούν και που να πληρώνονται μόνο για την εκτύπωση και την αποστολή; Έτσι ώστε ο συγγραφέας να κρατάει το 100% των κερδών;

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

 

 

Ζήτω ο μεγάλος ερευνητής Γ. Μπαλάνος. Το ελληνικό φανταστικό θα ήταν ένα τίποτα χωρίς αυτόν....

 

 

Ανεξάρτητα πόσο εκτιμάς τον κ. Μπαλάνο, είναι αρκετά χρόνια στο χώρο, έχει κάποιες διακρίσεις στο ενεργητικό του και κυρίως προσφέρει μία υπηρεσία που ενδιαφέρει το thread. Είναι λίγο περιττό να πετάμε υπονοούμενα απ'το πουθενά...

 

 

 

Που το είδες το υπονοούμενο; Εγώ κυριολεκτικά το είπα. Είμαι μεγάλος θαυμαστης του Μπαλάνου και του έργου του. Αν δεν υπήρχε ο Μπαλάνος, δεν θα περπατούσε η φανταστική λογοτεχνία στην Ελλάδα.

 

Και μιας και σε βρήκα τώρα, για πες μου: Αν κατάλαβα καλά, η υπηρεσία αυτή είναι για ebooks. Κατάλαβα καλα;

Edited by alien666
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

 

 

 

Ζήτω ο μεγάλος ερευνητής Γ. Μπαλάνος. Το ελληνικό φανταστικό θα ήταν ένα τίποτα χωρίς αυτόν....

 

 

Ανεξάρτητα πόσο εκτιμάς τον κ. Μπαλάνο, είναι αρκετά χρόνια στο χώρο, έχει κάποιες διακρίσεις στο ενεργητικό του και κυρίως προσφέρει μία υπηρεσία που ενδιαφέρει το thread. Είναι λίγο περιττό να πετάμε υπονοούμενα απ'το πουθενά...

 

 

 

Που το είδες το υπονοούμενο; Εγώ κυριολεκτικά το είπα. Είμαι μεγάλος θαυμαστης του Μπαλάνου και του έργου του. Αν δεν υπήρχε ο Μπαλάνος, δεν θα περπατούσε η φανταστική λογοτεχνία στην Ελλάδα.

 

Και μιας και σε βρήκα τώρα, για πες μου: Αν κατάλαβα καλά, η υπηρεσία αυτή είναι για ebooks. Κατάλαβα καλα;

 

Διαβάζοντας το, θεώρησα και εγώ ότι το σχόλιο σου ήταν ειρωνικό! Πάλι καλά που δεν είναι έτσι! Γιατί ο Μπαλάνος είναι ένας από τους 3 - 4 ανθρώπους που έριξαν τα θεμέλια για το Φανταστικό στη χώρα. Μπράβο του πάντως που ασχολείται με την αυτοέκδοση, γιατί το ξαναλέω ότι αυτό που έγινε στο εξωτερικό με την αυτοέκδοση θα γίνει και στην Ελλάδα όπως πάντα με μια καθυστέρηση.

Link to comment
Share on other sites

Δεν είμαι και χθεσινός. Με ξέρετε καλά ότι εγώ "ακαδημαικό χιούμορ" δεν κάνω για να ειρωνεύομαι κιόλας τους πρωτεργάτες του είδους.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Σε καμία περίπτωση δεν βρήκα ειρωνικό το σχόλιο του Alien666. Anyway...

@Alien666, δεν αφορά ebooks, αλλά κανονική εκτύπωση.

@Eanorel, σε οποιοδήποτε ψηφιακό τυπογραφείο και να πας, θα σου το τυπώσουν.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Σημείο προσοχής:

ΠΩΛΗΣΗ ΒΙΒΛΙΩΝ: Η πώληση των βιβλίων σας θα γίνεται αποκλειστικά από το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο μας

(Σε περίπτωση που επιθυμείτε να πωληθεί το βιβλίο σας και σε βιβλιοπωλείο -διαδικασία χονδρικής πώλησης- το ποσοστό της αμοιβής θα οριστεί κατόπιν συμφωνίας.)

 

Επίσης, όσο κι αν εκτιμώ τον κ.Μπαλάνο για την μεταφυσική του έρευνα και όσα μας έχει προσφέρει, δεν μπορώ να πω πως το 20% των κερδών είναι ικανοποιητικό. 

20% ποσοστό + 6% εφορία + 15% κόστος εκτύπωσης (φουσκωμένο) = 59% στον εκδοτικό οίκο επί της λιανικής. Θα μπορούσε να δώσει 40% στον δημιουργό. Από την άλλη, πρέπει να κάνει απόσβεση και την αγορά της τεχνολογίας print on demand, για την οποία δεν έχω ιδέα ως προς το κόστος της. Ίσως αργότερα ανεβάσει το ποσοστό και μπει και στα βιβλιοπωλεία. Τότε, κατά τη γνώμη μου, θα είναι μια καλή φθηνή επιλογή.

 

Το ποσοστό είναι όντως μικρό για αυτοέκδοση, ωστόσο σε βγάζει από τη διαδικασία να φορτωθείς πολλά αντίτυπα εσύ ο ίδιος ~πληρώνοντας επιπλέον ένα μεγάλο ποσό.

 

Αν θέλεις να κάνεις βιβλιοπαρουσίαση τότε φαντάζομαι μπορεί να γίνει κάποιου είδους διαπραγμάτευση (κι άλλη ερώτηση για τη φίλη του Nihilio :p). Διαφορετικά, ο/η συγγραφέας παραγγέλνει όσα χρειάζεται κι έχει πάλι το κέρδος του 20%. Γενικώς, δε μπορώ να βρω πολύ σημαντικές αδυναμίες στην υπηρεσία αλλά δεν έχω και εμπειρία από αυτή για να μιλάω με σιγουριά.

 

Επίσης, κάποια απ'τα βιβλία που παρουσιάζονται στο site, πωλούνται και σε άλλα ονλαιν καταστήματα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει και τόσο μεγάλη "απομόνωση". Βέβαια, ο έλεγχος του τι ακριβώς πουλιέται εδώ κι εκεί είναι κάτι που μόνο ο εκδοτικός ξέρει... ο συγγραφέας είτε έχει έργο σε κανονικό εκδοτικό είτε σε αυτοεκδοτικό δεν έχει καμία διαφορά. Είναι καταδικασμένος απλά να περιμένει μία ενημέρωση.

 

Σε κάθε περίπτωση,  πιστεύω ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι πιο συμφέρουσα (οικονομικά μιλώντας) για τον περισσότερο κόσμο που θέλει να εκδοθεί.

 

 

 

 

Ζήτω ο μεγάλος ερευνητής Γ. Μπαλάνος. Το ελληνικό φανταστικό θα ήταν ένα τίποτα χωρίς αυτόν....

 

 

 

 

Ανεξάρτητα πόσο εκτιμάς τον κ. Μπαλάνο, είναι αρκετά χρόνια στο χώρο, έχει κάποιες διακρίσεις στο ενεργητικό του και κυρίως προσφέρει μία υπηρεσία που ενδιαφέρει το thread. Είναι λίγο περιττό να πετάμε υπονοούμενα απ'το πουθενά...

 

 

 

Που το είδες το υπονοούμενο; Εγώ κυριολεκτικά το είπα. Είμαι μεγάλος θαυμαστης του Μπαλάνου και του έργου του. Αν δεν υπήρχε ο Μπαλάνος, δεν θα περπατούσε η φανταστική λογοτεχνία στην Ελλάδα.

 

Και μιας και σε βρήκα τώρα, για πες μου: Αν κατάλαβα καλά, η υπηρεσία αυτή είναι για ebooks. Κατάλαβα καλα;

 

 

Οπότε γράψε λάθος και ζητώ συγνώμη που παρερμήνευσα την πρότασή σου. Αρχικά μου φάνηκε ειρωνική προς τον κ.Μπαλάνο.

 

Στο άλλο σκέλος σου απάντησε ο Simitsakis :)  .  

20% ποσοστό για ebook + κόστος εγγραφής θα ήταν τραγική υπηρεσία και σίγουρα καθόλου ενδιαφέρουσα.

Edited by Rincewind
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..