Jump to content

Τα διηγήματα εφ του 9


Recommended Posts

Η κεντρική ιδέα του "2084" μου φάνηκε εξαιρετική, αλλά κατά τα άλλα το βρήκα υπερβολικά "by the book" γραμμένο για τα γούστα μου. Το άλλο το'χω ήδη ξεχάσει, κι αυτό δεν είναι καλό πράγμα (ούτε για το διήγημα, ούτε για μένα :p )

 

Πραγματι η ιδεα ηταν εκλπηκτικη και θα ελεγα φουτουριστικη. Σαν διηγημα ηταν αρκετα καλο, και προδιαθετει για συνεχεια.

 

«ΤΑ ΚΡΙΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΒΕΡΟΝ» του Eric Brown.

Μετάφραση: Π. Κούστας & Χ. Καρακούδα. Εικονογράφηση: Σταύρος Ντίλιος

Τεύχος #491, 23 Ιανουαρίου 2010.

 

Χμμ, ένα διήγημα με προβλέψιμη εξέλιξη. Σαν να ήξερα τι θα γίνει μετά από κάθε παράγραφο. Ίσως φταίει που το ένιωσα πολύ οικείο. Ίσως επίτηδες να είχε αυτό το αποτέλεσμα, για να σε αναγκάσει να δεις το νόημα που προσπαθεί να περάσει ο συγγραφέας. Κάτι πολύ αληθινό σε σχέση με το πως διαχειριζόμαστε μερικές φορές κάποιες στιγμές της ζωής μας.

 

Αρκετα καλα γραμενο. Φευγει ευκολα. Παρολαυτα τιποτα ιδετερο σχετικα με την πλοκη-ιστορια. Ηταν οκ...

Link to comment
Share on other sites

Έχω μια απορία σχετικά με μια παράγραφο στη σελ. 38 και δεξιά στήλη στη μέση, γράφει:

 

"Τότε άσε με να σε θεραπεύσω, Έντουαρντ Βερόν"

Πήγα τρέχοντας προς στη σκάλα. [...] Γύρισα μόνο όταν έφτασα στην αρχή της. "Θα ... θα το σκεφτώ".

 

Δεν ήταν λίγο αψυχολόγητη αυτή η αντίδραση του Έντουαρντ; Έτσι ξαφνικά ενώ συζητάει ήρεμα με τον "τύπο" να ανεβαίνει ολόκληρη σκάλα, για να του απαντήσει;

Link to comment
Share on other sites

Δεν ήταν λίγο αψυχολόγητη αυτή η αντίδραση του Έντουαρντ; Έτσι ξαφνικά ενώ συζητάει ήρεμα με τον "τύπο" να ανεβαίνει ολόκληρη σκάλα, για να του απαντήσει;

 

Αν υποθέσουμε ότι στο υποσυνείδητο του παραμένει η γνώση των πράξεών του, τότε η αντίδραση είναι σωστή, γιατί ακόμα κι αν δεν το γνωρίζει συνειδητά, φοβάται τη "θεραπεία".

Link to comment
Share on other sites

"2020: Η Αρχή", της Γιόλας Μοστρού, τ. 492

 

Πολλή και χολλυγουντιανή δράση, κάποιες μικρές ασάφειες, κάποιες όχι σημαντικές αναληθοφάνειες (κυρίως σε σχέση με τη γενικότερη κατάσταση του κόσμου) αλλα γενικά όχι άσχημο γράψιμο και γενικά ευχάριστο ανάγνωσμα.

Ακόμα πιο ευχάριστο βέβαια είναι ότι η συγγραφέας είναι γυναίκα και Ελληνίδα (= σπάνιο στο τετράγωνο για Ε.Φ.).

Link to comment
Share on other sites

"2020: Η Αρχή", της Γιόλας Μοστρού, τ. 492

 

Πολλή και χολλυγουντιανή δράση, κάποιες μικρές ασάφειες, κάποιες όχι σημαντικές αναληθοφάνειες (κυρίως σε σχέση με τη γενικότερη κατάσταση του κόσμου) αλλα γενικά όχι άσχημο γράψιμο και γενικά ευχάριστο ανάγνωσμα.

Ακόμα πιο ευχάριστο βέβαια είναι ότι η συγγραφέας είναι γυναίκα και Ελληνίδα (= σπάνιο στο τετράγωνο για Ε.Φ.).

 

Στρωτή γραφή, χωρίς κάτι συναρπαστικό, αλλά, το κυριότερο, χωρίς και τίποτα κακό να της προσάψεις. Γρήγορη εναλλαγή εικόνων, σαν βιντεοκλιπ. Πολλοί χαρακτήρες, σε λίγο χώρο, με αποτέλεσμα να μην αποκτούν βάθος. Παρόλα αυτά, η συγγραφέας τους χειρίζεται ικανοποιητικά. Θα έλεγα ότι είναι μεταξύ εφηβείας και μετεφηβείας, αφού οι ήρωες είναι νεαροί, λαμπεροί, περνούν δίπλα από τους κινδύνους ατσαλάκωτοι και φέρουν με στυλ σε πέρας την αποστολής τους, υπερνικώντας το σύστημα. Μου χτύπησε κάπως άσχημα το εμβόλιο για τη ραδιενέργεια. Γενικά, όμως, ήταν ικανοποιητικό.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Τα τεύχη 493 και 494 κάπως στο ντούκου περάσανε...

 

Αχ, βρε Ντίνο!

 

Ειλικρινά περίμενα με αγωνία την άποψη σου για το

"Ο άνθρωπος που έχτισε τον Παράδεισο".

Link to comment
Share on other sites

Τα τεύχη 493 και 494 κάπως στο ντούκου περάσανε...

 

Αχ, βρε Ντίνο!

 

Ειλικρινά περίμενα με αγωνία την άποψη σου για το

"Ο άνθρωπος που έχτισε τον Παράδεισο".

 

Να σου πώ την δική μου. Μου άρεσε πάρα πολύ η γραφή και η διάχυτη μελαγχολία. Με κράτησε μέχρι το τέλος. Βρήκα, όμως, την ιδέα κοινότοπη και την εξέλιξη με τους φόνους, εκτός της ροής της ιστορίας.

Link to comment
Share on other sites

Τα τεύχη 493 και 494 κάπως στο ντούκου περάσανε...

Αχ, βρε Ντίνο!

Ειλικρινά περίμενα με αγωνία την άποψη σου για το

"Ο άνθρωπος που έχτισε τον Παράδεισο".

 

Μετά από κάποια τσιριπίφ - τσιριπάφ, την απώλεια διάθεσης μου να γράφω στο φόρουμ έπρεπε να τη διοχετεύσω κάπου, για να σωθώ στα υπόλοιπα. (Δύσκολο ίσως να εκλογικεύσω αυτή μου την ψυχοσύνθεση.) Δυστυχώς την πλήρωσε αυτό το τόπικ. Και μπορώ να πω ότι κατά έναν τρόπο έφυγε από τους ώμους μου αυτή η "υποχρέωση" να "κουβαλώ" το τόπικ. Αν μεγαλοπιάνομαι, ας μου εξηγήσει κάποιος το γιατί ξαφνικά ατρόφησε το τόπικ όταν σταμάτησα να γράφω. Ήταν και για μένα λυπημένη διαπίστωση να δω πόσοι λίγοι έγραφαν, και αν.

 

Θα τα κοιτάξω αυτά τα διηγήματα, αλλά αύριο το πρωί.

 

"Just when I thought I was out, they pull me back in!" - Michael Corleone

Link to comment
Share on other sites

«Ψηλά το Κεφάλι!» του Ian Watson.

Τεύχος #493, 6 Φεβρουαρίου 2010.

 

«Ο Άνθρωπος που Έχτισε τον Παράδεισο» του Keith Brooke.

Τεύχος #494, 13 Φεβρουαρίου 2010.

 

Σε μετάφραση Π. Κούστα & Χ. Καρακούδα.

 

Ψηλά το Κεφάλι: Το είδος του διηγήματος που νομίζω θα προκύψει αν καπνίσεις / εισπνεύσεις παράνομες ουσίες. Πρωτότυπο, ονειρικό, καλογραμμένο. Και στο καλογραμμένο εννοώ ξεκάθαρη, γραμμική αφήγηση (ευχαριστώ κύριε Watson.)

 

Το έναυσμα που ξεκινάει την ιστορία είναι λίγο τραβηγμένο από τα μαλλιά, το σχέδιο δηλαδή να καταπολεμηθεί ο υπερπληθυσμός με αποκεφαλισμούς και κρυογενική συντήρηση. Και μετά; Βάση σχεδίου, όλα τα κεφάλια θα αποκτήσουν πάλι σώματα. Όλα αυτά τα κεφάλια δεν θα ενταχθούν πάλι στον κανονικό πληθυσμό, έστω του μέλλοντος; Τέσπα, το προσπερνάμε. Ενδιαφέρουσα η νέα νανο-πραγματικότητα που αναδύεται στη συνέχεια, το ίδιο και ο στόχος της. Αδιευκρίνιστα τραβηγμένο και το φινάλε, καθώς ο κεντρικός χαρακτήρας δεν αναρωτιέται ποτέ τι σκοπεύουν να κάνουν οι νανίτες με τους νέους κόσμους. Κι άλλες μπάλες του μπιλιάρδου;

 

Θετική όμως η όλη εντύπωση, κυρίως για της φευγάτες εικόνες που μας δίνει η ιστορία.

 

Ο Άνθρωπος που Έχτισε τον Παράδεισο: Διπλή η απόσταση από τα γούστα μου. Ένα, η ενασχόληση με την εγκεφαλική / εικονική πλευρά του μέλλοντος (το είδος «ο άνθρωπος στην πρίζα»), και Δύο, τα τερτίπια της γραφής εκείνης όπου πιέζομαι στην προσεκτική ανάγνωση μη και μου διαφύγει κάτι και δεν το καταλάβω. Ευτυχώς για το δεύτερο, δεν είναι τόσο πολύπλοκο όσο το φοβόμουν, και μας αφηγείται μια αρκετά ενδιαφέρουσα ιστορία.

 

Φαντάζομαι, θα πρέπει να είμαστε εξοικειωμένοι από άλλα διηγήματα του είδους για το πώς μια προσωπικότητα μετατρέπεται σε ηλεκτρονική συνείδηση. Και δεν μας αφορά το «πως» της μετα-θάνατον ζωής σε έναν τεχνολογικό κόσμο. Όπως είπα ήδη, η ιστορία είναι ενδιαφέρουσα, το ίδιο και η εξέλιξη της, η κατάληξη (η τρικλοποδιά) και η τελική λύση. Όμως … κύριε Brooke. Έχω διαβάσει Μανωλιό (στον τομέα σας είναι) και ο συνάδελφος σας με είχε συχνά με τα χαρτομάντιλα στα δικά του φινάλε. Εσείς; Γιατί παρέμεινα ασυγκίνητος παρατηρητής ενός προβλέψιμου αλλά έξυπνου φινάλε; Σίγουρα γιατί δεν έζησα, δεν ένιωσα αυτόν τον έρωτα ως θα έπρεπε. Γιατί; Που απέτυχε η γραφή; Μάλλον δεν είμαι αρκετά λεπτεπίλεπτος για να διακρίνω τα κενά.

 

Από το «Ψηλά το Κεφάλι» θα μου μείνουν οι εικόνες, κι όταν ακόμα θα έχω ξεχάσει που τις συνάντησα.

 

Το «Ο Άνθρωπος που Έχτισε τον Παράδεισο» θα το έχω ξεχάσει σε μια-δυο μέρες.

Link to comment
Share on other sites

Έλειπα από τον υπολογιστή, λόγω "τέρατος Μανωλιού εν Θεσσαλονίκη" και μόλις μπήκα...

 

Thx, Dino & Khar...

Link to comment
Share on other sites

«Αίσχος» των Mike Resnick & Lezli Robyn, σε μετάφραση Π. Κούστα & Χ. Καρακούδα.

Τεύχος #495, 20 Φεβρουαρίου 2010.

 

Ή «Η Εκδίκηση του 9 Επειδή δεν Στρώνονται Κούστας και Καρακούδα να μας Δώσουν ένα Δικό Τους Διήγημα της Προκοπής!»

 

Στο Analog;! Στο Analog;!! Ένα διήγημα πρωτόλειο, όχι από άποψη γραφής, αλλά από άποψη ηθικοπλαστικής σύλληψης. Θα μπορούσε να το γράψει ταλαντούχος μαθητής Λυκείου. Σίγουρα είναι για αναγνώστες Λυκείου.

 

Δεν υπάρχει «αληθινό ψεγάδι» αλλά… Είναι σα να το ξέρω, πριν το διαβάσω. Άλλαξε τον εξωγήινο με ινδιάνο, τους Σκελετούς με μπαντίντος, τον στόλο με το ιππικό, κι έχεις ένα καρακλισέ γουέστερν.

 

Προηγούμενο τους διήγημα «Ο Μυστηριώδης Ένοικος».

Edited by DinoHajiyorgi
Link to comment
Share on other sites

«Αίσχος» των Mike Resnick & Lezli Robyn, σε μετάφραση Π. Κούστα & Χ. Καρακούδα.

Τεύχος #495, 20 Φεβρουαρίου 2010.

 

Δεν υπάρχει «αληθινό ψεγάδι» αλλά… Είναι σα να το ξέρω, πριν το διαβάσω. Άλλαξε τον εξωγήινο με ινδιάνο, τους Σκελετούς με μπαντίντος, τον στόλο με το ιππικό, κι έχεις ένα καρακλισέ γουέστερν.

 

 

Λοιπόν, μπήκα στο τόπικ να γράψω ότι το διήγημα μ' άρεσε, βλέπω τα παραπάνω σχόλια και λέω, ουπς! Μήπως έχει δίκιο, μήπως κάνω λάθος; Μήπως όντως δεν έπρεπε να μ' αρέσει;

Αλλά μετά το ξανασκέφτομαι, και καταλήγω: Τι αισθανόμουνα διαβάζοντας το διήγημα; Ότι μου άρεσε. Τι ξεκίνησα να γράψω εδώ; Ότι μου άρεσε. Ε, άρα μου άρεσε.

Ναι, συμφωνώ, δε μας λέει τίποτα που να μην έχουμε ξαναδεί, αλλά είχε κάτι που μου άρεσε. Ίσως να ήταν απλώς αυτή η παλιομοδίτικη ατμόσφαιρα μεταξύ γουέστερν και διαστημικής αποικίας. Ίσως να ήταν το μυστήριο που κάλυπτε τον εξωγήινο, ίσως να ήταν όλη αυτή η φάση με την αίσθηση ότι τα φαινόμενα απατούν. Δεν ξέρω. Πάντως, δεν αισθάνομαι ότι σπατάλησα το χρόνο μου που το διάβασα.

Link to comment
Share on other sites

«Αίσχος» των Mike Resnick & Lezli Robyn, σε μετάφραση Π. Κούστα & Χ. Καρακούδα.

Τεύχος #495, 20 Φεβρουαρίου 2010.

 

Ή «Η Εκδίκηση του 9 Επειδή δεν Στρώνονται Κούστας και Καρακούδα να μας Δώσουν ένα Διήγημα της Προκοπής!»

 

Στο Analog;! Στο Analog;!! Ένα διήγημα πρωτόλειο, όχι από άποψη γραφής, αλλά από άποψη ηθικοπλαστικής σύλληψης. Θα μπορούσε να το γράψει ταλαντούχος μαθητής Λυκείου. Σίγουρα είναι για αναγνώστες Λυκείου.

 

Δεν υπάρχει «αληθινό ψεγάδι» αλλά… Είναι σα να το ξέρω, πριν το διαβάσω. Άλλαξε τον εξωγήινο με ινδιάνο, τους Σκελετούς με μπαντίντος, τον στόλο με το ιππικό, κι έχεις ένα καρακλισέ γουέστερν.

 

Προηγούμενο τους διήγημα «Ο Μυστηριώδης Ένοικος».

 

Θα συμφωνήσω. Η πρώτη σκέψη που έκανα ήταν αυτή με τον Ινδιάνο. Η δεύτερη ήταν, ότι η απόφαση του ήρωα να διαδεχτεί τον αφηγητή θα άξιζε περισσότερο σαν κεντρικός άξονας, αλλά δυστυχώς οι συγγραφείς δεν την προετοιμάζουν και την χρησιμοποιούν απλώς για να κλείσουν το διήγημα. Μας μένει η φροντισμένη γραφή, χωρίς όμως να καλύπτει την αίσθηση ενός μεταμφιεσμένου γουέστερν.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Στο Analog;! Στο Analog;!!

 

Στο Analog του Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2010 παρακαλώ...

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά και μένα μ' άρεσε παρόλα τα κλισέ. Μ' άρεσε περισσότερο όμως ο τρόπος αφήγησης. Έρεε το στόμα του γέρου. Σαν να τον είχα δίπλα μου να μου τα λέει, ίσως για αυτό να το έζησα λίγο παραπάνω απ' ότι θα περίμενα.

Link to comment
Share on other sites

«ΑΜΝΗΣΙΑ – Πλανήτης Γη: Έτος 2164» του Νίκου Κωστακόπουλου

Τεύχος #496, 27 Φεβρουαρίου 2010.

 

Πολλά τα θετικά. Έλληνας συγγραφέας. Καλογραμμένο. Με αέρα νοσταλγίας όσον αφορά την επιστημονική του φαντασία (ο τίτλος τα λέει όλα), σαν τα ξένα pulp μεν, με αφήγηση που το είδος στην Ελλάδα δεν πολυγνώρισε, νομίζω. Έγραψε δηλαδή κάποιος ε.φ. όπως θα έπρεπε να γράφουν, κι εδώ, από τότε. Το φινάλε δεν με χάλασε. Στον περιορισμένο χώρο του διηγήματος, δεν υπήρχαν άλλα περιθώρια, συν ότι του έδωσε και έναν κάποιο ρεαλισμό.

 

Έξυπνη η παρουσίαση ενός συγκεκριμένου χαρακτήρα στο πληγέν έδαφος, προς ταύτιση του αναγνώστη με την διάσταση του δράματος. Η περίπτωση του Στέλιου όμως, σε σχέση με την οικογένεια του, ίσως ήθελε κάποιες άλλες πινελιές για να ραγίσουν καρδιές. Απαιτεί μια μαεστρία που εδώ πέφτει λειψή. Μικρό ίσως το κακό, έχουμε κερδίσει άλλο ένα ντόπιο ταλέντο στο είδος.

Link to comment
Share on other sites

«Άννα» του Louis B. Shalako, σε μετάφραση Π. Κούστα & Χ. Καρακούδα.

Τεύχος #497, 6 Μαρτίου 2010.

 

Τα πάντα είναι στην αφήγηση, έτσι; Τα κατάφερε λέτε ο μεσιέ Shalako; Δύσκολο να αποφασίσω.

 

Είναι μια ωραία ιστορία. Αν ήμουν άσχετος με το είδος και το διάβαζα αυτό, όταν έφτανα στο φινάλε θα έλεγα «α, επιστημονική φαντασία ήτανε;» Σαν σχετικός, φτάνοντας στην τελευταία σελίδα, πριν κάποιων μελλοντολογικών νύξεων – και γιατί να είναι εκεί; - αναρωτιόμουν που ακριβώς είναι η επιστημονική φαντασία. Και φυσικά η «έκπληξη» πέρασε από τον νου μου νωρίτερα, πως θα γινόταν αλλιώς; Έστησε λοιπόν ο συγγραφέας το διήγημα του πάνω στην όχι και τόσο πρωτότυπη ανατροπή;

 

Είμαι της γνώμης ότι θα είχε ένα πολύ δυνατότερο διήγημα στα χέρια του αν γνωρίζαμε την «έκπληξη» από την αρχή. Το συναισθηματικό υπόβαθρο της ιστορίας, η πιθανότητα της συγκεκριμένης «σχέσης», αλλά και η πιθανότητα μιας «ασθένειας» και ενός επακόλουθου «θανάτου» είναι πλούσιο πεδίο προς ανάπτυξη. Θα μπορούσαμε να ολοκληρώσουμε την αφήγηση με τα χαρτομάντιλα ανά χείρας. Πάλι δεν είναι πρωτότυπο, αλλά είπαμε, τα πάντα είναι στην αφήγηση.

Link to comment
Share on other sites

Εμένα με είχε προϊδεάσει η εικονογράφηση του διηγήματος από τον Σταύρο Ντίλιο κι έτσι από την αρχή το διάβαζα σαν να ήξερα το τέλος. Αν και πάντα είχα στο πίσω μέρος του μυαλού μου την επιφύλαξη για κάτι πιο πρωτότυπο. Μ' άρεσε η αφήγηση και ο χλευασμός όπως βγήκε για αυτούς που δεν είχαν αρκετά λεφτά για κάτι τέτοιο. Βγήκε πολύ πραγματικός. Δεν είχε όμως αυτό το κάτι ξεχωριστό..

Link to comment
Share on other sites

«MATOBI WATERS CORPORATION» του Νίκου Κουσούλη.

Τεύχος #498, 13 Μαρτίου 2010.

Και ο Άγγελος Μαστοράκης δεν είπε τίποτα;!!!

Ω, έλλην συγγραφεύ, με είχες και με πήγαινες, είχες κερδίσει το στοίχημα, καλή γραφή, στρωτή αφήγηση, φιλοσοφία και συναίσθημα, επιστημονική φαντασία με πέταλα, ουδέν ψεγάδι… με άγχωνε μόνο η καλή κριτική που θα έγραφα. Οι καλές κριτικές είναι πάντα τόσο σύντομες, στεγνές και βαρετές. Ποια γαλαξιακή μύγα σε τσίμπησε στις τελευταίες γραμμούλες και με κούφανες τελείως; Ακόμα βουίζουν τα νεκρά εγκεφαλικά μου κύτταρα.

 

«Μα είναι επιστημονική φαντασία» φωνάζει κάποιος άσχετος. Το ξέρω ότι είναι επιστημονική φαντασία. Η αψυχολόγητη τρικλοποδιά ήταν καθαρά λογοτεχνική. Δεν στήθηκε το φινάλε. Ο καλλιτέχνης πέταξε μια απίστευτη πορδή στο τέλος. Δεν μπορώ να φανταστώ να έπεσε σε τρομερό δίλημμα για το πώς θα το τέλειωνε. Είχε δύο δρόμους ανοιχτούς, με λίγη άχνη ζάχαρη θα μας το σέρβιρε μια χαρά, θα το δεχόμασταν και θα λέγαμε «καλό ήταν». Τώρα είναι… «αξέχαστο» όπως δεν θα ήθελε ένα διήγημα να είναι αξέχαστο.

Link to comment
Share on other sites

«MATOBI WATERS CORPORATION» του Νίκου Κουσούλη.

Τεύχος #498, 13 Μαρτίου 2010.

Πω πω, πολύ αδέξιο τέλος! Και παρά τις όποιες αδυναμίες του, θα μπορούσε εύκολα να διορθωθεί σε κάτι αξιοπρεπές.

Link to comment
Share on other sites

Όντως κυλούσε νεράκι η ιστορία και το γράψιμο, μέχρι πριν τις τις τελευταίες γραμμές. Μετά όμως ήταν τόσο βιαστικό κι άκομψο το τέλος που δεν μ' άρεσε. Καταλαβαίνω ότι ήθελε ο συγγραφέας να κάνει μια ανατροπή. Αλλά θα μπορούσε να το κάνει με πιο ωραίο τρόπο.

Link to comment
Share on other sites

«Δεκάτη Τροχιά» του Gustavo Bondoni (αργεντινός Μανωλιός περίπου) σε μετάφραση Π. Κούστα & Χ. Καρακούδα.

Τεύχος #499, 20 Μαρτίου 2010.

 

Δεν θα το έλεγα ότι είναι το «Κι Εγώ Καλύτερα» (από το «…και το τέρας») καθώς εδώ ο συγγραφέας δεν σπάει οπτική, εμμένει στον μυστηριώδη αφηγητή, χωρίς να χαντακώνει το διήγημα. Η άγνωστη ταυτότητα εξάπτει την φαντασία του αναγνώστη και μεγαλώνοντας το μυστήριο, αυξάνει και τον τρόμο.

 

Ομολογώ, ότι ως νυσταγμένος αναγνώστης, κατάλαβα τι μας περιέγραφε ο αφηγητής λίγο πριν το τέλος, και περνώντας πάλι από τα προηγούμενα εδάφια…αναγνώρισα το σύστημα και την εξελικτική ιστορία. Πρωτότυπη όχι, αλλά καλογραμμένη επιστημονική φαντασία, ικανοποιητικό ανάγνωσμα. (Έχουν κάτι αυτοί οι λατίνοι φαντασάδες.)

 

Το επόμενο είναι το 500ό τεύχος του 9! Ελπίζουμε σε εκπλήξεις!

Edited by DinoHajiyorgi
Link to comment
Share on other sites

όντως αυτή την αγωνία μου την προκάλεσε. Κάπως με κούρασε στην αρχή που έκανε τις περιγραφές για τους πλανήτες, τα άστρα, τις τροχιές κτλ. αλλά όταν άρχισε να μιλάει για πιθανή επαφή με ανθρώπους ανυπομονούσα να μάθω τι θα γίνει! Μου άφησε ωραία γεύση :)

Edited by Διγέλαδος
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..