Jump to content

Πνευματικά δικαιώματα


mariposa
 Share

Recommended Posts

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • odesseo

    7

  • Παρατηρητής

    11

  • dreamwhisperer

    14

  • TheTregorian

    7

Αν όμως ο κλέφτης κρατήσει την κεντρική ιδεά και μπερδέψει στην πλοκή πολλά δικά του, αλλάζοντας την αρκετά, τότε ακόμη και σε συμβολαιογράφο να ηταν κατατεθειμένο το έργο , είναι πολύ δύσκολο να αποδειχτεί λογοκλοπή.

Τότε δεν είναι λογοκλοπή αλλά έμπνευση.

 

Είναι λεπτές οι γραμμές, γι' αυτο και δεν μπορεί να αποδειχτεί. Είναι έμπνευση; Είναι κλεμμένη ιδέα; Κανείς δεν θα μπορεί να πει με βεβαιότητα.Αλλά σε αυτην την περίπτωση μιλάμε σχεδόν πάντα για πολύ διαφορετικά εργα (το αυθεντικό με το παράγωγο της "έμπνευσης".)

 

Φυσικά μιλάμε για ιδέες που κάνουν μπάμ έτσι; Δηλαδή όχι για τις κλασσικές ιδέες του είδους.

Το να γράψεις για έναν ντετέκτιβ ο οποίος είναι μοναχικός, χωρισμένος (κατα 99%) που πριν γίνει ντετέκτιβ ήταν σκληρότράχηλος μπάτσος αλλά τον έδιωξαν, δεν είναι κλοπή. Το 70 % των αστυνομικών έργων αυτό έχει.

Το να γράψεις όμως για εναν ντετέκτιβ ο οποίος είναι μικροφοβικός, υψοφοβικός, αγοραφοβικός και όλα τα -ικός, έχει κολλήματα και λύνει υποθέσεις σχεδόν όπως ο Σερλοκ Χολμς, και πάνω απο όλα ψάχνει να εξιχνιάσει πως πέθανε η γυναίκα του είναι κλοπή (τυχαίο το παράδειγμα, απλά βλέπω ΜΟΝΚ τώραlaugh.gif )

Edited by Drake Ramore
Link to comment
Share on other sites

  • Management

εντιτ: Μιλάω φυσικά για αυτούσια αντιγραφή του έργου. Αν η λογοκλοπή αφορά μια ιδέα απλώς, τρεχα γυρευε...ουτε συμβολαιογράφος σε σώζει. Δεν μπορεί να αποδειχτεί τίποτα στην ουσία

 

Οι ιδέες δεν προστατευόντα από το νόμο πνευματικής ιδιοκτησίας, εκτός αν εννοείς ευρεσιτεχνία που είναι άλλο πράγμα το οποίο προστατεύεται από άλλο νόμο.

 

Αλλο λέω.

Αν κάποιος κλέψει αυτούσιο ένα εργο, τότε ακόμη και με τον τρόπο του ταχυδρομίου προστατευεται. Απο εκεί και πέρα όμως αν αρχίσει να κάνει αλλαγές σε αυτό το έργο τα πράγματα περιπλέκονται. Αν οι αλλαγές αφορούν απλώς ονοματα , τοποθεσίες και διαφορετική αφήγηση τότε είναι κάπως ευκολότερο να αποδειχτεί κλοπή γιατί στην ουσία η ιστορία παραμένει ίδια. Αν όμως ο κλέφτης κρατήσει την κεντρική ιδεά και μπερδέψει στην πλοκή πολλά δικά του, αλλάζοντας την αρκετά, τότε ακόμη και σε συμβολαιογράφο να ηταν κατατεθειμένο το έργο , είναι πολύ δύσκολο να αποδειχτεί λογοκλοπή.

 

Αν κάποιος αντιγράψει αυτούσιο κάτι γενικώς έχουν πρόβλημα και οι δυο αν δεν μπορεί ο ένας από τους δυο να αποδείξει ξεκάθαρα οτι είναι δικό του. Αν αλλάξει απλά τα ονόματα, βλακώδες, τότε εύκολα μπορεί να φανεί η αντιγραφή. Αν κάποιος κάνει μεγάλες τροποποιήσεις, ουσιαστικά δηλαδή δημιουργήσει παράγωγο έργο όπως λέγεται τότε το θέμα είναι πολύπλοκο αν δεν έχει γίνει copyright. Αν έχει γίνει είναι πολύ απλό. Το επιτρέπεις ή δεν το επιτρέπεις. Για το θέμα των παράγωγων έργων μπορείς να δεις και τα creative commons που έχουν ειδική άδεια πάνω σε αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Φυσικά μιλάμε για ιδέες που κάνουν μπάμ έτσι; Δηλαδή όχι για τις κλασσικές ιδέες του είδους.

Το να γράψεις για έναν ντετέκτιβ ο οποίος είναι μοναχικός, χωρισμένος (κατα 99%) που πριν γίνει ντετέκτιβ ήταν σκληρότράχηλος μπάτσος αλλά τον έδιωξαν, δεν είναι κλοπή. Το 70 % των αστυνομικών έργων αυτό έχει.

Το να γράψεις όμως για εναν ντετέκτιβ ο οποίος είναι μικροφοβικός, υψοφοβικός, αγοραφοβικός και όλα τα -ικός, έχει κολλήματα και λύνει υποθέσεις σχεδόν όπως ο Σερλοκ Χολμς, και πάνω απο όλα ψάχνει να εξιχνιάσει πως πέθανε η γυναίκα του είναι κλοπή (τυχαίο το παράδειγμα, απλά βλέπω ΜΟΝΚ τώραlaugh.gif )

Αν δεν το κάνεις λάθος* τότε στη χειρότερη είναι ξεδιάντροπη αντιγραφή, όχι λογοκλοπή.

 

*Όταν λέω λάθος εννοώ να αντιγράψεις αυτούσια την πλοκή και τους χαρακτήρες ή να πάρεις το αρχικό κείμενο και να το αλλάξεις σε σημεία.

Edited by Nihilio
Link to comment
Share on other sites

πείτε μου μια στιγμή, για την αποστολή με ταχυδρομείο, πρέπει να είναι σε χειρόγραφη μορφή τα κείμενα οπωσδήποτε;

Link to comment
Share on other sites

Many thanks to the starter of the thread. Για καιρό τώρα αναρωτιόμουν πως μπορώ να κατοχυρώσω πνευματικά δικαιώματα για κάτι που θα γράψω. Ξέρω ότι κατεβάζω σκονισμένα βιβλία τώρα από το ράφι, αλλά απλά ήθελα να πω ευχαριστώ στην κοπέλα που ξεκίνησε το θέμα αυτό. Με έσωσες από έναν κόπο.

 

Και ευχαριστώ τον φίλο που απάντησε στο θέμα αυτό, όσον αφορά το τι μπορεί κανείς να κάνει.

Link to comment
Share on other sites

Ειδα το τοπικ και ειπα να ρωτησω και εγω κατι που θελω. Πως μπορεις να κατοχυρωσεις nick?

Καλλιτεχνικο ψευδωνυμο? Μονο δικαστικως?

Link to comment
Share on other sites

  • Management

:lol: Αυτό δε το έχω ξανακούσει αλλά φαντάζομαι ότι αφού είναι ψευδώνυμο δεν τίθεται θέμα. Στο συμβόλαιο που κάνεις με τον εκδοτικό συμφωνείς οτι θα δημοσιευτεί το βιβλίο σου με Χ ονοματεπώνυμο ως ψευδώνυμο. Δεν είναι πραγματικό πρόσωπο και δεν έχει περαιτέρω στοιχεία, δηλαδή ΑΔΤ, ΑΦΜ κλπ.

 

Όταν και αν φτάσει κάποιο θέμα στον εκδοτικό θα πρέπει αυτοί να διαχειριστούν το θέμα της ανωνυμίας σου. Μάλλον θα πρέπει να ψάξεις τι ισχύει στα περί ανωνυμίας. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να ζητήσεις γνώμη δικηγόρου (αυτό μάλλον το ήξερες αλλά το επαναλαμβάνω γενικώς γιατί καλό είναι να θυμόμαστε ότι ότι γράφεται εδώ δεν αποτελεί νομικές συμβουλές).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ξεθάβω λίγο αυτό το τόπικ για να προσθέσω στην πισίνα της γνώσης μας (αυτά τα αγγλικά μ' έχουν καταστρέψει, θέλω να γίνω και συγγραφέας, τρομάρα μου, emoticon που ν' αυτομουτζώνεται δεν έχει;) ότι

1. η υπόθεση με τη συστημένη επιστολή δεν πολυαντέχει πλέον γιατί υπάρχουν δεδικασμένα με φακέλους που ανοίχτηκαν και ξανακλείστηκαν ή φακέλους που εστάλησαν κενοί και άλλα τέτοια--με λίγα λόγια παρ' ό,τι μπορεί να είναι ένας τρόπος να ησυχάσει το κεφάλι μας δεν είμαστε εντελώς εξασφαλισμένοι (αν και μερικές φορές αισθάνομαι φοβερά ξιπασμένη όταν σκέφτομαι ότι θα μπορούσε κάποιος να θέλει να κλέψει το γραπτό μου) και

2. ότι άλλη μια επιλογή για κατοχύρωση με σχετικά χαμηλό κόστος (αν πρόκειται για χειρόγραφο αρκετών σελίδων οπότε κερδίζει στη σύγκριση με την τιμή ανά σελίδα των συμβολαιογράφων) είναι αυτή: Writers' Copyright Association. Για 'μας τα Ελληνόπουλα νομίζω ότι αυτό που θα συνέφερε στο συγκεκριμένο είναι μια κατοχύρωση 5 χρόνων στην Ευρώπη (στα 28 ευρώ με τη σημερινή ισοτιμία), οπότε είμαστε εξασφαλισμένοι για διαγωνισμούς και προτάσεις σ' εκδοτικούς, ο οποίοι αν δεχτούν την πρόταση εξασφαλίζουν έτσι κι αλλιώς τα πνευματικά δικαιώματα με κατάθεση στο ΕΚΕΒΙ (καλά τα λέω ρε παιδιά;). Υπάρχει και worldwide επιλογή που κοστίζει περισσότερο.

Link to comment
Share on other sites

(αν και μερικές φορές αισθάνομαι φοβερά ξιπασμένη όταν σκέφτομαι ότι θα μπορούσε κάποιος να θέλει να κλέψει το γραπτό μου)

 

:flirt:

Link to comment
Share on other sites

Μια χαρά ισχύει!

Δεν υπάρχει νόμος γιατι θα ξεσηκώνονταν οι συμβολαιογράφοι για το μέρος των κατοχυρώσεων που θα έχαναν και φυσικά το κέρδος τους, αλλά αν η υπόθεση φτάσει στο δικαστήριο μια χαρά σε καλύπτει.

Τα δικαστήρια δεν λειτουργούν δικάζοντας τις υποθέσεις κατα γράμμα των νόμων (οι οποίοι πολλές φορές αλλάζουν απο τον νομοθέτη, επειδή ακριβώς έχουν κενα). Ακολουθούν την κοινη λογική σε πάμπολλες υποθέσεις για τις οποίες ο νομος δεν είναι σαφής ή έχει παράθυρα.

Βεβαια με κατοχύρωση σε συμβολαιογράφο γλυτώνεις τα πολλά τραβηγματα στα δικαστήρια και τις πολλαπλές αναβολές που θα πάρει ο κατηγορούμενος, αλλά η έκβαση θα είναι η ίδια στο τέλος.

 

Όποιος πιστεύει ότι ισχύει, μπορει να κάνει μια συμφωνία μαζί μου: μου δίνει τα βιβλία του, τα δημοσιεύω με το όνομά μου και μετά του δίνω τα κέρδη του (δικαστικώς, βέβαια). Deal?

Link to comment
Share on other sites

Εγώ έστειλα συστημένο το μυθιστόρημά μου σε μένα, μόνο και μόνο για τους τύπους. Ας μην κοροϊδεύομαστε, ποιος θα το κλέψει; Ωστόσο, έχω πάντα την απορία: αν το έκλεβε κανείς, άμα έφερνα εγώ 20 αξιόπιστους μάρτυρες που το έχουν διαβάσει 5 χρόνια πριν, αυτοί θα ήταν ανίσχυροι έναντι της κατοχύρωσης;

Link to comment
Share on other sites

Εγώ έστειλα συστημένο το μυθιστόρημά μου σε μένα, μόνο και μόνο για τους τύπους. Ας μην κοροϊδεύομαστε, ποιος θα το κλέψει; Ωστόσο, έχω πάντα την απορία: αν το έκλεβε κανείς, άμα έφερνα εγώ 20 αξιόπιστους μάρτυρες που το έχουν διαβάσει 5 χρόνια πριν, αυτοί θα ήταν ανίσχυροι έναντι της κατοχύρωσης;

 

Έχω την εντύπωση ότι αν μιλάμε για το ίδιο κείμενο (και όχι παραλλαγή της ιδέας), οι μάρτυρες, συν το συστημένο, συν το αρχείο στον παλιό υπολογιστή, συν ένα κεφάλαιο που είχε ανέβει στο sff, θα υπερισχύσουν της κατοχύρωσης που θα έχει κάνει ο λογοκλόπος. Θα υπερισχύσει νομίζω και οποιοσδήποτε συνδυασμός αυτών.

Link to comment
Share on other sites

Το αν θα κατοχυρώσει κανείς τα πνευματικά του δικαιώματα είναι επιλογή του. Δεν είμαι δικηγόρος και δεν ξέρω τι ισχύει και τι δεν ισχύει στα δικαστήρια, εκτός από αυτά που σας είπα για τα δεδικασμένα σχετικά με τα συστημένα.

 

 

Σε κάθε περίπτωση, το Μεταίχμιο στη σελίδα του λέει το εξής:

"Οι Εκδόσεις Μεταίχμιο σέβονται την πνευματική ιδιοκτησία των συγγραφέων. Γι’ αυτό σας προτείνουμε να κατοχυρώσετε τα πνευματικά σας δικαιώματα για το έργο σας, αν δεν το έχετε ήδη κάνει, σε συμβολαιογράφο."

Εγώ ήθελα απλώς να επισημάνω ότι υπάρχει και η δυνατότητα των online υπηρεσιών κατοχύρωσης πνευματικών δικαιωμάτων, που σε πολλές περιπτώσεις συμφέρουν οικονομικά.

Αυτάααα.

Link to comment
Share on other sites

Ayu, πολύ χρήσιμο το Link που μας έδωσες! :good:

 

 

Όποιος πιστεύει ότι ισχύει, μπορει να κάνει μια συμφωνία μαζί μου: μου δίνει τα βιβλία του, τα δημοσιεύω με το όνομά μου και μετά του δίνω τα κέρδη του (δικαστικώς, βέβαια). Deal?

tetartos, θα αναλάβεις και τα έξοδα δημοσίευσης όμως! Deal? ;-)

 

 

 

Μελετούσα πριν λίγο καιρό την περίπτωση Κώστας Σωκράτους Vs Umberto Eco όπου ο κύπριος συγγραφέας μήνυσε τον Eco ότι του έκλεψε την ιδέα για το «Όνομα του Ρόδου» από ένα μυθιστόρημα με τον τίτλο «Ο Αφορισμένος» που είχε εκδώσει αρκετά χρόνια νωρίτερα.

 

Ισχυριζόταν ότι ο ιταλός συγγραφέας διάβασε το κείμενό του στα ελληνικά και του πήρε την ιδέα. Ο Σωκράτους, έκδωσε μάλιστα νέο βιβλίο στο οποίο παρατίθενται τα αποσπάσματα τα οποία υποστηρίζει ότι κλάπηκαν. Το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι παρόλο του ότι υπάρχουν κοινά στοιχεία δεν μπορεί να αποδειχτεί λογοκλοπή αφού την ίδια ιδέα θα μπορούσε κάλλιστα να την συλλάβουν και οι δύο συγγραφείς! Ο Eco δικαιώθηκε και στον Σωκράτους έμεινε η (όποια) δημοσιότητα…

Edited by andlib
Link to comment
Share on other sites

Όποιος πιστεύει ότι ισχύει, μπορει να κάνει μια συμφωνία μαζί μου: μου δίνει τα βιβλία του, τα δημοσιεύω με το όνομά μου και μετά του δίνω τα κέρδη του (δικαστικώς, βέβαια). Deal?

tetartos, θα αναλάβεις και τα έξοδα δημοσίευσης όμως! Deal? ;-)

 

Έξοδα δημοσίευσης; Έσοδα εννοείς.

Αν είναι, για να δημοσιεύσω, να έχω έξοδα... τι νόημα έχει να κατοχυρώσω ένα βιβλίο που αντί για έσοδα θα μου φέρνει έξοδα; :D

Link to comment
Share on other sites

Μελετούσα πριν λίγο καιρό την περίπτωση Κώστας Σωκράτους Vs Umberto Eco όπου ο κύπριος συγγραφέας μήνυσε τον Eco ότι του έκλεψε την ιδέα για το «Όνομα του Ρόδου» από ένα μυθιστόρημα με τον τίτλο «Ο Αφορισμένος» που είχε εκδώσει αρκετά χρόνια νωρίτερα.

 

Ισχυριζόταν ότι ο ιταλός συγγραφέας διάβασε το κείμενό του στα ελληνικά και του πήρε την ιδέα. Ο Σωκράτους, έκδωσε μάλιστα νέο βιβλίο στο οποίο παρατίθενται τα αποσπάσματα τα οποία υποστηρίζει ότι κλάπηκαν. Το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι παρόλο του ότι υπάρχουν κοινά στοιχεία δεν μπορεί να αποδειχτεί λογοκλοπή αφού την ίδια ιδέα θα μπορούσε κάλλιστα να την συλλάβουν και οι δύο συγγραφείς! Ο Eco δικαιώθηκε και στον Σωκράτους έμεινε η (όποια) δημοσιότητα…

 

Το copyright προστατεύει το έργο κι όχι την ιδέα.

"Copyright applies to a recorded work, it cannot apply to something as intangible as an idea. Within certain fields, (such as inventions) it may be possible to apply for a patent.Because copyright applies to the actual recorded work - documents, music, artwork, etc., if a competitor used your copyright work, (i.e. copied or adapted your promotional literature or stole content from your website to promote their own product), this would be an infringement and you could certainly take action, but there is little you can do to prevent someone else creating their own work based on a similar idea as long as they are not copying your work to do so." (from here)

Link to comment
Share on other sites

Μελετούσα πριν λίγο καιρό την περίπτωση Κώστας Σωκράτους Vs Umberto Eco όπου ο κύπριος συγγραφέας μήνυσε τον Eco ότι του έκλεψε την ιδέα για το «Όνομα του Ρόδου» από ένα μυθιστόρημα με τον τίτλο «Ο Αφορισμένος» που είχε εκδώσει αρκετά χρόνια νωρίτερα.

 

Ισχυριζόταν ότι ο ιταλός συγγραφέας διάβασε το κείμενό του στα ελληνικά και του πήρε την ιδέα. Ο Σωκράτους, έκδωσε μάλιστα νέο βιβλίο στο οποίο παρατίθενται τα αποσπάσματα τα οποία υποστηρίζει ότι κλάπηκαν. Το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι παρόλο του ότι υπάρχουν κοινά στοιχεία δεν μπορεί να αποδειχτεί λογοκλοπή αφού την ίδια ιδέα θα μπορούσε κάλλιστα να την συλλάβουν και οι δύο συγγραφείς! Ο Eco δικαιώθηκε και στον Σωκράτους έμεινε η (όποια) δημοσιότητα…

 

Το copyright προστατεύει το έργο κι όχι την ιδέα.

"Copyright applies to a recorded work, it cannot apply to something as intangible as an idea. Within certain fields, (such as inventions) it may be possible to apply for a patent.Because copyright applies to the actual recorded work - documents, music, artwork, etc., if a competitor used your copyright work, (i.e. copied or adapted your promotional literature or stole content from your website to promote their own product), this would be an infringement and you could certainly take action, but there is little you can do to prevent someone else creating their own work based on a similar idea as long as they are not copying your work to do so." (from here)

 

Λογικό μου ακούγεται. Αν μπορούσες να κινηθείς εναντίον κάποιου επειδή ανέπτυξε μια ιδέα παρόμοια με τη δική σου, τότε η οικογένεια του Τόλκιν και οι δημιουργοί των Star Wars θα είχαν μηνύσει όλο τον πλανήτη....

Το αποτέλεσμα θα ήταν να βρίσκονται όλοι στα δικαστήρια με όλους και κάθε συγγραφέας θα προχωρούσε το έργο του με τους ρυθμούς που προχωράει ο Martin(καλά, ίσως λίγο πιο γρήγορα whistling.gif )

Link to comment
Share on other sites

Άρτι εγγεγραμμένος στο φόρουμ, χαιρετώ όλες και όλους.

 

Έχω ήδη διαβάσει αρκετά νήματά σας. Επειδή το συγκεκριμένο βρίθει παρεξηγήσεων και παραπληροφόρησης, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ορισμένα πράγματα, ώστε να μην τρομοκρατείται ο οποιοσδήποτε χρειαστεί να κατοχυρώσει την οποιαδήποτε δουλειά του.

 

Το άμεσο συγγενικό μου περιβάλλον τυχαίνει να περιλαμβάνει και συμβολαιογράφο, οπότε παραθέτω τα παρακάτω μετά λόγου γνώσεως.

 

Η πράξη θεώρησης κοστίζει 30-50 ευρώ. Οι χρεώσεις ανά φύλλο ισχύουν μόνο για τα φύλλα της συμβολαιογραφικής πράξης και όχι για το δικό σας, υποβαλλόμενο προς θεώρηση, έγγραφο. Η τιμή, λοιπόν, είναι ίδια είτε καταθέσετε το “A Dance with Dragons” είτε ένα ολιγόστιχο ποίημα. Πρόκειται για μια απ' αυτές τις πράξεις που οι συμβολαιογράφοι ονομάζουν “πάγιες” (όπως πληρεξούσια, εξοφλήσεις τιμήματος, ένορκες βεβαιώσεις κλπ), οι οποίες χρεώνονται δια νόμου με 20 ευρώ συν 6 ευρώ για κάθε φύλλο του πρωτοτύπου, συν 5 ευρώ για κάθε φύλλο του αντιγράφου. Μιλάω πάντα για φύλλα της συμβολαιογραφικής πράξης αυτής καθαυτήν. Το τι κατοχυρώνετε δεν έχει σημασία, μπορεί να είναι λογισμικό, μουσική, διπλωματική εργασία, λογοτεχνία, οτιδήποτε δύναται να αποτελέσει πνευματική ιδιοκτησία. Αν η θεώρηση είναι έκτασης π.χ. 2 φύλλων, θα πληρώσετε κάτι λιγότερο από 50 ευρώ. Αν είναι ενός φύλλου, περίπου 30.

 

Επειδή πρόσφατα κατοχύρωσα δικό μου κείμενο 200 σελίδων, να ξέρετε ότι η θεώρηση πιθανότατα δε θα υπερβαίνει το ένα φύλλο. Δε βλέπω το λόγο, άλλωστε. Άντε, στη χειρότερη περίπτωση ας πούμε ότι περιλαμβάνει η πράξη και μια περίληψη του κειμένου σας (πάλι δε βλέπω το λόγο) κι ότι φτάνει τα 2 φύλλα, οπότε πληρώνεις 26 για το πρωτότυπο, το οποίο κρατά ο συμβολαιογράφος, και 10 για το αντίγραφο, το οποίο κρατάς εσύ, ο πελάτης. Οπότε, 36ευρώ + 23% ΦΠΑ = 44 ευρώ. Άντε, πες ότι τα παίρνει ο συμβολαιογράφος γιατί του πήγες όντως το Dance κι έκανε μια ώρα να σφραγίσει όλο το χειρόγραφο, οπότε σου λέει 50 ευρώ.

 

Δε λέω ότι τα 30 και τα 50 ευρώ είναι ασήμαντο ποσό, π.χ δεν αξίζει να μπαίνει κανείς σ' αυτή τη διαδικασία για ένα μεμονωμένο διήγημα. Αλλά σίγουρα δεν είναι εξωφρενική τιμή προκειμένου να έχεις ήσυχο το κεφάλι σου, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για κείμενο μεγάλης έκτασης.

 

Εννοείται, βεβαίως, πως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιαδήποτε άλλη μέθοδο αποδεικνύει έγκυρα την ημερομηνία ολοκλήρωσης του πνευματικού σας δημιουργήματος. Αυτή ακριβώς η βέβαιη ημερομηνία είναι που αυτοδικαίως σας αποδίδει τον τίτλο του δικαιούχου των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας. Όπως καταλαβαίνετε, ένα θεωρημένο και πολλάκις σφραγισμένο χειρόγραφο αποτελεί εγκυρότερο τεκμήριο απ' ότι ένας φάκελος ταχυδρομείου.

 

Αυτά. Μη μασάτε, αν κάποιος σας ζητήσει ύποπτα υψηλή αμοιβή, είτε είναι γδάρτης είτε δεν έχει καταλάβει τι ζητάτε.

 

Ελπίζω να βοήθησα.

Link to comment
Share on other sites

Καλώς ήλθες, Ηλία! :drinks:

Πρώτο μήνυμα και κατευθείαν στον στόχο. :good:

Καλές κουβέντες να έχουμε. ;-)

Edited by DimitrisX
Link to comment
Share on other sites

Guest old#2065

Ηλία καλώς ήλθες και έκανες πολύ καλά που διευκρίνησες τα περί συμβολαιογράφου. Όταν πριν δύο χρόνια ζήτησα να κατωχυρώσω ένα βιβλίο μου, πραγματικά η συμβολαιογράφος μου έδωσε χρέωση ανα σελίδα και έβγαινε ασύμφορο και έτσι προτίμησα το συστηνένο στον εαυτό μου. Αν ήξερα αυτά που γράφεις θα απαιτούσα την χρέωση της μιας αντε δυο σελίδων. :good:

Link to comment
Share on other sites

Ηλία καλώς ήλθες και έκανες πολύ καλά που διευκρίνησες τα περί συμβολαιογράφου. Όταν πριν δύο χρόνια ζήτησα να κατωχυρώσω ένα βιβλίο μου, πραγματικά η συμβολαιογράφος μου έδωσε χρέωση ανα σελίδα και έβγαινε ασύμφορο και έτσι προτίμησα το συστηνένο στον εαυτό μου. Αν ήξερα αυτά που γράφεις θα απαιτούσα την χρέωση της μιας αντε δυο σελίδων. :good:

 

Και μένα το ίδιο μου έκανε και πολύ φοβάμαι ότι το κλασικό του "κλειστού επαγγέλματος" θα ισχύει και εδώ.

Δε μας δίνεις τηλέφωνο του γνωστού σου σε ΠΜ (όχι δημόσια και γίνει διαφήμιση);;;

Link to comment
Share on other sites

Καλωσόρισες Ηλία!

Πολύ χρήσιμες πληροφορίες, να 'σαι καλά. Κι εγώ όταν είχα κατοχυρώσει σε συμβολαιογράφο μια ποιητική συλλογή παλιότερα χρεώθηκα ανά σελίδα. poster_oops.gif

Είχα πάει σε γνωστό και δεν είχα κάνει έρευνα αγοράς ούτε ήξερα τα περί πάγιας πράξης. Φτου!

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα παιδιά :)

 

SpirosK, θα προτιμούσα να μη σου προτείνω κάποιον συγκεκριμένο συμβολαιογράφο, διότι το τελευταίο που θέλω είναι να νομίσει έστω και ένας άνθρωπος εδώ μέσα ότι κάνω διαφήμιση, έστω και σε pm. Ελπίζω να μη με θεωρήσετε κόπανο για αυτή μου τη στάση.

 

 

Κι εγώ όταν είχα κατοχυρώσει σε συμβολαιογράφο μια ποιητική συλλογή παλιότερα χρεώθηκα ανά σελίδα.

Είχα πάει σε γνωστό και δεν είχα κάνει έρευνα αγοράς ούτε ήξερα τα περί πάγιας πράξης. Φτου!

 

Δεν ξέρω πώς να ερμηνεύσω το γεγονός αυτό. Είναι εξωφρενικό να σου ζητάνε χρέωση ανά σελίδα χειρογράφου. Το μέγεθος του χειρογράφου δεν αφορά τον συμβολαιογράφο, το μόνο που έχει να κάνει είναι να το σφραγίσει και να συντάξει την πράξη θεώρησης. Μόνο τις σελίδες της πράξης θεώρησης έχει το δικαίωμα να σου χρεώσει. Φαντάζεστε να χρεωνόταν έστω και 1 ευρώ η σελίδα του χειρογράφου; Εγώ που υπέβαλα 200 σελίδες, θα έπρεπε να είχα πληρώσει 200 ευρώ. Εντός της συμβολαιογραφικής πράξης, όμως, αναγράφεται αναλυτικά το αντίτιμο που πρέπει να καταβληθεί, το οποίο και ανερχόταν στο ποσό των 31,75 ευρώ. Με ποια λογική και με ποιο αιτιολογικό να σας ζητήσει κάποιος περισσότερα χρήματα; Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο, για να μην αρχίσω να ξεστομίζω άλλους, λιγότερο επιεικείς, χαρακτηρισμούς που αρχίζουν από “α”.

 

Όσοι συμβολαιογράφοι έχουν συντάξει έστω και μια πράξη θεώρησης ιδιωτικού εγγράφου, έχουν ήδη έτοιμο ένα προσχέδιο της πράξης αυτής και πάνω σ' αυτό κάνουν τις εκάστοτε αλλαγές. Η όλη διαδικασία δεν τους παίρνει παραπάνω από 20 λεπτά της ώρας, μαζί με τις σφραγίδες. Η αμοιβή τους είναι προκαθορισμένη αυστηρότατα, δε σηκώνει ούτε διαπραγμάτευση ούτε επιπλέον ταρίφες ούτε τίποτα. Γύρω στα 30 ευρώ, και πολλά είναι. Εντάξει, να παραδεχτώ ότι αν κάποιος συμβολαιογράφος δεν έχει ξανακάνει τη συγκεκριμένη πράξη, θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο και κόπο για να τη συντάξει, αλλά αυτό είναι δικό του πρόβλημα κι όχι του πελάτη, και φυσικά δε δικαιολογεί καμία περαιτέρω χρηματική επιβάρυνση του πελάτη.

 

Κάποτε τη δουλειά αυτή τη διεκπεραίωνε η Εθνική Βιβλιοθήκη. Η οποία βούλιαξε κάτω απ' το πλήθος των υποβολών κι από όσο γνωρίζω δε δέχεται πλέον άλλες. Οπότε και ανατέθηκε η θεώρηση στους συμβολαιογράφους.

 

Θα προσπαθήσω κάποια στιγμή αύριο να σκανάρω τη δική μου θεώρηση για να δείτε ακριβώς τη μορφή του εν λόγω εγγράφου και για να απομυθοποιήσουμε λίγο την όλη κατάσταση.

Link to comment
Share on other sites

  • Management

Θα προσπαθήσω κάποια στιγμή αύριο να σκανάρω τη δική μου θεώρηση για να δείτε ακριβώς τη μορφή του εν λόγω εγγράφου και για να απομυθοποιήσουμε λίγο την όλη κατάσταση.

 

Αυτό θα βοηθήσει πολλούς.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..