Jump to content

12ος Διαγωνισμός Σύντομης Ιστορίας, Κατηγορία: Φάντασυ, Θέμα: Τραγούδι


Nihilio

Recommended Posts

H τεράστια επιτυχία των προηγούμενων διαγωνισμών σύντομης ιστορίας, και ιδίως του διαγωνισμού του Δεκεμβρίου, ήρθε η ώρα για μια αλλαγή: αντί για έναν διαγωνισμό και στα τρία είδη του φανταστικού, οι διαγωνισμοί θα γίνονται πλέον ανά είδος. Η αρχή θα γίνει με τις ιστορίες Φαντασίας (για αυτό και η διπλή αρίθμηση στο θέμα)

 

Τραγούδι

'Ένα τραγούδι για την Άρμπον', 'Το τραγούδι της φωτιάς και του πάγου', 'Η μπαλάντα του πανδοχέα'. Αλλά και 'η μουσική του Έριχ Ζαν', 'Το τραγούδι της αυγής' ή το 'ρέκβιεμ για ένα όνειρο'.

Στη λογοτεχνία του φανταστικού πολλές φορές συναντάμε ως θέμα τραγούδια. Έπη, νανουρίσματα, μοιρολόγια, ύμνοι, όλα επιτρέπονται ως θέματα, εφόσων οι ιστορίες ανήκουν στο χώρο του φάνταζυ. Επική φαντασία, ηρωική φαντασία, Sword and Sorcery, Urban Fantasy, Weird fiction, μαγικός ρεαλισμός, όλα επιτρέπονται.

Δεν γίνονται δεκτές ιστορίες που δεν περιέχουν έστω στο ελάχιστο το στοιχείο του φανταστικού.

 

Οι ιστορίες πρέπει να αποτελούνται το λιγότερο από 1000 λέξεις και να φτάνουν μέχρι 3000. Ο διαγωνισμός ξεκινάει από σήμερα, Τρίτη 10 Μαρτίου 2009. Η προθεσμία για να γράψετε και να ποστάρετε λήγει στις 25 του Μάρτη, τα μεσάνυχτα προς 26, ενώ οι συμμετοχές πρέπει να ποσταριστούν στη βιβλιοθήκη φαντασίας από τις 15 Μαρτίου και μετά.

 

Καλό γράψιμο

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Δε θέλω να γράψετε τραγούδια. Θέλω ιστορίες που έχουν σα θέμα τραγούδια.

Edited by Mesmer
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Nihilio

    39

  • DinoHajiyorgi

    19

  • TheTregorian

    18

  • Παρατηρητής

    17

Ωραία!!! Επιτέλους!! Και ο φίλτατος Ντίνος; Δεν έχει κάποιο μερίδιο ως πρώην νικητής;

Link to comment
Share on other sites

Guest roriconfan

Χάρισμα μου να μου έρχεται η ιδέα για το διήγημα μέσα σε 10 δεύτερα αφού ακούσω το θέμα. Ήδη στο μυαλό μου έχει πάρει μορφή. Γιαμ, γιαμ... Η συνέχεια του "Ο Ήλιος Δύει" στα σκαριά...

Link to comment
Share on other sites

Και ο φίλτατος Ντίνος; Δεν έχει κάποιο μερίδιο ως πρώην νικητής;

Θα έρθει και η σειρά του να βάλει θέμα.

 

Χάρισμα μου να μου έρχεται η ιδέα για το διήγημα μέσα σε 10 δεύτερα αφού ακούσω το θέμα. Ήδη στο μυαλό μου έχει πάρει μορφή. Γιαμ, γιαμ... Η συνέχεια του "Ο Ήλιος Δύει" στα σκαριά...

Εύγε. Απλά έχεις χρόνο αυτή τη φορά, δούλεψέ το λίγο παραπάνω.

Edited by Nihilio
Link to comment
Share on other sites

Guest roriconfan

Αλήθεια, το Εργαστήρι δε προσφέρεται για ντραφτ διηγημάτων διαγωνισμών, έτσι; Δε μπορώ δηλαδή να παραθέσω για κοσκίνισμα κάτι που προορίζεται για εδώ, ε;

Link to comment
Share on other sites

Αλήθεια, το Εργαστήρι δε προσφέρεται για ντραφτ διηγημάτων διαγωνισμών, έτσι; Δε μπορώ δηλαδή να παραθέσω για κοσκίνισμα κάτι που προορίζεται για εδώ, ε;

Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας που να λέει το αντίθετο. Αλλά εσύ θα το θεωρούσες αυτό δίκαιο/θεμιτό;

Γράψε το και κοσκίνισέ το πάντως εσύ, και σκέψου σοβαρά αν θα έχεις έγκαιρα καλό κοσκίνισμα στο εργαστήριο, καθώς και το πώς θα επιρεάσει τις ψήφους το ότι πολλοί θα διαβάσουν την ιστορία σε rough μορφή.

Link to comment
Share on other sites

Πώς έγινε αυτό το ξαφνικό; Που είναι ο Ντίνος Ξάνθης;

Link to comment
Share on other sites

Να υποθεσω οτι το "τραγουδι" θα πρεπει να εντασεται στην ευρητερη θεματολογια του διηγματος και να μην ειναι απλος κομματι του τιτλου οπως στο Τραγουδι της φωτιας και του παγου του Μαρτιν(οκ εγινε και μια και μοναδικη ανφορα στο δευτερο βιβλιο σε ενα οραμα αλλα μεχρι εκει οτι εχει σχεση με τραγουδια και Γουεστρος...)

Link to comment
Share on other sites

Να υποθεσω οτι το "τραγουδι" θα πρεπει να εντασεται στην ευρητερη θεματολογια του διηγματος και να μην ειναι απλος κομματι του τιτλου οπως στο Τραγουδι της φωτιας και του παγου του Μαρτιν(οκ εγινε και μια και μοναδικη ανφορα στο δευτερο βιβλιο σε ενα οραμα αλλα μεχρι εκει οτι εχει σχεση με τραγουδια και Γουεστρος...)

Ναι, πρέπει να είναι θέμα του διηγήματος, όχι απλά στον τίτλο του

Link to comment
Share on other sites

οι συμμετοχές πρέπει να ποσταριστούν στη βιβλιοθήκη φαντασίας από τις 15 Μαρτίου και μετά.

 

post-1004-1237117722_thumb.jpg

...plink ...plonk...

..."my dog has fleas"

... "oh yeah"...

...plink-plink...

Link to comment
Share on other sites

Μιας και μιλάμε για fantasy δεν θα έπρεπε η γκαρσόνα να γίνει "tavern wench";

Link to comment
Share on other sites

Πριν ποστάρετε οτιδήποτε έχετε υπόψη σας ότι:

α) Τα τόπικ με τις συμμετοχές θα κλειδωθούν μέχρι το τέλος της περιόδου υποβολών συμμετοχών

β) Δε θα επιτραπεί η δημοσίευση διορθωμένης έκδοσης (φροντίστε να διορθώσετε λοιπόν τις συμμετοχές πριν τις δημοσιεύσετε)

γ) Απαγορεύονται οι κριτικές πριν τη λήξη της περιοδου υποβολής. Σε αυτό θα είμαι ΑΥΣΤΗΡΟΤΑΤΟΣ!

δ) Μόλις δημοσιεύσετε κάποια ιστορία δώστε link προς αυτή με ποστ στο τόπικ αυτό.

Καλή επιτυχία σε όλους.

Link to comment
Share on other sites

Απορία:

Για ποιόν λόγο να κάνουμε διαχωρισμό ανά είδος? Εξυπηρετεί κάτι?

 

Το μόνο που μπορώ να διακρίνω είναι πως σε κάθε διαγωνισμό θα συμμετέχουν μόνο αυτοί που είναι πιο πιστοί στο εκάστοτε είδος λογοτεχνίας - κάτι το οποίο δεν μπορώ να πω οτι είναι θετικό, αντιθέτως, ελαφρώς ελιτιστικό. Επίσης, μπορώ να καταλάβω πως κάποια θέματα μπορεί να αποδίδονται πιο κατάλληλα σε ένα είδος σε σχέση με ένα άλλο. Θεωρώ, όμως, αντικαλλιτεχνικό και αντιδημιουργικό να περιορίζεται εξ' αρχής ο δημιουργός απο την στιγμή που είναι σε θέση να διακρίνει τι είναι καλύτερο για την ιστορία του, έστω και αν η θεματολογία "νιώθει" πιο άνετα στο περιβάλλον άλλου είδους.

Το μόνο που διαβλέπω είναι ότι αυτή νέα κατεύθυνση θα περιορίσει τις συμμετοχές.

 

Πρώτον, θα τρέχουν πολύ διαγωνισμοί, οπότε οι υποψήφιες ιστορίες θα διασπαρούν στα επιμέρους θέματα.

Δεύτερον, ακόμα και αν κάποιος έχει τον χρόνο να γράψει τρεις ιστορίες ή, εσείς εφαρμόσετε ένα σύστημα όπου θα εναλλάσονται μηνιαία οι διαγωνισμοί ανάμεσα στα τρια είδη φανταστικού, και πάλι θα είναι περιοριστικό. Μπορεί να μου έρχεται μια ιδέα για το θέμα αλλά να μην εντάσσεται στο είδος.

 

Διορθώστε με αν κάνω λάθος.

Link to comment
Share on other sites

Κι εγώ αναρωτήθηκα τα ίδια που αναφέρει ο Sileon και ιδίως στα παρακάτω:

Πρώτον, θα τρέχουν πολύ διαγωνισμοί, οπότε οι υποψήφιες ιστορίες θα διασπαρούν στα επιμέρους θέματα.

...

Μπορεί να μου έρχεται μια ιδέα για το θέμα αλλά να μην εντάσσεται στο είδος.

 

Υποψιάζομαι ότι στο διαγωνισμό Φαντασίας δε θα φανεί άμεσα το πρόβλημα, επειδή οι περισσότεροι στο φόρουμ γράφουν Φαντασία, αλλά όταν θα γίνει διαγωνισμός μόνο για ε.φ. μπορεί να είναι λιγότερες οι συμμετοχές.

Γιατί να μην τρέχουν τρεις διαγωνισμοί για το ίδιο θέμα ταυτόχρονα (ε.φ., φαντασίας και τρόμου) και να βγαίνει το καλύτερο από κάθε ομάδα; Έτσι αν μας έρθει μια ιδέα πάνω στο θέμα, θα μπορεί να γραφτεί για οποιονδήποτε από τους τρεις και να υποβληθεί στην αντίστοιχη ομάδα.

Link to comment
Share on other sites

Μπορεί να μου έρχεται μια ιδέα για το θέμα αλλά να μην εντάσσεται στο είδος.

 

Διορθώστε με αν κάνω λάθος.

 

Δεν μπορώ να πω αν έχεις δίκιο ή άδικο, Sileon, εμένα όμως δεν με ενόχλησε, με χαροποίησε μάλιστα. Καθώς είμαι της επιστημονικής φαντασίας, θα περίμενα ανυπόμονος την σειρά του σου-φου διαγωνισμού, όπου επιτέλους θα είχα την ευκαιρία να διαβάσω συμμετοχές της αρεσκείας μου κι όχι δαντελωτά fantasy. (Sci-fi, a man’s fiction! Har-har!)

 

Βέβαια δεν μου πέρασε από τον νου πως οι mamsy-pamsy φαντασάδες :bleh: θα απείχαν από διαγωνισμούς του διαφορετικού είδους. Θα είχα μεγάλη περιέργεια π.χ. να διαβάσω σου-φου από Sonya, Nienor, Blondbrained, cassandra gotha κλπ-κλπ.

 

Όπως κι εγώ γουστάρω να δοκιμάζομαι σε εκτός σου-φου αναμετρήσεις.

Edited by DinoHajiyorgi
Link to comment
Share on other sites

Γιατί να μην τρέχουν τρεις διαγωνισμοί για το ίδιο θέμα ταυτόχρονα (ε.φ., φαντασίας και τρόμου) και να βγαίνει το καλύτερο από κάθε ομάδα; Έτσι αν μας έρθει μια ιδέα πάνω στο θέμα, θα μπορεί να γραφτεί για οποιονδήποτε από τους τρεις και να υποβληθεί στην αντίστοιχη ομάδα.

 

Μα ποιος ο λόγος να βολευόμαστε; Όλοι μας γράφουμε το είδος που αγαπάμε και χωρίς διαγωνισμούς. Γιατί να μην αποδεχτούμε μια πρόκληση και να δείξουμε πως είμαστε ικανοί και στο «απέναντι» είδος; Θα τρέχουμε αμέσως μέσα στο άνετο μας κουβούκλιο να μαγειρεύουμε μόνο τις συνταγές που έχουμε συνηθίσει;

 

Είναι μια ευκαιρία να μαζεύουμε στοιχεία από τα άλλα και να τα φέρνουμε στα εδώ, και σιγά-σιγά υπερπηδώντας τα κλισέ μας, να εξελισσόμαστε. (Είναι η πορεία του Δαρβίνου καλλιτέχνες μου.)

Edited by DinoHajiyorgi
Link to comment
Share on other sites

Guest roriconfan

Προσωπικά το βρίσκω πρόκληση να επεκταθώ σε άλλα είδη και να γράφω 3 ιστορίες αντί για 1 κάθε μήνα. Τώρα αν θα το καταφέρω είναι άλλη ιστορία...

Link to comment
Share on other sites

Μα ποιος ο λόγος να βολευόμαστε; Όλοι μας γράφουμε το είδος που αγαπάμε και χωρίς διαγωνισμούς. Γιατί να μην αποδεχτούμε μια πρόκληση και να δείξουμε πως είμαστε ικανοί και στο «απέναντι» είδος; Θα τρέχουμε αμέσως μέσα στο άνετο μας κουβούκλιο να μαγειρεύουμε μόνο τις συνταγές που έχουμε συνηθίσει;

 

Είναι μια ευκαιρία να μαζεύουμε στοιχεία από τα άλλα και να τα φέρνουμε στα εδώ, και σιγά-σιγά υπερπηδώντας τα κλισέ μας, να εξελισσόμαστε. (Είναι η πορεία του Δαρβίνου καλλιτέχνες μου.)

 

 

Δηλαδή ξαφνικά από καλλιτέχνες την είδαμε και επιστήμονες; Ο καθένας ας γράφει ό,τι θέλει, και με όποιον τρόπο μπορεί. Ούτε σεμινάριο είμαστε ούτε πανεπιστήμιο.

Link to comment
Share on other sites

Ο καθένας ας γράφει ό,τι θέλει, και με όποιον τρόπο μπορεί.

 

Καλά. Κανείς δεν έβγαλε μαστίγιο.

 

Αναφερόμουν στο πως βλέπει ο καθένας τον εαυτό του. Και ιδιαίτερα πως βλέπω εγώ τον δικό μου εαυτό.

 

Εγώ, για τον εαυτό μου, πριν πουν για μένα "Αυτός γράφει και γαμώ την επιστημονική φαντασία" θέλω επίσης να γνωρίζω πρώτα εγώ, και μετά οι άλλοι, πως είμαι γαμάτος σε όλα τα είδη.

 

Θέμα προσωπικής υπερηφάνειας.

Link to comment
Share on other sites

Όπως φαίνεται, υπάρχουν πολλές απόψεις υπέρ ή κατά.

 

Αλλά επειδή μπορεί να είναι απλώς θέμα timing και όχι μόνο αντικειμένου η συμμετοχή σ' ένα διαγωνισμό, θα πρέπει να περιμένουμε να τρέξουν δυο-τρεις φορές όλες οι κατηγορίες των διαγωνισμών και να κριθεί το σύστημα από το αποτέλεσμα.

 

Edit: Τυπογραφικό

Edited by Tiessa
Link to comment
Share on other sites

Απορία:

Για ποιόν λόγο να κάνουμε διαχωρισμό ανά είδος? Εξυπηρετεί κάτι?

Επειδή οι κοινοί διαγωνισμοί μαζεύουν υπερβολικά πολλές συμμετοχές, άρα έχουμε την πολυτέλεια να αραιώσουν οι συμμετοχές.

Για να υπάρξει φρέσκο πράγμα και στις τρεις βιβλιοθήκες.

Για να μπουν τα μέλη στη διαδικασία να γράψουν και άλλα είδη από το αγαπημένο τους (πχ να κάτσω εγώ να γράψω ΕΦ) και να ανοίξουν το μυαλό τους σε νέες πιθανότητες (ή και για να διαβάσουμε πολύ κακό Fantasy/ΕΦ/Τρόμο από άτομα που έχουν μια διαστρεβλωμένη εικόνα του τι είναι το εκάστοτε είδος)

Αυτά σου αρκούν ως λόγοι;

 

Α, και για να μην κλαίγονται για το 'κακό φάνταζυ που συνέχεια κερδίζει' κάποιοι που γράφουν μόνο ΕΦ ή/και τρόμο

 

Γιατί να μην τρέχουν τρεις διαγωνισμοί για το ίδιο θέμα ταυτόχρονα (ε.φ., φαντασίας και τρόμου) και να βγαίνει το καλύτερο από κάθε ομάδα; Έτσι αν μας έρθει μια ιδέα πάνω στο θέμα, θα μπορεί να γραφτεί για οποιονδήποτε από τους τρεις και να υποβληθεί στην αντίστοιχη ομάδα.

επειδή με τρεις διαγωνισμούς ταυτόχρονα θα γίνει ο χαμός. Εναλλάξ οι τρεις, μέσα σε ένα δίμηνο, με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχουμε στήσει.

 

Αλλά επειδή μπορεί να είναι απλώς θέμα timing και όχι μόνο αντικειμένου η συμμετοχή σ' ένα διαγωνισμό, θα πρέπει να περιμένουμε να τρέξουν δυο-τρεις φορές όλες οι κατηγορίες των διαγωνισμών και να κριθεί το σύστημα από το αποτέλεσμα.

Ακριβώς. Αν κάτι δείξει ότι δε δουλεύει, θα γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές.

Link to comment
Share on other sites

..Ούτε σεμινάριο είμαστε ούτε πανεπιστήμιο.

 

Ακριβώς, λοιπόν, επειδή δεν είμαστε ούτε σεμινάριο ούτε πανεπιστήμιο, κατ΄επέκταση, ούτε εργαστήρι δεν βλέπω τον λόγο να μπαινουν τόσα καλούπια απο την στιγμή που το μόνο που εξυπηρετούν είναι να δυσκολεύουν τον συγγραφέα. Το θέμα είναι να γίνεται ένας διαγωνισμός και να διαβάζουμε ωραίες ιστορίες.

Θεωρώ πως μπορούμε να δοκιμάσουμε τους εαυτούς μας και να βάλουμε τις αδυναμίες μας κάτω απο τον μεγενθυτικό φακό πολυ πιο αποτελεσματικά γράφοντας στα πλαίσια κάποιας πιο εντατικής και, εν μορφή σπουδής, διαδικασίας.

Όμως, γιατί η εξάσκηση του καθενός απο εμάς, τα θέλω του και οι φιλοδοξίες του, -που κατά τ' άλλα είναι θεμιτά έως απαραίτητα στοιχεία για να πάει μπροστά ο χώρος μας-, να λειτουργήσουν εις βάρος του μόνου μέχρι τώρα τόσο μεγάλου* διαγωνισμού του φόρουμ?

 

Τέλος πάντων, δεν θεωρώ πως ο διαγωνισμός έτσι όπως διαμορφώνεται θα είναι αποτρεπτικός για την πλειοψηφία. Ήδη υπάρχουν αρκετοί που δηλώνουν το αντίθετο. Και, προσωπικά, αν μου έρθει μια καλή ιδέα θα το παλέψω. Σαφως, όμως, νιώθω πολύ περιορισμένος.

 

 

 

*Το "μεγάλος" το εννοώ απο άποψη μεγέθους προσέλευσης αλλά και γενικής συμμετοχής, μέσα απο την ψηφοφορία και τον σχολιασμό.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή οι κοινοί διαγωνισμοί μαζεύουν υπερβολικά πολλές συμμετοχές, άρα έχουμε την πολυτέλεια να αραιώσουν οι συμμετοχές.

Για να υπάρξει φρέσκο πράγμα και στις τρεις βιβλιοθήκες.

Για να μπουν τα μέλη στη διαδικασία να γράψουν και άλλα είδη από το αγαπημένο τους (πχ να κάτσω εγώ να γράψω ΕΦ) και να ανοίξουν το μυαλό τους σε νέες πιθανότητες (ή και για να διαβάσουμε πολύ κακό Fantasy/ΕΦ/Τρόμο από άτομα που έχουν μια διαστρεβλωμένη εικόνα του τι είναι το εκάστοτε είδος)

Αυτά σου αρκούν ως λόγοι;

 

Α, και για να μην κλαίγονται για το 'κακό φάνταζυ που συνέχεια κερδίζει' κάποιοι που γράφουν μόνο ΕΦ ή/και τρόμο

 

 

επειδή με τρεις διαγωνισμούς ταυτόχρονα θα γίνει ο χαμός. Εναλλάξ οι τρεις, μέσα σε ένα δίμηνο, με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχουμε στήσει.

 

 

Ακριβώς. Αν κάτι δείξει ότι δε δουλεύει, θα γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές.

 

 

Οκ. (Το προηγούμενο πόσταρα πριν δω δικό σου).

Δεκτά όλα αυτά, δεν έχει νόημα να επιμείνω στην οπτική μου. Το μόνο που δεν καταλαβαίνω είναι το σημείο με τις πολλές συμμετοχές.

Στους τελευταίος διαγωνισμούς όπου ο αριθμός συμμετοχών είχε ανοδική πορεία ήταν κάτι που έβρισκε μεγάλη αποδοχή απο όλους σε σημείο που θεωρούταν κριτήριο για τον βαθμό επιτυχίας του. Απο πότε έγινε αποτρεπτικός ο αριθμός των συμμετοχών? Και μιλάμε για 10-15 συμμετοχές. Δεν θεωρώ πως είναι τόσες πολλές πια.

 

Τέλος πάντων, ας μην κουράζω το τόπικ. Ίσως μπορούν να κουβεντιαστούν αλλού όλα αυτά.

 

Καλή συνέχεια στους συγγραφείς!

Link to comment
Share on other sites

Στους τελευταίος διαγωνισμούς όπου ο αριθμός συμμετοχών είχε ανοδική πορεία ήταν κάτι που έβρισκε μεγάλη αποδοχή απο όλους σε σημείο που θεωρούταν κριτήριο για τον βαθμό επιτυχίας του. Απο πότε έγινε αποτρεπτικός ο αριθμός των συμμετοχών? Και μιλάμε για 10-15 συμμετοχές. Δεν θεωρώ πως είναι τόσες πολλές πια.

Και οι μισές να μείνουν, λόγω του περιορισμένου του θέματος, πάλι αρκετές θα είναι, έτσι το εννοώ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..