Jump to content

Συμβουλές προς όσους φιλοδοξούν να εκδοθούν


aScannerDarkly

Recommended Posts

@Άστροφιλ η προτίμηση ενός εκδοτικού οίκου, ως επιχείριση, βασίζεται στα πόσα έσοδα μπορεί να φέρει μία συνέργεια. Αυτό δεν σημαίνει πως δίνεται περισσότερο δίκαιο στον εκδοτικό οίκο ή αντιστρόφως σε εσένα, απλά είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η συγκεκριμένη βιομηχανία.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 348
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Άστροφιλ

    21

  • Arachnida

    18

  • georgezerv76

    17

  • odesseo

    16

Άστροφιλ καλωσήρθες στο forum. Οι πέντε-δέκα απορρίψεις είναι πολύ λίγες για να απογοητευτείς. Δεν μπορούν να θεωρηθούν ούτε καν αρχή. Κι η ματαίωση έκδοσης είναι συχνό φαινόμενο. Οι περισσότεροι που έχουν εκδοθεί, χωρίς να δώσουν κώλο, στόμα ή ρουθούνια, τα 'χουν περάσει. Επίσης, με τόσες καθυστερήσεις που παίζουν, μια καλή ιδέα είναι η ταυτόχρονη υποβολή συλλογών ή μυθιστορημάτων σε εκδοτικούς. 

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Άστροφιλ said:

     1)    Καλησπέρα σε όλες και όλους,      

  2)   Ρωτώ όμως το εξής. Δεν είναι λίγο άτοπο να επαίρεσαι ότι ο συγγραφέας δεν πληρώνει δεκάρα, όταν στην πραγματικότητα απαιτείς τα λεφτά να τα πάρεις από όσους έχουν την ατυχία να τον γνωρίζουν και θα αισθανθούν άρα, ίσως, την υποχρέωση να έρθουν στην εκδήλωση για να τον υποστηρίξουν; Αν, επιπλέον, είναι υποτιμητικό για σένα τον συγγραφέα να πληρώσεις για να εκδώσεις, δεν είναι επίσης υποτιμητικό, έστω και κάπως λιγότερο, να αναγκαστείς να στρατολογήσεις όποιον ξέρεις και δεν ξέρεις και να τους κουβαλήσεις όλους, κουτσούς στραβούς, στον Άγιο Παντελεήμονα της εκδήλωσής σου;

     3) Θα ήθελα να πω, τελειώνοντας, πως ελπίζω όλα τα παραπάνω να μην εκληφθούν ως μεμψιμοιρία εκ μέρους μου, απλά θέλησα να αφηγηθώ κι εγώ την ιστορία μου. Επίσης, μια που είμαι και πάλι στη γύρα, θα ήθελα να ρωτήσω αν κάποιος γνωρίζει (σοβαρούς κατά προτίμηση!) εκδότες οι οποίοι δέχονται να εξετάσουν διηγήματα. Η συντριπτική πλειοψηφία τους, απ’ ότι βλέπω, δεν ενδιαφέρεται καθόλου για αυτά. Αν κάποιος δε έχει και κάποια εξήγηση για αυτήν την απαξίωση του διηγήματος, πολύ θα ήθελα να την ακούσω. Στο κάτω κάτω, αν το μυθιστόρημα είναι ο ορίζοντας του διηγήματος, και το διήγημα είναι, νομίζω, η βάση του μυθιστορήματος.

     4)  Αυτά (τα καθόλου ολίγα δυστυχώς!) από μένα προς το παρόν. Ευχαριστώ εκ των προτέρων όσους θα τείνουν ευήκοον ους στην πολυλογία μου, και τους εύχομαι καλή τύχη στα συγγραφικά τους εγχειρήματα. Είθε ο Μέγας Θωθ να μας βοηθήσει!

 

                                                        

1) Καλώς μας ήρθες.

2) Ναι και ναι.

3) Δεν ξέρω, δεν έχω στείλει ακόμη διηγήματα, αλλά θα σου στείλω ένα πμ με τους πιο ευγενικούς ανθρώπους που έχω επικοινωνήσει (μέσω email πάντα). Πάντως, απ' ό,τι έχω καταλάβει, οι πιο πολλοί θέλουν μεγάλα βιβλία, τούβλα, τσιμεντόλιθους αν γίνεται... Με το κιλό οι λέξεις. :shrug: Ίσως είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Έχεις να πεις κάτι που λέγεται με τρεις λέξεις: χθες πήγα βόλτα. Αλλά οφείλεις να γράψεις: χθες το απόγευμα, μεταξύ πέντε και δύο με πέντε κι επτά πρώτα λεπτά, και αφού είχα κοιμηθεί ένα χορταστικό τρίωρο, (δηλαδή από τις δύο το μεσημέρι, ως τις πέντε, περίπου, το απόγευμα), σηκώθηκα, ντύθηκα νωχελικά, πήρα λεφτά, κινητό και τα κλειδιά μου από το συρτάρι του καθρέφτη που έχω στην είσοδο, άνοιξα την πόρτα και βγήκα. Κλείδωσα την πόρτα, κάλεσα το ασανσέρ και κατέβηκα στην είσοδο της πολυκατοικίας. Την άνοιξα κι αυτήν και βγήκα, κι άρχισα να κατηφορίζω τον δρόμο προς τυχαία κατεύθυνση, χωρίς να σκέφτομαι τίποτα. Απλά, περπατούσα. :shrug:

4) Ευχαριστούμε, καλή τύχη και σε σένα!

Link to comment
Share on other sites

@hidedora 

Δεν είπα ότι δίνεις δίκιο σε κάποιον, άλλωστε δεν βρίσκομαι σε αντιδικία με κανέναν. Αυτό που είπα εγώ, και μου φαίνεται προφανές, είναι ότι ο εκδότης στον οποίον αναφέρομαι, παρά τις διακηρύξεις του περί του αντιθέτου, δεν διαφέρει και πολύ τελικά από εκείνους που χρεώνουν για να εκδώσουν. Το ότι το να λειτουργεί έτσι του το επιβάλλει η οικονομική πραγματικότητα, διότι είναι επιχείρηση κτλ, δεν λέει κάτι, γιατί αυτήν ακριβώς την πραγματικότητα επικαλούνται, σε τελευταία ανάλυση, και οι επί πληρωμή εκδότες.  

Edited by Άστροφιλ
Link to comment
Share on other sites

@Solonor

Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα και την ενθάρρυνση! Πραγματικά, δεν είμαι τόσο απογοητευμένος όσο ίσως δείχνουν (ενάντια στις προθέσεις μου) αυτά που έγραψα.

 

Link to comment
Share on other sites

@Cassandra Gotha

 

Ευχαριστώ πολύ Κασσάνδρα, και για το κατ' ιδίαν μήνυμα. Έχει ενδιαφέρον αυτό που λες (και πλάκα το παράδειγμά σου.) Προσωπικά πάντα με τρομοκρατούσαν τα πελώρια βιβλία (και έχω αποφύγει βιβλία που έπρεπε να διαβάσω, λόγω ακριβώς της έκτασής τους.) Οπότε μου είναι δύσκολο να καταλάβω την λογική του ογκόλιθου. Ίσως έτσι ο πελάτης αισθάνεται ότι πιάνουν τόπο τα λεφτά του - όπως ας πούμε όταν παίρνεις τρία ρολά κωλόχαρτο στην τιμή των δύο; Απ' την άλλη όμως, η έλλειψη χρόνου για την οποία όλοι παραπονιούνται, φαινομενικά θα σήμαινε ιδανικές συνθήκες για το διήγημα με την συντομία του. Δεν ξέρω... 

 

Edited by Άστροφιλ
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ναι τα μεγάλα βιβλία πάνε με τη λογική της πιο εύκολης παραγωγής λόγω οικονομιών κλίμακας και της πιο μεγάλης κερδοφορίας για΄τι μπορεί να ανέβει η τιμή αυξάνοντας το κέρδος.

Ωστόσο μη νομίζεις ότι εκεί είναι πιο εύκολα τα πράγματα, εγώ τις απορρίψεις μου τις έχω φάει με ένα βιβλίο 205.000 λέξεων.

Link to comment
Share on other sites

@Άστροφιλ , ας πω κι εγώ ένα ''καλώς όρισες στο sff.gr''! 😊

Κατ' αρχάς συμφωνώ με τον Solonor: προσπάθησε να μην απογοητεύεσαι. Έτσι είναι τα πράγματα. Οι απορρίψεις και οι δυσκολίες είναι μέρος της ζωής, πόσω μάλλον όταν συμβαίνουν στο εκδοτικό τοπίο της Ελλάδας. Ένα τοπίο που θα το χαρακτήριζα, ολίγον τι, ζοφερό. 

Προτού παραθέσω τον αντίλογο, θέλω να τονίσω πως είναι πεποίθησή μου πως καθετί που συμβαίνει είναι για καλό. Αντλούμε εμπειρία από τα βιώματά μας, γινόμαστε καλύτεροι, μαθαίνουμε. Άρα, θεωρώ, πως αυτό που σου συνέβη (και το λάθος που έκανες κατά συνέπεια) πιθανότατα σε ωφέλησε.

Άποψή μου είναι πως όσο παράλογο είναι να επαίρεται κανείς πως ο συγγραφέας δεν πληρώνει δεκάρα αλλά να απαιτεί να αποσβέσει το κόστος από μια παρουσίαση, άλλο τόσο παράλογο είναι για καποιον να εθελοτυφεί πως δεν θα πάθει ζημία ένα τρίτο πρόσωπο με το να υπάρξει μηδενική προώθηση στην αρχή ενός νέου εκδοτικού εγχειρήματος. 

Ο λόγος της συγκεκριμένης πλάνης είναι πως οι συγγραφείς δεν έχουν γνώση μιας πολύ σημαντικής παραμέτρου. Κι αυτή δεν είναι τίποτα άλλο παρά η λέξη ''μέγεθος''. Δεν έχουν ακριβή γνώση των οικονομικών μεγεθών, που ασυναίσθητα ίσως πιστεύουν πως είναι μεγάλα και όχι μικρά, σε σχέση με τα συνήθη μεγέθη της αγοράς, δεν γνωρίζουν το μέγεθος του κοινού, το μέγεθος της προσπάθειας που απαιτείται να προσελκύσεις αυτό το κοινό, το μέγεθος του ανταγωνισμού, το μέγεθος της επιχείρησης με την οποία προτίθενται να συνεργαστούν, το μέγεθος της ποιότητας του έργου που έχουν γράψει κτλ κτλ. 

Αν είχες ακριβή γνώση όλων των παραπάνω, ίσως δεν θα χρειαζόταν να κάνουμε καν αυτή την κουβέντα. Θα έπεφτες πάνω στον τοίχο της πραγματικότητας. Είτε θα αναγκαζόσουν να σκαρφαλώσεις αυτόν τον τοίχο, είτε θα έψαχνες να βρεις τρόπο να τον προσπεράσεις. 

Υπάρχει ισχυρή πιθανότητα ο συνεργάτης με τον οποίο σκόπευες να συνεργαστείς, να λογάριαζε να ασχοληθεί σοβαρά με το βιβλίο σου  μέχρι και την παρουσίαση, όπου και θα έκανε απόσβεση, και ταυτόχρονα θα έβγαζε και κάτι ψιλά. Απο κει και ύστερα, θα κινούταν αναλόγως με τη ζήτηση. Εφόσον εσύ του έκοψες το οξυγόνο, όμως, πώς να συνεχίσει; Επομένως γλύτωσες τη συνεργασία με έναν οίκο που θα ασχολούταν χλιαρά με το έργο σου.

Από την άλλη, όμως, δεν μπορώ να μην πω πως η λογική σου δεν είναι λάθος. Φυσικά και πρέπει να κάνει απόσβεση το βιβλίο. Φυσικά και θα χρειαστεί τη μέγιστη βοήθεια για να σταθεί στα πόδια του και να επιβιώσει. Ένα όμορφο λουλούδι για να διατηρηθεί στη ζωή χρειάζεται και τις κατάλληλες συνθήκες. Είναι οξύμωρο να θεωρεί κάποιος πως αυτά ''πρέπει να τα κάνουν άλλοι. Είναι δική τους δουλειά η προώθηση κτλ κτλ.'' Θα μου πεις, δεν είναι; Θα απαντήσω ''είναι, ναι, ως έναν βαθμό''. Όμως εδώ υπεσέρχεται ξανά ο παράγοντας μέγεθος. Πράγμα που σε φέρνει αντιμέτωπο με τον τοίχο που έλεγα προηγουμένως. Είσαι τόσο σίγουρος πως έχεις ακριβή γνώση όλων των παραμέτρων; Ή μήπως πρέπει να σκαρφαλώσεις αυτό το ρημάδι το εμπόδιο που στέκεται μπροστά σου, και να κάνεις ό,τι είναι απαραίτητο να κάνεις, εφόσον θέλεις τόσο πολύ να δεις τι κρύβεται από πίσω; 

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Τον τοίχο που του να κάνεις ό,τι απαιτείται ώστε να προωθήσεις το έργο σου Άννα. 😊 Όπως πχ να συμμετάσχεις σε ραδιοφωνική εκπομπή (χε-χε), να μιλήσεις σε κοινό ενώ τρέμουν τα πόδια σου, να συμμετάσχεις σε διαγωνισμούς, να επιχειρείς να γνωρίσεις ανθρώπους που ξέρουν κατιτίς παραπάνω από σένα κτλ κτλ. Πράγματα που καλό είναι να κάνεις ώστε να βελτιώσεις τις πιθανότητές σου. 

Edited by Mournblade
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, WILLIAM said:

Ναι τα μεγάλα βιβλία πάνε με τη λογική της πιο εύκολης παραγωγής λόγω οικονομιών κλίμακας και της πιο μεγάλης κερδοφορίας για΄τι μπορεί να ανέβει η τιμή αυξάνοντας το κέρδος.

Ωστόσο μη νομίζεις ότι εκεί είναι πιο εύκολα τα πράγματα, εγώ τις απορρίψεις μου τις έχω φάει με ένα βιβλίο 205.000 λέξεων.

@William

Οπότε, αν κατάλαβα καλά, αυτό που λες είναι ότι ένα ογκώδες βιβλίο, χωρίς να έχει αναγκαστικά μεγαλύτερο κόστος παραγωγής, έχει δυνητικά μεγαλύτερη τιμή πώλησης, άρα συμφέρει αυτόν που το πουλάει. Ναι, λογικό μου ακούγεται, από μια άποψη. Απλά, το θέμα που έθεσα εγώ δεν είχε να κάνει τόσο με την έκταση ενός βιβλίου, στην τελική και μια συλλογή διηγημάτων δεν είναι κατ' ανάγκην μικρή σε έκταση ή μέγεθος, αλλά με το ότι οι περισσότεροι εκδότες που βλέπω δεν δέχονται καν να εξετάσουν διηγήματα.

Edited by Άστροφιλ
Link to comment
Share on other sites

@Mournblade

 

Ευχαριστώ, καλώς σας βρήκα.

 

Κατ' αρχήν να ξαναπώ ότι σκοπός μου δεν ήταν ούτε να κράξω κάποιον (αν και μάλλον το έκανα λίγο τελικά) ούτε, πολύ περισσότερο, να κλαφτώ (φαίνεται όμως ότι κι εδώ κάτι πήγε στραβά!) αλλά να δώσω μια, κατά το δυνατόν, ακριβή και αντικειμενική περιγραφή όσων συνέβησαν. Όσον αφορά την θέση σου ότι όλα γίνονται για καλό - τι να πω; Αν και δεν είμαι τόσο αισιόδοξος ώστε να συμφωνήσω ανεπιφύλακτα, ελπίζω να έχεις δίκιο! 

Από κει και πέρα, έχεις σίγουρα δίκιο στο ότι έχω πολύ περιορισμένη, αν όχι μηδενική, γνώση του επιχειρηματικού/εμπορικού σκέλους της υπόθεσης, αν και φυσικά κάτι έχει πάρει κι εμένα το αυτί μου όσον αφορά την ζοφερότητα του εκδοτικού σκηνικού (και μόνο η ανάγνωση των προηγούμενων αναρτήσεων εδώ θα αρκούσε για κάτι τέτοιο.) Με βάση όμως μια στοιχειώδη λογική θα μπορούσα να σου πω το εξής. Ας πούμε ότι το ο εκδότης θα τιμολογούσε το βιβλίο γύρω στα δέκα ευρώ. Ας πούμε επιπλέον ότι το κόστος έκδοσης του βιβλίου θα ήταν γύρω στα 1500 ευρώ (νομίζω ότι καμία από τις δύο εικασίες δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα.) Αυτό σημαίνει ότι για να γίνει απόσβεση με την εκδήλωση, θα έπρεπε σ' αυτήν το βιβλίο να αγοραστεί από 150 ανθρώπους - μιλάμε για το πόσοι θα έπρεπε να το πάρουν, όχι απλά να έρθουν. Θα μου φαινόταν ελαφρώς περίεργο, αλλά πιθανόν να υπάρχουν άνθρωποι που θα μπορούσαν να φέρουν τόσο κόσμο σε μια εκδήλωση για βιβλίο άγνωστου συγγραφέα, πρόθυμο μάλιστα να το αγοράσει. Εγώ, από την άλλη, ακόμη κι αν τους απειλούσα με το δίκαννο, δεν υπήρχε περίπτωση να βρω ένα τέτοιο πλήθος συμμετεχόντων, πόσω μάλλον αγοραστών. Οπότε, σκεπτόμενος το θέμα και εκ των υστέρων,  δεν θεωρώ ότι έκανα κάποιο λάθος όταν διευκρίνισα την απλή αυτή αλήθεια στον υποψήφιο εκδότη. Η εναλλακτική θα ήταν να ξεκινήσω μια συνεργασία τάζοντας λαγούς με πετραχήλια.

Επίσης, αν όπως λες πρέπει να κάνουμε "ό,τι απαιτείται" για να σκαρφαλώσουμε το τείχος, πού ακριβώς σταματάει αυτό το "ό,τι απαιτείται;" Γιατί, ας πούμε, τότε, να μην πληρώσουμε κι όλας για την έκδοση (όποιοι μπορούν τέλος πάντων) όπως κάνουν τόσοι και τόσοι;

Αυτή ακριβώς ήταν, τέλος, και η ουσία της ανάρτησής μου. Δεν μέμφομαι ούτε την επιχειρηματική λογική, ούτε τα είπα-ξείπα του εκδότη. Το μόνο που του προσάπτω είναι το γεγονός ότι αυτοδιαφημίζεται με τυμπανοκρουσίες ως εκδότης που δεν χρεώνει, ενώ αυτό δεν είναι τελικά απολύτως ακριβές .          

 

Edited by Άστροφιλ
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Άστροφιλ said:

αυτοδιαφημίζεται με τυμπανοκρουσίες ως εκδότης που δεν χρεώνει

Αυτό από μόνο του είναι ύποπτο. Αν ήταν σοβαρός, θα το θεωρούσε δεδομένο.

Όσο για τα διηγήματα, πλέον είναι μάλλον μύθος πως δεν τα θέλουν. Διαφορετικοί εκδότες εκδίδουν διαφορετικά φορμάτ, ψάξ' το. Αν, βέβαια, μιλάμε για φανταστικό τότε ζορίζει το πράγμα, λόγω είδους κυρίως.

Link to comment
Share on other sites

@Άστροφιλ

Καλημέρα! 😊

Αν το βιβλίο σου των 10 ευρώ λιανικής είχε κόστος 3 ευρώ/ανά αντίτυπο και τύπωνε (ας πούμε) 50 αντίτυπα για μια επιτυχημένη παρουσίαση θα έβγαζε τα έξοδα και θα είχε κέρδος 350ευρώ.

Αν τυπωνε 100 αντίτυπα για να πάει και κάποια στα βιβλιοπωλεία , θα έβγαζε τα έξοδα και θα είχε κέρδος 200 ευρώ.

Αν τύπωνε 200 αντίτυπα θα έμπαινε μέσα 100 ευρώ.

Επομένως, καταλαβαίνεις πώς πάει το πράγμα. Θα μου πείς γιατί 3 ευρώ; Είχα κάνει κάποτε έρευνα σε τυπογραφείο της Καρδίτσας για να έχω άποψη. Μου είχαν πει πως για βιβλιο 700 σελίδων και 250 αντίτυπα στοιχίζει 1850 ευρώ. Άρα περίπου 1 ευρώ κόστος οι 100 σελίδες, χωρίς φυσικά να υπολογίσω πως οι επαγγελματίες έχουν άλλες καλύτερες τιμές. Δεν έβαλα εννοείται ούτε επιμέλεια ή εξώφυλλα γιατί έπιασα το χειρότερο σενάριο.

Υγ1: Σε μια επιτυχημένη παρουσίαση των 100 ατόμων, (που ναι μεν είναι μεγάλος αριθμός, αλλά είναι εφικτός) πάντα υπολογίζεις πως το ποσοστό αγοράς είναι γύρω στο 60%. Επομένως ήξερε κι αυτός πως δεν θα μπορούσες να φέρεις παραπάνω άτομα. Υπολόγιζε αυτά τα 40-50-60 βιβλία που αναφέρω. Εφόσον εσύ απέκλεισες κάθε ενδεχόμενο σοβαρής προσέλευσης, προτίμησε κάποιον που θα του έφερνε αυτά τα άτομα.

Υγ2: Ο τοίχος που ανέφερα αφορά την προώθηση του έργου και όχι για την έκδοσή του. Τώρα, όσον αφορά το πού σταματάει κανείς, θα πω πως κι αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει τους ανθρώπους τον έναν απ' τον άλλο. Κάποιοι είναι εσωστρεφείς, κάποιοι ακριβώς το αντίθετο. Κάποιοι μοχθούν, κάποιοι επαναπαύονται. Κάποιοι επιστρατεύουν όλα τα μέσα -θεμιτά ή αθέμιτα- κάποιοι θέτουν κόκκινες γραμμές. Δεν είναι θέση μου να πω πού πρέπει να σταματάει κανείς, γιατί αυτό είναι που μας ορίζει ως ανθρώπους. Θέση μου είναι όμως να πω πως όταν σκοπεύεις να λανσάρεις ένα αγαθό που απευθύνεται σε ευρύ κοινό, καλό είναι να συμβιβαστείς με την ιδέα του πλήθους και ό,τι αυτό συνεπάγεται για σένα όσον αφορά την προώθησή του. 

Edited by Mournblade
Link to comment
Share on other sites

1. Όσοι είναι εσωστρεφείς, δεν επαναπαύονται. Απλά είναι εσωστρεφείς.

2. Είναι -θα το θέσω ευγενικά- φτηνό να καλούμε ανθρώπους στις παρουσιάσεις μας για να αγοράσουν. Είναι απαράδεκτο να περιμένουμε να αγοράσουν όλοι οι φίλοι μας και ο θείος και η θεία κι η ξαδέρφη κι όλο μας το σόι. Ίσως θα ήταν καλύτερα αν δεν υπήρχαν αντίτυπα προς πώληση, στην παρουσίαση. Δεν αποκλείεται να θέλει κάποιος να πάει και να μην πηγαίνει γιατί δεν έχει λεφτά και ντρέπεται να μην το αγοράσει. Η παρουσίαση όμως θέλει κόσμο, πολύ κόσμο, να μιλήσει για το βιβλίο, να πάει μετά σπίτι, στη δουλειά, στο σχολείο, και να πει: "χθες πήγα σε μια παρουσίαση και ήταν ένα βιβλίο έτσι κι έτσι, ακούγεται πολύ πρώτο και θα το ζητήσω απ' τον μπαμπά τα Χριστούγεννα".

3. Οι εκδοτικοί θα έπρεπε να αναλαμβάνουν την προώθηση και ο συγγραφέας, αν θέλει, να συμμετέχει σε κάτι, όχι όμως να γίνεται γελοίος (αυτό ας το αφήσουμε στο "μπορεί να συμβεί"). Η προώθηση πρέπει να γίνεται από ειδικούς του μάρκετινγκ (επίσης, προώθηση δεν είναι μόνο διαφήμιση) και δεν νομίζω να μας παίρνει να σπουδάσουμε (μελετήσουμε; όπως θες πες το) συγγραφή και μάρκετινγκ και να δουλεύουμε για να ζούμε ΚΑΙ να ζούμε.

4. Έχω ακόμη υψηλά στάνταρ γι' αυτό τον κόσμο, ναι. :wacko:

Edited by Cassandra Gotha
  • Like 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

1. Αν αναφέρεσαι, Άννα, σε εμένα και σ΄ αυτό που έγραψα παραπάνω, να κάνω την υποσημείωση πως ανάμεσα από τη λέξη ''εσωστρεφείς'' και το ''επαναπαύονται'' εγώ είχα προσθέσει και μια τελεία.

2. Όλα είναι θέμα οπτικής σ' αυτή τη ζωή. Στη δική μου παρουσίαση, όσοι ήρθαν, μου απάντησαν πως είναι τιμή τους που ήρθαν. Κάποιοι βλέπουν ένα βουνό και αγαλλιάζει η ψυχή τους, άλλοι βλέπουν ένα εμπόδιο. Όπως είπα και παραπάνω, δεν είναι θέση μου να πω τι θα κάνει κανείς. Απλά τονίζω το αυτονόητο, πως πρέπει να είσαι δραστήριος. Η έκδοση είναι ένας πρώτος αγώνας, η προώθηση του έργου είναι επίσης κάτι εξίσου επίπονο. 

3. Η απάντηση σε αυτό είναι ξανά η λέξη μέγεθος. 

4. Και πολύ καλά κάνεις! :)

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Mournblade said:

 

2. Όλα είναι θέμα οπτικής σ' αυτή τη ζωή. Στη δική μου παρουσίαση, όσοι ήρθαν, μου απάντησαν πως είναι τιμή τους που ήρθαν.

 

Πότε είπα το αντίθετο; :rolleyes: Μίλησα όμως για τον χαρακτήρα που έχουν οι παρουσιάσεις μέχρι στιγμής, δηλαδή, σαν τις επιδείξεις τάπερ τη δεκαετία του '80.

edit: πλάκα-πλάκα, όμως, ας κόψουμε το off-topic, γιατί το θέμα εδώ είναι η έκδοση, όχι η προώθηση. :ontopic:

Edited by Cassandra Gotha
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Χμμμ, κάτι μου θυμίζει...! 😂

Related image

 

EDIT: οκ, ας σταματήσουμε το off topic, συμφωνώ! (Αν και σύμφωνα με τον φίλο Άστροφιλ, η προώθηση έπαιξε ρόλο στη μη έκδοσή του έργου του, δυστυχώς).

Edited by Mournblade
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

@Άστροφιλ

Καλώς ήρθες. Με το που είδα το ψευδώνυμο και χωρίς να έχω καν διαβάσει την αρχική ανάρτηση είπα ωπ, να κάποιος που πραγματικά έχει ψαχτει με την ποίηση - χαίρομαι που με επιβεβαίωσε η ανάρτησή σου. Δυστυχώς, όσον αφορά την ποίηση, οι περισσότεροι εκδοτικοί ζητάνε αυτοέκδοση ακόμα και από φτασμένους, βραβευμένους ποιητές. Δεν θα αναφέρω από πού το ξέρω, αλλά το ξέρω.

Όσον αφορά τα λοιπά, είμαι κι εγώ εσωστρεφής άνθρωπος και σίγουρα σε μια πιθανή παρουσίαση το πολύ να το κοινοποιούσα στο FB. Νομίζω ότι χάνουμε πολύ χρόνο στο να καταλαβαίνουμε τις δυσκολίες των εκδοτικών οίκων και λίγο στο να σεβόμαστε αυτό που κάνουμε, το οποίο οφείλει να αμείβεται και το οποίο είναι υποχρέωση του εκδότη να προωθήσει. 

Η τοποθέτηση της Cassandra με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη και θα σου πω επίσης πως, σε μια ψηφιακή εποχή, ο εκδότης μπορεί να έχει ανάγκη συγγραφείς, αλλά ο συγγραφέας δεν έχει απαραίτητα ανάγκη εκδότη. Ας το έχουμε κι αυτό λίγο στο νου μας. 

  • Like 2
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Στο κάτω κάτω της γραφής εμείς οι εσωστρεφείς δηλαδή δεν θα εκδίδουμε επειδή μας πιάνει κρίση πανικού στην ιδέα να μιλήσουμε ενώπιον ακροατηρίου; 

Για να μην αναφερθώ στο ότι το δικό μας είδος φίλοι και γνωστοί μπορεί να μην το αγγίζουν καν!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Mournblade

Καλησπέρα, 

Δεν μου ακούγονται λάθος οι υπολογισμοί σου. Το θέμα είναι ότι απ΄τη στιγμή που δεν γνωρίζω με ακρίβεια τα πραγματικά στοιχεία η άσκηση αυτή (την οποία φυσικά εγώ ξεκίνησα) παραμένει στον χώρο του υποθετικού.

Λιγότερο υποθετική, από την άλλη, είναι η ένστασή μου (στην οποία θα επιμείνω και την οποία ας μου επιτραπεί να επαναλάβω για άλλη μια φορά όσο πιο απλά μπορώ, και μετά να πάψω επιτέλους!) Το να απαιτείς να πληρώσει ο συγγραφέας την έκδοση του βιβλίου του, δεν διαφέρει και πολύ από το να απαιτείς να την πληρώσουν οι φίλοι/γνωστοί/συγγενείς που θα συγκεντρωθούν σε μια εκδήλωση. Απ' τη στιγμή που κάποιος λειτουργεί έτσι γίνεται, σε τελευταία ανάλυση, επί πληρωμή εκδότης. Αυτό είναι όλο.

 

Edited by Άστροφιλ
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@solonor

Δεν νομίζω ότι είναι μύθος, και πάντως δεν είναι κάτι που άκουσα από αλλού, αλλά κάτι που διαπιστώνω τις τελευταίες μέρες ψάχνοντας τις σελίδες των εκδοτών. Βέβαια δεν μπορώ να πω ότι η έρευνά μου υπήρξε εξονυχιστική...

Link to comment
Share on other sites

@elgalla

 

Σ' ευχαριστώ πολύ, καλώς σε βρήκα. Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω διαβάσει ολόκληρο τον κύκλο, αλλά μου αρέσει το όνομα! Συμφωνώ με τα περισσότερα από αυτά αυτό που λες. Ειδικά όσον αφορά την έκδοση ποίησης, είμαι σίγουρος ότι έχεις δίκιο. Πάντως νομίζω ότι, δυστυχώς, χρειαζόμαστε τους εκδότες, για καθαρά πρακτικούς λόγους αν μη τι άλλο. Νομίζω ότι είναι δύσκολο για ένα μεμονωμένο άτομο να έχει, ή να αποκτήσει, την τεχνογνωσία και τις επαφές που διαθέτει μια εκδοτική επιχείρηση. Αυτή είναι και μια από τις επιφυλάξεις μου όσον αφορά την, έντιμη στο κάτω-κάτω, λύση της ανεξάρτητης (αυτο)έκδοσης.   

Edited by Άστροφιλ
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..