Jump to content

Πολιτική ορθότητα και συγγραφή


Mesmer

Recommended Posts

18 minutes ago, AlienBill said:

Στην ελληνική γλώσσα η λέξη "νέγρος" δεν έχει τόσο πολύ αρνητική χροιά. (Οι παλιοί λέγανε ας πούμε "τα νέγρικα τα μπλουζ"). Η λέξη "αρ@πης" όμως, έχει πολύ αρνητική χροιά και είναι βρισιά.

Πιο σωστό κατά τη γνώμη μου είναι να αναφέρεται η εθνικότητα (π.χ. "Γκανέζος", "Σενεγαλέζος" κλπ) ή έστω "μαύρος".

Βγαίνει από την τούρκικη λέξη arap που σημαίνει μελαμψός. Δεν είναι προσβλητική. Στην Αμερική το political correct του "νέγρου" (nigger) είναι ή "έγχρωμος" (άρα "αράπης" αντίστοιχα με εμάς όπου arap ο μελαμψός) ή afro-american το οποίο είναι λάθος.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • oimoderatorseinai

    51

  • WILLIAM

    19

  • Nick V.

    18

  • AlienBill

    17

Βασικά το "nigger" είναι κάτι σαν "σκυλάραπας". Το "negro" είναι σκέτο "αράπης".

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Aggelos95 said:

Βγαίνει από την τούρκικη λέξη arap που σημαίνει μελαμψός. Δεν είναι προσβλητική. Στην Αμερική το political correct του "νέγρου" (nigger) είναι ή "έγχρωμος" (άρα "αράπης" αντίστοιχα με εμάς όπου arap ο μελαμψός) ή afro-american το οποίο είναι λάθος.

Εσύ το πας ετυμολογικά. Το nigger βγαίνει από τον Νίγηρα και είναι λάθος ακόμη και ως ετυμολογία γιατί δεν είναι όλοι οι μαύροι από τη Νιγηρία.

Σε κάθε περίπτωση όμως, στην εποχή μας δεν μετράει η ετυμολογία, αλλά το γεγονός ότι αυτές οι λέξεις, έχουν καταλήξει να αποτελούν προσβολές, διότι ως προσβολές έχουν διατυπωθεί.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, AlienBill said:

 

Σε κάθε περίπτωση όμως, στην εποχή μας δεν μετράει η ετυμολογία, αλλά το γεγονός ότι αυτές οι λέξεις, έχουν καταλήξει να αποτελούν προσβολές, διότι ως προσβολές έχουν διατυπωθεί.

 

Μα δε διατυπώθηκαν έτσι, αυτό λέω.

Όταν έλεγαν οι ναυτικοί "θα πάω στην Αραπιά" δεν εννοούσαν κάτι άλλο πέρα από την Αφρική, ούτε όταν ο Ζαμπέτας τραγουδούσε τον μαύρο τον αράπη τον ταμ ταμ, δεν εννοούσε κάτι ρατσιστικό.

 Αλλάζουν τα political correct όσο αλλάζει η κοινωνία μας. 

Link to comment
Share on other sites

Έχω ακούσει πχ σε λεωφορείο ηλικιωμένος να λέει σε έναν μαύρο "εε ψιτ αράπη, χτύπα μου λίγο το εισιτήριο να μη σηκώνομαι" (ήταν καθισμένος και είχε ξεχάσει να το χτυπήσει και ήταν γεμάτο το λεωφορείο με κόσμο) και έγινε το έλα να δεις, όλοι έπεσαν να τον φάνε, μέχρις ώσπου τον ρώτησε ένας ευγενέστατος κύριος "Γιατί δεν τον λέτε Αφρικανό και τον λέτε αράπη; Απλά από περιέργεια"  και απάντησε "Μα νόμιζα πως ήταν το ίδιο".

 Του εξήγησε την σημασία της λέξης και μετά αυτός ζήτησε συγνώμη από τον μαύρο.

 Ηθικό δίδαγμα: μη χρησιμοποιείται φυλετικούς χαρακτηρισμούς, η κοινωνία είναι ότι νάναι, θα φτάσουμε να trigger-ιζόμαστε και με το "Έλληνας" σε λίγο, εκεί μας οδηγούν. Απλά πείτε αυτό που θα λέγατε χωρίς  κάτι άλλο.

Αν έλεγε π.χ. "Μπορείτε να μου χτυπήσετε το εισιτήριο παρακαλώ;" δε θα γινόταν τίποτα απολύτως.

Link to comment
Share on other sites

Μια διόρθωση, η λέξη νέγρος ουσιαστικά σημαίνει μαύρος, αυτό διαδόθηκε από τα Ισπανικά. Οι Ισπανοί ήταν οι πρώτοι που ήρθαν σε επαφή με αυτές τις περιοχές και τους είπαν μαύρους. έμεινε. Το αράπης είναι υβριστικό γιατί βγήκε σαν παραφθορά προσβολή στους Άραβες. Αυτοί ήταν και οι πιο σκουρόχρωμοι που ξέρανε μέχρι το 15ο αιώνα και την ανάπτυξη της ναυσιπλοΐας.

Edited by WILLIAM
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, WILLIAM said:

Μια διόρθωση, η λέξη νέγρος ουσιαστικά σημαίνει μαύρος, αυτό διαδόθηκε από τα Ισπανικά. Οι Ισπανοί ήταν οι πρώτοι που ήρθαν σε επαφή με αυτές τις περιοχές και τους είπαν μαύρους. έμεινε. Το αράπης είναι υβριστικό γιατί βγήκε σαν παραφθορά προσβολή στους Άραβες. Αυτοί ήταν και οι πιο σκουρόχρωμοι που ξέρανε μέχρι το 15ο αιώνα και την ανάπτυξη της ναυσιπλοΐας.

Εγώ λέω για την λέξη arap από την οποία βγήκε το "αράπης", όχι για νέγρο

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, WILLIAM said:

Μια διόρθωση, η λέξη νέγρος ουσιαστικά σημαίνει μαύρος, αυτό διαδόθηκε από τα Ισπανικά. Οι Ισπανοί ήταν οι πρώτοι που ήρθαν σε επαφή με αυτές τις περιοχές και τους είπαν μαύρους. έμεινε. Το αράπης είναι υβριστικό γιατί βγήκε σαν παραφθορά προσβολή στους Άραβες. Αυτοί ήταν και οι πιο σκουρόχρωμοι που ξέρανε μέχρι το 15ο αιώνα και την ανάπτυξη της ναυσιπλοΐας.

Well, λίγη αναχρονιστική ειρωνία: οι Άραβες έχουν άμεση καταγωγή από Αφρική. Περνούσαν τους Άραβες για μαύρους, σαν να λέμε περνούσαν τους Ιταλούς για Λατίνους ή τους Έλληνες για Πελασγούς. :D anyway

Link to comment
Share on other sites

Οι Άραβες που γνώρισαν οι Ευρωπαίοι ήταν γηγενείς της Αραβικής χερσονήσου από αιώνες, εξ' ου και το χρώμα τους δεν ήταν το ίδιο με τους κατοίκους της υποσαχάριας Αφρικής. Γιατί στη βόρεια Αφρική δεν έμεινε τίποτα από τους λαούς που προϋπήρχαν, με την εξάπλωση του Ισλάμ εξολοθρεύθηκαν όλοι.

Βλέπεις η πολιτική ορθότητα μπορεί να καταλήξει να αλλοιώσει την ίδια την ιστορία. Και μιλάμε για αυτή που εκφράζεται στα βιβλία ε; Γιατί έχει και άλλες μορφές.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, WILLIAM said:

Οι Άραβες που γνώρισαν οι Ευρωπαίοι ήταν γηγενείς της Αραβικής χερσονήσου από αιώνες, εξ' ου και το χρώμα τους δεν ήταν το ίδιο με τους κατοίκους της υποσαχάριας Αφρικής. Γιατί στη βόρεια Αφρική δεν έμεινε τίποτα από τους λαούς που προϋπήρχαν, με την εξάπλωση του Ισλάμ εξολοθρεύθηκαν όλοι.

Βλέπεις η πολιτική ορθότητα μπορεί να καταλήξει να αλλοιώσει την ίδια την ιστορία. Και μιλάμε για αυτή που εκφράζεται στα βιβλία ε; Γιατί έχει και άλλες μορφές.

Η ιστορία είναι ένα βιβλίο με 1000 σελίδες και κάθε σελίδα είναι μουντζουρωμένη με αποτέλεσμα να διαβάζεις τις μισές λέξεις: βγάζεις συμπεράσματα με τα ελάχιστα που ξέρεις αγνωόντας τα περισσότερα.

Αυτό το political correct είναι σαν κάποιος να λέει "ε και τι πειράζει να μουντζουρώσουμε το βιβλίο της ιστορίας λίγο ακόμα; είναι που είναι μουντζουρωμένο..."

 Σε 100-150 χρόνια δε θα υπάρχει καν ιστορική αναφορά σε άντρα και γυναίκα.

Αυτό προσπαθεί η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα σε παγκόσμια κλίμακα: την εξάλειψη κάθε διαφορετικότητας, για καλό (ειρωνία φουλ) της διαφορετικότητας: όλοι είμαστε ίδιοι, και ας διαφέρουμε, εγώ είμαι ίδιος με μία Εσκιμώα στην άλλη άκρη του κόσμου.

Ευτυχώς ο κόσμος δεν τρώει κουτόχορτο και βλέπει τι γίνεται. Υπάρχει ακόμα ελπίδα.

Link to comment
Share on other sites

Και φυσικά το political correct δε θα μείνει στα βιβλία αλλά οπουδήποτε.

Πριν άκουγα στο ραδιόφωνο το τραγούδι "Άδωνις" της Πρωτοψάλτη.

Οι στίχοι  του τραγουδιού τώρα:

Πάμε στον Άδωνι για καφέ που πηγαίνουν τεκνά και φρικιά και αράζουνε και αθλητές και που πηγαίνει και μία χοντρή νευρικιά Κυριακή να της φύγει το στρες.

Οι στίχοι μετά την επέμβαση του political correct:

 Πάμε στον Άδωνι για καφέ που πηγαίνουν τεκνά και εκκεντρικές προσωπικότητες και αράζουνε και αθλητές και που πηγαίνει και μία υπέρβαρη νευρικιά Κυριακή να της φύγει το στρες.

 

Πραγματικά, επικίνδυνα γελοίο.

 

Θα χρησιμοποιούν το AI (τεχνητή νοημοσύνη) για μαζική "διόρθωση" όλων των στίχων όλων των τραγουδιών. Αγνώριστα θα γίνουν όλα. Μία δυστοπία με τα όλα της...

Link to comment
Share on other sites

On 9/24/2023 at 12:30 PM, Aggelos95 said:

Και φυσικά το political correct δε θα μείνει στα βιβλία αλλά οπουδήποτε.

Πριν άκουγα στο ραδιόφωνο το τραγούδι "Άδωνις" της Πρωτοψάλτη.

Οι στίχοι  του τραγουδιού τώρα:

Πάμε στον Άδωνι για καφέ που πηγαίνουν τεκνά και φρικιά και αράζουνε και αθλητές και που πηγαίνει και μία χοντρή νευρικιά Κυριακή να της φύγει το στρες.

Οι στίχοι μετά την επέμβαση του political correct:

 Πάμε στον Άδωνι για καφέ που πηγαίνουν τεκνά και εκκεντρικές προσωπικότητες και αράζουνε και αθλητές και που πηγαίνει και μία υπέρβαρη νευρικιά Κυριακή να της φύγει το στρες.

 

Πραγματικά, επικίνδυνα γελοίο.

 

Θα χρησιμοποιούν το AI (τεχνητή νοημοσύνη) για μαζική "διόρθωση" όλων των στίχων όλων των τραγουδιών. Αγνώριστα θα γίνουν όλα. Μία δυστοπία με τα όλα της...

Θα συμφωνήσω με το παράδειγμα που έφερες, με την εξής έννοια: Αυτός που στο συγκεκριμένο παράδειγμα χρησιμοποιεί την πρώτη διατύπωση και όχι τη δεύτερη (γιατί δεν σκέφτηκε, βρε αδερφέ ότι μπορεί να προσβληθούν κάποιοι), είναι κακός άνθρωπος; Μπορούμε να το πούμε αυτό με ευκολία;

Νομίζω ότι το κοινό που περνάει από το μικροσκόπιο τα κείμενα για να εντοπίσει λεκτικά ατοπήματα ηθικής φύσεως, δεν είναι φαν της μυθοπλασίας εξαρχής. π.χ. όσον αφορά τη λογοτεχνία, προτιμά να διαβάσει δοκίμια, κοινωνιολογικά συγγράμματα και φιλοσοφικές πραγματείες. Ή αν ανήκουν στην αντίθετη πλευρά του culture war, προτιμά να διαβάσει την Αγία Γραφή, ξέρω γω.

Στη λογοτεχνία, είναι εξαιρετικά δύσκολο να ικανοποιηθεί χωρίς να εντοπίζει προβληματικά σημεία. Οχι ότι είναι αδύνατον, αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο. Πιστεύω ότι ένα τέτοιο κοινό, είχε τη μυθοπλασία ανέκαθεν σε δεύτερη μοίρα και προτιμά να διαβάζει μελέτες, άρθρα κλπ.

Και κάτι ακόμη. Αυτό το διάστημα διαβάζω ένα βιβλίο του James Herbert (συγγραφέας τρόμου). Το βιβλίο γράφτηκε το 1981. Με το φτωχό μου το μυαλό, θα έπαιρνα άνετα όρκο ότι θα μπορούσε να έχει γραφτεί στις μέρες μας και να μην προσβληθεί κανείς. Υπάρχουν κάποια σημεία που θα μπορούσαν με βάση τις σύγχρονες ευαισθησίες να είναι σχεδιασμένα αλλιώς (π.χ. η γυναίκα συμπρωταγωνίστρια, παρότι βρίσκεται σε πολύ δυναμικό ρόλο -στη δίωξη ναρκωτικών- φτάνει σε κάποια σημεία να βασίζεται υπερβολικά πολύ στο δυναμισμό του πρωταγωνιστή. Αν γραφόταν η ιστορία σήμερα, η συμπρωταγωνίστρια αυτή θα ενεργούσε πολύ πιο αυτόνομα και δεν θα είχε ανάγκη τη βοήθεια κανενός). Σε καμία περίπτωση όμως αυτά τα σημεία δεν μπορούν να χαρακτηριστούν "προβληματικά", διότι ακόμη και στη ζωή, τέτοιοι χαρακτήρες υπάρχουν (δυστυχώς ή ευτυχώς).

Επομένως έχουμε ένα παράδειγμα κειμένου που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί "μη πολιτικώς ορθό". Ελα όμως που βρήκα review από αναγνώστες που το χαρακτηρίζουν "μη πολιτικώς ορθό" και μάλιστα πολλοί από αυτούς το λένε για καλό!

Το πρόβλημα είναι ότι με αυτό τον τρόπο προσδίδεται ένα ηθικό πλεονέκτημα στη μη πολιτικώς ορθή πλευρά. Δηλαδή με το να καταλογίζονται σε αυτή, κείμενα που αποσκοπούν προτίστως στην ψυχαγωγία (σε ένα δεύτερο επίπεδο μπορούν να περιλαμβάνουν και κάποια θετικά μηνύματα), χωρίς όμως διδακτισμούς και χωρίς διαγγέλματα τα οποία κουράζουν το κοινό που επιλέγει να ψυχαγωγηθεί.

Δεν μπορεί να χαρακτηρίζονται τέτοια κείμενα "μη πολιτικώς ορθά" διότι με αυτό τον τρόπο, ενώ αποσκοπούν στην ψυχαγωγία, αποκτούν ένα ηθικό πλεονέκτημα που ίσως να μη το αξίζουν.

Και για του λόγου το αληθές, έχω διαβάσει και αυτό:

 

 

Αυτό που λέτε, είναι φουλ πολιτικώς ορθό, με διδακτικά μηνύματα που διαπνέονται από το πολιτιστικό κλίμα της σύγχρονης εποχής. "φωνάζει" τις ιδέες του σε αρκετά σημεία. Ωστόσο όπως βλέπετε στο παραπάνω ποστ που του έκανα, μου άρεσε (εκτός από μια ιστορία που κάνει λάθος επιλογές, άσχετες με αυτά που συζητάμε εδώ). Στην αξιολόγησή του όμως, το έκρινα ως κείμενο ψυχαγωγίας και όχι ως αντικείμενο κοινωνιολογίας. Πολύ ωραία τα κοινωνικά μηνύματα που θέλει να περάσει ο συγγραφέας και συμφωνώ 100% μαζί του (π.χ. είναι όντως απαράδεκτο ότι οι εκπαιδευτικοί σε παλαιότερες εποχές έκαναν τα στραβά μάτια στο μπούλινγκ που υφίσταντο κάποιοι μαθητές). Δεν θα το αξιολογήσω ωστόσο σαν αναγνώστης αποκλειστικά με βάση αυτά τα μηνύματα. Ούτε και έχω την απαίτηση όλα τα κείμενα που διαβάζω να είναι ΕΤΣΙ και σε περίπτωση που δεν είναι, να τους κολλάνε κάποιοι τη ρετσινιά του "μη πολιτικώς ορθού" που το έγραψαν "κακοί άνθρωποι".

Edited by AlienBill
Link to comment
Share on other sites

Έχω μία απορία με όλα αυτά. Αν γράψω ένα κείμενο (μικρό ή μεγάλο, δεν έχει σημασία) σε πρώτο πρόσωπο, με τον πρωταγωνιστή να φέρει ακόμα και το όνομά μου, και για χάρη της πλοκής χρησιμοποιήσω εκφράσεις που δεν είναι σε καμία περίπτωση ΠΟ -για παράδειγμα αν βάλω τον πρωταγωνιστή μου σε μία κρίση αυτοκριτικής να σκέφτεται με τον χειρότερο τρόπο για τον εαυτό του, να αυτοχαρακτηρίζεται με διάφορα κοσμητικά επίθετα επειδή, ξέρω γω, είναι δυσαρεστημένος με τις προσωπικές του επιλογές και τα έβαλε με τον εαυτό του, θα κινδυνεύω πάλι με βάση τις σύγχρονες τάσεις να χαρακτηριστώ "κακός άνθρωπος" και να πρέπει να υπομείνω τα μύρια όσα;

Edited by MadnJim
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, AlienBill said:

Επομένως έχουμε ένα παράδειγμα κειμένου που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί "μη πολιτικώς ορθό". Ελα όμως που βρήκα review από αναγνώστες που το χαρακτηρίζουν "μη πολιτικώς ορθό" και μάλιστα πολλοί από αυτούς το λένε για καλό!

Νομίζω κάπου εδώ κρύβεται το βασικό ερώτημα στο μπρα ντε φερ μεταξύ "political correct" και ελεύθερης γραφής:

 Η αλλαγή δεν σημαίνει πάντα "σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα του πνεύματος της εποχής μας". Το πνεύμα της εποχής σε καμία των περιπτώσεων δε θα μπορούσε να συγκριθεί με μία βάση δεδομένων (database) καθώς: 1) ο άνθρωπος ποτέ έως τώρα στην ιστορία δεν εφάρμοζε τις όποιες νέες συλλογικές αποκτημένες γνώσεις/εμπειρίες σε πραγματικό χρόνο (αλλιώς, τη στιγμή που λέμε τώρα, αποδείχτηκε η λογική εξήγηση της βαρύτητας, της αστραπής, και πως στο φεγγάρι και στον ήλιο δεν ζει καμία  θεϊκή φυλή, το 90% και βάλε των πρωτόγονων ή πολύ αρχαίων λατρείων που λάτρευαν τους 2 πλανήτες και οτιδήποτε άλλο έως τότε ανεξήγητο, θα κατέρρεε πιο γρήγορα και από πύργος από τραπουλόχαρτα, έλα όμως που ο άνθρωπος δε γου στάρει να συμβιβάζεται) και 2) πάντα το τελευταίο αποκτημένο δεδομένο αλλάζει (λίγο έως πολύ αλλά σίγουρα αλλάζει με την άποψη ότι διαφοροποιείται από τα προηγούμενα δεδομένα) τα προηγούμενα.

 Ευτυχώς δηλαδή που ο άνθρωπος δεν είναι πάντα σύμφωνος με ό,τι πει η πλειοψηφία.  Μερικοί είναι παλιομοδίτες και δε γουστάρουν αξιοπερίεργες καταστάσεις που απλά δεν υφίστανται.

 Έχω γνωρίσει αρκετές γυναίκες στη ζωή μου, σε κάθε τομέα.

Δυναμική - καραδυναμική γυναίκα τύπου Κόναν ο Βάρβαρος στο γυναικείο, Αμαζόνα, Ζήνα, κτλπ, άντε 1 στις 200. Και ίσως.

Δεν είναι σεξισμός σε μία ιστορία μία γυναίκα να βασίζεται, έστω και λίγο από τον άντρα. Είναι στη φύση της πιο παθητική και αβέβαιη.

 Δεν είναι μισογυνισμός σε μάχη σώμα μς σώμα να χάνει η μέση γυναίκα από τον μέσο άντρα (με τις όποιες εξαιρέσεις φυσικά, για τη πλειοψηφία μιλάμε).

 Δεν είναι ομοφοβικό ή body shaming όταν σε σκηνές μάχης στις οποίες οι ομοφυλόφιλοι και οι υπέρβαροι δειλιάζουν, να τους χαρακτηρίζουν τους πρώτους

Spoiler

σκατόφλωρους

και τους δεύτερους

Spoiler

κωλόχοντρους

. Ποιος θα ήταν political correct όταν μία πόλη δέχεται επίθεση εισβολείς και κυριολεκτικά όλα καίγονται και αυτοί δειλιάζουν; Είναι στη φύση του ομοφυλόφιλου να μην είναι δυναμικός και κυρίαρχος όσο ο ετεροφυλόφιλος, όπως είναι και στη φύση του υπέρβαρου να μη παίρνει τα πόδια του και ουσιαστικά να υπολειτουργεί σε κάθε μάχη. Όποιος διαφωνεί, ας δει μία οποιαδήποτε ταινία με μάχες. Ή θα ισχύει αυτό που λέω ή απλά δε θα δείτε στην σκηνή αυτή κανέναν ομοφυλόφιλο ή υπέρβαρο.

 Δεν είναι ρατσισμός αν αφήνεις τις εμπειρίες σου να σε κάνουν προκατειλημμένο για τον χ ψ λόγο. Ο καθένας το κάνει, όλοι το κάνουν. Ναι, θα γίνεις προκατειλημμένος αν έπιασαν τους διαρρήκτες που αποπειράθηκαν (ή κατάφεραν) να μπουν στο σπίτι σου και 4 από τις 4 φορές ήταν Σλαβικής καταγωγής. Που είναι το κακό σε αυτό; Άμα κάτι επαναλαμβάνεται, γίνεται ένα μοτίβο. Όλα (μα όλα) τα στερεότυπα και προκαταλήψεις και ταμπού, στον πυρήνα τους έχουν μία δόση αλήθειας, δεν σηκώθηκε κάποιος μία μέρα, ξύθηκε και είπε "σήμερα ας κάνω καφέ και ας σκεφτώ έναν τρόπο να νιώθουν άσχημα οι τάδε με τον εαυτό τους". Όλο και κάτι θα προηγήθηκε, όλο και κάτι θα τον οδήγησε σε αυτή την στιγμή και σε αυτή την απόφαση.

Συμπερασματικά / εν κατακλείδι / bottom line: όλες οι προκαταλείψης είναι απόρροια άλλων παλαιότερων προκαταλήψεων, όπως και τα ταμπού, τα στερεότυπα, κτλπ. Κάποια είναι προσβλητικά αλλά έτσι είναι ο κόσμος, τι να κάνουμε; Κάποια είναι ρατσιστικά, αλλά έτσι σκέφτονται μερικοί, τι να γίνει; Το να περιμένει κάποιος/α να σηκωθεί μία μέρα κάποιος σε μία άκυρη χώρα και να ξυθεί και να πατήσει "current political correct" στο ίντερνετ και ό,τι διαβάσει να πει "το αποδέχομαι" , πραγματικά πιστεύει περισσότερο από τον Δον Κιχώτη σε ουτοπίες και ονειροφαντασίες. Αλλά άντε, άντε να το πάρει το ποτάμι, και το αποδέχεται αυτό που θα διαβάσει. Θέλεις με το στρατόπεδό σου έναν στρατιώτη ο οποίος είναι φύλλο στο  άνεμο και εύκολα χειραγωγήσιμος; Νομίζω πως όχι. Απλά επειδή υπάρχουν μερικά ιστορικά λάθη και έγιναν ιστορικές αδικίες αυτό δεν ισοδυναμεί με 180° διαφοροποίηση. Ναι σόρρυ γυναίκες που η ιστορία σας αδίκησε, δε το έκανα εγώ όμως. Αν τη πέσω σε κάποια και με πει σεξιστή απλά επειδή δεν της αρέσω (επειδή αν της άρεσα δε θα κρυβόταν πίσω από κάτι τέτοια) δε σημαίνει πως είμαι κιόλας. Ζούμε σε μία μετα-φεμινιστική εποχή όπου πλέον περάσαμε από την εποχή του υγιούς φεμινισμού (δικαιώματα ίσης μεταχείρισης στον χώρο εργασίας, δικαίωμα ψήφου, δικαίωμα να κοιμούνται με όποιον θέλουν χάρις στα προφυλακτικά,αντισύλληψη, όχι body shaming, κτλπ) στην εποχή του ακραίου φεμινισμού όπου η γυναίκα θέλει να είναι δυνατότερη από τον άντρα και να την παρουσιάζουν ως ανώτερη ύπαρξη .

 Ναι, λυπάμαι, αλλά αν έβλεπα ταινία τρόμου και μία γυναίκα που ζυγίζει 65-70 κιλά  και έχει ύψος 1,65-1,68 καταφέρει να χαλάσει την ισορροπία και να βγάλει νοκ άουτ τον serial killer που την κυνηγάει και είναι 1,90+  και 100+ κιλά και γυμνασμένος, απλά θα έκλεινα την ταινία.

 Δεν υφίσταται τέτοιο σενάριο. Η γαζέλα δε θα κυνηγήσει το λιοντάρι, το ποντίκι δε θα σκοτώσει την γάτα. Λυπάμαι που είστε και εσείς μερος της εξελικτικής αλυσίδας και όχι κάτι διαφορετικό. Και δεν είμαι σεξιστής/μισογύνης/φασιστας ή κάποια από τις άλλες ψευτοκουλτουριάρικες και ψευτοπροοδευτικές woke ετικετούλες απλά επειδή λέω αυτό που ισχύει. Ούτε και θα αποδεχτώ ό,τι οι ίδιοι λένε λες και είναι οι 10 εντολές. Θα αποδεχτώ αυτό που εγώ θέλω.

 Αλλιώς, ας αναρωτηθούμε για λίγο: ποιος είναι περισσότερο φασίστας; αυτός που χωρίς να θέλει να το επιβάλει σε άλλους, απλά δε θέλει ο ίδιος να ακολουθήσει μία νέα μόδα που θέλει το αχλάδι να λέγεται μπανάνα και το ξύλο γυαλί απλά επειδή έτσι θέλει μία απειροελάχιστα μικρή -σχετικά με την παγκόσμια ανθρωπότητα- κλίκα ανθρώπων; ή αυτός που θέλει να επιβληθεί του δικαιώματος της ελεύθερης βούλησης και ατομικής επιλογής του άλλου, του λέει τι να πιστέψει;

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, MadnJim said:

Έχω μία απορία με όλα αυτά. Αν γράψω ένα κείμενο (μικρό ή μεγάλο, δεν έχει σημασία) σε πρώτο πρόσωπο, με τον πρωταγωνιστή να φέρει ακόμα και το όνομά μου, και για χάρη της πλοκής χρησιμοποιήσω εκφράσεις που δεν είναι σε καμία περίπτωση ΠΟ -για παράδειγμα αν βάλω τον πρωταγωνιστή μου σε μία κρίση αυτοκριτικής να σκέφτεται με τον χειρότερο τρόπο για τον εαυτό του, να αυτοχαρακτηρίζεται με διάφορα κοσμητικά επίθετα επειδή, ξέρω γω, είναι δυσαρεστημένος με τις προσωπικές του επιλογές και τα έβαλε με τον εαυτό του, θα κινδυνεύω πάλι με βάση τις σύγχρονες τάσεις να χαρακτηριστώ "κακός άνθρωπος" και να πρέπει να υπομείνω τα μύρια όσα;

Ναι, δε θα μείνουν στην αυτοκριτική αλλά στον τρόπο με τον οποίον αυτή εφαρμόζεται. Είσαι καταδικασμένος μάϊ φρέντ. Να εφεύρουμε μία μηχανή του χρόνου και να πάμε 20 χρόνια πίσω να μπορούμε να γράφουμε ελεύθερα. Αντί να κοιτάς με αισιοδοξία και ελπίδα το μέλλον, να αναπολείς τα περασμένα.  Αυτά είναι..

  Ζήτω οι woke! ουγκ! :)

 "100 χρόνια μετά*

 "hello..um...human!"

"DID YOU JUST ASSUME MY BIOLOGICAL LEGACY?????"

Sigh.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Aggelos95 said:

Όλα (μα όλα) τα στερεότυπα και προκαταλήψεις και ταμπού, στον πυρήνα τους έχουν μία δόση αλήθειας

Ακόμα και για το μεγαλύτερο ταμπού τις ιστορίας υπάρχει αλήθεια στο πυρήνα του: μάγισσες στον Μεσαίωνα.

Ναι, δεν ήταν όλες απλά δυναμικές φεμινίστριες που ήξεραν βότανα και έτσι καλούλες και αδίκως ρίχτηκαν στη πυρά λόγω της μόρφωσης και των γνώσεών τους σχετικά με των άλλων αμόρφωτων πολιτών.

Φυσικά καταδικάζω ό,τι έγινε, μη πεταχτεί κανείς στο άκυρο και βγάλει δικά του συμπεράσματα.

Απλά λέω πως δεν ήταν όλες έτσι. Μερικές ήταν κακόβουλες, μερικές έτρωγαν βρέφη σε συναντήσεις (Sabbath) , μερικές έβαζαν φωτιές σε εκκλησίες, μερικές δηλητηρίαζαν παπάδες, μερικές έκαναν αποτρόπαια και φρικιαστικά πράματα. 1 στις 200; 1 στις 2000; Δεν έχει σημασία. Υπήρχα και αυτές.

Link to comment
Share on other sites

@Aggelos95 1. Για αρχή ενα ιστορικό στοιχείο, ομοφυλόφιλος δεν σημαινει μέτριος στρατιώτης. Κάποια πολύ ικανοι πολεμιστες ήτσν ανοιχτά ομοφυλόφιλοι (Αλκιβιαδης, Φιλιππος της Ορλεανης) κ ποσοι αλλοι ήταν κ είναι κ απλά δεν το δηλώνουν. 2. Αφου μιλάμε για συγγραφή, όλα είναι θεμα του πόσο ικανός συγγραφέας είσαι. Πχ ο Μαρτιν έχτισε την Μπριεν κ επεισε. Εκανε εναν νανο επικινδυνο αντίπαλο στα παιχνιδια εξουσιας κ επεισε. Ο Αμπερκρόμπι εκανε εναν αντρα με αναπηρια τπν πιο επικίνδυνο στο βασίλειο. Αρα, αν καταλαβα καλα κ τη λογικη των ποστ σου, μηπως τελικα ολα ειναι κ θεμα συγγραφικης μαγκιας; καποιοι το χουν κ καποιοι απλα γραφουν γουοκ βλακειες ελπιζοντας ματαιως να το βρουν;

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Roubiliana said:

@Aggelos95 1. Για αρχή ενα ιστορικό στοιχείο, ομοφυλόφιλος δεν σημαινει μέτριος στρατιώτης. Κάποια πολύ ικανοι πολεμιστες ήτσν ανοιχτά ομοφυλόφιλοι (Αλκιβιαδης, Φιλιππος της Ορλεανης) κ ποσοι αλλοι ήταν κ είναι κ απλά δεν το δηλώνουν. 2. Αφου μιλάμε για συγγραφή, όλα είναι θεμα του πόσο ικανός συγγραφέας είσαι. Πχ ο Μαρτιν έχτισε την Μπριεν κ επεισε. Εκανε εναν νανο επικινδυνο αντίπαλο στα παιχνιδια εξουσιας κ επεισε. Ο Αμπερκρόμπι εκανε εναν αντρα με αναπηρια τπν πιο επικίνδυνο στο βασίλειο. Αρα, αν καταλαβα καλα κ τη λογικη των ποστ σου, μηπως τελικα ολα ειναι κ θεμα συγγραφικης μαγκιας; καποιοι το χουν κ καποιοι απλα γραφουν γουοκ βλακειες ελπιζοντας ματαιως να το βρουν;

1- Ναι, στους 1000 ήταν 3-4. My point, exactly.

2- Όχι, δε λέω αυτό. Λέω απλά πως (ασχέτως αν μερικοί επιλέγουν να πάνε χέρι χέρι με το κατεστημένο και την νόρμα ή όχι, αυτοί που ανέφερες είναι ονόματα, όχι η Σάρα και η Μάρα, αυτοί και μη political correct να ήταν,  ΠΑΛΙ θα έγραφαν ιστοριάρες επειδή έχουν το ταλέντο το οποίο είναι το πως χρησιμοποιούμε κάτι, όχι το τι, δεν εφήυραν καινούριες λέξεις ή αλφάβητο, χρησιμοποιούν ό,τι εσύ και εγώ και όμως καταφέρνουν κάτι που εσύ και εγώ δε μπορούμε) απλά επειδή κάποιος/α επιβάλει σε κάποιον/α να είναι political correct και να εφαρμόζει το τάδε αντί για το κείδε, αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να το κάνει ο άλλος. Και επειδή το ξέρουν κατά βάθος αυτό, τι κάνουν οι κουτοπόνηροι; Του λένε "οκ κάτσε εσύ στα αυγά σου , γράφε όπως θέλεις" και γυρνάνε όλον τον κόσμο ανάποδα με αποτέλεσμα αυτός/η να διαφέρει. Οπότε καταλήγει στο σημείο να πρέπει (για βιοποριστικό λόγο πλέον και όχι από καπρίτσιο ή πείσμα ή αρχές)  να τα ενστερνιστεί, θέλοντας και μη.

Edited by Aggelos95
Link to comment
Share on other sites

Κάποτε πίστευαν πως το τσιγάρο όχι απλά δε κάνει κακό και δε βλάπτει, αλλά μάλιστα κάνει καλό. Το σύστηναν οι γιατροί όπως συστήνουν χάπια.

Μετά ήρθε μία έρευνα που αποδείκνυε περίτρανα και πέραν κάθε αμφιβολίας πως το τσιγάρο κάνει κακό.

Μετά θεσπίστηκε νόμος να αναφέρει με ετικέτα σε κάθε προϊόν καπνού τις παρενέργειες του καπνίσματος.

Πέρασαν 60+ χρόνια από τότε.

Ακόμα και στην Αφρική να πας ή στην Ινδία και να μη μιλάνε την ίδια γλώσσα με σένα, ξέρουν (όπως και εσύ) πως το τσιγάρο κάνει κακό. Fact.

Οι άνθρωποι όμως ακόμα καπνίζουν.

Λυπάμαι επιστήμονες, λυπάμαι προοδευτικοί άνθρωποι όλου του κόσμου, δεν θα περάσει αυτό που θέλετε εσείς, όσες αποδείξεις και αν έχετε. Υπάρχει κάτι που λέγεται "ατομική επιλογή" και "ελεύθερη βούληση". Σόρρυ. :)

 

Edited by Aggelos95
Link to comment
Share on other sites

1. Σχεδον σχετο με συγγραφη αλλα ... δεν ξερουμε ποσοι ομοφυλοφιλοι ειναι στον στρατο γιατι κρυβονται ( γιατί κάποιος ανώτερος μπορεί να θεωρήσει πως δεν είναι καλοι στρατιωτες λογω ταυτότητας και να του στερήσει μία προαγωγή). Τα παραδείγματα που ανεφερα  ήταν απλά υπερβολικά πλούσιοι και ισχυροί για να κρυβονται. Σε αυτό αποτελούν εξαίρεση.

2. Όχι το κάπνισμα δεν λέγεται ελεύθερη βούληση. Σημαίνει πολύ επιτυχημένη καμπάνια των εταιρειων επι δεκαετιες με αμεση κ (πλεον μονο εμμεση διαφημιση). Πχ καποτε καπνισμα σημαινε bad boy (αυτο πουλουσε). Τωρα το συνδεουν με τον ευφυη ανθρωπο που ξεχωριζει.  ( αποκαλώ αυτα τα σχολια σχεδόν άσχετα γιατί ο συγγραφέας θα ήταν ενδιαφέρον να πάει πέρα από τα στερεότυπα, είτε αυτά συνάδουν με τα πολιτικώς ορθά είτε όχι).

3. Ε, ναι, ο Αμπερκρομπι που κατά τη γνώμη μου δεν είναι πο ( με τιποτα ομως) επειδή γράφει φανταστικά τα συγχωρούμε όλα. Εγω η μικρή και ασήμαντη πρέπει να τηρώ κάποια πο στάνταρ για να βγω στα ξένα περιοδικά.  Φοβάμαι πως αυτό είναι ένα γεγονός.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Roubiliana said:

1. Σχεδον σχετο με συγγραφη αλλα ... δεν ξερουμε ποσοι ομοφυλοφιλοι ειναι στον στρατο γιατι κρυβονται ( γιατί κάποιος ανώτερος μπορεί να θεωρήσει πως δεν είναι καλοι στρατιωτες λογω ταυτότητας και να του στερήσει μία προαγωγή). Τα παραδείγματα που ανεφερα  ήταν απλά υπερβολικά πλούσιοι και ισχυροί για να κρυβονται. Σε αυτό αποτελούν εξαίρεση.

2. Όχι το κάπνισμα δεν λέγεται ελεύθερη βούληση. Σημαίνει πολύ επιτυχημένη καμπάνια των εταιρειων επι δεκαετιες με αμεση κ (πλεον μονο εμμεση διαφημιση). Πχ καποτε καπνισμα σημαινε bad boy (αυτο πουλουσε). Τωρα το συνδεουν με τον ευφυη ανθρωπο που ξεχωριζει.  ( αποκαλώ αυτα τα σχολια σχεδόν άσχετα γιατί ο συγγραφέας θα ήταν ενδιαφέρον να πάει πέρα από τα στερεότυπα, είτε αυτά συνάδουν με τα πολιτικώς ορθά είτε όχι).

3. Ε, ναι, ο Αμπερκρομπι που κατά τη γνώμη μου δεν είναι πο ( με τιποτα ομως) επειδή γράφει φανταστικά τα συγχωρούμε όλα. Εγω η μικρή και ασήμαντη πρέπει να τηρώ κάποια πο στάνταρ για να βγω στα ξένα περιοδικά.  Φοβάμαι πως αυτό είναι ένα γεγονός.

1- Δε διαφωνώ αλλά με λογική πάρτο: ο ομοφυλόφιλος είναι παθητικός από φύση, δεν έχει την ίδια ανταγωνιστικότητα, μαχητικότητα και αυτοπεποίθηση στη σωματική του δύναμη σε σχέση με τον ετεροφυλόφιλο. Ποτέ μου δεν είδα γκέι να πλακώνετε, as a matter of fact, ούτε καν βρίζουν (αληθινές βρισιές, όχι τύπου μαλάκα κτλπ) , γενικά είναι μαλθακοί και δεν το θεωρώ κακό αυτό, είναι απλά η φύση τους.

2- Ίσως να ήταν ατυχές το παράδειγμά μου. Ας το αναδιατυπώσω: ασθενής σε κρίσιμη κατάσταση σε εκφυλιστική ασθένεια παίρνει εξιτήριο από νοσοκομείο όπου νοσηλεύεται μιας και οι γιατροί δε μπορούν απλά να κάνουν τίποτα για την περίπτωσή σου.

Γιατρός λίγο πριν του δώσει το εξιτήριο: "Μη καπνίζεις, μη πίνεις αλκοόλ, μη.."

"Εμ..γιατρέ..θα πεθάνω έτσι και αλλιώς, σωστά; Ε ας κάνω ό,τι γουστάρω,τι διαφορά θα έχει αν πεθάνω λίγο νωρίτερα;". Επιλογή.

Όλοι στο ίδιο ακριβώς σενάριο ζούμε ως χαρακτηρες. Όλοι είμαστε λεξούλες σε ένα βιβλίο όπου μόλις μπει και η τελευταία μας τελεία, αυτόματα σταματάει η ανάγνωση της ζωής μας. Απλά ένας τέτοιος ασθενής είναι μερικές σελίδες πριν το τέλος της δικής του ιστορίας ενώ εμείς κάπου στη μέση. Παραμένει όμως επιλογή μας άμα θέλουμε να κάνουμε οτιδήποτε μας καταστρέφει σωματικά, διανοητικά και πνευματικά, από το να καπνίζουμε τσιγάρα και να πίνουμε αλκοόλ μέχρι να είμαστε σε μία τοξική σχέση με έναν άνθρωπο που μας φέρεται άσχημα ενώ εμείς τον αγαπάμε και να κάνουμε ότι νάναι δουλειές ενώ χαραμιζόμαστε. Άπειρα παραδείγματα αλλά same rules apply: είναι θέμα επιλογών.

 3) Για αυτό ακριβώς τον λόγο δεν θα έπρεπε να γράφεις έτσι ταπεινά και με τον φόβο πως θα αντιδράσει ο άλλος που δε θα τον γνωρίσεις καν: γράψε όπως γουστάρεις και άσε την ίδια την ιστορία να σε κρίνει.  Επειδή το ποιος θα μας κρίνει αλλάζει ανάλογα με το που στέκεται: ένας βλέπει μία γυναίκα να ορμάει σε ένα σπίτι που καίγεται και σκέφτεται πως θέλει να δώσει τέλος στη ζωή της, ποιος ξέρει τι κατάθλιψη περνάει, και 2-3 λεπτά μετά που βγαίνει αγκαλιά με το παιδί της αναθεωρεί τις ίδιες του τις σκέψεις. Έτσι ακριβώς λειτουργεί ο κόσμος και έχω αηδιάσει με τον εαυτό μου που επέτρεψα έστω και για λίγο, να μπει στη διαδικασία της αλαζονείας της γενικής ναρκισσιστικής πάθησης των κριτών και να θεωρώ πως ό,τι βλέπω αυτό και ισχύει.

 Η ζωή είναι μικρή για να σκέφτεσαι όπως θέλουν άλλοι να σκέφτεσαι και η συγγραφή είναι καταγραφή σκέψεων: let it be.

Link to comment
Share on other sites

Είναι δικαίωμα κάποιου να βλάψει τον εαυτό του, δεν είναι δικαίωμά του να βλάψει τον άλλο, το τσιγάρο βλάπτει και τους γύρω γι' αυτό το έχουν πλέον σχεδόν στην παρανομία. Και δεν είναι θέμα πολιτικά ορθού, είναι θέμα χρημάτων, οι κυβερνησεις κατάλαβαν ότι το κόστος από τα νοσήλεια και τις θεραπείες των σχετιζομένων με το κάπνισμα νόσων περνούσε τα κέρδη από φόρους και δασμούς.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Aggelos95 said:

1- Ναι, στους 1000 ήταν 3-4. My point, exactly.

 

Οχι. Ο Ιερός Λόχος των Θηβών, που θεωρούνταν ο φόβος και ο τρόμος των εχθρών τους, αποτελούνταν από ομοφυλόφιλους.

Επίσης υπάρχουν οι BEAR στην Αμερική, μια κατηγορία που περιλαμβάνει μπρατσαράδες αρρενωπότατους στην όψη, αλλά είναι γκέι. Δεν αποκλείεται να έχουμε τέτοιους και στη χώρα μας, απλά το κρύβουν γιατί δυστυχώς κάποιοι συντηρητικοί είναι ακόμη κολλημένοι.

Οσον αφορά τις δυναμικές γυναίκες, μπορεί για παράδειγμα κάποια να έχει πιστόλι και να τη μπουμπουνίξει στον αντίπαλο, ή να γνωρίζει άψογα πολεμικές τέχνες και αυτοάμυνα. Στα πλαίσια της μυθοπλασίας είναι ακόμη πιο εφικτό.

Σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ σφάλμα το να χρησιμοποιήσει κάποιος πιο στερεοτυπικούς ρόλους. Οσον αφορά αυτούς που ενοχλούνται, πάντα θα υπάρχουν γιατί είμαστε 8 δις πληθυσμός πάνω στη Γη και αποκλείεται να συμπέσουν εντελώς οι απόψεις. Κάποιοι θα κρίνουν τις ιστορίες με την ηθική σε πρώτο φόντο, άλλοι με τη πολιτική σε πρώτο φόντο, άλλοι θα πιάνονται από τις λέξεις, άλλοι θα κρίνουν με λογοτεχνικά κριτήρια και άλλοι με κριτήρια αμιγώς ψυχαγωγικά.

Τις προάλλες έβλεπα μια συνέντευξη που ρωτούσαν τον Μάρτιν για τη σκηνή που η Ντενέρις σώζει τους σκλάβους (μια καθηλωτική σκηνή κατά τη γνώμη μου) και του επισήμαναν ότι κάποιοι έχουν πρόβλημα με το σύνδρομο του "λευκού σωτήρα" (γιατί στη σειρά η Ντενέρις ήταν λευκή και οι σκλάβοι ήταν μαύροι). Αυτός εξήγησε ότι τα πράγματα στο βιβλίο είναι διαφορετικά και το ανέλυαν ενδελεχώς επί κάνα δεκάλεπτο.

Εννοείται ότι δεν κάθισα να παρακολουθήσω μια τέτοια συζήτηση που έχει κοινωνιολογικό ενδιαφέρον γιατί ήδη μου ρήμαξε το μεγαλείο που αποκόμισα παρακολουθώντας τη. Ηταν σαν να τη βάλανε σε μια αποστειρωμένη κλινική και τη χειρουργούσανε (τη σκηνή). Και δεν φταίει ο συγγραφέας, γιατί αυτά τον ρωτούσανε και ευχαρίστως τα ανέλυε. Δεν εφταιγε η δημοσιογράφος γιατί αυτά είδε στο τουίτερ (τα γνωστά του τουίτερ δηλαδή) και έκρινε ότι χρίζουν διευκρίνισης. Φταίει ότι μέσα στις εκατομμύρια "φωνές" που ακούγονται στο διαδίκτυο, μοιραία, θα ειπωθούν και τα πιο απίθανα πράγματα.

Edited by AlienBill
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, AlienBill said:

Φταίει ότι μέσα στις εκατομμύρια "φωνές" που ακούγονται στο διαδίκτυο, μοιραία, θα ειπωθούν και τα πιο απίθανα πράγματα.

Ε και το political correct αυτό ακριβώς είναι. Μερικές φωνές που απλά φωνάζουν.

Χρησιμοποιώ το διαδίκτυο από τα 11 μου και είμαι 28. Όχι ότι θέλω να το παίξω ψαγμένος αλλά έχω μπει σε χιλιάδες σελίδες, σελίδες που για να τις βρει κάποιος πατάει συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά και στα αποτελέσματα τις βγάζει στο google μετά από 20+ σελίδες αποτελεσμάτων ή και σελίδες χωρίς ύπαρξη στο "ορατό" διαδίκτυο αλλά μόνο σε επίπεδο deep web.

 Και σε αυτά τα 17 χρόνια χρήσης του διαδικτύου, ασφαλώς και άλλαξαν οι πεποιθήσεις/αντιλήψεις/απόψεις/γούστα μου, εξυπακούεται πως όσο μεγαλώνεις αλλάζεις.  Απλά το επισημαίνω για να δώσω έμφαση σε αυτό που θα ακολουθήσει.

Αν βγάλουμε το πορνό, τα memes, τα δις torrents και links / mirror links με εικόνες/φωτογραφιεςταινίες/τραγούδια/μουσική/βίντεο  (το YouTube ουσιαστικά ένα μεγάλο torrent είναι: ό,τι μα ό,τι βλέπετε μπορείτε να το "κατεβάσετε" με λογισμικό) τα online mmorpg, τις ιστοσελίδες τύπου σχολιασμού σε εικόνες όπως reddit, 4chan, imgur, devianart, 9gag, κτλπ, φόρουμ (όπως αυτό εδώ), ειδησεογραφικές ιστοσελίδες, ιστοσελίδες τύπου βικιπαίδεια, social media, δεν είναι κάτι άλλο..Αυτά αποτελούν το 99%.

 Πιστεύω πως σίγουρα το 30-40% των αντιπροσωπευτικότερων ιστοσελίδων που υπάρχουν, το έχω επισκεφτεί. Και αυτά είναι υπερβολικά περιττά σαν αναλογίες απλά το λέω για να καταλήξω πως φωνές υπάρχουν σε όλα. Είσαι αναρχικός; Ωραία, θα βρεις 100 φόρουμ που συζητάνε για αναρχία. Είσαι εθνικιστής; Το ίδιο. Ασχολείσαι με μαγειρική; Το ίδιο..Ασχολείσαι με γλυπτική; Το ίδιο. Και η λίστα είναι τεράστια.

Κάπου υπάρχουν και οι BEAR.

Κάπου υπάρχουν και οι τρομοκράτες.

Κάπου υπάρχει και το ΛΟΑΤΚΙ.

Πιστεύω κατάλαβες πως το εννοώ: υπάρχουν -κυριολεκτικά- τα πάντα, ό,τι θες.

Είναι φυσικό κάποιες φωνές να γίνουν πιο viral από άλλες. Αυτό δε σημαίνει τίποτα απολύτως. Στα μάτια ενός ψυχρά ορθολογιστικού επιστήμονα όλα είναι δεδομένα. Ένα κείμενο 2000 λέξεων που μιλάει για ναρκωτικά και ένα κείμενο επίσης 2000 λέξεων που μιλάει για -ας πούμε- φεμινισμό, έχουν την ίδια ακριβώς αξία επειδή μιλάμε για ίδιο όγκο δεδομένων και πληροφοριών.

 Αρνούμαι την λογική κάποιου που θα πει απλά πως ένα απειροελάχιστο ποσοστό των ΤΡΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ "φωνών" που υπάρχουν εκεί έξω και είναι αυτή τη στιγμή διαθέσιμες προς ανάγνωση (καθώς συνέχεια ανανεώνεται ο όγκος των δεδομένων και πληροφοριών, δε σταματάει, όσο το γράφω αυτό συνεχίζουν και προστίθονται νέα δεδομένα) είναι πιο "σωστές" από όλες τις άλλες.

Δηλαδή κάτσε ρε woke φίλε, με ποιο δικαίωμα θα το πεις αυτό στον οποιονδήποτε; Και ΕΙΔΙΚΑ εκ μέρους της κοινωνίας όταν από την άλλη καταδικάζεις κάθε φανατισμό σε θρησκεία και πολιτική που κάνει ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο (μισαλλοδοξία).

Είναι απλά γελοίο. Να πιστεύει όποιος θέλει ό,τι θέλει αλλά όχι να στο επιβάλλει απλά επειδή ξαφνικά έγινε viral.

Το 2013 με 2015 ήταν viral το twerk.

Γυναίκες με μεγάλα οπίσθια χόρευαν (σε στύλ "big booty" της Jlo με Iggy Azalea, "Anaconda" της Nicki Minaj και τόσα άλλα που τότε τα άκουγαν όλοι) σε τελείως αυτοπροσβλητικούς ρυθμούς.

2015-2018 έγιβε της μόδας η τραπ.

Μετά κόβιντ και έγινε μόδα το νετφλιξ καθώς ο κόσμος σκυλοβαριόταν με το social distancing κλεισμένος όλη μέρα σπίτι του.

Μόδες που γυρνάνε σαν τις ρόδες...

Καμία φωνή δε θα ακουστεί παραπάνω από την άλλη. Ο καθένας  έχει τη δικιά του αλήθεια , τα δικά του μέτρα και σταθμά.

Να υποστηρίξεις κάτι με το να το βοηθήσεις να διαδοθεί στα σόσιαλ είναι δεκτό. Όχι όμως να λένε "αποδέξου το ΓΙΝΕ ΠΟΛΙΤΙΚΑΛ ΚΟΡΕΚΤ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑΑΑΑ". Ναι, όχι.  Τρισεκατομμύρια φωνές  εκεί έξω σου λένε γίνε αυτο και το άλλο.

Εγώ σαν free-thinker λέω να μη γίνεις τίποτα άλλο πέραν αυτού που είναι στη φύση σου, αυτό που σε τραβάει. Άμα δεν το έχεις ανακαλύψει έως τώρα, είσαι τυχερός/η καθώς ζει σε μία εποχή όπου όλα είναι διαθέσιμα..Αργά ή γρήγορα θα βρεις τον δρόμο σου αλλά μην ενστερνίζεσαι κάθε παπάντζα που υπάρχει αλλιώς θα καταλήξεις απλά φερέφωνο των άλλων.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Aggelos95 said:

Ένα κείμενο 2000 λέξεων που μιλάει για ναρκωτικά και ένα κείμενο επίσης 2000 λέξεων που μιλάει για -ας πούμε- φεμινισμό, έχουν την ίδια ακριβώς αξία επειδή μιλάμε για ίδιο όγκο δεδομένων και πληροφοριών.

Ελπίζω όποια το διαβάσει να μη το παρεξηγήσει. Είναι 2000 λέξεις με διαφορετικό περιεχόμενο. 2000 πληροφορίες γύρω από 2 τελείως διαφορετικά θέματα. Και αυτά τα 2 παραδείγματα αλλάζουν, υπάρχουν άπειρα παραδείγματα. Απλά το ένα θεωρείται ταμπού (ναρκωτικά) με αποτέλεσμα να αποφεύγουν να το διαβάσουν τόσοι άνθρωποι όσο το άλλο (φεμινισμό) που ως κοινωνικοπολιτικό φαινόμενο επηρεάζει τις ζωές σε πιο άμεσο βαθμό, σύμφωνα με την κριτική ματιά των όσων το προμοτάρουν.

Εγώ π.χ. μένω σε μία  γειτονιά που είναι τίγκα στους ηρωινομανείς. Δεν συναντάω ανάγκη ύπαρξης του φεμινισμού όσο υπάρχει η ανάγκη ευαισθητοποίησης για τα ναρκωτικά. Αν συναντήσω έστω 1 σεξιστή ή μισογύνη, δε χρειάζομαι κειμενάκια για να τον πείσω πως είναι λάθος, είναι αυταπόδεικτο, όμως, τα ναρκωτικά ναι, επιδέχεται να μιλήσεις με την θείτσα που θα δει ένα πρεζόνι και θα πάει 20 μέτρα μακριά λες και έχει λέπρα.  Και υπάρχουν πολλές περισσότερες προκατειλημμένες θείτσες παρά σεξιστές, τουλάχιστον εδώ που μένω εδώ.

Edited by Aggelos95
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..