Guest melissoula Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Γιατί αυτό έγινε σε διαφορετικές συνθήκες. Πάλι παραμένει το ερώτημα γιατί στις ίδιες συνθήκες υπάρχουν οι Κινγκ, Ροουλινγκ, Μπράουν, όμως όχι μόνο άγγλοι, αλλα και πολλοί Ισπανοί, Πορτογάλλοι, Αιγύπτιοι, που διαπρέππουν στην παγκόσμια λογοτεχνική σκηνή τώρα; Κάτι ΔΕΝ συμβαίνει στην Ελλάδα, είτε από την παραγωγική πλευρά, συγγραφείς δηλαδή, είτε από την πλευρά πωλήσεων, δηλαδή τους εκδότες και όλο το σύστημα-κύκλωμα προώθησης. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpirosK Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Πάλι παραμένει το ερώτημα γιατί στις ίδιες συνθήκες υπάρχουν οι Κινγκ, Ροουλινγκ, Μπράουν, όμως όχι μόνο άγγλοι, αλλα και πολλοί Ισπανοί, Πορτογάλλοι, Αιγύπτιοι, που διαπρέππουν στην παγκόσμια λογοτεχνική σκηνή τώρα; Κάτι ΔΕΝ συμβαίνει στην Ελλάδα, είτε από την παραγωγική πλευρά, συγγραφείς δηλαδή, είτε από την πλευρά πωλήσεων, δηλαδή τους εκδότες και όλο το σύστημα-κύκλωμα προώθησης. Ίσως το γεγονός ότι από αυτές οι χώρες που ανέφερες, μπορούν να πουληθούν σε πολλές άλλες σε όλο τον κόσμο χωρίς μετάφραση. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DinoHajiyorgi Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Κάτι ΔΕΝ συμβαίνει στην Ελλάδα, είτε από την παραγωγική πλευρά, συγγραφείς δηλαδή, είτε από την πλευρά πωλήσεων, δηλαδή τους εκδότες και όλο το σύστημα-κύκλωμα προώθησης. Αχ melisoula-melisoula, (είσαι όντως melisoula;) με ένα και μοναδικό ντέρτι μπήκες στο φόρουμ. Και όταν βρεις επιτέλους την απάντηση; Τότε τι; Θα δεις το φως, και μαζί σου οι εκδοτικοί οίκοι;! [Αν δεν είσαι κανένας κρυφο-εκδότης που βαριέται και χαλαρώνει εδώ παίζοντας μαζί μας.] [καχύποπτο emoticon] Link to comment Share on other sites More sharing options...
I robot Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Πάλι παραμένει το ερώτημα γιατί στις ίδιες συνθήκες υπάρχουν οι Κινγκ, Ροουλινγκ, Μπράουν, όμως όχι μόνο άγγλοι, αλλα και πολλοί Ισπανοί, Πορτογάλλοι, Αιγύπτιοι, που διαπρέππουν στην παγκόσμια λογοτεχνική σκηνή τώρα; Κάτι ΔΕΝ συμβαίνει στην Ελλάδα, είτε από την παραγωγική πλευρά, συγγραφείς δηλαδή, είτε από την πλευρά πωλήσεων, δηλαδή τους εκδότες και όλο το σύστημα-κύκλωμα προώθησης. Ιδιες συνθήκες για ποιόν; Λοιπόν, για να πάρω τα πράγματα με τη σειρα: Καταρχάς, προσωπική έκφραση είναι ένα κομμάτι της δημιουργικής διαδικασίας που λέμε τέχνη γιατί το δημιούργημά μας δεν το πετάμε στα σκουπίδια πριν το δει οποιοσδήποτε, ουτε το θάβουμε στην αυλή. Το φτιάχνουμε για εμάς, το φτιάχνουμε και για τους άλλους. Για να ολοκληρωθεί ο κύκλος πρεπει το έργο να βγει λίγο παραέξω από το συρτάρι μας. Στην περίπτωση ειδικα των συγγραφέων-παραδειγμάτων, μιλάμε για επαγγελματίες διεθνώς καταξιωμένους που γράφουν οχι μόνο για να επικοινωνίσουν αλλά και να ζήσουν. Κινγκ, Ροουλινγκ, Μπραουν... γιατί αυτοί και όχι εμεις; Γράφουν στα αγγλικά. Είναι η μητρική τους γλώσσα, πως να το κάνουμε. Ακόμα και χωρίς μετάφραση απευθύνονται ήδη σε ένα τεράστιο κοινό. Ο Ελληνας σε ποιον απευθύνεται; Στα 10.000.000 αν κάταφέρει να γράψει κάτι που απευθύνεται σε ΟΛΟ τον πληθησμό. Αυτό ούτε εφήμερίδα δε γίνεται να το κάνει :Ρ Αδύνατο. Μικρό κοινό, είναι μικρό τιράζ, μικρή πιθανότητα κέρδους ή πολλές φορές απόσβεσης του κόστους του project. Καλά κρασιά. Επίσης, πόσοι θα ήξεραν τον Κινγκ ή την Ροουλινγκ στην Ελλάδα πχ, αν βιβλία τους δεν είχαν γυριστεί ταινία; Παίζει μια βιομηχανία τεράστια εκεί έξω που "στηρίζει" έμμεσα τον συγγραφέα που θα φτάσει στο best seller. Εδώ τι έχουμε; Τώρα θα νομίσετε πως τα έχω με την Ελλάδα. Οχι, καθόλου. Ενας άνθρωπος που έχει ταλέντο και πιστεύει πως μπορεί να τα καταφέρει, ας κάνει μια καλή μετάφραση και ας την στείλει έξω αν πιστεύει πως εδώ "θαβεται" το ταλέντο του. Αν έχει κάνει δουλειά που ο εκδότης πιστεύει πως μπορεί να την πουλήσει, θα πετύχει. Αν όχι, δεν θα πετύχει. Απλά πράγματα. Για το αρχικό θέμα: Δε μπορούμε να συγκρίνουμε την εποχή που ζούμε σήμερα, με την συνεχή ειρήνη από το 1946 και μετά, με τις εποχές που έζησαν οι άνθρωποι των αρχών του αιώνα. Καλώς ή κακώς, εγω πιστεύω πως ο ανθρωπος για να δημιουργίσει αριστουργηματα πρεπει να βασανιστεί και πρεπει να ζήσει μεγάλες αλλαγές. Δεν ειναι τυχαιο που οτι μεγάλο έχει γίνει στην τέχνη, εγινε απο ανθρωπους που πέρασαν πεινα, πολεμο και αρρωστια. Ακόμα και οι ελληνες που αναφέρονται, δείτε σε τι ταραγμένους καιρούς έζησαν, σκεφτείτε τι είδαν τα μάτια τους, πόσα άκουσαν, τι αναγκη ίσως ένιωσαν να τα μεταφέρουν όλα αυτα και σε άλλους. Σήμερα ζούμε σε έναν κόσμο που λέμε "αλλαζει πολύ γρηγορα" λες και παλιότερα δεν άλλαζε. Η τεχνολογια ναι, αλλάζει τον κόσμο γρήγορα, ομως τον αλλάζει με εμάς στην απέξω, δεν είμαστε πια μέρος της αλλαγής αυτής. Τα βλεπουμε στις ειδησεις, βλεπουμε εναν πολεμο στην Αφρικη πχ αλλα δε θα πάμε εκει κάτω να δούμε τον πόλεμο απο κοντα. "Βιώνουμε" εξ αποστάσεως. Και οταν συμβαινει αυτό, πως να έχεις Καζαντζακηδες και Σαμαράκηδες. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest melissoula Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Αχ melisoula-melisoula, (είσαι όντως melisoula;) με ένα και μοναδικό ντέρτι μπήκες στο φόρουμ. Και όταν βρεις επιτέλους την απάντηση; Τότε τι; Θα δεις το φως, και μαζί σου οι εκδοτικοί οίκοι;! [Αν δεν είσαι κανένας κρυφο-εκδότης που βαριέται και χαλαρώνει εδώ παίζοντας μαζί μας.] [καχύποπτο emoticon] Είμαι μια μελισούλα που πετάει από λουλουδάκι σε λουλουδάκι απολαμβάνοντας το νεκταρ. Το νέκταρ που μου αρέσει είναι η αλήθεια. Δεν έχω μονο ενα ντέρτι. Απλά έκανα μια ερώτηση και πήρα πίσω ένα ολόκληρο κομφούζιο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DinoHajiyorgi Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Απλά έκανα μια ερώτηση και πήρα πίσω ένα ολόκληρο κομφούζιο. Όχι, πήρες απάντηση. Πήρες πολλές και καλές. Και επειδή δεν σου άρεσαν, ξανακάνεις την ίδια ερώτηση, περιμένοντας την απάντηση που θέλεις να ακούσεις. Δώσ'τη μας επιτέλους να τελειώνουμε. Όχι τίποτα άλλο, αλλά χωρίς τη σωστή απάντηση πως θα αλλάξουμε το σύστημα; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest melissoula Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Όχι, πήρες απάντηση. Πήρες πολλές και καλές. Και επειδή δεν σου άρεσαν, ξανακάνεις την ίδια ερώτηση, περιμένοντας την απάντηση που θέλεις να ακούσεις. Δώσ'τη μας επιτέλους να τελειώνουμε. Μου άρεσαν όλες οι απαντήσεις. Μερικές ήταν κατατοπιστικές άλλες διασκεδαστικές. Το ερώτημα δεν βρίσκω να απαντήθηκε ακόμη. Τις δικές μου απαντήσεις-αιτίες για το φαινόμενο επίσης τις έδωσα. Αν κάπου δεν ήμουν σαφείς μπορείς να μου το επισημάνεις να διευκρινίσω. Εγώ δεν βιάζομαι να τελειώνω, αλλά όποιος δεν θέλει να απαντάει δεν θα παρεξηγηθώ. Είπα ότι σαν φόρουμ συγγραφέων που είστε θα ξέρατε πολλά στοιχεία για το φαινόμενο των ελληνων συγγραφέων να απουσιάζουν συστηματικά από την παγκόσμια λογοτεχνική σκηνή, ειδικά τα τελευταία τριάντα χρονια. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DinoHajiyorgi Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Το ερώτημα δεν βρίσκω να απαντήθηκε ακόμη. Κι εγώ νομίζω πως πλέον κάνουμε μόνο κύκλους. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nihilio Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Κι εγώ νομίζω πως πλέον κάνουμε μόνο κύκλους. εδώ θα συμφωνήσω κι εγώ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest melissoula Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 εδώ θα συμφωνήσω κι εγώ. Και εγώ. Αλλωστε γι'αυτό δν καταλήξαμε και πουθενά Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienor Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Κουβέντα κάνουμε, ρε παιδιά, που να καταλήξουμε? Λέτε να δώσουμε απάντηση σε ένα από τα ερωτήματα που απασχολούν τους κύκλους της λογοτεχνίας για -ούτε που ξέρω πόσες δεκαετίες- απλά παραθέτοντας τις απόψεις μας? Και τους κύκλους μας κάνουμε, και απαντήσεις που δε θέλουμε θα ακούσουμε και σε τίποτα δε θα καταλήξουμε στην τελική. Για να τα πούμε το κάνουμε, για να δούμε τι σκέφτονται κι οι άλλοι για εκείνο που σκεφτήκαμε κι εμείς. Όχι? Link to comment Share on other sites More sharing options...
trillian Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Κάτι που μάλλον θα σας ενδιαφέρει σε αυτή την κουβέντα Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpirosK Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Κάτι που μάλλον θα σας ενδιαφέρει σε αυτή την κουβέντα Δεν ήταν άσχημο, αλλά αν πιάσουμε το θέμα με μαθηματική λογική, καήκαμε Link to comment Share on other sites More sharing options...
trillian Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Ναι, αλλά η μαθηματική λογική έχει εκδοθεί στα αγγλικά, είναι στη θέση 117 του Amazon (και πριν μια βδομάδα ήταν αρκετά πιο πάνω), είναι στη New York Time Best Seller List... Δεν ξέρω κατά πόσο είναι "μεγάλος συγγραφέας" (δεν το έχω διαβάσει ακόμα) αλλά σίγουρα τα πάει περισσότερο από καλά "έξω"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpirosK Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Δεν αντιλέγω. Βεβαίως είνα και ο Χ. Παπαδημητρίου μέσα που είναι θεός στο χώρο μας ([θεωρητική] πληροφορική) και όλοι μας τρέξαμε να το αγοράσουμε (και ακόμα το αγοράζουμε που τον αδικείς με το να μην τον αναφέρεις. Link to comment Share on other sites More sharing options...
I robot Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Ναι, αλλά η μαθηματική λογική έχει εκδοθεί στα αγγλικά, είναι στη θέση 117 του Amazon (και πριν μια βδομάδα ήταν αρκετά πιο πάνω), είναι στη New York Time Best Seller List... Δεν ξέρω κατά πόσο είναι "μεγάλος συγγραφέας" (δεν το έχω διαβάσει ακόμα) αλλά σίγουρα τα πάει περισσότερο από καλά "έξω"... Εκτός από το Logicomix το οποίο εγώ θεωρώ μέτριο, έχει πέσει στα χέρια μου και ένα μυθιστόρημα του Καρνέζη (ο Λαβύρινθος) το οποίο επίσης βρήκα μέτριο (μην το πω και κακό). Και τα 2 έργα έχουν πορεία στο εξωτερικό. Τι να το κάνω αν ήταν και στην θέση Νο1... Στο μυαλό το δικό μου, η ποιότητα και οι πωλήσεις δεν είναι απαραίτητα ταυτόσημα πράγματα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DinoHajiyorgi Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Στο μυαλό το δικό μου, η ποιότητα και οι πωλήσεις δεν είναι απαραίτητα ταυτόσημα πράγματα. Αποκάλυψη! Η απάντηση στο ερώτημα του τόπικ! Ο I robot είναι η αιτία! Αυτός! Link to comment Share on other sites More sharing options...
I robot Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Αποκάλυψη! Η απάντηση στο ερώτημα του τόπικ! Ο I robot είναι η αιτία! Αυτός! Φτου! Με κατάλαβαν πάλι... :Ρ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arachnida Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Εκτός από το Logicomix το οποίο εγώ θεωρώ μέτριο, έχει πέσει στα χέρια μου και ένα μυθιστόρημα του Καρνέζη (ο Λαβύρινθος) το οποίο επίσης βρήκα μέτριο (μην το πω και κακό). Και τα 2 έργα έχουν πορεία στο εξωτερικό. Τι να το κάνω αν ήταν και στην θέση Νο1... Στο μυαλό το δικό μου, η ποιότητα και οι πωλήσεις δεν είναι απαραίτητα ταυτόσημα πράγματα. Άντε θα υπερασπιστώ εγώ τους Έλληνες. Για μένα το Logicomix ήταν εξαιρετικό, σίγουρα ανάμεσα στα 100 καλύτερα πράγματα που έχω διαβάσει στη ζωή μου. Επίσης τρέφω απεριόριστο σεβασμό για την πένα του Καρνέζη. Είναι (κατά τη γνώμη μου) σπουδαίος λογοτέχνης. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest melissoula Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Ναι, αλλά η μαθηματική λογική έχει εκδοθεί στα αγγλικά, είναι στη θέση 117 του Amazon (και πριν μια βδομάδα ήταν αρκετά πιο πάνω), είναι στη New York Time Best Seller List... Δεν ξέρω κατά πόσο είναι "μεγάλος συγγραφέας" (δεν το έχω διαβάσει ακόμα) αλλά σίγουρα τα πάει περισσότερο από καλά "έξω"... Ποιά είναι η μαθηματική λογική; Πήγα στα μπεστ σελερ του Αμαζον και έχει μόνο μέχρι τη θέση 100 !; Link to comment Share on other sites More sharing options...
asxeth Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Διαβάζω εδώ και μέρες αυτά που γράφετε και έχω δει αρκετές πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις... Εγώ όμως, ως άσχετη, θα ρωτήσω... ποιος μπορεί να θεωρηθεί μεγάλος συγγραφέας; Ποιος είναι δηλαδή αυτός ο τύπος συγγραφέα που δεν υπάρχει στην Ελλάδα; Γιατί στον τίτλο του θέματος διαβάζω ότι η Ελλάδα δεν έχει πια μεγάλους συγγραφείς και αμέσως μετά στην ερώτηση διαβάζω για συγγραφείς που δεν κάνουν παγκόσμια best seller. Και αναρωτιέμαι... το πρόβλημα μας είναι ότι δεν έχουμε έναν Έλληνα Dan Brown; Ένας Dan Brown λείπει από αυτή την χώρα ή μια Herta Muller; Ναι ξέρω... μάλλον δεν ξέρετε ποια είναι η κυρία Herta Muller... κι εγώ αγνοούσα το όνομα της μέχρι πριν λίγη ώρα, αλλά γνωρίζω όπως όλοι μας πολύ καλά ποιος είναι ο κύριος Dan Brown. Η Herta Miller είναι Γερμανίδα και κέρδισε σήμερα το νόμπελ λογοτεχνίας 2009. Δεν έχω διαβάσει ακόμη κάτι δικό της αλλά υποψιάζομαι ότι είναι μια πάρα πολύ καλή συγγραφέας. Αντίθετα, έχω διαβάσει βιβλία του Dan Brown (και θα διαβάσω κι άλλα) και πιστεύω ότι δεν είναι καλός συγγραφέας. Δεν ξέρω τι πωλήσεις κάνουν τα βιβλία της Miller αλλά μάλλον δεν θα φτάσει ποτέ τις πωλήσεις ενός βιβλίου του Brown. Αυτό την κάνει χειρότερη από τον Brown; Ξέρουμε όλοι ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει ένας Dan Brown, αλλά είμαστε σίγουροι ότι δεν υπάρχει κάποιος/α αντίστοιχος/η της Herta Muller; Αυτά... και συγνώμη για τα άσχετα... B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DinoHajiyorgi Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Από πάντα με ταλάνιζε αυτός ο ορισμός του «μεγάλου» στην οποιαδήποτε μορφή της τέχνης. Ειδικά με την καταραμένη αντιμετώπιση εκείνου που «πουλάει». Η παιδική μου λογική λέει πως αν είσαι καλός, όσο περισσότεροι στο αναγνωρίζουν τόσο πιο πολύ θα πουλάς. Όταν λοιπόν ο Ντύλαν ήταν νεοφερμένος τροβαδούρος και τραγουδούσε στα μπαράκια ήταν αναμφισβήτητα μεγάλος. Οι φαν του μετρημένοι αλλά πέφταν στη φωτιά στο όνομα του. Τον έμαθαν περισσότεροι τον Ντύλαν. Τον αγάπησαν περισσότεροι και άρχισε να πουλάει περισσότερους δίσκους. Έγινε ο Ντύλαν των πολλών. Και οι πρώτοι φαν δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένοι. Εκείνοι θέλανε, είχαν ανάγκη, τον πεινασμένο, τον μίζερο, τον πονεμένο τους και καλά τροβαδούρο, εκείνον που μόνο εκείνοι ήταν ικανοί να αναγνωρίσουν. Το ξέρω πως και ανάξιοι καλλιτέχνες πουλούν τρελά λόγω marketing. Θα έπρεπε λοιπόν οι καλοί να ντρέπονται που πουλάνε; Πότε θα πάψει επιτέλους αυτός ο κομπλεξικός διαχωρισμός; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonya Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Είναι πολύ απλό: δεν συμβαδίζει πάντα η ποιότητα με την εμπορικότητα. Σε κανέναν κλάδο της τέχνης. Κι αυτό γιατί το πόσο θα πουλήσει ένα έργο, έχει πολύ λίγη σχέση με το πόσο ΚΑΛΟ είναι και πολύ μεγαλύτερη απ' το πόσο πολύ προωθείται και πόσο "εύπεπτο" είναι στον μέσο αναγνώστη. Γιατί λίγοι είναι αυτοί που διαβάζουν συστηματικά κι είναι επιλεκτικοί. Οι περισσότεροι αναγνώστες, διαλέγουν κάτι με το οποίο θα περάσουν ευχάριστα την ώρα τους, θα κάνουν μια υποτυπώδη επίδειξη κουλτούρας και θα 'ναι εντός της μοδός. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest melissoula Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Γιατί λίγοι είναι αυτοί που διαβάζουν συστηματικά κι είναι επιλεκτικοί. Οι περισσότεροι αναγνώστες, διαλέγουν κάτι με το οποίο θα περάσουν ευχάριστα την ώρα τους, θα κάνουν μια υποτυπώδη επίδειξη κουλτούρας και θα 'ναι εντός της μοδός. Κατ'αρχήν μιας και είμαι καινούργιο μέλος να διαλύσω μια παρεξήγηση. Εγώ μια ερώτηση έκανα, δεν άνοιξα κανένα θέμα. Στο θέμα μας τώρα,πάντα πίστευα σαν ένδειξη "μεγάλου" συγγραφέα όχι μονο να έχει κάποιος και να εκφράζει μεγάλες ιδέες αλλα και να καταφέρνει να τις περάσει στο κοινό με ευχάριστο τρόπο. Μάλιστα αν ένας συγγραφέας εκφράσει μεγάλες ιδέες, πολυ ευχάριστα και γι'αυτό γίνει υπόδειγμα ή σημείο αναφοράς κουλτούρας σε ενα πολυ ευρύ κοινό, δηλαδή μοδα, το θεωρώ απόλυτη επιτυχία. Δεν με χαλάει καθόλου αντι για σαβούρες σκέψεις να κυκλοφορούν, και γιατί όχι, να γίνονται μόδα, αξιόλογες σκέψεις. Πιστεύω μάλιστα ότι, το να είναι ευχάριστο και σχετικά εύπεπτο, ένα γραπτό, συμβάλλει σημαντικά σ'αυτό. Για να είναι "μεγάλος" λοιπον ένας συγγραφέας νομίζω ότι πρέπει περα από ότι μπορεί να γράψει, να βρίσκει και τέτοιο τρόπο να το γράψει ώστε να έχει γενικότερη απήχηση και έτσι χρησιμότητα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Ocelotl Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 (edited) Παρακολουθώ τη συζήτηση με αυξανόμενο ενδιαφέρον. Πιστεύω οτι δεν δύναται να παράξει κάποιο οριστικό συμπέρασμα, οχι γιατι κατι τέτοιο θα ήταν αδύνατο, αλλα γιατί η ερώτηση αυτή καθ αυτή χρήζει περαιτέρω επεξηγήσεων και ερμηνειών. Μια εκδοχή της, στην οποία θα απαντήσω, θα μπορούσε να είναι η εξής. Γιατί δεν υπάρχουν σήμερα Έλληνες συγγραφείς που να πωλούν έργα τους στην διεθνή αγορά με το ρυθμό και τον όγκο που κάποτε κατάφερναν οι Καζαντζάκης, Σαμαράκης, Μαρής κλπ; Η απάντηση είναι ότι οι πλείστοι σημερινοί Έλληνες συγγραφείς, έχουν υποκύψει στην εσωστρέφεια του Ethnic μιμητισμού των μεγάλων κλασσικών* της Ελλάδας. Είναι στην πλειοψηφία τους δυσανάγνωστοι, εξεζητημένα περισπούδαστοι, κενοί ενδιαφέροντος, ελάχιστα πρωτότυποι και συνήθως μηρυκάζουν ιδέες άλλων. Οι πραγματικά σημαντικές, αν και όχι λίγες εξαιρέσεις, χάνονται στο μίζερο κονιορτό του άπατου wannabe. Όταν δεν κάνουν τα προηγούμενα, κάνουν τα ακριβώς αντίθετα, με τα ίδια πάντα αποτελέσματα. Με λίγα λόγια, αν θες να πουλάς διεθνώς όσο ο Dan Brown σήμερα, πρέπει να αποβάλεις τους εθνισμούς και τις μονομανίες του Δανιήλ Καφέ χτες. Αν καταφέρεις να πουλάς διεθνώς, όντας Εθνικός Δανιήλ Καφές, τότε ετοιμάσου για τις δάφνες του κλέους των κλασσικών. Σε κάθε άλλη περίπτωση, αυξάνεις τον αριθμό των πικραμένων της προηγούμενης παραγράφου κατά έναν. *Οι κλασσικοί, είναι τέτοιοι γιατί η χρονική περίοδος που τους εξέθρεψε, πνευματικά ήταν ανάλογη. Edit: Θα μπορούσα να αναπτύξω τα παραπάνω σε μεγάλη έκταση επιχειρημάτων. Απλά δεν ήταν χρήσιμο μιας και ξέρω ότι όλοι καταλαβαίνουμε τι ακριβώς εννοώ. Edited October 8, 2009 by Martin McD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts