Jump to content

Γιατί δεν έχουμε πια μεγάλους Έλληνες συγγραφείς


Guest melissoula
 Share

Recommended Posts

Διαβάζοντάς την μακροσκελή ανάλυση της melissoula καταλήγω στο Λογικό συμπέρασμα του οτι...

 

Ή

Αν θέλεις διερμήνευση όρων κατα το δοκούν, δεν έχεις παρά να κάνεις μια βόλτα στην Ελλάδα. Εκεί θα μάθεις ότι το να πουλάς εκατοντάδες χιλιάδων βιβλία είναι κάτι που μάλλον ορίζεται ως ιδιωτισμός ενός ακαθόριστου Μακιαβελικού συστήματος και όχι συγγραφική - λογοτεχνική - επικοινωνιακή δεινότητα.

 

Θα μάθεις επίσης πως η απαξία - περιφρόνηση- ιδεολογικός λιθοβολισμός, είναι το μόνο που σου αξίζει αν τολμήσεις να γράψεις κάτι που έχει αποδέκτες περισσότερους από μια χούφτα αυτοδιορισμένους διανοούμενους - ψαγμένους - α-πολιτικοποιημένους - γνώστες - ανησυχούντες - πεφωτισμένους Self Opinion Leaders .

 

Θα μάθεις ότι το μεγάλο δεν είναι και ποσοτικό μέγεθος που διαβαθμίζεται με αριθμούς - πωλήσεις - αποδοχή - αρέσκεια, αλλά μόνο μια νεφελώδης υπεραξία που ελάχιστοι πεφωτισμένοι διανοούμενοι - ψαγμένοι - α-πολιτικοποιημένοι - γνώστες - ανησυχούντες, μπορούν να προσδιορίσουν - εκτιμήσουν - απολαύσουν - γευτούν.

 

Ή

όλα τα προηγούμενα ανεστραμμένα.....

 

 

Και κάπου εδώ απαντήθηκε το θέμα...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Nihilio

    39

  • DinoHajiyorgi

    23

  • Blondbrained

    38

  • Martin Ocelotl

    24

Guest melissoula
Εγώ διασκεδάζω, γιατί βρέθηκε άνθρωπος πιο πείσμων από μένα! Είναι φοβερό, δηλαδή! :) Εγώ είμαι η μεγάλη συγγραφέας που περιμένει όλος ο κόσμος Μελισσούλα. Κάνε υπομονή να εκδόσω κανά δύο βιβλία, και μετά θα σε καλέσω επισήμως στα Νόμπελ... Αυτό είναι η...όσο χρειάζεται σοβαροφανής απάντηση στο τελευταίο σου ερώτημα, "πού είναι οι μεγάλοι έλληνες συγγραφείς και τι κάνουν, αντί να γράφουν τα αριστουργήματά τους" εν ολίγοις.

 

Επιασε τόπο το τοπικ! Παντως μετά από αυτό το σχόλιο σου όλοι πιστεύω θα συμφωνήσουν ότι δεν υπάρχει άνθρωπος πιο πείσμων απο σένα.

 

Σχετικά με τα υπόλοιπα σχόλια περι παραλογισμού μου, ε, σε ενα παράλογο σύστημα, η λογική ακουγεται παράξενα. Νιχίλιο, όταν δεν μπορείς να δείς πάνω από τρία λεπτά την ταινία, το βιβλίο της ταινίας πώς θα το διαβάσεις; Και να ήταν κατι μυθιστόρημα, αστυνομικό ή δράμα ή δράσης να πείς η ταινία βγήκε μάπα, το βιβλίο μπορεί να είναι καλύτερο. Όμως αν η κεντρική ιδέα η σύλληψη είναι αδιάφορη, δεν σου κάνει καρδιά να κοιτάξεις ούτε το βιβλίο. Η διάθεσή σου όμως κριτικής, και η οπτική σου γωνία είναι εμφανής.

Link to comment
Share on other sites

Εντυπωσιακό. Τόσο αξιοκρατικά εχουν γίνει τα πράγματα στις ελληνικές εκδόσεις; Νομίζω ότι οι δημόσιες σχέσεις παίζουν τον κυριότερο ρόλο και όχι η πένα. Αλλιώς κάπως πρέπει να εξηγηθεί γιατί δεν έχουμε διεθνείς συγγραφείς με φοβερά συγγράμματα που να έχουν κάνει παγκόσμια μπεστ σελλερ μετά τον Καζαντζάκη τον Σαμαράκη τον Μαρή και διάφορους άλλους μισό αιώνα πρίν;

 

Θα σου δώσω εγώ την εξήγηση. Εμείς έχουμε μεγάλους συγγραφείς. Απλώς ο κόσμος στέρεψε από άξιους αναγνώστες. q.e.d.

Link to comment
Share on other sites

Θα σου δώσω εγώ την εξήγηση. Εμείς έχουμε μεγάλους συγγραφείς. Απλώς ο κόσμος στέρεψε από άξιους αναγνώστες. q.e.d.

 

Ή στραβά είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε;

Link to comment
Share on other sites

Και κάπου εδώ απαντήθηκε το θέμα...

 

Βασικά έχει απαντηθεί εδώ και μερικές σελίδες, τουλάχιστον τρεις-τέσσερεις φορές!

 

Εκεί πάει και η...πεισμονή, μελισσούλα και μην ζοχαδιάζεσαι. Έτοιμη για καβγά είσαι, και προσπαθώ (όχι μόνο εγώ, προφανώς) να καταλάβω γιατί έχεις αγχωθεί ΤΟΣΟ πολύ με το παρόν θέμα! Κάνουμε γύρες και στροβιλιζόμαστε σε μία επανάληψη που τελειωμό δεν έχει. Το κυπριακό θα το είχαμε λύσει μέχρι τώρα και θα ξεκινούσαμε με το Σκοπιανό!

 

Και για να σου δώσω να καταλάβεις -αν δεν το έχεις καταλάβει ήδη- γιατί αρχίζω να ζοχαδιάζομαι κι εγώ με αυτή την απαξιωτική επιμονή σου ως προς την ελληνική πραγματικότητα, θα πάρω την απάντηση του Μάρτιν και του Τέταρτου μαζί, και θ'αναρωτηθώ: Μα τίποτα καλό δεν βρίσκεις σ'αυτή την ελληνική λογοτεχνία πια; Τόσο πολύ σ'έχει απογοητεύσει το ελληνικό πνεύμα; Μήπως γίνεσαι μία από όλους αυτούς που καταμέτρησε ο Μάρτιν, που τελικά απαξιώνουν ό,τι αξιόλογο (έστω κι αν είναι λίγο), κρίνοντάς το από τα 'νούμερα' και τα ευαγγέλια των άλλων;

 

By the way, είναι τραγικά λάθος να κρίνεις ένα βιβλίο από την ταινία και αντίστροφα! Συνήθως δεν έχουν ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ. Και το αν σ'αρέσει το θέμα ή όχι, είναι καθαρά προσωπικό. Και όχι, δεν έχω διαβάσει ούτε το βιβλίο, ούτε είδα τις ταινίες. Δεν το υποστηρίζω δηλαδή γι'αυτό τον λόγο.

 

Ή στραβά είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε;

 

Κι όμως Nova, έχει αρχίσει και στερεύει, γιατί έχει να κάνει και με το τι ψάχνει ο αναγνώστης. Ό,τι ψάχνει θα το αναδείξει κιόλας. Όταν γίνονται μπεστ σέλλερ στην Ελλάδα κάτι ρομάντζα της πλάκας, που το ένα ειναι πανομοιότυπο του άλλου, αυτό το λέει όλα.

Και μην ακούσω για την παιδεία, έχω βαρεθεί να το ακούω. Ο Έλληνας μπορεί να πάσχει στο θέμα της παιδείας γενικότερα, αλλά ευκαιρίες να βγει απ'την μιζέρια του (τουλάχιστον την αναγνωστική) τις έχει με το παραπάνω. Κάποτε πρέπει ν'αναλάβουμε και συλλογικά και ατομικά τις ευθύνες μας.

Link to comment
Share on other sites

Αν επιτρέπεται, και χωρίς να θέλω να εμπλακώ σε όλα τα σημεία του θέματος καθώς έχει ανοιχτεί σε πολλές κατευθύνσεις, θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής:

 

- Σαφώς και αδιαμφισβήτητα η φιλολογία τύπου Χάρυ Πότερ δεν είναι υψηλού επιπέδου. Όποιος το υποστηρίξει αυτό, απλά, ή είναι φανατικός αναγνώστης του είδους και δικαιολογείται, ή δεν έχει διαβάσει υψηλού επιπέδου λογοτεχνία και...πάλι δικαιολογείται.

 

- ΝΑΙ, και στην Ελλάδα έχουμε ευπώλητους συγγραφείς όπως ο Brown & η Rowling. Τα ονόματα Λιακόπουλος, Κεραμυδάς και Μαντά κάτι θα λένε σε όλους μας.

Απαραίτητη σημείωση: το σχόλιο δεν υπονοεί ότι Brown και Λιακόπουλος είναι το ίδιο πράγμα. Απλά και οι δύο δεν γράφουν υψηλή λογοτεχνία.

 

- ΟΧΙ, στην Ελλάδα δεν έχουμε, αυτή τη στιγμή, μεγάλους λογοτέχνες επιπέδου Καζαντζάκη, Ελύτη και Καραγάτση. Και πώς να έχουμε όταν δεν έχουμε σχολεία που να μάθουν γράμματα στα παιδιά (συμπεριλαμβανομένων όλων των γενιών που πήγαν σχολείο μετά την Μεταπολίτευση). Η Συγγραφή προϋποθέτει ένα σημαντικό εργαλείο που ονομάζεται "γνώση της γλώσσας". Για πάρα πολλούς λόγους, που δεν χρειάζεται να αναλύσω τώρα, το ποσοστό των ανθρώπων που κατέχει καλά αυτό το εργαλείο είναι σημαντικά χαμηλότερο από προηγούμενες γενιές. Προσέξτε αυτή την μικρή λεξούλα που λέω: καλά. Δηλαδή, ναι μεν έχουμε λιγότερους αναλφάβητους αυτή τη στιγμή (βάση στατιστικών), αλλά από την άλλη έχουμε μικρότερο ποσοστό ικανών χειριστών της γλώσσας μεταξύ αυτών που δεν είναι αναλφάβητοι.

Φυσικά, και για να είμαι δίκαιος, αυτό είναι άποψη μου με βάση αυτά που έχω διαβάσει προσωπικά. Δηλαδή, μπορεί να υπάρχουν συγγραφείς που να είναι τεράστιοι και απλά να μην τους έχω διαβάσει. Αν με ρωτάγατε ποιός γράφει σωστά τα τελευταία χρόνια θα σας έλεγα ο Θέμελης, για να χρησιμοποιήσετε ώς βάση κρίσης της άποψης μου.

 

Τέλος, για να γίνω ο κακός του φόρουμ (μην βαράτε ρε παιδιά!!!), εδώ μέσα δεν κυκλοφορεί ο μεγάλος Έλληνας λογοτέχνης.

Ας το δεχτούμε για να μην έχουμε ψευδαισθήσεις που στρέφουν την συζήτηση σε άγονα μονοπάτια. Και αυτή είναι η απάντηση στην ουσιαστική αγωνία κάποιων που συνεχίζουν να γράφουν στο θέμα.

 

ΥΓ. Η παρακμή που βιώνουμε σαν χώρα είναι γόνιμο έδαφος για να ανθήσουν άτομα με ευαισθησία ISO 100000. Όπου τα πετύχουμε, ας τα φροντίσουμε για να λάμψουν.

ΥΥΓ. Συγγνώμη αν πρόσβαλλα κάποιον με την άποψη μου ότι δεν έχω παρατηρήσει Μεγάλο συγγραφέα στο φόρουμ μας. Ελπίζω να συγχωρεθώ κάποτε.

ΥΥΥΓ. Η τέχνη θέλει κόπο. Άσχετο, μα και τόσο σχετικό.

Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula

Τέλος, για να γίνω ο κακός του φόρουμ (μην βαράτε ρε παιδιά!!!), εδώ μέσα δεν κυκλοφορεί ο μεγάλος Έλληνας λογοτέχνης.

Ας το δεχτούμε για να μην έχουμε ψευδαισθήσεις που στρέφουν την συζήτηση σε άγονα μονοπάτια. Και αυτή είναι η απάντηση στην ουσιαστική αγωνία κάποιων που συνεχίζουν να γράφουν στο θέμα.

 

ΥΥΥΓ. Η τέχνη θέλει κόπο. Άσχετο, μα και τόσο σχετικό.

 

Δεν τα είπα εγώ, δεν τα είπα εγώ !! :D :D :D

Edited by melissoula
Link to comment
Share on other sites

Δε νομίζω να παρεξηγηθεί κανείς με αυτή τη διαπίστωση, Ντολφ. Πως απουσιάζει ο εκκολαπτόμενος μεγάλος συγγραφέας.

 

Αλλά Μελισσούλα, αν εκεί ήθελες να καταλήξεις -τουλάχιστον αυτό διέκρινα απο τη λαχτάρα που υποδέχτηκες τα λεγομένα του Ντολφ- γιατί δε το έλεγες απο την αρχή; Να σπάνε όλοι το κεφάλι τους εδω μέσα και εσύ να το φέρνεις απο 'δω, να το πηγαίνεις απο 'κει.

 

Ξέρω 'γω, πολύ φασαρία.

Link to comment
Share on other sites

ΥΥΓ. Συγγνώμη αν πρόσβαλλα κάποιον με την άποψη μου ότι δεν έχω παρατηρήσει Μεγάλο συγγραφέα στο φόρουμ μας. Ελπίζω να συγχωρεθώ κάποτε.

 

Όχι και σε ευχαριστώ. Όταν στα 15 με 16 αποφάσισα να γίνω σκηνοθέτης και το ανακοίνωνα σε κάποιους, όλοι με ισοπέδωναν με τους Μπέργκμαν και Φελίνι. Κι έλεγα εγώ, okay γράψε λάθος, όχι σκηνοθέτης. Αυτοί που κάνουν ταινίες με τον Τσαρλς Μπρόνσον, τα μπαμ-μπουμ, πως τους λένε, μπακάληδες του σινεμά; Ε αυτό θέλω.

 

Παρομοίως στην τελευταία μου ενσάρκωση στο γράψιμο. Δεν είμαι μέγας, ούτε καν μεσαίος συγγραφέας. Να γράφω pulp fiction και να πουλώ είναι η φαντασίωση μου. Επίσης πιστεύω πως γράφω όπως (και αυτά που) ακριβώς θα ήθελαν να διαβάζουν αυτοί που δεν διαβάζουν. Οξύμωρο ε;

Link to comment
Share on other sites

Τι; Αυτό ήταν; Χρειάστηκαν 207 posts για να διαπιστωθεί το προφανές; Αν ήταν μόνο αυτό, πολύς κόπος ρε παιδιά, πολύς κόπος για το τίποτα.

Link to comment
Share on other sites

- Σαφώς και αδιαμφισβήτητα η φιλολογία τύπου Χάρυ Πότερ δεν είναι υψηλού επιπέδου. Όποιος το υποστηρίξει αυτό, απλά, ή είναι φανατικός αναγνώστης του είδους και δικαιολογείται, ή δεν έχει διαβάσει υψηλού επιπέδου λογοτεχνία και...πάλι δικαιολογείται.

 

Να επαναδιατυπώσω;

- Σαφώς και αδιαμφισβήτητα η φιλολογία τύπου Χάρυ Πότερ είναι υψηλού επιπέδου. Όποιος το αμφισβητήσει αυτό, απλά, ή είναι φανατικός πολέμιος του είδους και δικαιολογείται, ή ζηλεύει την επιτυχία της Rowling και...πάλι δικαιολογείται.

 

Τέλος, για να γίνω ο κακός του φόρουμ (μην βαράτε ρε παιδιά!!!), εδώ μέσα δεν κυκλοφορεί ο μεγάλος Έλληνας λογοτέχνης.

 

Μεταξύ ημισοβαρού και πάρα πολύ αστείου, θα διαφωνήσω και θα υποστηρίξω ότι ΕΓΩ είμαι ο μεγάλος Έλληνας λογοτέχνης.

Πριν βιαστείτε να με προκαλέσετε: "απόδειξέ το", θα σας προκαλέσω εγώ: "αποδείξτε μου, παρακαλώ, ότι δεν είμαι".

 

Για να καταλήξω: μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει, παρακαλώ, ποιοι είναι οι μεγάλοι συγγραφείς που κάποτε είχαμε (και τώρα δεν έχουμε); Και πώς αποδεικνύεται ότι είναι μεγάλοι; Επειδή αρέσουν σε μένα; Επειδή έτσι λένε οι κριτικοί; Επειδή έτσι λένε όλοι; Επειδή πήραν το Nobel;

 

Να προσφέρω μια λύση: Αντί να λέμε "γιατί δεν έχουμε πια μεγάλους Έλληνες συγγραφείς" ας αναρωτηθεί, όποιος θέλει να αναρωτηθεί, "γιατί δε μου αρέσει η σύγχρονη ελληνική παραγωγή όσο η παλιότερη;" ή "τι είναι αυτό που με αγγίζει στη λογοτεχνία εκείνης της περιόδου;" Μην ψάχνετε τις απαντήσεις εκεί έξω αλλά μέσα σας.

Link to comment
Share on other sites

Ουτέ εγώ διεκδικώ τίποτα δάφνες, αλλά για να ξέρουμε τι λέμε...

 

Αυτά δεν ταυτίζονται:

 

εδώ μέσα δεν κυκλοφορεί ο μεγάλος Έλληνας λογοτέχνης.

 

[...]

 

δεν έχω παρατηρήσει Μεγάλο συγγραφέα στο φόρουμ μας. Ελπίζω να συγχωρεθώ κάποτε.

 

εκτός αν έχεις διαβάσει τα πάντα στις Βιβλιοθήκες, οπότε πάσο.

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Tetarte, αυτό ακριβώς είναι που δεν θέλω να κάνω.

Δηλαδή, τί; Να μπώ σε διαγωνισμό εξυπνάδας με θέμα αν μπορώ να αποδείξω ότι ο James Joyce είναι σπουδαιότερος της Rowlings;

Αν νομίζεις ότι η Rowlings είναι σπουδαιότερη, πάω πάσο. Δεν χαλάω καρδιές.

 

Εν πάση περιπτώσει, νομίζω ότι ο DinoHajiyorgi με έπιασε καλύτερα απ' όλους. Και εσύ θα ήσουν κοντά αν ήξερες το πόσο σέβομαι την επιτυχία κάποιου, που την θεωρώ απόδειξη της αξίας του. Αλλά υπάρχουν βαθμίδες σε όλα στη ζωή, μην το ξεχνάμε. Και οι Duran Duran ήταν απόλυτα επιτυχημένοι, δεν τους κάνει αυτό όμως καλύτερους του Mozart. Ή του Van Morrison.

 

Η πλάκα είναι ότι πιθανόν να νομίζετε ότι παίρνω το μέρος κάποιου (στην παρούσα συζήτηση) που συμφωνεί μαζί μου, ενώ αντιθέτως...άλλα λέω.

Διαβάστε καλύτερα. In between the lines, που λέμε και εδώ στο Ελλάντα.

 

ΥΓ. Παρατηρείται συχνά να γίνονται χαζές μάχες για λυμένα θέματα. Ιδίως όταν κάποιοι είναι φανατικοί με πρόσωπα ή χόμπυ. Αυτό όμως δεν τους δίνει δίκιο. Απλά αυτοπεποίθηση. Και δεν είναι κακό αυτό άλλωστε!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ουτέ εγώ διεκδικώ τίποτα δάφνες, αλλά για να ξέρουμε τι λέμε...

 

Αυτά δεν ταυτίζονται:

 

εκτός αν έχεις διαβάσει τα πάντα στις Βιβλιοθήκες, οπότε πάσο.

 

Η λέξη ήταν πολύ συγκεκριμένη: παρατηρήσει.

Έχω διαβάσει αρκετά κείμενα και τα περισσότερα μου άρεσαν. Αλλά αυτό δεν τα φέρνει σε σημείο να συγκρίνονται με έναν Ντοστογιέφσκι. Ή έναν Μακ Κάρθυ.

Η άποψη μου είναι βασισμένη στα αρκετά κείμενα που έχω διαβάσει και πιστεύω ότι αν υπήρχε ένα αριστούργημα θα είχε ξεχωρίσει μέσα στο φόρουμ. Τόσο ώστε να φτάσει στ' αυτιά μου και να με προτρέψει να το διαβάσω. Αλλά δεν έχει συμβεί αυτό.

 

Η όλη τροπή όμως δεν μου αρέσει. Νιώθω σαν να μάχομαι τα καλύτερα πρόσωπα που έχω γνωρίσει στο φόρουμ. Και αυτό πηγαίνει σε σένα Tetarte και στον Electroscribe. Και νιώθω χειρότερα γιατί στην ουσία πιστεύω ότι συμφωνούμε, αλλά για κάποιον ανεξήγητο λόγο δεν βρισκόμαστε.

Τέλος πάντων, όπως είπα και προηγουμένως, δεν υπάρχει περίπτωση να εμπλακώ σε συζήτηση για το αν η Rowling ή o Brown είναι σπουδαιότεροι ενός Dick ή του Dickens.

Θέλω να υπάρχουν κάποιες σταθερές σε αυτή τη ζωή και αν αρχίσουμε να πιστεύουμε ότι η θάλασσα δεν είναι υγρή, ή ότι η Γη δεν υπάρχει, τότε θα εμπλακούμε σε ένα σουρεαλιστικό παραμύθι δίχως τέλος.

Link to comment
Share on other sites

Φίλε dolph, χαίρομαι που δεν θα το κάνεις, ακριβώς γιατί δεν είναι διαγωνισμός εξυπνάδας. Είναι αυτό που ονομάζουμε υποκειμενικότητα.

Το "καλό", το "καλύτερο", το "μεγάλο" και το "όμορφο" δεν ορίζονται αντικειμενικά αλλά σε συνάρτηση με το υποκείμενο (τον beholder που λέει και η ρήση).

 

Η πρότασή μου για να λυθεί αυτή η διένεξη είναι να τοποθετηθεί ο καθένας προσωπικά. Να πει τι του αρέσει και τι όχι και να σταματήσει να μιλάει με αφορισμούς (δεν αναφέρομαι σε σένα, dolph, αλλά σε όλο το ύφος του topic)

 

Και, θα χαρώ πολύ επίσης να μας πει ο καθένας γιατί τον πονάει το θέμα αυτό.

 

Εγώ, π.χ. που ΕΙΜΑΙ ο μεγάλος λογοτέχνης συγγραφέας (προφανώς το λέω ειρωνικά) με πονάει να λέτε ότι δεν υπάρχουν πια μεγάλοι συγγραφείς, γιατί με προσβάλλετε.

Εσείς, που λέτε ότι δεν υπάρχουν μεγάλοι συγγραφείς, γιατί είστε τόσο απαιτητικοί και ανικανοποίητοι; Τι σας έδωσαν οι παλιοί που δεν το βρήκατε στους κανούριους;

 

Εδίτιον: ελπίζω να είναι φανερό ότι δεν υποστηρίζω τη μια ή την άλλη άποψη. Απλώς αμφισβητώ το πλαίσιο της συζήτησης. Και σίγουρα δε μάχομαι ούτε εγώ με άτομα που εκτιμώ! :friends:

Edited by tetartos
Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula

Εγώ πάντως δεν γράφω, μόνο διαβάζω κι έχω και κάτι παιδιά να φροντίσω. Μεροκάματο και βιοπάλη, που καιρός για ανωτερότητα και τέχνη ...

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάντως δεν γράφω, μόνο διαβάζω κι έχω και κάτι παιδιά να φροντίσω. Μεροκάματο και βιοπάλη, που καιρός για ανωτερότητα και τέχνη ...

Δεν καταλαβαίνω γιατί όμως να ειρωνεύεσαι με αυτόν τον τρόπο αυτούς που προτιμάνε να διαθέτουν κάποιον από τον χρόνο τους στη συγγραφή. Κι ας μη γίνουν ποτέ τελικά μεγάλοι συγγραφείς.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάντως δεν γράφω, μόνο διαβάζω κι έχω και κάτι παιδιά να φροντίσω. Μεροκάματο και βιοπάλη, που καιρός για ανωτερότητα και τέχνη ...

 

Για να είμαστε ειλικρινείς melissoula, το όλο θέμα έχει ξεκινήσει γιατί μάλλον έβγαλες ένα απωθημένο, που έχεις αποδεχτεί ότι δεν θα γίνεις μια Μεγάλη Συγγραφέας.

Και είναι απόλυτα κατανοητό γιατί το ίδιο ακριβώς βγαίνει με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο από τους περισσότερους, ή και όλους, εδώ μέσα.

Το θέμα όμως είναι να διατηρήσουμε ένα περιβάλλον που θα είναι γόνιμο.

Το πρόβλημα δεν είναι να γίνουμε οι επόμενοι Ντοστογιέφσκι και αλήθεια έχουμε σκεφτεί τί ακριβώς σημαίνει αυτό; Είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε το κόστος;

Εγώ πάντως, όπως και εσύ, έχω παιδιά να φροντίσω. Μεροκάματο και βιοπάλη, όπως πολύ σωστά λές.

 

Η όλη φάση τράβηξε τόσο πολύ γιατί όλοι, για τους ίδιους λόγους, θέλαμε να δωθεί η απάντηση που θα εξυπηρετεί τα όνειρα και το εγώ μας.

Και όσο δεν δίνεται, τόσο τραβάει το πράγμα.

 

ΥΓ. Μάλλον πρέπει να σταματήσω να ποστάρω σε αυτό το topic. Μου βγαίνουν πράγματα που πιθανόν να ενοχλήσουν (που δεν με πειράζει), ή χειρότερα, να πληγώσουν (που με πειράζει αφάνταστα) κάποιους. Ζητάω και πάλι προκαταβολικά συγγνώμη. Αν και η συγγνώμη δεν είναι ποτέ αρκετή...

Link to comment
Share on other sites

Εγώ, π.χ. που ΕΙΜΑΙ ο μεγάλος λογοτέχνης συγγραφέας (προφανώς το λέω ειρωνικά) με πονάει να λέτε ότι δεν υπάρχουν πια μεγάλοι συγγραφείς, γιατί με προσβάλλετε. Εσείς, που λέτε ότι δεν υπάρχουν μεγάλοι συγγραφείς, γιατί είστε τόσο απαιτητικοί και ανικανοποίητοι; Τι σας έδωσαν οι παλιοί που δεν το βρήκατε στους κανούριους; Εδίτιον: ελπίζω να είναι φανερό ότι δεν υποστηρίζω τη μια ή την άλλη άποψη. Απλώς αμφισβητώ το πλαίσιο της συζήτησης. Και σίγουρα δε μάχομαι ούτε εγώ με άτομα που εκτιμώ!

Ευτυχώς που κάποιοι κατανοούν τι λέμε ώρες-ώρες. Φαντάζομαι dolph -ή ελπίζω- ότι κι εσύ κατάλαβες πως αυτό που είπα το είπα επίσης ειρωνικά, γιατί παρατράβηξε το ανέκδοτο. Βέβαια, προσωπικά σου βάζω κόκκινη γιατί μίλησες το ίδιο θετικά για Joyce και Θέμελη, αλλά αυτά είναι προσωπικά και ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ τελικά γούστα...έτσι δεν είναι; Και μια και σ'αρέσει ο Joyce (ο αγαπημένος μου) να σου θυμίσω πως αναγκάστηκε να εκδόσει μόνος του έργα του, γιατί δεν τον είδαν και για πολύ ...τεράστιο συγγραφέα. Και δεν είναι ο μόνος βέβαια. Παραδείγματα ΤΡΑΓΙΚΑ άπειρα!

Αυτό θα πρέπει να σε κάνει ν'αναρωτιέσαι, ή μάλλον να είσαι λιγότερο απόλυτος και κατηγορηματικός. Δεν σε 'μαλώνω', δεν σε 'κατηγορώ' και επιτέλους πολύ φωτιά παίρνει αυτό το τόπικ, και κάποια ποστ αρχίζουν να μου θυμίζουν παιδικούς τσακωμούς (ονόματα δεν λέμε, ανθρώπους δεν θίγουμε :p ).

By the way, μελισσούλα, κι εγώ μάνα είμαι δύο παιδιών και γ...αι και στη δουλειά. Γεννούσα Δευτέρα και Κυριακή ξημερώματα δούλευα, ενώ δύο-τρεις μέρες πριν είχα τελειώσει και μισό κεφαλαίακι από κάτι που γράφω. Είπα να μην παρατήσω κάτι που αγαπάω τόσο πολύ και είναι μάλλον αξιοθαύμαστο όταν το καταφέρνει κάποιος αυτό. Και γι'αυτό θα δώσω και τα συγχαρητήριά μου στον dolph γιατί ξέρω πόσο πολύ δύσκολο είναι... Εσένα όμως θα σου δώσω μια συμβουλή. Άσε τα κρεμαστάρια και πιάσε την πένα... Δεν έχεις δικαιολογίες, εκτός αν δεν γουστάρεις να γράφεις, οπότε παραδέξου το και άσε τους μεγάλους έλληνες συγγραφείς αυτού του φόρουμ να ασχοληθούν με τίποτε σοβαρότερο!

Μπορείς επίσης να γράφεις τουλάχιστον καμιά κριτική εδώ μέσα, να βοηθήσεις κι εμάς τους ατάλαντους να γίνουμε καλύτεροι! Θα εκπλαγείς όταν ανακαλύψεις με πόση αγάπη και ικανοποίηση δεχόμαστε όλες τις κρτικές.

 

Σας ασπάζομαι Μην φοβάστε τη φωτιά! (για τον dolph αυτό, και εξηγούμαι: θεωρώ ότι οι απαντήσεις σου είναι από τις πλέον ώριμες και σεβαστές).

Edited by Blondbrained
Link to comment
Share on other sites

Για να μην παρεξηγιόμαστε, η 'μία πλευρά' υποστηρίζει πως η ελληνική λογοτεχνία της μικρότατης γεωγραφικά και αριθμητικά ελλάδας πάντα έβγαζε και θα βγάζει ταλέντα, σε πείσμα όσων ΘΕΛΟΥΝ και ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΙ να βλέπουν μόνο ό,τι αποτελεί κατάντια γι'αυτή τη χώρα. ΑΠό την άλλη, σε παγκόσμιο επίπεδο, αναδεικνύονται οι μάπες και κάποια μεγάλα ταλέντα χάνονται για διάφορους λόγους. Σε λα φακινγκ βι! Υπάρχουν σοβαρότερα προβλήματα στον κόσμο από αυτό. Όποιος είναι ν'αναδειχθεί θ'αναδειχθεί. Όποιος είναι να επιβιώσει στον χρόνο θα επιβιώσει. Και το αντίθετο, βέβαια.

 

Η όλη φάση τράβηξε τόσο πολύ γιατί όλοι, για τους ίδιους λόγους, θέλαμε να δωθεί η απάντηση που θα εξυπηρετεί τα όνειρα και το εγώ μας.

Και όσο δεν δίνεται, τόσο τραβάει το πράγμα.

 

Η όλη φάση τράβηξε γιατί καποιοι δεν είναι ειλικρινείς στις προθέσεις και τις ερωτήσεις τους, όπως αποδεικνύεται από το τελευταίο 'φεύγα' μας! Προσωπικά, θα απαντούσα διαφορετικά από ένα σημείο και μετά, αν οι προθέσεις κι οι ερωτήσεις αυτές ήταν εξ'αρχής τίμιες και ξεκάθαρες, και αν δεν είχαμε όλοι ανεξαιρέτως προσπαθήσει να απαντήσουμε σε όλες με πολύ ειλικρίνεια!

 

ΥΓ. Μάλλον πρέπει να σταματήσω να ποστάρω σε αυτό το topic. Μου βγαίνουν πράγματα που πιθανόν να ενοχλήσουν (που δεν με πειράζει), ή χειρότερα, να πληγώσουν (που με πειράζει αφάνταστα) κάποιους. Ζητάω και πάλι προκαταβολικά συγγνώμη. Αν και η συγγνώμη δεν είναι ποτέ αρκετή...

 

Δεν πληγώνεις κανέναν, φίλε μου. Ομαδικώς ματώνουμε χωρίς λόγο, επειδή κάποιοι δεν αντέχουν τον εαυτό τους και δεν τον έχουν συγχωρέσει που δεν μπορούν ν'ακολουθήσουν τ'όνειρό τους: Να γράφουν. Εγώ πάντως δεν δηλώνω ψυχολόγα, και γι'αυτό συγγνώμη για το έντονο του χαρακτήρος μου και την 'κακή' μου στάση. Εξαντλώ την υπομονή μου στα υπέροχα τέκνα μου. Δεν μου μένει για άλλους! Σας αγαπώ όλους, πάραυτα (σαν καλή μαμά), αλλά προτιμώ να βλέπω να γράφονται τόσες σελίδες σε κριτικές επι του πρακτέου (περιμένουν κάμποσες ιστορίες εδώ μέσα), παρά σε ανούσιες κουβεντούλες του ... γαλλικού καφέ!

Θα μου επιτρέψετε τώρα, πάω να 'χάσω τον χρόνο μου' γράφοντας, και καταστρέφοντας την ελληνική λογοτεχνία! devil2.gif

Ελπίζω να μου το συγχωρέσουν οι επόμενες γενιές ατάλαντων και μίζερων ελλήνων!

Υπόσχομαι να μην σας απασχολήσω άλλο, γιατί στο τέλος θα χρειαστώ εγώ ψυχανάλυση! dazzled.gif

 

Μην ξεχάσω: η υπερβολή και επανάληψη στα δύο ποστ χρησιμοποιείται συνειδητά και εσκεμμένα. Είναι συγκεκριμένη τεχνική και συγγραφής και μάθησης!

Edited by Blondbrained
Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula

..... έχεις αποδεχτεί ότι δεν θα γίνεις μια Μεγάλη Συγγραφέας.

 

Εγώ δεν θα γίνω ποτέ μια Μεγάλη Συγγραφέας; Μα πώς; Αφού είμαι ήδη! Μια φράση έγραψα κι όχι μονο έγινε σλόγκαν και τοπικιον, έγινε και χαμός στο τοπίκιο. (για να μην πώ ότι γίνεται ακόμη). Ίσως πρέπει να το σκεφτώ σοβαρά να εγκαταλείψω τα οικιακά.... :holiday:

Link to comment
Share on other sites

Ετοίμασα ένα ποστ... δεν το δημοσιεύω γιατί τελώ υπό το καθεστώς θυμού.

Σίγουρο είναι, ότι δεν πρόκειται να υποστηρίξω πλέον την προσωπική δόξα της μελισσούλας με οποιοδήποτε άλλο σχόλιό μου.

Link to comment
Share on other sites

Ετοίμασα ένα ποστ... δεν το δημοσιεύω γιατί τελώ υπό το καθεστώς θυμού.

 

Πολύ καλά κάνεις!!

 

Ξεκίνησα να γράφω κάτι στο profile της blond-brained, αλλά θα το ολοκληρώσω εδώ (γιατί εκεί το "σύστημα" (o firefox μου) με έκοψε).

 

Εγώ πιστεύω ακράδαντα (πέραν της έκδοσης κτλ) ότι δεν μπορεί κάποιος να είναι "μεγάλος" συγγραφέας στη σύγχρονη εποχή χωρίς φιλολογική παιδεία (και το λέω αυτό όντας Πληροφορικός).

Link to comment
Share on other sites

Ο τέταρτος καλύτερος Έλληνας συγγραφέας μετά τον Καζαντζάκη, τον Σαμαράκη και τον Μαρή-ράκη, είναι ο Τεταρτάκης. Τέλος!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..