Jump to content

49ος Διαγωνισμός Διηγήματος - Φάντασυ

    

Mesmer
Calendar

Event details

Στη λίστα με τις χειρότερες ευχές, έχει σίγουρα υψηλή θέση η «καλό χειμώνα». Γι’ αυτό λέω να παρατείνουμε λίγο ακόμα το καλοκαίρι, με τον 49ο διαγωνισμό φάντασυ!

Ξεκινάμε να γράφουμε στις 3 Σεπτεμβρίου. Καλοκαιρινά (κ μη) στοιχεία, σύντομα!

_____________________________________________________________________________________

Δείτε του Κανονισμούς εδώ.

Περίοδος συγγραφής: 3 Σεπτεμβρίου έως 23 Σεπτεμβρίου.

Ψηφοφορία: 24 Σεπτεμβρίου έως 18 Οκτωβρίου.

Στέλνετε τις ψήφους σας σε Solonor και Naroualis.

Θέμα: Δέντρο

Τα διηγήματα του διαγωνισμού, με σειρά συμμετοχής:


Recommended Comments



Περαστικά σου, elgalla! Εσύ να σαι καλά κι όλα γίνονται!

  • Like 2
Link to comment
John Ernst

Posted

διάβασα, σχολίασα και τώρα δεν ξέρω τι να ψηφίσω. Λίγες οι ιστορίες, αλλά καλές

  • Like 2
Link to comment
Ballerond

Posted

Όταν η @Elli Sketo ξεκινάει τα σχόλια, οι υπόλοιποι σωπαίνουμε και με σεβασμό, σκύβουμε το κεφάλι.

  • Haha 4
Link to comment

Βασικό: Δεν στέλνουμε ακόμα ψήφους, περιμένουμε να ανακοινωθεί και ο δεύτερος που θα δέχεται. Αλλιώς θα βγάλω πρώτο τον εαυτό μου.

  • Haha 3
Link to comment

Εντάξει, τη γλιτώσατε την πρώτη θέση απ' τα νύχια μου. Στέλνετε ψήφους σε μένανε και στη Naroualis, με τον γνωστό τρόπο!

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Elli Sketo

Posted (edited)

Παιδιά καλησπέρα,
Μέχρι πότε έχουμε για ανάγνωση/σχόλια/ψήφο;

Edited by Elli Sketo
Link to comment
Ballerond

Posted

Επίσης να κάνω μια φιλική επισήμανση - κυρίως σε όσους είναι σχετικά καινούργιοι στον σχολιασμό ιστοριών.

Το αν σας αρέσει η όχι μια ιστορία είναι απόλυτα λογικό και θεμιτό. Μην "ντρέπεστε" να κάνετε αρνητική σχόλια και κριτική πάνω σε ένα κείμενο (αρκεί να είναι καλοπροαίρετα πάντα).

Αυτό που θέλουμε εμείς οι συγγραφείς είναι feedback από όλους, ανεξαιρέτως του πόσο σας άρεσε η όχι η ιστορία. Γι αυτόν τον λόγο είναι το συγκεκριμένο φόρουμ γνωστό και γι αυτόν πρέπει να παραμείνει.

Ένα σχόλιο όπως "το βρήκα βαρετό αλλά μετά έφτιαξε" δε με βοηθάει ενώ αν ήταν "στην αρχή ήταν αργή η πλοκή, σκαλωνε, αλλά σε εκείνο και σε εκείνο το σημείο έφτιαξε και αν εβαζες κι αυτό θα έφτιαχνε κι άλλο" με βοηθάει πολύ περισσότερο.

 

Πείτε όσα αρνητικά θέλετε αρκεί να είναι όσο περισσότερο τεκμηριωμένα. Το λέω με κάθε καλή διάθεση για να βοηθηθουμε κι εμείς αλλά κι εσείς σε μελλοντικά γραπτα σας.

Αυτά :)

  • Like 5
  • Thanks 2
Link to comment
WILLIAM

Posted

Και να ευχηθούμε στον αγαπητό μας διοργανωτή χαρούμενα γενέθλια με κάθε ευτυχία και ολοκληρωμένο εκείνο το μικρό βιβλίο που τον βασανίζει!

  • Like 3
Link to comment
elgalla

Posted

Μπήκα να σας πω ότι δεν σας έχω γραμμένους, απλώς αρρώστησα και μετά με έπηξαν στα βραδινά στη δουλειά! Σας έχω διαβάσει όλους, πάντως. 

  • Like 1
Link to comment
Mournblade

Posted

Σας διάβασα όλους! Συγχαρητήρια, δώσατε όλοι πολύ ιδιαίτερες και όμορφες ιστορίες. Νομίζω πως ήταν ένα πολύ ευχάριστο break από την καθημερινότητα να διαβάζεις παραμύθια. Δεν ξέρω ποιός θα βγει πρώτος, όμως για μενα οι περισσότεροι είσαστε πολύ κοντά. Καλή επιτυχία εύχομαι! :)

  • Like 3
Link to comment
John Ernst

Posted (edited)

Επειδή έχει γίνει εκτενής κουβέντα για το πως σχολιάζουμε τις ιστορίες, θα ήθελα να καταθέσω τη δική μου άποψη.

Στο μυαλό μου έχω δύο άτομα. Το ένα είναι μια παλιά μου φίλη, η οποία γράφει και αυτά που γράφει τα δίνει να τα διαβάζουν φίλοι της (δε μου είπε αν τα δημοσιεύει σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή τους τα δίνει κατ' ιδίαν). Όταν της ανάφερα το SFF, ώστε να διαβάσει δικές μου ιστορίες (τελικά δεν τις διάβασε από το φόρουμ αλλά της τις έστειλα), μου είπε ότι γράφω πολύ καλά και ότι εισπράττω στο φόρουμ άδικες κριτικές. Όταν έκρινα δικό της κείμενο με βάση αυτά που μαθαίνω στο SFF, απλά δε δέχτηκε την κριτική μου. Αποτέλεσμα, ούτε γράφει (κατά τη γνώμη μου) καλά, ούτε μου έδειξε ότι έχει διάθεση να διορθωθεί. Άρα, κατά πως λέει η @elgalla πρέπει να ασκείται αυστηρή κριτική σε όλους, αν θέλουμε πραγματικά να βελτιωθούμε. 

Το άλλο άτομο είναι ο "Χ". Δεν τον ξέρω προσωπικά, τον γνώρισα στο φόρουμ. Έγραψε, για πρώτη προσπάθεια, μια συμπαθητική ιστορία και είχε τη φιλοδοξία να τη βάλει στον προηγούμενο διαγωνισμό. Μετά τις πρώτες κριτικές την απέσυρε. Μπορεί να είναι άνθρωπος που δεν του αρέσει η κριτική, προσωπικά το βρίσκω απίθανο. Τι συνέβηκε; Απλά, για κάθε νέο μέλος η συμμετοχή στο φόρουμ του βγάζει πολλά ερωτηματικά. Δεν είναι σίγουρο που βρίσκεται, δε γνωρίζει τα άλλα μέλη, του φαίνονται όλα ύποπτα. Δικαίως ο @Mournblade επισημαίνει κάποιο πρόβλημα, εγώ το εντοπίζω εκεί.

Η γνώμη μου είναι να συνεχίσουν οι κριτικές όπως είναι. Ο πνευματικός άνθρωπος είναι φύσει ελεύθερος άνθρωπος και δεν μπορεί να περνάει την κριτική του σκέψη μέσα από την κρησάρα του καθωσπρεπισμού και του άγχους να μην προσβληθεί κάποιος, όσο σκληρό κι αν αυτό ακούγεται. Για το θέμα, όμως, του χτισίματος εμπιστοσύνης με νέα μέλη του φόρουμ, πρέπει να γίνει πολλή δουλειά... 

Edited by John Ernst
  • Like 2
  • Thanks 2
Link to comment
Mournblade

Posted

Άρα, Νίκο..; :hmm:

Κάνουμε κάτι τελικά για να προσεγγίσουμε νέα μέλη; 

Ή απλώς τα πετάμε στη ''θάλασσα'' και τα αφήνουμε να μάθουν να κολυμπάνε μόνα τους, έχοντας ως αρωγό τον αλάνθαστο, πολύτιμο κανόνα της φυσικής επιλογής; :stars::p

 

Link to comment

Νομίζω πως αν ο άλλος δεν την παλεύει με την κριτική, θα στραβώσει, όποτε του κάτσει.Είτε του έρθει στον πρώτο διαγωνισμό, είτε στον δέκατο, είτε στο δεύτερο βιβλίο, μετά από 100 άλλες πενταστεριές στο goodreads. Όλα είναι μάταια, ειδικά το γράψιμο, φωτιά και τσεκούρι και κριτική.

  • Like 3
Link to comment
Alexz

Posted (edited)

Σχετικά με τις κριτικές πάνω στη γραφή κάποιου, υπάρχει πάντα η υποκειμενική ματιά αν δεν υπάρχουν κατευθύνσεις. Εφόσον πρόκειται για διαγωνισμό, μία κριτική πρέπει να γίνεται σε συγκεκριμένα πλαίσια και τόσο ο συγγραφέας, όσο και ο κριτής να ξέρουν τι αξιολογούν και που αξιολογούνται και φυσικά να υπάρχει το αντίστοιχο feedback.

π.χ. συμμετέχω σε ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς πάνω σε technical - academic writing και πάντα υπάρχει από πριν ένα πλαίσιο 10-30 ερωτήσεων που ο συγγραφέας θα αξιολογηθεί πάνω σε αυτές (κάποιες είναι πιο ευέλικτες, κάποιες άλλες όχι). Οι κριτές είναι εξωτερικοί συνεργάτες (δεν πληρώνονται) και δεν γνωρίζουν ποιος έχει γράψει το κείμενο, οπότε υπάρχει μια σχετική αντικειμένικότητα, ενώ η ανατροφοδότηση γίνεται πάνω σε αυτές τις ερωτήσεις.

Προφανώς δεν είναι το τέλειο σύστημα, αλλά έχει μια γερή βάση πάνω στην οποία μπορείς να στηρίξεις για ποιο λόγο βαθμολογήθηκες όπως βαθμολογήθηκες.

Με λίγα λόγια πρέπει να ξέρεις σε ποια πλαίσια κρίνεις και κρίνεσαι σε ένα έργο .

Edited by hidedora
  • Like 1
Link to comment
WILLIAM

Posted

Με τη διαφορά ότι ένα ακαδημαϊκό κείμενο έχει κάποιους κανόνες και παραμέτρους, η λογοτεχνία δεν είναι τόσο εύκολα κατηγοριοποιήσιμη. Και είναι και πιο υποκειμενική η δική μας εκτίμηση ακόμα.

Σχετικά με τις κριτικές, είναι ο τρόπος που γίνεται μια κριτική. H πρώτη μου εμπειρία εδώ ήταν κάπως άσχημη, δέχτηκα μια κριτική που άσχετα με το αν ήταν δίκαιη ή όχι έγινε με σαρκαστικό τρόπο που με αποθάρρυνε από το να δημοσιεύσω κάτι για χρόνια. Οπότε ναι, να είναι ειλικρινής αλλά με λεπτότητα και διάκριση.

Συμφωνώγια τις κριτικές που χρειάζονται για ένα διαγωνισμό σαν μια ας το πούμε δέσμευση στο σκοπό, αλλά το όριο των λέξεων είναι που με σκοτώνει, όπως θα έχετε προσέξει από τις κριτικές μου σε ιστορίες και βιβλιοκριτικές είμαι μάλλον λιτός.

  • Like 4
Link to comment
Alexz

Posted (edited)

Μία πολύ καλή ανάλυση κριτικής είναι αυτή της lakin - https://www.critiquemymanuscript.com/checklist-for-critiquing-a-novel/,αλλά είναι αρκετά μεγάλη και κουραστική για κάποιον κριτή.

Αρκετά εύχρηστη βρίσκω τη λίστα του novel software και συνήθως αυτή έχω στο μυαλό μου όταν διαβάζω μια ιστορία φαντασίας - https://www.novel-software.com/blog?article=how-to-do-fiction-critique-(feedback)-in-a-writer’s-circle

Όποια από τις δύο μεθόδους και να βασιστεί κάποιος, σίγουρα θα δώσεις ένα πολύ καλό, δομημένο και ειλικρινές feedback. Επίσης είναι μια καλή μέθοδος αυτοεκτίμησης του έργου μας.

Και προφανώς μια κριτική πρέπει να γίνεται από δύο άτομα τουλάχιστον +1 ακόμη αν υπάρχει μεγάλη διαφορά στη βαθμολογία.

Edited by hidedora
  • Like 1
Link to comment
elgalla

Posted

5 hours ago, hidedora said:

 

Και προφανώς μια κριτική πρέπει να γίνεται από δύο άτομα τουλάχιστον +1 ακόμη αν υπάρχει μεγάλη διαφορά στη βαθμολογία.

Το οποίο δουλεύει στο academic writing όπου υπάρχει η έννοια του peer reviewing, όπως δουλεύει και στις πανελλήνιες, αλλά όχι τόσο εύκολα στη λογοτεχνία. 

  • Like 1
Link to comment
  • Management
RObiN-HoOD

Posted (edited)

... το οποίο btw αναφέρεται και στο 8(η) στους κανονισμούς ?

Edited by RObiN-HoOD
  • Like 3
Link to comment
MadnJim

Posted (edited)

Υπάρχει μια υπέροχη φόρμα σχολίων εδώ στο sff για τις κριτικές στους διαγωνισμούς (και όχι μόνο θα συμπλήρωνα), που πραγματικά θα μπορούσε να βοηθήσει και μάλιστα πάρα πολύ, αλλά δυστυχώς σπάνια -έως ποτέ- ακολουθείται:

         1)Τι κατάλαβα (κάτι σαν περίληψη της ιστορίας)

         2)Τι μου άρεσε

         3)Τι δεν μου άρεσε

        4)Γενικό σχόλιο

Με το (1) ο εκάστοτε συγγραφέας έχει τη δυνατότητα να δει αν αυτό που έγραψε γίνεται κατανοητό από τον εκάστοτε αναγνώστη.

Με το (2) εξηγεί ο αναγνώστης στον συγγραφέα τι του άρεσε από την ιστορία.

Με το (3) εξηγεί ο αναγνώστης στον συγγραφέα τι δεν του άρεσε από την ιστορία.

Με το (4) έχει τη δυνατότητα ο αναγνώστης να πει τη γενική του άποψη -την καθαρά υποκειμενική του άποψη, γιατί μόνο αυτό μπορεί να είναι- για την ιστορία.

Λέξη κλειδί στο (2) και (3) το "εξηγεί". Αυτή η εξήγηση είναι που βοηθάει τον συγγραφέα, ακόμα κι αν ο αναγνώστης εξηγεί γιατί βρήκε την ιστορία εντελώς για πέταμα. Το να αναφέρει κανείς μόνο ότι κάτι του άρεσε και κάτι όχι, δεν βοηθάει.

Αν κάποιος ενδιαφερόταν για την προσωπική μου άποψη πάνω στο τι γίνεται λάθος και με ρωτούσε (sic :p ), θα έλεγα αμέσως ότι φταίει το καλάμι, είναι... ευκολοκαβάλητο και δυστυχώς πολλοί πιστεύουν χαϊδολογήματα και αγνοούν επιδεικτικά οτιδήποτε τους δείχνει ότι το καλάμι όσο κι αν το προγκήξουν δεν θα γίνει άτι ποτέ.

Την αγάπη μου. :)

 

Edited by MadnJim
  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Man_from_Earth

Posted

..εγώ Θεωρώ ότι το όλο θέμα υπερβαίνει το δίπολο συγκαταβατικού και αυστηρού κριτή. Εδώ νομίζω αρχίζει να εμφανίζεται ένα άλλο είδους πρόβλημα: η κριτική της διαδυκτιακής μάζας και η κριτική του παραδοσιακού (ξυνού αλλά και γνώστη) κριτικού λογοτεχνίας. Δείτε το σχετικό άρθρο του Πάνου Τσερόλα "Το τέλος της κριτικής(;)" (θα το σκάναρα αν δεν υπήρχε θέμα Π.Ι.)

Όπως αναφέρει, ενώ παλιά κάποιος θα διάβαζε κάτι που απέσπασε ψύγματα καλής κριτικής από παραδοσιακούς κριτικούς λογοτεχνίας, σήμερα ψάχνει στα ράφια όσα μάζεψαν περισσότερα λάικς ή αστέρια σε σάιτς βιβλίου. Σπεύδω να διευκρινήσω το αυτονόητο, ότι η διαδυκτιακή μάζα ΔΕΝ είναι απαραίτητα το αναγνωστικό κοινό καθώς λόγω τεχνολογικής ευκολίας και ανωνυμίας κάποιος μπορεί να εκφραστεί θετικά ή αρνητικά για κάτι (π.χ. με ένα στέρι) έχοντας διαβάσει ένα catchphrase, μια περίληψη ή το πρώτο κεφάλαιο. Η τίποτε απολύτως, μπορεί απλά να μιμηθεί γνώμες άλλων ικανοποιώντας την κοινωνική απαίτηση του να εκφέρει σώνει και ντε γνώμη. Και κάθε ένας από αυτούς θα μου πει τι να ψάξω όταν είμαι μπροστά στο ράφι; Βλέπετε πόσο άκυρο είναι;

Τι θέλω να πω: προτιμώ δύσκολη κριτική από κάποιον που έχει περάσει την υποκειμενικότητά του από κάποια φίλτρα, κάποια κριτήρια (τα οποία διαμόρφωσε από πολλές άλλες δουλειές που διάβασε) παρά εύκολη κριτική που μπορεί να είναι θετική (φιλικό χτύπημα στον ώμο ώστε να αυγατίσει χρήστες το φόρουμ;) ή και αρνητική (γιατί φερειπείν πολλοί προηγούμενοι εκφράστηκαν αρνητικά;). Το προτιμώ έστω και αν τα κριτήριά του αυτά καθαυτά παραμένουν υποκειμενικά - διάβολε, μόνο και μόνο ότι μπήκε στον κόπο να διαβάσει τόσο ώστε να μπορέσει να διαμορφώσει κάποια κριτήρια είναι κάτι που σέβομαι..

  • Like 3
Link to comment
Mournblade

Posted

Καλημέρα στην παρέα!

Εγώ πάντως σπεύδω να υπενθυμίσω πως η άποψή μου για μια πιο προσεκτική κριτική αφορά τους newbies. Και μιας και μπήκε και ο Σπύρος madnjim στην παρέα, να μοιραστώ μαζί σας πως αν εκείνος δεν είχε διαβάσει κείμενό μου καπου αλλού, και δεν με ειχε προσεγγίσει με τακτ και σεβασμό παρολες τις αδυναμίες μου, μάλλον δεν θα ήμουν εδώ να σας διαβάζω. Και ο λόγος δεν είναι πως είμαι περίεργος. Είναι πως εδώ είναι το ίντερνετ. Δύσκολα θα σε εμπιστευτεί ο άλλος αν δεν του δώσεις ενα περιθώριο προσαρμογής.

Κατα τα άλλα συμφωνώ κι εγώ με την φόρμα.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
WILLIAM

Posted

Φίλε μου Σπύρο μια χαρά τα λές, δε σου κρύβω δε ότι με το καλάμι γέλασα. Το έχεις τόσο πολύ το χιούμορ που σου βγαίνει ακόμα και χωρίς να γράφεις ιστορίες!

  • Thanks 1
Link to comment
elgalla

Posted

Εγώ πάλι ομολογώ ότι έχω δει περισσότερα παρεάκια από ό, τι καλάμια στα χρόνια μου εδώ, αλλά νομίζω πως κι αυτό έχει σπάσει πια με τη γενικότερη πτώση της κίνησης του φόρουμ. 

Θα έλεγα πως πρέπει να αποδεχτούμε ότι οι περισσότεροι απλώς δεν θέλουν και δεν πιστεύουν ότι χρειάζεται να βελτιωθούν, οπότε δεν επιδιώκουν να έρθουν και πόσο μάλλον να παραμείνουν σε ένα φόρουμ όπου η κριτική από άλλους συγγραφείς είναι το βασικότερο μέσο βελτίωσης. Όποιος κρίνει πως χρειάζεται και θέλει να βελτιωθεί και έρχεται και μένει. Συνεπώς θα έλεγα πως τα περισσότερα καλάμια έχουν παρκαριστεί έξω από το σφφ και οποία τυχόν ήταν στο δικό μας πάρκινγκ έχουν αποχωρήσει ή φάει έξωση. 

Θα έλεγα πως ο περισσότερος κόσμος είναι απλώς ικανοποιημένος με το να του λένε οι φίλοι του πόσο γαμάτα γράφει και να κάνει μια-δυο αυτοεκδοσεις και να ευχαριστεί τον εκδότη του για την "εμπιστοσύνη" (οποιος εμπιστεύεται βάζει χεράκι στην τσέπη, παιδιά, κακά τα ψέματα). 

Κι αυτή η ευκολία έκδοσης είναι κάτι που ένα φόρουμ δύσκολα μπορεί να "πολεμήσει", γιατί μια κοινότητα συγγραφέων στην οποία ολοι μπορούν να εκδοσουν το βιβλίο τους, ανεξαρτήτως ποιότητας, είναι αυτόματα μια κοινότητα στην οποία όλο και λιγότεροι θεωρούν πως χρήζουν βελτίωσης. 

Τα λέμε στο Φανταστικον με τους Αθηναίους. Τα φιλιά μου. 

  • Like 6
Link to comment

Ξυπνήσατε απ' το Φαντάστικον; Ο διαγωνισμός τρέχει!

  • Like 3
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..