Jump to content

41ος Διαγωνισμός Σύντομης Ιστορίας, Κατηγορία: ΕΦ, Θέμα: Χρέος


Nirgal

Recommended Posts

Να συγχαρώ κι εγώ την νικήτρια για την ιστορία της και επίσης τους υπόλοιπους του βάθρου (Νικόλα μονάχα δεύτερος; Νικόλα μονάχα πρώτος; Νικόλα μονάχα πρωθυπουργός;;;;;) και τον Σπύρο που επιτρέψτε μου να πω το χάρηκα ιδιαίτερα που κέρδισε θέση στο βάθρο. Θερμά συγχαρητήρια και στους υπόλοιπους συμμετέχοντες και φυσικά στον διοργανωτή.

Άντε για τον τρόμο τώρα.

Και μετά πέφτετε στα χέρια μου..... :shuriken: :shuriken: :shuriken:

Edited by Ιρμάντα
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Κι ένα πρωινό "Ευχαριστώ" σε όλους. :friends: :mf_sonne: 

Έτσι, κανονικά, από το συμβατικό πληκτρολόγιο και όχι από το tablet, που φοβόμουνα μην πατήσω άλλα αντ' άλλων μεσ' στα μαύρα μεσάνυχτα :)

 

Πολλές ευχαριστίες και στον Nihilio από τον number-cruncher εαυτό μου, που τρελαίνεται για νούμερα και στατιστικές! :rose: :p

 

Η αλήθεια είναι ότι δεν περίμενα καν να γράψω όταν διάβασα το θέμα, αλλά... ε, τελικά, φαίνεται ότι καλά έκανα.

 

Ωχ, και τώρα πρέπει ν' αρχίσω να σκέφτομαι το θέμα του επόμενου διαγωνισμού, ε; Καλά να πάθω! 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Συγχαρητήρια στη νικήτρια και για το δυναμικό της come back και φυσικά σε όλους τους συμμετέχοντες! 

Κρίμα για τον κακομοίρη τον Ίζαλ θα τον φάει το σκοτάδι... χμμ συγνώμη το Σαρλάκ.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Συγχαρητήρια και από εμένα στη νικήτρια για την ενδιαφέρουσα ιστορία που μας παρουσίασε. Τα συγχαρητήρια μου πάνε επίσης σε όλους τους διαγωνιζόμενους, τους ψηφοφόρους και τους διοργανωτές.

 

Θα ήθελα να ευχαριστήσω όσους ψήφισαν την ιστορία μου και κυρίως εκείνους που την συμπεριέλαβαν σε κάποια υψηλή θέση στη λίστα τους.

 

Διαβάζοντας τα πολύ ενδιαφέροντα στατιστικά της ψηφοφορίας γεννιούνται αυτόματα κάποια ερωτήματα σχετικά μα τα γούστα και τις προτιμήσεις αυτών που ψήφισαν. Να γίνω πιο συγκεκριμένος:

 

(α). Η ιστορία με την καλύτερη παρουσίαση, τη μεγαλύτερη πλοκή και την περισσότερη δράση κατέληξε τελευταία, πιο κάτω και από ιστορία που ήταν μεν εντός θέματος αλλά εκτός είδους (Ε.Φ.) δε. 8 ψηφοφόροι της έδωσαν αυτή τη θέση στη λίστα τους. Πολύ θα ήθελα να μάθω τι τους οδήγησε σε αυτήν την επιλογή... Γιατί αντικειμενικά δεν ήταν η χειρότερη ιστορία. Αν ήταν τότε και οι είκοσι που ψήφισαν θα έπρεπε να την είχαν κατατάξει στην τελευταία θέση ή έστω στην προτελευταία. Δε συνέβη όμως αυτό.

 

(β). Αντιθέτως η ιστορία με μηδενική δράση και την ισχνότερη πλοκή πήρε τις περισσότερες πρωτιές. Άβυσσος η ψυχή των ψηφοφόρων...  

 

(γ). Με ποια κριτήρια πρέπει να αξιολογείται μια ιστορία; Πορτοκάλια με μήλα δεν πάνε μαζί. Κατά τη γνώμη μου δεν είναι σωστό να κρίνεται με τα ίδια μέτρα και σταθμά μια ποιοτική λογοτεχνική ιστορία και μια ανάλαφρη σεναριακά δομημένη ιστορία. Διαφορετικά πράγματα πρέπει να περιμένει ο αναγνώστης από την καθεμία. Έτσι δεν είναι;

 

Υ.Γ.: Η ιστορία μου έχει (μέχρι στιγμής) τα λιγότερα σχόλια απ’ όλες τις συμμετοχές. Επίσης ένας συμμετέχων δεν έχει σχολιάσει ακόμα (αν δεν κάνω λάθος, ο σχολιασμός των ιστοριών από τους συμμετέχοντες είναι υποχρεωτικός). Ίσως επειδή η δική μου ιστορία είναι σε διαφορετική βιβλιοθήκη να ξεχάστηκε από μερικούς... 

Link to comment
Share on other sites

Βάσω μου συγχαρητήρια <3 και συγχαρητήρια και στα παιδιά που πήρανε μέρος και στο διοργανωτή σαφώς που μας χρέωσε μερικές ιστορίες ακόμα να διαβάσουμε :p

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ρε Βαγγέλη μην σκέφτεσαι έτσι. 

Θα μιλήσω για μένα, γιατί εμένα  μόνο ξέρω :p

(α)

Εγώ έβαλα την ιστορία σου τελευταία επειδή η δράση δεν με ενδιαφέρει σαν αναγνώστης. Δηλαδή, το ξύλο, το μπαμ μπουμ οι καταστροφές  πλανητών κτλπ δεν με συγκινούν. Κατά βάση, είμαι αστυνομικός αναγνώστης( ναι, κι εγώ αναρωτιέμαι τι δουλειά έχω εδώ :D)  και δίνω βάση  πρώτα στην πλοκή.

     Η δική σου δεν είχε την μεγαλύτερη πλοκή. Για μένα, το προνόμιο αυτό άνηκε στην Βάσω(Και γι' αυτό της έδωσα την πρωτιά).   Πραγματικά, η ιδέα της ήταν τρο-μα-κτι-κή και πολύ το  φοβάμαι ότι σε εκατο-διακόσα χρόνια η πρόβλεψη της θα αποδειχτεί αληθινή.

       Και η ιδέα του Σπύρου(Man_From_Earth) ήταν εξαιρετική, ασχέτως που του έλειπε ο χώρος για να την αναπτύξει ικανοποιητικά(γεγονός που του έκοψε  πολύ  στην βαθμολογία μου).

 

Για την παρουσίαση που λες, όπως ανέφερα στο τόπικ, δεν της έδωσα καν σημασία.  Θα ήταν άδικο να  κρίνω την κατάταξη της ιστορίας  απ'αυτό.  Μπράβο για την προσπάθεια, αλλά θα  προτιμούσα η έξτρα δουλειά να πήγαινε στην γραφή :) (και αυτό στο έγραψα).

 

Πιστεύω, όταν και αν, την μεγαλώσεις, θα κάνεις καλά πράματα μαζί της.  Οι ιδέες σου θέλουν  τον χώρο τους για να αναπτυχθούν(π.χ   με  την 'μάχη των κόσμων'  είχα περάσει πολύ καλά).  Δεν χωράνε τα πάντα στα πάντα. Όπως εγώ δεν χωράω στα παλιά μου τζιν[ κουμπώνει μεν, αλλά λέω να μην το ρισκάρω :p], έτσι και η ιστορία  σου δεν χωράει στις 3.850 λέξεις! Και εγώ το έχω αυτό το πρόβλημα, δεν είναι κακό ( Τώρα γράφω μια ιστορία με 5-6 σκηνές και έχω ξεφύγει κατά πολύ από το 3.000 που υπολόγιζα αρχικά ^_^)

(β)

Η ιστορία του Νικόλα  μπορεί να μην είχε δράση, αλλά  μίλησε στον μαλάκα που  κρύβω μέσα μου που, όπως ο Σαράκος, δεν είχε τα κότσια  να πει αυτό που ήθελε σε εκείνην( και όταν τα βρήκε δυστυχώς ήταν αργά... Εγώ ακόμα τα ψάχνω  αν και τώρα μας χωρίζουν μερικά εκατοντάδες χιλιόμετρα οπότε χαιρετήματα...).  Μπόρεσα να   νιώσω τον πρωταγωνιστή. Και αυτό σε σε συνδιασμό με την γραφή  με έκανε να τον βάλω δεύτερο( και ακόμα αναρωτιέμαι αν έπρεπε να τον βάλω πρώτο. Πραγματικά, Νικόλαος και Βάσω εναλλάσονταν συνεχώς  μεταξύ πρώτης-δεύτερης  θέσης) 

 

(γ) Η απάντηση της Χριστίνας εδώ και εν μέρει η δικιά μου από πάνω καλύπτουν κάπως το τί θέλω να πω :)

 

 

Α, συγχαρητήρια σε Nirgal και  Nihilio για τον διαγωνισμό. Μόνο  λίγο μας γκάστρωσαν με τα  αποτελέσματα αλλά εντάξει :D

Edited by jjohn
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Συγχαρητήρια στην νικήτρια κι ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους συμμετέχοντες. Πολύ ωραίο το θέμα, και άκρως ενδιαφέρουσες(και με μεγάλη ποικιλία) οι προσεγγίσεις.

Πολύ καλή δουλειά... τα λέμε στον επόμενο διαγωνισμό.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Συγχαρητήρια στη Βάσω για την άξια πρωτιά, συγχαρητήρια στον Μορφέα για την πολύ δυνατή ιστορία που τον έφερε στη δεύτερη θέση, συγχαρητήρια και στον MadnJim γιατί η προσπάθεια και η πρόοδος πάντα αποφέρουν καρπούς. Συγχαρητήρια σε όλους όσους έγραψαν και μας έδωσαν ιδιαίτερες ιδέες και τροφή για σκέψη. Φυσικά, στον διοργανωτή και τον μοδεράτορα καταμετρητή για όλη την οργάνωση και τον συντονισμό του διαγωνισμού. Ήσασταν υπέροχοι.

Edited by elgalla
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Το Βάσω θέλει ένα σ!

 

Η δράση είναι ωραία στις ιστορίες αλλά θέλει έναν άλλο τρόπο από μια ταινία, δεν είναι μόνο η εικόνα που θέλει να δώσει, είναι και το να τη νιώσεις, να την αισθανθείς σαν να είσαι εκεί.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ο πρωτάρης πέρασε καλά στη διάρκεια του διαγωνισμού αν και δεν ήταν on-line (ξέχασε) την (ατέλειωτη απ’ ότι κατάλαβα) ώρα της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων. Άρα ο σκοπός επετεύχθη! Αν προσθέσω την εμπειρία και τις πολύ χρήσιμες κριτικές και υποδείξεις που διάβασα πέρασα δημιουργικά ευχάριστα. Bonus: Διάβασα ωραίες ιστορίες (δύο ήταν καταπληκτικές). Τι άλλο αν ζητήσει κανείς;
Δεν μου αρέσουν οι γκρίνιες αλλά οφείλω να καταγγείλω τους διοργανωτές για το μη αδιάβλητο της κατάταξης:
1. Βάλανε πρώτη την μόνη γυναίκα (άνδρες όλοι τους, ο ιπποτισμός έχει και τα όριά του όμως).
2. Για να ακολουθήσουν την σύγχρονη τάση για το “νέο vs παλιό” έδωσαν την δεύτερη θέση σε νεαρό (τόπο στα νιάτα;)
3. Αν και (παρά τα capital controls) κατέθεσα στον λογαριασμό Ελβετικής τράπεζας που μου υπέδειξαν το απαιτούμενο ποσό, δεν μου απένειμαν την τελευταία θέση (το θέμα το έχει αναλάβει ο δικηγόρος μου).

 

Θερμά συγχαρητήρια σε όλους, πάντα τέτοια!

Edited by Old man & SiFi
  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Κι εγώ της έδωσα την τελευταία θέση, για λόγους παρόμοιους με τον Γιάννη. Τα μπαμ μπουμ και πίου πίου δεν μ' ενδιαφέρουν σε μια ιστορία. Μετά βίας τ' αντέχω στον κινηματογράφο και τα προσπερνάω εξ ολοκλήρου στην λογοτεχνία (δηλαδή μέχρι και στον Αμπερκρόμπι, που είναι τσίφτης και καραμπουζουκλής στη δημιουργία χαρακτήρων, όταν έφτανε στο -πολύ καλογραμμένο- ξυλίκι γύρναγα σελίδες στο έτσι μέχρι να τελειώσει η μάχη). Μ' αρέσουν ιδέες, χαρακτήρες, κάτι που θα μου μείνει και θα με κάνει να σκεφτώ, μία ιδέα που θα με βάλει να περπατήσω στα παπούτσια των χαρακτήρων που τριβελίζονται, κάτι που θα "ζηλέψω" γιατί δεν το σκέφτηκα πρώτη, αλλά θα χαρώ πολύ περισσότερο που κάποιος το σκέφτηκε, το έγραψε και το διάβασα. Δεν νομίζω να θεωρείς ότι η ιστορία σου εμπίπτει σ' αυτή την κατηγορία.

Επίσης θεώρησα σχεδόν αθέμιτο το να συμμετάσχει κάποιος σε λογοτεχνικό διαγωνισμό με ιστορία που σχεδόν απαιτεί απ' τους αναγνώστες να είναι γνώστες μιας ήδη υπάρχουσας και συγκεκριμένης κοσμοπλασίας. Το βρήκα φτηνό, λες και δεν μπορείς να φτιάξεις κάτι δικό σου, χαρακτήρες, κόσμο, πλοκή και χρησιμοποιείς μασημένη τροφή. Και μάλιστα μια τροφή που εμένα μ' αφήνει παγερά αδιάφορη. Επιπλέον, ο διαγωνισμός ήταν διηγήματος, όχι σάουντρακ και ειδικών εφέ. Τα βρήκα όχι μόνο περιττά, αλλά και επιβλαβή, γιατί αφαιρούσαν το φόκους απ' την ίδια την ιστορία σε μια μπουρμπουλήθρα που σχεδόν απαιτούσε απ' τον αναγνώστη να πέσει ανάσκελα απ' τα πολλά ουάου. Μ' ενοχλεί όταν μου μπουκώνουν εκβιαστικά αισθήσεις, κυρίως εκεί που δεν έχουν θέση.

 

Δεν είχε πλοκή η ιστορία σου. Δεν είχε βασικά δομικά χαρακτηριστικά. Οι χαρακτήρες ήταν στα όρια της καρικατούρας κι ακόμα κι η λατρεμένη σου δράση ήταν προχειρογραμμένη και κακοσκηνοθετημένη. Η γλώσσα ήταν ξύλινη και διεκπαιρεωτική, ενώ μιλάμε για διαγωνισμό λογοτεχνίας (εκτός κι αν θεωρείς ότι η ΕΦ δεν υπάγεται στη λογοτεχνία, οπότε πρέπει να πάρουμε τη συζήτηση απ' την αρχή), στον οποίο η γλώσσα παίζει πρωταρχικό ρόλο. Δεν είχε συναίσθημα, δεν είχε ιδέα, δεν είχε καμία πρωτοτυπία. Ήταν πολύ κουραστική η ανάγνωση και στο τέλος αυτής ένιωσα σαν να είχα διαβάσει κάτι ατέλειωτο που δεν είχε να μου πει τίποτα. Αν με ρωτήσεις τώρα τι έλεγε η ιστορία σου, θα σου πω ότι δεν θυμάμαι καν. Θυμάμαι της Βάσως, των Σπύρων, του Τώνη, όλες βασικά θυμάμαι τι πραγματεύονταν, η δική σου πέρασε και δεν ακούμπησε πουθενά. Το μόνο που μου άφησε ήταν κούραση.

 

Δεν είχα σκοπό να σχολιάσω, αλλά αφού επιμένεις, ορίστε. Ελπίζω να σε βοηθήσουν οι λόγοι για τους οποίους τόσοι πολλοί θεώρησαν ότι η ιστορία σου ήταν η λιγότερο καλογραμμένη στον διαγωνισμό, και να βελτιωθείς στο μέλλον.

 

Εδίτιον το συμπληρωματικόν: το ότι μια ιστορία δεν έχει εξωγήινους να κυνηγιούνται και πλανήτες ν' ανατινάζονται, δεν σημαίνει ότι δεν έχει δράση. Μιας κι έχεις φάει ένα σκάλωμα στα όρια της εμπάθειας με την ιστορία του Νικόλα, θα σε παραπέμψω στα σχόλια του Σταμάτη που λένε ότι δεν έχει κινηματογραφική δράση. Έχει εσωτερική δράση, εσωτερική σύγκρουση. Το να μην είναι το στυλ που σ' αρέσει είναι θεμιτό, το να μην την καταλαβαίνεις είναι επίσης θεμιτό, το να μην καταλαβαίνεις γιατί αρέσει σε άλλους λιγότερο θεμιτό, το ν' αντιδράς τόσο επιθετικά απέναντί της δεν είναι μόνο αθέμιτο, αλλά δείχνει κάτι για σένα που ίσως να μην θέλεις να το δεις.

 

 

 

 

Άουτς...!!θύμησέ μου να μη σε εκνευρίζω ποτέ...:p

Edited by Man_from_Earth
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Κι εγώ της έδωσα την τελευταία θέση, για λόγους παρόμοιους με τον Γιάννη. Τα μπαμ μπουμ και πίου πίου δεν μ' ενδιαφέρουν σε μια ιστορία. Μετά βίας τ' αντέχω στον κινηματογράφο και τα προσπερνάω εξ ολοκλήρου στην λογοτεχνία (δηλαδή μέχρι και στον Αμπερκρόμπι, που είναι τσίφτης και καραμπουζουκλής στη δημιουργία χαρακτήρων, όταν έφτανε στο -πολύ καλογραμμένο- ξυλίκι γύρναγα σελίδες στο έτσι μέχρι να τελειώσει η μάχη). Μ' αρέσουν ιδέες, χαρακτήρες, κάτι που θα μου μείνει και θα με κάνει να σκεφτώ, μία ιδέα που θα με βάλει να περπατήσω στα παπούτσια των χαρακτήρων που τριβελίζονται, κάτι που θα "ζηλέψω" γιατί δεν το σκέφτηκα πρώτη, αλλά θα χαρώ πολύ περισσότερο που κάποιος το σκέφτηκε, το έγραψε και το διάβασα. Δεν νομίζω να θεωρείς ότι η ιστορία σου εμπίπτει σ' αυτή την κατηγορία.

 

Επίσης θεώρησα σχεδόν αθέμιτο το να συμμετάσχει κάποιος σε λογοτεχνικό διαγωνισμό με ιστορία που σχεδόν απαιτεί απ' τους αναγνώστες να είναι γνώστες μιας ήδη υπάρχουσας και συγκεκριμένης κοσμοπλασίας. Το βρήκα φτηνό, λες και δεν μπορείς να φτιάξεις κάτι δικό σου, χαρακτήρες, κόσμο, πλοκή και χρησιμοποιείς μασημένη τροφή. Και μάλιστα μια τροφή που εμένα μ' αφήνει παγερά αδιάφορη. Επιπλέον, ο διαγωνισμός ήταν διηγήματος, όχι σάουντρακ και ειδικών εφέ. Τα βρήκα όχι μόνο περιττά, αλλά και επιβλαβή, γιατί αφαιρούσαν το φόκους απ' την ίδια την ιστορία σε μια μπουρμπουλήθρα που σχεδόν απαιτούσε απ' τον αναγνώστη να πέσει ανάσκελα απ' τα πολλά ουάου. Μ' ενοχλεί όταν μου μπουκώνουν εκβιαστικά αισθήσεις, κυρίως εκεί που δεν έχουν θέση.

 

Δεν είχε πλοκή η ιστορία σου. Δεν είχε βασικά δομικά χαρακτηριστικά. Οι χαρακτήρες ήταν στα όρια της καρικατούρας κι ακόμα κι η λατρεμένη σου δράση ήταν προχειρογραμμένη και κακοσκηνοθετημένη. Η γλώσσα ήταν ξύλινη και διεκπαιρεωτική, ενώ μιλάμε για διαγωνισμό λογοτεχνίας (εκτός κι αν θεωρείς ότι η ΕΦ δεν υπάγεται στη λογοτεχνία, οπότε πρέπει να πάρουμε τη συζήτηση απ' την αρχή), στον οποίο η γλώσσα παίζει πρωταρχικό ρόλο. Δεν είχε συναίσθημα, δεν είχε ιδέα, δεν είχε καμία πρωτοτυπία. Ήταν πολύ κουραστική η ανάγνωση και στο τέλος αυτής ένιωσα σαν να είχα διαβάσει κάτι ατέλειωτο που δεν είχε να μου πει τίποτα. Αν με ρωτήσεις τώρα τι έλεγε η ιστορία σου, θα σου πω ότι δεν θυμάμαι καν. Θυμάμαι της Βάσως, των Σπύρων, του Τώνη, όλες βασικά θυμάμαι τι πραγματεύονταν, η δική σου πέρασε και δεν ακούμπησε πουθενά. Το μόνο που μου άφησε ήταν κούραση.

 

Δεν είχα σκοπό να σχολιάσω, αλλά αφού επιμένεις, ορίστε. Ελπίζω να σε βοηθήσουν οι λόγοι για τους οποίους τόσοι πολλοί θεώρησαν ότι η ιστορία σου ήταν η λιγότερο καλογραμμένη στον διαγωνισμό, και να βελτιωθείς στο μέλλον.

 

Εδίτιον το συμπληρωματικόν: το ότι μια ιστορία δεν έχει εξωγήινους να κυνηγιούνται και πλανήτες ν' ανατινάζονται, δεν σημαίνει ότι δεν έχει δράση. Μιας κι έχεις φάει ένα σκάλωμα στα όρια της εμπάθειας με την ιστορία του Νικόλα, θα σε παραπέμψω στα σχόλια του Σταμάτη που λένε ότι δεν έχει κινηματογραφική δράση. Έχει εσωτερική δράση, εσωτερική σύγκρουση. Το να μην είναι το στυλ που σ' αρέσει είναι θεμιτό, το να μην την καταλαβαίνεις είναι επίσης θεμιτό, το να μην καταλαβαίνεις γιατί αρέσει σε άλλους λιγότερο θεμιτό, το ν' αντιδράς τόσο επιθετικά απέναντί της δεν είναι μόνο αθέμιτο, αλλά δείχνει κάτι για σένα που ίσως να μην θέλεις να το δεις.

 

 

 

 

Άουτς...!!θύμησέ μου να μη σε εκνευρίζω ποτέ... :p

 

Όχι, να μην με εκνευρίσεις, γιατί όταν εκνευρίζομαι μού χαλάει το εσωτερικό φενγκ σούι και είναι μεγάλη μανούρα η εσωτερική αναδιακόσμηση. :p

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Κάποια σχόλια στην ιστορία μου μού δημιούργησαν απορίες, που, αν και αντιλαμβάνομαι πως θα φανούν πολύ αφελείς, δεν αντέχω να μην ρωτήσω. Θα εκτιμούσα πολύ κάποιος να μου εξηγούσε με απλά λόγια τι και πως. Να θυμάστε πως είμαι εντελώς άσχετος με τις ορολογίες και τα είδη, και τις υποκατηγορίες τους, κι όλα αυτά τα εξωτικά και περίεργα.  :blush:

 

-Υπάρχει κάποιος ντε φάκτο ορισμός για το sci-fi; Στο δικό μου μυαλό οτιδήποτε εξελίσσεται έξω από τη Γη είναι sci-fi. Θέλω να πω πως, το ταξίδι στο διάστημα είναι επιστημονική φαντασία κυριολεκτικά προς το παρόν, οπότε μια ιστορία που εξελίσσεται σε έναν άλλον πλανήτη, ακόμα κι αν είναι καθαρά φάντασι, δεν είναι sci-fi εκ των πραγμάτων; Για παράδειγμα, η σειρά του Μπάροουζ με τον Τζον Κάρτερ στον Μπαρσούμ, αρχίζει γουέστερν και εξελίσσεται σε φάντασι, αλλά σε άλλον πλανήτη, δεν είναι sci-fi; Οπωσδήποτε sci-fi είναι και ότι έχει να κάνει γενικότερα με επιτεύγματα που για την ώρα είναι μόνο στη φαντασία μας, τα χρονοταξίδια για παράδειγμα, και πολλά άλλα που μπορούν να εξελίσσονται στη Γη, αλλά εξ ορισμού ό,τι παίζει εκτός Γης δεν είναι αυτομάτως και sci-fi; Αν γράψω μία ιστορία με τον Ν'Γκάρα να καταλήγει μετά από ένα αποτυχημένο μαγικό ξόρκι στον Σείριο, κι εκεί αρχίσει να δείχνει στους εξελιγμένους τεχνολογικά ντόπιους τι καλά που κόβει το σπαθί του, θα είναι sci-fi; Ή ακόμα και η εισαγωγή του Nirgal για τον διαγωνισμό με τον Ίζαλ, είναι sci-fi; Ελπίζω να καταλαβαίνετε τι προσπαθώ να ρωτήσω, δεν ξέρω πως αλλιώς να το εκφράσω.

 

-Γιατί δεν μπορεί να υπάρχει post apocalyptic σε άλλον πλανήτη; Αν έχει υπάρξει κάποιος πολιτισμός, όποιου βαθμού κι αν είναι, και μετά για κάποιο -βίαιο ίσως- λόγο χαθεί, και πλέον υπάρχει εκεί μια κατάσταση τύπου Mad Max, πως θα το λέγαμε;

Edited by MadnJim
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Πολλά συγχαρητήρια στην νικήτρια, αλλά και σε όλους τους συμμετέχοντες για τις ιστορίες που μας πρόσφεραν...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Κάποια σχόλια στην ιστορία μου μού δημιούργησαν απορίες, που, αν και αντιλαμβάνομαι πως θα φανούν πολύ αφελείς, δεν αντέχω να μην ρωτήσω. Θα εκτιμούσα πολύ κάποιος να μου εξηγούσε με απλά λόγια τι και πως. Να θυμάστε πως είμαι εντελώς άσχετος με τις ορολογίες και τα είδη, και τις υποκατηγορίες τους, κι όλα αυτά τα εξωτικά και περίεργα.  :blush:

 

-Υπάρχει κάποιος ντε φάκτο ορισμός για το sci-fi; Στο δικό μου μυαλό οτιδήποτε εξελίσσεται έξω από τη Γη είναι sci-fi. Θέλω να πω πως, το ταξίδι στο διάστημα είναι επιστημονική φαντασία κυριολεκτικά προς το παρόν, οπότε μια ιστορία που εξελίσσεται σε έναν άλλον πλανήτη, ακόμα κι αν είναι καθαρά φάντασι, δεν είναι sci-fi εκ των πραγμάτων; Για παράδειγμα, η σειρά του Μπάροουζ με τον Τζον Κάρτερ στον Μπαρσούμ, αρχίζει γουέστερν και εξελίσσεται σε φάντασι, αλλά σε άλλον πλανήτη, δεν είναι sci-fi; Οπωσδήποτε sci-fi είναι και ότι έχει να κάνει γενικότερα με επιτεύγματα που για την ώρα είναι μόνο στη φαντασία μας, τα χρονοταξίδια για παράδειγμα, και πολλά άλλα που μπορούν να εξελίσσονται στη Γη, αλλά εξ ορισμού ό,τι παίζει εκτός Γης δεν είναι αυτομάτως και sci-fi; Αν γράψω μία ιστορία με τον Ν'Γκάρα να καταλήγει μετά από ένα αποτυχημένο μαγικό ξόρκι στον Σείριο, κι εκεί αρχίσει να δείχνει στους εξελιγμένους τεχνολογικά ντόπιους τι καλά που κόβει το σπαθί του, θα είναι sci-fi; Ή ακόμα και η εισαγωγή του Nirgal για τον διαγωνισμό με τον Ίζαλ, είναι sci-fi; Ελπίζω να καταλαβαίνετε τι προσπαθώ να ρωτήσω, δεν ξέρω πως αλλιώς να το εκφράσω.

 

-Γιατί δεν μπορεί να υπάρχει post apocalyptic σε άλλον πλανήτη; Αν έχει υπάρξει κάποιος πολιτισμός, όποιου βαθμού κι αν είναι, και μετά για κάποιο -βίαιο ίσως- λόγο χαθεί, και πλέον υπάρχει εκεί μια κατάσταση τύπου Mad Max, πως θα το λέγαμε;

 

 

Μετά από ατέλειωτες μπουγάδες, σεντόνια και παπλωματοθήκες για το αν είναι ή δεν είναι μια ιστορία ΕΦ σε κάθε σχεδόν διαγωνισμό εδώ και μια δεκαετία (και αντίστοιχα τι είναι/δεν είναι φάντασι ή τρόμος -πάλι καλά που μέχρι τώρα κανείς δεν είχε την απορία τι είναι ποίηση), ένα πολύ γενικό συμπέρασμα είναι πως μια ιστορία είναι ΕΦ εάν δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς το ΕΦ στοιχείο. Δηλαδή, η ιστορία της Βάσως, αν της βγάλεις το ΕΦ στοιχείο δεν στέκεται. Δεν μπορεί να λειτουργήσει καθόλου. Ούτε του Τώνη. Αν βγάλεις τη δυστοπική οικονομία, η ιστορία δεν υπάρχει. Τουτέστιν, η ίδια η ιδέα είναι πλεγμένη μέσα στην επιστημονική φαντασία. Το "πρόβλημα" με ιστορίες σαν τη δική σου, είναι πως θα μπορούσε να είναι φάντασι αλλάζοντας το κέβλαρ σε μίθριλ και το πολυβόλο σε σπαθούμπα. Η ιδέα και η ιστορία θα λειτουργούσαν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο χωρίς κανένα στοιχείο ΕΦ μέσα τους.

 

Μια "σύμβαση" που έχει γίνει, είναι να θεωρούνται τέτοιου είδους ιστορίες science fantasy. Το Star Wars και το Doctor Who είναι δύο εξαιρετικά δείγματα science fantasy. Το επιστημονικό στοιχείο είναι πολύ χαλαρό, αλλά επειδή διαστημόπλοια και χρονομηχανές, δεν είναι φάντασι, οπότε κάθεται και στα δύο είδη κι απολαμβάνει τη θέα.

 

Λοιπόν, ξέρεις ποιο (λατρεμένο) science fantasy περιβάλλον μού θύμισε η ιστορία σου; Firefly. Διαστημικό γουέστερν. Πολύ χαλαρό το επιστημονικό στοιχείο, δίνεται κυρίως έμφαση στην ατμόσφαιρα. Νομίζω ότι μπορείς να δουλέψεις σε κάτι τέτοιο, αλλά να ξέρεις ότι είναι εξαιρετικά απαιτητικό είδος και θέλει πάρα πολλή δουλειά για να μπορέσει να λειτουργήσει σε επίπεδο SoD.

 

Το "κακό" είναι ότι σε ΕΦ διαγωνισμούς, για να είμαστε όλοι σίγουροι ότι είμαστε οκ με το είδος μας, προτιμάται η χρήση του πρώτου "ορισμού". Να είμαστε και με τα δυο πόδια μέσα στην ΕΦ, να είναι μπλεγμένη μέσα στην ίδια μας την ιδέα.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για την απάντηση Sonya. :)

 

Δεν εννοούσα σε σχέση με την ιστορία μου, εγώ φάντασι σε άλλο πλανήτη ήθελα να δοκιμάσω να γράψω κι αυτό έκανα, και το είπα ήδη. Δεν ρώτησα για να αμφισβητήσω κάτι, αλλά γιατί στ' αλήθεια δεν ξέρω και θα 'θελα να μάθω. Ρωτάω γιατί ειλικρινά έχω την απορία, απορία που μου γεννήθηκε ενώ διάβαζα τα σχόλια στην ιστορία μου. Αλλά ας βγάλουμε την ιστορία μου από την κουβέντα για να μην μπερδευόμαστε. Δεν γνωρίζω ορολογίες, δεν έχω πάει ποτέ μου σε κάποιο εργαστήριο ούτε έχω ασχοληθεί ποτέ σε φάση "μάθησης" με το θέμα της συγγραφής. Απλά γράφω γιατί μου αρέσει κι επειδή είδα ότι μπορώ να το κάνω. Όπως δεν γνωρίζω τεχνικές, κλπ. Όλα αυτά μου ακούγονται πραγματικά εξωτικά, και, για να πω και την αμαρτία μου, όταν γράφω ποσώς με ενδιαφέρουν κιόλας. Αυτό που είπα στο προηγούμενο ποστ μου, ήταν πως στο δικό μου μυαλό υπάρχουν κάποια πράγματα που χαρακτηρίζονται εξ ορισμού ΕΦ, τα χρονοταξίδια πχ, τα νοήμονα ρομπότ, και οπωσδήποτε ότι έχει σχέση με το διάστημα. Δηλαδή, ακόμα και μια περιγραφή ενός εντελώς πρωτόγονου κόσμου, χωρίς ίχνος τεχνολογίας, άμα είναι σε άλλον πλανήτη για μένα δε μπορεί παρά να είναι ΕΦ. Κάποιο υποείδος φαντάζομαι ναι, αλλά οπωσδήποτε κάτω από τη γενικότερη σκέπη της ΕΦ.

 

Φοβάμαι πως ανοίγω μεγάλη κουβέντα σε λάθος τόπικ. :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για την απάντηση Sonya. :)

 

Δεν εννοούσα σε σχέση με την ιστορία μου, εγώ φάντασι σε άλλο πλανήτη ήθελα να δοκιμάσω να γράψω κι αυτό έκανα, και το είπα ήδη. Δεν ρώτησα για να αμφισβητήσω κάτι, αλλά γιατί στ' αλήθεια δεν ξέρω και θα 'θελα να μάθω. Ρωτάω γιατί ειλικρινά έχω την απορία, απορία που μου γεννήθηκε ενώ διάβαζα τα σχόλια στην ιστορία μου. Αλλά ας βγάλουμε την ιστορία μου από την κουβέντα για να μην μπερδευόμαστε. Δεν γνωρίζω ορολογίες, δεν έχω πάει ποτέ μου σε κάποιο εργαστήριο ούτε έχω ασχοληθεί ποτέ σε φάση "μάθησης" με το θέμα της συγγραφής. Απλά γράφω γιατί μου αρέσει κι επειδή είδα ότι μπορώ να το κάνω. Όπως δεν γνωρίζω τεχνικές, κλπ. Όλα αυτά μου ακούγονται πραγματικά εξωτικά, και, για να πω και την αμαρτία μου, όταν γράφω ποσώς με ενδιαφέρουν κιόλας. Αυτό που είπα στο προηγούμενο ποστ μου, ήταν πως στο δικό μου μυαλό υπάρχουν κάποια πράγματα που χαρακτηρίζονται εξ ορισμού ΕΦ, τα χρονοταξίδια πχ, τα νοήμονα ρομπότ, και οπωσδήποτε ότι έχει σχέση με το διάστημα. Δηλαδή, ακόμα και μια περιγραφή ενός εντελώς πρωτόγονου κόσμου, χωρίς ίχνος τεχνολογίας, άμα είναι σε άλλον πλανήτη για μένα δε μπορεί παρά να είναι ΕΦ. Κάποιο υποείδος φαντάζομαι ναι, αλλά οπωσδήποτε κάτω από τη γενικότερη σκέπη της ΕΦ.

 

Φοβάμαι πως ανοίγω μεγάλη κουβέντα σε λάθος τόπικ. :)

 

Σπύρο δεν γεννάται θέμα για το εάν η ιστορία σου ήταν ή όχι Ε.Φ. Ήταν 100%. Θα αναφέρω τι υποστηρίζει ο Sanderson για το τι είναι και τι όχι Ε.Φ.

  • Ότι λαμβάνει χώρα εκτός της Γης, είτε είναι στο διάστημα είτε σε άλλο πλανήτη, κτλ είναι εξ’ ορισμού Ε.Φ.
  • Πάνω στη Γη γίνεται το μπέρδεμα. Πάλι κατά τον Sanderson, η ιστορία θα πρέπει να περιέχει αναφορές σε θετική τεχνολογική επιστήμη και να μην μπορεί να σταθεί χωρίς αυτές. Το ερώτημα είναι όλες οι θετικές επιστήμες; Η απάντηση είναι υποκειμενική. Για παράδειγμα η ιστορία που πραγματεύεται την απόδειξη ενός πολύ σημαντικού μαθηματικού θεωρήματος είναι ή όχι Ε.Φ.; Εγώ θα έλεγα ίσως, άλλοι ναι και άλλοι όχι. Επίσης κάποιοι υποστήριξαν στο διαγωνισμό ότι αφού η οικονομία είναι επιστήμη τότε και μια ιστορία με αντίστοιχο θέμα είναι Ε.Φ. Εδώ δε συμφωνώ. Αφού δεν περιέχει τεχνολογία δεν μπορεί να θεωρηθεί Ε.Φ. Είναι απλή φαντασία...   
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Να ξαναπώ, πως δεν ρωτάω για την ιστορία μου, αυτό το λύσαμε (αν ποτέ υπήρξε κάποια απορία δηλαδή). :)

 

Οι απορίες μου είναι γενικές. Ανάφερα τον Τζον Κάρτερ του Μπάροουζ, θεωρείται αυτό ΕΦ; Όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ ναι, γιατί εξελίσσεται σε άλλον πλανήτη. Η εισαγωγή του Σταμάτη εδώ στο τόπικ του διαγωνισμού, με τον Ίζαλ, θεωρείται ΕΦ; Πάλι για μένα ναι, για τον ίδιο λόγο ακριβώς. Τα Star Wars; Επίσης. Το Farscape; Τα Stargate; Το Gallactica; Το "Γυρίστε το Γαλαξία με οτοστόπ";  Ο δικός μου Έντι Τζόουνς; Κλπ, κλπ, κλπ. Ότι παίζει εκτός Γης δεν είναι αυτομάτως ΕΦ, άσχετα από το τι πραγματεύεται; Άσχετα με το αν έχει στο προσκήνιο την τεχνολογία και τα επιστημονικά επιτεύγματα, για να εξελίσσεται στο διάστημα θέλοντας και μη έχει υπάρξει επιστημονική-τεχνολογική βάση. Δηλαδή, πώς στο καλό πήγαν εξαρχής σε άλλον πλανήτη, με μαγικά ξόρκια; Τώρα, αν χωρίζεται σε υποκατηγορίες, όπως πχ το Space Fantasy, κατανοητό, αλλά δεν παύει να είναι εκ των πραγμάτων υποείδος της ΕΦ, ακριβώς γιατί έχει μέσα το "Space".

 

Είχα και δεύτερη απορία. Αν σε έναν άλλον πλανήτη έχει υπάρξει κάποιος πολιτισμός οποιουδήποτε επιπέδου, και ξαφνικά καταρρέει για κάποιον λόγο, η κατάσταση από κει κι έπειτα για τους εναπομείναντες πώς λέγεται αφού δεν μπορούμε να πούμε post apocalyptic για περιπτώσεις εκτός Γης;

Link to comment
Share on other sites

Κάποια σχόλια στην ιστορία μου μού δημιούργησαν απορίες, που, αν και αντιλαμβάνομαι πως θα φανούν πολύ αφελείς, δεν αντέχω να μην ρωτήσω. Θα εκτιμούσα πολύ κάποιος να μου εξηγούσε με απλά λόγια τι και πως. Να θυμάστε πως είμαι εντελώς άσχετος με τις ορολογίες και τα είδη, και τις υποκατηγορίες τους, κι όλα αυτά τα εξωτικά και περίεργα.  :blush:

 

-Υπάρχει κάποιος ντε φάκτο ορισμός για το sci-fi; Στο δικό μου μυαλό οτιδήποτε εξελίσσεται έξω από τη Γη είναι sci-fi. Θέλω να πω πως, το ταξίδι στο διάστημα είναι επιστημονική φαντασία κυριολεκτικά προς το παρόν, οπότε μια ιστορία που εξελίσσεται σε έναν άλλον πλανήτη, ακόμα κι αν είναι καθαρά φάντασι, δεν είναι sci-fi εκ των πραγμάτων; Για παράδειγμα, η σειρά του Μπάροουζ με τον Τζον Κάρτερ στον Μπαρσούμ, αρχίζει γουέστερν και εξελίσσεται σε φάντασι, αλλά σε άλλον πλανήτη, δεν είναι sci-fi; Οπωσδήποτε sci-fi είναι και ότι έχει να κάνει γενικότερα με επιτεύγματα που για την ώρα είναι μόνο στη φαντασία μας, τα χρονοταξίδια για παράδειγμα, και πολλά άλλα που μπορούν να εξελίσσονται στη Γη, αλλά εξ ορισμού ό,τι παίζει εκτός Γης δεν είναι αυτομάτως και sci-fi; Αν γράψω μία ιστορία με τον Ν'Γκάρα να καταλήγει μετά από ένα αποτυχημένο μαγικό ξόρκι στον Σείριο, κι εκεί αρχίσει να δείχνει στους εξελιγμένους τεχνολογικά ντόπιους τι καλά που κόβει το σπαθί του, θα είναι sci-fi; Ή ακόμα και η εισαγωγή του Nirgal για τον διαγωνισμό με τον Ίζαλ, είναι sci-fi; Ελπίζω να καταλαβαίνετε τι προσπαθώ να ρωτήσω, δεν ξέρω πως αλλιώς να το εκφράσω.

 

-Γιατί δεν μπορεί να υπάρχει post apocalyptic σε άλλον πλανήτη; Αν έχει υπάρξει κάποιος πολιτισμός, όποιου βαθμού κι αν είναι, και μετά για κάποιο -βίαιο ίσως- λόγο χαθεί, και πλέον υπάρχει εκεί μια κατάσταση τύπου Mad Max, πως θα το λέγαμε;

 

Λοιπόν εγώ σίγουρα δεν είμαι και η πλέον κατάλληλη, μιας και το σκίφι ποτέ δεν με κέρδισε ολοκληρωτικά, αλλά θα σου πω τι πιστεύω.

 

- Σίγουρα δεν θεωρώ πως οτιδήποτε διαδραματίζεται σε πλανήτη που δεν είναι η  γη είναι ΕΦ. Να εξηγηθώ: το Dune διαδραματίζεται σε έναν πλανήτη που δεν είναι η Γη (Αρράκις) και είναι ΕΦ, όμως το Dragons of Autumn Twilight διαδραματίζεται επίσης σε έναν πλανήτη που δεν είναι η Γη (Κρυνν) και είναι fantasy. Η ονομασία του πλανήτη και η τοποθεσία του σε σχέση με τη Γη, λοιπόν, λίγη σημασία έχουν. Μιας και ανέφερες τον Μπάροουζ, το πρώτο βιβλίο με τον Τζον Κάρτερ που είναι και το μόνο που έχω διαβάσει μου φάνηκε fantasy και όχι ΕΦ.

- Σίγουρα δεν θεωρώ πως το μετα-αποκαλυπτικό περιβάλλον είναι ντε και σώνει ΕΦ. Δες το Σαννάρα, βασικά, είναι εξαιρετικό παράδειγμα. Η αποκάλυψη ήρθε, αλλά ο κόσμος που άφησε πίσω της είναι ένας κόσμος fantasy.

- Για εμένα, λοιπόν, το ζήτημα είναι απλό: ΕΦ χωρίς Ε, δεν είναι ΕΦ, είναι σκέτο Φ - σαν εξίσωση φαίνεται, αλλά είμαι βέβαιη ότι καταλαβαίνεις τι θέλω να πω. Βέβαια, όπως σωστά είχε πει κάποιος (ο Μορφέας νομίζω) στον προηγούμενο διαγωνισμό ΕΦ, επιστήμες δεν είναι μόνο οι θετικές. Επίσης, ακόμη και οι θετικές επιστήμες δεν χρειάζεται να εφαρμόζονται ντε και σώνει με τεχνολογικά μέσα: π.χ. οι Μπένε Τζέσεριτ του Dune εξασκούν ευγονική διασταυρώνοντας τα καλύτερα γονίδια για αιώνες, αλλά με φυσικό και όχι τεχνολογικό τρόπο.

 

Γενικά, πάντως, εγώ θα σου έλεγα να μη σκας. Έξω από τους διαγωνισμούς, τα στεγανά και τα όρια κάθε είδους είναι εκεί μόνο για να μάθουμε τους βασικούς κανόνες, ώστε να μπορέσουμε αργότερα να τους σπάσουμε. Just have fun with writing, όπως κάνεις πάντα :)

 

 

Εδίτιον, το διευκρινιστικόν: μιας και ρωτάς, ο Τζον Κάρτερ πήγε στον Άρη επειδή πέθανε στη Γη. Ε, δεν το λες και επιστήμη.

Edited by elgalla
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..