Jump to content

Πώς η κοινωνία επηρεάζει την τέχνη


MadnJim
 Share

Recommended Posts

Έχει πολύ πλάκα αυτό το "ΠΟ". Ανέκαθεν το πλέον ΠΟ ήταν η αλήθεια. Τώρα όμως πια αν πω τον μαύρο μαύρο είμαι ρατσιστής. Αν πω slut εκείνη που βγήκε σχεδόν γδυτή έξω με το "Κρακατόα" πρώτη μούρη όποτε κάθεται, είμαι αγροίκος και σεξιστής (το ίδιο κι αν κάνω πλάκα συγκρίνοντας τη γυναίκα με τη μπύρα, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα 😛 ). Αν πω γιατί βάλατε μαύρο να παίξει τον Αχιλλέα θα με κράξουν πάλι και βαριέμαι. Αν τολμήσω να κάνω παρατήρηση στους μαντράχαλους που χαμουρεύονται μέρα μεσημέρι στη μέση του δρόμου είμαι ομοφοβικός και οπισθοδρομικός. Αν κάνω τόπι στο ξύλο τον τυπά που την είδε γυναίκα και πάει να κατουρήσει στην ίδια τουαλέτα που ΄μολις μπήκε κι η γυναίκα μου, θα με κρεμάσουν. Παιδιά, το νου σας μην πείτε τίποτα σε όλους αυτούς-ές τους-ις ορθούς-ές για τον Ζαμπέτα, την κάτσαμε.

Spoiler

 

 

Edited by MadnJim
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • WILLIAM

    10

  • MadnJim

    8

  • Roubiliana

    13

  • Nick V.

    22

Top Posters In This Topic

9 hours ago, MadnJim said:

Αν κάνω τόπι στο ξύλο τον τυπά που την είδε γυναίκα και πάει να κατουρήσει στην ίδια τουαλέτα που ΄μολις μπήκε κι η γυναίκα μου, θα με κρεμάσουν.

Δεν είναι πολιτική ορθότητα το να μην ασκήσεις σωματική βία σε άτομο που πήγε τουαλέτα. Το να ασκήσεις όμως βία σε άτομο που πήγε τουαλέτα λόγω του ότι σε ενοχλεί η ένδυση/φύλο που προσδιορίζεται, είναι έγκλημα μίσους.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Guest Anonymous said:

Δεν είναι πολιτική ορθότητα το να μην ασκήσεις σωματική βία σε άτομο που πήγε τουαλέτα. Το να ασκήσεις όμως βία σε άτομο που πήγε τουαλέτα λόγω του ότι σε ενοχλεί η ένδυση/φύλο που προσδιορίζεται, είναι έγκλημα μίσους.

Ένα λεπτό γιατί με έκαψες λιγάκι, ανώνυμε -προφανώς woke- φίλε μου. Θεωρείς πολιτικά ορθό δηλαδή να δείρω κάποιον απλά επειδή πήγε στην τουαλέτα, αλλά αν το κάνω για κάποιον πραγματικό λόγο όπως το ότι ένας τύπος ντυμένος γυναικεία πάει να μπει στην τουαλέτα όπου μέσα είναι η γυναίκα ή η κόρη μου, τότε είναι έγκλημα μίσους; Τι σόι σουρεαλισμός είναι αυτός; Έγκλημα ναι, δεν μπορείς να τριγυρνάς και να δέρνεις κόσμο. Αλλά έγκλημα μίσους όχι, αγαπητέ, κάνεις μεγάλο λάθος. :)  

Είναι για λόγους μίσους άραγε που τώρα μου έρχεται να αρχίσω να τραγουδάω "που 'ναι η μπάλα, οέο που 'ναι η μπάλα"; :D 

Link to comment
Share on other sites

Να τοποθετηθώ επί του θέματος της τουαλέτας, δεν είναι ΛΟΓΙΚΟ ακόμα και αν κάποιος είναι τρανς να πάει σε γυναικεία τουαλέτα. Έχει γεννητικά όργανα άνδρα, υπάρχει και η προσβολή δημοσίας αιδούς.  Εντάξει δεν λέω ξύλο αλλά τον αρπάζεις από το σβέρκο και τον βγάζεις έξω γιατί όποιο δικαίωμα έχει αυτός έχει και η κόρη μου να πάει στην τουαλέτα χωρίς να δει κάτι που δεν πρέπει.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Επειδή υπήρξε μία παρανόηση: δεν ειπώθηκε ποτέ ότι είναι πολιτικά ορθό το να δείρεις κάποιον επειδή πήγε τουαλέτα. Το αρχικό post λέει κάτι διαφορετικό.

Τέλος, και επειδή η συζήτηση εκτροχιάστηκε, καλό είναι να μην παίζει ξύλο λόγο κατουρήματος γενικώς.

Έχει τύχει αρκετές φορές να πετύχω τυπάδες να κατουρούν στη μέση του δρόμου. Δεν ήταν και το καλύτερο θέαμα, αλλά ουδέποτε αισθάνθηκα την ανάγκη να βιαιοπραγήσω για μια φυσική ανάγκη. Ελπίζω κανείς να μην το αισθάνεται αυτό. Καλή συνέχεια.

Edited by Ghost
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, WILLIAM said:

Να τοποθετηθώ επί του θέματος της τουαλέτας, δεν είναι ΛΟΓΙΚΟ ακόμα και αν κάποιος είναι τρανς να πάει σε γυναικεία τουαλέτα. Έχει γεννητικά όργανα άνδρα, υπάρχει και η προσβολή δημοσίας αιδούς.  Εντάξει δεν λέω ξύλο αλλά τον αρπάζεις από το σβέρκο και τον βγάζεις έξω γιατί όποιο δικαίωμα έχει αυτός έχει και η κόρη μου να πάει στην τουαλέτα χωρίς να δει κάτι που δεν πρέπει.

δεν πρόκειται βρε κανείς να δει το όργανό του. Οι γυναικείες τουαλέτες έχουν πόρτες όχι όρθια ουρητήρια. Ασε που υπάρχουν ένα σωρό τουαλέτες σε καφετέριες και εστιατόρια που είναι κοινές και για τα δύο φύλα. Ή μέρη που έχουν μόνο μια τουαλέτα και όλοι εκεί πάνε. Εκεί δηλαδή παθαίνουν κάτι οι γυναίκες; Δεν τίθεται θέμα δημόσιας αιδούς; (και να τολμήσω να πω και κάτι άλλο; όλη αυτή η συζήτηση τί σχέση έχει με το πολιτικώς ορθό στη συγγραφή; Γιατί αυτό είναι το θέμα μας) Δε θα θιχτώ αν κάποιος που γεννήθηκε άντρας και αυτοπροσδιορίζεται αλλιώς κατουρήσει στο ακριβώς διπλανό μου κλειστό κουβούκλιο. Εδώ κατουράνε στη μέση του δρόμου. Αλλά ως συγγραφέας θα θιχτώ αν περιγράψω το όργανο του εν λόγω άντρα (από τη στιγμή που κολλάει με την πλοκή, φυσικά, να μην ξεχνιόμαστε) και ο εκδότης μου το κόψει (το απόσπασμα εννοώ). 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Κρίμα, γιατί το τι γίνεται στα βιβλία είναι άμεσο αποτέλεσμα όλης αυτής της μόδας και προσωπικά θεωρώ απαραίτητο σε μία τέτοια κουβέντα να μιλήσουμε και για το γιατί συμβαίνει αυτό στη συγγραφή αλλά μάλλον η συζήτηση αυτή δεν είναι ΠΟ. Θα είχα πολλά ακόμα να πω περί του θέματος, αλλά δεν θέλω να πιέσω τίποτα. Σόρυ αν ήμουν οφτόπικ (;)  ή αν ξεκίνησα τον "εκτροχιασμό" της αρχικής συζήτησης. Να πω μόνο πως είμαστε άξιοι της τύχης μας όταν εθελοτυφλούμε, τίποτα περισσότερο από μένα. :) 

Α! Δεν έχω κόρη και είμαι χήρος, οπότε ειλικρινά δεν μου καίγεται καρφάκι ποιος μπαίνει σε ποια τουαλέτα, αλλά κάποια στιγμή καλό είναι να μπορούμε να λέμε και τα πράγματα με το όνομά τους. :)

Edited by Ghost
Αφαίρεση φράσης σε quote.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ένα ερώτημα, λοιπόν (λέω εγώ τώρα), είναι το εξής: θα δεχόσουν να δωθεί το προς έκδοση χειρόγραφό σου να το διορθώσει ελεγκτής ευαισθησίας (ακόμα και μέχρι το σημείο να σου το κάνει αγνώριστο); Ναι ή όχι (και γιατί); Αν ναι, θα ήσουν ένας δειλός και παραδόπιστος συγγραφέας που θα συναινούσες στις αλλαγές για να συμβαδίσεις με το πνεύμα (ή ψέμα) της εποχής (και για να δεις το εργόχειρό σου επιτέλους τυπωμένο, βρε παιδί μου, στις αλλαγές θα κολλήσουμε τώρα, τς); Ή θα τους έλεγες ότι το δικό σου το έργο δεν τις σηκώνει τέτοιου είδους αλλαγές και προτιμά να μένει κλειδαμπαρωμένο σε ανήλιαγα συρτάρια; Έχει κανένας απτή εμπειρία, που να έχει πέσει δηλαδή στο γραπτό του τέτοιου είδους κορεκτίλα; 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Πολύ Καλή ερώτηση και μπήκε λίγο το μαχαίρι στο κόκκαλο. Το σκέφτηκα αρκετά για να δώσω μία ειλικρινή απάντηση. Θα δεχόμουν να κάνω τις αλλαγές αν αυτό με κάνει επαγγελματία συγγραφέα. Ίσως να πρέπει να ντρέπομαι για αυτό δεν ξέρω. Αλλά όλοι οι συγγραφείς που είναι επαγγελματίες δέχονται αλλαγές. Και σε πιο σημαντικά ζητήματα. Κάποια έχουν αλλάξει το τέλος του βιβλίου γιατί το είπε ο εκδότης.

Edited by Roubiliana
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Εδώ και ένα χρόνο στέλνω διηγήματα μου σε ξένα περιοδικά κυριως αμερικάνικα. Τα περισσότερα επαγγελματικά περιοδικά δεν δέχονται σκηνές σεξ και περιγραφικής βίας. Έχω βρεθεί σε διλημμα γιατί κάποια διηγήματα που Έχω αγαπήσει και πιστεύω πως έχουν πρωτότυπη ιδέα, δεν ανταποκρίνονται στις προϋποθέσεις. Επιλέγω όσα διηγηματα ανταποκρίνονται. Στην Ελλάδα είμαστε ακόμα κάπως χαλαροι. Πχ Δουλεύω τώρα ένα διήγημα που στο τέλος ο ήρωας αυτοκτονεί και θεωρεί μάλιστα την αυτοκτονία καλή λύση γιατί έχει ανίατη ασθένεια. Πρόσφατα ανακάλυψα πως για κάποιους εκδότες και η αυτοκτονία αποτελεί ευαίσθητο κομμάτι. Είναι καταπιεστικό αλλά υπάρχει η λογική ότι πει ο πελάτης.

Link to comment
Share on other sites

@Roubiliana, και αυτή η διαδικασία σε κάνει καλύτερη ή χειρότερη συγγραφέα; Ή δεν έχει σημασία για σένα τι σε κάνει, απλά συμβιβάζεσαι με την πραγματικότητα μιας και ο στόχος σου είναι να πετύχεις μια  (ή παραπάνω από μια) έκδοση; Κι αν εν τελεί πετύχεις μια τέτοια έκδοση, θα είσαι ευχαριστημένη ή θα τρώγεσαι με τα ρούχα σου; Αν και πάλι δεν έχει μεγάλη σημασία για σένα, τότε σε τι θα σε ενοχλήσει αν σου κόψουν το πουλάκι τσίου από το κείμενο, που έγραψες και πιο πάνω; Συνεπώς γιατί να σε ενοχλεί (αν σε ενοχλεί) η ΠΟ; Αυτοί δεν είναι οι κανόνες του παιχνιδιού; Άμα θες να παίξεις, γράφεις και σβήνεις και ξαναγράφεις και ξανασβήνεις. Διαφορετικά, ας είν’ καλά το τέρας που ζει στα συρτάρια σου και καταβροχθίζει ο,τι του δίνεις.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Μεγαλα διλημματα. Θα προσπαθήσω όσο πιο ειλικρινά μπορώ να απαντησω. 1. Δεν μου έχει τύχει να δεχτούν κάτι και να μου ζητήσουν μια τέτοια περικοπή και έτσι μιλάω και λίγο υποθετικά. 2. Μιλάμε πάντα για αλλαγές ΠΟ. Εννοείται πως αν κάποιος σου ζητήσει αλλαγη γιατι πχ ο ταδε χαρακτηρας ειναι αδυναμος, το σκεφτεσαι σοβαρα κ ναι, αυτο σε κανει καλυτερο συγγραφεα. 3. Στις ξενες αγορες  σου λένε από την αρχή τί θελουν κ τί δε θέλουν. Στελνεις με δική σου ευθύνη. Κ απο οτι εχω καταλαβει σε απορριπτουν  χωρις συζητηση.

Οπότε το θεμα που αντιμετωπίζω είναι να γραψω οτι γουσταρω ή να γράψω στοχευμενα για τις ξενες αγορές; Αυτό που κάνω τώρα είναι να γράψω ότι θέλω και μετά επιλέγω ποια ταιριάζουν για τις ξένες αγορές και τα υπόλοιπα τα ανεβάζω εδώ.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Roubiliana said:

Δεν μου έχει τύχει να δεχτούν κάτι και να μου ζητήσουν μια τέτοια περικοπή και έτσι μιλάω και λίγο υποθετικά. 2. Μιλάμε πάντα για αλλαγές ΠΟ.

Δηλαδή, αν δεχτούν κάτι, και σου ζητήσουν (ευγενικά) μια τέτοια περικοπή, δεν θα την κανείς; Δεν θα το αλλάξεις λιγουλάκι το κείμενο σου; Και γιατί να μην σκεφτείς σοβαρά μια τέτοια αλλαγή (ας πούμε, αν σου πουν ότι θίγεις, στον οποίο βαθμό, μια ομάδα ατόμων); Και γιατί το να κάνεις μια τέτοια αλλαγή να μην σε κάνει επίσης καλύτερη συγγραφέα (π.χ. αν στην προσπάθειά σου να διορθώσεις το κείμενό σου καταλήξεις με μια σούπερ ιδέα-λύση που δεν θα την σκεφτόσουν αν δεν σε πίεζαν να αλλάξεις το γραπτό σου);

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ουφ, πολλες ερωτησεις. Φαντάζομαι πως έχει και λίγο σημασία το τι είναι σημαντικό για σένα. Αν σου ζητήσουν για παράδειγμα να αλλάξεις το χρώμα ενός χαρακτήρα και εσύ έφτιαξες το παρουσιαστικό του εντελώς τυχαία και σου είναι αδιάφορο, οκ, γιατι να το παιξεις ντιβα; γενικότερα προσπαθώ να είμαι προσεκτική Γιατί κάποιοι άνθρωποι Μπορεί όντως να πληγώνονται και προσέχω κάποια πράγματα. Μπορεί όντως να με κανει καλυτεραη συγγραφεα. Πχ Γιατί να μη δείξεις μία ιστορία υπό το πρίσμα μιας μειονότητας; ειναι μια προκληση. 

 

Αλλα απο την αλλη το διήγημα που έγραψα με τον Γολγοθα  δεν θα το έστελνα ποτέ στο εξωτερικό. Παρόλο που η ίδια Είμαι θρησκευόμενο άτομο και πρόσεξα πάρα πολύ να μη θιξω αρνητικά τα θρησκευτικά ζητήματα. Το απόλαυσα όμως γράφοντας το. 

 

Και επειδή εμείς οι συγγραφείς δεν είμαστε πάντα πολύ σταθερά άτομα στα μυαλα, μου έχει τύχει σε περιόδους περίεργες ψυχολογικα να στειλω διηγημα σε διαγωνισμο, καλογραμμενο μεν κ πολυδουλεμενο, αλλα με ψιλοακραιο, ξέροντας ενδόμυχα  πως ενας συντηρητικος να βρισκοταν στην επιτροπη, θα εχανα καθε ελπιδα διακρισης. (Δεν διακριθηκα τελικα αλλα το απολαυσα).

Edited by Roubiliana
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

και το διήγημα που ανέφερα λίγο πιο πάνω, που το είχα γράψει με τη φιλοσοφία "δεν γ... οι επιτροπές των διαγωνισμών και οι ξένες αγορές, θα γράψω ό,τι γουστάρω". Δεν ξέρω αν εμπίπτει σε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία μη Π.Ο. αλλά μπορώ να φανταστώ κάποιους sensitivity readers να με κάνουν ban από τα μειλ τους. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, WILLIAM said:

Πιστεύω ότι στην κόλαση θα έχουν θιχτεί με το πως τους παρομοιάζεις!

νομίζω πως τα θέματα του είναι πιο σοβαρό, πχ ίσως να έχει λίγο μη συναινέτικο σεξ. Ας κρίνουν οι αναγνώστες. 

Link to comment
Share on other sites

Τι απαγορεύεται το μη συναινετικό σεξ; Και αν θέλω να γράψω ένα αστυνομικό με βιασμό; 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, WILLIAM said:

Τι απαγορεύεται το μη συναινετικό σεξ; Και αν θέλω να γράψω ένα αστυνομικό με βιασμό; 

προτείνω να συνεχίσουμε τη συζήτηση στο τόπικ του διηγήματος γιατί θα αναγκαστώ να κάνω σπόιλερ. 

Edited by Roubiliana
Link to comment
Share on other sites

Όχι σοβαρά τώρα, υπάρχουν και τέτοια θέματα πολιτικής ορθότητας; Άρα δεν μιλάμε για λογοκρισία σε λέξεις, μιλάμε και σε θεματολογία.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, WILLIAM said:

Όχι σοβαρά τώρα, υπάρχουν και τέτοια θέματα πολιτικής ορθότητας; Άρα δεν μιλάμε για λογοκρισία σε λέξεις, μιλάμε και σε θεματολογία.

φυσικά και υπάρχει. πχ η αυτοκτονία θα πρέπει να παρουσιάζεται ως σκέψη μεν αλλα που δεν γίνεται πραγματικότητα, δηλ ο ήρωας πρέπει να επιλέγει τη ζωή (σε κάποια περιοδικά, όχι παντού, φυσικά). όταν μάλιστα ο χαρακτήρας σκέφτεται να αυτοκτονήσει, υπάρχει trigger warning suicide ideation. Ο βιασμός είναι κακός, ΚΑΚΟΣ, και αυτό πρέπει να φαίνεται ξεκάθαρα. Yπάρχουν πολλά περιοδικά που δε θέλουν κακοποίηση παιδιών και άλλα (λιγότερα μεν αλλά όχι πολύ) δεν θέλουν κακοποίηση ζώων. Το περιοδικό metaphorosis αν θυμάμαι καλά έχει βίγκαν ιδεολογία και δε θέλει διηγήματα όπου οι χαρακτήρες τρώνε κρέας ή πάνε για κυνήγι ή για ψάρεμα. Αυτό δεν σημαίνει πως δε θα τα βρεις όλα αυτά σε μυθιστορήματα, ειδικά αν ο συγγραφέας πουλάει βλ. πχ Abercrombie. Επίσης πολλά μεγάλα περιοδικά (αυτά με τα βραβεία και την επαγγελματική πληρωμή) στηρίζουν τις μειονότητες. Τα μισά διηγήματα που εκδίδουν έχουν χαρακτήρες είτε λοατκι είτε μετανάστες. Αν γράψεις διήγημα όπου μια μειονότητα ανήκει στους κακούς, δεν έχεις ελπίδα. Δε θα σου ζητήσουν να το αλλάξεις. απλά θα θεωρήσουν πως δεν τήρησες τις οδηγίες (τις οποίες αναφέρουν άλλωστε ξεκάθαρα στη σελίδα τους) και θα πατήσουν ντιλίτ. 

Edited by Roubiliana
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Αυτό είναι ένα πολύ ασφυκτικό κλίμα ή θα ξεσηκωθούν οι συγγραφείς ή θα στραγγαλίσει την λογοτεχνία.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, WILLIAM said:

Αυτό είναι ένα πολύ ασφυκτικό κλίμα ή θα ξεσηκωθούν οι συγγραφείς ή θα στραγγαλίσει την λογοτεχνία.

Σου λέει εμείς αυτό θέλουμε, αν θες κάτι άλλο και αξίζεις ως συγγραφέας, υπάρχουν αγορές πιο ανοιχτές, εκδοτικοί οίκοι πιο ανοιχτοί, υπάρχει και η άμαζον για αυτοέκδοση. πχ υπάρχει αγορά για διηγήματα erotica, αν έχεις περιγραφικό σεξ στείλτο εκεί. 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Aggelos95 said:

τέχνη σημαίνει ελευθερία και να εκφράζεσαι όπως γουστάρεις.

Και έκδοση, απ’ την άλλη, είναι να εκδίδεις (άμα είσαι εκδότης, ναούμε) ο,τι γουστάρεις και να πετάς στα σκουπίδια ο,τι δεν γουστάρεις. Κι αυτό ελευθερία είναι.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..