Jump to content

Γιατί δεν έχουμε πια μεγάλους Έλληνες συγγραφείς


Guest melissoula

Recommended Posts

Guest melissoula
Με πολλή αγωνία θα περιμένω την άποψη του εκδότη σου πάνω στην κατάσταση των εκδοτικών οίκων και του αναγνωστικού κοινού στην Ελλάδα. Ελπίζω μόνο να μην τον τρομάξουμε. :Ρ

 

Αν κρίνω από το πόσο τρόμαξα εγώ, θα έλεγα ότι αυτό πρέπει μαλλον να το προσέξετε :holiday:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Nihilio

    39

  • Blondbrained

    38

  • Martin Ocelotl

    24

  • DinoHajiyorgi

    23

Ο εκδότης δεν προτιμάει έναν κακό, φτωχό ή μέτριο αντί ενός καλού εκτός κι αν είναι παντελώς ηλίθιος.

Υποστηρίζει αυτόν που θα φέρει πωλήσεις. Αν κρίνει ότι ο "καλός" δεν τα φέρνει, έχω

βάσιμους λόγους να πιστεύω ότι ο "καλός" μάλλον υπερεκτιμά την "καλοσύνη" του

τόσο ποιοτικά όσο και εμπορικά. Ξέρω λίγους Έλληνες Sfιστες που να γράφουν έστω

υποφερτά και πραγματικά ελάχιστους που να αξίζει να ζουν από αυτή τους την δραστηριότητα.

Η μόνη μου ελπίδα είναι πως δεν τους ξέρω όλους.

Ο εκδότης προτιμάει ότι προτιμάει ανάλογα με το γούστο του και ανάλογα με αυτό που πουλάει. Παίζει να προτιμάει καμιά φορά και τον κολλητό του κολλητού που νομίζει ότι είναι συγγραφέας, αλλά αυτό δεν νομίζω ότι γίνεται σε μεγάλη έκταση, γιατί δεν θα ρίξει και την επιχείρηση έξω για έναν άσχετο. Τώρα... ή θα πρέπει να μας προβληματίσει το γούστο του εκδότη ή θα πρέπει να δεχτούμε ότι το αναγνωστικό κοινό στην Ελλάδα πάσχει και θα πρέπει να το πάρουμε απόφαση ότι για ολόκληρη την υπόλοιπη ζωή μας θα εκδίδονται αισθηματικές ιστορίες τύπου Άρλεκιν και ιστορίες για την Σμύρνη, το Βυζάντιο και τον μαρμαρωμένο βασιλιά. Και εντάξει... τα άρλεκιν ας πούμε πουλούσαν πάντα, αλλά είχαν και την θέση που τους άξιζε. Τα πουλούσαν στα περίπτερα και στα σούπερ μάρκετ. Τώρα τα έχουν αναγάγει σε υψηλή λογοτεχνία και τα βάζουν στην βιτρίνα των βιβλιοπωλείων.

Τώρα... έχω την εντύπωση ότι τα βιβλία sff δεν έχουν καταφέρει ακόμη να ξεφύγουν από τον όρο παραφιλολογία και να αντιμετωπιστούν ως πραγματική λογοτεχνία. Αδίκως κατά την γνώμη μου γιατί πολλά από αυτά έχουν πολλά περισσότερα να πούνε από τα περισσότερα τύπου Άρλεκιν. Κάτι έχει αρχίσει να γίνεται τελευταία, μετά τον άρχοντα των δακτυλιδιών, αλλά έχει δρόμο ακόμη.

Ποιος φταίει για αυτή την κατάσταση; Δεν ξέρω. Αγοραστικό κοινό για sff βιβλία νομίζω ότι υπάρχει, γιατί υπάρχουν κάποιες γενιές στην Ελλάδα που έχουν μεγαλώσει με ταινίες sff, σειρές sff και παιχνίδια sff. Το πρόβλημα είναι πως θα τους οδηγήσεις όλους αυτούς στο βιβλιοπωλείο. Αυτό πρέπει να το αναλάβουν οι εκδότες νομίζω. Να ψάξουν να βρουν 5-10 καλούς συγγραφείς και να τους αναδείξουν. Μπορεί ανάμεσα σε αυτούς τους καλούς να βρεθεί και ένας άριστος. Γιατί μην τρελαθούμε... δεν μπορεί να υπάρχουν πολύ περισσότεροι στην Ελλάδα. Αν το πάρουμε αναλογικά, πόσοι είναι οι εν ζωή πραγματικά καλοί συγγραφείς sff σε ολόκληρο τον κόσμο; Πόσο μάλλον σε μια χώρα που δεν έχει παράδοση σε τέτοιου είδους λογοτεχνία.

Μάλλον βγήκα εκτός θέματος οπότε σταματάω εδώ... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Sonya

Μιας και έχω ακέραιη την ευθύνη της πρόσκλησης, Θα ήθελα να πω ότι

ο Γεράσιμος, Ο άνθρωπος πίσω από τον τίτλο ETRA, ΕΙΝΑΙ φίλος μου.

Από κείνους τους ελάχιστους ανθρώπους που μπορώ να αποκαλώ έτσι.

Για να προλάβω την έναρξη άσκοπων πολέμων, θα σας ζητήσω να ανα-

ρωτηθείτε πόσοι από τους εκδότες που ξέρετε θα έκαναν τέτοιο πράμα.

Πόσοι από αυτούς θα ερχόταν στον συγγραφέα να δουν τη δουλειά του

και να του προτείνουν συνεργασία;

Κατά την άποψή μου είναι ένας πάρα πολύ αξιόλογος άνθρωπος, με ευαι-

σθησίες και μια λεπτή ευγένεια που εμένα τουλάχιστον με συγκινεί.

Αυτές είναι οι αρετές που με κάνουν να συνεργάζομαι μαζί του.

 

Θέλω να πω ότι δεν θα έρθει εδώ για να αντιπροσωπεύσει τους ανά την

Ελλάδα καρχαρίες του βιβλίου ή την καιροσκοπική τους ηλιθιότητα, παρά

μόνο τον εαυτό του και τις ιδέες του.

 

 

Έχω μια τάση να είμαι προστατευτικός με τους φίλους μου.

Να τους σέβομαι και να τους προσέχω σαν πολύτιμα αποκτήματα της ζωής μου.

 

Asheth

Θα εκδίδεται ό,τι πουλάει. Αν πουλάει το Αρλεκιν θα εκδίδεται αυτό. Αν πουλάει η ηλιθιότητα θα εκδίδονται ηλιθιότητες, αναρωτήσου ποιος τελικά διαμορφώνει το τί ακριβώς πουλάει.

Εχω συνεργασία με εκδότες εδώ και πολλά χρόνια. (16 συναπτά)

η εμπειρία μου λέει ότι οι ικανοί να προικοδοτήσουν τους Οίκους τους με κύρος είναι εκείνοι που τελικά επιβιώνουν. Η τροχιά των υπολοίπων ειναι απλά φθίνουσα.

Οι απόψεις μου για την ποιότητα των σύγχρονων συγγραφέων αυτού του τόπου είναι ήδη γνωστές.

Η αντιμετώπιση της SF&F ως παραφιλολογίας, είναι κάτι που μόνο στην Ελλάδα έχω δει (και ειδικότερα από τους ίδιους τους συγγραφείς της).

Edited by Martin Ocelotl
Link to comment
Share on other sites

Πολλές φορές έχω μπει στον πειρασμό να πω σε σχόλιό μου " Μην αφήσεις την πρωινή σου

δουλειά για κανένα λόγο", διάφοροι συναισθηματισμοί με αποτρέπουν, αλλά συμβαίνει όλο και

συχνότερα.

Αν αλήθεια λέγαμε την πραγματική μας άποψη στις κριτικές μας, δεν θα γινόμασταν

όλοι καλύτεροι; Δεν θα αποτρέπαμε μερικούς άθλιους συγγραφικούς πιθηκισμούς ορισμένων

δημοσιευμένων;

Τι θα μας πλήγωνε περισσότερο, η αλήθεια ή ο εγωισμός μας;

 

Martin, τίποτα από τα δύο. Αυτό που θα μας πλήγωνε, αν υπήρχε κάτι θα ήταν η κακιούλα. Και το λέω αυτό γιατί όταν κάποιος εμπιστεύεται τη γνώμη σου για το γραπτό του, θέλει να ακούσει αυτό ακριβώς: "τη γνώμη σου για το γραπτό του" κι όχι για το τι σκέφτεσαι ότι θα μπορούσε να κάνει με την υπόλοιπη ζωή του. Θέλω να πω πως σαφέστατα μπορείς να έχεις γνώμη για το αν αυτό που διάβασες είναι πατάτα ή όχι και ένα βήμα παρακάτω, να βρεις και να πεις και στο συγγραφέα του τι σου φταίει που είναι πατάτα και τι θα μπορούσε να κάνει για να το στρώσει, αλλά εάν δε σκοπεύεις να το εκδόσεις ο ίδιος, σαφέστατα δε μπορείς να του πεις αν τελικά θα το κάνει κάτι ή όχι. Ή μάλλον, σαφέστατα και μπορείς, αλλά θα ήταν άχρηστο και κακιούλα.

 

Από την άλλη πλευρά, μπορεί η δική σου και η δική μου άποψη να ήταν σε ένα κείμενο πως πιθηκίζει κι ύστερα να έβγαινε έξω στα δεδομένα της ελληνικής πραγματικότητας και να γινόταν ανάρπαστο -γιατί νομίζω πως σε αυτό έχουμε καταλήξει: δε γίνονται ανάρπαστα μόνο τα καλά- κι όχι μόνο ο συγγραφέας του να μπορούσε τελικά να αφήσει την πρωινή του δουλειά, αλλά να άνηγε και το δρόμο στην αγορά και για όλους εμάς τους υπόλοιπους, δημοσιευμένους ή μη.

 

Εμένα λοιπόν προσωπικά, όχι, δε με ενοχλούν τα βιβλία που εκδόθηκαν στο χώρο μας από Έλληνες και τα θεωρώ από μέτρια ως κακά. Δε με ενοχλεί ο κόπος κανενός που να έφτασε να γράψει ένα βιβλίο και να το εκδόσει, μου αρέσει δε μου αρέσει το ίδιο το βιβλίο. Ίσα ίσα που χαίρομαι, επειδή ακριβώς βγαίνει ακόμα ένα βιβλίο στο χώρο από Έλληνα και διευρύνει την αγορά. Αν μάλιστα μου αρέσει και το βιβλίο, ε, τότε χαίρομαι διπλά και τριπλά.

 

 

edit: Όταν το έγραφα δεν είχα προλάβει να δω ακόμα την απάντηση και μου θύμισες άλλον ένα λόγο που χαίρομαι και ξέχασα να τον αναφέρω: Το ότι αν έστω κι ένα μέτριο βιβλίο πουλήσει καλά, ο εκδότης που το τόλμησε θα επιβιώσει και θα μπορέσει να βγάλει κι ένα δεύτερο κι ένα τρίτο κι ούτω καθεξής. Κι εγώ θέλω αυτός ο εκδότης που τολμάει σε αυτόν το χώρο που γράφω να επιβιώσει. Έτσι στεγνά και ξεκάθαρα. Πέρα από κάθε συναισθηματισμό.

Edited by Nienor
Link to comment
Share on other sites

Νιενορ

Έχεις θέσει μια άποψη, που είναι σωστή ή λάθος ανάλογα με τη γωνία επισκόπησης.

Θα συμφωνουσα απόλυτα μαζί σου αν ειχα μια άλλη βιοποριστική ασχολία και η συγγραφή αποτελούσε ενα μέρος μέσα μου για να εκφράζω τις, την, το, τα, τους, ....... (βάλε ότι θέλεις).

Τα σχόλια μου ιδωμένα από από αυτή τη πλευρά είναι σκληρά και συχνά άτοπα.

Επαφίεμαι στην αντίληψή σου για την άλλη πλευρά που δεν μπορώ να εκφράσω εδω.

Link to comment
Share on other sites

Ποιος φταίει για αυτή την κατάσταση; Δεν ξέρω. Αγοραστικό κοινό για sff βιβλία νομίζω ότι υπάρχει, γιατί υπάρχουν κάποιες γενιές στην Ελλάδα που έχουν μεγαλώσει με ταινίες sff, σειρές sff και παιχνίδια sff. Το πρόβλημα είναι πως θα τους οδηγήσεις όλους αυτούς στο βιβλιοπωλείο. Αυτό πρέπει να το αναλάβουν οι εκδότες νομίζω. Να ψάξουν να βρουν 5-10 καλούς συγγραφείς και να τους αναδείξουν. Μπορεί ανάμεσα σε αυτούς τους καλούς να βρεθεί και ένας άριστος. Γιατί μην τρελαθούμε... δεν μπορεί να υπάρχουν πολύ περισσότεροι στην Ελλάδα. Αν το πάρουμε αναλογικά, πόσοι είναι οι εν ζωή πραγματικά καλοί συγγραφείς sff σε ολόκληρο τον κόσμο; Πόσο μάλλον σε μια χώρα που δεν έχει παράδοση σε τέτοιου είδους λογοτεχνία.

Το ότι τα περισσότερα βιβλία του χώρου μας (που έχω διαβάσει τουλάχιστον) είναι μέτριες προς κακές δουλειές, συνήθως πρωτόλειες και χωρίς υποστήριξη και προώθηση βοηθάει πολύ. Δηλαδή, αν εγώ είχα πάει και είχα αγοράσει την Πύλη του Κουτσούκου, το Συμβούλιο των Αφυπνισμένων και τις Νύχτες της Εκάτης του Μπαλανου, άδικο θα είχα να μην ξαναπιάσω βιβλίο Έλληνα συγγραφέα; Οι καλές δουλειές είναι λίγες, βρίσκονται δύσκολα (πχ Υπερβορέα του Αντωνόπουλου) και σε κάποιες περιπτώσεις δεν είναι καν αντιπροσωπευτικές (πχ το "Μέσα από το γυαλί" της Narualis απευθύνεται σε παραδοσιακούς φανταζάδες ή στους αναγνώστες Λατινοαμερικάνικου Φανταστικού; Εγώ πιστεύω το δεύτερο. Ο "Λεκγουελ" του Μίσιου απευθύνεται σε όλους τους οπαδούς του Επικού Φάνταζυ που έχουν μεγαλώσει με Τόλκιεν; Από τα όσα έχω ακούσει μάλλον το αντίθετο. Και πάει λέγοντας)

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω έχω μια σκέψη που μπορεί να είναι και απάντηση. Δεν πήρα μέρος στο θέμα ως τώρα αλλά το (παρ)ακολούθησα.

 

Στα εργαστήρια του μεταπτυχιακού, έχω διαγνώσει το εξής ζήτημα. Οι φίλτατοι peers μου, ως επι το πλείστον Αμερικάνοι και Βρετανοί, γράφουν κείμενα απλής καθημερινότητας. ΣΑΔΙΣΤΙΚΑ,ΑΗΔΙΑΣΤΙΚΑ απλής καθημερινότητας. (τα προηγούμενα κεφαλαία χρησιμοποιούνται ως επιρρήματα.)Δεν διαφωνώ ότι γράφουν ωραία και επαγγελματικά αλλά το ζήτημα είναι πως η πλοκή είναι εντελώς... vanilla.

 

Αυτούς δεν τους πειράζει. Στο εξωτερικό υπάρχει κοινό ακόμα και για αυτόν τον τυπικό "ρεαλισμό" ας πούμε. Ο κόσμος θα διαβάσει οπότε ο συγγραφέας θα γράψει.

 

Η (μπακάλικα γραμμένη δυστυχώς) απάντηση μου στο ερώτημα του τοπικ (που συνενώνεται με την εισαγωγή μου):

 

Μέσα στα χιλιάδες βιβλία που δημοσιεύονται κάθε χρόνο στο εξωτερικό, υπάρχουν και κάποια τα οποία συμπληρώνουν τις όποιες προδιαγραφές, αρπάζουν το αναγνωστικό κοινό και τους κριτικούς και ότι άλλο θέλετε και ξεπετάγονται ως masterpieces.

 

Προσέξτε τώρα: Οι συγγραφείς αυτών των masterpieces θα γράψουν και άλλα βιβλία. Κάποιοι θα καταφέρουν να συνεχίσουν στο ίδιο επίπεδο και το επόμενο τους θα είναι επίσης πολύ καλό, κάποιοι άλλοι όχι. Και πάει λέγοντας, και πυραμιδικά... αυτοί που συνεχίζουν να βγάζουν τα καλά βιβλία και πουλάνε και είναι και αξιόλογοι κλπ κλπ... καταλήγουν να λέγονται οι μεγάλοι συγγραφείς του εξωτερικού.

 

Στην Ελλάδα δεν γίνεται καν το πρώτο βήμα. Μόνο αν δημοσιεύονται 100άδες βιβλία τον χρόνο ΚΑΙ υπάρχει αναγνωστικό κοινό που να τα σηκώνει (δεν υπάρχει) τότε θα ακολουθηθεί η πάνω μαθηματική πρόοδος και θα υπάρχουν αυτοί που αποκαλείς "Μεγάλοι Έλληνες Συγγραφείς".

 

Κάποτε υπήρχε αναγνωστικό κοινό ακόμα και στην μικρή Ελλάδα (ελλείψει άλλων μορφών διασκέδασης). Τώρα πια όχι. Βιβλία θα γράφονται, καλά βιβλία επίσης θα γράφονται, αλλά αυτό το "Μεγάλοι Συγγραφείς" θα είναι ουτοπικό να το φτάσουμε.

 

Ζούμε σε μια χώρα που ο κόσμος ΔΕΝ διαβάζει - 2 βιβλία τον χρόνο στατιστικά εκ των οποίων το 1 στην παραλία. Αυτή είναι η αλήθεια. Το γιατί γράφει ο καθένας είναι πολύ προσωπικό του ζήτημα. Λυπάμαι όμως εκείνον που ξεκίνησε να γράφει περιμένοντας να γίνει πλούσιος στην Ελλάδα ως συγγραφέας. Είναι σαν να έχεις όνειρο ζωής να κερδίσεις το Τζόκερ. Κάποιοι θα το καταφέρουν προφανώς, αλλά οι πιθανότητες είναι ΠΟΛΥ εναντίον τους.

 

Τα 2 cents μου (ή καλύτερα τα 2 pennies μου.)

 

Υ.Γ. Μάρτιν δεν έχεις σχολιάσει ποτέ κείμενο μου και έχω αρχίσει να αγχώνομαι με το παραπάνω που είπες.. Ευτυχώς το bachelor πτυχίο μου θα μου προσφέρει πρωινή δουλειά :-p :-)

Edited by DinMacXanthi
Link to comment
Share on other sites

Ντίνο της Ξάνθης

Απ' όταν ήρθα εδώ, έχω διαβάσει ότι έχεις γράψει, ακόμα και τα σχόλια σου προς άλλους. (Οχι προηγούμενα της άφιξής μου κείμενα σου)

Όταν θα κάνω κριτική σε σένα, θα είναι ανάλογη με αυτή που έκανα παλαιότερα στον Χατζηγιώργη (έστω κι αν τον έκανα έξαλλο) γιατί πολύ απλά πιστεύω ότι τόσο εσύ όσο κι αυτός Πρέπει να ζείτε από το προϊόν της πένας σας.

(Είναι ακόμα τρεις που πραγματικά πιστεύω σ' αυτούς και άλλοι τρεις που περιμένω εναγώνια την εξέλιξη τους.)

 

Σε κείμενά σου, έχεις καταφέρει να με συνεπάρεις και να με εξοργίσεις, να με προβληματίσεις και τέλος να τείνω να σε αποδεχτώ ως συγγραφέα. (και τον Χαλκιδαίο επίσης)

 

Σε έναν συγγραφέα δεν μπορώ παρά να λέω τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη. Μα σκέψου ποια θα ήταν η αντίδραση των υπολοίπων που θα διάβαζαν ένα σχόλιο μου που θα θεωρούσαν αγενές ή "κακιούλα" ενώ εσύ ενδεχομένως να καταλάβεις ακριβώς τι εννοώ και να το θεωρούσες εποικοδομητικό (κι αυτή είναι η καλύτερη περίπτωση).

 

Κάποτε κατηγορήθηκα ως "ειλικρινής" καθώς έγραψα ένα σχόλιο που θεώρησα προφανές!

 

Θα κατάφερνα να θεωρηθώ κακός, ανόητος και αναίτια δεικτικός από ανθρώπους που γράφουν για την πλάκα τους, είτε έχουν ταλέντο είτε όχι.

Δεν θα μπορούσα πλέον να κάνω σχόλια σε οποιονδήποτε άλλο πέρα από αυτούς τους λίγους που σας θεωρώ ικανούς να διαταράξετε

τα λιμναία ύδατα του ελληνικού φανφαρονισμού των wannabe.

Αποφάσισα να μη με ενδιαφέρει.

 

 

Είναι αλήθεια ότι δεν έχω κατανοήσει ακόμα το status του forum.

Συζητώ με επαγγελματίες (και ανθρώπους που θέλουν να γίνουν τέτοιοι) ή με κάποιους που περνάνε την ώρα τους ευχάριστα γράφοντας κείμενα προς αλληλοδοξασμό των απόκρυφων και καταπιεσμένων ονείρων τους; (κάτι που δεν ειναι κακό, απλά διαφορετικό από αυτό που κάνω εγώ)

 

Δυστυχώς δεν μπορώ να έχω δυό μέτρα και δυό σταθμά στις απόψεις μου για το ίδιο αντικείμενο.

Ή θα κρίνω κάποιον από τα γραφτά του ή δεν θα τον κρίνω καθόλου. Δεν με αφορά ο λόγος που έγραψε κάτι, με αφορά ο χρόνος που θα διαθέσω για να το διαβάσω.

Τίμιο θα ήταν αν σημειώνονταν οι στόχοι του όποιου πονήματος προς δημοσίευση. Γράφτηκε για να περάσει ευχάριστα ο χρόνος του συγγραφέα ή γράφτηκε για να κριθεί ως προϊόν της δουλειάς και της αγωνίας του να διακριθεί ως Λογοτέχνης;

Η μόνιμη διαπάλη των δύο με ενοχλεί και δεν μπορώ να καθυποτάξω ανάμικτα συναισθήματα.

 

Χαίρομαι που το υστερόγραφο σου μου έδωσε τη δυνατότητα να πω μερικά δύσκολα πράγματα, έστω κι αν εξέλαβα την σοβαρή πλευρά του και όχι την αστεία.

 

Aν κάποιος άλλος θέλει την κριτική μου δεν έχει παρά να τη ζητήσει.

Μόνο που πρέπει να είναι προετοιμασμένος γιατί μόλις τελείωσε η περίοδος χάριτος.

 

Πραγματικά Φιλικά

Μάρτιν

 

(Είστε ελεύθεροι να λυσσάξετε το κόκκινο κουμπάκι, το αγνοώ όσο ακριβώς και το πράσινο)

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει καλή και κακή κριτική. Το να πεις σε κάποιον ''δεν θα γίνεις ποτέ συγγραφέας'' είναι απλά χαζό. Αφαιρείς την δυνατότητα από κάποιον να γίνει καλύτερος? Κάθε λέξη που γράφουμε αποτελεί ένα βήμα ακόμα ακόμα στο να γίνουμε καλύτεροι.

 

Δεν ξέρω αν όλοι στο φορουμ θέλουν να γίνουν συγγραφείς και σίγουρα υπάρχουν κάποιοι που δεν παίρνουν την συγγραφή σοβαρά. Δεν μπορείς όμως να πεις ότι ξέρεις ποιος αξίζει να δημοσιευθεί και ποιος όχι, εκτός αν είσαι εκδότης με 50 χρόνια πείρα. Ακόμα και τότε, υπάρχει περιθώριο λάθους.

 

Δεν θα σχολιάσω την λέξη ''ταλέντο''. Νομίζω η σκληρή δουλειά είναι σημαντικότερη.

 

For what it's worth, θα ήθελα να ρίξεις μια ματιά στα διηγήματά μου και να είσαι όσο αυστηρός χρειάζεται. Αρκεί να καταλαβαίνεις ότι η άποψή σου παραμένει μια άποψη και όχι την τελευταία λέξη στο αν κάποιος ''αξίζει'' να βγάλει το ψωμί του από την συγγραφή ή όχι.

 

Όλα αυτά, φιλικά πάντα.

Link to comment
Share on other sites

Η άποψή μου δεν έχει παραπάνω αξία από μια όποια άποψη.

Καμιά τέτοια δεν ορίζει κάποιον σαν άλλο από αυτό που είναι.

Απλά θα είναι αντικειμενική σύμφωνα με τις θεσεις και τις αντιλήψεις μου τις οποίες ανέφερα στο προηγούμενο ποστ.

Link to comment
Share on other sites

Η άποψή μου δεν έχει παραπάνω αξία από μια όποια άποψη.

Καμιά τέτοια δεν ορίζει κάποιον σαν άλλο από αυτό που είναι.

Απλά θα είναι αντικειμενική σύμφωνα με τις θεσεις και τις αντιλήψεις μου τις οποίες ανέφερα στο προηγούμενο ποστ.

 

Go ahead, start with me.

Link to comment
Share on other sites

Νιενορ

Έχεις θέσει μια άποψη, που είναι σωστή ή λάθος ανάλογα με τη γωνία επισκόπησης.

Θα συμφωνουσα απόλυτα μαζί σου αν ειχα μια άλλη βιοποριστική ασχολία και η συγγραφή αποτελούσε ενα μέρος μέσα μου για να εκφράζω τις, την, το, τα, τους, ....... (βάλε ότι θέλεις).

Τα σχόλια μου ιδωμένα από από αυτή τη πλευρά είναι σκληρά και συχνά άτοπα.

Επαφίεμαι στην αντίληψή σου για την άλλη πλευρά που δεν μπορώ να εκφράσω εδω.

 

Θα ήταν απίστευτα και αφόρητα βαρετό να τα βλέπαμε τα πράγματα όλοι από την ίδια γωνία. Δε θα είχαμε τίποτα να συζητήσουμε και το φόρουμ κανένα λόγο ύπαρξης. :)

 

Επιπλέον, επειδή εγώ σου είπα εξαρχής για τις κακιούλες και παρόλο που είναι off topic δε θέλω να μείνει αναπάντητο, είμαι ίσως ο μεγαλύτερος υπέρμαχος των "κακών" σχολίων. Τα θέλω και τα ζητάω σε κάθε περίπτωση που κάποιος μου δίνει πάτημα. Είναι ανεκτίμητα (όπως και όλα τα σχόλια, έτσι κι αλλιώς, ο χρόνος του κάθε αναγνώστη είναι ανεκτίμητος) γιατί χωρίς αυτά δεν υπάρχει καμία περίπτωση να γίνεις λίγο καλύτερος σε αυτό που κάνεις. Επομένως, σαφέστατα και εγώ θα εκτιμούσα όποιο σχόλιό σου, σε όποια ιστορία μου μπορέσεις να το κάνεις.

 

 

Υ.Γ. Κι αντιλαμβάνεσαι πως μετά από τέτοιες δηλώσεις θα πήξεις στις αιτήσεις έτσι? :p

Link to comment
Share on other sites

Asheth

Θα εκδίδεται ό,τι πουλάει. Αν πουλάει το Αρλεκιν θα εκδίδεται αυτό. Αν πουλάει η ηλιθιότητα θα εκδίδονται ηλιθιότητες, αναρωτήσου ποιος τελικά διαμορφώνει το τί ακριβώς πουλάει.

Εχω συνεργασία με εκδότες εδώ και πολλά χρόνια. (16 συναπτά)

η εμπειρία μου λέει ότι οι ικανοί να προικοδοτήσουν τους Οίκους τους με κύρος είναι εκείνοι που τελικά επιβιώνουν. Η τροχιά των υπολοίπων ειναι απλά φθίνουσα.

Οι απόψεις μου για την ποιότητα των σύγχρονων συγγραφέων αυτού του τόπου είναι ήδη γνωστές.

Η αντιμετώπιση της SF&F ως παραφιλολογίας, είναι κάτι που μόνο στην Ελλάδα έχω δει (και ειδικότερα από τους ίδιους τους συγγραφείς της).

 

Μωρέ αυτόν που διαμορφώνει το τι πουλάει τον ξέρω, αλλά δεν μπορώ να αποδεχτώ ότι βρισκόμαστε σε ένα αδιέξοδο και δεν υπάρχει ελπίδα να διαβάσω καλό ελληνικό βιβλίο, να δω καλή ελληνική τηλεόραση ή καλή ελληνική ταινία επειδή υπάρχουν κάποιοι που τους αρέσει να διαβάζουν και να βλέπουν αηδίες. Όλο και κάποιος τρόπος θα υπάρχει για να ξεφύγουμε...

Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση να είναι μια χαρά όλος αυτός ο κόσμος που διαβάζει ότι διαβάζει και βλέπει ότι βλέπει, και να είμαι εγώ η ανώμαλη που θέλει κάτι άλλο, οπότε ας με αγνοήσουν όλοι και να συνεχίσουν την πορεία τους.

Τώρα που το σκέφτομαι, υπάρχει και η άλλη περίπτωση να έχουν εκδοθεί και κάποια καλά βιβλία Ελλήνων συγγραφέων και απλά να μην το έχω πάρει χαμπάρι! Μέχρι που σκέφτομαι να αρχίσω να το ψάχνω περισσότερο με τους Έλληνες συγγραφείς μήπως και βρω κανένα διαμαντάκι μέσα στον βούρκο...

 

ΥΓ. Κρίμα που δεν γράφω για να κάνω κι εγώ αίτηση να μου γράψεις κριτική! Μέχρι που σκέφτομαι να αρχίσω να γράφω κάτι για να δω το θάψιμο που θα μου κάνεις! :tongue:

ΥΓ1. Εδώ που τα λέμε οι άσχημες κριτικές είναι πιο διαφωτιστικές και έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τις καλές.

Edited by asxeth
Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula
Υπάρχει καλή και κακή κριτική. Το να πεις σε κάποιον ''δεν θα γίνεις ποτέ συγγραφέας'' είναι απλά χαζό.

 

Γιατί; Μπορεί να γλιτώσεις έναν ατάλαντο άνθρωπο, που όμως για κάποιο λόγο πιστεύει ότι γράφει φοβερά, (επειδή το ειπε η μαμά του ή δυο τρείς φίλοι του που μπορεί να έχουν το ίδιο ψώνιο) απο το να χαραμίσει τη ζωή του χάνοντας τις ώρες του γράφοντας τις ανοησίες του. Αυτό δεν θα ήταν μια μεγάλη χάρη;

Link to comment
Share on other sites

Γιατί; Μπορεί να γλιτώσεις έναν ατάλαντο άνθρωπο, που όμως για κάποιο λόγο πιστεύει ότι γράφει φοβερά, (επειδή το ειπε η μαμά του ή δυο τρείς φίλοι του που μπορεί να έχουν το ίδιο ψώνιο) απο το να χαραμίσει τη ζωή του χάνοντας τις ώρες του γράφοντας τις ανοησίες του. Αυτό δεν θα ήταν μια μεγάλη χάρη;

 

Ποιος θα κρίνει αν κάποιος αξίζει να γράφει ή όχι?

Link to comment
Share on other sites

Ποιος θα κρίνει αν κάποιος αξίζει να γράφει ή όχι?

 

Το "κρίνω πως είσαι ατάλαντος" δεν είναι το ίδιο με το "κάνω τα αδύνατα δυνατά για να σε σταματήσω να γράφεις".

 

Ο οποιοσδήποτε με μια γνώμη μπορεί να κρίνει ό,τι θέλει. It goes with the territory. Από αυτό δεν γλυτώνει κανένας μας. Μας εκδώσανε δεν μας εκδώσανε, κάναμε δεν κάναμε best sellers, θα υπάρχουν οι 100, οι 1000 που δεν τους αρέσουμε. Για 100 και 1000 διαφορετικούς λόγους.

 

Αυτά που είπε ο Martin και ο DinMacXanthi, εδώ και αλλού, τα γνωρίζω. Διδάχτηκα σινεμά με τα ίδια κριτίρια. Πρέπει να υπάρχει λόγος ότι μόνο έλληνες προσβάλλονται (ή νιώθουν πως απειλούνται) από αυτό το σκεπτικό.

 

Εγώ θα έλεγα πως είναι όλα μέρος του τεστ. Όλα είναι σχετικά με τους ατομικούς στόχους του καθένα. Αν απλώς γράφεις για την πλάκα σου, ας λένε ό,τι θέλουν. Αν θέλεις να εκδοθείς και να πουλήσεις, πρέπει να τα δεχτείς όλα για να βρεθείς νικητής στην άλλη πλευρά. Εύκολο δεν είναι. Πρέπει να είσαι χοντρόπετσος και ταυτόχρονα να προστατεύεις τον ευαίσθητο εγωισμό σου - που κακά τα ψέματα είναι η μηχανή που μας κινεί όλους.

 

Μπορούμε να τα λέμε μέχρι να μαλλιάσει η γλώσσα μας, χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Ο χρόνος μόνο θα μας δείξει την αυτοψία.

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά δεν με ενοχλεί να με κρίνει κάποιος. Αλλά αν θεωρείτε ότι σε ένα φορουμ όπου ο κόσμος έρχεται για να δεχτεί κριτική, η φράση ''παράτα τα από τώρα δεν έχεις ταλέντο'' είναι αποδεκτή, γελιέστε οικτρά. Δεν βοηθάς κανένα με αυτό, απλά είσαι ο edgy τύπος της παρέας που ''τολμάς να τα πεις έξω από τα δόντια''.

Θες μια συμβουλή? Προσπάθησε καλύτερα να κάνεις κριτικές που μπορούν να βοηθήσουν τον συγγραφέα, παρά να προσπαθείς να κρίνεις αν κάποιος αξίζει να δημοσιευθεί/πρέπει να συνεχίσει να γράφει. Αυτό μπορώ να το υποστηρίξω.

 

Τώρα αν εγώ ενοχλούμαι ή όχι από αρνητικές κριτικές, δεν νομίζω οτι χρειάζεται να το σχολιάσω. Δεν διαφωνώ στις αρνητικές κριτικές, διαφωνώ στις άχρηστες κριτικές. Υπάρχει τοπικ που λέει δυο λόγια περί χρήσιμες κριτικές.

 

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πιστεύω ότι πρέπει να είμαστε ειλικρινής στις κριτικές μας. Το αντίθετο. Αλλά ο σκοπός μας εδώ δεν είναι να δείξουμε ποιος ειναι ο καλύτερος συγγραφέας.

Link to comment
Share on other sites

Είπα κάτι για το θέμα που τρέχει και πως η συζήτηση έφτασε στο "ποιός αξίζει να γράφει." ούτε το κατάλαβα. Δεν θα απαντήσω γιατί είναι μια Αχρηστη ερώτηση που κακώς αναμοχλεύετε.Και θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Αν είχα μπροστά μου την Meyer όντως θα της έλεγα "δεν ξέρετε να γράφετε μαντάμ." Αυτή είναι η γνώμη μου έχοντας διαβάσει μέρος του twilight vol.1 το μεγαλύτερο betseller αυτή τη στιγμή στον κόσμο. Το οτι πιστεύω ότι είναι ένα χάλι μαύρο, δε σημαίνει ότι έχω δίκιο, ούτε πως θα πρεπε να τα παρατήσει.Οπότε, κάθε γνώμη είναι προσωπική. Εδώ πάντως οι περισσότεροι είμαστε για κριτικές. Σοβαρές κριτικές, ακόμα καλύτερα.Y.Γ. Μάρτιν αν θες να γίνεις αυστηρός και "αγχώνεσαι" πως θα ακουστείς στους άλλους, plz indulge me, το pm box μου είναι ανοιχτό και κριτικές με τη μορφή αυτής που έκανες στον θερισμό είναι σπάνιες. Θα ήθελα να διαβάσω και για δικά μου κείμενα που έχεις πιάσει.

Link to comment
Share on other sites

Guest melissoula
Είπα κάτι για το θέμα που τρέχει και πως η συζήτηση έφτασε στο "ποιός αξίζει να γράφει."

 

Υστερα απο πολλούς κύκλους που παρατηρησα, και σαν δασκάλα που είμαι θα επιχειρήσω να βάλω τα πράγματα σε μια τάξη. Αξίζει να γράφει όποιος τον διασκεδάζει να γράφει. Τώρα αν διασκεδάζει επειδή βγάζει πολλά λεφτά, επειδή θρέφει το εγώ του, επειδή γεμίζει την πλήξη του, ή κάνει φιγούρα στους φίλους του, παίζει κάποιο ρόλο; Για κείνον/εκείνη αξίζει να γράφει. Τώρα για τον κάθε ένα αναγνώστη προφανώς αξίζει να γράφουν μόνο οι συγγραφείς που τους αρέσουν.

Link to comment
Share on other sites

Τώρα κατάλαβα γιατί δεν καταλαγιάζει αυτό το τόπικ. Η ερώτηση καθιστά επίθεση στο μεγαλείο μας! "Όαααα!" που θα έλεγε ο Ζαμπέτας.

Link to comment
Share on other sites

Υστερα απο πολλούς κύκλους που παρατηρησα, και σαν δασκάλα που είμαι θα επιχειρήσω να βάλω τα πράγματα σε μια τάξη. Αξίζει να γράφει όποιος τον διασκεδάζει να γράφει. Τώρα αν διασκεδάζει επειδή βγάζει πολλά λεφτά, επειδή θρέφει το εγώ του, επειδή γεμίζει την πλήξη του, ή κάνει φιγούρα στους φίλους του, παίζει κάποιο ρόλο; Για κείνον/εκείνη αξίζει να γράφει. Τώρα για τον κάθε ένα αναγνώστη προφανώς αξίζει να γράφουν μόνο οι συγγραφείς που τους αρέσουν.

Με παρόμοιο τρόπο ο καθένας κρίνει το τι διαβάζει και σχολιάζει ανάλογα. Τώρα, αν κάποιος θέλει να δημοσιεύσει κάτι αλλά δε θέλει να δεχτεί σοβαρή κριτική, μπορεί να το δηλώσει. Η default επιλογή πάντως είναι πως ότι ανεβαίνει στις βιβλιοθήκες είναι τελειωμένο κείμενο και έτοιμο για να κριθεί από τον οποιοδήποτε. Αν κάποιος δεν επιθυμεί να τσαλακωθεί ο εγωισμός του και θέλει απλά να ακούσει 2-3 μπράβο, τότε ας το δηλώσει στα στοιχεία της ιστορίας, δεν είναι ντροπή.

Link to comment
Share on other sites

Παρακαλώ όσους θέλουν να κάνω κάποια κριτική στα γραφτά τους να με ενημερώνουν με ένα ΠΜ.

Θα ήταν καλό να σημειώνουν το ή τα κείμενά τους που θέλουν να διαβάσω μιας και δεν είμαι σε

θέση να ξέρω τι θεωρεί ο συγγραφέας αντιπροσωπευτικό του δημιούργημα.

Θα χρησιμοποιώ για κάθε κριτική μου την "Φόρμα" που έφτιαξα για τον "Θερισμό".

 

Γιατί αν μου το ζητήσει, κατ΄ουσίαν με απελευθερώνει από ενοχές για το αν η άποψή μου θα τον στεναχωρήσει, έστω κι αν αυτό είναι τελείως έξω από τις επιδιώξεις μου.

Μου δίνει τον απαιτούμενο ζωτικό χώρο να Διατυπώσω την ιδέα μου για την δουλειά του, καθώς ξέρει εκ των προτέρων τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι τα πράγματα.

 

Σέβομαι την ανάγκη κάποιου να ποστάρει κάτι για την ευχαρίστηση του χωρίς να έχει εμένα τον Μ@λ@κα να του λέω πως έτσι κι έτσι και δεν μου κάνει αυτό και με χαλάει εκείνο, αντί να του πω ένα μπράβο όπως πιθανότατα χρειάζεται για να είναι ευτυχισμένος ή ίσως κι να πάει ένα βήμα μπροστά.

 

Θεωρώ ότι αυτός είναι ένας καλός και τίμιος τρόπος που αναιρεί την ανάγκη για δυο μέτρα και δυο σταθμά εφαρμοσμένα άδικα και άνισα επί του ιδίου αντικειμένου.

Edited by Martin Ocelotl
Link to comment
Share on other sites

Άσχετο αλλά γιατί πρέπει να σου το ζητήσει κάποιος για να κάνεις κριτική σε αυτό που έχει γράψει; Απ' ότι έχω καταλάβει, εδώ ο καθένας γράφει την γνώμη του και κρίνεται για αυτήν. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..