Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 10/02/2025 in all areas
-
Όνομα Συγγραφέα: Νίκος Φερεντίνος Είδος: ηρωική φαντασία Βία; Ναι Σεξ; Όχι Αριθμός Λέξεων: 2884 Αυτοτελής; Ναι Σχόλια: Για το 63ο Διαγωνισμό σύντομης ιστορίας Νυχτερινή σκοπιά.pdfΝυχτερινή σκοπιά.odt8 points
-
Όνομα Συγγραφέα:B MOVIES, Αλεκος. Είδος: Φαντασίας Βία;Όχι Σεξ; Λίγο Αριθμός Λέξεων:1500 Αυτοτελής; Ναί Σχόλια:Για τον 63ο Διαγωνισμό Σύντομης ιστορίας ΓΥΜΝΙΑ, ΓΥΜΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ B MOVIES .pdf8 points
-
Όνομα Συγγραφέα: Κοσμάς Κωνσταντινίδης Είδος: πολιτικό αστικό φάντασυ Βία; όχι Σεξ; όχι Αριθμός Λέξεων: περίπου 1890 Σχόλια: Για τον 63ο διαγωνισμό διηγήματος με θέμα "Γύμνια". Αρχείο: Ντυμένη αλήθεια.docx Ντυμένη αλήθεια.pdf7 points
-
Τεράστιο και ενδιαφέρον θέμα αυτό που ανοίγω, θα μου πείτε. Δύσκολο να καλυφθεί σε ένα μόνο άρθρο, οπότε θα επανέλθουμε. Είδη υπάρχουν άπειρα είδη και διαρκώς δημιουργούνται άλλα. Επίσης σαν συγγραφείς δεν έχει μεγάλο νόημα να ξέρουμε πάντοτε και επακριβώς ποιο υποείδος είδους γράφουμε, αρκεί να το κάνουμε καλά -είναι βέβαιο πως ο Τερζάκης δεν είχε στο νου του τον όρο ιστορικό ή χριστιανικό fantasy όταν έγραφε την Πριγκηπέσσα Ιζαμπώ, -αριστερά, λιθογραφία από το πρώτο κεφάλαιο της έκδοσης της Εστίας- ωστόσο το κεφάλαιο με το δισκοπότηρο αναμφισβήτητα κατατάσσει το έργο στο παραπάνω είδος. Στο παρόν άρθρο θα πούμε κάποια πράγματα για τα είδη της fantasy, φιλοδοξώντας όχι φυσικά να τα καλύψουμε όλα -κάτι τέτοιο θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο- αλλά να δώσουμε μία γενική ιδέα του τι γράφεται πλέον στο χώρο. Είναι βέβαιο πως θα υπάρξει συνέχεια του άρθρου, ή προσθήκες, στο μέλλον. Ενθαρρύνω τον οποιοδήποτε το διαβάσει να επέμβει με παραδείγματα αντιπροσωπευτικών βιβλίων, αν το επιθυμεί. Προσδεθείτε, ξεκινάμε. · Epic Fantasy / High Fantasy: Ιστορίες στιβαρές, κάποιες φορές με περίπλοκη μυθοπλασία. Συνήθως, πολυπρόσωπες. Κοσμογονίες, ίντριγκες μεταξύ θεών, αθάνατες ή/και αλλόκοτες φυλές, μαγεία που μπορεί να φτάνει σε επίπεδο φυλετικό ή ακόμη και κοσμικό. Υπάρχει αίσθημα αρχαιότητας και βάθος χρόνου. Συχνά καταγίνεται με μάχες μανιχαϊστικού κάποιες φορές περιεχομένου, καλοί θεοί εναντίον κακών θεών ή ηρωικές φυλές εναντίον τεράτων. Συνήθως η έκβαση τέτοιων μαχών και ιστοριών θα κρίνει την τύχη του κόσμου. Για κάποιους ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών είναι high fantasy, ή epic fantasy – κυριότερο όμως παράδειγμα high fantasy έργου είναι, κατά τη γνώμη μου, το Σιλμαρίλιον. Το Υφαντό της Φιόναβαρ. Epic, vast scope, portal και....arthurian. Σπάνια θα βρείτε καθαρόαιμα τα είδη της fantasy. · Low fantasy: όταν η fantasy ασχολείται και με κοινούς θνητούς. Κλέφτες, πονηροί, φτωχοί ή και πλούσιοι, μα και πάλι, το low fantasy εμπεριέχει χαρακτήρες με αδυναμίες και συχνά δεν κάνει καμία προσπάθεια να τους παρουσιάσει ευγενέστερους από όσο είναι. Για κάποιους το Game of Thrones είναι τέτοιο είδος -ανήκει εξίσου βέβαια και στο είδος του πολιτικού φάντασυ, που θα δούμε παρακάτω-, καθώς μοιάζει να κάνει μία διαρκή προσπάθεια απομυθοποίησης και αποδόμησης των χαρακτήρων. Οι ιστορίες έχουν σκληρότητα, ρεαλισμό, οι πόλεμοι, ακόμη και αν γίνονται για να σωθεί ο κόσμος, σκιαγραφούνται ως τέτοιοι που είναι, βίαιοι, αιματηροί, με χαμηλά κίνητρα και φρικτές συνέπειες. Στη low fantasy ο ήρωας δεν είναι απαραίτητα ηρωικός. Ή δεν είναι πάντα τέτοιος. · Sword and Sorcery, Ξίφος και μαγεία: Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε εδώ. Είναι η περιπέτεια ενός συνήθως κεντρικού προσώπου, ή πάντως οι ιστορίες είναι πιο ολιγοπρόσωπες από αυτές που θα συναντήσουμε, για παράδειγμα, σε ένα έργο high fantasy. Οι ιστορίες δεν είναι vast scope, έχουν ως στόχο να μας ψυχαγωγήσουν κατά κύριο λόγο και οι περιπέτειες είναι γεμάτες μαγεία, ξόρκια, τέρατα, ήρωες που νικάνε -συνήθως- αλλά πάντως ξέρουν να περάσουν καλά και να κάνουν και μας να περάσουμε καλά. Ένα άλλο γνώρισμα αυτών των ιστοριών είναι πως έχουμε την αίσθηση ότι ο κόσμος φτιάχνεται συνήθως βήμα το βήμα γύρω από τον ήρωα και την περιπέτειά του, και όχι το αντίθετο. Conan The Destroyer, Frank Frazetta · Heroic Fantasy, Ηρωική φαντασία: Μοιάζει αρκετά με το παραπάνω είδος αλλά μπορεί να κινηθεί σε πιο ευρύ πλαίσιο -και εδώ ο κόσμος είναι μεγαλύτερος από τον ήρωα και οι ιστορίες είναι πολυπρόσωπες. Το έργο First Law του Joe Abercrombie είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του είδους αυτού. · Arthurian Fantasy: Ιστορίες με τον βασιλιά Αρθούρο. Αν δεν πρωταγωνιστεί ο βασιλιάς Αρθούρος μπορεί να βρισκόμαστε, παρ’ όλα αυτά, στην αυλή του, όπου και άλλα πρόσωπα μπορεί να μας έχουν τραβήξει το συγγραφικό ενδιαφέρον. Μία ιστορία για τον Μάγο Μέρλιν, ή για την Μοργκάνα -ή αλλιώς Μοργκέιν-, ή για έναν αυλικό ανώνυμο -που θα αποκτήσει υπόσταση και επωνυμία μέσα από τη δική μας πένα- και θα παρακολουθεί τα γεγονότα τους αρθουρικού lore με μεγαλύτερη ή μικρότερη εμπλοκή. · Dystopian Fantasy: όπως περιγράφεται στον τίτλο, μιλάμε για μια φανταστική ιστορία όπου οι ήρωες κινούνται σε μια δυστοπία. Οι συνθήκες είναι αντίξοες, οι ήρωες είναι αντιήρωες, συνήθως έχουμε να κάνουμε με ένα σύμπαν μετά – αποκαλυπτικό όπως για παράδειγμα συμβαίνει στην τριλογία Broken Empire του Martin Lawrence. Δυστοπία είναι μία συνθήκη αντίξοη, όπου ο κόσμος λειτουργεί κατά κανόνα ως δοκιμασία ή εχθρός για τους χαρακτήρες. Είναι ένας τόπος όπου η επιβίωση είναι υπό αμφισβήτηση και διόλου δεδομένη και συχνά υπάρχουν εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες για τους περισσότερους. Είναι οι ιστορίες όπου οι άνθρωποι έχουν σπάνιους και αμφίβολους φίλους και μπορεί και οι ίδιοι να μην είναι ιδιαίτερα τιμιότεροι από τους εχθρούς τους. Είναι επίσης το είδος εκείνο που περιλαμβάνει το τέλος της γης ή το τέλος κάποιας συνθήκης του κόσμου όπως τον γνωρίζουμε, σαν τα βιβλία του Τζιν Γουλφ για τον Νέο Ήλιο, όπου ο γνωστός ήλιος πεθαίνει λούζοντας την Ουρθ με το τελευταίο κόκκινο φως του και ο αναγνώστης θα γίνει μάρτυρας της γέννησης του νέου ήλιου. Γενικά η δυστοπία περιλαμβάνει πολλά πράγματα. Δυστοπία είναι οι ιστορίες με τον Δικαστή Ντρεντ ή οι ιστορίες τύπου Mad Max. Και είναι τώρα ένα σωστό σημείο να διευκρινίσουμε ότι τα όρια, όπως περιγράφονται εδώ, δεν είναι πάντα απολύτως διακριτά. Ένα μυθιστόρημα ηρωικής φαντασίας μπορεί να περιέχει πολλά στοιχεία δυστοπίας, μία ιστορία με ήρωες από την αυλή του Βασιλιά Αρθούρου μπορεί να αποδοθεί ως ρομαντικό ή παγανιστικό / μυθολογικό fantasy, αναλόγως που θα δώσουμε το βάρος ή ποιος θα είναι ο αφηγητής μας. Αν για παράδειγμα γράψουμε για τον Μέρλιν και την αγαπημένη του Νίμουε το βιβλίο μας μπορεί να χαρακτηριστεί ως ρομαντικό φάντασυ. Αν γράψουμε για την παλιά θρησκεία σε αντιδιαστολή με τον χριστιανισμό, θα έχουμε ένα παγανιστικό / μυθολογικό μυθιστόρημα σαν το Ομίχλες της Άβαλον. Books of the New Sun, Gene Wolfe. Όποιος ξέρει, ξέρει. Είναι post apocalyptic, dystopian, epic, ακόμη και religious, κατά κάποιον τρόπο; Όλα τα παραπάνω συν ένα ιδιότυπο χρονικό παράδοξο. Πώς γίνεται; Διαβάστε. Με δική σας ευθύνη. · Religious fantasy: συνήθως χριστιανικού περιεχομένου. Τα Χρονικά της Νάρνια εντάσσονται εδώ, όπως και στο είδος του portal fantasy καθώς θα δούμε παρακάτω. · Historical fantasy, ιστορική φαντασία: Η ιστορία σας εκτυλίσσεται σε κάποια συγκεκριμένη ιστορική περίοδο, συνήθως μεσαίωνα ή αρχαιότητα. Διαβάστε Bernard Cornwell και θα κατακτήσετε το είδος. Θα σας τα μάθει χίλιες φορές καλύτερα από όσο εγώ ποτέ θα μπορούσα. · Alternative fantasy, εναλλακτική ιστορία: τα περίφημα what ifs. Τι θα γινόταν αν δεν είχαμε χάσει την Κωνσταντινούπολη το 1453, αν είχαμε κερδίσει στη Μικρασιατική Εκστρατεία, αν οι Ρώσοι είχαν πάει πρώτοι στο φεγγάρι, αν οι Άραβες δεν είχαν εκδιωχθεί ποτέ από την Ισπανία και τα λοιπά. Πέρα από μία υπόθεση εργασίας φιλοσοφικού, ιστορικού, κοινωνικού και πολιτικού ενδιαφέροντος, έχουμε εδώ μία εξαιρετική δυνατότητα για πρωτότυπη μυθοπλασία. Που προϋποθέτει βεβαίως ο συγγραφέας να γνωρίζει πολύ καλά τις ιστορικές περιόδους που θα χρησιμοποιήσει / παραλλάξει. · Military fantasy: ό,τι καταλαβαίνουμε από το όνομα, και εδώ. Έχουμε στρατό, στρατιώτες συνήθως μισθοφόρους που πορεύονται προσφέροντας το ξίφος ή την καραμπίνα τους ή τα ακόμη πιο μαγικά / ακραία όπλα τους σε όποιον πληρώνει περισσότερα. Μπορεί να έχουμε να κάνουμε με στρατιωτικές σχολές και σκληρές εκπαιδεύσεις, μπορεί να έχουμε να κάνουμε με μάχες επικές και περίτεχνα στρατηγήματα, μπορεί να μας ενδιαφέρει ο απλός και αιματηρός ανταρτοπόλεμος. Όλα αυτά θεωρούνται στρατιωτικό φάντασυ και είναι ένα είδος που παντρεύεται εξαιρετικά τόσο με τη δυστοπία όσο και με το post-apocalyptic. Ένα δείγμα του είδους είναι το έργο The Black Company του Glen Cook · Μυθολογική φαντασία: Οτιδήποτε έχει ως πρωτογενές υλικό του τους μύθους, όπως για παράδειγμα οι ιστορίες του Πέρσι Τζάκσον. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι σε αυτή την κατηγορία ανήκει κατά κάποιον τρόπο και το Arthurian fantasy, ή και όλες οι ιστορίες που περιέχουν μύθους, θρύλους, μυθολογίες. Ακόμη μία περίπτωση crosse over genres και εδώ. · Πολιτικό φάντασυ: όπου οι ίντριγκες και οι πολιτικές διαπλοκές παίζουν τον πρώτο ρόλο και η μαγεία είναι παραγκωνισμένη ή περιφρονημένη -αν υπάρχει κιόλας. Το Game of Thrones ανήκει σε αυτή την κατηγορία -όπως και σε άλλες. · Urban fantasy, αστική φαντασία: υπερφυσικά πλάσματα τριγυρνούν φανερά ή κρύβονται στους δρόμους της πόλης μας. Ή στο ίδιο μας το σπίτι μερικές φορές. Είμαστε ή γνωρίζουμε τα μέλη μίας μυστικής μαγικής κάστας, κυνηγάμε κακούς ή μας κυνηγούν οι αντίπαλοι. Οι ιστορίες με βρικόλακες ανήκουν συχνά σε αυτό το είδος, καθώς οι βρικόλακες μοιράζονταν ανέκαθεν τον κόσμο μας – άλλωστε, τους είμαστε απαραίτητοι για την επιβίωσή τους. Το είδος παντρεύεται θαυμάσια με το steampunk και το paranormal. Paranormal fantasy είναι περίπου το ίδιο με το urban, απλά τα υπερφυσικά πλάσματα δεν βρίσκονται πάντα σε αστικό περιβάλλον. · Portal fantasy: οποιαδήποτε φανταστική ιστορία περιγράφει έναν κόσμο μαγικό, παράλληλο με τον δικό μας, στον οποίο εισέρχεται ο ήρωας είτε μέσα από τη ντουλάπα στη Νάρνια, είτε μέσα από το παλιό βιβλίο στον κόσμο της Ονειροφαντασίας στην Ιστορία Χωρίς τέλος του Μίχαελ Έντε είτε, γενικότερα, μέσα από κάποια μυστική πύλη, ή μαγικό αντικείμενο που λειτουργεί ως πύλη. Η τεχνική αυτή συναντάται επίσης στα βιβλία του Χάρι Πότερ. Βέβαια, ο Χάρι Πότερ ανήκει και σε ένα άλλο είδος πολύ πιο εμφανώς: · Young Adult ή ιστορία ενηλικίωσης. Είναι ο Χάρι Πότερ και όλες οι ιστορίες που αφηγούνται την πορεία ενός έφηβου ή λίγο μεγαλύτερου ατόμου που ξεκινά τη ζωή του κατόπιν συνήθως κάποιας επιλογής -όπως στους Αγώνες Πείνας, ή στο Divergent και εισέρχονται σε έναν εντελώς αλλόκοτο κόσμο, διαφορετικό από οτιδήποτε ήλπιζαν ή είχαν ποτέ τους φανταστεί. Οι ιστορίες αυτές είναι ευκολοδιάβαστες, απευθύνονται σε νεότερο κοινό και βρίθουν φαντασίας. Συνήθως μοιάζει να βασίζονται σε μία απλή ιδέα και να «ανθίζουν» κατόπιν αυτής. Είναι επίσης ιστορίες πολυσέλιδες, με πλούσιο lore και πολλούς χαρακτήρες, συνήθως εύκολα ανιχνεύσιμους ως προς τα κίνητρά τους -αν και όχι πάντα. The Magicians, Lev Grossman. Ή αλλιώς, Χάρι Πότερ για μεγάλους. Ή αλλιώς, Νάρνια για μεγάλους. Portal, Urban, YA και ανθρωπομορφικό, καθ' όσον σάτυροι και κένταυροι πηγαινοέρχονται στις σελίδες του. Αναστατώνοντας τα σύμπαντα. · Steampunk fantasy: όλοι ξέρουμε τι σημαίνει αυτό. Η τεχνολογία βασίζεται στην ατμοκίνηση, δηλαδή όλη η τεχνολογία. Φυσικά υπάρχει και κάποια μαγεία, συνήθως. Το steampunk μοιάζει περισσότερο με μόδα, ωστόσο: η αισθητική του είναι χαρακτηριστική και αγαπητή ακόμη και σε ανθρώπους που δεν έχουν ιδέα καν περί speculative fiction. _SOULLESS, Gail Carriger: ένα steampunk μυθιστόρημα με βρικόλακες -άρα, και paranormal- και την Βασίλισσα Βικτωρία να "επιβλέπει" quests εναντίον λυκανθρώπων και λοιπών παραφυσικών πλασμάτων. Άρα, και εναλλακτική ιστορία, κατά κάποιον τρόπο, και urban fantasy_ · Fantasy western, όπου βρισκόμαστε στην Άγρια Δύση, πραγματική, φανταστική ή εναλλακτική. Απλώς προσθέστε μαγεία. Και εξάσφαιρα. Και σαμάνους ιθαγενείς, αν θέλετε. Διαβάστε και το Dark Tower του Stephen King πριν καταπιαστείτε. Ίσως και λίγο Σόλομον Κέιν του Ρόμπερτ Χάουαρντ. · Μαγικός ρεαλισμός: το πιο «αποδεκτό» είδος λογοτεχνίας του φανταστικού. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ιστορίες σχετικά «πραγματικές» ή αληθοφανείς, όπου, κάποια στιγμή, κάτι φαντασιακό ή παραμυθικό παρεισφρέει, αλλάζοντας τα πάντα. Μικρό ή μεγάλο, στιγμιαίο ή μόνιμο. Ο μαγικός ρεαλισμός είναι το παραμύθι που ρέει δίπλα στην πόρτα μας. Σκηνές μαγικούς ρεαλισμού υπάρχουν άφθονες στα θεατρικά του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα. Διαβάστε το Σπίτι των Πνευμάτων της Ιζαμπέλ Αγιέντε ή ιστορίες του Χόρχε Λούις Μπόρχες, για να έχετε μια καλή γνώση του είδους. Σταματώ εδώ την κατηγοριοποίηση, αν και θα μπορούσα να συνεχίσω με το λεγόμενο φάντασυ της πυρίτιδας, ή το new weird, ή το paranormal. Σταματώ γιατί τα είδη από ένα σημείο και έπειτα εμπλέκονται πέρα από δυνατότητα αυστηρού διαχωρισμού και γεννούν νέα είδη. Συνήθως τα paranormal είναι και urban που μπορεί να είναι και steampunk ή alternative history, ενώ τα portal fantasy μπορεί να «οδηγούν» σε κόσμους οποιουδήποτε από τα παραπάνω είδη. China Mieville, Perdido Street Station. Paranormal, New Weird, Ανθρωπομορφικό, Hard-to-Read-Easy-to-Love. Είναι εμπειρία.7 points
-
7 points
-
Ανθολογία ΑΕΝΑΟΝ 3 του λογοτεχνικού περιοδικού Πλειάδες, εκθόσεις ΜΑΡΑΘΙΑ - ΑΓΡΙΑ ΔΥΣΗ, με το σουφουφίτικο διήγημά μου Αθηναϊκό Παραμύθι - εδώ είχε ανέβει με τον τίτλο: Όλα Είναι Κύκλος.7 points
-
7 points
-
until
Η συμμετοχή μου στο διαγωνισμό. Ελπίζω να το απολαύσετε.6 points -
Όνομα Συγγραφέα: Αθανάσιος Παναγιωτόπουλος Είδος: Επιστημονική φαντασία Βία; Όχι Σεξ; Όχι Αριθμός Λέξεων: 2.073 Αυτοτελής; Ναι Σχόλια: Συμμετοχή στον 63ο διαγωνισμό σύντομης ιστορίας Αρχείο: Αιώνια Στάλα.doc + Αιώνια Στάλα.pdf Αιώνια Στάλα.pdf Αιώνια Στάλα.docx5 points
-
ΤΙΤΛΟΣ ΕΚΤΕΘΕΙΜΕΝΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ Κυριακή Δριτσάκου ΛΕΞΕΙΣ 1500 ΕΙΔΟΣ Δυστοπία Για τον 63ο Διαγωνισμό Σύντομης Ιστορίας ΕΚΤΕΘΕΙΜΕΝΟΙ.doc5 points
-
Όνομα Συγγραφέα: Γιώργος Αλυφαντής Είδος: urban fantasy Βία; Ναι Σεξ; Όχι Αριθμός Λέξεων: ~ 3.200 Αυτοτελής; Ναι Σχόλια: Η συμμετοχή μου στον 63ο Διαγωνισμό σύντομης ιστορίας Αρχείο: Στο έλεος των ντυμένων_Αλυφαντής.pdf Στο έλεος των ντυμένων_Αλυφαντής.docx5 points
-
Γεια σου, Potris! Καλωσήρθες στο sff. Καταρχήν, μην απελπίζεσαι. Θέλει πολύ χρόνο η συγγραφή, αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Σιγά-σιγά θα τα βρεις. Λοιπόν, τώρα, για τα βιβλία που έχεις ήδη γράψει, θα ήθελα (για να καταλάβω τι χρειάζεσαι αυτή τη στιγμή) να σε ρωτήσω κάτι: έχεις κάνει επεξεργασία; Εννοώ τη δουλειά μετά την πρώτη γραφή, δηλαδή αφού τέλειωσες τη συγγραφή του βιβλίου, αν το έχεις ξαναπιάσει από την αρχή, με υπομονή, να δεις τι έχεις κάνει. Αν δεν το έχεις περάσει αυτό το δεύτερο (και τρίτο και τέταρτο και όσα χριεάζεται) στάδιο, και έστειλες την πρώτη γραφή στον φίλο σου, τότε εκείνος διάβασε κάτι ατελές. Αν το πέρασες έστω ένα καλό χέρι διορθώσεων πριν το στείλεις, τότε πρέπει να το δεις από την αρχή, με ψυχραιμία, και ίσως να χρειάζεται ριζικές αλλαγές. Τότε, ένας επιμελητής-επαγγελματίας αναγνώστης δεν ξέρω αν και πόσο θα μπορέσει να σε βοηθήσει, εκεί θέλεις πολλή προσωπική δουλειά. Για να φτάσει στον επαγγελματία το κείμενο, πρέπει να το έχεις δουλέψει εσύ σε μεγάλο βαθμό, ώστε να μπορέσετε να συνεργαστείτε εποικοδομητικά. Ελπίζω να σε βοήθησα κάπως να καταλάβεις πώς λειτουργεί. Παρακαλώ, ρώτα ό,τι θέλεις, δεν ξέρω αν σε κάλυψα.5 points
-
until
Α ναι και εγώ θα δώσω πόνο ετοιμαστείτε. Σας λατρεύω όμως αφού.5 points -
until
Καλησπέρα! Η συμμετοχή μου στο συγγραφικό μας πανηγύρι.5 points -
until
Παίδες, εγώ θα διαβάσω, θα σχολιάσω, αλλά το διήγημα δεν προλαβαίνω να το γράψω στην προθεσμία. Τρέχω για τα διαδικαστικά της κόρης μου που είναι πρωτοετής στο πανεπιστήμιο και με έχει πιάσει {εγώ δηλαδή ως χαζομπαμπάς} κανονική λαβή-κεφαλοκλείδωμα. Κάποια στιγμή θα ανεβάσω κι εγώ ιστορία (έχω μαζέψει υλικό και μου αρέσει που να πάρει η ευχή), αλλά αργότερα. Εσείς συνεχίστε, το θέμα έχει ζουμί!5 points -
Καλώς όρισες στο φόρουμ! Θα πω και εγώ πως άλλη μέθοδος από το γράψε σκίσε δεν υπάρχει. Αν υπάρχει κάποιος φίλος που μπορεί να λειτουργήσει ως beta είναι ευχής έργον. Αν όχι, γράψε σκίσε. Ένα άλλο τέχνασμα που σε μένα προσωπικά λειτουργεί είναι να διαβάζω δυνατά όσα γράφω. Να τα ακούω τουλάχιστον εγώ. Είναι το πρώτο βήμα για να βρούμε τη φωνή μας αυτό. Θα δεις πόσα πράγματα που δεν το καταλαβαίνεις στην σιωπηλή ανάγνωση θα αρχίσουν να σου "κλωτσάνε" στη δυνατή ανάγνωση. Και μάντεψε τι κάνουμε με ό,τι μας κλωτσάει. Το πετάμε. Γράψε σκίσε.4 points
-
Δε χρειάζεσαι κανέναν επαγγελματία κριτικό. Ο φίλος εκδότης σού είπε ότι χρειάζεσαι κι ό,τι ισχύει για το μυθιστόρημα που του έστειλες, πιθανότατα ισχύει και για τα υπόλοιπα. Η συγγραφή μοιάζει με το πιάνο για παράδειγμα: θέλει μια δωδεκαετία για να καταφέρεις να παίξεις αξιοπρεπώς ένα κονσέρτο, για να αποκτήσεις και να έχεις έλεγχο πάνω στα εργαλεία και τις τεχνικές. Ο μύθος της έμπνευσης, της μούσας, των καταραμένων συγγραφέων που πίνουν αψέντι και μετά γράφουν αριστουργήματα, καλλιεργήθηκε μεν τον 19ο αιώνα, αλλά μάντεψε από ποιούς… Από επιτυχημένους συγγραφείς που είχε πιάσει κάλους ο ποπουδάκος τους αλλά δεν ήθελαν ν’ αποκαλύψουν το ‘μυστικό’. Επίσης το μυθιστόρημα είναι κάτι πραγματικά σύνθετο – όπως ένα συμφωνικό έργο. Θυμάμαι, σχεδόν είκοσι χρόνια πριν, όταν έκανα ένα σεμινάριο στο ΕΚΕΒΙ με τον Απόστολο Δογιάδη πάνω στην τρίπτακτη δομή (η οποία προορίζεται για το πολύ έως νουβέλες), μας είπε για τη συγγραφή του μυθιστορήματος (ο ίδιος είχε αρκετά πολυσέλιδα ‘πτώματα’ στο συρτάρι): “Μην απογοητεύεστε αν δεν τα καταφέρνετε. Συνεχίστε να προσπαθείτε και να μαθαίνετε στην πορεία. Είναι δύσκολο επειδή είναι δύσκολο”.4 points
-
Συγγραφέας : Βιβή Κανάρη σεξ : εννοείται και όχι μονο βία : όχι λέξεις περίπου 2000 Για τον 63ο διαγωνισμό διηγήματος με θέμα "Γύμνια". του αγοριού απέναντι.docx του αγοριού απέναντι.pdf4 points
-
4 points
-
until
Μετά τα σχόλια του @Αθανάσιος που ήταν όλο αγάπη δεν τολμάω να ξεκινήσω το ξεκατίνιασμα με τους συνσυγγραφείς μου...4 points -
until
Ξεκλείδωσα τις ιστορίες, ξεκινάτε να διαβάζετε και να σχολιάζετε. Υπενθύμιση : καλό είναι ο συγγραφέας να απαντήσει στα σχόλια που θα του γίνουν μετά το πέρας της ψηφοφορίας.4 points -
4 points
-
until
Μέσα στο σκ λογικά θα ανεβάσω και το δικό μου. Στο σάουντρακ προβληματίζομαι...4 points -
until
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ ΚΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΙ...ΟΠΩΣ...ΧΜΜΜ...ΧΜΜΜ...ΕΔΩ ΔΕΝ ΧΩΡΟΥΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ, ΗΡΘΕ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΙΝΟ...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΟΑΣ...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.....ΕΙΝΑΙ Τ Ο ΓΥΜΝΟ ΧΕΡΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ!!!!4 points -
Γεια σας παιδιά! Είπα να συμμετάσχω κι εγώ σε αυτή την άσκηση με κάτι που είχα μισοδουλεμένο. Γλύπτης και άγαλμα λοιπόν. Να προειδοποιήσω ότι έχει στοιχεία βίας και κακοποίησης. αγάπη μετά θάνατον.docx αγάπη μετά θάνατον.pdf4 points
-
ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΤΟΧΩΝ 1. 8 διηγήματα. "Κοκάλινες ράγες", "Πατριαρχική ράβδος" "Είμαστε η Σεχραζάτ", "το γεφύρι της Άρτας", "η μέρα του μπάρμπεκιου" "του αγοριού απέναντι" "Γρηγοριάδα", φλασάκια : "το τίμημα", five little monkeys" "Βλαντιμίρ""Ένα ουίσκι δρόμος" Ας πούμε τσεκ, έχω γράψει αρκετά. Και τίποτε άλλο να μη γράψω, ο στόχος ολοκληρώθηκε. 2. 4 εκδόσεις Ελλάδα (οι 2 ήδη αναμένονται). η πρώτη βγήκε, 3 βγήκαν. 3. 2 εκδόσεις εξωτερικό Καμία 4. Επιτέλους να στείλω σε εκδοτικό το εφηβικό μου. Τσεκ Όχι μόνο τσεκ, αλλά θα εκδοθεί από εκδόσεις writing nook κι έχουν αρχίσει οι προπαραγγελίες!!! 5. Ένα καινούργιο μυθιστόρημα. Όχι ακόμα , αλλά σκέφτομαι ένα βιβλίο με σπονδυλωτές ιστορίες, σε μια εναλλακτική Αθήνα. 6. 1000 ευρώ έσοδα από συγγραφή. 5 ευρώ.4 points
-
4 points
-
Το καλοκαίρι του 24’ έγραψα , ή ολοκλήρωσα 3 αστυνομικά μυθιστορήματα . Έστειλα αντίγραφα σε 9 μικρούς και μεγάλους εκδότες κι έφαγα πόρτα απ’όλους . Ένας φίλος εκδότης μου έκανε την μεγάλη χάρη να αξιολογήσει 1 από τα 3 μυθιστορήματά μου και μούστειλε την ακόλουθη απάντηση : «…Ενώ το θέμα είναι ενδιαφέρον, το κείμενο φαίνεται ημιτελές . Θέλει ακόμα πολλή δουλειά . Το ύφος του (το δικό μου ύφος) , αλλάζει ανάλογα με το τι αφηγείται , άλλο ύφος όταν μιλάει για την πρωταγωνίστρια και άλλο όταν μπαίνει στα αμερικανικά/στρατιωτικά , χωρίς όμως να γίνεται επίτηδες , φαίνεται σαν να έχει μία απειρία στο γράψιμο . Σαν να σκέφτηκε μία ενδιαφέρουσα ιστορία και ξεκίνησε να τη γράφει αλλά δεν έχει βρει τη φωνή του…κλπ… κλπ» . Ακολουθούν ακόμη 10 γραμμές με παρόμοια σχόλια . Στεναχωρήθηκα μεν , αλλά ο άνθρωπος έχει δίκιο . Το ζητούμενο λοιπόν είναι που να αποταθώ , πώς και με τι κόστος , ώστε να έχω αξιολόγηση από επαγγελματία κριτικό , όπως γράφω και στον τίτλο , για τα άλλα 2 μυθιστορήματα . Γράφω ήδη το 4ο , αλλά μούχει κοπεί η διάθεση . Ευχαριστώ εκ των προτέρων όποιον απαντήσει .3 points
-
Το κυρίως που σκεφτόμουν καθώς τη διάβαζα ήταν το "κοίτα ρε σε ποιους πάνε τα λεφτά". Ωραία ιστορία και μου άρεσε που έχει χιούμορ ή πάντως που μου δίνει την αίσθηση πως δεν παίρνεις τον ήρωά σου ακριβώς στα σοβαρά. Θα περίμενα ίσως πιο ερωτική διάδραση με την γοργόνα καθώς είναι και το θέμα της άσκησης. Μου έβγαλες περισσότερο εμμονή και λιγότερο Πυγμαλίων, δλδ κάποιον που ερωτεύτηκε αυτό που έχει φτιάξει. Εκτός και αν θεωρήσουμε πως έχει ερωτευτεί όχι το συγκεκριμένο παιχνίδι αλλά ολόκληρη τη σπηλιά του. Κατά τα λοιπά απολαυστικό κείμενο όπως μας έχεις συνηθίσει. Ευχαριστούμε Αθανάσιε!3 points
-
3 points
-
Όνομα Συγγραφέα: Nick V. Είδος: τρόμος, με ολίγη από black humor Βία; Όχι Σεξ; Όχι Αριθμός Λέξεων: 3.843 Αυτοτελής; Ναι Σχόλια: Για τον 63ο Διαγωνισμό Σύντομης Ιστορίας με θέμα: Γύμνια Ατέλειωτες ώρες.pdf3 points
-
until
Αν προτείνω στο εξώφυλλο να φωτογραφηθούμε όλοι οι συγγραφείς, θα το παρατραβήξω; οκ οκ σταματάω εδώ.3 points -
Πολύ ωραίο σαν ιδέα, το τέλος έχει όντως ανατροπή που δεν την περιμένεις. Ωστόσο θα ήθελα ειδικά στο τέλος περισσότερο χτίσιμο. Μια παράγραφο γεμάτη αντί δύο γραμμές. Η ιδέα του γλύπτη με τα ζωντανά γλυπτά επίσης ωραία, αναρωτιόμουν αν θα μπορούσες να δώσεις λίγο περισσότερο βάθος στη διαχείριση αυτού από τη γυναίκα του όσο ακόμη ζούσε. Αν τον θαύμαζε για τη δουλειά του; Αν της φαινόταν αλλόκοτος ή ανήθικος; Αν ....κάτι που να φωτίζει και την αντίδρασή της στο τέλος.3 points
-
Φίλες Φίλοι Πώς θα σας φαινόταν να βρισκόμαστε ένα βραδάκι του Νοέμβρη let's say στο γραφικό και νόστιμο Κουκάτσι, ήτοι παλιό Hops! ήτοι ακόμη παλαιότερη Βύνη -οι παλιοί ξέρουν για τι μιλάω-. Στο ίδιο μέρος σαν τα χρόνια τα παλιά... Δράκου 10, στα εκατό μέτρα από το σταθμό μετρό Συγγρού Φιξ, στον πεζόδρομο. Κρητικές γεύσεις και όχι μόνο. Τσίπουρο και όχι μόνο. Παλιοί και όχι μόνο. Λεπτομέρεις και ορεκτικές φωτογραφίες εδώ: Ημερομηνία: 29 Νοεμβρίου 2025 Ώρα: Εκεί κατά τις 8 Καλεσμένοι: EVERYONE!!!!!!3 points
-
Αχού! είναι το Σάββατο πριν το Μαραθώνιο! Ξημερώματα Κυριακής 9 του μήνα τρέχω 42,2 χλμ. Οπότε για μένα δεν γίνεται. Δεν παίζει να το κάνουμε το επόμενο ΣΚ για να μπορώ να είμαι; (Ξέρω ζητάω πολλά, αλλά λέω μήπως) Επίσης για εσάς που θα θελήσετε να πάτε εκείνο το Σάββατο, θα τρέχουν βραδινό αγώνα το 5άρι (5 χλμ), οπότε το κέντρο θα είναι κλειστό. Μόνο μετρό παίζει.3 points
-
3 points
-
ΟΡΙΣΤΕ.. ΠΕΡΑΣΤΕ...ΗΗΗ...ΝΕΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΛΕΚΟΥ!!!ΑΡΑΓΕ Ο ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΠΟΥ ΦΤΑΝΕΙ...ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ???ΟΡΙΣΤΕ...ΠΕΡΑΣΤΕ!!! ΙΖΑΜΠΕΛ ΚΑΙ ΑΛΕΚΟΣ.pdf3 points
-
untilΠάμε SFF-NoWriMo; Το NaNoWriMo είναι ένα διεθνές διαδικτυακό παιχνίδι που γίνεται κάθε Νοέμβρη από το 1999 μέχρι σήμερα. Σκοπός του παιχνιδιού είναι ο κάθε παίχτης να γράψει από την 1η μέχρι την 30η Νοεμβρίου μια νουβέλα 50,000 λέξεων. Το SFF-NoWriMo είναι το αντίστοιχο που τρέχουμε εδώ στο φόρουμ. Το παιχνίδι που παίζουμε εδώ, (εξ ου και ο τίτλος όχι NaNoWriMo, αλλά SFF-NoWriMo) είναι μια προσπάθεια του φόρουμ, να μαζευτούμε όλοι μαζί και να παίξουμε με το παρεάκι μας. Έχουμε φτιάξει και κλαμπ, όπου, όποιος αποκτήσει πρόσβαση θα δει ότι επικρατεί φανταστρουμφική ατμόσφαιρα. Όποιος θέλει λοιπόν να παίξει μαζί μας θα πρέπει να του δοθεί πρόσβαση στο υποφόρουμ. Είναι προστατευόμενο, γιατί τα ντραφτ που ανεβαίνουν εκεί (όπως και αυτά που κουβεντιάζουμε μεταξύ μας σχετικά με τα ντραφτ) είναι καλό να μην κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο. Φαντάσου, τώρα, να γίνεις μεγάλος και τρανός συγγραφέας με βιβλίο που έχει γίνει ανάρπαστο και να μπορεί να γκουγκλάρει κάποιος εσένα τον ίδιο να λες "αυτό το κείμενο είναι ότι ελεεινότερο έχω γράψει ποτέ". Ο κοινός νους ποτέ δε θα καταλάβει ότι ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΝΤΡΑΦΤ ΠΟΥ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΜΕΣΑ ΣΕ ΤΡΙΑΝΤΑ ΜΕΡΕΣ. Ποτέ. Η πρόσβαση στο υποφόρουμ είναι ετήσια. Πρώτη Οκτώβρη υποτίθεται ότι παύουμε όλοι να έχουμε πρόσβαση. Για να μην μπλέκουμε με πμ και τέτοια, χρησιμοποιούμε το κουμπάκι στο αριστερό μέρος ετούτης της σελίδας. Πατάμε "I am Going" και ο διαχειριστής σάς δίνει πρόσβαση μέσω πρόσκλησης. Εύλογες ερωτήσεις που χρήζουν άμεσης απάντησης είναι: α) ποιος μπορεί να λάβει μέρος; #ο οποιοσδήποτε. Δε χρειάζεται καν να το δηλώσεις κάπου για να πάρεις μέρος. Παραδοσιακά, γραφόμαστε στο επίσημο σάιτ του παιχνιδιού ή/και το δηλώνουμε και εδώ, αλλά, αλήθεια, μπορείς να το κάνεις και μόνος/μόνη στο σπίτι σου και να μην το πεις σε κανέναν και πάλι να κερδίσεις. β) τι γράφουμε; #ό,τι μας καπνίσει. Νουβέλα να είναι κι ό,τι να 'ναι. Αρκεί να περάσει τις 50,000 λέξεις, έστω και για μία! γ) τι κερδίζουμε; #εδώ είναι και το tricky part. Τίποτε. Στην ουσία το μόνο που κερδίζεις είναι προσωπική ικανοποίηση και ένα ντραφτ εκείνης της ιδέας που όλο λες ότι θα τη γράψεις και δεν τη γράφεις ποτέ. Α, και πραγματικά φανταστική ατμόσφαιρα στο κλειστό, προστατευμένο υποφόρουμ. Κάθε φέτος είναι και φανταστικότερα. Άλλο να το λέω κι άλλο να το ζήσετε. δ) κι αν έχω κι άλλες ερωτήσεις; #πες τες εδώ πριν την 1η του Νοέμβρη. Με τόσους βετεράνους στο σφφ, όλο και κάποιος θα βρεθεί να σου απαντήσει. Φέτος έχουμε και ένα επιπλέον ατού, ο Νοέμβριος έχει πέντε Σαββατοκύριακα που σημάινει δέκα μέρες για πιο πολύ γράψιμο αντί των κλασσικών οκτώ που έχει συνήθως. Λοιπόν; Ποιος θα λάβει μέρος φέτος;3 points
-
Και πάλι ψυχακιας που κρατάει ένα μεταχειρισμένο παιχνίδι σε σπηλιά ασφαλείας. Για αυτό νόμιζα πως ήταν αληθινή2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
Λες να είναι αυτό το επόμενο βιβλίο μου; Και να λεω μετά σε όλους η Ειρήνη μου έδωσε την ιδέα να το συνεχίσω;2 points
-
Πολύ καλό! Και ξέρεις τι θα ζητήσω τώρα ε; Ένα ξεκαθάρισμα. Γιατί δεν κάθισε να δει τι παίζει με τον αληθινό το βράδυ που βγήκαν; Μπορεί να χώριζε με τη Λυδία καθώς και κείνη -η Λυδία- επέστρεφε στον πρώην της, ακριβώς όπως ο ψεύτικος Γρηγόρης...Δηλαδή γιατί να φύγει τρέχοντας και να αποφασίσει πως χρειαζόταν να ξαναγράψει τον εαυτό της; Κακομαθημένος ο Γρηγόρης πάντως, θέλει συμμάζεμα. Ο Γρηγόρης. Η ιστορία θέλει άπλωμα. Ναι, και αυτό το φαντάζομαι νουβελίτσα. Μπράβο Βιβή.2 points
-
until
Γιώργος 77, εχώ φάει το χάρτη στο google maps να βρω εκείνο το μέρος, αλλά πουθενά! Μήπως το γνωρίζεις εσύ;2 points -
Ο τύμβος και άλλα διηγήματα Μοναχικός ο Λάβκραφτ ποτέ δεν είχε φίλους, η συγγραφή, οι μεταφυσικές αναζητήσεις του και η τρέλα ήταν τα μόνα στοιχεία που συγκροτούσαν τη ζωή του. Ο μοναδικός λόγος της ύπαρξης του, ήταν να εξερευνήσει τα σκοτεινά κι απαγορευμένα βασίλεια του αγνώστου. Τα εννέα διηγήματα που αποτελούν αυτή τη συλλογή, καλύπτουν μια περίοδο εννέα χρόνων, είναι ο πρόλογος της πολλά υποσχόμενης συγγραφικής εξέλιξης του συγγραφέα.2 points
-
Πολυ καλο Βιβη, εχει το στοιχείο της αλληγοριας και πιστευω οτι αυτο με τους δυο χαρακτηρες ειναι καλη ιδεα, αποψη μου ειναι οτι μπορουσες να προσδωσεις και στους δυο και καποια ελλατωματα αλλα αυτο επαφιετε σε εσενα αν ποτε αποφασισεις να το συνεχισεις!2 points
-
2 points
-
2 points
-
Newsletter
-
Upcoming Events
-
6214 September 2025 09:00 PM
Until
16 November 2025 10:00 PM
-
-
-

until