Jump to content

Leaderboard

  1. Rikochet

    Rikochet

    Members


    • Points

      129

    • Posts

      608


  2. Thodoris

    Thodoris

    Members


    • Points

      120

    • Posts

      158


  3. Nienna

    Nienna

    Members


    • Points

      80

    • Posts

      1,954


  4. Φάντασμα

    Φάντασμα

    Global Moderators


    • Points

      75

    • Posts

      4,210


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/18/2025 in all areas

  1. until

    Η συμμετοχή της @sandy1dritsakou
    8 points
  2. until

    Ορίστε η δική μου συμμετοχή για τον διαγωνισμό. Θεματάρα ανεξάντλητη...
    8 points
  3. until

    Η συμμετοχή μου για τον διαγωνισμό. Ευχαριστώ @Ιρμάντα , @Γιώργος77 , @Φάντασμα και καλή επιτυχία σε όλους τους διαγωνιζόμενους!
    7 points
  4. until

    Γράφεις λέξεις κλειδιά όπως σ’ αίνιγμα Τον αδιάβαστο δρόμο βαδίζεις Φτιάχνεις λόγια ψηφίδες και ποιήματα Πινελιές στα χαρτιά σου ν’ ανθίζεις Σαν ταξίδι να ξέρεις η σκέψη σου Και φτερά τα δειλά τα γραπτά σου, Σύντροφός σου λαμπρός ή ολοσκότεινος Αδιαλείπτως μετράει τη σκιά σου Από τύχη ή κατάρα, από θέλημα Σαν στο δρόμο τον ξένο ανταμώσεις Για το κάθε καλό ή για τ’ άδικο Να σταθείς, να κριθείς, να σιμώσεις Ο διαβάτης στο δρόμο που φάνηκε Ευλογία ή αντάρα μοιραία Ίσως κάποια πικρή ανταπόδοση Να σου φέρει, - ή νίκη σπουδαία… Το θέμα του 62ου Διαγωνισμού Σύντομης Ιστορίας του SFF.gr. είναι: Συνταξιδιώτης - Συνοδοιπόρος Μπορεί να είναι υπαρκτός, μπορεί να είναι φανταστικός, όπως ο dark passenger στην περίπτωση του Dexter Morgan - ναι, το ξέρω πως σας μπέρδεψε η φωτογραφία. Αυτό άλλωστε ήταν το ζητούμενο. Μπορεί να είναι καλός, κακός, αδιάφορος, καταλυτικός, πάντως πρέπει ο ρόλος του να είναι τέτοιος που η ιστορία να μην υφίσταται χωρίς την ύπαρξή του. Μπορεί να είναι όποιο φύλο/είδος/πλάσμα επιλέξετε. Επιλέγετε είδος, αρκεί να είναι, well, τα δικά μας. Κατά τα λοιπά. Ακολουθείτε τους κανόνες που βρίσκονται στην κορυφή του topic, δώστε τον καλύτερο εαυτό σας γιατί οι χαμένοι διώκονται καρμικά από κάποιον συνταξιδιώτη που θα σας περιμένει σε ένα σκοτεινό σταυροδρόμι.... Θερμές ευχαριστίες στον @Γιώργος77 που "σήκωσε" στις πλάτες του τα περισσότερα hints μέχρι εδώ.
    7 points
  5. until

    Συγγραφική εμπειρία που απόλαυσα. Καλή ανάγνωση σε όλους.
    6 points
  6. until

    Γρήγοροι είμαστε αλλά βλέπω ότι είμαστε και συντηρητικοί. Ιστορίες με καθόλου σεξ. Περιμένουμε τη Βιβή να ανατρέψει τις ισορροπίες.
    6 points
  7. until

    μάνα Βροχή θλιμμένη που γεννάς βογκώντας μύριες στάλες πάνω ψηλά στα σκοτεινά τα σύννεφα τα μαύρα ανάμεσά τους στάλα μ’ έπλασες κι εμέ κι άφθαρτη μοίρα μου ‘δωσες για όσο ζω χάμω να πέφτω ως ξένη Θάλασσα πράα μάνα που γεννάς βογκώντας μύρια ψάρια μέσα στα κατασκότεινα και στα βαθιά σου σπλάχνα ανάμεσά τους ψάρι μ’ έπλασες κι εμέ κι άφθαρτη μοίρα μου ‘δωσες για όσο ζω μέσα στο σώμα σου να πλέω κι εγώ ως ξένο Γη μαύρη μάνα που γεννάς βογκώντας τους ανθρώπους μέσα στις άφωτες και δύσβατες σπηλιές σου ανάμεσά τους άνθρωπο μ’ έπλασες κι εμέ κι άφθαρτη μοίρα μου ‘δωσες για όσο ζω να πάλλεται η καρδιά μου δίπλα τους ως ξένη Θάλασσα, Γη και δυνατή Βροχή μπρος στων βωμών σας τα σκαλιά σ’ εσάς τις σάρκες της απόμακρης και σιωπηλής και σκοτεινής ψυχής μου στέκω να θυσιάσω
    6 points
  8. until

    Και τα ταξίδια όπως και τα όνειρα είναι ένας τρόπος να μένεις ακίνητος καθώς η Γη γυρίζει Άλλοτε από συνήθεια κι άλλοτε από ανάγκη πετούσε μια πλαστική κούκλα στη φωτιά έπειτα καθόταν σ' ένα σκαμπό μισό μέτρο από την τηλεόραση και έβλεπε ειδήσεις μέχρι το τηλέφωνο να χτυπήσει πάντα την ίδια ώρα κι εκείνη να τρέξει στο τηλεσκόπιο να δει τα άστρα πως πεθαίνουν Θα μπορούσε όμως να έχει ένα άλογο κι αυτό για κείνη θα ήταν ένα άλογο τι ωραία που θα ήταν
    6 points
  9. until

    Καλό ταξίδι, παιδιά!!!
    6 points
  10. until

    5 points
  11. Φλασάκια Λογοτεχνικής Θεωρίας της Βιβής Κανάρη για λογαριασμό του SFF.gr Ιστορία της λογοτεχνίας 1. Προφορική παράδοση Η ανάγνωση είναι μια σχετικά πρόσφατη εξέλιξη της ανθρώπινης ιστορίας, μιας και τα πρώτα δείγματα εγγραματισμού τα συναντάμε περίπου 6000 χρόνια πριν. Αντίθετα, η προφορική αφήγηση είναι συνυφασμένη με την ανθρώπινη συνείδηση. Η λογοτεχνία ξεκίνησε και εξελίχθηκε από προφορικές παραδόσεις που πήγαιναν από γενιά σε γενιά. Σε ορισμένες περιπτώσεις όχι μόνο το περιεχόμενο αλλά και το στυλ της αφήγησης διατηρήθηκε από στόμα σε στόμα. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις ενθαρρυνόταν ο αυτοσχεδιασμός, επιτρέποντας προσωπικές προσθήκες και βελτιώσεις. Οι ποιητές της προφορικής παράδοσης χρησιμοποιούν επαναλήψεις και άλλες τεχνικές για να βοηθήσουν την απομνημόνευση. Η απαγγελία ποίησης στη σύγχρονη εποχή σχετίζεται στενά με τη ραπ, δίνοντας έτσι φωνή σε κοινωνικές ομάδες που μέχρι πρόσφατα δεν εκπροσωπούνταν συχνά στη λογοτεχνία. Προτάσεις ανάγνωσης : Ιλιάδα και Οδύσσεια, Τα παραμύθια των αδερφών Γκριμ. 2. Πρώιμη λογοτεχνία Καλυμμένη από το πέπλο μυστηρίου που περιβάλλει τους αρχαίους πολιτισμούς, η πρώιμη λογοτεχνία σε πολλές περιπτώσεις δεν έχει κάποιο σίγουρο όνομα συγγραφέα, ούτε επιβεβαιωμένη χρονολογία. Ο πρώτος γνωστός λαός που χρησιμοποίησε τη γραφή ήταν οι Σουμέριοι, γύρω στο 2300 π.Χ. Τα πρώτα γραπτά κείμενα ήταν ύμνοι αλλά και περιγραφές μαχών. Το πρώτο γνωστό έργο της Μεσοποταμίας ήταν το έπος του Γκιλγκαμές, γύρω στο 2100 π.Χ., γραμμένο σε πηλό. Η λογοτεχνία που βοηθούσε τους νεκρούς να περάσουν στην απέναντι πλευρά ήταν άλλη μια μορφή πρώιμης λογοτεχνίας, με πιο γνωστό παράδειγμα το βιβλίο των Νεκρών, γραμμένο αρχικά στους τοίχους των τάφων, γύρω στο 1240 με 1250 π.Χ. Αναγνωστικές προτάσεις : Θεογονία, (περίπου 700 π.Χ.), Η Τέχνη του Πολέμου, (5ος αιώνας π.Χ.) 3. Σανσκριτική λογοτεχνία Η Σανσκριτική λογοτεχνία για αιώνες μεταδιδόταν μέσω της προφορικής παράδοσης. Ξεκίνησε περίπου το 1500 π.Χ. με την εποχή των Βεδών (συλλογές από ύμνους) και η κλασσική εποχή της ξεκίνησε το 500 π.Χ. και τελείωσε το 1000 μ.Χ. Η λέξη Σανσκριτικά σημαίνει «τελειοποιημένο» και ήταν μια γλωσσολογική εξέλιξη του Βέδας, που σημαίνει γνώση. Σχεδόν όλη η σανσκριτική λογοτεχνία είναι σε στίχους, με ορισμένα μόνο μέρη σε μορφή διαλόγου. Οι σανσκριτικοί στίχοι χρησιμοποιούνται ευρέως στα ινδουιστικά τελετουργικά ως τις μέρες μας, όπως στις προσευχές. Τα σανσκριτικά δε θεωρούνται ζωντανή γλώσσα, αλλά χρησιμοποιείται από τους ινδουιστές ιερείς σε θρησκευτικές τελετές και έχει ταξινομηθεί ως μια από τις 22 επίσημες ινδικές γλώσσες. Ένας από τους πιο γνωστούς σύγχρονους συγγραφείς στη σανσκριτική γλώσσα είναι ο Satya Vrat Shastri. 4. Μεσαιωνική λογοτεχνία Η Μεσαιωνική λογοτεχνία είναι συνδεδεμένη συνήθως με θρησκευτικά κείμενα σε μια εποχή που η εκκλησία κυριαρχούσε στην κοσμική ζωή, αλλά έχουν γραφτεί και τολμηρά έργα εκείνη την εποχή, όπως οι Ιστορίες του Καντέρμπερυ του Geoffrey Chaucer με περιγραφές ερωτικών σκηνών (γύρω στο 1400 μ.Χ.). Σε όλη την Ευρώπη υπάρχει μια μεγάλη παραγωγή θρησκευτικών βιβλίων με εικονογράφηση, που όμως προορίζεται κυρίως για τις βιβλιοθήκες των πλουσίων. Πιο δημοφιλείς μορφές μεσαιωνικές λογοτεχνίας είναι η επική ποίηση, όπως το Beowulf (1000 μ.Χ) το πιο παλιό διασωσμένο έργο της αγγλικής λογοτεχνίας. Υπάρχουν επίσης φιλοσοφικές πραγματείες όπως το Summa Theologica του Θωμά Ακινάτη και ταξιδιωτικά απομνημονεύματα, όπως Το βιβλίο των Θαυμάτων του Κόσμου, του Μάρκο Πόλο. Μια άλλη δημοφιλής μορφή λογοτεχνίας είναι η περιγραφή ονείρων με αλληγορική χροιά. Άλλωστε, στη Μεσαιωνική λογοτεχνία τα σύνορα μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας δεν είναι πάντοτε διακριτά. Αναγνωστικές προτάσεις : Η Θεία Κωμωδία, Δάντης. 5. Πρώιμη σύγχρονη λογοτεχνία Η πρώιμη σύγχρονη λογοτεχνία καλύπτει την περίοδο μεταξύ του 16ου και του 18ου αιώνα, μια εποχή κατά τη διάρκεια της οποίας η επιστήμη και η τεχνολογία στην Ευρώπη εγκαινίασαν νέους τρόπους κατανόησης του υλικού σύμπαντος. Με το τυπωμένο βιβλίο, έχουν δημιουργηθεί οι κατάλληλες συνθήκες για δημοφιλείς αφηγηματικές φόρμες όπως το μυθιστόρημα, που πρωτοεμφανίστηκε εκείνη την περίοδο, καθώς και τα παραμύθια, ένα είδος διδακτικής λαϊκής αφήγησης, που ξεκίνησε με τα παραμύθια του Perrault το 1967. Αλλά ίσως η πιο κυρίαρχη μορφή λογοτεχνίας εκείνη την περίοδο είναι το θέατρο. Γραμμένο καθαρά για να ψυχαγωγεί, σε αυτή τη χρυσή εποχή, το θέατρο είδε να γεννιούνται τα έργα του Σαίξπηρ, του Μάρλοου, του Μολιέρου, του Ρακίνα και του Κορνήλιου. Η επική ποίηση όπως ο Χαμένος Παράδεισος του Milton (1726) ασχολείται τόσο με θρησκευτικά θέματα όσο και με κοινωνική σάτιρα, ενώ καθαρά σατιρικά έργα όπως τα Ταξίδια του Γκιούλιβερ του Jonathan Swift (1726) διακωμωδούν άλλα λογοτεχνικά είδη.
    5 points
  12. until

    5 points
  13. Teatro Grottesco Ω, ρε μάνα μου, τι ήταν αυτό; Όλα αυτά τα χρόνια που είμαι στο κουρμπέτι, είχα ακούσει σημεία και τέρατα για τον Λιγκότι και το έργο του, αλλά ποτέ τόσο καιρό δεν βρήκα το θάρρος να τον πιάσω στα χέρια μου, να διαβάσω κάτι δικό του (εδώ και δώδεκα χρόνια έχω τη συλλογή "Εργοστάσιο εφιαλτών" και περίπου ενάμιση χρόνο την παρούσα συλλογή), κάτι με... τρόμαζε, με κρατούσε μακριά. Αλλά πήρα την απόφαση να διαβάσω επιτέλους κάτι δικό του, μπαίνοντας κατευθείαν στα βαθιά με το διαβόητο Teatro grottesco, ένα βιβλίο κοσμικού και... φιλοσοφικού (;) τρόμου, οι ιστορίες του οποίου είναι ικανές να προκαλέσουν εφιάλτες στον αναγνώστη, περίεργα συναισθήματα, μια παράξενη αίσθηση του αλλόκοτου, σαν να είσαι μόνος σου σε ένα δωμάτιο και ξαφνικά να ακούς παράξενους ήχους και μετά να νιώθεις κάτι να σε παρακολουθεί και μετά να νιώθεις ένα άγγιγμα από το πουθενά και μετά... τέλος πάντων, κάτι τέτοιο. Με αυτά που γράφει αλλά κυρίως με τον τρόπο που τα γράφει, σίγουρα ο Λιγκότι δεν θα έστεκε και πολύ καλά στα μυαλά του, θέλω να πω, σίγουρα θα ήταν σε μια φάση περίεργη, στα υπέρτατα όρια της ψυχικής ισορροπίας, δεν γίνεται ένας φυσιολογικός άνθρωπος να σκέφτεται τέτοια πράγματα, να βλέπει έτσι τον κόσμο. Από την άλλη, εγώ που... απόλαυσα αυτές τις ιστορίες, που με άγγιξαν με ποικίλους τρόπους, που μου δημιούργησαν ποικίλα συναισθήματα και με έβαλαν σε κάθε είδους σκέψεις, είμαι φυσιολογικός; Όλα αυτά τα παρανοϊκά, με τον αέρα της ψυχικής ασθένειας, πώς γίνεται να με άγγιξαν, να με καθήλωσαν; Σίγουρα σε μερικά σημεία είναι λίγο δυσνόητος, ξεφεύγει κάπως, όμως δεν "χάθηκα", κατανόησα ή νιώθω ότι κατανόησα το νόημα όλων αυτών των γκροτέσκων, σκοτεινών, καταθλιπτικών ιστοριών. Μου αρέσουν οι ιστορίες τρόμου με σκηνές φρίκης, αιματοχυσίες, τέρατα, φαντάσματα κ.λπ., αλλά νιώθω ότι ιστορίες σαν κι αυτές του Λιγκότι με φρικάρουν πολύ περισσότερο, με ιντριγκάρουν πολύ παραπάνω, καθώς μου δείχνουν έναν άλλο κόσμο, ένα άλλο σύμπαν δυνατοτήτων και πιθανοτήτων. Μπορεί αν διάβαζα πριν δέκα χρόνια Λιγκότι να τον έβρισκα κάπως ακατανόητο, κάπως βαρύ, τώρα όμως μού είπε πράγματα. Δεν ξέρω, με εντυπωσίασε. Με κέρδισε. 9.5/10
    5 points
  14. until

    Χτες τελείωσα την ιστορία μου. Ξεσκονίζω - ισιώνω και την ανεβάζω εντός της εβδομάδας.
    4 points
  15. until

    @Φάντασμα Καλησπέρα, όπως γνωρίζεις, έχω θέμα με την εφαρμογή του Word για τα κινητά android. Θα ήθελα να συμμετάσχω αλλά για τεχνικούς λόγους δεν είναι στην παρούσα φάση εφικτό (για αυτό και με έβαλα στην λίστα "Ίσως" / Maybe, ίσως να βγει κάποια αναβάθμιση ασφαλείας ή νέα έκδοση στο Word για κινητά android που να είναι συμβατή και να μην έχει bugs λογισμικού, έχω 1 μήνα και σε 1 μήνα πολλά αλλάζουν) όμως, επειδή είχα γράψει μία ιστορία η οποία έχει 3 βασικούς χαρακτήρες (χαρακτήρας 1- αστυνομικός, χαρακτήρας 2- serial killer, χαρακτήρας 3- αστυνομικός επιθεωρητής) και σε όλη της την διάρκεια ο χαρακτήρας 1 και ο χαρακτήρας 2 έχουν μίαε μορφής διάλογο (και σε όλα όσα συμβαίνουν στην ιστορία είναι σε όλα παρών ο αστυνομικός) , πληρεί την θεματολογία "συνοδοιπόρος" με την άποψη ότι και οι 2 βασικοί χαρακτήρες είναι συνοδοιπόροι στην διαδικασία που εξελίσσεται και που περιγράφω στην ιστορία. Αυτή είναι η ιστορία. Αν δεν είναι εφικτό αυτό και πρέπει να ξαναγράψω εξ αρχής μία ιστορία, τότε περιμένω να δω τι θα γίνει με το Word. ~ Ευχαριστώ όπως και να έχει~
    4 points
  16. until

    Βλέπω σας παίζει ο σύντροφος @Γιώργος77...
    4 points
  17. Εντάξει ακόμα είμαστε στο ένα τρίτο του έτους, έχεις άπλετο χρόνο μπροστά σου.
    3 points
  18. 1. 8 διηγήματα. "Προδότης", Πατριαρχική ράβδος" "Είμαστε η Σεχραζάτ" (3 διηγήματα) 2. 4 εκδόσεις Ελλάδα (οι 2 ήδη αναμένονται). 3 αναμένονται 3. 2 εκδόσεις εξωτερικό Καμία 4. Επιτέλους να στείλω σε εκδοτικό το εφηβικό μου. Τσεκ 5. Ένα καινούργιο μυθιστόρημα. Όχι 6. 1000 ευρώ έσοδα από συγγραφή. 5 ευρώ. Το χουμε. Γιατί όχι;
    3 points
  19. until

    Σκέφτηκα να προσθέσω λίγο στην δικιά μου, δεν θέλω να κάνω spoiler αλλά άμα έχεις γενικά κάποια psychic ικανότητα ή οποιοδήποτε "χάρισμα" ας το πω, αυτόματα χάνεται το μυστήριο και επειδή είναι υπερβολικά εύκολο το "παιχνίδι" του φλερτ που καταλήγει στο σεξ, είναι σαν να παίζεις κάποιο βιντεοπαιχνίδι ενώ χρησιμοποιείς cheat codes. (χάνεται η "μαγεία" της αβεβαιότητας ας το πω, no "butterflies in stomach" if you already know what will happen) Δεν θέλω να την αλλάξω (έχει μία κάποια αθωότητα) όμως κάποια στιγμή θα γράψω παρόμοια ιστορία με τελείως διαφορετική έκβαση όπου ο hero είναι villain και θα γίνει πολύ καλη ιστορία τρόμου, μέσα στη βία και στο σεξ σαν ταινία του Ταραντίνο, θα γουστάρετε γενικά.
    3 points
  20. until

    Δεν θέλω εξαλλοσύνες. #not Θέλω.
    3 points
  21. until

    Είστε γρήγοροι γκάιζ.
    3 points
  22. until

    Τελειώνει η βάρδιά μου στη γέφυρα του διαστημοπλοίου και θα πάω για ύπνο σε λίγο. Την ανακοίνωση μαλλον θα κάνει η Ιρμάντα, που είναι .............. μου στο αστροσκάφος. Εκτός αν κάποιος .............. μας αποδειχθεί πιο επικίνδυνος απ' ό,τι φαινόταν αρχικά.
    3 points
  23. Πιο σκοτεινό κι απ' το σκοτάδι (You Like It Darker) Το πιστεύετε ή όχι, τελευταία φορά που διάβασα βιβλίο του αγαπημένου Στίβεν Κινγκ, ήταν τον Αύγουστο του 2022! Ειλικρινά δεν μπορώ να πιστέψω ότι για σχεδόν τρία χρόνια δεν διάβασα ούτε μισή αράδα από τον Βασιλιά. Και να πεις ότι δεν έχω αρκετά βιβλία του στα αδιάβαστα; Τέλος πάντων, συμβαίνουν κι αυτά! Αυτό είναι το πεντηκοστό πέμπτο βιβλίο του που διαβάζω, δεν μπορώ να πω ότι με εντυπωσίασε όπως άλλα βιβλία του, όμως πραγματικά το απόλαυσα, αναμφισβήτητα ήταν μια χορταστική και άκρως ψυχαγωγική συλλογή διηγημάτων που μου κράτησε τέλεια παρέα για έξι μέρες. Οι ιστορίες διαθέτουν όλα τα καλούδια που βρίσκει συνήθως κανείς στα έργα του Στίβεν Κινγκ, αν και αντικειμενικά δεν υπάρχει κάτι το πραγματικά πρωτότυπο, το πραγματικά ξεχωριστό που θα εντυπωσιάσει τους φανατικούς αναγνώστες του Κινγκ. Υπάρχουν ιστορίες που έχουν έκταση δεκαπέντε με τριάντα σελίδες, υπάρχουν και άλλες που έχουν μέγεθος νουβέλας, αλλά και μια (η καλύτερη κατά τη γνώμη μου, με τον τίτλο "Ο εφιάλτης του Ντάνι Κάφλιν"), που έχει μέγεθος μικρού μυθιστορήματος. Υπάρχει μπόλικο και καλό υλικό για να περάσει άκρως ψυχαγωγικά η ώρα, με σκηνές τρόμου και ανατριχίλας, με δράμα, με σασπένς, με αγωνιώδη ατμόσφαιρα, τα γνωστά. Και η γραφή, εννοείται, είναι πολύ καλή, άμεση, ευκολοδιάβαστη, άκρως εθιστική. Υ.Γ. Αυτό πάντως που με εκνεύρισε ολίγον τι, ήταν οι άσχετες αναφορές στο φιάσκο του Κορονοϊού σε μερικά διηγήματα, που δεν θα έλεγα ότι είχαν κάποιον αντίκτυπο στην εξέλιξη των ιστοριών: Προφανώς όταν έγραφε αυτά τα διηγήματα ο Κινγκ η παράνοια του Κορονοϊού ήταν στα ντουζένια της και κάπως είχε επηρεαστεί, αλλά και πάλι, τι χρειάζονταν οι αναφορές στα βλακώδη μέτρα, τις αηδιαστικές μάσκες και όλα αυτά; Τέλος πάντων, μικρό το κακό, απλώς μου έκανε μια κάποια εντύπωση. 8.5/10
    3 points
  24. Έφυγε χθες από την ζωή ο Val Kilmer σε ηλικία 65 ετών. Η πρώτη ταινία του που είδα, ήταν 40 χρόνια πριν, το εξωφρενικό και αγαπημένο "Top Secret!" και μέσα σε όλη την τεράστια καριέρα του, ανάμεσα σε πολλούς, μου έχουν μείνει χαραγμένοι και οι ρόλοι του στο "Heat" και ιδιαίτερα του Doc Holliday στο "Tombstone"... Ας αναπαυθεί εν ειρήνη...
    3 points
  25. until

    Ας ανακατέψουμε άλλη μία φορά την τράπουλα λοιπόν....
    3 points
  26. until

    Προσοχή σε ποιους μιλάτε στα τρένα...
    3 points
  27. Καλησπέρα σας! Τι κάνετε, καλά; Καλά κι εμείς. Κοιτάξτε, μου έστειλαν ένα μήνυμα. Το μήνυμα λέει ότι πρέπει να ανασκουμπωθούμε. Να σοβαρευτούμε. Να βάλουμε το καλό μας κουστούμι, το φόρεμα ή ένα επίσημο ένδυμα τέλος πάντων. Να συγκεντρωθούμε... και να πάρουμε μέρος στον 62ο Διαγωνισμό Σύντομης Ιστορίας του sff.gr. Το μπορούμε; Το έχουμε;;;
    3 points
  28. Σας ενημερώνω ότι η συζήτηση μπορεί να συνεχιστεί στο Event του 62ου διαγωνισμού, Όλα τα προηγούμενα ποστ μεταφέρθηκαν εκεί.
    3 points
  29. - Ουίτλι Στρίμπερ: ''Επικοινωνία'': Βιβλίο που ο συγγραφέας ισχυρίζεται ότι βασίζεται σε αληθινές του εμπειρίες. Από επαφή που είχε με πλάσματα από επίπεδο ύπαρξης, διαφορετικού του δικού μας. Μέσω ύπνωσης, ανακαλεί κενά μνήμης που είχε για τα όσα απίστευτα έζησε. Γραμμένο σε ''ξύλινη'' γλώσσα, το κείμενο ήταν βαρύ, δεν έρεε. Όχι κάτι που θα κερδίσει εύκολα τον αναγνώστη, αν και δεν ξέρω κατά πόσο ήταν αυτός και ο στόχος του, να ψυχαγωγήσει. Παρά μόνο να μεταδώσει την αίσθηση του δέους και του θαυμαστού. Και ασφαλώς του τρόμου. Ναι, γιατί δεν είναι καθόλου εύκολο να βλέπει κανείς τα τείχη της καθημερινότητας του να καταρρέουν. Να ανατρέπονται όλα όσα μέχρι τότε θεωρούσε δεδομένα, και να προσπαθήσει παράλληλα να διατηρήσει και τα λογικά του. Με ενδιαφέρει το θέμα των UFO αλλά το συγκεκριμένο με κούρασε λίγο. Έχω διαβάσει και πιο ενδιαφέροντα κείμενα, παντελώς όμως διαφορετικού ύφους. Έχει γίνει και ταινία με τον Κρίστοφερ Γουόκεν. - Τόμας Έντουαρντ Λόρενς: ''Επτά στύλοι της σοφίας'': Όπως άλλωστε και το συγκεκριμένο έπος, το γνωστό σε όλους μας ''Ο Λόρενς της Αραβίας. Δεν ήξερα ότι βασίζεται σε βιβλίο, τυχαία το έμαθα. Άρχισα λοιπόν το ψάξιμο και είχα την τύχη να το βρω. Έχει να κάνει με την στρατιωτική δράση του συγγραφέα στη Μέση Ανατολή, στη προσπάθεια των Αράβων για ανεξαρτησία. Συνεπικουρούμενος από Βεδουίνους και νομαδικές φυλές, τους οποίους έπεισε να παραμερίσουν τις χρόνιες διαφορές και μίση. Πεδίο δράσης ο Α' Π.Π, οι Αραβικές έρημοι, το Κάιρο, η Δαμασκός και άλλα μέρη που υπηρέτησε ως στρατιωτικός ανταποκριτής. Με πολύ θάρρος και μπόλικη δόση τρέλας -απαραίτητο θα έλεγα συστατικό- κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη των Αράβων. Εξοργίζοντας έτσι τους ανωτέρους του που εξέλαβαν την στάση του ως προδοτική, συγκρουόμενη με τα Βρετανικά συμφέροντα. Δύσκολο κείμενο, απαιτητικό. Μπορώ να πω ότι τα βρήκα μπαστούνια. Κυρίως ως προς την ονοματολογία προσώπων και τοπωνυμίων. Ολότελα ξενικά σε ότι έχω συνηθίσει, απαιτούσε ιδιαίτερη συγκέντρωση και προσοχή. Και υπομονή θα πρόσθετα. Όποιος όμως την έχει, θα αποζημιωθεί με μία περιπέτεια επικών διαστάσεων. Τέλος, ένα συν στα εισαγωγικά παραρτήματα, την μετάφραση και επιμέλεια. Γενικά θεωρώ ότι είναι βιβλίο- κόσμημα που αξίζει να έχει θέση σε κάθε βιβλιοθήκη.
    2 points
  30. Βιετ Θαν Νγκουιέν - Ο Προσηλωμένος (The Commited, 2021) Έξι και πλέον χρόνια μετά την ανάγνωση του Συνοδοιπόρου, ενός πραγματικά χειμαρρώδους και συγκλονιστικού μυθιστορήματος, επιτέλους διαβάζω και το σίκουελ. Θα μου πει κάποιος: Τόσα χρόνια μετά, θυμόσουν τι είχε γίνει στον Συνοδοιπόρο; Σε μεγάλο βαθμό ναι, τέτοια γραφή και τέτοια τρέλα δεν ξεχνιούνται εύκολα, αλλά έτυχε σχετικά πρόσφατα να δω και τη μίνι σειρά που βασίζεται στο εν λόγω βιβλίο (κατά τη γνώμη μου, πολύ καλή μεταφορά από τον σπουδαίο Παρκ Τσαν-γου), οπότε τα γεγονότα αυτά τα είχα φρέσκα στο μυαλό μου. Λοιπόν, το σίκουελ είναι (σχεδόν) εξίσου γαμάτο, ο τρόπος αφήγησης παραμένει ιδιαίτερος και ιδιόρρυθμος, οπωσδήποτε χειμαρρώδης και καθηλωτικός, ο πρωταγωνιστής παραμένει ένας θεοπάλαβος μπάσταρδος με δυο μυαλά που προσπαθεί να επιβιώσει σε έναν τρελό κόσμο, μόνο που αυτή τη φορά ο συγγραφέας μας μεταφέρει στο Παρίσι στις αρχές της δεκαετίας του '80 (στο πρώτο βιβλίο ήμασταν μεταξύ Βιετνάμ και Ηνωμένων Πολιτειών), όπου ο θεοπάλαβος πρωταγωνιστής μας μαζί με τον αδελφοποιτό του Μπον φτάνουν σαν πρόσφυγες και εκεί θα προσπαθήσουν να εξασφαλίσουν το μέλλον τους εμπλεκόμενοι με τον καπιταλισμό, σε μια από τις πιο ξεκάθαρες μορφές του, το εμπόριο ναρκωτικών. Έχουμε ξεκαθαρίσματα λογαριασμών, συμμορίες, γκανγκστερικές εκκαθαρίσεις, γαλλικό πολιτισμό και διανοούμενους, φιλοσοφία (Σαρτρ, Φανόν και δεν συμμαζεύεται), συνέπειες της αποικιοκρατίας σε κοινωνικοπολιτικό επίπεδο, και πάει λέγοντας. Γίνονται πολλά και διάφορα στο βιβλίο, υπάρχει μπόλικο πράγμα για έναν γαμάτο δεύτερο κύκλο τηλεοπτικής σειράς, αν και ίσως το πρώτο βιβλίο ήταν κομματάκι πιο συναρπαστικό, ελέω όλων αυτών των κατασκοπευτικών κινήσεων του πρωταγωνιστή. Πάντως, πρόκειται για ένα εξαιρετικό σίκουελ, που δεν βασίζεται απλά στην επιτυχία του πρώτου βιβλίου, έχει κι αυτό τη δική του ταυτότητα, τη δική του δυναμική, εξελίσσει τους χαρακτήρες, και προσφέρει με τη σειρά του τροφή για σκέψη. Πολύ μου αρέσει η τρέλα και η ιδιορρυθμία στην πένα του συγγραφέα, γουστάρω τα μάλα τέτοιου είδους αφηγήσεις και ιστορίες. Υ.Γ. Περιττό να πω ότι είναι υποχρεωτικό να διαβάσετε πρώτα τον Συνοδοιπόρο και μετά τον Προσηλωμένο, έτσι; 9/10
    2 points
  31. Υπέροχα νέα!!! 15 Μαίου!!!
    2 points
  32. until

    https://www.youtube.com/watch?v=4vmjgRNrXTc
    2 points
  33. Πιο σκοτεινό κι απ' το σκοτάδι. Σχόλιο εδώ: Στίβεν Κινγκ (Stephen King) -Απρίλιος 27. Στίβεν Κινγκ - Πιο σκοτεινό κι απ' το σκοτάδι (σελ. 701). 8.5/10
    2 points
  34. until

    Πόσο deja vu με έκανες να νιώσω τώρα!! Νόμιζα πως αυτή η εικόνα ήταν κυριολεκτικά το θέμα του σιαγωνισμού (λογοπαίγνιο, επειδή όλοι δείχνουν τα συγγραφικά τους σαγόνια 😄) επειδή ο @Γιώργος77 είναι ένας από τους διοργανωτές (μετά θυμήθηκα πως το θέμα θα ανακοινωθεί αυτή την Κυριακή, silly me) και με το που είδα αυτό το στιγμιότυπο από το φιλμ νουάρ με τον σκυθρωπό επιβάτη στα αριστερά και τον ευδιάθετο στα δεξιά, το πρώτο πρώτο πράμα που σκέφτηκα ήταν "έγκλημα στο τραίνο, χμμμ σαν να λέμε serial killer, χμμμ σαν να λέμε Dexter" η οποία σειρά ήταν από τις 3 αγαπημένες μου μαζί με Hannibal και Supernatural. Μεγάλο αίνιγμα η ροή των σκέψεων!!
    2 points
  35. Διάβασα και την δεύτερη τριλογία, ''Η εποχή της παραφροσύνης''. Υστερεί σε σχέση με την προηγούμενη που πραγματικά ήταν κάτι το ξεχωριστό, είναι μία ταχύτητα κάτω. Από μόνη της όμως πολύ καλή, δυνατή. Πρώτο μείον πριν ξεκινήσω ακόμη να διαβάζω, το βιομηχανικό της φόντο. Δεν με έλκει αυτή η μίξη φανταστικού και πραγματικού, για να μην πω ότι με απωθεί κιόλας. Φοβόμουν μην το γύριζε σε steampunk, κάτι που ενδεχομένως θα με κούραζε. Για να διαψευστώ όμως πανηγυρικά, και αυτό αν μη τι άλλο είναι σημαντικό. Κάτι που φαντάζει εξαρχής ως μειονέκτημα, να μετατρέπεται με την εκτέλεση σε πλεονέκτημα. Λίγο μόνο με χάλασε που έλειψε ο φοβερός και τρομερός Γκλόκτα αλλά ok. Καταλαβαίνω ότι ήταν αναγκαίο κακό, νέοι παίκτες πρέπει να εισαχθούν στο παιχνίδι. Όπως π.χ. η Σαβίν νταν Γκλόκτα, άξια κόρη του ''πατέρα'' της. Ανελέητη και αδίστακτη, χαρακτηριστικά απαραίτητα για τον αδηφάγο κόσμο των επιχειρήσεων. Ωραίο και το όλο χυδαίο, προσέδωσε ρεαλισμό και αληθοφάνεια. Όσο και το να κάνει σκληρούς χαρακτήρες, να βασανίζονται από τα πάθη και τις αδυναμίες τους. Πολύ καλή σκιαγράφηση λοιπόν, και με φονικούς διαλόγους. Ετοιμόλογοι, ξεστόμιζαν ατάκες που έσπαγαν κόκαλα. Βοηθάει πιστεύω σ' αυτό το ότι ο συγγραφέας όντας ψυχολόγος, γνωρίζει άριστα την ψυχοσύνθεση των ανθρώπων. Έκανε καλή δουλειά και αυτό είναι κάτι που φαίνεται. Ισχύει πάνω-κάτω ότι είπα και στη προηγούμενη κριτική. Αν θα αρέσει ή όχι, είναι θέμα για άλλου είδους συζήτηση. Άλλα ναι, όποιος δεν έχει διαβάσει Αμπερκρόμπι, θεωρώ ότι χάνει πράγματα. Περιμένω τώρα για το ''The devils'' που ανέφερε πιο πάνω ο Steel Guardian, ελπίζω να μην αργήσει πολύ
    2 points
  36. 20. Η γοητεία του ταξιδιού, Νίκος Καββαδίας - Συλλογικό (σελ 160, Η Καθημερινή 2025) 21. Τα σχόλια του Τρίτου - Μάνος Χατζιδάκις (σελ 215, Εξάντας 2007) 22. Τραχίνιαι - Σοφοκλής (σελ 184, Ζήτρος 2007) 23. Ηλέκτρα - Ευριπίδης (σελ 202, Ζήτρος 207)
    2 points
  37. 20. Η γοητεία του ταξιδιού, Νίκος Καββαδίας - Συλλογικό (σελ 160, Η Καθημερινή 2025) 21. Τα σχόλια του Τρίτου - Μάνος Χατζιδάκις (σελ 215, Εξάντας 2007) 22. Τραχίνιαι - Σοφοκλής ( Ζήτρος 2007)
    2 points
  38. until

    Ανάλογα το είδος που ανήκει η ιστορία σου, επιλέγεις την αντίστοιχη βιβλιοθήκη και φτιάχνεις εκεί ένα θέμα (topic). Όταν φτιάξεις το θέμα και δημοσιεύσεις την ιστορία σου, μπορείς να βάλεις ένα link εδώ στο Event που θα παραπέμπει τους αναγνώστες στην ιστορία σου. Θα βρεις σχετικές οδηγίες στο Event details στην κορυφή του Event. Αν η ιστορία σου συμμετέχει στον 62ο διαγωνισμό θα γράψεις στην φόρμα της ιστορίας στο πεδίο "Σχόλια" το παρακάτω (στο σημείωσα με κόκκινο χρώμα για να ξεχωρίζει). Παράδειγμα φόρμας ιστορίας Θα σου πρότεινα να διαβάσεις το θέμα: Κανονισμοί Διαγωνισμών, Πιστεύω πως θα σε βοηθήσει να καταλάβεις πως λειτουργούν οι διαγωνισμοί.
    2 points
  39. until

    Μεταφορά πόστ από το topic: 62ος Διαγωνισμός Σύντομης Ιστορίας
    2 points
  40. until

    Μεταφορά πόστ από το topic: 62ος Διαγωνισμός Σύντομης Ιστορίας
    2 points
  41. Όντως, ήταν κάτι πολύ εύστοχο! Ο Λαβκραφτ είχε πει το εξής: "The oldest and strongest emotion of mankind is fear, and the oldest and strongest kind of fear is fear of the unknown." και φαντάζομαι πως ο Κθούλου ενσαρκώνει ακριβώς αυτό, τον φόβο του Αγνώστου, έναν φόβο κοσμικό που σου δίνει την εντύπωση (ως αναγνώστη) πως ακόμα και αν διαβάσεις όλες τις ιστορίες του Άρθουρ Μάχεν, του Λαβκρατ, του Ώγκαστ Ντέρλεθ, του Κλαρκ Άστον Σμιθ, του Ρόμπερτ Μπλοχ, του Ρόμπερτ Χάουαρντ, κ.α. , δεν μπορείς παρά να καταλάβεις μία φευγαλέα ιδέα του αληθινού τρόμου ο οποίος ξεπερνά την κατανόηση που υπηρετείται μέσω των νόμων της λογικής και των κανόνων/νορμών της κοινωνίας/της φυσικής, κάτι τόσο αποτρόπαιο και ανατριχιαστικό που μόνο τα μικρά παιδιά όταν μαζεύονται γύρω από την φωτιά και τους διηγείται ψιθυριστά κάποια γιαγιά μύθους και θρύλους του παρελθόντος, ιστορίες για μάγισσες και στοιχειά, και μετά παρατηρούν το απέραντο νεκροταφείο των αστεριών και της αστρικής σκόνης και αφουγκράζονται τον κάθε ήχο του δάσους, δίνοντας πολυεπίπεδες διαστάσεις στη κάθε σκιά ενώ κουκουλωμένα σφίγγουν δυνατά την κουβέρτα πάνω τους με δέος και απόγνωση ως προς το πόσο απροσδοριόριστα ευάλωτα είναι, μπορούν να συλλάβουν. Δυστυχώς, μεγαλώνοντας, βάζουμε την Φαντασία σε δεύτερη μοίρα καθώς ο κόσμος μας ακολουθεί πιστά την Λογική και την Επιστήμη οι οποίες κάνουν κάθε προσπάθεια να απομυθοποιήσουν τις παλιές σκοτεινές ιστορίες και τις παραδόσεις των παραμυθιών γύρω από την φωτιά. Για να απολαύσεις πραγματικά τις ιστορίες τρόμου που διαβάζεις πρέπει να μην αφήσεις το παιδί μέσα σου να μεγαλώσει. 😉
    2 points
  42. Η λοταρία και άλλες ιστορίες Όσο η φοβερή και τρομερή Πατρίσια Χάισμιθ έγραφε αστυνομικά μυθιστορήματα (ούτε καν!), άλλο τόσο η πολύ καλή Σίρλεϊ Τζάκσον έγραφε βιβλία τρόμου. Νομίζω υπάρχει μια κάποια παρανόηση για το είδος των ιστοριών που έχει γράψει η Τζάκσον, γιατί είναι κρίμα να κρίνεται σαν συγγραφέας ιστοριών τρόμου (που δεν τρομάζουν), γιατί πολύ απλά δεν έχει γράψει τρόμο, θα έλεγα ότι έγραφε παράξενες ιστορίες με πολλές φορές αλλόκοτα στοιχεία και περίεργη ατμόσφαιρα, με μπόλικη ψυχολογική ενδοσκόπηση των χαρακτήρων και κοινωνικά σχόλια, ενώ αν μη τι άλλο δεν είναι λίγες οι στιγμές που με κάποια γεγονότα ή την κατάληξη κάποιων ιστοριών προκαλεί μια κάποια ανησυχία και δυσφορία στον αναγνώστη, για την αλλόκοτη τροπή των πραγμάτων. Όμως καθαρόαιμο τρόμο; Όχι, και πάλι όχι. Και δεν πειράζει! Η γραφή της είναι άψογη, φαινομενικά απλή αλλά συνάμα κοφτερή και οξυδερκής, φτιάχνει ατμόσφαιρα και δημιουργεί ανησυχία με απλά υλικά, και σίγουρα σε βάζει σε σκέψεις. Εδώ υπάρχουν καλούτσικες, καλές και πολύ καλές ιστορίες, αλλά θα πρέπει να γνωρίζει κάποιος πριν πιάσει στα χέρια του την παρούσα ανθολογία (ωραία μετάφραση και προσεγμένη επιμέλεια), ότι δεν μιλάμε για τρόμο, δεν μιλάμε για αίματα, σειρές πτωμάτων, ανατριχίλες (αν και ίσως υπάρχουν κάποιες!), σασπένς και τέτοια έξαλλα πράγματα, αλλά για κάτι άλλο, κάτι αλλόκοτο και παράξενο και κοφτερό. Ναι; 8/10
    2 points
  43. Σκεφτόμουν σήμερα πως θα ήταν χρήσιμο να έχουμε ένα τέτοιο topic εδώ. Ο καθ' ένας μας βρίσκει τις ιδέες του με διαφορετικό τρόπο, μερικοί απ' αυτούς τους τρόπους μάλιστα είναι πολύ ιδιαίτεροι, πολύ "random". Ποιοι είναι οι δικοί σας τρόποι; Τι σας εμπνέει πάντα; Έχετε κάποιο μαγικό τρικ; Το συζητούσαμε στη σχολή μου χτες αυτό, κι άκουσα διάφορα ενδιαφέροντα πράγματα. Άλλοι είπαν πως βρίσκουν ιδέες έπειτα από περιπάτους μέσα σε μεγάλες πόλεις [οι πιο πολλοί ανέφεραν το buzz του Λονδίνου - τη ζωντάνια και το διαρκές του τρέξιμο - ως μεγάλη έμπνευση], άλλοι μίλησαν για μουσική, άλλοι είπαν πως δεν μπορούν να σχεδιάσουν ή να γράψουν χωρίς ανοικτή τηλεόραση [είτε παρακολουθούν είτε όχι], άλλοι είπαν πως τους εμπνέει να βλέπουν δουλειές άλλων, άλλοι πως δε θέλουν με τίποτα να βλέπουν δουλειές άλλων πριν ξεκινήσουν τη δική τους, άλλοι πως βγαίνουν απλώς έξω και συζητούν με ανθρώπους... Εγώ αντλώ έμπνευση από τους ανθρώπους γύρω μου [απ' την αλληλεπίδραση και τα συναισθήματα], κι απ' τη μουσική, κυρίως. Το μοναδικό μαγικό που κάνω, είναι να ανοίγω πάαααρα πολύ τα "ψυχικά κανάλια" μου και να δέχομαι όλα τα ερεθίσματα στο μέγιστο, να μην μπλοκάρω κάτι. Επίσης, με εμπνέουν και οι βόλτες [όχι μόνο σε πόλεις], ακόμα κι αν δεν υπάρχουν ιδιαίτερα αξιοθέατα - κοιτάω τους ανθρώπους και προσπαθώ να φανταστώ τη ζωή τους. Κάτι άλλο που μου φέρνει πάντα ιδέες είναι τα αεροδρόμια και οι σταθμοί τραίνων/λεοφορείων κτλ. Σας ακούω!
    2 points
  44. Άκυρο fun fact, αλλά ο Θαυμαστός Καινούριος Κόσμος αποτελεί μέρος μίας άτυπης τριλογίας η οποία είναι η εξής: 1) Φαρενάϊτ 451 (Μπράντμπερυ) 2) 1984 (Όργουελ) 3) Θαυμαστός Καινούριος Κόσμος (Χάξλευ) Και τα 3 θεωρούνται από πολλούς τα καλύτερα δυστοπικά μυθιστορήματα και επειδή έτυχε όταν τα ανακάλυψα να τα δανειστώ και τα 3 την ίδια μέρα από την δημοτική βιβλιοθήκη της περιοχής μου, μπορώ να πω πως κυριολεκτικά και μεταφορικά τα καταβρόχθισα! Τα διάβασα και τα 3 μέσα σε 3 μέρες, όλη μέρα διάβαζα και έκανα διάλειμμα απλά για να φάω και να κοιμηθώ λίγο, απίστευτα καθηλωτικά βιβλία, από αυτά που όταν τα πρωτοδιαβάσεις σε κάνουν να "χωριστείς" σε 2 εαυτούς, ο πρώτος ο ανέμελος και αθώος/αφελής πριν τα διαβάσει και ο άλλος ο αφυπνισμένος. Πραγματικά αυτά τα 3 βιβλία, αν κάνω ποτέ οικογένεια, θα τονθεωρήσω καθήκον μου να μυήσω στα παιδιά μου στον κόσμο τους, θα πάρουν απίστευτα μαθήματα από την ζωή (που ποτέ κανένα εκπαιδευτικό ίδρυμα δεν θα τους τα προτείνε για να τα διαβάσουν, μόνα τους θα τα ανακάλυπταν ίσως κάποτε εντελώς τυχαία) και το status quo που ιστορικά ανέκαθεν υπήρχε και λογόκρινε την πληροφορία (με οποιονδήποτε από τους τρόπους που παρουσιάζει το κάθε βιβλίο ξεχωριστά) σε μία προσπάθεια να ελέγχουν τις μάζες.
    2 points
  45. Το τέλος της αιωνιότητας του Isaac Asimov. Απλά εξαιρετικό, φουτουριστικό όσο δε πάει! Χαίρομαι που δεν είχα διαβάσει τόσο Ασίμοβ μέχρι τώρα, *περισσότερο Ρέυ Μπράντμπερι, Χ.Τζ. Ουέλς και Φίλιπ Ντικ διάβαζα) νομίζω πως υπάρχει μία "σωστή" (σε πάρα πολλά εισαγωγικά, δεν θεωρώ πως υπάρχει ιδανικό ή πως "πρέπει" κάτι απλά τρόπος του λέγειν) ηλικία για κάθε ανάγνωσμα και σίγουρα στα 30 μου θα εκτιμήσω το έργο του Ασίμοβ (που απ' ότι κατάλαβα συνδυάζει Ε.Φ. με κοινωνιολογία-ψυχολογία, καμία σχέση με τον Ντικ π.χ.) περισσότερο από το αν το διάβαζα 5 ή 10 χρόνια πριν.
    2 points
  46. Κάτι κολασμένο έρχεται προς τα δω Σχεδόν τρία χρόνια μετά την τελευταία φορά που διάβασα βιβλίο του (αγαπημένου) Ρέι Μπράντμπερι, επιτέλους τον ξαναπιάνω στα χέρια μου (μην πάει ο νους σας στο πονηρό!). Αυτό είναι το πρώτο βιβλίο του Μπράντμπερι που αγόρασα, τον μακρινό Νοέμβριο του 2010, και να που έπρεπε να περάσουν σχεδόν δεκαπέντε χρόνια (τα άτιμα, πώς περνάνε!) για να το διαβάσω επιτέλους! Δεν ξέρω τι με κράταγε μακριά του τόσο καιρό... Ίσως στις αρχές η κάπως ποιητική γραφή, ο λυρισμός του, οι περίεργες εκφράσεις και περιγραφές, αλλά μετά, όταν συνήθισα και λάτρεψα το στιλ γραφής του Μπράντμπερι, γιατί και πάλι έμενα μακριά του; Ποιος ξέρει, ίσως με περίμενε και το περίμενα μέχρι να έρθει η κατάλληλη, η απαραίτητη στιγμή. Λοιπόν, πρόκειται για ένα (ακόμα) υπέροχο μυθιστόρημα, μαγικό, νοσταλγικό, μελαγχολικό, σκοτεινό, με τον τρόπο του τρομακτικό και ανατριχιαστικό, γεμάτο συμβολισμούς, εικόνες, συναισθήματα, ήχους και μυρωδιές, που με μοναδική ευκολία σε μεταφέρει στην αμερικάνικη επαρχιακή πόλη του Ιλινόις, όπου δυο αγόρια θα έρθουν αντιμέτωπα με το διαβολικό τσίρκο και τους επικίνδυνους ιδιοκτήτες του, που ήρθαν στην πόλη για να... ποιος ξέρει; Για να τραφούν από τις ψυχές και τον φόβο των κατοίκων; Όπως και να 'χει, θα ζήσουν πολλές περιπέτειες, θα αντιμετωπίσουν πολλά τρελά πράγματα, και κάπως έτσι θα μεγαλώσουν και θα αλλάξουν μέσα σε λίγες νύχτες. Η γραφή κάνει τη μεγάλη διαφορά, έτσι ποιητική, λυρική και γεμάτη συμβολισμούς όπως είναι, αλλά και η ίδια η ιστορία είναι υπέροχη, με τον τρόπο της συναρπαστική και καθηλωτική, με πραγματικά φοβερή ατμόσφαιρα. Σαν ανάγνωσμα ταιριάζει τα μάλα για δυο ή τρία φθινοπωρινά απογεύματα/βράδια, κατά προτίμηση τον Οκτώβριο, αλλά εδώ που τα λέμε όποτε και να διαβαστεί θα είναι το ίδιο υπέροχο και μαγικό. Ορμήστε! Υ.Γ. Στην αρχή έλεγα ότι θα γινόταν μια υπέροχη ταινία στα χέρια του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, αλλά να που υπάρχει ήδη ταινία βασισμένη στο βιβλίο, αυτή του 1983 με τον ίδιο τίτλο, σε σκηνοθεσία Τζακ Κλέιτον, που μεταξύ άλλων έχει σκηνοθετήσει την Οσκαρική "Στον ανεμοστρόβιλο των παθών" (1959), την κλασική "Μια μορφή στο παράθυρο" (1961) και την επίσης Οσκαρική "Ο υπέροχος Γκάτσμπι" (1974). Ελπίζω να τη βρω και να τη δω κάποια στιγμή, γιατί φαίνεται πολύ καλή, αν και δύσκολα θα είναι εξίσου μαγική με το βιβλίο. 9.5/10
    2 points
  47. Cormac McCarthy - The Road/Ο Δρόμος (Εκδόσεις Καστανιώτης) Πολύ γνωστό βιβλίο και πολύ γνωστός συγγραφέας. Δικαίως θα έλεγα. Είναι πάρα πολύ καλογραμμένο και όταν "χτυπάει" τον αναγνώστη (κάτι που κάνει συχνά) το κάνει πολύ δυνατά. Είναι ζοφερό, συγκινητικό, μίζερο, καταθλιπτικό και συγκρατημένα αισιόδοξο ταυτόχρονα. Όμως έχει και τα αρνητικά του. Το κυριότερο πως είναι πολύ αργόσυρτο, οριακά δεν έχει υπόθεση κάτι που το κάνει πολύ κουραστικό. Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα είναι (ας μην πω το κόμπλεξ) ας πω η παραξενιά του McCarthy σχετικά με τη μορφή του κειμένου. Ελάχιστη στίξη, ελάχιστη παραγραφοποίηση και καθόλου κεφάλαια στο βιβλίο, μέθοδος που απ' ό,τι έχω καταλάβει ακολουθεί πάντα ο συγγραφέας. Όλα αυτά συντελούν στο να γίνει ακόμα πιο δύσκολη και κουραστική η ανάγνωση του βιβλίου, χωρίς κανένας απολύτως λόγο. Παρά τα αρνητικά αυτά το βιβλίο αξίζει τον κόπο και είναι πάρα πολύ καλό. Σίγουρα θα διαβάσω πάλι κάτι δικό του. Βαθμολογία: 8.5/10
    2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..