Jump to content

22ος Διαγωνισμός Σύντομης Ιστορίας, Κατηγορία: ΕΦ, Θέμα: Σεξ


mman

Recommended Posts

Yes sir, φυσικά και θα το τηρήσω όπως έκανα και σε προηγουμενους διαγωνισμους. Όπως κανουμε και όλοι φυσικά! Απλά είπα να ρωτήσω... γιατί απλά προτιμούσα παλιοτερα που γινόταν ένας χαμός απο σχόλια!! Δεν έχει σημασία, όλα μια χαρά!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 663
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mman

    90

  • Eugenia Rose

    69

  • DinoHajiyorgi

    53

  • Nihilio

    42

Top Posters In This Topic

Posted Images

Συμφωνώ με το να μην απαντάει ο κάθε συγγραφέας στα σχόλια που έχουν κάνει στην ιστορία του πριν την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας.

 

Για το λόγο ότι θα μπορούσε κάλλιστα αυτό να αλλάξει τα αποτελέσματα, αλλά και διότι δεν είναι δυνατή η επεξήγηση των κειμένων εκτός φόρουμ. Έτσι, ο κάθε αναγνώστης θα πρέπει να πάρει από το κείμενο αυτά που μπορεί, με τις δικές του δυνάμεις, χωρίς τις επεξηγήσεις του ίδιου του συγγραφέα, ακόμα κι αν είναι ενδιαφέρουσες.

 

Ωστόσο, δεν ξέρω πόσο δουλεύει αυτό, καθώς, από την εμπειρία που είχα στον προηγούμενο διαγωνισμό, σχεδόν κανείς δεν πηγαίνει πάλι στα κείμενα για να δει απαντημένα τα ερωτήματά του.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα εδώ είναι ότι πολλοί από τους/τις συγγραφείς γνωρίζονται προσωπικά και ανταλλάσσουν σχόλια και απόψεις για τις ιστορίες τους εκτός φόρουμ... Δεν είναι αυτό κάπως «άδικο» για τους υπόλοιπους που δεν γνωρίζουν αυτές τις λεπτομέρειες; Μπορώ να σας παραπέμψω σε συγκεκριμένο σχόλιο του παρόντα διαγωνισμού ή και να σας αναφέρω δική μου περίπτωση...

Λέω εγώ τώρα...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά, πιστεύω πως η επεξήγηση από τον κάθε συγγραφέα δεν είναι αθέμιτο. Κάποιο κείμενο μπορεί να μην έχει πολλά να δώσει, οπότε μια παράλειψη διευκρινίσεων δεν το βλάπτει και πολύ, ωστόσο μπορεί κάποια άλλη ιστορία να χάσει στα μάτια του αναγνώστη, παρεξηγούμενη ή ερμηνευόμενη με περιοριστικό τρόπο. Αν σε έναν διαγωνισμό ταινιών π.χ είχαμε το Αμέρικαν Πάι και την Οδύσσεια 2001,ε , δεν νομίζω να βλάπτονταν εξίσου και οι δύο!

Link to comment
Share on other sites

Είναι ένα φόρουμ με σχετικά λίγα "συγγραφικά ενεργά" μέλη και πολλές συναντήσεις. Συμβαίνουν αυτά. Σχετικά με άλλα που έχω ακούσει πάντως έχουμε πάρα πολύ καλό επίπεδο smile.gif και ούτε στήνονται εξόφθαλμες κλίκες (ας μην αναφέρω ονόματα άλλων "συγγραφικών forums" που μου έχουν πει περιπτώσεις και μου έχουν πέσει τα μαλλιά)

 

 

Προσωπικά, πιστεύω πως η επεξήγηση από τον κάθε συγγραφέα δεν είναι αθέμιτο. Κάποιο κείμενο μπορεί να μην έχει πολλά να δώσει, οπότε μια παράλειψη διευκρινίσεων δεν το βλάπτει και πολύ, ωστόσο μπορεί κάποια άλλη ιστορία να χάσει στα μάτια του αναγνώστη, παρεξηγούμενη ή ερμηνευόμενη με περιοριστικό τρόπο. Αν σε έναν διαγωνισμό ταινιών π.χ είχαμε το Αμέρικαν Πάι και την Οδύσσεια 2001,ε , δεν νομίζω να βλάπτονταν εξίσου και οι δύο!

 

Από την άλλη σκέψου ότι αν π.χ. έβγαζες ένα βιβλίο δε θα είχε κάποιος την πολυτέλεια να του εξηγήσεις. Και αν χρειάζεται όντως να του εξηγήσεις, ίσως να είσαι too cryptic και να θέλεις δούλεμα σε αυτό το σημείο. Αν πάλι δεν είσαι και ο άλλος δεν μπορεί να καταλάβει ή είσαι επίτηδες, μη σκας smile.gif smile.gif

Edited by SpirosK
Link to comment
Share on other sites

Σαφώς και δεν έκανα το παραπάνω σχόλιο κακοπροαίρετα, το λέω για να μην παρεξηγηθώ. Απλά εννοώ ότι κάποια σχόλια από τους συγγραφείς δεν κάνουν και τόσο μεγάλο κακό.

 

Επίσης, φαντάζομαι ότι όλοι εδώ μέσα γράφουμε επειδή μας αρέσει, για να περάσουμε καλά σαν παρέα κι όχι αποκλειστικά για να κερδίσουμε.

Link to comment
Share on other sites

Σαφώς και δεν έκανα το παραπάνω σχόλιο κακοπροαίρετα, το λέω για να μην παρεξηγηθώ. Απλά εννοώ ότι κάποια σχόλια από τους συγγραφείς δεν κάνουν και τόσο μεγάλο κακό.

 

Επίσης, φαντάζομαι ότι όλοι εδώ μέσα γράφουμε επειδή μας αρέσει, για να περάσουμε καλά σαν παρέα κι όχι αποκλειστικά για να κερδίσουμε.

 

Ε, εγώ γράφω για να κερδίσω (ενίοτε). Shoot me :p

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα εδώ είναι ότι πολλοί από τους/τις συγγραφείς γνωρίζονται προσωπικά και ανταλλάσσουν σχόλια και απόψεις για τις ιστορίες τους εκτός φόρουμ... Δεν είναι αυτό κάπως «άδικο» για τους υπόλοιπους που δεν γνωρίζουν αυτές τις λεπτομέρειες; Μπορώ να σας παραπέμψω σε συγκεκριμένο σχόλιο του παρόντα διαγωνισμού ή και να σας αναφέρω δική μου περίπτωση...

Λέω εγώ τώρα...

Δε σου λέω ότι έχεις άδικο, απλά όταν ψηφίζεις σε διαγωνισμό δεσμεύεσαι ότι θα το κάνεις με όσο περισσότερη αντικειμενικότητα μπορείς. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχω ψηφίσει άτομα που δε γνωρίζω καν σε θέση ψηλότερη από καλούς μου φίλους. Διαγωνισμός συγγραφής είναι, όχι δημοτικότητας, οπότε το καλύτερο κείμενο (ή το κείμενο αυτού που έχει περισσότερους φίλους ή λιγότερους εχθρούς από τα άτομα με τα καλύτερα κείμενα - γιατί μόνο στις ισοβαθμίες θέλω να ελπίζω ότι παίζουν τα προσωπικά, και αυτά ασυναίσθητα) κερδίζει.

 

Προσωπικά, πιστεύω πως η επεξήγηση από τον κάθε συγγραφέα δεν είναι αθέμιτο. Κάποιο κείμενο μπορεί να μην έχει πολλά να δώσει, οπότε μια παράλειψη διευκρινίσεων δεν το βλάπτει και πολύ, ωστόσο μπορεί κάποια άλλη ιστορία να χάσει στα μάτια του αναγνώστη, παρεξηγούμενη ή ερμηνευόμενη με περιοριστικό τρόπο. Αν σε έναν διαγωνισμό ταινιών π.χ είχαμε το Αμέρικαν Πάι και την Οδύσσεια 2001,ε , δεν νομίζω να βλάπτονταν εξίσου και οι δύο!

Μπορεί αλλά:"

α) δεν έχεις προλάβει τις εποχές του: "μα όχι, επίτηδες το κείμενο είναι άψυχο, πλαδαρό και ξερό, ήθελα να δείξω έτσι την προοπτική του κεντρικού μου χαρακτήρα" που μετά την τρίτη φορά απλά καταλήγει από ανέκδοτο σε κινέζικο μαρτύριο

β) όταν κατεβάζεις ένα κείμενο που πιστεύεις ότι έχει πιο πολλά να πει, κάνε έναν κόπο να το χτενίσεις για να βγάζει νόημα (και το λέω έχοντας υπάρξει ένοχος για αυτό το πταίσμα σε βαθμό κακουργήματος ) ή έστω δώσε ένα spoiler στα σχόλια. Αλλιώς γράψε κάτι απλό, βατό και στοχευμένο στον Lowest Common Denominator - και δε θα είσαι ο μόνος σε τελική, τόσα και τόσα παρόμοια κείμενα που έκαναν το παραπάνω καλά έχουν καταλήξει στν πρώτη τριάδα ή και έχουν κερδίσει σε διαγωνιμούς.

Link to comment
Share on other sites

Μπορεί αλλά:"

α) δεν έχεις προλάβει τις εποχές του: "μα όχι, επίτηδες το κείμενο είναι άψυχο, πλαδαρό και ξερό, ήθελα να δείξω έτσι την προοπτική του κεντρικού μου χαρακτήρα" που μετά την τρίτη φορά απλά καταλήγει από ανέκδοτο σε κινέζικο μαρτύριο

β) όταν κατεβάζεις ένα κείμενο που πιστεύεις ότι έχει πιο πολλά να πει, κάνε έναν κόπο να το χτενίσεις για να βγάζει νόημα (και το λέω έχοντας υπάρξει ένοχος για αυτό το πταίσμα σε βαθμό κακουργήματος ) ή έστω δώσε ένα spoiler στα σχόλια. Αλλιώς γράψε κάτι απλό, βατό και στοχευμένο στον Lowest Common Denominator - και δε θα είσαι ο μόνος σε τελική, τόσα και τόσα παρόμοια κείμενα που έκαναν το παραπάνω καλά έχουν καταλήξει στν πρώτη τριάδα ή και έχουν κερδίσει σε διαγωνιμούς.

 

 

α)Μα, γίνεται κι αυτό.

β)Βασικά, δεν μιλούσα σε πρώτο πρόσωπο αλλά γενικά. Αλλά μιας και μου απευθύνθηκες, προφανώς και γράφω θέλοντας να κερδίσω, όπως ο καθένας σίγουρα, αλλά τη στιγμή που θα γράψω σκεπτόμενος πώς θα κερδίσω, καλύτερα να σταματήσω να το κάνω. Δεν είμαι κάνας ηθικολόγος της λογοτεχνίας, απλά έτσι το βλέπω και γράφω όπως μου βγαίνει. Αυτήν την κουβέντα μπορούμε να την συνεχίσουμε και σε άλλο τόπικ, βεβαίως.

Link to comment
Share on other sites

Ουπς! Φωτιές άναψα;! chinese.gif devil2.gif

 

Εγώ, προσωπικά, θα ΗΘΕΛΑ να μπορώ να απαντώ στα σχόλια που μου κάνουν κατ'ευθείαν, χωρίς να χρειάζεται να περιμένω. Κάτι σαν... "στη βράση κολλάει το σίδερο!" δηλαδή.

 

ΟΜΩΣ, από τη στιγμή που κάποιος κάποια στιγμή θέλει να "εκθέσει" τα "παιδιά"-διηγήματά του στον εκτός-του-φόρουμ κόσμο, θα πρέπει να έχει συνηθίσει στο να δίνει αυτά που θέλει ΜΕΣΑ από το κείμενο και όχι επεξηγώντας το. Είναι δελεαστικό το να δείχνεις στους άλλους πως έχεις σκεφτεί κάτι βαθύτερο από αυτό που φαίνεται στην ιστορία, δε λέω πως δεν είναι. Αλλά δεν πρέπει να είναι ο αυτοσκοπός. Εκτός αν γράφεις μόνο και μόνο για σένα και τους κοντινούς σου ανθρώπους και θέλεις να τους δείξεις πόσο πνευματώδης είσαι. Αυτό είναι άλλο πακέτο.

 

Και εξηγούμεθα, δια να μην παρεξηγούμεθα. Δεν αναφέρομαι σε κανένα. Παραδέχομαι πως κι εμένα μ'αρέσει να το κάνω αυτό. Κι εγώ το κάνω. Και σε αυτή την ιστορία το έχω κάνει. Και θα εξηγήσω ό,τι βαθύτερο υποβόσκει στην ιστορία μετά τη λήξη της ψηφοφορίας. Θα το εξηγήσω, δε λέω πως όχι. Αλλά μετά. Γιατί θα ήταν άδικο για τους άλλους διαγωνιζόμενους.

 

Μ'αρέσει ο καθένας να παίρνει από την ιστορία μου αυτό που μπορεί, με βάση τα δικά του βιώματα και τις δικές του απόψεις. Γιατί δεν μπορείς να αναγκάσεις τον άλλο να δει το δημιούργημά σου (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό, σε όποιο τομέα της τέχνης και όχι μόνο) με τη ματιά που το βλέπεις εσύ. Απλά δεν γίνεται αυτό. Μπορεί να μη θες να πεις τίποτα και ο άλλος να σου κάνει μια ανάλυση και να μείνεις με το στόμα να! - με το συμπάθειο... Μπορεί από την άλλη να έχεις χώσει στην ιστορία του κόσμου τα νοήματα και τις αλληγορίες και να μην πάρει κανείς πρέφα. Το θέμα είναι η απόδωση, πώς το παρουσιάζεις, πώς το αναλύεις...

 

Και, ΟΚ, σταματάω, γιατί πολύ το φιλοσόφησα το θέμα και έγω βγει και offtopic.gif νομίζω...

 

Ελπίζω με όλη αυτή τη φλυαρία να μην έθιξα κανένα - δεν ήταν αυτός ο σκοπός μου. Απλώς, εξήγησα από τη σκοπιά μου, γιατί θεωρώ πως είναι πολιτικά ορθό το να ΜΗΝ απαντάμε πριν τη λήξη της ψηφοφορίας. Όμως, επειδή καλό θα ήταν να ακολουθήσουμε όλοι οι διαγωνιζόμενοι την ίδια γραμμή, καλό θα ήταν να αποφασιστεί κάτι από κοινού. Συμφωνείτε;

Link to comment
Share on other sites

β)Βασικά, δεν μιλούσα σε πρώτο πρόσωπο αλλά γενικά. Αλλά μιας και μου απευθύνθηκες, προφανώς και γράφω θέλοντας να κερδίσω, όπως ο καθένας σίγουρα, αλλά τη στιγμή που θα γράψω σκεπτόμενος πώς θα κερδίσω, καλύτερα να σταματήσω να το κάνω. Δεν είμαι κάνας ηθικολόγος της λογοτεχνίας, απλά έτσι το βλέπω και γράφω όπως μου βγαίνει. Αυτήν την κουβέντα μπορούμε να την συνεχίσουμε και σε άλλο τόπικ, βεβαίως.

Κι εγώ γενικά μιλούσα με το δεύτερο πρόσωπο.

Αν κατεβαίνεις ομως για να κερδίσεις (κάτι που δεν κάνουν όλοι btw) παίξε καλά όλα τα χαρτιά σου κι εσύ και όποιος άλλος κυνηγάει τη νίκη.

Link to comment
Share on other sites

Ας πω κι εγώ τη γνώμη μου.

 

Νομίζω ότι (άσχετα με fair play, τον κίνδυνο ξεκατινιάσματος και άλλα τέτοια νόστιμα - δεν ξέρω δεν έχω συναντήσει κάτι τέτοιο εδώ) είναι έτσι κι αλλιώς πιο χρήσιμο για τον συγγραφέα (με και χωρίς εισαγωγικά - καθένας δαλέγει ό,τι θέλει) του εκάστοτε διηγήματος να δει πώς και τί διαβάζουν οι άλλοι στην ιστορία του χωρίς ενδιάμεση δική του διευκρίνιση. Ειδικά όταν τα σχόλια-αξιολογήσεις-κριτικές προέρχονται και από συν-συγγραφείς! Εννοείται ότι κάποια στιγμή (μάλλον) όλοι -εγώ σίγουρα- θέλουν να δώσουν και τα δικά τους σχόλια/συμπεράσματα κλπ.

 

Κι επειδή θίχτηκε το ζήτημα περί "εξωσχολικών" κλπ. Προσωπικά, μένω εδώ και ασχολούμαι επειδή βλέπω ότι υπάρχει η σχετική σοβαρότητα και πολλή (και πολύ) καλή διάθεση από όλους τους συν-συγγραφείς και όχι μόνο. Εννοείται ότι σε αντίθετη περίπτωση (και εγώ και πολλοί άλλοι - είμαι σίγουρος) την έκανα χοροπηδώντας ανάλαφρα σαν μπαλαρίνα. :)

 

Αυτά. Συνεχίζω ακάθεκτος το θαψ..., γκουχ-γκουχ, τον σχολιασμό. Πολλή δουλειά!

 

εδιτ: αμάν τα τριπλά γράμματα και τα ορθογραφικά!

Edited by Big Fat Pig
Link to comment
Share on other sites

Επειδή

 

ΟΜΩΣ, από τη στιγμή που κάποιος κάποια στιγμή θέλει να "εκθέσει" τα "παιδιά"-διηγήματά του στον εκτός-του-φόρουμ κόσμο, θα πρέπει να έχει συνηθίσει στο να δίνει αυτά που θέλει ΜΕΣΑ από το κείμενο και όχι επεξηγώντας το.

 

[...] θα εξηγήσω ό,τι βαθύτερο υποβόσκει στην ιστορία μετά τη λήξη της ψηφοφορίας. Θα το εξηγήσω, δε λέω πως όχι. Αλλά μετά. Γιατί θα ήταν άδικο για τους άλλους διαγωνιζόμενους.

και επειδή

 

Νομίζω ότι (άσχετα με fair play [...]) είναι έτσι κι αλλιώς πιο χρήσιμο για τον συγγραφέα [...] του εκάστοτε διηγήματος να δει πώς και τί διαβάζουν οι άλλοι στην ιστορία του χωρίς ενδιάμεση δική του διευκρίνιση.

(ξανα)παρακαλώ θερμά να τηρήσουμε κάτι που δεν είναι κανονισμός του διαγωνισμού. Επίσης, νομίζω ότι εδώ είναι μια καλή στιγμή να το λήξουμε το θέμα -και ο καθένας ας πράξει όπως εκείνος καταλαβαίνει καλύτερα.

Link to comment
Share on other sites

11 Κοκόροι και 10 Νυφίτσες! Όπως και να παιχτεί η ψήφος, βλέπω την προσοχή να την μαζεύουν δύο νίκες και δύο νικητές.

 

1. Ποια ομάδα θα κερδίσει τον διαγωνισμό; Τα Κοκόρια ή οι Νυφίτσες;

 

2. Ποιοι από την κάθε ομάδα θα έρθουν πρώτοι;

 

Oh yes, very interesting! : devil2.gif animal_rooster.gif devil2.gif

Εντάξει, λοιπόν! Σαν να μην ήταν ήδη αρκετά ενδιαφέρον, κι ενώ ακόμα δεν έχουν αρχίσει να έρχονται οι ψήφοι, ορίστε: Ένα ακόμα ρολόι δώρο στον υψηλότερο στη βαθμολογία εκπρόσωπο του φύλου που δεν θα καταλάβει την πρώτη θέση του διαγωνισμού, αρκεί αυτός ή αυτή να μην τερματίσει κάτω από την πέμπτη θέση. rolleyes.gif

 

Edit: Ακριβέστερη διατύπωση.

Edited by mman
Link to comment
Share on other sites

Εντάξει, λοιπόν! Σαν να μην ήταν ήδη αρκετά ενδιαφέρον, κι ενώ ακόμα δεν έχουν αρχίσει να έρχονται οι ψήφοι, ορίστε: Ένα ακόμα ρολόι δώρο στον υψηλότερο στη βαθμολογία εκπρόσωπο του φύλου που δεν θα καταλάβει την πρώτη θέση του διαγωνισμού, αρκεί αυτός ή αυτή να μην τερματίσει κάτω από την πέμπτη θέση. rolleyes.gif

 

Edit: Ακριβέστερη διατύπωση.

Ωωωω, αυτό κι αν είναι!! Ευχαριστούμε, man, πολύ γενναιόδωρος!! laugh.gif

 

Edit: Ορθογραφικό

Edited by Lady Nina
Link to comment
Share on other sites

Ένας στοχασμός:

 

Ξέρω πως είναι. Μια φορά κι έναν καιρό, π.χ., έβλεπα ταινίες με τον αδελφό μου σαν αδηφάγο κτήνος. Τέσσερις ταινίες σε μια μέρα, και καπάκι άλλη μία, ή δύο, το άλλο πρωί. Το σκεπτικό ήταν ότι μετά, καθώς θα χωνεύαμε την εμπειρία, οι ταινίες θα διαχωρίζονταν στο μυαλό μας και θα εκτιμούνταν σωστά, μνημονικά τουλάχιστο. Δεν είμαι τελείως σίγουρος γι αυτό.

 

Σε πρώτο σκέλος έχουμε την ανακοίνωση ενός θέματος και μας δίνεται ένα χρονικό όριο να γράψουμε κάτι, με έναν περιορισμένο αριθμό λέξεων. Δεν είναι άσχημο αυτό, όλο και κάτι καλό θα βγάλουμε. Δεν γράφουμε όμως όλοι μόνο σε διαγωνισμούς και σε τέτοιες συνθήκες, έτσι δεν είναι; Έχουμε και τις άλλες, τις δικές μας στιγμές, όταν ερωτοτροπούμε αβίαστα με την μούσα μας. Γράφουμε και τότε. Γράφουμε καλύτερα, ένα από τα ίδια, δεν ξέρω, ποιος ξέρει.

 

Στο δεύτερο σκέλος, εδώ, έχουμε ο καθένας να διαβάσει, μέσα σε ένα περιορισμένο αριθμό ημερών, 20 διηγήματα. Και όχι μόνο πρέπει να τα διαβάσουμε, πρέπει να τα κρίνουμε για να τα κατατάξουμε και να τα ψηφίσουμε, και να τα σχολιάσουμε ως άλλοι Δανίκες ή Τιμογιαννάκηδες. Επίσης λοιπόν, έχουμε και τις άλλες, τις δικές μας στιγμές που διαβάζουμε, και κρίνουμε αβίαστα πάλι, στοχαστικά. Θέλω να καταλήξω ότι όταν διαβάζουμε τότε, νομίζω πως σίγουρα αναγιγνώσκουμε αλλιώς.

 

Γράφτηκαν 21 διηγήματα γι αυτόν τον διαγωνισμό. Πλην του δικού μου, θα πω ότι η βιβλιοθήκη του φόρουμ πλούτισε κατά 20 υπέροχες ιστορίες επιστημονικής φαντασίας. Αγχώνομαι στο γεγονός ότι αν έπεφτα τυχαία σε ένα οποιοδήποτε από αυτά τα διηγήματα σε κάποιο περιοδικό ή βιβλίο, θα το διάβαζα και θα το εκτιμούσα τελείως διαφορετικά από το πώς το διάβασα τώρα, στη σειρά, ανάμεσα πολλών άλλων, με «την κάνη στον κρόταφο». Δεν ρίχνω ανάθεμα, έτσι είναι η γλύκα και η διαδικασία του διαγωνισμού, και σίγουρα είναι και θα είναι ένα υπέροχο συναδελφικό ντέρμπι, από τις καλύτερες στιγμές του φόρουμ.

 

Απλώς μια συγνώμη για τον πιθανό στομφώδη Δανίκα που μπορεί να μου βγαίνει μέσα στον πανικό, πάνω στην κρίση, ή και στην αντίδραση μου στις κρίσεις των άλλων. Υπάρχει η πολύ μεγάλη πιθανότητα να έχω μπροστά μου και 20 διηγήματα που δεν έχω διαβάσει ακόμα.

 

Καλή μας διασκέδαση.

Edited by DinoHajiyorgi
Link to comment
Share on other sites

Θίγεις ένα θέμα που το έχω σκεφτεί άπειρες φορές. Οταν κάποιος κάθεται στον θώκο ενός κριτή, όταν περνάει από την μέση του την καρτέλα που γράφει ΄΄επιτροπή΄΄, όταν του δίνεται η δικαιοδοσία να κρίνει και να κριτικάρει, όλα αλλάζουν. Ισχύει παντού αυτό. Βλέπεις τον Ψινάκη στα talent show, να το παίζει αδέκαστος μπάρας λες κι είναι κανένας καλλιτέχνης περιωπής, βλέπεις στο Μάστερσεφ, πιάτα που σε κάνουν εσένα να σου τρέχουν τα σάλια, οι βραβευμένοι σεφ να τα απορρίπτουν γκρινιάζοντας, βλέπεις, βλέπεις...Αλλά τι να κάνουμε, έτσι είναι κι δεν μπορεί να γίνει αλλιώς.

Link to comment
Share on other sites

Γι αυτό συνηθίζω να διαβάζω τις ιστορίες πρώτα με μάιντφρέιμ αναγνώστριας, να τις ευχαριστηθώ σαν άνθρωπος βρε παιδί μου, και μετά τις ξανακοιτάω πιο κριτικά, μπας και γράψω κάτι που ο συγγραφέας δε θα βρει τελείως άχρηστο.

Link to comment
Share on other sites

Γι αυτό συνηθίζω να διαβάζω τις ιστορίες πρώτα με μάιντφρέιμ αναγνώστριας, να τις ευχαριστηθώ σαν άνθρωπος βρε παιδί μου, και μετά τις ξανακοιτάω πιο κριτικά, μπας και γράψω κάτι που ο συγγραφέας δε θα βρει τελείως άχρηστο.

Ενδιαφέρον πως θα το κατορθώσεις όταν:

...αλλά οι μέρες για να διαβάσουμε, να ψηφίσουμε και να σχολιάσουμε είναι μόλις 14, ενώ τα διηγήματα είναι εεεμμμ, ναι, 21...

Διαθέτεις καμιά χρονομηχανή;

Link to comment
Share on other sites

Καλά, προλαβαίνεις και τις διαβάζεις και δεύτερη φορά, 20 ιστορίες, πριν λήξει η ψηφοφορία; Εμένα νομίζω ότι αυτό που μου αλλάζει το mindframe είναι το να διαβάζω από την οθόνη - δεν το έχω συνηθίσει καθόλου. Γιατί δεν τα τυπώνω για λόγους οικολογικούς, με εξαίρεση εκείνη τη φορά που ήθελα να τα πάρω μαζί μου στη Σύρο.

Κατά τα άλλα, ένα κριτήριο για να καταλάβω εγώ αν μου άρεσε ένα διήγημα είναι να προσπαθώ να το φανταστώ δημοσιευμένο στο "9" (που ήταν από τις βασικότερες πηγές εφ για μένα επί χρόνια) και να φανταστώ αν θα σκεφτόμουν "τι βλακεία πήγαν κι έβαλαν πάλι" ή "φοβερό αυτό! θα το βγάλω φωτοτυπία να μην το ψάχνω κάθε φορά που θα θέλω να το ξαναδιαβάσω". Ή κάτι άλλο ενδιάμεσο, το πιάσατε το νόημα.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι το διαβάζω χωρίς καμία κριτική ματια , ίσως να φταίει το ότι ειμαι "πρωτάρα" σε αυτό. Αν κάτι μου χτυπήσει η κάτι θα το έγραφα διαφορετικά το επισημαίνω. Κατα τα άλλα δεν είμαι τόσο οργανωμένη και ελπίζω η κριτική που ασκώ να βοηθάει κατιτις... :D

Link to comment
Share on other sites

Γι αυτό συνηθίζω να διαβάζω τις ιστορίες πρώτα με μάιντφρέιμ αναγνώστριας, να τις ευχαριστηθώ σαν άνθρωπος βρε παιδί μου, και μετά τις ξανακοιτάω πιο κριτικά, μπας και γράψω κάτι που ο συγγραφέας δε θα βρει τελείως άχρηστο.

Ενδιαφέρον πως θα το κατορθώσεις όταν:

...αλλά οι μέρες για να διαβάσουμε, να ψηφίσουμε και να σχολιάσουμε είναι μόλις 14, ενώ τα διηγήματα είναι εεεμμμ, ναι, 21...

Διαθέτεις καμιά χρονομηχανή;

 

 

Διαθέτω νυχτερινές βάρδιες :sleepy:

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι το διαβάζω χωρίς καμία κριτική ματια , ίσως να φταίει το ότι ειμαι "πρωτάρα" σε αυτό. Αν κάτι μου χτυπήσει η κάτι θα το έγραφα διαφορετικά το επισημαίνω. Κατα τα άλλα δεν είμαι τόσο οργανωμένη και ελπίζω η κριτική που ασκώ να βοηθάει κατιτις... :D

 

Νομίζω ότι κάνεις καλά. Όλοι έχουμε να πάρουμε κάτι από όλους.

 

Και παρόλο που μια τυποποίηση βοηθάει, δεν είναι απολύτως αναγκαία.

Στο κάτω-κάτω, στην τελική, όταν ένα διήγημα και ο συγγραφέας του σταθούν αρκετά τυχεροί και δουν το κείμενό τους δημοσιευμένο, απευθύνονται σε περισσότερους απλούς αναγνώστες και λιγότερους κριτικούς ή συγγραφείς.

Αυτό σημαίνει χοντρικά ότι αν βαθμολογούμε τα κείμενα σαν απλοί αναγνώστες, βάζουμε μέσα και τον παράγοντα ευχαρίστηση, ο οποίος είναι μη μετρήσιμος.

Link to comment
Share on other sites

Καλά, για το σχολιασμό δεν υπάρχει προθεσμία, μπορείς και μετά την ψηφοφορία να σχολιάσεις, όχι μόνο τα διηγήματα του διαγωνισμού, αλλά και όοοολες τις άλλες ιστορίες που είναι ανεβασμένες στο φόρουμ.

Link to comment
Share on other sites

Κατά τα άλλα, ένα κριτήριο για να καταλάβω εγώ αν μου άρεσε ένα διήγημα είναι να προσπαθώ να το φανταστώ δημοσιευμένο στο "9" (που ήταν από τις βασικότερες πηγές εφ για μένα επί χρόνια) και να φανταστώ αν θα σκεφτόμουν "τι βλακεία πήγαν κι έβαλαν πάλι" ή "φοβερό αυτό! θα το βγάλω φωτοτυπία να μην το ψάχνω κάθε φορά που θα θέλω να το ξαναδιαβάσω". Ή κάτι άλλο ενδιάμεσο, το πιάσατε το νόημα.

 

Πολλή βαρύτητα δεν του δίνεις αυτουνού; Δεν δημοσιεύονται πατάτες, δηλαδή; Εδώ κι εκδίδονται πατάτες, εδώ διαβάζεις βιβλία "μεγάλων" που σου φαίνονται πατάτες, στο 9 δεν μπορεί να δημοσιευθεί κάτι μέτριο; Δεν το ακυρώνω, προφανώς, αλλά να το έχεις σαν αυθεντία δεν ξέρω πόσο στέκει.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..